Εορτάζουμε
τους επί Βέκκου μαρτυρήσαντες,
αρνούμενοι να τους μιμηθούμε!
Η ΘΗΡΙΩΔΙΑ ΤΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ ΒΕΚΚΟΥ
ΟΙ ΕΠΙ ΒΕΚΚΟΥ ΜΑΡΤΥΡΗΣΑΝΤΕΣ
Ο ΣΗΜΕΡΙΝΟΣ ΔΙΑΔΟΧΟΣ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ
Ἡ περίπτωση τῶν σήμερα 5η Δεκεμβρίου ἑορταζομένων Ἁγιορειτῶν Ὁσιομαρτύρων ἐπὶ Βέκκου μαρτυρησάντων, δίνει κάποια ἀπάντηση σὲ κάθε καλοπροαίρετο, γιὰ τὴ στάση μας ἀπέναντι τῶν αἱρετικῶν Οἰκουμενιστῶν.
Στὸ
«Συναξάριο» διαβάζουμε:
«Οἱ
Ἅγιοι Ὅσιοι Μάρτυρες, οἱ ἐν τοῖς κελλίοις τοῦ Ἄθω κατοικοῦντες, οἱ τοὺς Λατινόφρονας
ἐλέγξαντες, τὸν Βασιλέα, φημί, Μιχαὴλ καὶ τὸν Πατριάρχην Βέκκον, ὁ μὲν πρῶτος ἀγχόνῃ,
οἱ δὲ λοιποὶ ξίφει τελειοῦνται».
Οἱ στίχοι ἐξάλλου του Συναξαρίου ἀναφέρουν: «Τῇ
τῶν ὁσίων πληθύι γνώμη μία, ὑπὲρ πατρῴων δογμάτων τεθνηκέναι».
Πατριάρχης
Κωνσταντινουπόλεως τότε ἦταν ὁ Ἰωάννης Βέκκος.
Καὶ ὅμως οἱ Ἅγιοι ἀρνήθηκαν νὰ ἀποδεχθοῦν,
ὅσα συναποφάσισε μὲ τοὺς Λατίνους ἡ διὰ τοῦ κανονικοῦ Πατριάρχου Βέκκου ἐκφραζομένη
Ἐκκλησία· καὶ μάλιστα, αὐτὰ ποὺ ἀρνήθηκε τότε ὁ Βέκκος, ἦσαν «μικρότερης» σημασίας,
ἐκείνων ποὺ ἀρνοῦνται σήμερα οἱ Οἰκουμενιστές.
Ποιά
εἶναι αὐτὰ ποὺ συμφωνήθηκαν τότε;
Ἦσαν «τό πρωτεῖον, ἡ Ἔκκλητος καί ἡ
μνημόνευσις»[1].
Ἀντίθετα, στὸ δογματικὸ θέμα Πίστεως τῆς ἐκπορεύσεως
τοῦ Ἁγίου Πνεύματος (τὸ filioque),
δὲν ὑπῆρξε καμία συμφωνία.
Σήμερα,
λοιπόν, τί συμβαίνει;
Ὑπάρχει πάλι ἕνας κανονικὸς Πατριάρχης, ὁ Βαρθολομαῖος (μὲ
τὴν περὶ αὐτὸν καὶ ἀπὸ αὐτὸν κατευθυνόμενη κανονικὴ Σύνοδο τοῦ Πατριαρχείου), ὁ ὁποῖος
α)
Μόλις καὶ ἀπέτυχε νὰ περάσει τὸ "μεταλλαγμένο" Πρωτεῖο στὴν Κύπρο καὶ στὴν Βιέννη
(οἱ μεθοδεύσεις συνεχίζονται),
β)
Ὁ Πάπας μνημονεύτηκε ὡς κανονικὸς Ἐπίσκοπος στὸ Φανάρι τὸ 2006, συνεχίζεται δὲ ἡ
ἀναγνώρισή του (στὸ ἐπίπεδο τοῦ «λαϊκοῦ» Οἰκουμενισμοῦ) μὲ τοὺς ἀσπασμοὺς σὲ ἐπίπεδο
Πατριάρχη καὶ τὰ χειροφιλήματα (ἀπὸ Ἐπισκόπους, ὅπως πρόσφατα ἀπὸ τὸν Ζηζιούλα), μὲ τὶς συμπροσευχές κ.λπ.
γ)
Ἐνῶ, ὅμως, αὐτὰ εὑρίσκονται στὸ στάδιο τῆς σταδιακῆς ἐφαρμογῆς, ἄλλα σοβαρότερα
θέματα δογματικὰ ἔχουν γίνει ἀποδεκτὰ ἀπὸ τοὺς Ὀρθοδόξους (ποὺ τότε δὲν εἶχαν γίνει ἑως τώρα)
μὲ
συμφωνίες
ποὺ
μᾶς
δεσμεύουν
καὶ
πού,
παρὰ
τὶς
ἔντονες
διαμαρτυρίες,
δὲν
ἀποσύρονται!
Ποιά
εἶναι αὐτά;
Ἡ
ἀναγνώριση τῶν αἱρέσεων (τοῦ Παπισμοῦ καὶ τῶν Προτεσταντῶν) ὡς Ἐκκλησιῶν καὶ τῶν Ἐπισκόπων
τους ὡς φορέων τῆς χάριτος, καὶ ἡ ἀναγνώριση
τῶν μυστηρίων τους στὶς συμφωνίες τοῦ Σάμπεζυ, Μπαλαμάντ, Πόρτο Ἀλέγκρε.
Βέβαια,
τώρα δὲν ἔκαναν τὸ ἴδιο λάθος νὰ συγκαλέσουν Σύνοδο, ἀλλὰ διὰ ἄλλης «πονηρᾶς ὁδοῦ»,
ἁλώνουν τὴν Ἐκκλησία καὶ ἀλλοιώνουν προοδευτικὰ τὴν συνείδηση τοῦ ὀρθοδόξου λαοῦ.
Καὶ
στὸ τέλος ποιός θὰ βρεθεῖ νὰ ἀντιδράσει;
Ὁ
λαὸς ποὺ εὐνουχίζεται ἀπὸ πνευματικοὺς καὶ Ἐπισκόπους μὲ τὴν κληρικαλιστικὴ
διδασκαλία περὶ ὑπακοῆς κ α ὶ στοὺς αἱρετίζοντες Ἐπισκόπους, ἐπειδὴ κάποια Σύνοδος
δὲν τοὺς καθαίρεσε ἀκόμη;
Ἢ
οἱ κληρικοί πού, ὅταν δὲν οἰκουμενίζουν καὶ δὲν ἐπικαλοῦνται τὴν συνειδητὴ ἰδεολογικὴ «ὑπακοὴ» στὸν
Δεσπότη», διαλαλοῦν δεξιὰ καὶ ἀριστερά, πὼς ἐγὼ ὑπάλληλος εἶμαι, δὲν μπορῶ νὰ τὰ
βάλλω μὲ τὸ Δεσπότη;
__________________________
[1] «Μᾶς
τά ἀναφέρει ὁ Ἀνδρ. Δημητρακόπουλος παίρνοντας τά ἱστορικά στοιχεῖα ἀπό τούς ἱστορικούς
Νικηφόρο Χοῦμνο καί Παχυμέρη:
«Δέχεται
λέγει τήν πρεσβείαν ἀσμένως ὁ Πάπας καί ὑπισχνεῖται ραδίως ἐκτελέσειν ὁπόσα
κατά βούλησίν ἐστι τῷ βασιλεῖ· καί πέμπει μετά τῶν βασιλικῶν πρέσβεων εὐθύς
τούς δεξομένους καί συμβιβάσοντας τήν κοινωνίαν.
