Κατάχρηση
ή απάτη;
του Αρχιμ. Δανιήλ Γ. Αεράκη, ιεροκήρυκος
Αυθεντικο λειψανο του αγιου Μεγαλομαρτυρος Ιωαννου του Χρυσοστομου - η καρα του - με τον χονδρο του αυτιου του να διατηρειται επι 1700 χρονια. Πρωτοφανες και μοναδικο φαινομενο στην ιστορια της Εκκλησιας. Βρισκεται στην μονη Βατοπεδιου.
Το ένα το θέλουμε ως υποκατάστατο. Το άλλο το επιδιώκουμε ως αυθεντική αναζήτηση. Το ένα είναι η διαρκής ενασχόληση πολλών λειτουργών (επισκόπων και πρεσβυτέρων) με μεταφορά λειψάνων και εικόνων. Μερικοί το κάνουν σχεδόν επί καθημερινής βάσης. Κάποιος π.χ: μητροπολίτης της Βορείου Ελλάδος φιγουράρει μέρα παρά μέρα σε ηλεκτρονική ιστοσελίδα, υποδεχόμενος ή μεταφέρων λείψανα ή εικόνες.
Για κάθε μετακίνηση καλούνται τοπικές αρχές, δίνουν υποχρεωτικά το «παρών» εν παρατάξει όλοι οι κληρικοί, επιστρατεύονται τα σχολιάρικα παιδιά και οι πρόσκοποι. Οπωσδήποτε δε και πάνω από πέντε δεσποτάδες λαμπρύνουν με την παρουσία τους το όλο «σόου», με ό,τι αυτό συνεπάγεται σε έξοδα.
Διερωτάται κανείς: Πότε ο λειτουργός αυτός ασχολείται με την ιερουργία του λόγου, με την κατήχηση, με το κήρυγμα (όχι τις πομπώδεις προσφωνήσεις!), με την καλλιέργεια του λαού;
Κάποτε η Εκκλησία τιμούσε τα λείψανα των αγίων, και δη των μαρτύρων, εν σιγή. Προσέτρεχαν οι πιστοί με ευλάβεια στους τάφους τους και εκεί εντρυφούσαν στο πώς θα τους μιμηθούν.
Δεν έπαιρναν τα λείψανα να τα βγάλουν στους δρόμους και στις πλατείες. Δεν ξόδευαν για χρυσές λειψανοθήκες χρήματα, που κυρίως προορίζονται για τους φτωχούς. Δεν εκμεταλλεύονταν τα λείψανα. Και δεν επικεντρώνονταν όλο το …ποιμαντικό τους ενδιαφέρον στην υποδοχή και την προσκύνηση λειψάνων.
Επειδή η παράδοση της σωστής τιμής των λειψάνων είναι αρχαιοτάτη, παραθέτουμε μαρτυρία του αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου: «Τῆς πόλεως ἐξελθόντες, πολλά χαίρειν τοῑς θορύβοις τούτοις εἰπόντες ἀναχωρήσωμεν εἰς μαρτύριον, ἀπολαύσωμεν τῆς αὒρας ἐκείνης τῆς πνευματικῆς, ἐπιλαθώμεθα τῆς πολλῆς σχολῆς, ἐντρυφήσωμεν τῇ ἡσυχία, συγγενώμεθα τοῖς ἁγίοις, παρακαλέσωμεν αὐτών τόν ἀγωνιθέτην ὑπέρ τῆς ἡμετέρας σωτηρίας, πολλάς ἱκετηρίας ἐκχέωμεν, διά τούτων πάντων ἀποθέμενοι τό βάρος τοῡ συνειδότος, μετά πολλῆς τῆς ψυχαγωγίας οἴκαδε πάλιν ἐπανέλθωμεν» (Ε.Π.Ε. 36,586-588). Μετάφραση: Ας βγαίνουμε έξω από την πόλη αποχαιρετώντας του θορύβους. Ας επισκεπτόμαστε τον τάφο κάποιου μάρτυρα. Ας απολαμβάνουμε την αύρα την πνευματική. Ας λησμονούμε τις ποικίλες ασχολίες. Ας χαιρόμαστε την ησυχία. Ας επικοινωνούμε με τους αγίους. Ας παρακαλούμε για την σωτηρία μας τον Θεό, που τους αξίωσε να διακριθούν στους πνευματικούς αγώνες. Ας αναπέμψουμε πολλές και θερμές ικεσίες. Και έτσι ανανεωμένοι και χαρούμενοι να επιστρέψουμε στα σπίτια μας.
