Τρίτη, 23 Ιουνίου 2015

«ΑΓΩΝΙΣΤΗΚΕ ΝΑ ΕΚΛΕΓΕΙ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΦΛΩΡΙΝΗΣ Ο ΘΕΟΚΛΗΤΟΣ ΚΑΙ ΝΑ ΠΑΡΑΙΤΗΘΗ Ο ΓΕΡΩΝ ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟΣ ΚΑΝΤΙΩΤΗΣ»!!!!

«ΑΓΩΝΙΣΤΗΚΕ ΝΑ ΕΚΛΕΓΕΙ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΦΛΩΡΙΝΗΣ Ο ΘΕΟΚΛΗΤΟΣ ΚΑΙ ΝΑ ΠΑΡΑΙΤΗΘΗ Ο ΓΕΡΩΝ ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟΣ ΚΑΝΤΙΩΤΗΣ»!!!!

AΠΑΝΤΗΣΗ

«Στόμα που κλείνει εμπρός στην αδικία, είναι ανάξιον ν᾿ ανοίγη εμπρός στη Θεία Κοινωνία (ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΦΛΩΡΙΝΗΣ ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟΣ)


Γραμμένο από την Ανδρονίκη Καπλάνογλου


Εφαρμόζοντας τη συμβουλή του Γέροντος Μητροπολίτου π. Αυγουστίνου, και μόνον αυτή, παρουσιάζω την αλήθεια αφού με δίδουν αφορμή και με προκαλούν τα νέα σχόλια στην ιστοσελίδα ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΗ, που δημοσίευσε άρθρο μας.


Παραιτηση Μητρ. Φλωρ. Αυγ

 

Το 1996-2000 έγιναν φοβερά γεγονότα στη Φλώρινα, για να παραιτηθεί ο σεβάσμιος Γέροντας αγωνιστής ιεράρχης π. Αυγουστίνος από Μητροπολίτης και κάποιοι συμμετείχαν στο παιχνίδι αυτό και ωφελήθηκαν, αλλά δεν κατάλαβαν ακόμα τίποτε!!! 

Οι τοπικές εφημερίδες που έβλεπαν τον σεβάσμιο Γέροντα στο γραφείο του καθημερινά και τη προσφορά του στο λαό, -παρά το βαθύ του γήρας-, καυτηρίαζαν τις φιλοδοξίες των αχαρίστων εκείνων ανθρώπων και κατέγραφαν τα γεγονότα. Ας δούμε κάποια αποσπάσματα εφημερίδων·

Η εφημερίδα της Φλώρινας «Η ΩΡΑ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ» έγραφε στις 19.5.1999
  • «…Αυτό που είναι λυπηρό και δεν το συγχωρεί ο πιστός λαός της Φλώρινας είναι η στάση ορισμένων ιερωμένων της Μητρόπολής μας που έχουν αναγάγει την αχαριστία σε επιστήμη και τις φιλοδοξίες σε τρόπο ζωής, ταυτιζόμενη όχι με τον Επίσκοπό τους αλλά με τους σφετεριστές… Πως το “χε πει ο Κατσιφάρας για τον Ανδρέα; «Αν δεν μας μάζευε ο Ανδρέας δεν θα μας ήξερε ούτε ο θυρωρός της πολυκατοικίας…»

