Κυριακή, 28 Αυγούστου 2016

ΑΛΗΘΕΙΑ, ΣΕ ΤΙ ΑΚΡΙΒΩΣ ΩΦΕΛΗΘΗΚΕ Η ΟΡΘΟΞΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΜΑΣ ΑΠΟ ΤΟ ΦΙΑΣΚΟ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ ΠΟΥ ΕΥΤΕΛΙΣΕ ΤΕΛΙΚΑ ΤΗΝ ΠΙΣΤΗ ΜΑΣ;;;



ΑΛΗΘΕΙΑ, ΣΕ ΤΙ ΑΚΡΙΒΩΣ ΩΦΕΛΗΘΗΚΕ Η ΟΡΘΟΞΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΜΑΣ ΑΠΟ ΤΟ ΦΙΑΣΚΟ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ ΠΟΥ ΕΥΤΕΛΙΣΕ ΤΕΛΙΚΑ ΤΗΝ ΠΙΣΤΗ ΜΑΣ;;;

του Αιδεσιμωτατου 
πατρος Ευσταθιου Κολλα.

«...τα δε πάντα ελεγχόμενα υπό του φωτός φανερούνται. Παν γαρ το φανερούμενον φως εστί... Βλέπετε ουν πώς ακριβώς περιπατείτε, μη ως άσοφοι, αλλ’ ως σοφοί, εξαγοραζόμενοι τον καιρόν, ότι αι ημέραι πονηραί εισί»
(Εφεσ. 5, 10-16)

Με άρθρο μου προς τα Μ.Μ.Ε., εκφράζοντας και την μεγάλη αγωνία των πιστών, ζητήθηκε από τους Επισκόπους, που συμμετείχαν στο ΦΙΑΣΚΟ, εκεί στο Κολυμπάρι της αδιάφορης Εκκλησίας της Κρήτης, να απολογηθούν, ο καθένας ξεχωριστά στην επαρχία του, προς τον εντολοδότη υπερασπιστή και φρουρό της Ορθοδόξου Πίστεως, πιστό λαό του Θεού. Τους ζητήθηκε να απολογηθούν, για το τι ακριβώς έπραξαν και ποία θέση πήραν τελικά στην απαράδεκτη από Ορθοδόξου πλευράς και Εκκλησιολογίας Ψευδοσύνοδο.


Τους ζητήθηκε να αναφέρουν στους πιστούς, αν τους εξέφρασαν σωστά και ορθοτόμησαν πράγματι τον λόγο της αληθείας, στις όλως αντορθόδοξες αποφάσεις που πάρθηκαν εκεί στη Ληστρική αυτή Ψευδοσύνοδο του Κολυμπαρίου της Κρήτης, ή συμβιβάστηκαν και συμφώνησαν τελικά και σε ΦΑΝΑΡΙΩΤΙΚΗ διάλεκτο απάντησαν, με εμφανή αυθαιρεσία – αδιαφορία... «άλλα λόγια ν’ αγαπιόμαστε».


Απάντησαν, δηλαδή, χωρίς δισταγμό, έναντι της μόνης σώζουσας Ορθοδόξου Πίστέως μας, ότι «η Ορθόδοξη Εκκλησία βγήκε κερδισμένη από την τελική έκβαση της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου». Και προσέτι «έβαλαν και το κερασάκι στην τούρτα», χρησιμοποίησαν και το Δεσποτικό τους προσωπείον, τον άκρατο Δεσποτισμό τους που είναι ο θάνατος της Ορθοδοξίας. Απαίτησαν, δηλαδή, ότι «οι πιστοί πρέπει να έχουν εμπιστοσύνη στους Επισκόπους τους, που επαξίως τους εκπροσώπησαν στην Μεγάλη Σύνοδο».
Δηλαδή, ούτε λίγο ούτε πολύ, με τα λεγόμενά τους αυτά, δηλώνουν απερίφραστα ότι έχουν συμφωνήσει με τα όσα αντορθόδοξα εισηγήθηκε και τα πέρασε ο αυτομολήσας προς τον Αιρεσιάρχη αβάπτιστο Πάπα της Ρώμης, Αρχιεπίσκοπος Κωνσταντινουπόλεως κ. Βαρθολομαίος Αρχοντώνης και ο πιστός λαός, εντελώς αποσβολωμένος από όλα αυτά τα απαράδεκτα από Ορθοδόξου πλευράς, ερωτά τους αδίστακτους αυτούς τολμητίες Επισκόπους:

1) Δηλαδή, είναι κέρδος, άγιοι πατέρες της Ορθοδόξου Εκκλησίας μας, όταν αναγνωρίστηκαν όλοι οι ετερόδοξοι ως Εκκλησίες; (Άπαγε της Βλασφημίας!!).