Για την Εκκλησία σπουδαιότατο είναι το θέμα της εγκυρότητας των λειψάνων. Όπως είναι ανευλάβεια το να μην προσκυνήσεις με δέος γνήσια λείψανα, έτσι είναι ασέβεια να προβάλλονται ψεύτικα λείψανα, που η αγυρτεία ελαχίστων ευτυχώς ρασοφόρων… ανακάλυψε! Η διοίκηση της Εκκλησίας (η Σύνοδος) οφείλει να ασχοληθεί με το θέμα της γνησιότητας των λειψάνων.
Από ποιον π.χ: πήρε έγκριση ο τάδε ρασοφόρος, περιφέρων λείψανα αγίων παντός είδους και πάσης εποχής; Πού βρήκε πρώτος και μοναδικός αυτός λείψανα, παλαιού αγίου και ύστερα και… συγγενούς του, που δεν βρίσκεται στο αγιολόγιο της Εκκλησίας, και ύστερα πιο παλιά, του Προδρόμου, του οποίου περιφέρει τρίχες από τις …πλεξούδες του και τμήμα από τα οστά του, και ύστερα ακόμα πιο παλιά, λείψανα από το σκηνικό των Χριστουγέννων, ύστερα πιο σύγχρονα, κομματάκι από άμφιο ιερέως, και πιο σύγχρονα, λείψανα αγίων των ονείρων;
Σταματημό δεν έχουν οι ανακαλύψεις, ειδικά από μερικούς, νέων λειψάνων!
Γιατί οι επίσκοποι, που στην εκκλησιαστική τους περιφέρεια γίνεται ο γύρος «λειψάνων», δεν εξετάζουν την γνησιότητα των προβαλλομένων και μεταφερομένων, προς εκμετάλλευση ή προσωπική προβολή, λειψάνων;
Δεν γνωρίζουν οι σεβάσμιοι επίσκοποι, ότι η κατάχρηση θαυμάτων και ψευτοθαυμάτων, λειψάνων και ψευτολειψάνων, οδηγεί στον κλονισμό της πίστεως και στον αποπροσανατολισμό από το πρόσωπο του Κυρίου μας Ιησού Χριστού;
Γέμισε ο τόπος αρχιμανδριτάκια που θέλουν να γίνουν δεσποτάδες και ασχολούνται συνέχεια με τα λείψανα!
ΑπάντησηΔιαγραφήΠΑΡΑΚΑΛΩ ΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΣΑΣ ΝΑ ΜΟΙΡΑΣΤΕΙ ΤΗ ΧΑΡΑ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΣΗΜΗ ΑΓΙΟΚΑΤΑΤΑΞΗ ΤΟΥ ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΑΓΙΟΥ ΠΟΡΦΥΡΙΟΥ ΜΕ ΚΑΠΟΙΑ ΑΝΑΦΟΡΑ ΣΤΟ ΤΕΡΑΣΤΙΟ ΠΟΙΜΑΝΤΙΚΟ ΤΟΥ ΕΡΓΟ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΌσα μπορεί να αποκαλύψει ο π.Δανιήλ τα λέει .... περισσότερα δεν μπορεί, όχι γιατί φοβάται το μίσος της κάστας των καταδιωξάντων τον Ιερό Χρυσόστομο, (ουδεν δέδοικα πλην επισκόπων) - (στην ηλικία αυτή που τον έχει ελεήσει τον π.Δανιήλ να φτάσει εν ζωή επιγείω ο Κύριος, δεν φοβάται κανεις ανθρώπους παρά μόνο τον Θεό) αλλά διότι προφανώς ο γενναίος Πατερικός Χρυσοστομικός κι ΑγιοΓραφικός λευϊτης δεν θέλει να σκανδαλίσει τους ευπειθείς ("μπουνταλάδες" θα έλεγα εγώ) πιστούς.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑλλά, κι εμείς οι ευλογημένοι, έχουμε την ευθύνη μας. Μάλλον δεν είμαστε "μπουνταλάδες" αλλά κουτοπόνηροι αμετανόητοι, δεν είμαστε πιστοί στον Κύριο αλλά ειδωλολάτρες. Ό,τι μπορούσε, μας το είπε και ο π. Αυγουστίνος. Ό,τι μπορούσε, μας το έγραψε ο κ. Κων/νος Σιαμάκης (φοβού τους Δαναούς). Ό,τι μπορούσε το έγραψε επιστημονικά ο ιστορικός Κ. Παπαρρηγόπουλος ... και ο Πτωχοπρόδρομος, για τον μάρτυρα "Πρόβο" εννοώ. Αλλά εμείς, αντί να μετανοήσουμε και να πιστέψουμε στον Τριαδικό Θεό, απολαμβάνουμε τα πάθη μας με προσκύνηση ειδώλων. Γιατί θα μας σιχαθεί ο Κύριος; Διότι μας τα παρέδωσε γραπτώς διά του Ευαγγελίου, γνωρίζων την διαστροφή μας, την ψυχική. Διότι μας το είπε ο ΙΔΙΟΣ : "Ου προσκυνήσεις ουδέ μη λατρεύσεις αυτοίς. Ου ποιήσεις σεαυτώ είδωλον. Ουκ έσονταί σου θεοί έτεροι πλην εμού". Πόσω μάλλον... τρίχες... αμφιβόλου προελεύσεως . . .
Αλλά εκείνο το οποίο αυτεπαγγέλτως συνεπάγεται την Θεία καταδίκη όλων μας είναι η Σιμωνία, η απαράδεκτη "εμπορία" λειψάνων εφ' όσον περιφέρονται ως "ξόανα" προς προσκύνηση ημών των νεοειδωλολατρών, ομού με "πληρωμή" της "ευλογίας" (που καθίσταται κατάρα λόγω της παρακοής του Θεού) . "Δωρεάν ελάβετε, δωρεάν δώτε". Ποιος θα κρυφτεί από την οργή Του αν ο Κύριος του Σύμπαντος "σκεφτεί" (ανθρωπομορφική λέξις) ότι ... περιφερόμενα αντικείμενα της ενδυμασίας της Μητρός Του, που και γνήσια να ήταν (γνήσια ή μη, άλλου παπά ευαγγέλιο) θα έπρεπε να ανήκουν σε όλη την Ορθοδοξία, έχουν ... ιδιοκτήτες !!! και περιφέρονται συνοδευόμενα από "καλαθάκια" που συγκεντρώνουν υπέρογκα χρηματικά ποσά;
Δεν είναι αυτή Ορθοδοξία, δεν είναι καν Χριστιανισμός. Αποτειχίζομαι από τέτοιο "χριστιανισμό" αγυρτείας, λειψανολατρείας, ειδωλολατρίας. Κύριον τον Θεόν ημών τον Αναστάντα εκ νεκρών και όχι ανθρώπους προσκυνήσωμεν και αυτώ μόνον λατρεύσωμεν.
Αδελφέ, κάθε σεσωσμένος πιστός είναι άγιος, άγιος του Θεού.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤα περί επιλεκτικών "αγιοκατατάξεων" που τα βρήκαμε, που το ανέφερε ο Κύριος και σε ποιο Ευαγγέλιο;
Και μάλιστα όχι από Εκκλησία απαστράπτουσα και λαμπερή αλλά ...