Η εφημερίδα της Φλώρινας «Ο ΠOΛITHΣ, στις 20.6.99, με τίτλο “MATΩNOYN” TO ΓEPONTA KANTIΩTH έγραφε·
  • «…Eιλικρινά η πίστη μας κλονίζεται, όταν- ήμαρτον Θεέ μου- με αθλιότητες επιδιώκουν κάποιοι, για τους οποιουσδήποτε λόγους και ευτελείς σκοπιμότητες και ιδιοτέλειες να “αποπέμψουν από τον Eπισκοπικό Θρόνο έναν Iεράρχη που ανάλωσε τη ζωή του για το Xριστό και την Eλλάδα, έναν Iεράρχη που αφιέρωσε τις δυνάμεις του, τα πάντα για να υπηρετήσει τον άνθρωπο, να γλυκαίνει τον πόνο, να ενισχύσει τους αρμούς της κοινωνίας, να θεμελιώση την ηθική… Kι άλλες εποχές “τρόϊκές” και ιατροί θέλησαν να αποπέμψουν τον Eπίσκοπό μας. Δεν μπορούσαμε να φαντασθούμε, ότι και σήμερα θα επιχειρήσουν το ίδιο, αρνούμενοι και τον ελάχιστο σεβασμό στο γηραιότερο Iεράρχη της Eλλαδικής Eκκλησίας. Πόνος και θλίψη διακατέχει το Φλωρινιώτικο Λαό και δεν πρόκειται να επιτρέψη και να συγχωρήση αυτούς που θα μεθοδεύσουν ένα τέλος που δεν αρμόζει στον Aυγουστίνο Kαντιώτη.
Η εφημερίδα της Φλώρινας «EΛΕΥΘΕΡΟ ΒΗΜΑ» στις 19/5/99
  • H πλειοψηφία του ποιμνίου τον αποδέχεται ακόμη και τώρα και σε όποια κατάσταση και αν βρίσκεται. Σας θυμίζω πως ακόμα και τώρα ηγείται πολλών πρωτοβουλιών και πολλών “επιτροπών αγώνα” στις οποίες η συμμετοχή του κρίνεται αναγκαία ακόμα και από ισχυρούς πολιτικους και κοινωνικούς κύκλους της πόλης μας. Aκόμη και σήμερα ο λαός της περιοχής μας υπολογίζει στην δύναμη της φωνής του “AYΓOYΣTINOY”.
Όταν ένας φταίει και έχει συναίσθηση, δεν μιλά όταν ακούγεται η αλήθεια ή αν έχει το θάρρος ομολογεί δημόσια την αδυναμία του, όπως έκανε ο επίσκοπος Γόρτυνος, που ζήτησε από τον Γέροντα π. Αυγουστίνο δημόσια συγνώμη, μέσα στον πανηγυρίζοντα ναό του Αγίου Αυγουστίνου και ενώπιόν του, λέγοντας· Γέροντα συγχωρέστέ με, που έφυγα από κοντά σας. Εγώ φταίω, γιατί τα φτερά μου ήταν μικρά και δεν μπορούσα να πετάξω τόσο ψηλά.
Ποιός δεν συγκινήθηκε τότε, με την δημόσια ομολογία του; 
Ποιός δεν χαίρεται, όταν τον βλέπει να αγωνίζεται;


ΜΑΚΑΡΙ ΝΑ ΤΟ ΚΑΤΑΛΑΒΟΥΝ

Δεν έχω κανένα προσωπικό εναντίον των δυο επισκόπων εκ Φλωρίνης, που ίσως πικραίνω, καταγράφοντας την ιστορία του π. Αυγουστίνου.
Ο Μητροπολίτης Θεόκλητος ήταν πάντοτε ευγενέστατος μαζί μου. Ο νέος μητροπολίτης Νέας Κρήνης Καλαμαριάς π. Ιουστίνος ως μαθητής του εκκλησιαστικού Λυκείου έπαιρνε το μαγνητόφωνό μου και έγραφε τα μαθήματα που έκανε ο σεβάσμιος Γέροντας Μητροπολίτης π. Αυγουστίνος στους νέους και έτσι έχω κάποια σειρά μαθημάτων του 1990, στους μαθητάς, επειδή αυτός τα μαγνητοφωνούσε,  γι᾽αυτό τον ευχαριστῶ. Δέν υπάρχει λοιπόν, ούτε ίχνος κακίας και μίσους εναντίον τους και δεν ντρέπομαι να τους κοιτάξω στο πρόσωπο. Για όσα γράφω έχω στοιχεία και τα γράφω. Μακάρι να συναισθάνονταν πόσο πίκραναν τον Γέροντα και να είχαν το αγωνιστικό πνεύμα το δικό του και τότε, θα σκεφτόμουν πολύ, για να γράψω αυτό το κομμάτι της ιστορίας του αγωνιστού ιεράρχου.
ΤΗΡΩ ΤΗΝ ΥΠΟΣΧΕΣΗ ΠΟΥ ΕΔΩΣΑ ΣΤΟΝ ΜΕΓΑΛΟ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΜΑΣ ΠΑΤΕΡΑ
ΔΙΝΩ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΜΕΙΝΟΥΝ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ
Αν ξέχασαν τα γεγονότα πρό της παραιτήσεως, επειδή ανέβηκαν στην εξουσία, ας διαβάσουν το άρθρο ΜΙΑ ΠΤΥΧΗ ΑΓΝΩΣΤΗ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ, που τους πείραξε όταν το δημοσίευσα για πρώτη φορά στις 24-2-2009 και ζήτησαν μέσω του εξομολόγου μου, να το κατεβάσω και να το διαγράψω, αμέσως. Δεν υπήκουσα, γιατί πολύ πιο νωρίς είχα πάρει την ευλογία του αγωνιστού ιεράρχου και μένω πιστή στην υπόσχεση. Η ιστορία του φρουρού της Ορθοδοξίας και του Ελληνικού  Έθνους π. Αυγουστίνου Καντιώτου πρέπει να γραφεί ολόκληρη είτε αρέσει σε κάποιους είτε όχι. Είτε έχουν εξουσία και είναι καλάμια όρθια, που ο π. Αυγουστίνος χτυπούσε, είτε όχι. Μακάρι να καταλάβουν την άσχημη συμπεριφορά τους στον άγιο Γέροντα και να κάνουν αγώνα για την Ορθόδοξη Πίστη. Υπόσχομαι ότι θα παρουσιάζω από την ιστοσελίδα κάθε ορθόδοξη αγωνιστική τους κίνηση, γιατί τους αγαπώ και δεν τους μισώ, όπως νομίζουν. Όλοι αμαρτάνουμε, αρκεί να το καταλαβαίνουμε και να μετανοούμε.

ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ ΛΕΩ ΚΑΙ ΔΕΝ ΣΥΚΟΦΑΝΤΩ ΚΑΝΕΝΑΝ

Απάντηση στο Μητροπολίτη Θεοκλητο, που έκανε κήρυγμα στην πανήγυρη της Mονής του αγίου Αυγουστίνου, όχι στον εορτάζοντα άγιο, αλλά επάνω στο σχόλιο· «ΑΓΩΝΙΣΤΗΚΕ ΝΑ ΕΚΛΕΓΕΙ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΦΛΩΡΙΝΗΣ Ο ΘΕΟΚΛΗΤΟΣ ΚΑΙ ΝΑ ΠΑΡΑΙΤΗΘΗ Ο ΓΕΡΩΝ ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟΣ ΚΑΝΤΙΩΤΗΣ»! και προσπάθησε να αποδείξη το αντίθετο.  
Αλλά σεβασμιώτατε δεν το γράψαμε εμείς το σχόλιο και δεν είναι δικός μας ο τίτλος -γι” αυτό το βάζουμε σε εισαγωγικά-, δικό σας πρόσωπο το έγραψε και εμείς απλώς το επιβεβαιώσαμε, με στοιχεία.
  • Την Κυριακή στις 15-6-2015 ακούσαμε και τον π. Ιουστίνο να  λέει στην Αγία Σκέπη Πτολεμαίδος ότι κάποιοι τον αδικούν ως προς την σχέση του με τον π. Αυγουστίνο γιατί θέλουν «να χαρακτηρίζουν τους εαυτούς τους ως μοναδικούς διαδόχους του και τα μοναδικά του πνευματικά παιδιά».
  •  
  • Στη μεγάλη είσοδο κρατώντας το άγιο Ποτήριο στις δικές του ευχές που προσθέτει, είπε· «…Επι των πνευμάτων ακαθάρτων οχλούμενων…των εξαρτημένων εκ ναρκωτικών…. των αγωνιζόμενων εν παρθενία..και των εν σωφροσύνη συζύγων...των μισούντων, συκοφαντούνταν και αγαπώντων ημάς…».  Δεν σας συκοφαντούμε π. Ιουστίνε και μη προσθέτετε κρατώντας το άγιο ποτήριο κάτι που δεν είναι αλήθεια. Αυτος που λέει την αλήθεια και δεν το κάνει από κακία δεν είναι συκοφάντης.
  •  
  • Αφού αγαπάς τον Γέροντα να μας εξηγήσεις, γιατί στις εκδηλώσεις για τα 100χρονα από την απελευθέρωση της Φλωρίνης 1912- 2012, στην ομιλία που έκανες μπροστά στον αρχιεπίσκοπο και τον Φλωρινιώτικο λαό, δεν ανάφερες ούτε και ως όνομα το Μητροπολίτη Φλωρίνης Αυγουστίνο Καντιώτη, που ήταν ποιμενάρχης της Φλώρινας τα 33 χρόνια!!! Αλλά και πολύ πριν γίνει ο π. Αυγουστίνος επίσκοπος Φλωρίνης επισκέφθηκε και κήρυξε το 1942 (πρώτη περιοδεία) στα χωριά της Φλώρινας και Αλμωπίας. Και το 1943 ήρθε μέσα στην Φλώρινα που την είχε εγκαταλείψη ο επίσκοπος ο Βασίλειος (προκάτοχός του)και την ποίμανε τηλεγραφικώς από την Αθήνα. Περιόδευσε και κήρυξε Χριστό και Ελλάδα, εκεί που οργίαζε η Βουλγαρική προπαγάνδα και η μπότα των Γερμανών ήταν ο τρόμος των Ελλήνων. Ο Μητροπολίτης Φλωρίνης π. Αυγουστίνος προσέφερε όσο κανείς άλλος στη Φλώρινα και εσύ δεν τον ανάφερες καθόλου στην ιστορία της πόλεως! Αθεος και εχθρός του Γέροντα να ήταν ο ομιλητής θα τον μνημόνευε για την ιστορία, εσύ τον  αγνόησες! Μή λές λοιπόν ότι σε αδικούμε και σε συκοφαντούμε. Μή λές ψέματα κρατώντας το άγιο Ποτήριο.