Ἦκον οὖν, καί γέγονεν ἡ
κοινωνία ἐφ’ ὅρῳ τριῶν κεφαλαίων· ἑνός μέν ἐν ταῖς ἱεραῖς ὑμνῳδίαις τόν Πάπαν εἰς
τά δίπτυχα μνημονεύεσθαι ὁμοῦ τοῖς ἑτέροις τέτρασι Πατριάρχαις· δευτέρου δέ τῆς
ἐκκλήτου· τοῦτο δέ ἐστιν ἐξεῖναι τῷ βουλομένῳ καθάπερ εἰ μεῖζον καί ἐντελέστερον
ἀνατρέχειν δικαστήριον τό τῆς παλαιᾶς Ρώμης· καί τρίτου τοῦ πρωτεύειν ἐν ἅπασι.
Περί δέ τῆς προσθήκης, ἥν ἐκεῖνοι περί τό ἱερόν καινοτομοῦσι Σύμβολον, ἤ περί ἄλλης
οἱασοῦν ὑποθέσεως ἀναγκαστικῆς τις ἔρις τέως οὐ συνηνέχθη» (σελ. 94)
(Τρικαμηνᾶ Εὐθ., ἱερομονάχου, Ἀπάντηση στὴν Ἱ. Μητρόπ. Πειραιῶς).

ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΡΔΑΣΗΣ
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο έχουμε ξαναγράψει, αλλά θα το επαναλάβουμε και πάλι, γιατί κάπου υπάρχει αλήθεια και καπόυ υπάρχει ψέμμα:
Ο Συναξαριστής θεωρεί, ως υπεύθυνο του μαρτυρίου στο άγιο Όρος, τον λατινόφρονα πατριάρχη Ιωάννη ΙΑ΄ Βέκκο και συνδέεται η περίπτωση του Βέκκου με τον Βαρθολομαίο.
Από την άλλη, ο άγιος Νεκτάριος αναφέρει, ότι καμία σχέση δεν έχει ο Βέκκος με τους μαρτυρήσαντες, υπήρξε ορθοδοξότατος και λυπάται για την τιμωρία του από τη Σύνοδο. Γράφει σχετικά:
«Ούτε ο Πάπας ούτε ο Πατριάρχης Βέκκος μετέβησαν εις Άθωνα. Εάν ο βασιλεύς εκστρατεύων ποτέ μετέβη ουκ οίδα, διότι ούτε τούτο ιστορείται. Ο Πατριάρχης Βέκκος μετέβη ασθενήσας εις την Μονήν της Λαύρας, αλλ’ ουχί της εν Αγίω Όρει αλλά της του Ανάπλου του εν τω Βοσπόρω. Η εν πολλοίς πολύ άδικος κατά του Βέκκου καταφορά περιέλαβε και τον Βέκκον εις τον διωγμόν κατά των μοναχών και όμως πολύ διαφόρως ομιλεί περί Βέκκου ο αντίπαλός του Παχυμέρης» (Τα αίτια του Σχίσματος, τ. Β΄, σελ. 154) και αλλαχού: «Η ημετέρα γνώμη είναι ότι η διήγησις περί των εν Αγίω Όρει αναιρεθέντων αγίων Πατέρων ιστορικώς δεν είναι ακριβής αλλ’ ουχί και άνευ υποστάσεώς τινος. Φαίνεται ότι τη διαταγή του αυτοκράτορος (Μιχαήλ) μετέβησαν εις το Άγιον Όρος λατινόφρονες ή Λατίνοι, οίτινες τη υποστηρίξει των οργάνων του αυτοκράτορος ήγειραν διωγμόν κατά των μοναχών. τούτου μεταγενέστερός τις περισυλλέξας τας πληροφορίας καλή τη πίστει κατέστρωσεν εις διήγησιν ως ήκουσεν αυτήν. Ίσως δε να συγχέωνται και γεγονότα ολίγον προγενέστερα, το οποίον θεωρώ πιθανώτερον, διότι τω 1259, ως γράφει ο μοναχός Ιβηρίτης, εγένετο φράγκικη επιδρομή κατά του Αγίου Όρους, καθ' ην εσυλήθη και η Μονή των Ιβήρων. Η διήγησις (περί των αναιρεθέντων Πατέρων) είναι ιστορικώς αβάσιμος, διότι από του 1261 Μιχαήλ ο Παλαιολόγος και οι διάδοχοι αυτού έλαβον υπο την προστασίαν αυτών το Άγιον Όρος» (ως ανωτέρω, σελ. 156). Δια τη στάση του Βέκκου αναφέρει: «Λέγουσι περί του Βέκκου ότι «ώσπερ κύων επί τον ίδιον επέστρεψεν έμετον» οι λέγοντες αδικούσι τε μεγάλως τον άξιον ανωτέρας φήμης Βέκκον, και ανιστόρητα λέγουσιν. Ο Βέκκος ουχί παλινωδήσας αύθις επάπισεν, αλλά γενναιόφρων ων ανήρ δεν ηνείχετο να διαπράττωνται υπό των άκρως ζηλωτών δήθεν του δόγματος αδικίαι, να εξορίζωνται και διώκωνται αρχιερείς και ιερείς (οι ομόφρονες του Βέκκου), να απολυμαίνωνται εκκλησίαι και Άγιαι Τράπεζαι και το τελεσθέν υπ’ αυτού και των λοιπών αρχιερέων άγιον Μύρον να θεωρείται ως ατέλεστον και κοινόν, επί τω λόγω ο τελέσας και χειροτονήσας ήτο αιρετικός, ποιναί δε εκκλησιαστικαί να επιβάλλωνται επαρχίαις όλαις, διότι εν ταις εκκλησίαις αυτών εμνημονεύθη ο Πάπας, ων ένεκα εν Προύση φανερώς κατηγορούντο και ύβριζον τον Βέκκον, τούτων δε ένεκα εζήτησε να κληθή και απολογηθή αύθις ενώπιον Συνόδου και εάν δόξη καινοφρονών να καταδικασθή, εάν όμως δόξη ορθοφρονών, παύση η κατηγορία η τοσούτων κακών γενομένη αιτία. ούτος είναι ο λόγος δι’ ον εζήτησε να απολογηθή αύθις» (ως ανωτέρω, σελ. 163).
Οι συνοδικοί «ηρκέσθησαν εις μόνην την παραίτησιν, η δε Σύνοδος ανεκήρυξεν αυτόν ορθοδοξότατον και ευσεβέστατον δια σημειώματος….. Διότι ουδ’ ο Βέκκος το δοκούν εκείνο ολίσθημα εκ πονηρίας ή κακουργίας ή αλλοτριόφρονος γνώμην έπαθεν, αλλ’ αγωνιζόμενος υπέρ του δεινού πολέμου ανακοπήναι και Ρωμαίων αίματα περιποιηθήναι κινδυνευόντων έπαθεν. εάν ως άνθρωπος ημάρτησε πλανηθείς, η απολογία του όμως ηθώου αυτόν (ως ανωτέρω, σελ. 166-167). Πάντως «Περί της καταδίκης ταύτης (του Βέκκου) δεν έχω ή να εκφράσω την λύπην μου» (ως ανωτέρω, σελ. 164). «Εκείνο το οποίον εποίησε μετά τόσης επιτυχίας είναι ότι εύρεν εύκολον την ένωσιν, και ότι δεν ηδύνατο να μεμφθή τοις Λατίνοις ή την προσθήκην εις το Σύμβολον της Πίστεως. εμνήσθη του χωρίου του Κυρίλλου, όστις λέγει ότι το Πνεύμα το Άγιον εκπορεύεται εξ αμφοτέρων, δηλονότι εκ του Πατρός δια του Υιού. και εκείνο το του Μαξίμου, όστις λέγει εν μια επιστολή του προς τον Ρουφίνον, δι’ ου δεικνύει ότι δεν λέγει ότι ο Υιός είναι η αιτία του Αγίου Πνεύματος, αλλ’ ότι εκπορεύεται δια του Υιού, και του αδιαχωρίστου της ουσίας. Τέλος ο άγιος Αθανάσιος λέγει ότι αναγνωρίζει το Πνεύμα το Άγιον εν τη τάξει των θείων προσώπων και ότι εκπορεύεται εκ του Πατρός δια του Υιού» (ως ανωτέρω, σελ. 131).
ΑπάντησηΔιαγραφήΕπομένως ή το Συναξάριο ψεύδεται ή ο άγιος Νεκτάριος ψεύδεται και μας παραπλανά, υπεραμυνόμενος του Βέκκου. Εάν ο Βέκκος θεωρείται ορθοδοξότατος, μήπως και ο Βαρθολομαίος θεωρηθεί ορθοδοξότατος; Άραγε, η αλήθεια, που βρίσκεται;
ΙΚ
Κάντε κλικ εδώ για Απάντηση ή Προώθηση
Γιατί αυτή τη διαφήμιση;Διαφημίσεις –
Προσφορά "Λάδι & Ρίγανη"
7,5 € για ένα Γεύμα 2 Ατόμων. Απολαυστικές Γεύσεις σε Super Τιμή!
www.cheapis.gr
Κύριε ΙΩΑΝΝΗ ΚΑΡΔΑΣΗ ο Ιωάννης ΙΑ΄ Βέκκος είναι συνοδικά καταδικασμένος ως αιρετικός << .... Στις 26 Δεκεμβρίου 1282 καθαιρέθηκε από Πατριάρχης και μια Σύνοδος, τον Ιανουάριο του 1283 τον καταδίκασε ως αιρετικό και τον εξόρισε στην Προύσα. Νέα Σύνοδος, που συνεκλήθη στο παλάτι των Βλαχερνών το 1285 επανέλαβε την καταδίκη του και διέταξε την φυλάκισή του, μαζί με τους Κωνσταντίνο Μλιτηνιώτη και Γεώργιο Μετοχίτη στο φρούριο του Αγίου Γεωργίου, στον κόλπο της Νικομήδειας. Πέθανε φυλακισμένος σ’ αυτό το φρούριο το Μάρτιο του 1297....Ο Ιωάννης Βέκκος συνέταξε πλήθος θεολογικών έργων, ελάχιστα από τα οποία έχουν εκδοθεί μέχρι σήμερα. Σημαντικότερα είναι μια σειρά από πραγματείες με θέμα την εκπόρευση του Αγίου Πνεύματος, στις οποίες επιχειρεί να ανασκευάσει τη διδασκαλία του Φωτίου και των λοιπών Ανατολικών Θεολόγων, εναντίον της προσθήκης του filioque. Υποστήριξε ότι δεν υφίσταντο ουσιαστικές διαφορές ανάμεσα στις θέσεις των Λατίνων και σε εκείνες των Βυζαντινών πατέρων όσον αφορά την εκπόρευση του Αγίου Πνεύματος και θεωρούσε ότι η διαφωνία βρισκόταν σε επίπεδο ορολογίας. Ο Βέκκος προσπαθεί να δικαιώσει με κάθε τρόπο της Δυτική-Λατινική Θεολογία, με αποτέλεσμα να αποξενωθεί από την Ανατολική. Σώζονται επίσης ομολογίες πίστεως και άλλες επιστολές προς τον Πάπα Γρηγόριο Ι΄, στις οποίες φαίνεται η τάση πλήρους υποδούλωσης του Οικουμενικού Πατριαρχείου στον Πάπα. Αναφέρονται επίσης σημειώσεις του σε διάφορα βιβλία και η διαθήκη του, με την οποία φαίνεται ότι έμεινε μέχρι τέλους πιστός στην ιδέα της Ένωσης....>> Δεν ξέρω τι φέρεται να λέγει δια τον Βέκο ο Αγιος Νεκτάριος << Περί της καταδίκης ταύτης (του Βέκκου) δεν έχω ή να εκφράσω την λύπην μου » αλλά και αν όντως ελυπάτο η λύπη του αγίου ΔΕΝ ΑΝΑΙΡΕΊ την καταδίκη του .
ΑπάντησηΔιαγραφήΤώρα είναι της μόδας στους οικουμενιστές η "άρση των αναθεμάτων " πχ των μονοφυσιτών Ευτυχή και Διόσκορον ,Σεβήρο, Πέτρο ..αυτοί τάχα μου είναι "παρεξηγημένοι άγιοι " και όσοι τους καταδίκασαν "κακοϊ" κατά που λέει ο αιρεσιάρχης Βαρθολομαίος ... σε λίγο θα "αγικατατάξουν" και τον Βέκο και τον Μωάμεθ και τον Βούδα ... Δεν υπερβάλλω ! Στην σατανική εκκλησία τους όλα οι αρχισατανάδες είναι "άγιοι " στην ουσία και τυπικό θέμα είναι να το κάνουν και επίσημο με καμία "αγιοκατάταξη " ...
Ευχαριστούμε το sotirio για την αποκατάσταση της αλήθειας.
ΔιαγραφήΕίτε αυτό το γεγονός είναι αληθινό είτε όχι, η συμπεριφορά του σημερινού Πατριάρχη προς τους καταληψίες της Μονής Εσφιγμένου, είναι τελείως διαφορετική και δείχνει την ανεκτικότητα, την πραότητα, την ανεξικακία και την δημοκρατικότητα του χαρακτήρα του.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο μόνο που τους είπε, όταν βρεθηκε πρόσφατα στο Αγιον Ορος ήταν "Εξέλθετε !"
Ηρεμα και απλά !
Η Ιερα Αποκαλυψι 12.08 μιλαει καπου για καποιο ΚΟΛΥΡΙΟ το οποιο οφειλεις να προμηθευθης για να βλεπης τα πραγματα οπως ειναι και οχι οπως δεν ειναι σχετικα με τον Αρχιαιρεσιαρχη "πατριαρχη" σου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι οχι μονον κολυριο για τους οφθαλμους σου αλλα και κατι ειδικοτερο για το καθαρισμα της κοπρου της καρδιας σου.
Οσοι βλεπετε αρετες στον παγκακιστο Βαρθολομαιο ειστε και εσεις το ιδιο με αυτον.
Γιατί φίλε με γράφεις ότι έχω κόπρο στην καρδιά μου ? Πως το ξέρεις εσύ ? Είσαι καρδιογνώστης ? Είσαι ο Θεός ?
ΔιαγραφήΑυτό είναι Κατάκριση και Συκοφαντία, και πρέπει να το εξομολογηθής !
ΑπάντησηΔιαγραφήΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΡΔΑΣΗΣ
Γνωρίζουμε πολύ καλά την ιστορία του Βέκκου, όπως και πολύ καλύτερα την ήξερε και ο άγιος Νεκτάριος, ο οποίος και έγραψε σχετική ιστορία.
Εμείς επισημαίνουμε, ότι τον αιρετίζοντα Βέκκο αποκαλεί "Ορθοδοξότατο", ότι δεν έχει καμία σχέση με τους μαρτυρίσαντες αγιορείτες και ότι λυπάται για την καταδίκη του από τη σύνοδο.
Ο άγιος δικαιολογεί τον Βέκκο, ότι αναφέρει την θέση του αγίου Κυρίλλου, ότι το άγιο Πνεύμα εκπορεύεται και από τον Υιό. Σ' αυτό ο άγιος είναι σωστός:
Διαβάζουμε στο βιβλίο του καθ. Πατρολογίας (και μετέπειτα μοναχού) Στυλ. Παπαδόπουλου: "ο άγιος Κύριλλος Αλεξανδρείας" (σελ.113-114):
"Και μολονότι βρίσκει τρόπους να εξηγεί ότι το Πνεύμα υπάρχει "ιδιαζόντως" (PG 74, 33B) και "εν υποστάσει ιδική", δηλαδή ιδιαίτερη (PG 77, 117C), αναφέρει την προέλευση του Πνεύματος στην κοινή θεία ουσία και την εξειδικεύει περισσότερο. Υποσστηρίζει ότι το Πνεύμα όχι μόνο είναι της ουσίας του Πατέρα, αλλά αυτό "πρόεισι", προέρχεται, εκπορεύεται και από τον Πατέρα και από τον Υιό: Το Πνεύμα ".....πρόεισι δε και εκ του Πατρός και Υιού, πρόδηλον ότι της θείας εστίν ουσίας, ουσιωδώς εν αυτή και εξ αυτής προϊόν" (Βίβλος των θησαυρών ΛΔ΄: PG 75, 585A). Ο τρόπος προέλευσης-εκπόρευσης ("πρόεισι")του Πνεύματος από τον Πατέρα είναι ο ίδιος ("ίσος") με αυτόν, με το οποίο το Πνεύμα προέρχεται από τον Υιό: "Ώσπερ γαρ πρόεισιν εκ του Πατρός το Πνεύμα το άγιον αυτού κατά φύσιν υπάρχον και κατά τον ίσον τούτω τρόπον και δι' αυτού του Υιού φυσικώς αυτού και ομοούσιον αυτώ" (Κατά Νεστορίου Δ΄3: PG 76, 148D).. Και με λίγο διαφορετική ορολογία δηλώνεται η ίδια άποψη: "..... Πρόεισι δε δι' αμφοίν (=από τα δυο, τον Πατέρα και τον Υιό) και το Πνεύμα το ζωοποιούν (Προς τας Βασιλίσσας περί ορθής πίστεως ΝΑ΄: PG 76, 1408B). ".....είπερ εστί του Θεού και Πατρός και μην και του Υιού, το ουσιωδώς εξ αμφοίν, ήγουν εκ του Πατρός και δι' Υιού, προερχόμενον Πνεύμα" (Περί της αληθούς λατρείας Α΄, PG 68, 148A).
Από τα ανωτέρω φαίνεται σαφώς, ότι η θέση του Κύριλλου είναι ότι το άγιο Πνεύμα προέρχεται, εκπορεύεται από τον Πατέρα και τον Υιό. Αυτό επικαλέσθηκε και ο Βέκκος.
Αν τα ανωτέρω δεν είναι αληθινά, τότε ο άγιος Νεκτάριος ή δεν ήξερε τι του γινόταν ή ήξερε και γράφει ψέμματα και μας παραπλανά
Αν η ιστορία του Βέκκου είναι διαφορετική από ότι την καταγράφει ο άγιος Νεκτάριος, εμείς τι άλλο να πούμε;
Oποιος υποστηριζει τον Αρχιαιρεσιαρχη Βαρθολομαιο υποστηριζει τις ΚΟΠΡΩΔΕΙΣ ΑΙΡΕΣΕΙΣ ΤΟΥ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν το καταλαβες 3.08μμ;
Πολυ αγιο τον βλεπεις τον Τουρκοφατσα που εχει τρομοκρατησει ολοκληρο τον πλανητη με τις δικτατορικες, αντικανονικες, αυθαιρετες, αηθεις, βαρβαρες πραξεις του.
Εχει και αλλους πονηροτατους τροπους ο νεος Βεκος της Εκκλησιας.