Ο Κύριος καθήμενος στον επουράνιο Θρόνο Του θα ξεχωρίσει τα ερίφια απο τους αμνούς.
Ό,τι δήποτε άλλο είναι άκυρο, ασεβές και επισφαλές.
Προσωπικά ΔΕΝ χαίρομαι που η παρούσα συγκυρία "κατέταξε" ή "αναγνώρισε" τον Πορφύριο ως "άγιο" , και δεν θα επιθυμούσα να κάνουν κάτι παρόμοιο για τον π. Αυγουστίνο, οι διώκτες του.
ΜΑΥΡΑ ΜΕΣΑΝΥΧΤΑ ΕΧΕΙΣ ΑΝΩΝΥΜΕ ΑΠΟ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ΓΙ΄ΑΥΤΟ ΜΕ ΤΗ ΣΙΩΠΗ ΣΟΥ ΘΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΙΣ ΠΙΟ ΠΟΛΛΑ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΣΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΣΟΥ. ΕΝΑ ΜΟΝΟ ΘΑ ΣΟΥ ΠΩ: ΜΕ ΤΗ ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΗ ΕΝΝΟΙΑ ΟΝΤΩΣ ΚΑΘΕ ΣΕΣΩΣΜΕΝΟΣ ΚΑΙ ΚΑΘΕ ΒΑΠΤΙΣΜΕΝΟΣ ΑΚΟΜΗ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΣ ΕΙΝΑΙ ΑΓΙΟΣ ΔΙΟΤΙ ΚΑΘΙΣΤΑΤΑΙ ΝΑΟΣ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΘΕΟΥ. ΑΛΛΑ ΟΣΟ ΚΑΙ ΕΑΝ ΔΕΝ ΤΟ ΠΑΡΑΔΕΧΕΣΑΙ ΕΣΥ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΙ ΟΙ ΑΓΙΟΙ ΜΕ ΕΙΔΙΚΗ ΕΝΝΟΙΑ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΕΚΛΕΚΤΟΙ ΤΩΝ ΕΚΛΕΚΤΩΝ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΤΟΥΣ ΟΠΟΙΟΥΣ ΑΝΑΔΕΙΚΝΥΕΙ Ο ΙΔΙΟΣ Ο ΘΕΟΣ ΚΑΙ ΑΠΟΔΕΧΕΤΑΙ Η ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ ΤΟΥ ΠΙΣΤΟΥ ΛΑΟΥ. Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΣΥΝΟΔΙΚΩΣ ΑΠΛΑ ΕΠΙΣΗΜΟΠΟΙΕΙ ΤΗ ΒΟΥΛΗΣΗ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ ΤΟΥ ΛΑΟΥ ΤΟΥ ΘΕΟΥ. ΣΕΣΩΣΜΕΝΟΣ ΓΙΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ Ο ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ, ΟΜΩΣ ΑΓΙΟΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ ΠΙΣΤΕΥΣΑΣ ΚΑΙ ΒΑΠΤΙΣΘΕΙΣ, ΣΩΘΗΣΕΤΑΙ (ΜΑΡΚΟΣ ΙΣΤ'-16)... ΑΓΑΠΗΤΕ ΣΤΕΛΙΟ.
ΔιαγραφήΑΝΤΩΝΗΣ ΣΚΑΡΑΣ ΟΝΟΜΑΖΟΜΑΙ.
Διαγραφήπ.Δανιήλ Αεράκης και π. Αθανάσιος Σιαμάκης ΚΟΣΜΟΥΝ την ιστοσελίδα με τα γραπτά τους. Άριστο και το σχόλιο του ανωνύμου των 2.16΄!Αυτά βλέπω Ο. και δεν
ΑπάντησηΔιαγραφήεγκαταλείπω την ιστοσελίδα έστω κι αν ενίοτε παθαίνω"ταπηροκρανίαση"!!!