====================
Λαοι και εθνη υποκλιθειτε,
προ του Γιγαντιου Επισκοπου
της Ορθοδοξιας.
προ του Γιγαντιου Επισκοπου
της Ορθοδοξιας.
===================
Σε εικονες
ολη η διαδρομη και το μαρτυριο
του Μεγαλομαρτυρα αγιου
Ιωαννου του Χρυσοστομου
Ολη η βασανιστικη διαδρομη του που επιλεχθηκε απο τους ραδιουργους εχθρους του αρχιερεις και ιδιαιτερα του τερατωδους Θεοφιλου Αλεξανδρειας.
Κατα την παραμονη του στα Κομανα χειροτονουσε επισκοπους, πρεσβυτερους και διακονους και βαπτιζε και κατηχουσε πολλους ειδωλολατρες της περιοχης," πληθος αναριθμητον".
Το κενοταφιο στον ναο των Κομανων.
Ο σημερινος ναος του αγιου Ιωαννου του Χρυσοστομου στα Κομανα του Ποντου οπου αφησε ο μεγαλομαρτυρας αγιος την τελευταια του πνοη.






Σας μεταφερουμε την μεγαλοπρεπεστατη περιγραφη της υποδοχης των αγιων λειψανων του Μεγαλομαρτυρα αγιου, του αθανατου χρυσανθρωπου Χρυσοστομου.
Προσπαθειστε να φαντασθειτε το ΥΠΕΡΘΕΑΜΑ ΑΥΤΟ που θελγει την φαντασια μας.
Υστερα απο 30χρονια
Δοθηκε αμεσως εντολη να μεταφερουν το σωμα του εξοριστου στην Κωνσταντινουπολι και να το αποθεσουν στο ναο των αγιων Αποστολων.
Ο Χρυσοστομος αφησε το εκκλησακι του αγιου Βασιλισκου, οπου αναπαυοταν εδω και τριαντα χρονια.
Το φερετρο που περιειχε τα λειψανα του, μεταφερθηκε απο πολη σε πολη ως τη Χαλκηδονα μεσα απο αναριθμητη συρροη λαου, ιερεων και μοναχων.
Στη Χαλκηδονα τον περιμενε η αυτοκρατορικη τριηρης μεγαλοπρεπα στολισμενη.
Ο αυτοκρατορας δεν θελησε να παραλαβει την ιερα παρακαταθηκη καποιο αλλο πλοιο.
Ολη η πολη ηταν εκει.
Ο αυτοκρατορας, η συγκλητος, οι πρωτοι αρχοντες, οι ανωτεροι αξιωματικοι.
Κι η θαλασσα καλυφθηκε απο αμετρητα πλοια και καίκια γεματα κοσμο και φωταγωγημενα με πυρσους.
Ειχε ηδη βραδυασει.
Σε εικονες
ολη η διαδρομη και το μαρτυριο
του Μεγαλομαρτυρα αγιου
Ιωαννου του Χρυσοστομου
Ολη η βασανιστικη διαδρομη του που επιλεχθηκε απο τους ραδιουργους εχθρους του αρχιερεις και ιδιαιτερα του τερατωδους Θεοφιλου Αλεξανδρειας.
Κατα την παραμονη του στα Κομανα χειροτονουσε επισκοπους, πρεσβυτερους και διακονους και βαπτιζε και κατηχουσε πολλους ειδωλολατρες της περιοχης," πληθος αναριθμητον".
Το κενοταφιο στον ναο των Κομανων.
Ο σημερινος ναος του αγιου Ιωαννου του Χρυσοστομου στα Κομανα του Ποντου οπου αφησε ο μεγαλομαρτυρας αγιος την τελευταια του πνοη.






Σας μεταφερουμε την μεγαλοπρεπεστατη περιγραφη της υποδοχης των αγιων λειψανων του Μεγαλομαρτυρα αγιου, του αθανατου χρυσανθρωπου Χρυσοστομου.
Προσπαθειστε να φαντασθειτε το ΥΠΕΡΘΕΑΜΑ ΑΥΤΟ που θελγει την φαντασια μας.
Υστερα απο 30χρονια
Δοθηκε αμεσως εντολη να μεταφερουν το σωμα του εξοριστου στην Κωνσταντινουπολι και να το αποθεσουν στο ναο των αγιων Αποστολων.
Ο Χρυσοστομος αφησε το εκκλησακι του αγιου Βασιλισκου, οπου αναπαυοταν εδω και τριαντα χρονια.
Το φερετρο που περιειχε τα λειψανα του, μεταφερθηκε απο πολη σε πολη ως τη Χαλκηδονα μεσα απο αναριθμητη συρροη λαου, ιερεων και μοναχων.
