---------------------------------
Σχολιασμος στα Περί αναδίπλωσης της Ι. Μ. Πειραιώς ως προς την Ημερίδα περί Αποτειχίσεως, του κ. Νικ. Πανταζή
Λάβαμε καὶ δημοσιεύουμε τὸ παρακάτω ἀξιόλογο σχόλιο τοῦ θεολόγου κ. Νικολάου Πανταζῆ, τὸ ὁποῖο ἀναφέρεται στὴν χθεσινὴ ἀνάρτησή μας
"Ταπεινωτική αναδίπλωση της Ι. Μ. Πειραιώς για την Ημερίδα περί Αποτειχίσεως!"
Σχετικώς με
την άγουρη και άγονη επιστολή της Μητροπόλεως Πειραιώς για ακύρωση της
προσκλήσεως του π. Ευθυμίου Τρικαμηνά στην περιβόητη Ημερίδα, έχω να αναπτύξω
τα εξής:
Είναι τόσο
"νυχτωμένοι" οι Ιερείς του Αντιαιρετικού Γραφείου Πειραιώς που είναι
ν' απορεί κανείς, εάν έτσι συμπεριφέρονται οι υιοί το Φωτός κι' είναι τόσο
αμαυρωμένο το φως μέσα τους, το δε σκότος πόσον;
Δικαιοσύνην
μάθετε οι ενοικούντες επί της δεσποτοκρατικής γης.
Εάν είχαν ίχνος εν Χριστώ
δικαιοσύνης μέσα τους, θα σεβόταν απολύτως τους δίκαιους και λογικούς όρους
τους οποίους σαφώς και σοφώς έθεσε ο π. Ευθύμιος και δεν θα τον επέπληττον για
αυτό.
Το περίμενα
όμως αυτό το αποκαρδιωτικό αποτέλεσμα...
Πρώτον, η
αδικαιολόγητη καθυστέρησή των Ιερέων του Αντιαιρετικού Γραφείου να απαντήσουν. Oι δικαιοκρατικές και διακριτικές προτάσεις του Γέροντα σκορπίσαν πανικό.
Και
επειδή οι ίδιοι δεν έχουν την απαιτούμενη ταπείνωση να αποδεχτούν τις
ουσιαστικές και ευχαρίστως αποδεκτέες -επί ίσοις όροις- προτάσεις του π.
Ευθυμίου, από ψυχολογικό κόμπλεξ διακατεχόμενοι, του αποδίδουν τις δικές τους
ελλείψεις, τα δικά τους υστερήματα και πάθη.
Για να φανούν αυτοί δικαιωμένοι.
Φαρισαϊσμός σκέτος.
Ελέγχονται
τόσο βασανιστικά που δεν μπορούν να ακολουθήσουν τον π. Ευθύμιο εις μίμησιν
Αγιοπατερικής πράξεως σπουδαίας και τελείας. Τρελαίνονται από την τυραννία των
τύψεων που διαστρέφουν τους ίδιους τους Πατέρες προκειμένου να φανούν αυτοί πιό
"πατερικοί", οι δειλοί και μοχθηροί.
Και
επέρχεται επί τέλους η απαξιωτική τους απάντηση με μία
επιστολή-"πιστολέρο" που σκοποβολεί μόνο τον εμπαθή εαυτό τους ενώ
παράλληλα εκθέτει και καταντροπιάζει ανεπανόρθωτα τη Μητρόπολη.
Ξεκινούν με
ξέχωρη ειρωνεία και απρεπή χλευασμό, κάνοντας μία αγενή υπενθύμιση, τονίζοντας
το άτονο και άχαρο πως με το να προσκαλέσουν τον π. Εύθυμιο, ουσιαστικώς
"του κάνουν τη χάρη" και πως ο ίδιος τους οφείλει χάριτας.
Διατείνονται εν θρηνώδη τραγωδία πως η πρόσκλησή τους αυτή αποτελεί
"επικίνδυνη υπέρβαση" των ορίων τους.
Επικολλούν
και πυρσοκροτούν ένα ερώτημα-σόφισμα για μονοπώλιο της αποκλειστικής
αντιμετωπίσεώς τους:
Υπάρχει, σου λέει, άλλη Μητρόπολη που να σε τίμησε μέχρι τα
άστρα τ΄ ουρανού με τέτοια υψίστη πρόσκληση, με ιδιαίτερο στόμφο στη διαψαλμική
φράση: "και μάλιστα σε επίσημη Ημερίδα" (σπουδαίο πράγμα...) και
ευθύς μετά να σε γκρεμίσει και να σε τσακίσει στα τάρταρα του Άδου;
Δεύτερον,
επιδεικνύουν μεγάλη ανοχή και φιλανθρωπία καμπόση.
Εφαρμόζουν οικονομία άλλη
τόση και "κάνουν τα στραβά μάτια, μη τυχόν τους πάρει χαμπάρι ο Πατριάρχης
και τους τιμωρήσει που διατηρούν κοινωνία με έναν καθηρημένο...
"Συγκαταβαίνων ο Σεραφείμ" από το άφατον ύψος της αυτού
"Μεγαλειότητος", παραβλέπει την "εγκυροτάτη" καθαίρεση,
"πράγμα που δυσχεραίνει την μεθ΄ υμών κοινωνία!"
Παριστάνουν
δηλαδή τον Ιησού και Σωτήρα που τολμά να συνδιαλέγεται με τον κακό Σαμαρείτη,
αν και δεν θα έπρεπε καθόλου να συνομιλούν διότι "δεν ταιριάζουν τα χνώτα
τους!"
Πρώτη φορά βλέπω επίσημη διαφθορά και πώρωση του ιερατείου ως προς
εφαρμογή της εκκλησιαστικής δικαιοσύνης.
Επιτρέπουν
μια άδικη, αντικανονική, ανυπόστατη και αντορθόδοξη "απόφαση"
προδοτών της Πίστεως, να στέκεται εμπόδιο στην πραγμάτωση της αγάπης Χριστού
και ανεύρεση της Ορθοδόξου αληθείας. Αναγνωρίζουν μία αυθύπαρκτα άκυρη
καθαίρεση, επιβληθείσα εξ' Οικουμενιστών λόγω καταδίκης Οικουμενισμού εκ μέρους
του π. Ευθυμίου, ο οποίος ομολογεί Αγιοπατερικώς την δέουσα στάση μας έναντι
αυτής της παναιρέσεως.
Παράλληλα, αυτοπροβάλλονται ως αντι-οικουμενιστές.
Η
διαβολική τους διαστρέβλωση έγκειται στην διπλωματική τους αιτιολόγηση
"πράγμα που δυσχεραίνει την μεθ΄ υμών κοινωνία", μία φράση την οποία
έπρεπε να απευθύνουν στον Οικουμενιστή τους Πατριάρχη και την Ιερά Σύνοδο!
"Προβαίνουμε
σε διακοπή μνημοσύνου και Αποτείχιση ένεκα των οικουμενιστικών σας ενεργειών,
"πράγμα που δυσχεραίνει την μεθ΄ υμών κοινωνία!"
"Αρχιεπίσκοπε
Ιερώνυμε και Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος, λόγω αναισθησίας, απραξίας
και ενόχου σιωπής ημών επί των παναιρετικών Πατριαρχικών πεπραγμένων,
προβαίνουμε σε διακοπή μνημοσύνου και Αποτείχιση, "πράγμα που δυσχεραίνει
την μεθ΄ υμών κοινωνία!"
Δεύτερον και
τερατώδες σφάλμα τους, που στέλνει την διαβρωμένη ηθική τους υπόσταση στα βαθέα
του πυρίνου ποταμού: "Είχατε δύο και μόνο δύο επιλογές", πάει
τελείωσε! Και οι εκδοχές αυτές είναι: "Ή να ερχόσουν και να γινόσουν
γνωστός από πλήθος κόσμου (με ειρωνεία το λέγουν αυτό, δηλαδή να δεχθείς να γίνεις
"νούμερο") ή έπρεπε να αρνηθείς τη συμμετοχή σου".
Και
προχωρούν στην εμπαθέστατη ειρωνεία:
"Σαν
να μην είναι δυνατό χωρίς υμάς να οργανωθεί η Ημερίδα...".
Βεβαίως και
δεν είναι δυνατό, διότι δεν είναι σωστό να γίνει μονομερώς.
Και πως είναι στ' αλήθεια δυνατό να μιλήσει μόνον η μία,
κατηγορούσα και καταδικάζουσα πλευρά και να βγάλει αλάνθαστες και δίκαιες
αποφάσεις, χωρίς να ακουστεί και η άλλη πλευρά;
Τελικά, η δημοκρατία στην
Ελλαδική "εκκλησία" πάσχει τραγικά.
Μιλούν για
"εκ των προτέρων πεισματώδη επιμονή", ενώ αυτοί με σατανικό πείσμα
και εωσφορική υπεροψία, μας προτρέπουν και μας επιβάλλουν να
"αποβάλουμε" την εσφαλμένη τάχα ερμηνεία.
Το αποδίδουν δηλαδή πονηρά
σε θέμα προσωπικής ερμηνείας, λες και ο π. Ευθύμιος εκφράζει δικές του γνώμες, λες
και η πλειάδα Πατερικών παραπομπών που παρουσιάζει πάει περίπατο...
Απ' αυτό και
μόνο διαφαίνεται πως δεν διάβασαν καλά και αντικειμενικά το βιβλίο του π.
Ευθυμίου. Δεν τους αφήνει ο πονηρός, διότι αυτό θα συντελούσε σε αποκλειστική
Αποτείχιση ολοκλήρου της Μητροπόλεως.
Ο ίδιος ο Άγιος Θεόδωρος ο Στουδίτης να
κατέβαινε και να τους βροντοφώναζε "κατακούτελα" το "γινώσκεις ά
αναγινώσκεις", πάλι δεν θα ηβούλοντο συνιέναι και θα το απέδιδαν
οπωσδήποτε σε δαιμονική οπτασία.
Η προκλητική τους πάντως προκατάληψη δεν τους
παρέχει πεδίο πρόσφορο προς εποικοδομητικό διάλογο.
Τρίτον, η
τακτική τους αυτή δεν τιμά τον ίδιο τον Μητροπολίτη τους.
Μάλλον υπάρχει ένας
παρασκηνιακός ενδεχόμενος δόλος εκ μέρους του.
Εφ' όσον αυτός είναι η
προϊσταμένη τους αρχή, αυτός θα έπρεπε να τους καθοδηγεί και ν' απαιτεί να
εφαρμοστεί το δίκαιο εν παντί.
Αυτός υποτίθεται επιστατεί την όλη προσπάθεια
και αυτός έπρεπε ολοψύχως να δεχτεί τους όρους μας.
Το κυριότερο
είναι ότι, ενδομύχως φοβούνται πως θα αποδειχθεί εν τέλει το λάθος τους και η
πλάνη τους η μεγάλη, χειρότερη από τη πρώτη.
Τρέμουν πως θα αποκαλυφθεί ο
κολοσσιαίος και κολάσιμος εγωϊσμός τους.
Έτσι, τους
βολεύει αφάνταστα και τους καθησυχάζει την ένοχη συνείδηση η απουσία του π.
Ευθυμίου.
Θα αποφασίσουν και θα το λύσουν μόνοι τους το θέμα, απόντων των
κατηγορουμένων.
Εφ' όσον μας
κατηγορούν για σχισματικούς και εκτός Εκκλησίας, η οποία αποτελεί τη χειρότερη,
βαρύτερη και προσβλητικότερη ποτέ κατηγορία και ύβρι για έναν Ορθόδοξο πιστό,
θα έπρεπε τουλάχιστον να επιμένουν, να παρακαλούν, να προσδοκούν μια αμοιβαία
και καρποφόρα συνάντηση, ειδ' άλλως τί νόημα έχει να δέονται "τους
διασκορπισμένους επανάγαγε";
Σεραφείμ,
Σεραφείμ, ποσάκις ηθέλησας επισυναγαγείν τα τέκνα σου ον τρόπον επισυνάγει
όρνις τα νοσσία εαυτής υπό τας πτέρυγας;
Ούτε μία, ούτε μισή και ουκ αληθώς
ηθελήσατε... Ιδού αφίεται υμίν ο οίκος υμών έρημος...
Ο Οίκος
Ισραήλ ερημώθηκε διότι μέθυσε, συγκοιμήθηκε και αφομοιώθηκε με τους εχθρούς του
Θεού.
Και τώρα το Νέο Ισραήλ θα ερημωθεί διά τον ίδιο ακριβώς λόγο...
Επίσης, ο Άγιος
Ιωάννης ο Πρόδρομος αποκεφαλίστηκε διά πορνικού χορού κορασίδος.
Και οι
αληθινοί ομολογητές της πίστεως "αποκεφαλίζονται" διά καθαιρέσεως,
επειδή καταδικάζουν το πορνικό συναπάντημα του Οικουμενισμού και αρνούνται να
χορέψουν "γυμνοί" το χορό του Πάπα.
Θριαμβική
τους υπόσχεση και κατακλείδα, παρωπίδα μάλλον και τυφλίδα, το
"επιφυλασσόμεθα" (άκουσον, άκουσον) "επιφυλασσόμεθα, λένε, να
απαντήσουμε εις τα τεθέντα ερωτήματα", παρ' όλο που δείχνουμε μεγάαααλη
ανωτερότητα και (άκουσον, άκουσον) "παραβλέπουμε" τα όσα
απαξιωτικά προς το πρόσωπο του Μητροπολίτου μας και του Γραφείου Αιρέσεων
διετύπωσαν "πάλαι τε και επ΄ εσχάτων" ορισμένοι συνεργάται υμών"
(προφανώς συγκαταλέγουν και την μηδαμινότητά μου ως έσχατο συνοδοιπόρο), τους
οποίους βέεεεεβαια συγχωρούμε από καρδίας και αγαπούμε και τιμούμε
αληθινά".
Τώρα, τί
"σοϊ" τιμή είναι αυτή δεν γνωρίζω. Εγώ ένα γνωρίζω, πως είναι μεγάλη
όντως ατιμία και απαξιωτική, διαβρωτική κατάντια ευθύς εξ αρχής να απευθύνεται
σε μας και να μας προσκαλεί το "Αντι-αιρετικό Γραφείο" της
Μητροπόλεως Πειραιώς, λες και αντιμετωπίζει, σύμφωνα με τον τίτλο τους και το
αντικείμενό τους, αιρετικούς.
Είναι δηλαδή,
σα να διενεργεί το "Τμήμα Ηθών και Μαστροπών" προδικαστική εξέταση
των μοναζουσών και παρθένων μιας Γυναικείας Μονής της Μητροπόλεως Πειραιώς, ας
πούμε.
Είναι σα να επιτελεί η Εφορία και το Τμήμα Φοροδιαφυγής μια δικαστική
έρευνα στους επιτρόπους της Μητροπόλεως Πειραιώς, για τους τρόπους συλλογής των
προσφερθέντων για ελεημοσύνη στους περιφερόμενους δίσκους...
ΔΕΝ είμαστε
αιρετικοί, κύριοι, ΑΠΑΓΕ ΤΗΣ ΒΛΑΣΦΗΜΙΑΣ, και ΔΕΝ σας επιτρέπουμε, κύριοι, του
"Αντιαιρετικού Γραφείου" της "Ιεράς" Μητροπόλεως Πειραιώς
να μας αντιμετωπίζετε ως τοιούτους.
ΔΕΝ δεχόμαστε τέτοια "αγάπη και
τιμή", να μας χαρακτηρίζετε ως σχισματικούς και εγωϊστές και να οργανώνετε
ολόκληρες "και μάλιστα επίσημες Ημερίδες" στην αγάπη μας, χωρίς εμάς,
με την απουσία μας.
Να τις
χαίρεστε τις Ημερίδες σας και να καμαρώνετε, εσείς και ο Μητροπολίτης σας, επί
τω παναδίκω Εκκλησιαστικώ σας Δικαίω.
Να καμαρώνετε και να υπερηφανεύεστε
που ατιμάζετε και σταυρώνετε τους εν Χριστώ αδελφούς σας, που απομακρύνθηκαν
από την δεινοτάτη παναίρεση του Οικουμενισμού, εφαρμόζοντας το Αγιο-Πατερικό
Δίκαιο με δίκαια μέσα και Συνοδικά διατάγματα.
Διατελούμε μετά αδόλου εν
Χριστώ αγάπης,
οι Αποτειχισθέντες και εξ
αρχιερέων σταυρωθέντες αδελφοί.
δυστυχως η ιεραρχια και σαυτην την συνεδρια δεν ασχοληθηκε με τις επιστολες του πειραιως περι οικουμενισμου αυτο δημιουργει μεγα θεμα δια τον σεραφειμ που τον περιφρονουν προκλητικα το δευτερον η απαντηση του ιερωνυμου στον θεσσαλονικης που δικαιως διεμαρτυρηθη οτι δεν ειναι σωστο και αλλος επισκοπος απο την λειβαδεια και ο ιερωνυμος απαντα ΟΥΤΕ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ απαραδεκτη και αγενης η απαντησις ιερωνυμου, ΖΗ ΚΥΡΙΟΣ Ο ΘΕΟΣ
ΑπάντησηΔιαγραφήO Π,ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ ΜΟΥΛΑΤΣΙΩΤΗΣ απεδοκιμασθηκε απο την ιεραρχια και δεν δυναται να επισκοποιηθη θα πρεπει ο ιδιος να μας ενημερωσει τι καταμαρτυρουν εις βαρος του και πως σκεπτεται να καθησυχαση τους χριστιανους που τον αγαπουν. τιμουν και ιδιαιτερως να μην διασπασθη η μοναστικη αδελφοτητα τυχικος..........
ΑπάντησηΔιαγραφήευτυχώς που αποδοκιμάστηκε!
ΔιαγραφήΤαπεινωτική αναδίπλωση της Μ. Πειραιώς για την Ημερίδα περί Αποτειχίσεως
ΑπάντησηΔιαγραφήΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΡΔΑΣΗΣ
Άκουσε αδελφέ
Πούλαγα εκδούλευση στο Νικόδημο.
Αφ' ότου κοιμήθηκε, ψάχνω να βρω άλλον.
Εσύ, για τον Πειραιώς δουλεύεις;
Oχι φιλε μου δεν δουλευω για τον Πειραιως,ο οποιος δεν γνωριζω ποια αναδιπλωσι και μαλιστα ταπεινωτικη εκανε.Δεν πειρε τον λογο του πισω για τον π. Ευθυμιο.τον καλεσε σαν εισηγητη και δεν του ειπε υστερα μην ερχεσαι.Απλα ο π. Ευθυμιος ηθελε να παει με ορους.Εσυ πολυξερε καρδαση γνωριζεις αν οι καλουμενοι εισηγητες θετουν ορους;Η πηγαινουν η οχι.Οταν τον φωναξαν να τονδικασουν στο εκκλησιαστικο δικαστηριο με τουλαχιστον 6 Αρχιερεις και πηγε μονωτατος τους εθεσε εκει ορους;Και μαλιστα ηθελε και πηγε.Δεν νομιζω να τους αναγνωριζε σαν δικαστηριο(αφου ειχε αποτειχισθει)αλλα για να αποδειξει στους δικους του οτι εχει δικιο.Εσυ εισαι απο αυτους που κουτσαινουν και στα δυο ποδια,.Θα αρχισουμε να σκεφτομαστε οτι τα πιανεις.
ΔιαγραφήΘα πρεπει βεβαια να βαλω και μια προσθηκη στο προηγουμενο σχολιο μου για να μην σε αφηνουμε να κανεις τον ....εξυπνο.Εσυ ΔΕΝ νοιαζεσαι για τον π. Ευθυμιο γιαυτο που εγραψες.Σε ξεριυμε.Εσυ απλα εισαι εναντιον Πειραιως για λογους που πολλοι υποθετουμε.........
ΔιαγραφήΤι θα πει αδερφοι μου, ο Αρχιεπισκοπος θελει τον π. Νεκτάρριο; [θηβα]
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο Αγιο Πνεύμα στην μπαντα; γιαυτο τοσα σκανδαλα στην Εκκλησια μας.
Οποιος εκλεγετε με την χαρι του Αγιου Πνευματος αγιαζετε.π.χ. Σιατιστης Αντωνιος και αλλοι.