ΓΡΑΦΕΙ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΑΝΩΝΥΜΑ ΣΧΟΛΙΑ
ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΛΕΕΙ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΠΟΥ ΜΟΝΟ ΑΥΤΟΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΤΑ ΞΕΡΕΙ


Στο άρθρο ΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΚΑΛΑΜΑΡΙΑΣ Ο π. ΙΟΥΣΤΙΝΟΣ ΜΠΑΡΔΑΚΑΣ! ΠΟΥ «ΑΓΩΝΙΣΤΗΚΕ ΝΑ ΕΚΛΕΓΕΙ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΦΛΩΡΙΝΗΣ Ο ΘΕΟΚΛΗΤΟΣ ΚΑΙ ΝΑ ΠΑΡΑΙΤΗΘΗ Ο ΓΕΡΩΝ ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟΣ ΚΑΝΤΙΩΤΗΣ»!!!! ΜΠΡΑΒO ΤΟΥ! ΤΑ ΚΑΤΑΦΕΡΕ ΔΙΠΛΑ!!!, ζητούσαμε να μας γράψουν, εκτός από τις πανηγυρικές εκδηλώσεις που διοργάνωνε συχνά στη Φλώρινα, πιο άλλο σπουδαίο έργο έκανε ο πρώην πρωτοσύγκελλος. Δεν πήραμε απάντηση.
Στο ιστολόγιο αποτείχιση που αναδημοσίευσε το άρθρο μας, γράφτηκαν 34 σχόλια και κάποια φαίνονται ότι είναι από το χέρι του πρώην πρωτοσυγκελλου και νυν μητροπολίτου Νεας Κρήνης και Καλαμαριάς, γιατί ποιος ἄλλος θα μπορούσε να μιλήσει για τις άδειες που έπαιρναν ή δεν έπαιρναν οι ιερεις για να λειτουργήσουν σε ναούς της Μητροπόλεως  ή πήγαιναν στο εξωτερικό, χωρίς την αδεια του Μητροπολίτου, που πιθανόν να είναι ψέματα αυτά που λέει. Γράφει ο κόσμος ανώνυμα σχόλια, αλλά δεν λέει τέτοια πράγματα, που μόνο αυτός μπορεί να τα ξέρει.


Θα απαντήσω σε ένα από τα 34 σχόλιο που εγραφη στις 17 Ιουνίου 2015 – 9:25 μ.μ. για την δίωξη του αρχιμανδρίτου π. Μελέτιο Βαδραχάνη, που δεν υποδέχθηκε τον πατριάρχη στη Φλώρινα·
  • «Στην υποδοχή του Πατριάρχη δεν παρέστησαν και άλλοι ιερωμένοι της Μητροπόλεως Φλωρίνης και εν τούτοις δεν διώχθηκαν. Να σου υπενθυμίσω ότι δεν παρέστη ούτε ο Αυγουστίνος, τον οποίο φυγάδευσαν στην Εύβοια εκείνοι που τον είχαν αναλάβει στα γεράματά του. Ο π. Μελέτιος επαύθη προπάντων γιατί ΔΕΝ ΕΚΑΝΕ ΥΠΑΚΟΗ στην προϊσταμένη του εκκλησιαστική αρχή».



ΑΠΑΝΤΗΣΗ


Δεν εδιώχθηκαν, π. Ιουστίνε και άλλοι ιερείς που δεν παρέστησαν στην υποδοχή πατριάρχη, γιατί αντέδρασε δυναμικά ο λαός της Πτολεμαϊδος και έφερε σε δύσκολη θέση τον Μητροπολίτη, που έχασε την ψυχραιμία του όταν ο λαός διαμαρτύρονταν. Τα κανάλια της Κοζάνης και το βιβλίο «ΤΑ ΠΑΡΑΤΡΑΓΟΥΔΑ ΤΗΣ ΠΑΤΡΙΑΡΧΙΚΗΣ ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ», εκδοση 2005, κατέγραψαν τα γεγονότα και αν θέλετε μπορούμε να το δημοσιεύσουμε στην ιστοσελίδα.

Όσο για την «φυγάδευση» του π. Αυγουστίνου, που μιλάτε με τόσο ασέβεια, μάθετε ότι ήξερα ότι θα διαδίδατε τέτοια λόγια και πήγα στην Ευβοια την ημέρα που ήρθε ο πατριάρχης στη Φλώρινα και βρήκα τον π. Αυγουστίνο και τον ρώτησα  δύο φορες αν ήθελε να συναντηση τον πατριαρχη που πήγε στη Φλώρινα, και με απήντησε με αυστηρό ύφος «όχι δεν θέλω», την μία φορά τον βιντεοσκόπησα. Μήν αναμασάτε τα παραμύθια σας.


ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΥΠΑΚΟΗ ΣΤΗΝ ΠΡΟΙΣΤΑΜΕΝΗ ΑΡΧΗ  ΜΙΛΑΤΕ,
ΜΟΝΟ ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ!
 ΕΣΕΙΣ ΤΟ ΕΦΑΡΜΟΣΑΤΕ;

Θα αναφέρω τρία περιστατικά και απαντήστε με.


1. Αφου ο π. Θεόκλητος και εσύ κάνατε υπακοή στην προϊσταμένη σας αρχή, γιατί ο γέροντάς σου έκανε δική του αδελφότητα μέσα στην μικρή πόλη; Πήρε ευλογία από τον Μητροπολίτη του πριν την κάνει;

Ο Γέροντας μητροπολίτης π. Αυγουστίνος ἔλεγε· Nα, τώρα δεν απουσιάζει ο Θεόκλητος; E, δεν μπορώ να τον εφέρω, όχι διότι δεν τον αγαπώ, αλλά δεν μας υπήκουσαν αυτοί και διαίρεσαν την Mητρόπολη. Κάποιος πολύ ορθώς είπε· «Διεμερίσαντο τα ιμάτιά μου εαυτοίς και επί τον ιματισμό μου έβαλον κλήρο»… Άλλος να αρπάξει 5, άλλος να αρπάξει 7, άλλος να αρπάξει 8...(Αν θέλετε υπάρχει και ηχητικό το απόσπασμα).
 

 2. Ο Τσιαρκνιας εγκωμίαζε τον π. Θεόκλητο στην εφημερίδα του ΜΟΓΛΕΝΑ, το 1983, ενώ έβριζε τον π. Αυγουστίνο και τον ονόμαζε Χομεϊνη, μπουλτοζέρη των ναών και άλλα! Πῶς ο Μητροπολίτης Αυγουστίνος, για τον Σκοπιανό Τσιαρκνιά ήταν κακός και ο πρωτοσύγκελλος καλός; Ο Τσιαρκνιᾶς έμπαινε κρυφά από τον επίσκοπο του στα Σκόπια και ο Γέροντας τον είχε υπό παρακολούθησε και στο τέλος τον έδωσε απολυτήριο να φύγει από την Μητρόπολή του και ο πρωτοσύγκελλος τα ήξερε αυτά, γιατί δεχόταν να τον επαινεί ένας τέτοιος άνθρωπος και δεν διαμαρτύρονταν;
 

3. Θυμηθείτε το 1999 στην πανήγυρη του Αγίου Στεφάνου Πτολεμαΐδος, πήγατε στην εορτή με έναν δεσπότη και μίλησε και είπε αν θυμάμαι καλά ότι θα κάνετε μητρόπολη και την Εορδαία. Πήρατε τότε αδεια από την προϊσταμένη σας αρχή, που ήτο ο π. Αυγουστίνος;


ΧΕΙΡΟΤΟΝΙΑ ΟΡΘΟΔΟΞΗ


Στον Αγιο Κωσταντίνο  Ομονοίας, που έγινε η χειροτονία του Γέροντα αγωνιστού ιεράρχου π. Αυγουστίνου Καντιώτου, τον οποίο εξέλεξε το Πνεύμα το Άγιο και όχι ανθρώπινες μεθοδεύσεις, κατέβηκαν πούλμαν απ” όλη την Ελλάδα και κατέκλυσαν τον ναό οι πιστοί. Πάνω από 10.000 πιστός λαός ήταν στην χειροτονία του Γέροντα και σείονταν ο ναός από τα άξιος. Αυτή ονομάζεται χειροτονία ορθόδοξη, αυτή η χειροτονία είναι· «ψήφου κλήρου και λαού», αυτή έχει την χάρη του Θεού και όχι εκείνες που κοντεύουν οι δεσποτάδες που παρευρίσκονται να είναι περισσότεροι από τον πιστό λαό και οι νέοι μητροπολίτες που εκλέγονται να είναι άγνωστοι στον πιστό λαό που θα ποιμάνουν. Μη λοιπόν καυχέσαι για την χειροτονία σου


ΕΤΣΙ ΔΕΝ ΠΙΝΟΥΝ ΝΕΡΟ ΣΤΟ ΟΝΟΝΟΜΑ ΜΑΣ


Όσο στο ότι· «πίνει νερό στο όνομα του Θεοκλήτου και του Ιουστίνου όλη η Μητρόπολη Φλωρίνης» είναι υπερβολές που μόνο οι ίδιοι μπορούν να τις λένε. π. Ιουστίνε, μη παινεύεσαι μόνο σου, είδαμε πόσα λεωφορεία κατέβηκαν στην Αθήνα για τη χειροτονία σου, 2-3;
Τώρα αν συγκεντρωθούν αρκετά πούλμαν για την ενθρόνιση σου, μετά από την εντολή που πήραν οι ιερείς να  βάλουν λεωφορεία από τις ενορίες τους δεν έχει καμία αξία, γιατί δεν θα είναι αυθόρμητη η προσέλευση κάποιον πιστών. Άλλες ενορίες θα βάλουν δωρεάν πούλμαν, άλλες θα έχουν εισιτήριο και θα συνδιάσουν την ενθρόνιση με κάποιο άλλο προσκύνημα νωρίτερα, αλλά αυτό δεν είναι για καύχηση.

απο το ιστολογιο Αυγουστινος Καντιωτης

10 σχόλια:

  1. Ο καθένας κρίνεται από τις πράξεις του.
    Ο καθένας έχει δικαίωμα να κρίνει και να αξιολογήσει τις καταστάσεις, τις ενέργειες και τις διδασκαλίες των άλλων -ιδίως των δημοσίων προσώπων- ανάλογα με τα "πιστεύω" του, της εμπειρίες του και τις γνώσεις του.
    Ο μακαριστός επίσκοπος Φλωρίνης άγιος Αυγουστίνος Καντιώτης υπήρξε μια μεγάλη αγία και προφητική μορφή του 20ού αιώνα, παρά τα ανθρώπινα σφάλματά και λάθη του. Δεν είχε όμως ανάγκη από "πλαστά" πιστοποιητικά αγιότητος, όπως π.χ. η ... ευκαμψία του πτώματος, διότι όλοι γνωρίζουν και αν δεν γνωρίζουν ας ρωτήσουν να μάθουν, ότι μετά το θάνατο, αρχικώς μεν επικρατεί η "νεκρική ακαμψία" για κάποιο χρονικό διάστημα, ανάλογα και με τη θερμοκρασία περιβάλλοντος κι άλλους παράγοντες κι έπειτα επακολουθεί η ευκαμψία του πτώματος παράληλα με την εξέλιξη των διαδικασιών αυτόλυσης, σήψης, αποσύνθεσης της σωρού. Όλα τα πτώματα, αρχικά είναι άκαμπτα, αλλά έπειτα γίνονται εύκαμπτα.

    Ε λοιπόν, δεν είναι ούτε επιστημονικό ούτε χριστιανικό ούτε και σωστό λίγο πριν την ταφή του π. Αυγουστίνου Καντιώτη, να πιάνει κάποιος το χέρι και τον σβέρκο του νεκρού που παρέμεινε άταφος σε λαϊκή προσκύνηση επί κάποιες μέρες και νύκτες υπό συνθήκες καύσωνα, παρά το ότι εναλλάξ τοποθετείτο κάλυμμα με ψυκτικό μηχανισμό στο φέρετρο, και ... επειδή διαπιστώνει ευκαμψία, να αναφωνεί: "-Είναι άγιος! είναι άγιος". Δεν έχουν ανάγκη οι χριστιανοί από τέτοια πλαστά "τεκμήρια" αγιότητος, δηλαδή παραμύθια της χαλιμάς, ούτε από περιγραφόμενα αναλλοίωτα σκηνώματα νεκρών (άλλωστε η μη λύσις του πτώματος είναι συνέπεια κατάρας και αφορισμού, η ευχή είναι "χους ει και εις χουν απελεύση") ούτε καν από κάποιο άγιο φως που έρχεται θαυματουργικά από τα επουράνια. Ούτε από γερόντια (γεροντάδες) ούτε από κάθε χρόνο μα κάθε χρόνο μα κάθε χρόνο προσκυνηματικές εκδρομές σε αγίους τόπους. Δεν δίδασκε τέτοια πράγματα ο π. Αυγουστίνος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Δυστυχώς επιβραβεύονται απ το κλειστό κύκλωμα των δεσποτάδων αυτοί που διακαώς ποθούν την αρχιερωσύνη και αγωνίζονται σθεναρά για να την κατακτήσουν και όχι όσοι δουλεύουν ταπεινά και στην αφάνεια και δεν την επιδιώκουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Να αφήσουν ήσυχο τον π.Μελέτιο οι υποστηρικτές αυτών που αποκαντιωτικοποίησαν τη μητρόπολη της Φλώρινας. Αυτών που εγκαινίασαν και υιοθέτησαν συνήθειες ξένες προς το πνεύμα του π.Αυγουστίνου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αγιος αγαπητε δεν ειναι μονον αυτος που χαριτωθηκε με το αφθαρτο λειψανο...
    Μη τρελαθουμε!
    Και βεβαιως ο ανθρωπος μπορει να ειναι και αγιος εξ αιτιας της αγιας βιοτης του και των ανοθευτων δογματων του,καθως και των εργων αγαπης και πιστεως ,αλλα και μετανοιας εν καιρω ζωης του. Ο Θεος τοποθετησε Αποστολους,Προφητας,διδασκαλους,κλπ ,τοποθετησε θαυματουργους,θεραπευτες,,λαλουντες γλωσσες.Μελετηστεε την προς Εφ 4,11-13)
    Στην τελειοτητα φθανουμε με την πιστη κ την αγαπη εν αληθεια εν αγιω πνευματι και εν ενοτητι κ ομονοια σωματος...αλλωστε η αγιοτητα προερχεται απο την αληθεια και τη δικαιοσυνηεφ.4-24)...και αυτα τα χαρισματα τα ειχε πλουσια ο μακαριστος γεροντας κ επισκοπος Αυγουστινος,γιατι λοιπον να μην ειναι αγιος;
    Ο Θεος αλλους τους αναδεικνυει και αλλους τους κρυβει για τους τους λογους του!
    Αλλα μερικοι ζητουν τεκμηρια αγιοτητος και οχι εν χριστω Ζωης,,,,,αλλα εκει ειναι που την πατανε απο τον διαβολο,και δημιουργουν χιλιες δυο επιφυλαξεις που καταντουν και απιστοι τελος τελος.οπως οι λογοι εναντιον του γερ κ αγιου παισιου που ζητουν οι γοχ να τον ξεθαψουν για να δουν το λειψανο του εαν εχει την αφθαρσια.Και ο αγιος εχει κανει τοσα θαυματα,οπως και σε καποιον γνωστο μου που ηταν κομμουνιστης και αθεος ,του παρουσιαστηκε περυσι στην εθνικη οδο ,οταν τον πηρε ο υπνος στο τιμονι .Απο τοτε ,οταν τον ειδε σε βιβλιο ειπε ''αυτος ηταν που ειδα'',αλλα και η ζωη του αλλαξε και πηρε εκατο μοιρες στροφη...ηταν αναγκη να ανοιξουν για να δουν το λειψανο του και να πιστουν οι ασπονδοι φιλοι μας του Πατριου; Ελεος πια με την αγιοτητα κ με την αγιοτητα...απο το 1920 κ μετα λες κ η εκκλησια δεν βγαζει αγιους ,αν ειναι δυνατον!π

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγαπητή Πηνελόπη, γράφετε "δημιουργουν χιλιες δυο επιφυλαξεις που καταντουν και απιστοι τελος τελος".

      Ε όχι και άπιστοι, μόνο επειδή δεν αποδέχονται την αγιότητα κάποιου! Ίσως να είναι και πιο πιστοί και πιο κατηχημένοι, προφανώς δε έχουν προσωπική γνώμη -ίσως και γνώση- και άποψη, έχουν δε κάθε δικαίωμα και ιερά υποχρέωση να αμφισβητούν. Δεν ισχύει συνεπώς τέτοιο κριτήριο πίστης (αν αποδέχομαι κάποιον ως "άγιο") εξ άλλου το θέμα της αγιολατρείας, των αγιοποιήσεων, των αγιοκατατάξεων (από τους ίδιους ανθρώπους που αφορίζουν άλλους ευσεβείς ορθοδόξους όπως τον Νικόλαο Σωτηρόπουλο) είναι μεγάλο για να το ανοίξουμε εδώ, απλά είναι σώφρον να μην παίρνουμε ούτε εμείς ούτε η εκκλησία τη θέση του Κριτού και να ξέρουμε ότι άγιοι είμαστε όλα τα μέλη της στρατευομένης Εκκλησίας και όλοι οι σεσωσμένοι της θριαμβεύουσας εκκλησίας.

      Διαγραφή
  5. Ο μητροπολίτης Φλωρίνης Θεόκλητος θα έπρεπε στο κήρυγμά του στην πανήγυρη του αγίου Αυγουστίνου να μιλήσει στους πιστούς για τον άγιο και όχι για το δημοσίευμα του ιστολογίου augoustinos kantiotis.gr.
    Θα μπορούσε να απαντήσει στον οικείο διαδικτυακό τόπο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Να μην ξεχνάμε, ότι ο μακαριστός Φλωρίνης μας τα μπέρδεψε κι' αυτός λιγάκι. με τους άλλους δυο, τον Ελευθερουπόλεως και τον Παραμυθίας που διέκοψαν το μνημόσυνο του Αθηναγόρα για τα οικουμενιστικά του ανοίγματα. Πλην όμως δεν διέκοψαν κοινωνία με τους άλλους Μητροπολίτες που μνημόνευαν Αθηναγόρα, ούτε διέκοψαν τη συμμετοχή τους στη Σύνοδο. Δηλ. μισά πράγματα. Που είναι η πλήρης εφαρμογή του ιε΄ της ΑΒ΄ Συνόδου;
    Και επί πλέον δεν διέκοψαν ούτε στιγμή τη μνημόνευση των Δημήτριου και Βαρθολομαίου και περισσότερο ο πρώτος. Τι δηλαδή; Αυτοί δεν ήταν οικουμενιστές; Και τους έχουμε σημαία για τις αποτειχίσεις; Δεν ντρεπόμαστε λέω εγώ; Τον κανόνα τον ξεχειλώνουμε κατά το δοκούν;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. http://www.romfea.gr/epikairotita-xronika/1396-proti-theia-leitourgia-tou-kalamarias-ioustinou-stin-eparxia-tou-foto
    Τι θα γίνει πια με την εισβολή των φωτογράφων της Ρομφαίας εντός του ιερού βήματος;
    Ως πότε θα συνεχίζεται αυτό το χάλι;
    Πώς το επιτρέπουν αυτό οι παριστάμενοι αρχιερείς;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χάλι, αλλά ποιο είναι το χάλι; Μήπως θα έπρεπε να κρύβουμε το χάλι κάτω από το χαλί; Η εισβολή των φωτογράφων μας φταίει (αν είναι εισβολή και όχι ... πρόσκλησις) ή τα όσα αναδεικνύει, ήτοι τα χρυσάφια και τα διαμάντια, τις στολές βυζαντινών αυτοκρατόρων με τα στέμματα και τις κορώνες που στοιχίζουν μια περιουσία, εν ονόματι του Ακτήμονος, λιτοδίαιτου, θυσιασθέντος; Όσο καλό κι αν είναι το κήρυγμα αν δεν υπάρξει παράδειγμα λιτότητας στην εμφάνιση, λιτού και ηθικού βίου, (όπως ο μακαριστός π. Αυγουστίνος που τα πέταξε όλα αυτά, όσο κατά το τυπικόν μπορούσε) εις μάτην. Οι αφελείς θα εντυπωσιάζονται αλλά τίποτε περισσότερο, οι σοβαρότεροι -και οι πτωχοί και πένητες που δυστυχώς αυξάνονται στις μέρες μας- δυστυχώς θα απομακρύνονται, νομίζοντας ότι αυτά είναι η πίστη μας. Τι δουλειά έχουμε, θα λένε, με τις πολυτέλειες και τα χρυσάφια.

      Διαγραφή
  8. Σε συνέχεια του σχολίου που αναφέρεται στις χρυσοποίκιλτες στολές:

    Ασφαλώς ο σχολιαστής 10:48 έχει δίκιο, αφού στην αγία Τράπεζα συντελείται το θαύμα των θαυμάτων, το Μυστήριο των Μυστηρίων, η θεία ευχαριστία, και όλοι οι πιστοί γονατίζουμε και κλίνουμε τας κεφαλάς στην παρουσία της θεότητος. Και ασφαλώς και οι κάμερες τηλεοπτικές και φωτογραφικές πρέπει να είναι φειδωλές στο τι αναμεταδίδουν εντός του ιερού, διότι "τα άγια τοις αγίοις". Αλλά, από την άλλη, αφού οι μακάριοι αρχιερείς επιτρέπουν στις τηλεοπτικές και φωτογραφικές κάμερες, να εισέρχονται στο ιερό και να παίρνουν λήψεις και ζωντανές αναμεταδόσεις από το μυστήριο των μυστηρίων και το θαύμα των θαυμάτων, την τέλεση του Μυστηρίου της Θείας Ευχαριστίας, γιατί δεν επιτρέπουν στις κάμερες να αναμεταδίδουν σε ζωντανή μετάδοση το απείρως μικρότερο (λεγόμενο) "θαύμα" δηλ την αφή του "αγίου" φωτός με φως που έρχεται από τον Ουρανό, όπως λέγουν, κάθε Πάσχα; Ιδού η απορία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή