"Ιατρε, θεραπευσον σεαυτον..."!
ΑΝΑΚΟΛΟΥΘΗ
ΚΡΙΤΙΚΗ
ΘΕΟΛΟΓΟΥ
ΠΕΡΙ
ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΕΩΣ
«Ἡ ἔξυπνη
ἀλεποῦ πιάνεται
κι ἀπ’ τὰ τέσσερα», κύριε Νούση!
του Θεολογου κ. Παν. ΣΗΜΑΤΗ
Ὁ κ.
Νούσης δημοσίευσε ἕνα νέο ἄρθρο μὲ τίτλο «Η
πλάνη της σύγχρονης Αποτείχισης (υπό την αγιοπνευματική ιεροκανονική
ερμηνευτική ματιά του γέροντος Επιφανίου Θεοδωρόπουλου)». Σ’ αὐτό, καταπιάνεται
μὲ τὸ θέμα τῆς ἀποτειχίσεως, ξεκινώντας μ’ ἕνα μεθοδολογικὸ λάθος καὶ
ἐπαναλαμβάνοντας καὶ ἐφαρμόζοντας ἐκεῖνο ἀκριβῶς ποὺ κατηγορεῖ. Δηλαδή,
ἐξετάζει τὴν ἀποτείχιση, ὄχι ὑπὸ τὸ πρῖσμα τῶν Ἁγίων Πατέρων καὶ τῆς
ἐκκλησιαστικῆς Παραδόσεως, ἀλλὰ ὑπὸ τὸ πρίσμα ἑνὸς σύγχρονου θεολόγου, τοῦ
ἀειμνήστου ἀρχιμανδρίτου π. Ἐπιφάνιου Θεοδωρόπουλου, ὁ ὁποῖος εἶναι σεβαστὸς
γιὰ τὴν ὁσία ζωή του καὶ τὴν προσφορά του στὴν Ἐκκλησία, πλὴν ὅμως ἀμφισβητεῖται
ἡ θέση του, ἀκριβῶς στὸ θέμα τῆς διακοπῆς τῆς κοινωνίας μὲ τοὺς αἱρετίζοντες
Ἐπισκόπους, δηλ. τὸ θέμα τῆς ἀποτειχίσεως (κι ὄχι μόνο ἀπὸ τοὺς ὀπαδοὺς τοῦ Παλαιοῦ).
Κι αὐτὲς τὶς
ἀμφισβητούμενες καὶ ἐλεγχόμενες θέσεις τοῦ π. Ἐπιφάνιου (ποὺ θεωρεῖ ὅτι εἶναι ὁ
«καινός αστήρ της Ορθοδοξίας», ἀλήθεια
ποιός τὸν ἀνεκήρυξε μεγαλύτερο τῶν Ἁγίων Πατέρων καὶ καθ’ ὅλα ἀλάνθαστο;), αὐτὲς
τὶς θέσεις ὁ κ. Νούσης τὶς ἐκλαμβάνει -παρὰ πᾶσαν δεοντολογίαν- καὶ τὶς
παρουσιάζει ὡς καθοδηγητικὲς θέσεις, γιὰ νὰ κρίνει τὴν ἀποτείχιση, ὅσους
ἀποτειχιστήκαμε καὶ τὸν π. Εὐθύμιο Τρικαμηνᾶ, οἱ ὁποῖοι στηρίζουμε τὶς
ἐνέργειές μας, ὄχι σὲ ἕνα μόνο ἀρχιμανδρίτη, ἀλλὰ στὴν διαχρονικὴ θέση τῆς
Ἐκκλησίας, ὅπως τὴν δίδαξαν καὶ τὴν ἐφάρμοσαν οἱ Ἅγιοι.
Στὴ συνέχεια προχωρεῖ ὁ κ. Νούσης σὲ χαρακτηρισμοὺς
καὶ «πνευματικὲς» ἐκτιμήσεις τῆς πνευματικῆς μας καταστάσεως. Ὁμιλεῖ γιὰ «άκριτους ζηλωτισμούς και σοβαρά και καλοπροαίρετα άτομα και είναι κρίμα
να χάνονται και να αδικούνται ψυχές από τη μοχθηρία και πονηρία του αρχεκάκου
όφεως, του λάθρα επιμελώς κρυπτομένου όπισθεν πάντων τούτων των εκκλησιολογικών
εκτροπών, εκτρόπων και διαστροφών». Καὶ ποιός σᾶς διαβεβαίωσε ὅτι ἔχετε τὸ χάρισμα τῆς διακρίσεως, ὡς νὰ εἶσθε ἕνας χαρισματικὸς
γέρων, ὥστε νὰ ἔχετε καταλάβει
πὼς ὁ π. Εὐθύμιος κι ἐμεῖς ἔχουμε πέσει σὲ θανάσιμα πνευματικὰ ἁμαρτήματα, τὰ ὁποῖα
«είναι λίαν επαχθή μέσα στην ύπουλη
πνευματικά ιοβόλα αδιαφάνεια και αδυναμία στη συνειδητοποίηση και στον αισθητό
εντοπισμό τους» καὶ πὼς «κατ’ ουσίαν
πρόκειται για την πνευματική πορνεία και μοιχεία μέσα από την άνομη και
παράλογη και άθεσμη ηδονή του Εγώ σε βάρος της ενηδόνου άκτιστης κοινωνίας μετά
του Κυρίου»;
Πιὸ κάτω, φέρνοντας ὡς παράδειγμα τὴν
πολεμικὴ τοῦ π. Ἐπιφανίου πρὸς τοὺς σχισματικοὺς παλαιοημερολογῖτες, καὶ συγχέοντας
τὸ σχίσμα μὲ τὴν ἀποτείχιση, καὶ ἀποκρύπτοντας μὴ δίνοντας τὴν ἀναγκαία προσοχὴ
στὴ θέση τοῦ π. Ἐπιφανίου ὅτι ὅσοι ἀποτειχίζονται
καλῶς κάνουν, ἀλλὰ πρέπει νὰ μείνουν
ὡς τὴν ἀποτείχιση καὶ νὰ μὴ δημιουργήσουν ἄλλη Ἐκκλησία, παραθέτει τὸ παρακάτω
ἀπόσπασμα τοῦ π. Ἐπιφανίου:
«...ποία
έσται η ευθύνη ημών, αν υποκαταστήσωμεν ημείς την κρίσιν της Εκκλησίας, επειδή
νομίζομεν ότι γνωρίζομεν την κρίσιν του Θεού; Δεν είνε απείρως προτιμότερον, ως
ταπεινότερον και ασφαλέστερον, το να επώμεθα ταις αποφάσεσι της Εκκλησίας;
Αδελφέ μου, είνε εσχάτη πλάνη η γνώμη ότι ημείς είμεθα ασφαλείς γνώσται της
ψήφου του Θεού. Ουαί, χιλιάκις ουαί, τη Εκκλησία, όταν τα άτομα, και μάλιστα οι
λαϊκοί, κηρύττωσιν επαναστάσεις του είδους αυτού»!!!
Καὶ ποιά εἶναι ἡ ἀπόφαση τῆς Ἐκκλησίας κ. Νούση;
Ἡ δική σας κρίση; Ἡ κρίση τοῦ π. Ἐπιφανίου; Ἡ ἀδιαφορία, «ἀ-κρισία», ἡ ἔνοχη σιωπὴ
καὶ ὁ φόβος νὰ πάρουν θέση γιὰ τὸ θέμα οἱ σύγχονοι Ἐπίσκοποι, παρὰ μάλιστα τὶς ἔγγραφες
ὀχλήσεις δύο τουλάχιστον Μητροπολιτῶν; Ἢ μήπως "ἀπόφαση τῆς Ἐκκλησίας" εἶναι ἡ κρίση τοῦ ἡγέτη τῆς παναιρέσεως
τοῦ Οἰκουμενισμοῦ πατριάρχη Βαρθολομαίου;
Μήπως, κ. Νούση, τὴν «ἀπόφαση» τῆς Ἐκκλησίας
τὴν ἐκφράζουν καλύτερα ἀπὸ σᾶς οἱ Ἅγιοι Πατέρες; Μήπως γι’ αὐτὸ τὴν παρουσίαση
τῶν κειμένων τὴν ὑποτιμᾶτε; Μήπως γι’ αὐτὸ γράφετε: «Είναι γεγονός ότι αν θέλεις να στηρίξεις μια θέση, μπορείς να εφεύρεις
πολλούς τρόπους, μάλιστα να βρεις και αγιογραφικά και πατερικά ερείσματα, με
τις κατάλληλες, εννοείται, ερμηνευτικές χειρουργικές επεμβάσεις και τις κατά το
δοκούν προσεγγίσεις»; Κι ἐσεῖς τί κάνετε
κ. Νούση; Κάτι χειρότερο. Κάνετε ἐκεῖνο ποὺ κατηγορεῖτε, χρησιμοποιώντας ἐκεῖνες
τὶς γνῶμες τοῦ π. Ἐπιφάνιου ποὺ σᾶς «βολεύουν» καὶ μάλιστα διαστρεβλώνοντας τὸ
πνεῦμα του καί, συγχρόνως, ἀποφεύγετε νὰ χρησιμοποιήσετε τὰ ἑκατοντάδες χωρία τῶν
Πατέρων ποὺ ἐμεῖς ἔχουμε παρουσιάσει. Γιατί δὲν τὰ ἀναιρεῖτε, κύριε, παρουσιάζοντας
τὰ σημεῖα ποὺ τὰ διαστρέψαμε ἢ παρουσιάζοντας τὰ ἀντίθετα πατερικὰ κείμενα; Μήπως
γιατί δὲν ὑπάρχουν;
Νά, γιατί σᾶς ταιριάζει ἡ παροιμία: «Ἡ ἔξυπνη ἀλεποῦ πιάνεται κι ἀπ’ τὰ τέσσερα».
