Πέμπτη, 29 Σεπτεμβρίου 2016

Η ‘’αδελφή εκκλησία’’ και ο άγιος Δαμασκηνός ο Στουδίτης
 
 
 
Ως γνωστόν, σύνοδοι συγκροτούνταν πάντοτε με αφορμή την διατάραξη της ειρήνης του πληρώματος της Εκκλησίας, λόγω της εμφάνισης και της διάδοσης κάποιας αιρέσεως.(1)

Πώς, λοιπόν, ο λαός μας ο πιστός να αναγνωρίσει την αναγκαιότητα της ‘’αγίας και μεγάλης συνόδου’’, η οποία ούτε επεσήμανε ούτε και καταδίκασε κάποια αίρεση;
Πώς οι φιλότιμοι παπάδες μας και ο απλός πιστός ελληνικός λαός να πούνε το ‘’ναι’’σε αποφάσεις μιας συνόδου, που αντί να καταδικάσει τις αιρέσεις, τις ονόμασε ‘’εκκλησίες’’ και αντί να αναθεματίσει τους αιρετικούς, τους έβαλε και κάθισαν σε θέσεις τιμητικές, όχι μονάχα μέσα στην αίθουσα των συνεδριάσεων, αλλά και μέσα στην Θεία Λειτουργία, ημέρα της Πεντηκοστής;(2)
Το πλήρωμα της Εκκλησίας δεν εφησυχάζει, όπως διακαώς θα επιθυμούσαν μερικοί. Το πλήρωμα της Εκκλησίας αγρυπνεί. Και για την επαγρύπνηση αυτή, όλως παραδόξως, φρόντισαν οι ίδιοι οι διοργανωτές του Κολυμπαρίου!(3)
Ο δογματικός ενδοτισμός και η εκκλησιολογική μειοδοσία της ‘’συνόδου’’ της Κρήτης, αντί να καταστούν εργαλείο στα χέρια των οικουμενιστών, τελικά με την Χάρι του Θεού, λειτούργησαν εντελώς αντίθετα: Αφ’ ενός μεν ξύπνησαν τις μισοναρκωμένες συνειδήσεις των Πιστών, αφ’ ετέρου δε,  αποκάλυψαν το πραγματικό φρόνημα ενός εκάστου των μελών της αρχιερατικής αυτής συνάξεως.(4) 
Οι αποφάσεις οποιασδήποτε συνόδου δεν επιβάλλονται διά της βίας, ούτε και εφαρμόζονται με αποκλειστική αρμοδιότητα των επισκόπων. ‘’Έσχατος κριτής της ορθότητας και της εγκυρότητας των αποφάσεων των Συνόδων είναι το πλήρωμα της Εκκλησίας. Οι κληρικοί, οι μοναχοί και ο πιστός λαός του Θεού’’.(5)
Είναι εντελώς ξένο προς την Ορθόδοξη παράδοση, να λένε ιερωμένοι στα πνευματικά τους παιδιά, ότι τάχα τα κείμενα και οι αποφάσεις της ‘’αγίας και μεγάλης συνόδου’’ δεν τους αφορούν και ότι δεν είναι δουλειά δική τους, να ασχολούνται με τα θέματα αυτά. 
Οι κάθε λογής υπονομευτές της πολυτίμητης Ορθοδοξίας μας, με αφορμή τα γεγονότα της ‘’συνόδου’’ της Κρήτης, κατάλαβαν πολύ καλά, ότι σε θέματα σχέσεων με τους αιρετικούς, το πλήρωμα της Εκκλησίας δεν πείθεται από ‘’θεολογικές ορθότητες’’ ούτε από αγαπολογίες δυτικής κοπής.