Στη Χαλκηδονα τον περιμενε η αυτοκρατορικη τριηρης μεγαλοπρεπα στολισμενη.
Ο αυτοκρατορας δεν θελησε να παραλαβει την ιερα παρακαταθηκη καποιο αλλο πλοιο.
Ολη η πολη ηταν εκει.
Ο αυτοκρατορας, η συγκλητος, οι πρωτοι αρχοντες, οι ανωτεροι αξιωματικοι.
Κι η θαλασσα καλυφθηκε απο αμετρητα πλοια και καίκια γεματα κοσμο και φωταγωγημενα με πυρσους.
Ειχε ηδη βραδυασει.
Απο τον στομιο του Ευξεινου ποντου ως την Προποντιδα θα μπορουσε κανεις να νομισει οτι η θαλασσα ηταν ξηρα, ετσι εκφραζονται οι ιστορικοι.





Λόγος εγκωμιαστικός
στην ανακομιδή
του λειψάνου
του Αγίου Πατρός ημών
Ιωάννου του Χρυσοστόμου
Όταν
ο άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος εκθρονίστηκε και στάλθηκε εξόριστος στην
Κουκουσό, Αραβισσό και Πιτιούντα όλη η Εκκλησία των ορθοδόξων
επένθισε. Με δάκρυα έλεγαν τα πλήθη των πιστών και μοναχών: «Συνέφερεν, ίνα ο ήλιος συσταλή ή ίνα το στόμα Ιωάννου σιωπήση».
Έκλαυσε όλη η οικουμένη, διότι έμεινε σαν πλοίο χωρίς κυβερνήτη, σαν
ποίμνιο χωρίς ποιμένα· σαν στρατόπεδο χωρίς αρχιστράτηγο και σαν κόσμος
σκοτεινός χωρίς ήλιο. Έκλαιαν οι ορφανοί τον πατέρα τους. Θρηνούσαν οι
μαθηταί τον διδάσκαλό τους, ωδύρονταν οι πτωχοί τον προστάτη τους.
Λυπόνταν οι αμαρτωλοί την ελπίδα τους, οι θλιμμένοι την παρηγοριά τους,
οι άρρωστοι την επίσκεψή τους και οι διψασμένοι από λόγο Θεού, διότι
στερήθηκαν τα γλυκύτατα και πάγχρυσα λόγια της διδασκαλίας του. Κοινή
ήταν η συμφορά, παγκόσμιο το κακό, οικουμενική η δυστυχία.
Ο άγιος Ιννοκέντιος ο Πάπας, γράφοντας για τον Χρυσόστομο προς τον
βασιλέα Αρκάδιο, λέγει: Όχι μόνο η Εκκλησία της Κωνσταντινουπόλεως
ζημιώθηκε της καλλιρύτου εκείνου γλώσσας, αλλά και όλη η υφήλιος
εχήρευσε, απολέσασα τέτοιον ένθεον άνδρα.
Έμεινε στην χηρεία αυτή και απαρηγόρητη λύπη όλη η Εκκλησία του Χριστού τριαντατρία ολόκληρα χρόνια.
Το 440 γίνεται η ανακομιδή και μετακομίζεται από τα Κόμανα του Πόντου
στην βασιλεύουσα με τέτοια τιμή, η οποία δεν έγινε ποτέ από του αιώνος
σε άλλον, ούτε πατριάρχη, ούτε βασιλέα.
Η του Χριστού Εκκλησία στολισαμένη, υποδέχεται σήμερα από την εξορία το
ζωομύριστο και θαυματουργικώτατο σώμα του φωστήρος Χρυσοστόμου και
εορτάζει χαρμόσυνα την ένδοξη ανακομιδή και μετακομιδή και υποδοχή του
λειψάνου του διδασκάλου της οικουμένης.
Και αυτό με κάθε δίκαιο, γιατί, πώς δεν έπρεπε να χαρή, σήμερα, όλη η
Εκκλησία του Χριστού σε ένα καιρό, όπου βλέπει ότι στο λείψανο του
Χρυσοστόμου μεταβλήθηκαν όλοι οι νόμοι της φύσεως και ενεργήθηκαν μόνον
οι νόμοι της Χάριτος; Ότι σώμα νεκρόν, όταν θέλη, κινείται, και, όταν
θέλη, μένει ακίνητον; Ότι σώμα, ενταφιασμένο πριν 33 χρόνια,
ανακομίζεται σώο και αδιάλυτο με την ολοκληρία όλων των μελών και μερών
του;… Πώς δεν έπρεπε να χαρή, σήμερα, όταν είδε το σώμα του
Χρυσορρήμονος να ευρίσκεται μεν στην γη σε διάστημα τόσων χρόνων,
έπειτα να ανακομίζεται λαμπρό και κροκοειδές στο χρώμα; Ευωδέστατο στην
οσμή, υπερνικών όλα τα αρώματα της γης; Και έχων όλα τα άλλα ουσιώδη
και συστατικά γνωρίσματα της αγιότητας; Πώς δεν έπρεπε να χαρή, όταν
είδε το λείψανον του Ιωάννου, να γιατρεύη κουτσούς, να ανορθώνη
παραλυτικούς, να φωτίζη τυφλούς;…. Πώς δεν ήταν δίκαιο να χαρή όλος ο
κόσμος, βλέποντας ένα νεκρό σώμα να έχη εξουσία κατά των στοιχείων; κατά
γης και θαλάσσης και του αέρος; Να σηκώνη άνεμους από την θάλασσα, να
σχίζη σε ρήγματα την γη, να κάμνη τα πλοία να κλίνουν από μόνα τους,
σαν να ήταν λογικά και έμψυχα, για να τον υποδεχθούν; Και, έπειτα, να
τα διευθύνη αυτά σε όποιο τόπο θέλει; Καί για να πω το μεγαλύτερο και
θαυμαστότερο, πώς δεν έπρεπε να χαρή σήμερα όλη η Εκκλησία του Χριστού,
όταν είδε να ανοίξουν εκείνα τα άψυχα χείλη; Και όταν άκουσε να βγαίνη
φωνή ζωντανή και έναρθρος από το προ 33 χρόνων νενεκρωμένο στόμα του
Χρυσοστόμου; Και να πη «ειρήνη πάσιν;». Όντως «Τις Θεός μέγας ως ο Θεός ημών; Σύ ει ο Θεός, ο ποιών θαυμάσια μόνος» (Ψαλμ. 76, 13)….
Λοιπόν πώς έγινε τέχνη χωρίς τον τεχνίτη; Πώς ακολούθησε έργο και
αποτέλεσμα χωρίς τον ποιητή; Πώς η λύρα και ο αυλός ήχησαν, χωρίς να τα
κρούση ο λυρωδός και ο αυλητής; Και μάλιστα, όταν και ο αυλός και η
λύρα ήταν διεφθαρμένα; Θαυμάσια τα έργα σου Κύριε! Η αιτία όλη, η
ποιητική αυτού στάθηκε θεία και υπερφυσική! Και ο τεχνίτης του έργου
αυτού ήταν αυτό το Πνεύμα το Αγιονί…
Ώστε, αν και το λείψανο του Χρυσοστόμου ήταν κατά φύση νεκρό και
ακίνητο και άφωνον, αλλά κατά χάριν ήτο ζωντανόν και δι’ αυτό εκίνησε
την γλώσσα του και ελάλησε: «δίκαιοι εις τον αιώνα ζώσι».
Πρέπει σήμερα να ευφρανθούν οι ορθόδοξοι διότι βλέπουν τον αγιώτατον
πατριάρχην Πρόκλον και τον ευσεβέστατον βασιλέα Θεοδόσιον, πως σηκώνουν
με πολλή ευλάβεια το πανσεβάσμιο λείψανο του Χρυσοστόμου και το
εμβάζουν μόνοι οι δύο μέσα στο άγιο βήμα και το εναποθέτουν υπό κάτω
του θυσιαστηρίου και της αγίας Τραπέζης… Ίδετε θαυμάσια, με τα οποία, ο
θαυμαστός Θεός εδόξασε εμεγάλυνε και εθαυμάστωσε το λείψανον του αγίου
Χρυσοστόμου;…
Δι’ αυτό, λοιπόν, ας χαρούμε και εμείς πνευματικώς σήμερα. Ας
εύφημήσουμε με ύμνους και ωδές πνευματικές τον μέγα Χρυσόστομο! Ας
προσκυνήσουμε νοερά το πάνσεπτό του λείψανο για να λάβουμε και την χάρη
του Αγίου Πνεύματος, η οποία δίδεται και αόρατα ως αόρατη και
απεριόριστη….
Με ποιο όνομα ιερό και άγιο να ονομάσουμε τον Χρυσόστομο και να μη
αρμόζη σε αυτόν; Να τον ονομάσουμε άγγελο; Και του πρέπει, διότι αυτός
έζησε στα αλήθεια μια ζωή ισάγγελη, με χαυμενίες, αγρυπνίες, προσευχές
και ασκήσεις υπερφυσικές…
Προ του θανάτου του τρεις ολόκληρους μήνες δεν έφαγε ολότελα ανθρώπινο
φαγητό, ως άσαρκος και άυλος μέχρις ότου ετελεύτησε. Βάστασε με μόνην
εκείνη την άφθαρτη τροφή, που του έδωσαν και έφαγε οι ιεροί Απόστολοι,
καθώς μαρτυρούν όλοι οι συγγραφείς του βίου του….
Να τον ονομάσουμε Απόστολον; Και μάλιστα, διότι αυτός με την πάγχρυση
διδασκαλία του εσαγηνευσε πολλά έθνη και τα έφερε στην πίστη του
Χριστού. Δι’ αυτό και οι θείοι Απόστολοι εφάνησαν οφθαλμοφανώς εις
αυτόν, ως ισαπόστολο, τόσες και τόσες φορές, ο Πέτρος και Ιωάννης δύο
φορές…. Ο Παύλος στην Κων/πολι, όταν του ομιλούσε μυστικά στα αυτιά,
ερμηνεύοντας τις επιστολές του, και όταν αισθητά τον εφίλησε,
ευχαριστώντας αυτόν, αφού τα ερμήνευσε….
Να τον ονομάσουμε Προφήτην; Ναι, και αυτό το όνομα το απέκτησε διά των
έργων… Επροφήτευσε στον άγιο Επιφάνιο πως δεν θέλει φθάσει να πάη στον
θρόνο του…, αλλά και όταν εξωρίζονταν, περνώντας από την Νίκαια
προφήτευσε στον πατέρα του βασιλιά Μαυρίκιου, που ήταν άτεκνος, ότι
έχει να γέννηση γιο που μέλλει να γίνη βασιλιάς, πως έχει να αμαρτήση,
πλήν θέλει πάλιν μετανοήσει και θέλει αξιωθεί της σωτηρίας, καθώς έτσι
και τα πράγματα ακολούθησαν.
Να τον ονομάσουμε μάρτυρα; Ναι και του αρμόζει, επειδή εκτός από τις
ασθένειες της υδρωπικίας, των πυρετών και της παντοτινής στομαχαλγίας,
που έπασχε ο Τρισμακάριστος, έλαβε και πολλά βάσανα και μαρτύρια στις
εξορίες του….
Διά αυτό και στον καιρό του θανάτου του, ήλθαν οι άγιοι μάρτυρες
Βασιλίσκος ο ιερομάρτυς και Λουκιανός και τον προσκάλεσαν, για να έλθη
στα ουράνια να συγκατοική με αυτούς ως συναθλητής.
Να τον ονομάσουμε Ιεράρχη και διδάσκαλο της Εκκλησίας; Ναι, βεβαιότατα!
Θέλετε να το καταλάβετε; Ακούσατε την φοβερή οπτασία που είδε ο
επίσκοπος της Αραβισσού Αδελφειός.
Αυτός έχοντας πολλή αγάπη να μάθη για τον άγιο Χρυσόστομο ποια δόξα
αξιώθηκε να λάβη από τον Θεό στους ουρανούς, και παρακαλώντας συχνά γι’
αυτό τον Κύριο ήλθε σε έκσταση και είδε ένα ωραιότατο άνδρα που του
έδειξε σε τόπο λαμπρό όλους τους πατέρες και διδασκάλους· αλλά δεν είδε
ανάμεσά τους τον Ιωάννη! Και λυπήθηκε κατάκαρδα. Τότε άκουσε φωνή
αγγέλου που του είπε: « Ιωάννην τον της μετανοίας λέγεις; Άνθρωπος, που
είναι με σώμα, εκείνον να δει δεν μπορεί! διότι παρίσταται εκεί, όπου ο
θρόνος ο Δεσποτικός». Την ίδια οπτασία είδε και ο άγιος Μάρκος ο
ασκητής.
Να τον ονομάσουμε ρήτορα και εξηγητή των Θείων Γραφών;… Ο ρήτορας
Λιβάνιος μπροστά στον Ιουλιανό τον παραβάτη, καίτοι εχθρός της πίστεως,
εκήρυξε ότι ο Ιωάννης υπερβαίνει στην ρητορική και την σοφία και τον
Δημοσθένη, και τον Πλάτωνα.
Στην εξήγηση πάλι των Γραφών υπερέβαινε και αυτόν τον μέγα Θεολόγον
Γρηγόριον. Ο βασιλεύς Θεοδόσιος ο μέγας, παρεκάλεσε τον Γρηγόριο τον
Θεολόγο να εξηγήση το ιερό Ευαγγέλιο, και το επεχείρησε. Παρακαλώντας
τον Θεό να τον πληροφορήση αν η εξήγηση του είναι ορθή, άκουσε από τον
Θεό την εξής φωνή: «Ούτε σε σένα, ούτε σε κάποιον άλλο το χάρισμα αυτό
έχει δοθεί παρά στον Ιωάννη της Αντιοχείας». Ο δε άγιος Πρόκλος ο
Πατριάρχης, έλεγε: «Έτσι είμαι εγώ προς τον μακάριο Ιωάννη, όπως ακριβώς
πηγή προς θάλασσα και ρυάκι προς ποταμό».
Γι’ αυτό και σε κάθε διδαχή που έκαμνε ο Άγιος, οι άνθρωποι που
άκουγαν, μη υποφέροντας την χαρά, κτυπούσαν πολλές φορές, κάτω από τον
άμβωνα, όλοι με συμφωνία τα χέρια τους.
Σε ένα μόνο καιρό, που γινόταν λιτανεία στην Κων/πολη, εκ του προχείρου
έκαμε 18 λόγους στο δρόμο το πάγχρυσο εκείνο στόμα! Τόση ευκολία είχε
στο να ομιλή.
Να ονομάσουμε τον Χρυσόστομο φίλο γνήσιο της Θεοτόκου; Ναι, και αυτό το
αξιώθηκε! Ευρισκόμενος ο Άγιος για την ασθένειά του έξω από την
Κων/λη, εκεί που προσευχόταν κατά το μεσονύκτιο, είδε ξύπνιος την Κυρία
Θεοτόκο, η οποία ήλθε προς αυτόν με άπειρο φως και έχοντας τριγύρω της
πλήθος από άνδρες και γυναίκες του είπε αυτά με φωνή χαριέστατη:
«Ιωάννη, του εμού θεράπων Υιού και Θεού, καλά αγωνίστηκες τον αγώνα της
ασκήσεως, καλά εποίμανας το λογικόν ποίμνιον, αλλά ανδρίζου ακόμη και
κραταιού. Διότι ιδού και μαρτυρικός σε αναμένει δρόμος και αθλητικό σε
περιμένει στάδιο διά ποικίλων πόνων και πειρασμών, για να καταστή
φανερή η δοκιμασία σου και στη γη και τον ουρανό…. Ας αγαλλιασθή λοιπόν
και ας χαρή το πνεύμα σου, διότι σε έχει αποταμιευθεί και χαρά στους
ουρανούς, ανάλογα με τις θλίψεις σου».
Επίσης και η θαυμαστή οπτασία που είδε ο άγιος Κύριλλος ο Αλεξανδρείας.
Ο θειος του πατριάρχης Αλεξανδρείας Κύριλλος είχε εχθρόν τον άγιο Χρυσόστομο…
Βλέπει μία φορά σε όραμα την Κυρία Θεοτόκο, μαζί και τον άγιο
Χρυσόστομο, να συνομιλούν μεταξύ τους σε ένα πάμφωτο και ωραιότατο τόπο.
Βλέποντας τους, όμως, επιθυμούσε και εζητούσε να πάη κοντά και αυτός
αλλά ο θείος Χρυσόστομος τον επιτιμούσε και τον εμπόδιζε. Τότε, ακούει
φωνή από την Θεοτόκο, που έλεγε προς τον Χρυσόστομο αυτά: Συγχώρησε τον
χάριν εμού (για χάρι δική μου), διότι πολλά επάσχισε, εκοπίασε για
εμένα, καταντροπιάσας τον υβριστή Νεστόριο, και εμένα Θεοτόκο με
ανακήρυξε. Από άγνοια την άσχημη για σένα υπόληψη – γνώμη εσχημάτισε και
θα φανέρωση αυτήν, που απέκτησε με επίγνωση.
Μετά από αυτό το όραμα ο άγιος Κύριλλος, έγινε μεγάλος φίλος του
Χρυσοστόμου, επαινώντας αυτόν και συνέγραψε πρόχειρα και τον βίον Του.
Τι άλλο θέλετε να ονομάσουμε τον Χρυσόστομο; Θαυματουργόν; Ναι διότι
τόσο πλούσια του εδόθη το χάρισμα των θαυμάτων, ώστε όλοι τον επωνόμιζαν
«Ιωάννην τον θαυματουργόν».
Να τον ονομάσουμε ελεήμονα; Και βέβαια, για την υπερβολική του
ευσπλαγχνία προς τους πτωχούς τον ωνόμαζαν όλοι «Ιωάννης ο της
ελεημοσύνης».
Να τον ονομάσουμε κήρυκα της μετανοίας; Και ποιος μπορεί να το αρνηθή!
Τέτοια δύναμη είχε ο λόγος του στο να τραβά τους αμαρτωλούς σε
μετάνοια, ώστε έφθανε μόνο να ακούση κάποιος την διδαχή του για να
μετανοήση και αλλάξη ζωή!…. Δίκαια λοιπόν από όλους ωνομαζόταν «Ιωάννης
ο της μετανοίας»….
Αδελφοί, οι εορτές των αγίων δεν γίνονται για άλλο λόγο παρά για να
συναχθούν σε αυτές οι Χριστιανοί, να ακούσουν τα κατορθώματα των Αγίων
που εορτάζουν και να τα μιμηθούν και αυτοί, όσο τους είναι δυνατόν, και
έτσι να λάβουν στην ψυχή τους ευλάβεια και στην ζωή τους διόρθωση και
ακρίβεια. Έτσι μάς διδάσκει η πάγχρυση γλώσσα του Χρυσοστόμου: «Εορτή
είναι επίδειξις έργων αγαθών, ψυχής ευλάβεια, πολιτείας ακρίβεια».
Και εμείς ας μιμηθούμε, κατά το δυνατόν μας, και τα έργα του
Χρυσοστόμου και ας ακούσουμε τις χρυσές διδασκαλίες που μάς κάμνει. Ας
μετανοούμε κάθε μέρα στον Θεό για τα σφάλματα που κάνουμε με το έργο,
με το λόγο και με τον λογισμό, και ας πάρουμε σταθερή απόφαση, για να
μη πράξουμε ξανά την αμαρτία, επειδή αυτή είναι η αληθινή μετάνοια.
Έτσι μάς διδάσκει ο Χρυσόστομος: «Είναι δε μετάνοια το να μη κάνης τα
ίδια…, πρέπει λοιπόν να απομακρύνεσαι και στην πράξη και στην γνώμη που
αποτολμήθηκαν…. Παραδείγματος χάρη: άρπαξες και πλεονέκτησες;
Απομακρύνσου από την αρπαγή και βάλε στο τραύμα ελεημοσύνη. Πόρνευσες;
Απομακρύνσου από την πορνεία και βάλε στο έλκος αγνεία. Κακολόγησες τον
αδελφό και έβλαψες; Σταμάτησε κατηγορώντας, και βάλε σωφροσύνη……
Ας έχουμε υπομονή σε όλες τις θλίψεις που μάς έρχονται είτε από τους
δαίμονες, είτε από τους ανθρώπους είτε και από φυσική ασθένεια του
σώματος, και ας ευχαριστούμε πάντοτε τον Θεό σε όσα μάς ακολουθούν
είτε καλά, είτε κακά. Διότι και ο άγιος Χρυσόστομος υπέμεινε μετά χαράς
τις εξορίες, τις οποίες του έκαμαν, και σε όλα ευχαριστούσε τον Θεό,
συνηθίζοντας να λέγη πάντοτε αυτό το αξιομνημόνευτο λόγιο: «Δόξα τω Θεώ
πάντων ένεκεν» ου γαρ παύσομαι τούτο επιλέγων αεί επί πάσί μοι τοις
συμβαίνουσιν». Και αυτόν τον λόγο αφού είπε τελευταίο, παρέδωσε την αγία
του ψυχή.
Ας αγωνιζόμαστε να είμαστε παρθένοι και σώφρονες όχι μόνο κατά το
σώμα, αλλά και κατά την ψυχή, μη αφήνοντες το νου μας να γλυκαίνεται
στους αισχρούς και σαρκικούς λογισμούς… Διότι πολλές φορές παρθενεύει
κάποιος με το σώμα, αλλά με την ψυχή και τους λογισμούς πορνεύει και
μοιχεύει….
Ας μισήσουμε από καρδιάς την φιλαργυρία και ασπλαγχνία, διότι αυτή
κάμνει εκείνους που είναι υποδουλομένοι σε αυτήν, ούτε να βλέπουν, ούτε
να ακούν ούτε συνείδηση να έχουν, ούτε την σωτηρία τους να ζητούν….
Ας μισήσουμε την υπερηφάνεια και ας έχουμε την ταπείνωση στην ψυχή μας,
διότι χωρίς την ταπείνωση είναι αδύνατον να σωθούμε, κατά τον
Χρυσόστομον, λέγοντα: «Τίποτε δεν είναι ίσον με την ταπεινοφροσύνη….,
διότι δεν είναι δυνατόν να σωθή κάποιος χωρίς της ταπεινοφροσύνης».
Και επάνω σε όλα, ας σπουδάσουμε να έχουμε την αγάπη προς τους αδελφούς
μας, διότι η αγάπη είναι το κεφάλαιο όλων των αγαθών! Χωρίς την αγάπη
όλες οι αρετές είναι μάταιες….
Πρόσδεξαι, σε παρακαλούμε, το παρόν ευτελές εγκώμιον, όπως προσεδέχθη ο
Κύριος της χήρας τα δύο λεπτά… Και εις μεν την παρούσα ζωή φύλαττε μας
από κάθε βλάβη των ορατών και αοράτων εχθρών, εις δε την μέλλουσα
αξίωσέ μας της ουρανίου βασιλείας διά των πρεσβειών σου, με την Χάρι του
Κυρίου ημών Ιησού Χριστού, εις τον Οποίον υπάρχει η δόξα και το
κράτος συν τω Πατρί και τω Αγίω Πνεύματι εις τους αιώνας. Αμήν.
Η ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΗ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΜΙΑ ΑΓΙΑ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΧΡΙΣΤΟΚΕΝΤΡΙΚΗ ΚΑΙ ΟΧΙ ΠΑΠΙΚΗ-ΕΠΙΣΚΟΠΟΚΕΝΤΡΙΚΗ. [Διά νά γίνη δέ σαφές αὐτό θά χρησιμοποιήσωμε πάλι τήν διδασκαλία τοῦ ἁγ. Ἰωάννου τοῦ Χρυσοστόμου, ὁ ὁποῖος, ὅπως καί προηγουμένως εἴχαμε ἀναφέρει, ἀπαγορεύει ὡς θανάσιμον ἁμάρτημα τό σχίσμα καί, μάλιστα, σημειώνει ὅτι οὔτε τό αἷμα τοῦ μαρτυρίου συγχωρεῖ αὐτήν τήν ἁμαρτία. Λέγει λοιπόν ὁ ἅγιος ὁμιλῶντας διά τούς αἱρετικούς ποιμένες: «...Πῶς οὖν ὁ Παῦλός φησιν, πείθεσθαι τοῖς ἡγουμένοις ὑμῶν καί ὑπείκετε; Ἀνωτέρω εἰπών, Ὧν ἀναθεωροῦντες τήν ἔκβασιν τῆς ἀναστροφῆς, μιμεῖσθε τήν πίστιν, τότε εἶπε, Πείθεσθε τοῖς ἡγουμένοις ὑμῶν καί ὑπείκετε. Τί οὖν, φησίν, ὅταν πονηρός ᾖ καί μή πειθώμεθα; πονηρός πῶς λέγεις; εἰ μέν περί πίστεως ἕνεκεν, φεῦγε αὐτόν καί παραίτησαι, μή μόνον ἄν ἄνθρωπος ᾖ, ἀλλά κἄν ἄγγελος ἐξ οὐρανοῦ κατιών• εἰ δέ βίου ἕνεκεν, μή περιεργάζου. Καί τοῦτο οὐκ οἴκοθεν λέγω τό ὑπόδειγμα, ἀλλ’ ἀπό τῆς θείας Γραφῆς» (P.G. 63, 231A).
ΑπάντησηΔιαγραφήΒλέπομε λοιπόν ἐδῶ τόν ἴδιο ἅγιο νά εἶναι αὐστηρώτατος, ὅσον ἀφορᾶ τήν ἐκκλησιαστική ἀπομάκρυνσι ἀπό τούς αἱρετικούς ποιμένες. Ὡς ἐκ τούτου γίνεται κατανοητό ὅτι, ἐκεῖ ὅπου δέν ὑφίσταται θέμα πίστεως, ἀπαγορεύεται τό σχίσμα καί εἶναι θανάσιμο ἁμάρτημα, ἐνῶ, ὅταν εἶναι αἱρετικός ὁ ποιμένας, ἡ ἀπομάκρυνσις ἀπό αὐτόν εἶναι θέμα σωτηρίας καί, φυσικά τότε, δέν ὑφίσταται σχίσμα, ἐπειδή αὐτός ἔχει ἀπομακρυνθῆ ἀπό τήν ἀλήθεια, ἔχει ἀλλάξει πορεία καί ὅσοι τόν ἀκολουθοῦν, ἀνήκουν καί αὐτοί στήν ἴδια κατηγορία. Ἐδῶ ταυτίζεται ὁ ἅγιος μέ τό δεύτερο τμῆμα τοῦ ΙΕ΄ ἱεροῦ Κανόνος τῆς Πρωτοδευτέρας Συνόδου καί δι’ αὐτό ἀπαιτεῖ τήν ἄμεσο ἀπομάκρυνσι πρό συνοδικῆς κρίσεως ἀπό τόν αἱρετικό ποιμένα. Δι’ αὐτό ἀναφέραμε ὅτι οἱ ἱεροί Κανόνες κατέγραψαν τήν ἤδη ὑπάρχουσα καί βιουμένη κατάστασι καί ζωή τῆς Ἐκκλησίας. Δηλαδή καί ἄν δέν ὑπῆρχε ὁ ἐν λόγῳ Κανών, πάλι ἴδια θά ἔπρεπε νά ἦταν ἡ στάσις τοῦ κάθε συνειδητοῦ ὀρθοδόξου Χριστιανοῦ, ἔναντι τοῦ αἱρετικοῦ Ἐπισκόπου, διότι αὐτό ἀπαιτοῦσε ἀνέκαθεν ἡ ὀρθόδοξος Παράδοσις. Ἄλλο θέμα εἶναι ἄν ἐμεῖς σήμερα ὑποβιβάσαμε τά θέματα τῆς πίστεως στή θέσι τῶν ἄλλων ἐκκλησιαστικῶν θεμάτων ἤ καί ἀκόμη χαμηλότερα, καί ἔτσι θεωροῦμε σχίσμα κάθε ἀπομάκρυνσι ἀπό τόν αἱρετικό Ἐπίσκοπο. (Από τις σελίδες 49 - 50 του βιβλίου: "Ἡ Διαχρονικὴ Συμφωνία τῶν Ἁγίων Πατέρων γιὰ τὸ Ὑποχρεωτικὸ τοῦ 15ου Κανόνος τῆς Πρωτοδευτέρας Συνόδου περὶ Διακοπῆς Μνημονεύσεως Ἐπισκόπου Κηρύσσοντος ἐπ’ Ἐκκλησίας Αἵρεσιν", του Iερομονάχου Ευθυμίου Τρικαμηνά, Degiorgio εκδόσεις, Τρίκαλα 2012. Το βιβλίο διανέμεται δωρεάν http://www.freevolition.gr/15.pdf )]
Ας μετανοήσουν οι Αιρετικοί, να αρνηθούν τις αιρετικές δοξασίες τους και ας αποδεχτούν την αληθινή πίστη και οι αλλόπιστοι και τότε να ενωθούμε με την αληθινή Ορθόδοξη Πίστη στην Μια Αγία Εκκλησία του ΘΕΑΝΘΡΩΠΟΥ Χριστού, των Αποστόλων και των αγίων θεοφόρων Πατέρων μας που σώζει την αθάνατη ψυχή μας. Αλλιώς δεν τους αγαπάμε αληθινά αν θέλουμε ένωση χωρίς την ΑΛΗΘΕΙΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ που θα βλάψει και εμάς τους ορθόδοξους αν γίνουμε ένα σώμα με τους αιρετικούς και αλλόπιστους και θα είμαστε εκτός της Μίας, Αγίας, Καθολικής και Αποστολικής Εκκλησίας του Χριστού.
ΣΥΝΕΧΕΙΑ...
ΣΥΝΕΧΕΙΑ...
ΑπάντησηΔιαγραφή“Αν έχεις αμαρτίες, να μην απελπιστείς ˙ αυτά δεν παύω να σας τα λέω συνεχώς ˙ και αν κάθε μέρα αμαρτάνεις, να μετανοείς, να μετανοείς καθημερινά ˙ και εκείνο που κάνουμε στα παλιά σπίτια, όταν φθαρούν, αφαιρούμε δηλαδή τα σαπισμένα μέρη και ετοιμάζουμε καινούργια και ποτέ δεν ξεχνάμε να τα φροντίζουμε συνέχεια, αυτό ας κάνουμε και για εμάς. Αν παλιώσεις σήμερα από την αμαρτία, να ανακαινίσεις τον εαυτό σου με την μετάνοια. Και είναι δυνατό μπορεί να πει κανείς, να σωθώ, αφού μετανοήσω;
Και βέβαια είναι. Όλη τη ζωή μου την πέρασα μέσα στις αμαρτίες ˙ και εάν μετανοήσω βρίσκω τη σωτηρία; Από πού γίνεται αυτό φανερό; Από την φιλανθρωπία του Κυρίου σου… Γιατί δε μετριέται η φιλανθρωπία του Θεού, ούτε μπορεί να ερμηνευθεί με λόγια η αγαθότητά Του… Σκέψου μια σπίθα που έπεσε μέσα στη θάλασσα ˙ μήπως μπορεί να σταθεί εκεί ή να φανεί; Όση σχέση έχει μια σπίθα με το πέλαγος, τόση σχέση έχει η αμαρτία σε σύγκριση με τη φιλανθρωπία του Θεού ˙ και καλύτερα όχι τόση, αλλά πιο πολλή. Γιατί το πέλαγος, ακόμη και αν είναι μεγάλο, έχει όριο που μετριέται ˙ ενώ η φιλανθρωπία του θεού είναι απεριόριστη” (Ευαγγ. Θεοδώρου - Καθ. Πανεπιστημίου Αθηνών, Ανθολόγιο Πατερικών Κειμένων, σελ. 87, Περικοπή από την 8η ομιλία του Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου για την μετάνοια σε μετάφραση [Ε.Π. 49, 337] ).
Σήμερα 13/11/2013 εορτάζουμε την μνήμη του Μεγάλου Αγίου και Θεοφόρου Πατέρα της Εκκλησίας μας Ιωάννη Χρυσοστόμου. Άγιε Θεοφόρε Πατέρα μελίρρυτε Ιωάννη των Δογμάτων και της Αρετής πρέσβευε υπέρ ημών.