Ἡ ἐφαρμογὴ τῶν Ἐντολῶν τοῦ Θεοῦ καὶ τῶν διδασκαλιῶν
τῶν Ἁγίων Πατέρων περὶ ἀπομακρύνσεως ἀπὸ τοὺς αἱρετικοὺς καὶ ἀποτειχίσεως, εἶναι
γιὰ σᾶς «ἐπαναστάσεις», λοιπόν; Γιὰ τὸν
π. Ἐπιφάνιο, πάντως, δὲν ἦταν, γιατὶ ὅσα ἔγραφε τὰ ἔγραφε γιὰ τὰ παλαιοημερολογίτικα
σχίσματα, τὴν σύμφωνη μὲ τὴν ἐκκλησιαστικὴ Παράδοση ἀποτείχιση (ἔστω καὶ ὡς
δυνητική) τὴν ἀποδεχόταν. Ἐσεῖς γιατί ἐπικαλεῖσθε τὸν π. Ἐπιφάνιο καὶ μπασταρδεύετε
ἀκόμα καὶ τὴν ἀμφισβητούμενη περὶ ἀποτειχίσεως θέση του;
Καὶ στὸ σημεῖο αὐτό, ὑπερβαίνετε σὲ αὐστηρότητα
τὸν π. Ἐπιφάνιο καὶ ἐκεῖ ποὺ αὐτὸς βλέπει τοὺς Παλαιοημερολογῖτες ὡς «καλοπροαίρετα πλάσματα», ἐσεῖς ὡς κριτὴς
ἁγιότερος αὐτοῦ, μεταφέρετε ἀντὶ γιὰ τοὺς σχισματικοὺς Παλαιοημερολογῖτες, σ’ ἐμᾶς
τὶς κατηγορίες, συμφωνεῖτε καὶ ἐπαυξάνετε· μᾶς βλέπετε ὡς ἀγγίζοντας «τὰ ἀκραῖα ὅρια τοῦ ἑωσφορισμοῦ»! (Καλωσύνης σας!). Γράφετε:
«Φοβάμαι ότι εδώ δεν είναι ακριβώς έτσι
τα πράγματα, τουλάχιστον σε ικανό αριθμό περιπτώσεων. Κατά τα υπόλοιπα συμφωνώ
και επαυξάνω. Λίαν χαρακτηριστικές και αξιοπρόσεχτες οι φράσεις του πατρός, που
περιγράφουν το κρυπτόμενο αυτό πάθος της υπερηφανείας, που ενίοτε αγγίζει τα
ακραία όρια του εωσφορισμού».
Κοιταχτεῖτε στὸν «καθρέπτη», κύριε Νούση.
Καταλαβαίνετε γιὰ ποιόν καθρέπτη ὁμιλῶ. Ἐμεῖς τὸ προσπαθοῦμε καὶ ἀπὸ μιᾶς ἀπόψεως
σᾶς εὐχαριστοῦμε ποὺ μᾶς δώσατε ἄλλη μιὰ εὐκαιρία νὰ ἐπιβεβαιώσουμε, ὅτι τὰ
φτηνὰ ἐπιχειρήματα καὶ ἡ ἀδιάκριτη κριτική σας δὲν κλονίζουν τὴν πατερικὴ
διδασκαλία περὶ ἀπομακρύνσεως ἀπὸ τοὺς αἱρετικούς, τὴν ὁποία μὲ προσοχὴ ἀκολουθοῦμε.
Αὐτὰ τὰ ὀλίγα, περιμένοντας τὴν ὁλοκλήρωση τοῦ
ἄρθρου σας γιὰ νὰ ἐπανέλθουμε, ἂν χρειαστεῖ.
Ο Νουσης επιχειρει να μας αποδειξει και παλιν οτι ειναι βλαξ, συνεχιζει τις βλακειες του και τολμα να ασχολειται με τους Αποτειχισμενους και ....με εμενα προσωπικα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΡε Νουση, αντι να ασχοληθης με την κοπρο που Αυγειου του χωρου που φιλοξεναισαι και εχεις μπροστα σου και οζει καθημερινα βρωμιας και δυσωδιας, ασχολεισαι με εμας και παλι.
Προσεξε γιατι ξερουμε να αντιδρουμε οπως σου αρεσει.
Και θα ...αναστεναξης και παλι.
Θελεις να το επιχειρησουμε;
Εμεις δεν θα το μετανοιωσουμε, εσυ θα το μετανοιωσης....
Παρακαλώ μην εκτροχιάζεσθε κύριε Οδυσσέα. Μην σας παρασύρει στο βρωμερό και λασπώδες επίπεδό του ο κ. Νούσης. Αφού δεν μπορεί να αντιλέξει θεολογικά το μόνο που μπορεί να κάνει είναι να βρίζει. Σας παρακαλώ για ακόμη μία φορά μην παίζεται το παιχνίδι του. Δεν ωφελεί κανένα η σκληρή γεμάτη «κοσμητικά επίθετα» γλώσσα που χρησιμοποιείτε.
ΑπάντησηΔιαγραφήο Οδυσσέας δεν εκτροχιάζεται καθόλου. Αρκετά με τον Νούση! Αρκετά! Αν θέλει να ασχοληθεί με κάτι να ασχοληθεί με τον βόθρο της Πάτρας επιτιμητικά, αν έχει τα κότσια.
ΔιαγραφήΟ πατρινός βόθρος που προβάλλει τις κατά καιρούς ανοησίες του Νούση, του Διογένη και άλλων νεοορθόδοξων "φωστήρων", έφθασε στο σημείο να προβάλλει και τον "τελευταίο πειρασμό" του αντίχριστου Καζαντζάκη στην αμέσως προηγούμενη ανάρτηση απ αυτήν του Νούση.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜήπως γνωρίζει ο Νούσης πώς εκφραζόταν ο μακαριστός π.Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος για τον Καζαντζάκη;
"Το αναφέρω για να υπογραμμίσω τη θεσμική εγκυρότητα της σκληρής τούτης κατ’ εκείνου απόφασης, έστω και αν υπόκειται σε αμφισβητήσεις του κύρους της εξαιτίας της ελεγχόμενης δικαιοσύνης της".
ΑπάντησηΔιαγραφήΤάδε έφη ο πολύς Νούσης για τον ανυπόστατο, άδικο, γελοίο και μεσαιωνικό αφορισμό του Ν.Σωτηρόπουλου. Ώστε θεσμικά έγκυρος για το Νούση ο ψευτοαφορισμός Σωτηρόπουλου!
"Μωραίνει Κύριος..."!
Τόσο "έγκυρη θεσμικά" είναι η απόφαση περί αφορισμού του αγωνιστή Νικολάου Σωτηρόπουλου που πριν λίγο καιρό μίλησε στην κηδεία ενός αστυνομικού παρουσία του μητροπολίτη Αιτωλοακαρνανίας που "έγραψε κανονικά" την ασύνετη σύνοδο που πήρε την ελεεινή απόφαση. Μάλλον έτσι εξηγείται η χολή που έβγαλε πρόσφατα κατά του Αιτωλοακαρνανίας ο Ανδριόπουλος στο βοθροιστολόγιό του.
ΔιαγραφήΠού έγινε αυτό ανώνυμε 5:44μμ ;
ΔιαγραφήΚαλά, αγαπητέ φίλε -24 Αυγούστου 2013 - 1:42 μ.μ.- όταν διαβάζεις κάτι σ' ένα κείμενο καταλαβαίνεις τι λέει ή είναι καλύτερα να μην διαβάζεις τίποτα ???
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτός ο Διογένης που λές γράφει κάποια πράγματα για το Καζαντζάκη, αλλά είναι και πολύ επιφυλακτικός!!!!
Για ξαναδιάβασε τι λέει ο τύπος:
"Πάντως, όπως και να έχουν τα πράγματα φρονώ πως η περίπτωση του υπαρξιακού ταξιδευτή Καζαντζάκη είναι η μοναδική ευκαιρία, ώστε να βουτηχτεί ο υποψιασμένος αναγνώστης για τα καλά στα βαθιά πελάγη των υπαρξιακών του και όχι μόνο μυστηρίων.
Φτάνει μόνο - το υπογραμμίζω αυτό - να έχει μάθει πολύ καλό κολύμπι στην απέραντη θάλασσα της ύπαρξης,
ο κάθε ‘’βουτηχτής αναγνώστης’’,γιατί πάντα καιροφυλαχτεί και ο μέγιστος κίνδυνος του πνιγμού!..."
και λίγο παρακάτω:"...Θυμάμαι τις πρώτες θυμικο- γνωστικές μου αντιδράσεις, όταν για παρθενική φορά διάβασα την Ασκητική. Πραγματική τρικυμία•
πέρασαν μέρες πολλές για να συνέλθω από την υπαρξιακή μου ταραχή! Το ίδιο είχα πάθει και με το Έτσι μίλησε ο Ζαρατούστρα,του Νίτσε!
Υ Π Α Ρ Κ Τ Ι Κ Ο Σ Σ Υ Γ Κ Λ Ο Ν Ι Σ Μ Ο Σ !
Είπαμε,… πρέπει νάσαι αρκετά προετοιμασμένος για να συγκρουστείς – αναμετρηθείς με αυτούς τους μεγάλους και ‘’περίεργους’’συγγραφείς!.."
Δηλάδή,αγαπητέ φίλε, επειδή γράμματα ξέρουμε και δεν είμαστε όλοι οι χριστιανοί το ίδιο, ο σχολιαστής Διογένης παίρνει ΚΡΙΤΙΚΗ ΣΤΑΣΗ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΟΝ ΚΑΖΑΝΤΖΆΚΗ και το λέει ξεκάθαρα πως πρέπει να είσαι πολύ προετοιμασμένος για να διαβάσεις Καζαντάκη!!!!
ΤΟ ΛΕΕΙ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ!!
Εσύ,λοιπόν, αφού δεν το καταλαβαίνεις μην τον αδικείς!!!
Ε,να μην τα ισοπεδώσουμε και όλα..και να τους βγάλουμε όλους αιρετικούς και μαγαρισμένους!!
ΕΛΕΟΣ, μετά δεν μπορεί να μας πάρει κανένας στα σοβαρά!
Δεν πρέπει να αδικούμε κανέναν!!!
Επιτρέπεται το μπλογκ του Ανδριόπουλου να προβάλλει το ρυπαρογράφημα του Καζαντζάκη, ΝΑΙ Ή ΟΥ;
ΔιαγραφήΌλα τα άλλα είναι σοφιστείες και "έπεα πτερόεντα"!
Και να μην ήθελε κανείς να ασχοληθεί με τον Ανδριόπουλο δεν μπορεί! Στο προχθεσινό ρυπαρογράφημά του (εδώ που τα λέμε του αρέσει του λεγάμενου να "εντρυφά" στα κόπρια) προβάλλει και εμμέσως εκθειάζει τον "Τελευταίο Πειρασμό". Από κει καταλαβαίνει κανείς το "επίπεδό" του. Επίσης αξίζει να σημειωθεί ότι "φιγουράρουν" και τα ονόματα του γνωστού και μη εξαιρετέου "θεολόγου" Μάριου Μπέζγου και μιας επίσης "θεολόγου" Χατζηαποστόλου που γράφει τα κατά καιρούς φληναφήματά της στο καιρίτικο ιστολόγιο "Η Θεολογία μεσοπέλαγα"! Η λεγάμενη είναι γνωστή υμνήτρια του αντίχριστου Καζαντζάκη! Αθλιότης αθλιοτήτων τα πάντα αθλιότης (με "χριστιανικό" μανδύα βεβαίως-βεβαίως)!
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο μπλογκ Θεολογία ΜΕΣΟΠΕΛΑΓΑ, βρωμά βοθρίλα.
ΔιαγραφήΛαμβάνω την τιμή, εφ' όσον τον πονεμένο "κ." Νούση τον έπιασε ο πόνος και ξεκινά το "πόνημά" του αναφερόμενος στο πρόσωπό μου ως "φρέσκο", σε άκρα αντίθεση με τη δική του όζουσα οικουμενιστική "μπαγιατίλα", και απαντώ εντός ολίγου στις παιδαριώδεις, άνοστες "τσιχλόφουσκες" που σαν άλλος θεούσος Μιθριδάτης Απάτωρ, Αγιοπάτωρ και Υπερπάτωρ, αναδεικνύεται της ανοησίας αυτοκράτωρ. Δεν μας πείθει παρ' όλο που ενίοτε εντυπωσιάζει, έστω κι' όταν χλευάζει τους Αποτειχισμένους εν Χριστώ αδελφούς του. Ως "λόγιος" συντάσσει "Λόγους" με δευτερο-τριτο-τεταρτολογίες και εκκλησιολογικές αερολογίες που τις σκορπά της κουτοπονηρίας ο βοριάς και μονομιάς επανέρχεται στο γνωστό φαντασιόπληκτο και πληκτικό του μοτίβο. Δεν θα' πρεπε να του κάνουμε τη χάρι να ασχολούμαστε μαζί του, μιας και εκμεταλλεύεται τις περιστάσεις, ορμώμενος από τις γνωστές κομπλεξικές του τάσεις να ανεβάσει το διαδυκτιακό του "ίματζ". Αλλά χάριν της αληθείας που υπηρετούμε και του κοινού που εκτιμούμε θα πούμε λίγα λόγια...
ΑπάντησηΔιαγραφήΝικόλαος Πανταζής
Αδελφοί γιατί κρίνετε με τέτοιους χαρακτηρισμούς ανθρώπους ακόμη και αν έχετε διαφορετική γνώμη για τα πιστεύω τους. Είναι σωστό να τους αποκαλείτε βλάκες ; Όλοι οργιζόμαστε και λέμε μια κουβέντα παραπάνω στους αδελφούς μας αλλά καλό είναι να προσπαθούμε να διαλεγόμαστε μαζί τους με αγάπη. Τα λόγια του Χριστού είναι επίκαιρα όσο ποτέ:
ΑπάντησηΔιαγραφή22 ᾿Εγὼ δὲ λέγω ὑμῖν ὅτι πᾶς ὁ ὀργιζόμενος τῷ ἀδελφῷ αὐτοῦ εἰκῆ ἔνοχος ἔσται τῇ κρίσει· ὃς δ᾿ ἂν εἴπῃ τῷ ἀδελφῷ αὐτοῦ ρακά, ἔνοχος ἔσται τῷ συνεδρίῳ· ὃς δ᾿ ἂν εἴπῃ μωρέ, ἔνοχος ἔσται εἰς τὴν γέενναν τοῦ πυρός.
23 ᾿Εὰν οὖν προσφέρῃς τὸ δῶρόν σου ἐπὶ τὸ θυσιαστήριον κἀκεῖ μνησθῇς ὅτι ὁ ἀδελφός σου ἔχει τι κατὰ σοῦ,
24 ἄφες ἐκεῖ τὸ δῶρόν σου ἔμπροσθεν τοῦ θυσιαστηρίου, καὶ ὕπαγε πρῶτον διαλλάγηθι τῷ ἀδελφῷ σου, καὶ τότε ἐλθὼν πρόσφερε τὸ δῶρόν σου.
25 ῎Ισθι εὐνοῶν τῷ ἀντιδίκῳ σου ταχὺ ἕως ὅτου εἶ ἐν τῇ ὁδῷ μετ᾿ αὐτοῦ, μήποτέ σε παραδῷ ὁ ἀντίδικος τῷ κριτῇ καὶ ὁ κριτής σε παραδῷ τῷ ὑπηρέτῃ, καὶ εἰς φυλακὴν βληθήσῃ·
26 ἀμὴν λέγω σοι, οὐ μὴ ἐξέλθῃς ἐκεῖθεν ἕως οὗ ἀποδῷς τὸν ἔσχατον κοδράντην.
ΚΑΤΑ ΜΑΤΘΑΙΟΝ
ΚΕΦ. 5 22- 26
Ευχαριστώ για την φιλοξενία
Πότε αναφέρθηκα στο Διογένη 4:12 όταν μίλησα για τον Καζαντζάκη; Κύρια στον Ανδριόπουλο αναφέρθηκα και δευτερευόντως στο Νούση. Μην προσπαθείς λοιπόν να δημιουργήσεις εντυπώσεις.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπό κει και πέρα πολλά μπορεί να πει κανείς για τα όσα γράφει κατά καιρούς ο Διογένης, γνωστός νεοορθόδοξος θολολόγος και διαστροφέας της αλήθειας, που δεν καταδίκασε ευθέως το χυδαιογράφο-αντίχριστο Καζαντζάκη.
Αυτό ακριβώς, φίλε μου, με ενοχλεί σε πολλούς αγαπητούς χριστιανούς σχολιαστές,ότι δηλαδή αμέσως πρέπει να χαρακτηρίσουμε τον πλησίον μας ως λανθασμένο και αιρετικό!
ΔιαγραφήΑμέσως να γράψης ότι αυτός ο Διογένης είναι θολολογος νεορθόδοξος και μάλιστα και διαστροφέας, επειδή διάβασε τον Καζαντάκη!
Ελεος! Έλεος, Ελεος!
Μάλιστα όσες φορές διάβασα τα σχόλια του που είναι και μεγάλα, βλέπω πως ο άνθρωπος είναι πολύ καλός και ΄΄ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ΄΄!
Εσύ χριστιανέ μου, που διαβάζεις κατά καιρούς τα σχόλια του Διογένη, αυτό καταλαβαίνεις, ότι είναι διαστροφέας του ευαγελίου!
Λίγο να ταπεινωθούμε, γιατί μετά μας λένε διάφορα ακόμα και οι δικοί μας!
Ετσι χάνουμε αδελφέ μου, γιατί οι μορφωμένοι χριστιανοί όταν διαβάζουν τα σχόλια του Διογένη και των άλλων θεολογων καταλαβαίνουν πολύ καλά, γιατί είναι και πιο διαβασμένοι από μας και εμάς μας κοροηδεύουν!!!
Εσύ τι ρόλο παίζεις ανώνυμε των 4:57 μ.μ.;
ΔιαγραφήΠραιτωριανός και ραβδούχος του Διογένη είσαι;
"Αμέσως να γράψης ότι αυτός ο Διογένης είναι θολολογος νεορθόδοξος και μάλιστα και διαστροφέας, επειδή διάβασε τον Καζαντάκη!"
ΔιαγραφήΑυτό εισέπραξες 4:57; Αυτό έγραψα εγώ; Δεν ντρέπεσαι να διαστρέφεις την αλήθεια για να δημιουργήσεις εντυπώσεις;
Γενική αξιολογική κρίση έκανα βασιζόμενος στα κατά καιρούς φληναφήματα ( η λέξη είναι ήπια) του λεγάμενου και δεν έβγαλα συμπέρασμα απ το ότι διάβασε Καζαντζάκη.
Υ.Γ: Το γράψεις γράφεται με ει και όχι με η.
Συμφωνώ κι εγώ μαζί σου (27 Αυγούστου 2013 - 4:57 μ.μ.),αυτό δεν είναι χριστιανικό! Δεν πρέπει να τους λέμε όλους αιρετικούς , αυτό δεν είναι χριστιανικο!
ΔιαγραφήΕγώ, είμαι του δημοτικού και πολλές φορές δισκολεύομε να καταλάβω αυτά που γράφουν,Νούσης,θερμος,Διογένης,π.Λουδοβίκος κα.,αλλα όταν δεν καταλαβενω δεν κάνω κριτηκη και λέω αυτοι είναι αιρετικοί κάψε τους!
Χρειαζετε αγάπη και να αφινουμε αυτούς που καταλαβενουν καλιτερα.
αγαπη πρεπει.
εμεις πολλές φορές αμαρτανομε κι δεν πρεπει αυτο να γινει ποτέ.
Όσοι δικαιολογείτε τον φιλοκαζαντζακικο θολολόγο Διογένη είστε για τα κλάμματα.
ΔιαγραφήAυτό που ξέρω εγώ να πω σε όλους τους νεκροθάφτες του Διογένη είναι πως όσες φορές διάβασα κείμενά του, γαιτί αυτά τα σχόλια του είναι ολόκληρα αρθρα,δεν είδα πουθενά πράγματα αιρετικά! Ο άνθρωπος γράφει διάφορες σκέψεις θεολογικές και μαγκιά του γιατο καιτα γράφει και ωραία!
ΑπάντησηΔιαγραφήΤώρα να θέλουμε κι αυτόν να τον κάψουμε στην πυρά της ιερά εξέτασης, αυτά είναι φαιδρά πράγματα! Πρέπει να σοβαρευτούμε!
Καλά, ρε παιδιά αφήσαμε τον Νούση και πιάσαμε το φιλόσοφο Διογένη!
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν έχουμε να κάνουμε τιποτα άλλο!!!!!!!!!!!!!!!
Για να βοηθήσω κι εγώ λίγο στη διαμάχη περί σχολιαστη-αρθρογράφου ΔΙΟΓΕΝΗ_εμ, νομίζω πως η αλήθεια είναι κάπου στη μέση!
ΑπάντησηΔιαγραφήΚι εγώ τον διαβάζω που και που και νομίζω πως είναι συγκρατημένος θεολόγος -αν είναι καθηγητής θεολόγος, δεν ξέρω - και επιφυλακτικός για πολλά, όπως στο θέμα του Πάπα, που έγραφε, εάν θυμάμαι καλά, ότι ήταν προκλητικός με την παρουσία των ουνιτών!
Νομίζω, πως είναι συνετός ο άνθρωπος!
Π.Ε.
Είναι να λυπάται κανείς με κάποιους χριστιανούς που αντί ο λόγος τους να είναι "ναι,ναι και ου,ου" αυτοί χρησιμοποιούν γλώσσα αμφίσημη. Είναι δίγλωσσοι, της σχολής του "ναι μεν αλλά" και προσπαθούν να δικαιολογήσουν τα αδικαιολόγητα για να φανούν αρεστοί στον κόσμο και να διαφοροποιηθούν ψυχαναγκαστικά απ τους "ηθικιστές" όπως αποκαλούν σκωπτικά όσους δεν κάνουν εκπτώσεις στα πιστεύω τους... Ο αντίχριστος Καζαντζάκης, που ΕΝ ΨΥΧΡΩ κι όχι εν θερμώ ύβρισε το Θεάνθρωπο παρουσιάζοντάς Τον ερωτόληπτο, αχαίρευτο, εωσφόρο,κατασκευαστή σταυρών ώστε πάνω σ αυτούς να θανατώνονται οι εθνικοί ήρωες του Ισραήλ, που ονειρευόταν επί Σταυρού οικογένειες και εργαστήρια, που αμνήστευσε και εξωράισε (ο δυσωδέστατος Κ.) το μίασμα των αιώνων Ιούδα, που το ένα, που το άλλο, που το παράλλο, παρουσιάζεται απ τον πολύ Διογένη σαν "υπαρξιακός ταξιδευτής". Αντί να καταδικάσει με δριμύτητα και ιερά αγανάκτηση το ερυθρό τέρας (κατά Επιφάνιο Θεοδωρόπουλο-σκανδαλίστηκε κανείς;)αυτός ουσιαστικά τον εκθειάζει. Και έχουν την απαίτηση να μην ασκούμε κριτική σε όσους με την επαμφοτερίζουσα στάση τους ουσιαστικά αμνηστεύουν το μεγαλύτερο αντίχριστο των νεώτερων χρόνων. Είναι για λύπηση!
ΑπάντησηΔιαγραφήΠες τα χρυσόστομε! Νισάφι πια με τους θολοκουλτουριάρηδες!
ΔιαγραφήΕίναι συνετός ο κύριος διογένης, πιστέ-άπιστε μαλλον- επισκέπτη!
ΑπάντησηΔιαγραφήπολύ συνετός!
Κοίτα τι γράφει στα τελευταία κείμενα του άλλου θολολόγου Νούση?????
κατηγοράει και ειρωνεύεται τον κ. Οδυσσέα!
να τον δώσουμε και βραβείο τον θολοκουλτουριάρη!!!!!
πήγαινε να διαβάσεις πιστέ- άπιστε μάλλον επισκέπτη!!!
δεν ξέρεις τι λές!
Πιστέ- άπιστε??????
ΑπάντησηΔιαγραφήΤι να σου πω χριστιανέ μου, ο φανατισμός σου δεν έχει όρια!
Αφού αμέσως χαρακτηρίζεις κι εμένα, καταλαβαίνουμε όλοι τι θα παθει κι ο φουκαράς ο Διογένης, που γράφει και μ΄αυτό το ύφος!
Πάντως, ό,τι γράφει στο τελευταίο του σχόλιο-άρθρο για την αγάπη και τους λεκτικούς χαρακτηρισμούς του κ. Οδυσσέα προς το πρόσωπο του Νούση, πρέπει να παραδεχτούμε ότι έχει και πολύ δίκιο και ας πονάει!
Μάς λείπει αυτή η ευγένεια και η ''ψυχική αρχοντιά'', όπως λέει!
Στη ζωή μου έχω μάθει να υπηρετώ το δίκιο και να μην αδικώ !Και δεν φοβάμαι κανένα!
ΛΟΓΟ ΔΙΝΩ ΜΟΝΟ ΣΤΟΝ ΘΕΟ!!!
Π.Ε.