Γνωμοδοτείται μονάχα από αγιασμένους και φωτισμένους Πατέρες, δοχεία του Αγίου Πνεύματος, που προπορεύονται και το οδηγούν. Μονάχα οι Άγιοι μπορούν και  υψώνονται, ως οδοδείκτες του πληρώματος της Εκκλησίας μας, απέναντι στην μανία των αιρετικών.
Η παρακαταθήκη, για παράδειγμα, του αγίου γέροντα και μάρτυρα Ανατολίου της Όπτινα (+1922) δεν αφήνει περιθώρια αμφιταλάντευσης:  ‘’Μη φοβηθείτε θλίψεις, μάλλον να φοβηθείτε την ολέθρια αίρεση, διότι μας γυμνώνει από τη Χάρη και μας απομονώνει από τον Χριστό’’.
Όπως επίσης και ο Άγιος Δαμασκηνός ο Στουδίτης, επίσκοπος Λητής και Ρεντίνης. Για κάθε πιστό και προπαντός για κάθε αξιωματούχο ιερωμένο, σε θέματα σχέσεων με τους αιρετικούς, ο άγιος αυτός επίσκοπος αναδεικνύεται με την ζωή του, γνώμονας ασφαλής, ανόθευτος και ακέραιος. 
Ο άγιος Δαμασκηνός ο Στουδίτης, ως απεσταλμένος του Πατριαρχείου μας, πολέμησε σκληρά επί εφτά ολόκληρα χρόνια, για να σώσει τον λαό της Μικράς Ρωσίας (της σημερινής Ουκρανίας) από τις κακοδοξίες του παπισμού. Και τα κατάφερε. Με την βοήθεια του Θεού, κατατρόπωσε τους μισσιοναρίους του πάπα και έφερε σε πέρας την αποστολή του.(6)
Ο άγιος Δαμασκηνός ο Στουδίτης, το ‘’κλέος των Ελλήνων’’, με την δράση του και τα συγγράμματά του, μας δίδαξε τρία πράγματα, εξόχως επίκαιρα:
Πρώτον, ότι ο παπισμός είναι αίρεση. Γι’ αυτό και τον πολέμησε με ζήλο.
Δεύτερον, ότι ο πάπας δεν πρόκειται για ‘’αδελφή εκκλησία’’, ούτε για ‘’κλάδο της εκκλησίας’’, ούτε και συνιστά ‘’τον άλλο πνεύμονα της Μίας Εκκλησίας’’. Γι’ αυτό και δεν συνδιαλέχθηκε ούτε στιγμή μαζί του. 
Και τρίτον, ότι στις επιθέσεις των αιρετικώνδεν καθόμαστε με τα χέρια σταυρωμένα και τα στόματα κλειστά. Αγωνιζόμαστε με φιλότιμο εκεί, όπου έταξε τον καθένα μας ο καλός μας Θεός. Στην οικογένεια, στον χώρο εργασίας, στην ενορία, στην Μητρόπολη, στην Ιεραρχία. Οι ποιμένες, ως ευρισκόμενοι σε κατάσταση φωτισμού, προπορεύονται σε αυτόν τον αγώνα και δίνουν το παράδειγμα.
Συμπέρασμα: Τα πράγματα για εμάς τους Ορθοδόξους, σε ότι αφορά σε κάποιες ανίερες αποφάσεις της ‘’συνόδου’’ της Κρήτης, είναι ξεκάθαρα:
Ἤ υπακούμε, ως οφείλουμε, στους Ιερούς Κανόνες και στους Αγίους Πατέρες μας και μιμούμαστε εν προκειμένω τον άγιο Μάρκο τον Ευγενικό ἤ γινόμαστε ένα με τους αιρετικούς και χάνουμε την ψυχή μας μια για πάντα.(7,8)