2) Κέρδισε πράγματι, άγιοι πατέρες, η ΜΙΑ ΕΚΚΛΗΣΙΑ του Ιησού Χριστού, όταν ενσυνείδητα υπογράψατε, όλες αυτές τις εφάρματες θεολογικές ασάφειες που έχουν καταγραφεί στην ύπουλη Εγκύκλιο της ψευδοσυνόδου της Κρήτης σε βάρος της Ορθοδόξου πίστέως μας; Αποδεχθήκατε όλες αυτές τις ύπουλες, θεολογικά, ασάφειες οι οποίες ουσιαστικά κατοχυρώνουν θεσμικά τον Οικουμενισμό και δημιουργούν σύγχυση στη συνείδηση των πιστών (άπαγε της βλασφημίας!!).

3) Αλήθεια, άγιοι πατέρες, πραγματικά πιστεύετε ότι βγήκε κερδισμένη η Ορθόδοξη Εκκλησία μας, όταν αποδεχθήκατε, ότι οι ετερόδοξοι γενικώς, έχουν ως αποστολή και συμβάλλουν θετικά στην προώθηση της ενότητας του χριστιανικού κόσμου, ενώ ουσιαστικά αποβλέπουν στην εξαφάνιση της Ορθοδόξου πίστεως και την ίδρυση του οικουμενισμού που είναι η μεγαλύτερη εκκλησιαστική αίρεση (άπαγε της βλασφημίας)!!

4) Αλήθεια, άγιοι πατέρες, πιστεύετε με τα καλά σας, ότι βγήκε κερδισμένη πράγματι η Ορθόδοξη Εκκλησίας του Κυρίου μας Ιησού Χριστού, εκεί στη Ληστρική Σύνοδο στο Κολυμπάρι της Κρήτης, όταν αποδεχτήκατε ότι αυτή η Σατανοκίνητη Ψευδοσύνοδος, αυτό το κακό συναπάντημα του παγκόσμιου ΣιωνοΜασονικοΟικουμενισμού κι εκείθεν, «αποτελεί αυθεντικήν μαρτυρίαν της πίστεως εις τον Θεάνθρωπον Ιησούν Χριστόν; (άπαγε της βλασφημίας)!

5) Αλήθεια, επιμένετε, άγιοι πατέρες, ότι βγήκε κερδισμένη η Ορθόδοξη Εκκλησία μας, όταν με το έτσι θέλω αναγνωρίσατε τους Νεστοριανούς, τους αντιχαλκηδονίους, τους Μονοθελητές, τον Παπισμό, τους Μονοφυσίτες και όλες τις αιρέσεις ως Εκκλησίες, τη στιγμή κατά την οποίαν, όλοι αυτοί είναι καταδικασμένοι από Οικουμενικές Συνόδους των Θεοφόρων αγίων Πατέρων της Ορθοδόξου Εκκλησίας μας; (άπαγε της βλασφημίας)!


Λοιπόν, άγιοι πατέρες, όταν όλα αυτά και πολλά άλλα αντορθόδοξα, τα έχετε αποδεχθεί ανεπιφύλακτα, τα ψηφίσατε και τα υποστηρίζετε εισέτι, τότε το Ορθόδοξο σώμα της Εκκλησίας του Ιησού Χριστού, αυτός ο φρουρός της Ορθοδόξου Πίστεως, ο πιστός λαός, δικαίως σας καταγγέλλει δημόσια ως προδότες της Ορθοδόξου Πίστεώς μας, και αναφωνεί με στεντόρεια φωνή, ΕΣΤΩ ΑΝΑΘΕΜΑ (Καν. Α’ και Β’ ΣΤ’ Οικ. Συν.).


Γιατί, άγιοι πατέρες, «εθρηνήσαμε υμίν (για όσα τεκταίνονται σε βάρος της Ορθοδοξίας μας) και ουκ εκόψασθε (δεν εκτυπήσατε τα στήθη σας, και δεν ριχτήκατε σε αγώνα προστασίας της, αλλά τουναντίον, συμβιβαστήκατε με τους εχθρούς της). Λοιπόν, Γεννηθήτω η τράπεζα υμών ενώπιον υμών εις παγίδα και εις σκάνδαλον... Και την επισκοπήν υμών λάβοι έτερος) (Ματθ. 11, 17 πρβλ. Ψαλμ. 68, 23 & 108, 8).


Πρεσβύτερος ΕΥΣΤΑΘΙΟΣ ΚΟΛΛΑΣ
Ορθόδοξος Θεολόγος
Εκκλησιαστικός Συνήγορος
Επ/μος Πρ/δρος Συνδέσμου Κληρικών Ελλάδος

9 σχόλια:

  1. την ενοτητα της εκκλησιας πατερ ευσταθιε καλον ειναι να ερωτησεις τον σεβ γερμανον που ητο παρων αιδεσ. χρ, μανδελιδης κιλκις

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Tι λες βρε ανθρωπε;
    Σε ονομαζω απλα ανθρωπο γιατι δεν εισαι, αυτο ειναι βεβαιο, ορθοδοξος χριστιανος αλλα ουνιτης αιρετικος.
    Επιτελους καποιοι μπορουν να παψουν να ανηκουν στην Εκκλησια των Αγιων Πατερων και δικαιωμα τους να ενταχθουν στους Ουνιτες ή στους Πανθρησκειαστες, αλλα εμας δεν θα μας προσελκυσουν οι ....παπαρουνες των Φραγκων και οι δεσποινιδουλες του Φαναριου.
    Οι ΡΥΠΑΡΟΙ με τους ΡΥΠΑΡΟΥΣ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Διαβαζω: ".....ο αυτομολήσας προς τον Αιρεσιάρχη αβάπτιστο Πάπα της Ρώμης, Αρχιεπίσκοπος Κωνσταντινουπόλεως κ. Βαρθολομαίος Αρχοντώνης ..." Φωνάζω απο την μνημόνευση του Πάπα οτι αυτομόλησε ο Βαρθολομαίος και να που βρίσκεται ΕΝΑΣ που συμφωνεί . Εστω αυτός ό ένας εκκλησιαστικός συνήγορος ! Φώναζα και φωνάζω οτι ο αυτομολήσας υπάγεται σε όσα ισχύουν και για τους άλλους παπικούς , οτι είναι πολλαπλά καταδικασμένοι και δεν είναι ταχα μου "υπόδικος προ συνοδικής διαγνώσεως" όπως ισχυρίζονται μερικοί .Απορώ βέβαια και γιατί πέραν τούτου ο οικουμενισμός είναι συρραφή και ανακεφαλαίωση συνοδικά καταδικασμένων αιρέσεων άρα πως δεν είναι καταδικασμένος ? Τον λέω βέβαια και εξωμότη=( αυτός που αρνήθηκε τη θρησκεία του και ασπάστηκε άλλη )γιατί συμμετείχε σε μωαμεθανικά και εβραϊκά δρώμενα και χαρακτήρισε ιερά το αντίχριστο κοράνι και την αντίχριστη τορά .... και θα ήθελα μια γνωμοδότηση εκκλησιαστικού συνήγορου επι αυτού .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. μην κρινετε ινα μη κριθειτε
    ποιες ειναι οι δεσποινουλες του φαναριου.................
    ειμαι με το ελεος του θεου ενας απλος ιερευς εχων επιγνωση
    της αμαρτωλοτητος μου και ζητω το ελεος Του π μανδελιδης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. γνωστος ο π κολλας......ποσες ανακρισεις και ποσες αργιες
    απο την μητροπολι του αναριθμητες ησυχασε γεροντα ......
    κοιταξε πλεον τον εαυτον σου α υ τ ο μ ε μ ψ ι α

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Οι δεσποινουλες του φαναριου ? "Τζέρρυ" http://www.kalami.net/2005/omogeneia/04_jerry.html , Επίσης "Ορθόδοξος" ιερέας Heikki Huttunen ! https://apotixisi.blogspot.gr/2013/08/blog-post_24.html
    Ο Κύριος ήλθε να σώσει ΟΧΙ τον δίκαιο αλλά τον αμαρτωλό. Ήρθε για τον ψεύτη ,τον κλέφτη ,τον φονιά για τον όποιο αμαρτωλό . Ήρθε και για τον ομοφυλόφιλο βεβαίως βεβαίως .Αμαρτολών σωτηρία είναι ο Κύριος .
    Ηρθε να τον σώσει. Να τον βοηθήσει να μετανοήσει και να επανέλθει στον δρόμο του θεου ,
    Δεν ήρθε για να νομιμοποιήσει την αμαρτία . Δεν ήλθε για να πει ότι η ψευτιά η κλοπή η όποια αμαρτία και η ομοφιλοφιλία βεβαίως βεβαίως είναι κάτι νόμιμο , φυσιολογικό και θεάρεστο .
    Το να είναι κάποιος ομοφιλόφιλος είναι αμαρτία . Το να λεει ένας ότι η ομοφιλοφιλία είναι κατι νόμιμο , φυσιολογικό και θεάρεστο και να το προβάλει σαν Χριστιανισμό είναι παραχάραξη του Χριστιανισμού . Είναι αίρεση .
    Και μάλιστα αίρεση καταδικασμένη Νικολαϊτισμός Αποκάλυψη του Ιωάννου (2,6 κ.εξ.), συνάμα με το όνομα Βαλααμίτες (2, 14). Στο ιερό κείμενο γίνεται μνεία πως ο Άγγελος της Αποκάλυψης μισεί τα έργα των Νικολαϊτών, ενώ χαρακτηρίζονται και ως "βαθέα του Σατανά" (2,24). Εχουν τον Νικολαϊτισμό ΤΙΜΗ τους και ΚΑΜΑΡΙ τους ! Δεν καμαρώνει ο Βαρθολομαίος ,Δεν καμαρώνει ο Αρχιεπίσκοπος Φινλανδίας Λέων Εισηγητης για τον "Ορθόδοξος" ιερέας Heikki Huttunen ?
    Αν δεν καμαρώνανε πως διρτέλεσε πρ. Πρόεδρος της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Ορθοδόξων Νεολαιών ? Πως εισηγητης στο Β’ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΝΕΟΛΑΙΑΣ ? αυτος ο ι φερομενος ως συνιδρυτὴς τῆς οφυλοφιλικῆς " Χριστιανικῆς " Ἕνωσης ? Το Δηλητήριο του αρχειακού όφεως , η μεταλαβιά του παπικού Βαρθολομαιου του αιρεσιάρχη τους κάνει ΟΜΟΦΥΛΟΦΥΛΟΥΣ και μάλιστα ΑΡΧΙ- ΟΜΟΦΥΛΟΦΙΛΟΥΣ ΠΕΡΙΦΑΝΟΥΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΜΟΦΥΛΟΦΙΛΙΑ ΤΟΥΣ !

    Και αυτά τα μην κρινετε ινα μη κριθειτε δεν ισχύουν ΕΠΙ ΑΙΡΕΣΕΩΣ αλλά επι αμαρτίας . Και ακόμα και εκεί, στην αμαρτία, θα είχε ενδιαφέρον το τι λέει ο Μ Βασίλειος για όποιον δεν καταγγέλλει και συγκαλύπτει και ανέχεται γιατί τον κανονίζει με την ίδια και μεγαλύτερή ποινή .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Και μη νομίζεις οτι δεν σεβόμαστε τους ιερείς ακόμα και αμαρτωλοί να είναι . ὁ ἅγιος Κοσμᾶς νὰ δείξῃ τί ἀξία ἔχει ἡ ἱερωσύνη, ἔλεγε· Ἐὰν στὸ δρόμο συναντήσῃς ἕνα βασιλιᾶ καὶ ἕνα παπᾶ, ποιόν θὰχαιρετίσῃς πρῶτα; Ἂνεἶσαι ὀρθόδοξος Χριστιανός, πρῶτα θὰ φιλήσῃς τὸ χέρι τοῦ πα πᾶκαὶ κατόπιν θὰ χαιρετίσῃς τὸ βασιλιᾶ·ἡ ἱερωσύνη εἶνε ἀνώτερη ἀπὸ τὴ βασιλεία

    Ἔλεγε ἀκόμη· Ἐὰν συναντήσῃς ἕνανἄγγελο καὶ ἕνα παπᾶ, ποιόν θὰ χαιρετί σῃς πρῶτα; –Τὸνἄγγελο. –Ὄχι· θὰ χαιρετί σῃς πρῶτα τὸν παπᾶ καὶ μετὰ τὸν ἄγγελο. –Μὰ για τί, πάτερ; –Διότι ὁ παπᾶς εἶνε ἀνώτερος καὶ ἀπὸ τὸν ἄγγελο. ὉΧριστὸς εἶπε στοὺς ἀ ποστόλους καὶ δι᾽αὐτῶνσὲ ὅλους τ
    οὺς ἱερεῖς·«Λάβετε Πνεῦμα ἅγιον· ἄν τινων ἀ φῆτε τὰς ἁ μαρτίας, ἀφίενται αὐτοῖς,ἄν τινων κρατῆτε, κεκράτηνται»
    (Ἰω. 20,22-23) ὁ παπᾶς,δηλαδή, ἔχει ἐξουσία νὰ συγχωρἢ νὰ μὴ συγχωρῇ ἁ μαρτίες. Τέτοια ἐξουσία ἄγγελος δὲν ἔχει.
    Λέει ἐπίσης ὁ ἅγιος Κοσμᾶς· Ἐπάνω στὴνἁγία τράπεζα εἶνε ψωμὶ καὶ κρασί· ποιός μπορεῖ νὰ τὰ κάνῃ σῶμα
    καὶ αἷμα Χριστοῦ; Ὅλοςὁ κόσμος νὰ μαζευτῇ, καὶ βασιλιᾶδες καὶ τρανοὶ καὶ ἀσκητάδες νὰ παρακαλοῦν,δὲν μποροῦν· ἕνας παπᾶς, ὅσο ἁμαρτωλὸς κι ἂν εἶνε,φτάνει αὐτὸς νὰ λειτουργήσῃ καὶ τότε γίνεταιτὸ θαῦμα.
    Τὰ μυστήρια τὰ τελεῖ μόνο ὁ ἱερεύς ...

    Σεβόμαστε τους Ιερείς και αμαρτωλοί να είναι .

    Τι γίνεται όμως με τους ΑΙΡΕΤΙΚΟΥΣ ΙΕΡΕΙΣ ?
    Αν ο ιερέας της εκκλησίας , ότι και να είναι , είναι ανώτερος και απο βασιλιάδες και αγγέλους τι άλλο είναι ο ιερέας της αίρεσης από πρωτότοκος του σατανά ? Βέβαια τώρα τελευταία είναι της μόδας το ανεξάλειπτο της ιεροσύνης ακόμη και επι αιρετικών και ότι έχουν μυστήρια .... Ναι ! Εχουν ! Αλλά όπως οι ιερείς είναι του Κυρίου μας Ιησού Χριστού , και τα μυστήρια τους είναι του Θεού και με αυτόν μας ενώνουν για την σωτηρία μας . Ετσι και αιρετικοί είναι ιερείς του σατανά , του σατανά είναι τα μυστήρια τους με τον σατανά ενώνουν και οδηγούν στην απώλεια .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Και λέει ο Κεσίδης Κων/νος στο aktines.blogspot.gr
    ".... Σύμφωνα λοιπόν με τους Πατέρες, όταν βάλλεται και νοθεύεται η Πίστη έχουμε το δικαίωμα να κρίνουμε, ελέγχουμε, ακόμη και να εξεγειρόμαστε και δη απέναντι και σε Πατριάρχες. Μερικά παραδείγματα, αν και υπάρχουν πάρα πολλά, λόγω όμως οικονομίας χρόνου ενδεικτικώς αναφέρομε ολίγα:

    Ο Ευσέβιος, όντας λαϊκός, έλεγξε τον Πατριάρχη Νεστόριο (τον αποκάλεσε αιρετικό) και για αυτήν την πράξη του όχι μόνο δεν επιπλήττεται ως ιεροκατήγορος από τους Πατέρες, αλλά αντιθέτως επαινείται[i] και σαν να μην έφτανε αυτό, τον έκαναν και Επίσκοπο. Ο Άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος εξάλλου, λέγει για τους λαϊκούς που καταφέρονται εναντίον των ιερέων για θέματα Πίστεως: «Δεν τους κατακρίνω», «τους επαινώ», «θα ευχόμουν να είμαι ένας από αυτούς»

    Όχι μόνο δεν τους μέμφεται ως ιεροκατήγορους, αλλά τους επαινεί και εύχεται να είναι ένας από αυτούς. Άγιος Δαλμάτιος: «Ο Επίσκοπος που παύει να ορθοτομεί τον λόγο της αληθείας, χάνει την θεία Χάρη και καθίσταται καταραμένος και απορριμμένος στο πυρ το εξώτερον».

    Άγιος Σωφρόνιος, αναφερόμενος στον Σεβήρο προ της Συνοδικής του καταδίκης: «Των Αντιοχέων της Αγιωτάτης Εκκλησίας μοιχό ανωμότατο και φθορέα βδελυρώτατο»[iv]. Άγιος Γρηγόριος Παλαμάς, αναφερόμενος στον Πατριάρχη Ιωάννη Καλέκα: «Λαμπρότατο ψεύτη και συκοφάντη προφανέστατο».

    Οι παραπάνω Πατέρες (όπως και πολλοί άλλοι Πατέρες θα μπορούσα βιβλίο να γράψω με παρόμοιες εκφράσεις) ασφαλώς δεν ιεροκατηγορούσαν, διότι όπως αποδείχθηκε, όταν περί Πίστεως βασίμως ελέγχουμε, δεν είναι ιεροκατηγορία αλλά επαινετή ομολογία.


    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Τι γίνεται τώρα στις περιπτώσεις, που κάποιος Επίσκοπος υποπίπτει σε αμαρτίες με προβλεπόμενα από τους Ιερούς Κανόνες επιτίμια; Ο Άγιος Νικόδημος είναι σαφής σε αυτό το θέμα: : «...Αν ίσως τινάς Επίσκοπος ήθελε κατηγορηθεί από αξιόπιστους και ακατηγόρητους ανθρώπους δια κανένα εκκλησιαστικό έγκλημα, είναι ανάγκη να καλήται από τους Επισκόπους σε κρίσιν.

    Και αν μεν έλθη και ομολογήση αυτός αφ' εαυτού, ότι είναι αληθής αυτή η κατηγορία...τότε να ορίζεται παρά των Επισκόπων το οφειλόμενον κατ' αυτού επιτίμιον...». Οπότε, όταν πρόκειται για αμαρτήματα με προβλεπόμενα από τους Κανόνες επιτίμια (που πρέπει όμως να είμαστε σε θέση να τα αποδείξουμε, διότι αν δεν μπορέσουμε, ακόμα και αν λέμε την αλήθεια θα καταδικαστούμε ως ιεροκατήγοροι), είναι επιτρεπτό να εγκαλούμε τους Επισκόπους στην Σύνοδο.

    Η λαιμαργία π.χ. δεν είναι αμάρτημα το οποίο έχει κάποιο προβλεπόμενο από τους Κανόνες επιτίμιο, οπότε ακόμα και αν είναι ο πιο λαίμαργος, αν τον χαρακτηρίσω έτσι είμαι ιεροκατήγορος. Αν όμως είναι ομοφυλόφιλος, οπωσδήποτε πρέπει να τον εγκαλέσω στην Σύνοδο.

    Φανταστείτε να ερμηνεύαμε με την λογική κάποιων, ότι η ιεροκατηγορία είναι πάντα και παντού, ασχέτως αν έχει να κάνει με την πίστη κτλ. Τότε αυτό θα σημαίνει, ότι γνωρίζω π.χ. ότι ο τάδε Επίσκοπος είναι ομοφυλόφιλος, και ενώ έχω αποδείξεις γι’αυτό, παρά ταύτα τον αφήνω ανέγκλητο να ιερουργεί, να δίδει ευλογία, να ψαύει τα Ιερά σκεύη (!), να ακουμπά το Σώμα και Αίμα του Χριστού και να το καταλύει (!!!), ενώ το προηγούμενο βράδυ διέπραξε ενδεχομένως σοδομικές πράξεις• και καθίσταμαι έτσι συνένοχός του με την πρόφαση ότι θέλησα να αποφύγω την ιεροκατηγορία.

    Μας το βεβαιώνει και ο άγιος Νικόδημος στο ιερό Πηδάλιο λέγοντας ότι, αν κάποιος ξέρει για αμαρτήματα ιερέων και δεν πηγαίνει στον Επίσκοπο να του το πει μυστικά, ώστε να σταματήσει η αμαρτία με δική του ενέργεια, με την σιωπή του σκεπάζει την αμαρτία και επιτάσσει αυτός να κανονίζεται με το να απέχει από την θεία Κοινωνία για τόσον χρόνο όσο ορίζει το επιτίμιο για την αμαρτία που σκέπασε.

    Όπως αποδείξαμε πιο πάνω, ο Άγιος Νικόδημος είναι σαφής στο Πηδάλιο όχι μόνο ιεροκατήγορους δεν ονομάζει εκείνους που εγκαλούν, αλλά γι’ αυτούς που δεν εγκαλούν ζητεί να τους επιβάλλεται το επιτίμιο που θα οριζόταν για τον παραβάτη Επίσκοπο ή ιερέα.

    Και τέλος, να πούμε δύο λόγια για τα αμαρτήματα που γίνονται φανερά. Άγιος Ιωάννης Χρυσόστομος: «Τα δημοσίως λεγόμενα και πραττόμενα δημοσίως να ελέγχονται».

    Μ. Αθανάσιος: «Εάν ο επίσκοπος ή ο πρεσβύτερος, οι όντες οφθαλμοί της Εκκλησίας, κακώς αναστρέφονται και σκανδαλίζουν (εννοείται φανερά) τον λαόν, είναι συμφερότερο να τους εκβάλουμε από τους ευκτήριους οίκους παρά να βρεθούμε μετ’ αυτών, ως μετά Άννα και Καϊάφα, εις την γέενναν του πυρός» .

    Άγιος Ιωάννης Χρυσόστομος: «Τι κάνεις άνθρωπε; Παραβιάστηκε ο νόμος, περιφρονήθηκε η σωφροσύνη, τόσα πολλά παραπτώματα τόλμησε και έκανε ιερέας, τα άνω κάτω έγιναν, και δεν φρίττεις...δεν πονάς, δεν επιτιμάς, δεν γίνεσαι φοβερός τιμωρός των νόμων του Θεού, αλλά συμμετέχεις;

    Και ποια συγγνώμη είναι δυνατόν να έχεις; Μήπως ο Θεός δηλαδή χρειάζεται εκδικητή; Μήπως χρειάζεται βοηθούς; Αλλά θέλει να γίνεις υπηρέτης του, για να μην πέσεις στα ίδια παραπτώματα, γινόμενος σωφρονέστερος με την αγανάκτηση σου με τον άλλον, ώστε και από αυτό να δείξεις την ευσέβεια σου προς τον Θεό.

    Διότι όταν αμαρτήσει κάποιος και το παραβλέψεις και δεν το ελέγξεις, ούτε πονέσεις, κάνεις την ψυχή σου πιο οκνηρή και πιο εύκολη στην πτώση... Αυτά δε έχουν λεχθεί...για κάθε αμάρτημα...».

    Ας διαβάσει κάποιος την παραπάνω ομιλία του μεγίστου θεολόγου και αγίου της Εκκλησίας μας Ιωάννου του Χρυσοστόμου. Στην συνάφεια εκείνη, ο άγιος ομιλεί για αμαρτήματα που δεν έχουν να κάνουν με τα της Πίστεώς μας, αλλά είναι ηθικά αμαρτήματα.

    Απορεί ο άγιος: Αμαρτήματα ιερέων και δεν επιτιμάς, αντιθέτως κοινωνείς; Στη συνέχεια μάς λέγει ότι δεν θα είμαστε άξιοι συγνώμης για την σιωπή μας, και άλλα πολύ ενδιαφέροντα. Αν όλα αυτά ήσαν ιεροκατηγορία, θα μας υποχρέωνε ο άγιος Ιωάννης να ελέγχουμε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή