ΕΠΙΤΡΕΠΟΥΝ ΤΗΝ ΣΥΚΟΦΑΝΤΙΑ, ΑΛΛΑ ΑΡΝΟΥΝΤΑΙ ΤΗΝ ...ΑΝΑΣΚΕΥΗ ΤΗΣ!
Ἡ
πολιτικὴ καὶ θρησκευτικὴ ἐξουσία μᾶς ἔχει συνηθίσει στὴν λογοκρισία καὶ στὶς
κάθε εἴδους φασιστικὲς πρακτικές. Ποιός νὰ φανταζόταν, ὅμως, πὼς τὰ Θρησκευτικὰ
ἱστολόγια, ποὺ ἀγωνίζονται γιὰ τὴν ἀλήθεια καὶ δημοσιεύουν ἄρθρα κατὰ τῆς «λογοκρισίας
τῶν ἱερατικῶν ἱστολογίων στὸ διαδίκτυο», ποὺ προανήγγειλε ἡ «Ἱερὰ Σύνοδος», θὰ ἐφάρμοζαν
αὐτὴν τὴν ἀπαράδεκτη λογοκριτικὴ τακτική;
Συγκεκριμένα τὸ ἱστολόγιο «Ἀκτίνες»
ἔδωσε βῆμα στὸν κληρικὸ τῆς Ἱ. Μ. Πειραιῶς π. Παῦλο
Δημητρακόπουλο, καὶ δημοσίευσε ἄρθρο του, μὲ τὸ ὁποῖο συκοφαντεῖ τοὺς
ἀποτειχισμένους ὡς ἁγιομάχους, ἀλλὰ ἀρνήθηκε νὰ δώσει τὸ ἴδιο βῆμα
καὶ στοὺς συκοφαντούμενους, ἀποκλείοντας σχόλιά τους, ἀλλὰ καὶ
ἄρθρο-ἀπάντηση
στὸν κακοήθη κληρικὸ τῆς Ἱ. Μητροπόλεως Πειραιῶς.
Καί, κυρίως, τί νὰ πεῖ
κανεὶς γιὰ τὸ ἱστολόγιο «Κατάνυξις» ποὺ ὁ πνευματικός τους πατέρας π. Νικόλαος,
φασιστικὰ «λογοκρίνεται» γιὰ τὸν ἀντι-Οἰκουμενιστικὸ λόγο του καί, περαιτέρω, διώκεται
ἀπὸ τὸν Μητροπολίτη Θεσσαλονίκης Ἄνθιμο, καὶ ταυτόχρονα, τὰ πνευματικά του
παιδιά, δημοσιεύουν τὸ παραπάνω κατάπτυστο συκοφαντικὸ δημοσίευμα τῆς Ἱ. Μ. Πειραιῶς
κατὰ τῶν ἀποτειχισμένων, καὶ ἀρνοῦνται νὰ δημοσιεύσουν τὴν ἀπάντησή μας, ποὺ ἤδη
δημοσίευσαν ἄλλα δύο θρησκευτικὰ ἱστολόγια; (ἐδῶ). Καταδικάζετε, φίλοι τῆς «Κατανύξεως»,
τὴν λογοκρισία καὶ δίωξη τοῦ π. Νικολάου Μανώλη, κι ἔχετε δίκιο. Ὅμως, δημοσιεύετε ἕνα πολυσέλιδο
συκοφαντικὸ ἄρθρο τοῦ π. Παύλου, καλῶς ἢ κακῶς, ἀλλὰ λογοκρίνετε καὶ ἀρνεῖσθε τὴν μόλις μιᾶς
σελίδας ἀπάντησή μας στὸν συκοφάντη μας!
Κι ὄχι μόνο ἀρνεῖσθε νὰ
δημοσιεύσετε τὴν μικρὴ ἀπάντησή μας, ἀλλὰ δημοσιεύετε σχόλια ἐναντίον μας, ἐνῶ ἀπαντητικὰ
σχόλια, ποὺ μᾶς ὑποστηρίζουν, τὰ ἀποκλείετε, ὅπως μᾶς πληροφόρησε κάτοικος τῆς Βορείου
Ἑλλάδος, ὁ ὁποῖος μᾶς ἀπέστειλε καὶ σχόλιό του ποὺ ἀποκλείσατε, γιατὶ ἡ ἀλήθεια
"καίει"!
Δημοσιεύουμε αὐτὸ τὸ
σχόλιο-ἀπάντηση ποὺ μᾶς ἐστάλη καί, τὸ ὁποῖο, δὲν δημοσίευσε ἡ «Κατάνυξις». Τὸ
σχόλιο ἀπαντᾶ στὸν «Ἀνωνυμο» σχολιογράφο τῆς «Κατάνυξης» (18 Φεβρουαρίου 2015 -
11:08 π.μ.), ἐδῶ, ὁ ὁποῖος ἐκτὸς τῶν ἄλλων ἰσχυρίζεται ὅτι:
«Οπως ο αγιος Κυριλλος που με τον αιρετικο Νεστοριο δεν διεκοψε κοινωνια
αλλα κοιταξε να τον διορθωσει. Ηρθε η Γ΄ Οικουμενικη και κατεδικασε τον
Νεστοριο. Οι Παπες κηρυτταν την αιρεση του filioque απο το 1009...οι πατριαρχες
εμακροθυμησαν ...ετσι διεκοψαν την κοινωνια μετα 45 ετη»!
Νὰ σημειώσουμε ἀπὸ τὴ
μεριά μας ὅτι ὁ Ἀνώνυμος, σκοπίμως “λησμονεῖ”, ὅτι ὁ ἅγιος Κύριλλος μὲ Ἐπιστολή
του ἐπαίνεσε τοὺς λαϊκοὺς καὶ μοναχοὺς τῆς Κων/πόλεως, ποὺ ἤδη εἶχαν ἀποτειχισθεῖ
αὐθόρμητα καὶ μὲ δική τους πρωτοβουλία, ἀμέσως μὲ τὴν διατύπωση τῆς αἱρέσεως ἀπὸ
τὸν Νεστόριο, καὶ πρὶν ἐπέμβη ὁ Ἅγιος μὲ Ἐπιστολές του καὶ ἡ Σύνοδος γιὰ νὰ καθαιρέσει τὸν
Νεστόριο· ὁ ἴδιος δέ -ὁ ἅγιος Κύριλλος- μὲ τὸν Πάπα Κελεστῖνο, εἶχε δώσει
διορία στὸν Νεστόριο, ἐντὸς δέκα (10) ἡμερῶν νὰ καταδικάσει τὶς κακοδοξίες του
περὶ «χριστοτόκου» Παναγίας κι ὄχι Θεοτόκου! Σήμερα, ὄχι μερικὲς
μέρες καὶ μερικὰ χρόνια, ἀλλὰ δεκαετίες ὁλόκληρες κυκλοφορεῖ ἡ αἵρεση τοῦ Οἰκουμενισμοῦ, καὶ μὲ αὐτὴ
κοινωνοῦν οἱ Ποιμένες καὶ ἀφήνουν καὶ τὸ Ποίμνιο νὰ ἐπικοινωνεῖ καὶ νὰ ...κοινωνεῖ ἀπὸ χέρια Οἰκουμενιστῶν!
Νὰ ἐπισημάνουμε δέ, ὅτι ὁ
ἅγιος Κύριλλος δὲν ἀναγνώρισε τὶς καθαιρέσεις ποὺ
ἔκανε ὁ Νεστόριος ἐναντίον ἐκείνων ποὺ διέκοψαν τὸ Μνημόσυνό του, ἐνῶ, ἀντίθετα, οἱ σημερινοὶ ὀρθόδοξοι ‒πολέμιοι τῆς
συγχρόνου αἱρέσεως‒ ἀναγνώρισαν τὴν καθαίρεση τοῦ π. Εὐθυμίου, ποὺ κατὰ τὸν π.
Θεόδωρο Ζήση «κράτησε μόνος τὸ βάρος
τοῦ ἀγῶνα» τὰ πρῶτα χρόνια. Καὶ τὴν ἀναγνώρισαν, γιατὶ θέλουν νὰ τὰ ἔχουν
καλὰ μὲ τοὺς Οἰκουμενιστὲς Ἐπισκόπους!
Τὸ σχόλιο ποὺ μᾶς ἐστάλη
καὶ ἀρνήθηκαν νὰ δημοσιεύσουν οἱ τῆς "Κατανύξεως" (μετὰ τὴν ἄρνηση νὰ δημοσιεύσουν καὶ τὴν δική μας ἀπάντηση) εἶναι τὸ ἑξῆς:
«Μόνοι σας αδελφοί το ομολογείτε ότι διέκοψαν την κοινωνία μετά 45 έτη μέσα στήν αίρεση του filioque. Ήδη όμως πέρασε πάνω από ένας
αιώνας (πάνω από 100 ολόκληρα χρόνια) μέσα στην αίρεση κι ακόμη συσκέπτεσθε για
το πώς θα αντιμετωπίσουμε την αίρεση. Δεν σας προτείνουμε δικό μας δρόμο, (ποὺ χαρακτηρίζετε) αυθαίρετο κι αναθεματισμένο, αλλά (δρόμο) αγιογραφικό και αγιοπατερικό, στον οποίο
αν ενσκύψετε θα δείτε καθαρά ποιός δημιουργεί τις διαιρέσεις και τα σχίσματα.
Πάντως, σύμφωνα με τον κανόνα, όχι αυτοί που αποτειχίζονται, διότι αυτοί
αξιωθήσονται τιμής και σκοπό έχουν «ρύσασθαι» την Εκκλησία από τα σχίσματα.
Νομίζω ότι γνωρίζετε την ελληνική γλώσσα και είσθε
σε θέση να κατανοείτε τα κείμενα που κι εσείς οι ίδιοι επικαλείσθε και
χρησιμοποιείτε ευκαίρως - ακαίρως. Οι επιθέσεις που ασκούνται στο σώμα της
Εκκλησίας μας, δεν προέρχονται από τους αποτειχισμένους, τους οποίους κακώς
χαρακτηρίζετε ως δυνάστες, αλλά από τους αιρετικούς και τους κοινωνούντας μετ'
αυτών. Φροντίσετε λοιπόν εσείς, με κάποια νέα τακτική, να αντιμετωπίσετε την
παναίρεση του αιώνα μας, αφού οι αποτειχισμένοι είναι δυνάστες επιθετικοί κατά
της Εκκλησίας και αφού μέχρι τώρα δεν έχετε κατορθώσει τίποτε και πηγαίνουμε
από το κακό στο χειρότερο. Το μόνο που καταφέρατε και πρέπει να το καταθέσω
αυτό είναι ότι μας εβγάλατε εκτός Εκκλησίας, μας ταυτίσατε με τους
παλαιοημερολογίτες σχισματικούς και μας
πετάξατε έξω από το αγωνιστικό στερέωμα σαν μολυσμένους κι αποδιοπομπαίους
τράγους κι αντί να είμαστε στην ίδια γραμμή και να αγωνιζόμαστε από το ίδιο
στρατόπεδο, ξαφνικά μας εντάξατε στους εχθρούς σας και τους εχθρούς της
πίστεως. Όχι μόνο μας συκοφαντείτε, αλλά
συκοφαντείτε κι αλλοιώνετε και τη διδασκαλία των Αγίων Πατέρων. Τώρα μόνον ο Θεός μπορεί πλέον να
μιλήσει και να φανερώσει την ΑΛΗΘΕΙΑ! ΖΕΙ ΚΥΡΙΟΣ Ο ΘΕΟΣ.
ΚΑΛΗ ΣΑΡΑΚΟΣΤΗ».
Ὑπενθυμίζουμε ὅτι τὴν ἀπάντηση
πρὸς τὸν π. Παῦλο Δημητρακόπουλο, ποὺ δημοσιεύσαμε στὸ ἱστολόγιό μας (ἐδῶ), δέχτηκαν
νὰ ἀναδημοσιεύσουν τὰ ἱστολόγια «Ἀποτείχιση», «Θρησκευτικά», «Ἁγιορείτικο Βῆμα»,
ἀλλὰ ἀρνήθηκαν νὰ δημοσιεύσουν οἱ «Ἀκτίνες» καὶ ἡ «Κατάνυξις».
«Δεν πειράζει αγαπητοί που δεν αναρτήσατε το προγενέστερο σχόλιό μου, ίσως δημοσιευθεί από κάποιους άλλους. Επανέρχομαι όμως επειδή σας θεωρώ σοβαρό και αγωνιστικό ιστολόγιο και μάλιστα στην πρώτη γραμμή για να σας παραθέσω την επιστολή του Αγ. Κυρίλλου προς τον κλήρο και τον λαό της Κωνσταντινουπόλεως και εσείς, αφού την μελετήσετε βγάλετε τα συμπεράσματά σας για το τί λέει ό Άγιος και μάλιστα πριν τη συνοδική διαγνώμη περί της αιρέσεως του Νεστορίου:
Τοῦ αὐτοῦ Κυρίλλου ἐπιστολή γραφεῖσα πρός τόν κλῆρον καί τόν λαόν Κωνσταντινουπόλεως ἐν ᾗ γράφει, ὥστε μή προσέχειν αὐτούς τῇ δυσσεβεῖ διδασκαλίᾳ τοῦ αἱρετικοῦ Νεστορίου, μήτε μήν κοινωνεῖν αὐτῷ, εἰ μένει λύκος ἀντί ποιμένος· ἀλλά μᾶλλον ἀνδρίζεσθαι ἐν Κυρίῳ, καί τήν ἑαυτῶν πίστιν τηρεῖν ἀπαρακόμιστον. Ἔτι τε γράφει καί κοινωνούς εἶναι τούς ἐκβληθέντας παρά Νεστορίου, ἀντειπόντας αὐτοῦ τῇ διδασκαλίᾳ.
Εἴχαμε ἀναρτήσει τὸ παρόν, ὅταν
λάβαμε καὶ ἕνα νέο σχόλιο ποὺ ἐστάλη ἀπὸ τὸν ἴδιο σχολιογράφο (Μάνος) καὶ δὲν
δημοσιεύτηκε ἀπὸ τὴν «Κατάνυξη». Τὸ δημοσιεύουμε μὲ τὴν παρατήρηση πρὸς τὸν κ.
Μάνο: Ἀδελφέ, ὅ,τι καὶ νὰ γράψεις, δυστυχῶς ἡ δυσφήμιση τοῦ ἀγῶνα μας καὶ ἡ ἐμπάθεια
τῶν ὑπευθύνων τῆς «Σύναξης» εἶναι τέτοιου εἴδους καὶ ἔχουν τόσο ἐπηρεάσει -ὡς Γέροντες-
τοὺς ὀπαδούς τους, ὥστε δὲν καταλαβαίνουν τίποτα, ὅσα κείμενα καὶ νὰ παρουσιάσεις.
Ἐσὺ καλά κάνεις, ἀλλὰ μὴν ἀπογοητεύεσαι γιὰ τὸ ἀποτέλεσμα. Ὅλα βρίσκονται στὰ χέρια
τοῦ Θεοῦ κι ὅταν θέλει Ἐκεῖνος κάτι μπορεῖ νὰ γίνει. Τὸ νέο σχόλιο:
«Δεν πειράζει αγαπητοί που δεν αναρτήσατε το προγενέστερο σχόλιό μου, ίσως δημοσιευθεί από κάποιους άλλους. Επανέρχομαι όμως επειδή σας θεωρώ σοβαρό και αγωνιστικό ιστολόγιο και μάλιστα στην πρώτη γραμμή για να σας παραθέσω την επιστολή του Αγ. Κυρίλλου προς τον κλήρο και τον λαό της Κωνσταντινουπόλεως και εσείς, αφού την μελετήσετε βγάλετε τα συμπεράσματά σας για το τί λέει ό Άγιος και μάλιστα πριν τη συνοδική διαγνώμη περί της αιρέσεως του Νεστορίου:
Τοῦ αὐτοῦ Κυρίλλου ἐπιστολή γραφεῖσα πρός τόν κλῆρον καί τόν λαόν Κωνσταντινουπόλεως ἐν ᾗ γράφει, ὥστε μή προσέχειν αὐτούς τῇ δυσσεβεῖ διδασκαλίᾳ τοῦ αἱρετικοῦ Νεστορίου, μήτε μήν κοινωνεῖν αὐτῷ, εἰ μένει λύκος ἀντί ποιμένος· ἀλλά μᾶλλον ἀνδρίζεσθαι ἐν Κυρίῳ, καί τήν ἑαυτῶν πίστιν τηρεῖν ἀπαρακόμιστον. Ἔτι τε γράφει καί κοινωνούς εἶναι τούς ἐκβληθέντας παρά Νεστορίου, ἀντειπόντας αὐτοῦ τῇ διδασκαλίᾳ.
Τοῖς
ἀγαπητοῖς καί ποθεινοτάτοις ἀδελφοῖς πρεσβυτέροις, διακόνοις, καί λαῷ
Κωνσταντινουπόλεως, Κύριλλος ἐπίσκοπος, καί ἡ συνελθοῦσα σύνοδος ἐν Ἀλεξανδρείᾳ
ἐκ τῆς Αἰγυπτιακῆς διοικήσεως, ἐν Κυρίῳ χαίρειν.
Ὀψέ
μέν, καί μόλις ἤλθομεν ἐφ’ ὅπερ ἧν ἄμεινον ἀρχαῖς ἐλθεῖν, τό φροντίδα θέσθαι
φαμέν τῆς ἁπάντων ὑμῶν σωτηρίας, καί τοῦ μή χρῆναι παθεῖν τόν ἐπί τῇ πίστει
θόρυβον. Ἀπολογούμεθα δέ ταῖς ἁπάντων ὑμῶν διά τοῦτο λύπαις· διετελέσαμεν γάρ
οὐκ ἀδακρυτί τόν παρῳχηκότα καιρόν· προσεδοκῶμεν δέ, ὅτι συμβουλαῖς καί
παραινέσεσιν ἐκκλησιαστικαῖς, καί τοῖς παρά πάντων ὑμῶν ἐλέγχοις μεταστήσεται
μέν τῶν ἀπηχεστάτων ἑαυτοῦ δογμάτων ὁ εὐλαβέστατος ἐπίσκοπος Νεστόριος, τιμήσει
δέ μεθ’ ἡμῶν τήν πίστιν, τήν παραδοθεῖσαν ταῖς Ἐκκλησίαις παρά τε τῶν ἁγίων
ἀποστόλων καί εὐαγγελιστῶν, καί παρά παντός ἱερατικοῦ τάγματος, καί ταῖς διά
τῶν ἁγίων προφητῶν φωναῖς εἰς τό ἔχειν ὀρθῶς κατεσφραγισμένην. Ἐπειδή δέ καί ἐξ
ὧν παρ’ ὑμῖν ἐπ’ ἐκκλησίας λαλῶν οὐ παύεται, καί ἐκ τῶν ἐγγράφως ἐξηγήσεων
αὐτοῦ πεπλανημένον εὑρίσκομεν, καί οὐ μετρίως δυσσεβοῦντα περί τήν πίστιν·
λοιπόν ἀναγκαίως ἤλθομεν ἐπί τό χρῆναι διά
συνοδικοῦ γράμματος αὐτῷ διαμαρτύρασθαι, ὡς εἰ μή ἀπόσχοιτο τήν ταχίστην τῶν ἑαυτοῦ καινοτομιῶν, καί κατά τήν ὁρισθεῖσαν
προθεσμίαν παρά τοῦ ὁσιωτάτου καί θεοσεβεστάτου τῆς Ῥωμαίων Ἐκκλησίας
ἐπισκόπου Κελεστίνου, ἀναθεματίσει μέν ἐγγράφως ἐκεῖνα, ἅπερ εἴρηκέ τε παρ’
ὑμῖν, καί βίβλοις ἐνέθηκεν, ἤ γοῦν ἐντεθῆναι παρεσκεύασιν, αἵ καί παρ’ ἡμῖν
εἰσιν, οὐδένα κοινωνίας ἔχει τόπον πρός
τούς ἱερέας τοῦ Θεοῦ, ἀλλ’ ἔσται πάντων ἀλλότριος. .....
Ταύτην ἐν ἑαυτοῖς ἀναζωπυροῦντες ἀεί τήν
πίστιν, ἀσπίλους καί ἀμώμους ἑαυτούς τηρήσατε, μήτε κοινωνοῦντες τῷ μνημονευθέντι, μήτε μήν ὡς διδασκάλῳ προσέχοντες,
εἰ μένει λύκος ἀντί ποιμένος, καί μετά ταύτην ἡμῶν τήν ὑπόμνησιν τήν πρός αὐτόν
γενομένην, φρονεῖν ἕλοιτο τά διεστραμμένα.
Τοῖς δέ γε τῶν κληρικῶν, ἤτοι λαϊκῶν διά τήν ὀρθήν πίστιν κεχωρισμένοις, ἤ καθαιρεθεῖσι
παρ’ αὐτοῦ, κοινωνοῦμεν ἡμεῖς,
οὐ τήν ἐκείνου κυροῦντες ἄδικον ψῆφον, ἐπαινοῦντες δέ μᾶλλον τούς πεπονθότας,
κἀκεῖνο λέγοντες αὐτοῖς· «Εἰ ὀνειδίζεσθε ἐν Κυρίῳ, μακάριοι· ὅτι τό τῆς δυνάμεως καί τό τοῦ Θεοῦ Πνεῦμα
εἰς ὑμᾶς ἀναπέπαυται »(P.G. 77, 124, 125 A).
Ελπίζω να γνωρίζετε την ελληνική για να διαπιστώσετε ότι ο Άγιος
Κύριλλος στην επιστολή του αυτή επαινεί τους αποτειχισμένους από τον λύκο
Νεστόριο και πέραν αυτού δεν δέχεται και τις επιβληθείσες ποινές (καθαιρέσεις
κλπ.) από αυτόν. Και όλα αυτά προ της συνοδικής διαγνώμης.
ΜΑΝΟΣ
Βρήκατε ιστολόγια να ασχοληθείτε! Δεν τα διαβάζω εδώ και καιρό.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλά το γράφετε, την εθελοθρησκεία τους προωθούν, καμιά σχέση με την γνήσια ορθοδοξία και ορθοπραξία.