7 σχόλια:

  1. Το ζήτημα δεν είναι μόνο ότι αποδέχεται την ιστορικήν ονομασίαν άλλων ετεροδόξων Χριστιανικών Εκκλησιών και Ομολογιών ... Ομως και αυτό είναι ζήτημα !
    Είναι σαν να λές τα Σκόπια Μακεδονία ...
    Αποφάσισαν να μη λέμε τους παπικούς ... παπικούς αλλά " Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία " όπως οι ίδιοι αυτοπροσδιορίζονται
    Η απόφαση είναι να μη τους λέμε οι κόπτες μονοφυσίτες αλλά Κοπτική Ορθόδοξη Εκκλησία
    Και ανάλογα η Αρμενική Αποστολική Εκκλησία, Συριακή Ορθόδοξη Εκκλησία, η Ορθόδοξη Εκκλησία του Μαλαμπάρ των Ινδιών, η Αιθιοπική Ορθόδοξη Εκκλησία , Ορθόδοξη Εκκλησία Tewahedo της Ερυθραίας.....

    Και τους Σκοπιανούς ? Μακεδονική Ορθόδοξη Εκκλησία ?

    Είναι και περίφανοι για την πρόταση «Η Ορθόδοξος Εκκλησία αποδέχεται την ιστορικήν ονομασίαν άλλων ετεροδόξων Χριστιανικών Εκκλησιών και Ομολογιών» Είναι και περίφανοι γιατί λενε οτι μέ τήν τροπολογίαν αὐτήν πετυχαίνουμε μία συνοδική ἀπόφαση πού γιά πρώτη φορά στήν ἱστορία περιορίζει τό ἱστορικό πλαίσιο τῶν σχέσεων πρός τούς ἑτεροδόξους ὄχι στήν ὕπαρξη, ἀλλά ΜΟΝΟ στήν ἱστορική ὀνομασία αὐτῶν ὡς ἑτεροδόξων χριστιανικῶν Ἐκκλησιῶν ἤ Ὁμολογιῶν.

    Μα είναι χριστιανοί οι αιρετικοί ? Και τι σημαίνει περιορίζει τό ἱστορικό πλαίσιο τῶν σχέσεων πρός τούς ἑτεροδόξους ὄχι στήν ὕπαρξη, ἀλλά ΜΟΝΟ στήν ἱστορική ὀνομασία αὐτῶν ὡς ἑτεροδόξων χριστιανικῶν Ἐκκλησιῶν ἤ Ὁμολογιῶν ?


    Οτι όταν συν λειτουργούν μαζι τους , οταν τους μνημονεύουν , όταν έχουν κοινά μυστήρια .... και τις λοιπές οικουμενιστικές "ασχημίες" όπως τις λένε ... περιορίζουν τό ἱστορικό πλαίσιο τῶν σχέσεων ΜΟΝΟ στήν ἱστορική ὀνομασία αὐτῶν ὡς ἑτεροδόξων χριστιανικῶν Ἐκκλησιῶν ἤ Ὁμολογιῶν και ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΥΠΑΡΞΗ τους ... δηλαδή ?

    Αυτό και αν είναι μυστήριο !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. !!! μυστήριο μέγα!!!

      Δεν τολμούν να πουν ευθέως ότι "τις θεωρούμε εκκλησίες, που μαζί με τους ορθοδόξους απαρτίζουν την μία Εκκλησία" και χρυσώνουν το χάπι με την "ιστορική ονομασία". Αντί της θεωρίας των κλάδων που δεν περπάτησε, εφηύραν τη θεωρία των ... ριζών.

      Ο αιρετικός

      Διαγραφή
  2. Τι θα λέγατε εσείς οι συνοδικοί αν κατά το παράδειγμα "Η Ορθόδοξος Εκκλησία αποδέχεται την ιστορικήν ονομασίαν άλλων ετεροδόξων Χριστιανικών Εκκλησιών" βγεί ο συριζα πχ και πει για τα Σκόπια " Η Ελλάδα αποδέχεται την ιστορικήν ονομασίαν της αλλης μη Ελληνικής Μακεδονίας " ?

    Λένε οι συνοδικοί "Είναι και περίφανοι γιατί λενε οτι μέ τήν τροπολογίαν αὐτήν πετυχαίνουμε μία συνοδική ἀπόφαση πού γιά πρώτη φορά στήν ἱστορία περιορίζει τό ἱστορικό πλαίσιο τῶν σχέσεων πρός τούς ἑτεροδόξους ὄχι στήν ὕπαρξη, ἀλλά ΜΟΝΟ στήν ἱστορική ὀνομασία αὐτῶν ὡς ἑτεροδόξων χριστιανικῶν Ἐκκλησιῶν ἤ Ὁμολογιῶν"

    Ανάλογα θα μπορούσε και ο συριζα πχ να λέει :είμαστε περίφανοι για την απόφαση μας γιατί ἀπόφαση αυτή για πρώτη φορά στήν ἱστορία περιορίζει τό ἱστορικό πλαίσιο τῶν σχέσεων πρός τούς μη Ελληνες (των Σκοπίων) ὄχι στήν ὕπαρξη, ἀλλά ΜΟΝΟ στήν ἱστορική ὀνομασία αὐτῶν ὡς μη Ελλήνων Μακεδόνων ... "

    Είστε στα καλά σας ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Και λέει ο Πειραιώς :" Αλλά πώς αναγνωρίζεις κάτι το οποίο δεν υπάρχει, του οποίου δεν δέχεσαι την ύπαρξη; Αναγνωρίζεις την ονομασία ενός ανύπαρκτου πράγματος;»

    Οταν αναγνωρίζεις τα Σκόπια ως Μακεδονία αναγνωρίζεις την ανύπαρκτη "μακεδονική " ταυτότητα των Σκοπιανών αλλά και τις διεκδικήσεις τους επί του εθνικού μας χώρου , ιστορίας κτλ Ομοια οταν αναγνωρίζεις την ιστορικήν ονομασίαν άλλων ετεροδόξων Χριστιανικών Εκκλησιών αναγνωρίζεις την ανύπαρκτη "χριστιανική " και μάλιστα "αποστολική" , "καθολική" , "ορθόδοξη" κτλ ταυτότητα των αντίχριστων αιρετικών αλλά και τις διεκδικήσεις τους απέναντι μας .
    Και δεν διεκδικούν και λίγα οι ουνίτες κτλ
    Και ΕΝΑ ΕΙΝΑΙ ΣΊΓΟΥΡΟ : Δεν ορθοτομούν τον ΛΌΓΟ ΤΗΣ ΑΛΉΘΕΙΑΣ και αυτό δεν είναι χριστιανικό .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Οι Σκοπιανοί είναι κατασκευασμένη "Μακεδονία". Ούτε καν έχουν την "ιστορικότητα" ως Μακεδόνων! Δηλαδή χειρότερη περίπτωση κι από τις αποφάσεις της ψευτοσυνόδου! Πλαστογραφούν την ιστορία, με συμμάχους και προστάτες Υπερδυνάμεις, τότε τους μεν, τώρα τους δε - και τους εξ Ανατολών "γείτονές μας". Ούτε το 1/4 του εδάφους τους δεν ανήκει καν στην ιστορική Μακεδονία, ούτε οι ίδιοι έχουν κάποια ιστορική σχέση ως ράτσα, ως γλώσσα, ως περιοχή, με τους Μακεδόνες που είναι Έλληνες και με τον Μακεδόνα βασιλέα των Ελλήνων (Παλαιά Διαθήκη) τον "τράγο των αιγών" Μεγαλέξανδρο. Βεργίνα - Αιγές, Πέλλα, Νάουσα, Αμφίπολη, Βέροια, Θεσσαλονίκη, Φίλιπποι, Καβάλα (Νεάπολη των Πράξεων) αυτή είναι η Γη των Μακεδόνων. Πράξεις: "Διαβάς εις Μακεδονίαν βοήθησον ημίν" και αναφορές πού "εις Μακεδονίαν" πήγε ο Απ.Παύλος, βλ. και προς Θεσσαλονικείς Α,Β βλ. και προς Φιλιππησίους κ.α.

      Λογική δεν υπάρχει! Τα διαβάζουν οι Υπερδυνάμεις, διαβάζουν οι "χριστιανοί" Δύσης και Ανατολής, και την Καινή και την Παλαιά Διαθήκη, βλέπουν τα αρχαιολογικά ευρήματα της Μακεδονίας με όλες τις επιγραφές στην Ελληνική και ... αναγνωρίζουν το Σλάβικο ιδίωμα ως ..."μακεδονική γλώσσα"! Και τους σλάβους ως Μακεδόνες!!! Αυτοί είναι οι "χριστιανοί" της Δύσης αλλά και όσοι της Ρωσίας αναγνωρίζουν ότι οι ελθόντες τον 10ο αιώνα μ.Χ στη Βαρδάσκα και Δαρδανία, οι Σκοπιανοί, είναι ... Μακεδόνες και απόγονοι του Μεγαλέξανδρου: Περιφρονούν τη Βίβλο, τη θεόπνευστη που βεβαιώνει ότι οι Μακεδόνες είναι Έλληνες κα αναφέρει ποια είναι η Μακεδονία! Αυτό είναι χριστιανικό;

      Διαγραφή
    2. Ε οσο παράλογο ,ανιστόρητο , εξωπραγματικό ,προδοτικό , βλάσφημο ,ΕΠΙΚΊΝΔΥΝΟ στο βαθμό που τα Σκόπια έχουν και επεκτατικές διεκδικήσεις κτλ είναι για ενα Ελληνα να πεις Μακεδονία τα Σκόπια τόσο και ποιο πολύ ακόμα είναι για ένα Χριστιανό να πεις τον Πάπα και τον κάθε αιρετικό εκκλησία .
      Γιατί η μεν Ελλάδα είναι η επί γής πατρίδα ενώ εκείνη είναι η επουράνια .
      Και όπως οι Σκολιανοί διεκδικούν την Θεσσαλονίκη κτλ έτσι και αυτοί οι αιρετικοί θέλουν την πνευματική μας υποδούλωση .Θέλουν να αποστατήσουμε απο τον Θεό και να λατρέψουμε τον σατανά τους .



      Διαγραφή

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου