ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΠΟΙΜΑΝΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΘΕΟΛΟΓΙΑΣ Α.Π.Θ. (Αριθμ. Συν. 518/26-3-2014)
Η Συνέλευση του Τμήματος Ποιμαντικής και Κοινωνικής Θεολογίας της Θεολογικής Σχολής του Α.Π.Θ. συνήλθε την 26η Μαρτίου 2014 σε τακτική συνεδρίαση, συζήτησε το θέμα της ιδρύσεως Εισαγωγικής Κατεύθυνσης Μουσουλμανικών Σπουδών στο Τμήμα Θεολογίας της Θεολογικής Σχολής του Α.Π.Θ. και προέβηκε στις εξής διαπιστώσεις:
1. Οι αρχές της θρησκευτικής ελευθερίας και των ανθρωπίνων δικαιωμάτων θέτουν την ανάγκη εκπαίδευσης όλων όσοι διαβιούν νομίμως στη χώρα ανεξαρτήτως θρησκεύματος. Ειδικότερα, για τους Έλληνες Μουσουλμάνους το Ελληνικό Κράτος είναι κυρίαρχα υπεύθυνο για την εκπαίδευσή τους σε όλες τις βαθμίδες.
2. Η αυτοτελής γνωστική περιοχή που θεραπεύει η Θεολογική Σχολή του Α.Π.Θ. και τα δύο Τμήματά της, από της συστάσεώς τους, είναι οι σπουδές στην Ορθόδοξη Θεολογία, ή επί τη βάσει της Ορθοδόξου Θεολογίας σπουδή του φαινομένου της Θρησκείας και του Χριστιανικού Πολιτισμού, ή του Πολιτισμού γενικότερα, σύμφωνα με τα Προγράμματα Προπτυχιακών και Μεταπτυχιακών Σπουδών αμφοτέρων των Τμημάτων της, κατά τις διατάξεις του Ν. 4009 και του Π.Δ. 98/2013. Επομένως με την απόφαση ίδρυσης Εισαγωγικής Κατεύθυνσης Μουσουλμανικών Σπουδών αλλοιώνεται ο μέχρι τώρα χαρακτήρας της Σχολής και η ακαδημαϊκή της αντιστοίχηση με τα διεθνώς κρατούντα.
3. Η Θεολογική Σχολή κατά το επιστημονικό της περιεχόμενο και το σκοπό ιδρύσεως και λειτουργίας της είναι επιστημολογικά αναρμόδια για την οργάνωση προγραμμάτων σπουδών άλλων θρησκειών. Πολύ περισσότερο που η σύσταση της συγκεκριμένης κατευθύνσεως αντιβαίνει στην αρχή του σεβασμού των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και της θρησκευτικής ελευθερίας μελών άλλης θρησκείας, μία διαχρονική ακαδημαϊκή αξία και συμπεριφορά που χαρακτηρίζει την πανεπιστημιακή κοινότητα του Α.Π.Θ.
4. Το Τμήμα Ποιμαντικής και Κοινωνικής Θεολογίας πορεύεται με σταθερό προσανατολισμό και στρατηγική στην εδραίωση του διαχριστιανικού και διαθρησκευτικού διαλόγου ως ουσιαστική συμβολή της Ορθοδόξου Θεολογίας στην ειρηνική συνύπαρξη και συνεργασία των ανθρώπων και των λαών.
5. Σύμφωνα με τα παραπάνω, ως προς το θέμα μιας τριτοβάθμιας δομής λειτουργίας Εισαγωγικής Κατεύθυνσης Μουσουλμανικών Σπουδών, η Συνέλευση του Τμήματος επισημαίνει ότι πρέπει να αντιμετωπισθεί στο πλαίσιο της κείμενης νομοθεσίας (Ν. 4009, άρθρο 32) και των διεθνών συνθηκών, με σοβαρή νομοτεχνική μελέτη και πνεύμα νηφάλιου διαλόγου των αρμοδίων φορέων και προτείνει ένα πρόγραμμα σπουδών με την ευθύνη των καθ᾽ ύλη αρμοδίων Παιδαγωγικών Τμημάτων.
6. Το Τμήμα Ποιμαντικής και Κοινωνικής Θεολογίας του Α.Π.Θ. με την παρούσα απόφασή του ενεργεί σε πνεύμα γόνιμου διαλόγου, λαμβάνοντας υπόψη επιστημολογικούς και ακαδημαϊκούς λόγους, αποβλέποντας στη διασφάλιση του υψηλού επιπέδου των θεολογικών σπουδών που παρέχονται στη Θεολογική μας Σχολή και είναι καταξιωμένες σε διεθνές επίπεδο, σεβόμενο πάντα το επιστημονικό έργο που επιτελείται στο Τμήμα Θεολογίας.
Δεν το βάζουν κάτω οι οικουμενιστές…
ΑπάντησηΔιαγραφήΔείτε την - μετά τη γνωστοποίηση της αποφάσεως του Ποιμαντικού Τμήματος της Θεολογικής του ΑΠΘ - αντίδραση του φιλοπαπικού "Θεολογικού Συνδέσμου Λαρίσης", που λειτουργεί ως παράρτημα του οικουμενιστικού Τμήματος Θεολογίας του ΑΠΘ και των καιροσκόπων θεολόγων του "ΚΑΙΡΟΥ" στη Θεσσαλική πρωτεύουσα: "...Θεωρούμε λάθος την απόφαση του Τμήματος Ποιμαντικής και Κοινωνικής Θεολογίας μόνο και μόνο από το γεγονός ότι - σύμφωνα με το περιεχόμενο του δημοσιεύματος - το θέμα κρίνεται από ομολογιακή σκοπιά. H Θεολογική Σχολή του ΑΠΘ δεν είναι εκκλησιαστική σχολή για να έχει κάθε - νόμιμο και κανονικό - δικαίωμα να αρνείται τη λειτουργία στη δομή της ενός ετεροθρήσκου προγράμματος σπουδών (όπως π.χ. θα μπορούσε να πράξει μια εκ των Ανωτάτων Εκκλησιαστικών Ακαδημιών), αλλά είναι - η Θεολογική Σχολή του ΑΠΘ, όπως και η αντίτοιχη του ΕΚΠΑ - μια πανεπιστημιακή σχολή που προσφέρει γνώσεις και παράγει έρευνα. Ετσι, η Θεολογική Σχολή όπως δεν μπορεί, σύμφωνα με τη κρατούσα νομολογία (βλ. αποφάσεις ΣτΕ 194/1987, 1798/1989, τις οποίες ασφαλώς θα έχουν υπόψιν τους οι αξιότιμοι καθηγητές του Τμήματος Ποιμαντικής) να αρνηθεί τη φοίτηση σε οποιονδήποτε ετερόδοξο, ετερόθρησκο ή ακόμη και σε άθεο, έτσι δεν μπορεί ν' αρνηθεί τη σύσταση προγράμματος θρησκευτικών μη χριστιανικών σπουδών, με την επίκληση ομολογιακού τύπου επιχειρημάτων..." (http://religiousnet.blogspot.gr/2014/04/oxi.html)
Ακουέτωσαν ταύτα πάντες οι σιωπώντες της Εκκλησίας σεβασμιώτατοι και των χριστιανικών οργανώσεων ελλογιμώτατοι...
ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΣ ΘΕΟΛΟΓΟΣ ΤΗΣ ΛΑΡΙΣΗΣ - ΜΕΛΟΣ ΤΗΣ Π.Ε.Θ
Συγχαρητήρια για τη θαρραλέα σου παρέμβαση. Οι Λαρισαίοι διασπαστές του τοπικού θεολογικού κόσμου συντάχθηκαν ανερυθρίαστα με τους 23 μειοδότες. Τι έχουν όμως οι γενναίοι να πουν για τις φοβερές και τρομερές αποκαλύψεις των καθηγητών Σιάσου και Τσελεγγίδη;
ΔιαγραφήΤο καλό νέο είναι η Επιστολή στον Πάπα που έστειλαν οι Μητροπολίτες Κονίτσης και Πειραιώς http://cdn.romfea.gr/images/stories/photos/2014/4/romfea1/spiti/PAPAS%20EPISTOLH.pdf
ΑπάντησηΔιαγραφή