Δινει οφιτσια σε ψωροπερηφανους κλαρουχους της Ελληνικης κοινωνιας, τους καμνει αρχοντες του πατριαρχειου ο ...αρχοντοχωριατης, τους αναθετει, ταχα τιμητικα, διαφορες αποστολες με εξοδα δικα του, τους παιρνει μαζι του στα διαφορα ταξιδια του, μεχρι και ηγουμενες γυναικες πηρε, προσφατα ενας απο αυτους ανωτατος δικαστης δεν επισκεφθηκε το χαμαμ των Κουτσουλιερηδων και τους υποστηριξε;
Δεν βλεπετε μπροστα σας ή τα βλεπετε και επειδη ειστε ιδιο φυραμα τα υποστηριζετε;
Δεν ξέρω τι έλεγε ο Αγ Νεκτάριος ή ο ο άγιος Κύριλλος Αλεξανδρείας ή και άλλοι . Ξέρω τι λέει το σύμβολο της πίστεως << Καὶ εἰς τὸ Πνεῦμα τὸ Ἅγιον, τὸ κύριον, τὸ ζωοποιόν, τὸ ἐκ τοῦ Πατρὸς ἐκπορευόμενον, τὸ σὺν Πατρὶ καὶ Υἱῷ συμπροσκυνούμενον καὶ συνδοξαζόμενον, τὸ λαλῆσαν διὰ τῶν προφητῶν. >> Και ξέρω επίσης οτι οι Παπικοί έκαναν την προσθήκη της φράσης "και εκ του Υιού" το Filioque , στην παρασυναγωγές τους , στην ψετοσύνοδους τους του Τολέδο, και την Καρλομάγνεια του Άαχεν το 809. Και ξέρω επίσης οτι η προσθήκη αυτή καταδικάστηκε από την Ορθόδοξη Εκκλησία σε σειρά ΑΓΙΩΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΩΝ ΣΥΝΟΔΩΝ . Τι μετρά το τι αντίθετο λέει , αν όντως το λέει ( και δεν είναι παπική παραχάραξη ) ένας οι περισσότεροι άγιοι ? Με όλο το σεβασμό στο πρόσωπο και την αγιότητα τους η ΑΛΗΘΕΙΑ μου είναι ότι λέει το ΠΙΣΤΕΥΩ μου και οι ΑΓΙΕΣ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΕΣ ΣΥΝΟΔΟΙ μου . Οι ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΕΣ ΣΥΝΟΔΟΙ μου ήξεραν και έλαβαν υπ όψην τους και έκριναν τις γνώμες των αγίων . Αγίων πρίν απο αυτές και αγίων της εποχής τους .Και χαίρουν του σεβασμού των Αγίων μετά απο αυτές . Και για να απορρίψουν την γνώμη κάποιων εκ των αγίων και να δεχθούν την αντίθετη γνώμη κάποιων άλλων αγίων δεν το έκαναν αβασάνιστα αλλά με φώτιση Θεού . Τότε και εκεί , στις συνόδους το θέμα ήταν Θεολογούμενο και υπήρχε και διάλογος . Τώρα δεν είναι θεολογούμενο αλλά λυμένο . Και οχι μόνο λυμένο ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΣΦΡΑΓΙΣΜΕΝΟ και ανάθεμα βαρύ να φυλά τις σφραγίδες . Οτι το συνοδική απόφαση της Κυριακής της Ορθοδοξίας αναθεματίζει όχι μόνο όποιον δεν ευλογεί όσα η ορθοδοξία ευλογεί αλλά και όποιον δεν αναθεματίζει οσα ή ορθοδοξία αναθεματίζει . Ο Βεκος το λοιπόν αναθεματισμένος απο 2 συνόδους , το Filioque δεν ξέρω απο πόσες και βαρύ το ανάθεμα ας είναι επάνω σε όποιον δεν αναθεματίζει τον Βέκο ή το Filioque . Τι μετρά το λοιπόν οτι αντίθετο λέει , αν όντως το λέει ( και δεν είναι παπική παραχάραξη ) ένας οι περισσότεροι άγιοι ? Ευλαβούμαι παιδιόθεν τον Αγιο Νεκτάριο . Προστάτης της οικογενείας μου .... Εδω στο http://www.synodinresistance.org/Theology_el/3d5018AgNektariosThayma.pdf ο θείος μου μιλά για την νεκρανάσταση του συνομηλίκου μου ξαδέλφου μου . Ευλαβούμαι παιδιόθεν τον Αγιο Νεκτάριο και δεν μπορώ να πιστέψω οτι ο Αγιος Νεκτάριος ήταν υποστηρικτής του Filioque και του αναθεματισμένου Ιωάννη Βέκκου . Σκέφτομαι οτι αν όντως αυτά είναι γραφτά του ( και δεν είναι παραχάραξη των παπικών ) θα είναι ίσως ανθρώπινα ατοπήματα της νεότητας του για τα οποία βεβαίως βεβαίως θα μετανόησε πριν τελειωθεί οτι ο Θεός τον ανάδειξε ΑΓΙΟ . Τόν ξέρω τον Αγ Νεκτάριο κατά του Πάπα . Τον ξέρω τον Αγ Νεκτάριο υπέρμαχο του Συμβόλου της Νίκαιας και των Αγίων Οικουμενικών Συνόδων . Και είμαι βέβαιος οτι αν ψάξεις κύριε ΙΩΑΝΝΗ ΚΑΡΔΑΣΗ τα γραφτά του ΣΤΟ ΣΥΝΟΛΟ και ΟΧΙ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΙΚΑ θα διαπιστώσεις το ίδιο . Θα ήθελα επίσης να σας ερωτήσω αν η βιβλιογραφική αναφορά σας ( αυτό το PG 76, 1408B ) αναφέρεται σε πατερική συλλογή ΑΙΡΕΤΙΚΩΝ ή ορθοδόξων γιατί με το συμπάθιο ισχύει και το << φοβού τους δαναούς και δώρα φέροντες >>
ΑπάντησηΔιαγραφήΠιθανά ακόμη και να παραχαράζουν τα κείμενα οι παπικοί , και οι παπικο- σπουδασμένοι απολογητές τους , τους " καθηγητές" λέω των κατά τα άλλα "ορθόδοξων" θεολογικών σχολών μας .Πάντως όπως και να έχει το πράμα το Filioque είναι αίρεση οι Παπικοί είναι αιρετικοί και όποιος μνημονεύει Πάπα στο ανάθεμα και αυτός και όποιος δεν τον αναθεματίζει .
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι με το συμπάθιο διαβαζω κ ΙΩΑΝΝΗ ΚΑΡΔΑΣΗ στο κείμενο σας να λέτε : << Διαβάζουμε στο βιβλίο του καθ. Πατρολογίας (και μετέπειτα μοναχού) Στυλ. Παπαδόπουλου: "ο άγιος Κύριλλος Αλεξανδρείας" (σελ.113-114): >> Ε ! Είπα να δώ ποιός είναι αυτός ο συγραφέας .... Διαβάζω το λοιπόν εδώ : http://www.perizitito.gr/persons.php?personid=8887&xid=99feb9efc43dfa011aba81b96a4119f5 << Ο Στυλιανός Γ. Παπαδόπουλος γεννήθηκε στις Αρχαίες Κλεωνές της Κορινθίας το 1933 και σπούδασε θεολογία στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, πατρολογία και βυζαντινολογία στην Sorbonne (Παρίσι), βυζαντινή θεολογία και φιλολογία και ιστορία της φιλοσοφίας στο Μόναχο. >> Διαβάζω και σκέφτομαο το αν ισχύει το «Μ' όποιο δάσκαλο καθίσεις τέτοια γράμματα θα μάθεις» Διαβάζω και σκέφτομαι το αν ισχύει το << Με στραβό σαν κοιμηθείς το πρωί γκαβίζεις.>> Διαβαζω και σκέφτομαι οτι ισχύει αυτό που λέει ο Κύριος μου Κατα Ματθαιον ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ 10
ΑπάντησηΔιαγραφή<< 24 Οὐκ ἔστι μαθητὴς ὑπὲρ τὸν διδάσκαλον οὐδὲ δοῦλος ὑπὲρ τὸν κύριον αὐτοῦ. 25 ἀρκετὸν τῷ μαθητῇ ἵνα γένηται ὡς ὁ διδάσκαλος αὐτοῦ, καὶ τῷ δούλῳ ὡς ὁ κύριος αὐτοῦ. εἰ τὸν οἰκοδεσπότην Βεελζεβοὺλ ἐκάλεσαν, πόσῳ μᾶλλον τοὺς οἰκιακοὺς αὐτοῦ;>> Τι θέλω να πω ? Χωρίς να ξέρω τον άνθρωπο , τον Στυλ. Παπαδόπουλο τον κρίνω ? Οχι ! Αλλά θα παραξενευτώ πολύ ΑΝ ΑΝΑΘΕΜΑΤΙΖΕ τους αιρετικούς κοντά στους οποίους μαθήτευσε . Και δεν απορώ αν φέρνει οσα διδάχθηκε απο τους αιρετικούς , τις αιρετικές δηλαδή θέσεις σαν "ορθοδοξη πατρολογία " . Και δεν απορώ καθόλου για το κείμενο του που μας παραθέτεις . Αυτά του μάθανε οι αιρετικοί αυτά μαρτυρά ....
Και για όσα μας λέει για το Filioque και τον Βέκο , ισως οι οικουμενιστές δίπλα στο άγαλμα του Αθηναγόρα να του στήσουν ανδριάντα , και να τον αγιοκατατάξουν και αυτόν ... γιατί όχι ?...Αλλά όπου ο Βέκος εκεί είναι και οι απολογητές του Filioque . Εκεί είναι και εκεί θα είναι στον αιώνα .
ΑπάντησηΔιαγραφήΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΡΔΑΣΗΣ
Αγαπητέ μου, εσύ που ευλαβήσε τον άγιο Νεκτάριο, μάθε ότι το βιβλίο του "Τα αίτια του σχίσματος" σε δυο τόμους (τους οποίους ασφαλώς δεν έχεις μελετήσει) έχει δυο εκδόσεις, το 1911 και το 1998 και δεν έχει παραχαραχθεί, σύμφωνα με τον εκδότη του, Νεκτάριο Παναγόπουλο. ΄
Γνωρίζεις βέβαια, ότι έχουν γίνει παραχαράξεις βιβλίων από τους Παπικούς, αλλά ασφαλώς δεν γνωρίζεις, ότι η ψευδο-Κωνσταντίνειος δωρεά των Παπικών του 8ου αι. έγινε από το Πατριαρχείο ΚΠόλεως (κατά Ρωμανίδη).
Μάθε λοιπόν, ότι στα βιβλία του ο άγιος Νεκτάριος αναφέρει:
1/ Συνέθεσε πασχάλιο επί τη βάσει το Γρηγοριανό ημερολόγιο και συνεργάστηκε με τον Αθηνών Μελέτιο Μεταξάκη, για το νέο ημερολόγιο.
2/ Διέγνωσε ανακρίβειες στην Κ.Δ. τις οποίες αναφέρει.
3/ Υπεραμύνθηκε του Διόσκορου, για την προσβλητική αποβολή του από την Δ΄ Οικουμενική.
4/ Αναφέρει για τους αγίους Κελεστίνο Α΄ και Λέοντα Α΄, "Ο Θεός να φυλάττει την Εκκλησία του" από τέτοιους αγίους.
5/ Υπεραμύνεται της Εικονομαχίας, την οποίαν ονομάζει "Μεταρρύθμιση", η οποία έπρεπε να γίνει.
6/ Βάλλει κατά του Μιχαήλ Α΄ Κηρουλάριου, ως υπαίτιου του Σχίσματος του 1054.
7/ Υπεραμύνεται του Ιωάννη ΙΑ΄ Βέκκου, τον οποίον αποκαλεί "ορθοδοξότατο" και λυπάται για την καταδίκη του από τη σύνοδο.
8/ Κατηγορεί τον Ιωάννη ΙΑ΄ Παλαιολόγο ως ουνίτη αυτοκράτορα.
9/ Κατηγορεί τους αγίου Πλάτωνα και Θεόδωρο Στουδίτες ως "διστροφείς του Ευαγγελίου" και ρουφιάνους ("εγκάθετους") του Πάπα.
Όσον αφορά τον άγιο Κύριλλο Αλεξανδρείας, ασφαλώς θα πρέπει να ήξερε το σύμβολο πίστεως, του 381, που αναφέρει για το άγιο Πνεύμα "εκ του Πατρός εκπορευόμενον" και επομένως δεν θα έπρεπε να αναφέρει, το 431, ότι το άγιον Πνεύμα «.....πρόεισι δε και εκ του Πατρός και Υιού", δηλ. "εκ του Πατρός και του Υιού εκπορευόμενον".
ΑπάντησηΔιαγραφήΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΡΔΑΣΗΣ
προς Εμένα
Αγαπητέ μου,
Αν δεν γνωρίζεις τον μακαριστό πλέον καθ. Στυλιανό Παπαδόπουλο, τότε μάθε, ότι είχε οσιακή κοίμηση, ως μοναχός της Ι. Μονής Δοχειαρίου του αγίου Όρους και τον οποίον εσύ προσπαθείς να εμφανίσεις, ως περίπου λατινόφρονα!
Οσιακή κοίμηση, ! Οχι λατινόφρονα αλλά ΠΑΠΙΚΟ ! Τα στερνά τιμούν τα πρώτα ... Μετά την μνημόνευση του Πάπα απο τον Βαρθολομαίο , ο καθηγητής που σπούδασε βυζαντινολογία στην Sorbonne , και βυζαντινή θεολογία και φιλολογία και ιστορία της φιλοσοφίας στο Μόναχο πάει μοναχός σε ένα μοναστήρι του Βαρθολομαίου λίγο πριν πεθάνει ... Τι κερδίζει οποιος τελευτά ΣΕ ΚΟΙΝΩΝΙΑ με τον ΠΑΠΙΚΟ Βαρθολομαίο ?
ΔιαγραφήΛέτε να παίρνει μια θέση στην θριαμβεύουσαν Ἐκκλησίαν των Οσιομαρτύρων Πατέρων των υπό των Λατίνων αναιρεθέντων
διά την αγίαν και Ορθόδοξον Πίστιν εν Άθωνος τω Όρει και αλλαχού ?
Λέτε να παίρνει μια θέση διπλα στους οσιομάρτυρας Ζωγραφίτας.?
ήη στους οσιομάρτυρας Βατοπαιδινούς.?
ή στους οσιομάρτυρας Ιβηρίτας.?
ή στους οσιομάρτυρας Καντάρας της Κύπρου?
ή στους οσιομάρτυρας Καρεώτας.?
ή στους 12 οσιομάρτυρας Κουτλουμουσιανούς.?
ή στους οσιομάρτυρας Ξενοφωντινούς.?
Λέτε να παίρνει μια θέση δίπλα στον Αγιο Μάρκο τον Ευγενικό ?
Με την κοινωνία των ασεβών , την οποια οι Αγιοι ΑΠΟΣΤΡΕΦΟΝΤΑΙ και ΣΥΧΑΙΝΟΝΤΑΙ και μέχρι και μαρτυρούν ΓΙΑ ΝΑ ΜΗ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΝ δεν πάει κανένας όπου οι αγιοι αναπαύονται ΑΛΛΑ ΟΠΟΥ ΟΙ ΑΣΕΒΕΙΣ !
Χμ! Εαν είχε εκφράσει άποψη υπέρ του αναθεματισμένου παπικού ημερολογίου , η ακόμη και αν δεν αναθεμάτιζε το παπικό ημερολόγιο και ΔΕΝ ΜΕΤΑΝΌΗΣΕ πρίν κοιμηθεί σαφώς υπάρχει πρόβλημα . Αλλά είναι όντως έτσι ? Μήπως οι απόψεις του δεν ήταν υπέρ της αποδοχής του αναθεματισμένου παπικού ΑΛΛΑ υπέρ της ρύθμισης του Ιουλιανού ? Έχουμε μεταρυθμισμένο Ιουλιανό ημερολόγιο , Ιουλιανό εορτολόγιο και Ιουλιανό πασχάλιο και όχι γρηγοριανό , παπικό ημερολόγιο , παπικό εορτολόγιο , παπικό πασχάλιο όπως μας κατηγορούν οι σχισματικοί παλαιοημερολογήτες . Και έτσι να είναι οπως τα λες (υπερ του παπικού ) ,μήπως είναι της νεότητας του και μετά μετανόησε ?
ΑπάντησηΔιαγραφήΤον Διόσκουρο τον ξέρω αναθεματισμένο αιρετικό . Πρόβλημα υπάρχει οχι μόνο αν τον ευλογεί αλλά και άν δεν τον αναθεματίζει . Ομως μήπως αυτά είναι σφάλματα της νεότητας και μετά μετανόησε ? Τυχαίνει πολλές φορές η αμαρτία και η αίρεση να είναι φανερή και πολύ διαφιμιζόμενη απο τους υπεναντίους η δε μετάνοια κρυφή και αποσιωπούμενη . Εαν βεβαίως βεβαίως κοιμήθηκε με τέτοιες θέσεις , φιλοεικονομαχικές , φιλο μονοφυσιτικες και φιλο Filioque , και άφησε τέτοιες αιρετικές διδασκαλίες ασύμβατες με την ορθοδοξία και θαύματα να ποιεί του Ωριγένη η μεταχείριση τού πρέπει .Το ανάθεμα . Ομως είμαι σίγουρος οτι οταν τελειώθηκε ούτε εικονομάχος ήταν , ούτε μονοφυσίτης ούτε παπικός ΑΛΛΑ ΕΥΛΟΓΟΎΣΕ ΟΤΙ Η ΟΡΘΟΔΟΞΊΑ ΕΥΛΟΓΕΊ ΚΑΙ ΑΝΑΘΕΜΆΤΙΖΕ ΟΤΙ Η ΟΡΘΟΔΟΞΊΑ ΑΝΑΘΕΜΑΤΊΖΕΙ και για αυτό τον ανάδειξε άγιο ο θεός .Οπου σε βρεί εκεί σε κρίνει . Δεν κλαίω αυτόν που σαν νέος παρασύρθηκε πλήν όμως ήλθε σε θεογνωσία και βρήκε τὴν ὁδὸν διὰ τῆς μετανοία την πηγὴν τῆς ζωῆς καὶ την θύραν Παραδείσου . Αντίθετα κλαίω εκλεκτούς αγωνιστές της ορθοδοξίας που πάλεψαν και μάτωσαν και όμως πέθαναν μνημονεύοντας τον Παπικό Βαρθολομαίο , η τους σχησματικο-αιρετικούς παλαιοημερολογίτε διότι με τους παπικούς ή τους σχησματικούς αιωνία θα κολάζονται . Αιρετικών και σχισματικών ουκ εστί σωτηρία .
Τον εκανες σκονη τον καρδαση sotirio,οχι βεβαια οτι τον συνετισες,και γαρ τα καρδασικα του δεν τα αλλαζει.Θα επρεπε ισως να τον ρωτησεις "καλα ο αγιος λεει οτι λεει,αν βεβαια τα ....ειπε (εγω δεν το πιστευω) με δεδομενη ομως την θεση της Εκκλησιας,εσυ τι τα φερνεις στο προσκηνειο,για να .....στηριξεις τους τους επισκεπτες;Και ενα αλλο που αμφιβαλλω αν θα ηθελε να το γνωριζει ο περι ου ο λογος:Δεν πανε πολλα χρονια απο τοτε που εκαναν ανακομηδη στο αγιο ληψανο του τοτε αγιου Πρωτου στο κτηριο της ιερας κοινοτητος του Αγιου Ορους οπου κατα ΠΑΡΑΔΟΣΗ γνωριζαν οτι ευρισκετο και ηταν ενας των τοτε αναιρεθεντων. Στην δε ανακομηδη ολος ο τοπος εκει ευωδιασε.
ΔιαγραφήΜπραβο στον Sotirio!
ΑπάντησηΔιαγραφή
ΑπάντησηΔιαγραφήΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΡΔΑΣΗΣ
Για να τελειώνουμε με τα του αγίου Νεκταρίου:
Αυτά, που ανέφερα βρίσκονται σε επιστολές και βιβλία και μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει καμία ανάκληση αυτών.
Αν οποιοσδήποτε αισθανθεί το τέλος της βιωτής του, δεν αρκεί να ζητήσει συγγνώμη μόνο από το Θεό, αλλά πρέπει να επανορθώσει τα τυχόν λάθη της νεότητάς του ή των γηρατειών του, αφήνοντας αυτή την επανόρθωση τουλάχιστον σε ένα κομάτι χαρτί. Κάτι τέτοιο στη συγκεκριμένη περίπτωση δεν αναφέρεταιπουθενά. Συγκεκριμένα:
1/ τα περί του ημερολογίου βρίσκονται στο: Μοναχός Αρσένιος Κοττέας, Δακτυλοδείκτης, σελ. 34.
2/ Οι ανακρίβειες της ΚΔ στην "Ευαγγελική ιστορία"
3/ Τα περί Διόσκουρου, στο βιβλίο: του "Τα αίτια του Σχίσματος", τ. Α΄, σελ. 180.
4/ Τα περί των αγίων Κελεστίνου και Λέοντα, στο ίδιο βιβλίο, σελ. 149-154.
5/ Τα περί της Εικονομαχίας, στο βιβλίο του "Αι Οικουμενικαί Σύνοδοι", σελ. 177, 179, 180, 186, 188.
6/ Τα περί των αγίων Πλάτωνος και Θεοδώρου των Στουδιτών, στο ίδιο βιβλίο, σελ. 204, 205.
7/ Τα περί του Σχίσματος του 1054, στο βιβλίο του "Τα αίτια του Σχίσματος, τ. Β΄, σελ. 22, 39, 78, 79, 82, 84.
8/ Τα περί Βέκκου, στο ίδιο βιβλίο του, σελ. 131, 154, 156, 166, 167.
9/ Τα περί ουνίτη Κων/νου ΙΑ΄, στο ίδιο βιβλίο, σελ. 260, 262.
Κύριε ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΡΔΑΣΗ ο πνευματικός νόμος λέει οτι με όποιο μέτρο κρίνουμε με αυτό θα κριθούμε . Το δικό σας είναι αυτό " Αν οποιοσδήποτε αισθανθεί το τέλος της βιωτής του, δεν αρκεί να ζητήσει συγγνώμη μόνο από το Θεό, αλλά πρέπει να επανορθώσει τα τυχόν λάθη της νεότητάς του ή των γηρατειών του, αφήνοντας αυτή την επανόρθωση τουλάχιστον σε ένα κομάτι χαρτί. Κάτι τέτοιο στη συγκεκριμένη περίπτωση δεν αναφέρεται πουθενά. " Κατ ανάγκη θα ισχύσει για σας .. όμως ισχύει ? Να με συνπαθάς αλλά ξέρω την εξομολόγηση σαν προφορικό μυστήριο και το μόνο που έχω ακουστά είναι οτι γραφτό και δημόσιο κείμενο δίνει όποιος αιρετικός επανέρχεται στην εκκλησία . Δεν έχω ακουστά οτι αν αφίσω μια λίστα ή ακόμα και αν την δημοσιεύσω τηχάνω συγχώρησης αλλά ότι πρέπει να προστρέξω σε εξομολόγο Ιερέα . Ο Αγιος Αυγουστίνος έχω ακουστά εξέδωσε σε βιβλίο τις αμαρτίες του .... Μετανοεί σε αυτό για τον "απόλυτο προορισμό " ? Οχι ! Ε και ? Δεν είναι άγιος ? Η ο απόλυτος προορισμός δεν είναι αίρεση ? Κύριε ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΡΔΑΣΗ θα ήθελα εδω να σας απαντήσω με ένα απόσπασμα δικό σας << .... Είναι αλήθεια, ότι για την Εκκλησία η αγιότητα δεν ήταν ποτέ συνώνυμη του αλάθητου. Καθώς το είπε με σοφία ο Εφέσου άγιος Μάρκος, για τον ωριγενισμό του αγίου Γρηγορίου Νύσσης: “συμβαίνει κάποιος να είναι διδάσκαλος και ωστόσο να μην τα λέει όλα τέλεια σωστά. Διότι ποια ανάγκη θα υπήρχε για τους Πατέρες να κάνουν Οικουμενικές Συνόδους, αν καθένας τους σε τίποτε δεν απομακρυνόταν από την αλήθεια;”... >> που το διάβασα σε μία μελέτη σας για την Αγία Τριάδα . Ο Αγ Νεκτάριος να σας φωτίζει να σχολιάσετε με ορθόδοξο πνεύμα τα βιβλία του . Να αναδείξατε ότι σωστό είπε αλλά και να καυτηριάσετε ότι λάθος .
ΑπάντησηΔιαγραφή
ΑπάντησηΔιαγραφήΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΡΔΑΣΗΣ
Στα πλείστα συμφωνούμε
Αν όμως κάπου έχω αφήσει γραπτά κείμενα και έχω καταφερθεί κατά των αγίων Κελεστίνου, Λέοντα, Πλάτωνα και Θεόδωρου και κατόπιν διαισθάνθηκα το λάθος μου, θα πρέπει να αφήσω ένα κομμάτι χαρτιού στο οποίον να καταγράφω, ότι έκανα λάθος που κατηγόρησα 4 αγίους και μετανοώ.
Θα ήθελα να ρωτήσω αφελώς: Ο άγιος Νεκτάριος, στις 11 Νοεμβρίου, που εορτάζει η μνήμη του αγίου Θεόδωρου Στουδίτη, θα θυμιάτιζε την εικόνα του αγίου, που υπήρξε "διαστροφέας του Ευαγγελίου";
Και βέβαια η αγιότητα δεν είναι συνώνυμη με το αλάθητο, όπως συμβαίνει στον Παπισμό. Οι άγιοι, απλώς είναι (πρέπει να είναι) οι πιο θεραπευμένοι στο νοσοκομείο της Εκκλησίας.
Ο άγιος Νεκτάριος έγραψε πάρα πολλά ψυχοφελή, τα οποία δυστυχώς δεν διαβάζουμε και παράδειγμα, στο Μοναστήρι που βρίσκεται το άγιο σκήνωμα δεν υπάρχει ούτε ένα από τα βιβλία του (από προσωπική εμπειρία).
Μέσα στο μένος του ενάντια στον Παπισμό, κάποιες φορές φαίνεται να τπερέβη τα όρια.
Τα έργα του και κυρίως τα ιστορικά είναι έτσι όπως καταγράφονται. Αναφορικά με την Εικονομαχία και τις βαρειές κατηγορίες κατά αγίων, το παραδέχτηκε και ο π. Ε. Τρικαμηνάς, από τούτο το βήμα, αλλά βρήκε την αιτία, ότι επηρεάσθηκε από τον Παπαρρηγόπουλο και έγραψε αυτά που έγραψε.
Τελειώνουμε με τη ρήση του Μ. Φωτίου σχετικά με τα λάθη των αγίων. Τα λάθη τους δεν τα εστερνιζόμαστε, αλλά τους ίδιους τους τιμούμε.