Το φοβικὸ σύνδρομο «Βαρθολομαίος»
και ο "Ορθόδοξος Οικουμενισμός"
του μητρ. Γόρτυνος Ιερεμίου
Ἐκτὸς ἀπὸ τὸν πατρ. Βαρθολομαῖο
καὶ τὴν οἰκουμενιστική του ὁμάδα
ποιός ὠφελεῖται ἄραγε ἀπὸ τέτοιες
παράδοξες ποιμαντικὲς μεθοδεύσεις;
του Θεολογου κ. Παν. ΣΗΜΑΤΗ
Ὁ Μητροπολίτης Γόρτυνος καὶ Μεγαλοπόλεως κ. Ἱερεμίας χθές,
κατὰ τὴν διάρκεια Πανηγυρικοῦ Πολυαρχιερατικοῦ Συλλείτουργου, ὁμίλησε μὲ θέμα «Ὁ Ἀπ. Παῦλος ὡς Ἱεροκῆρυξ καὶ ὡς Ὀρθόδοξος
Οἰκουμενιστής»! Τὴν ὁμιλία αὐτὴ ὁ μητροπολίτης διευκρίνησε ὅτι τὴν κάνει κατ΄ ἐντολὴ
τοῦ Ἀρχιεπισκόπου καὶ τῆς Ἱ. Συνόδου. Δὲν θὰ ἀναφερθοῦμε στὴν ὁμιλία, ἀλλ’ στὴν
ἄτυχη καὶ καινοτόμο ἔμπνευσή του, νὰ
ὀνομάσει τὸν ἀπόστολο Παῦλο «ὀρθόδοξο Οἰκουμενιστή»! Οἱ Ὀρθόδοξοι ὁμιλοῦν γιὰ οἰκουμενικότητα τῆς Ἐκκλησίας κι ὄχι γιὰ
Οἰκουμενισμό. Εἶπε συγκεκριμένα ὁ μητροπολίτης Ἱερεμίας:
«Τέλος, θέλω νά παρουσιάσω τόν ἀπόστολο Παῦλο ὡς οἰκουμενιστή, ὀρθόδοξο οἰκουμενιστή καί πρότυπο γιά μᾶς, γιά νά κηρύττουμε καί ἐμεῖς ἕναν Οἰκουμενισμό σάν τόν ἰδικό του».
Καινοφανής, λοιπόν, ποιμαντική
θεώρηση του Οἰκουμενισμοῦ, ἢ ἀδιάκριτη, ἢ ἀσυνειδήτως ἀπὸ κάποια κέντρα προερχόμενη καὶ κατευθυνόμενη.
Εἶναι δυνατόν,
ὅμως, σὲ κάποιον ποὺ θέλει νὰ ἐξουδετερώσει μιὰ αἵρεση, π.χ. τὸ Χιλιασμό, ἢ τὸν
Προτεσταντισμό, νὰ μιλᾶ γιὰ «ὀρθόδοξο Χιλιασμό», ἢ «ὀρθόδοξο Προτεσταντισμό», ἢ
«ὀρθόδοξο Μονοφυσιτισμό»; Μποροῦμε νὰ ἀνασκευάζουμε μιὰ αἵρεση, διατηρώντας ὀρθοδοξοποιημένο
τάχα, τὸ ὄνομά της;
Καὶ διερωτᾶται κανείς: Αὐτὸ δὲν
ἐπιδιώκουν νὰ ἐπιτύχουν καὶ οἱ αἱρετικοὶ Οἰκουμενιστές; Νὰ πείσουν τοὺς πιστοὺς
ποὺ ἀγνοοῦν, ὅτι -ὅσα κάνουν- εἶναι ὀρθόδοξα καὶ πηγάζουν ἀπὸ τὴν ἀγάπη ποὺ
διδάσκει τὸ Εὐαγγέλιο;
Σκεφτήκατε, πάτερ, τί
ἐξυπηρετεῖτε μὲ αὐτὲς τὶς καινοτομίες σας; Σκεφτήκατε, ποιός θὰ εἶχε κάθε λόγο
νὰ συσκοτίσει τα πράγματα, νὰ μπερδέψει ἀκόμα περισσότερο τοὺς ἤδη μπερδεμένους
πιστοὺς γύρω ἀπὸ τὸ θέμα τοῦ Οἰκουμενισμοῦ; Δὲν θὰ εἶχε τέτοιο συμφέρον ὁ
ἡγέτης τῆς παναιρέσεως, ὁ Πατριάρχης Βαρθολομαῖος; Γιατί λοιπόν τὸν ἐξυπηρετεῖτε;
Ὑπάρχει, δυστυχῶς, γιὰ τὸν μητροπολίτη
Γόρτυνος καὶ ἡ προϊστορία, ἡ ὁποία ἴσως ἐξηγεῖ κάπως τὰ πράγματα.
Εἶναι γνωστὸ ὅτι εἶχε κι αὐτὸς ὑπογράψει τὴν «Ὁμολογία Πίστεως κατὰ τοῦ
Οἰκουμενισμοῦ» καὶ ἐπειδὴ ὁ Πατριάρχης ἐνοχλήθηκε καὶ ἀπείλησε μὲ τιμωρίες,
ἀπέσυρε τὴν ὑπογραφή του, ζητώντας συγγνώμη ἀπὸ τὸν Πατριάρχη, τὸν ἀρχηγέτην τῆς παναιρέσεως τοῦ Οἰκουμενισμοῦ, τὸν ὁποῖον Οἰκουμενισμὸ τώρα
πολεμᾶ μὲ χαρτοπόλεμο (ἔντυπο καὶ ἠχητικό), χωρὶς νὰ ζητήσει συγγνώμη ἀπὸ τοὺς πιστοὺς ποὺ σκανδάλισε
μὲ τὴν συγγνώμη ποὺ ζήτησε ἀπὸ τὸν αἱρεσιάρχη! Διαβᾶστε πόσο γλαφυρὰ περιγράφει
ὁ ἴδιος σὲ Ἐγκύκλιό του, τὸ γεγονός:
«Ἐκάλεσα τόν Οἰκουμενικό Πατριάρχη μας, νά διαθέσει
ἕνα μόνο ἀπογευματινό καί νά ἔλθει καί στήν Δημητσάνα μας, γιά νά μᾶς εὐλογήσει. Ἡ ἀπάντηση τοῦ Πατριάρχου ἦταν ἀρνητική, δικαιολογημένη ὅμως...· ὁ
Πατριάρχης εἶναι πικραμένος μαζί μου γιά τήν ὑπογραφή πού ἔθεσα» (στὴν «Ὁμολογία
Πίστεως»), μάλιστα ἔμαθα ὅτι εἶπε: “Πῶς τό ἔκανε αὐτό ὁ Γόρτυνος, Καθηγητής
Πανεπιστημίου αὐτός, πού πρέπει νά βλέπει μέ θεολογική εὐρύτητα τά
πράγματα;”... Αὐτό πιά μοῦ ἔγινε μεγαλύτερη ὀδύνη καί βάσανος... Μετά πιά ἀπό αὐτό συνέταξα σύντομα ἕνα κείμενό μου πρός τόν Πατριάρχη...
Στό κείμενό μου αὐτό ζητῶ συγγνώμη ἀπό τόν Πατριάρχη μας γιά τήν πικρία πού τοῦ ἐπροξένησα... Ἡ ἐπιστολή μου αὐτή πῆρε ἀπό
πάνω μου ὅλο τόν προηγούμενο ἔλεγχο τῆς συνειδήσεώς μου καί χάρηκα, γιατί εἶμαι καί ἐγώ
τώρα, μέ τήν ἄρση τῆς ὑπογραφῆς μου, ὅπως ὅλοι οἱ ἄλλοι Ἱεράρχες τῆς Ἑλλαδικῆς μας
Ἐκκλησίας»!!!
Ἡ πικρία τοῦ Πατριάρχη δημιούργησε
στὸν Μητροπολίτη Ἱερεμία "ὀδύνη καὶ βάσανο καὶ ἔλεγχο συνειδήσεως", ἀλλὰ δὲν τοῦ
δημιούργησε ὀδύνη καὶ βάσανο κι ἔλεγχο συνειδήσεως τὸ γεγονὸς ὅτι ὁ σεβαστὸς καὶ ἀγαπημένος
του Πατριάρχης ἐδώρησε τὸ «ἱερὸ κοράνιο» στὸν Μουχτὰρ τῆς Κόκα–Κόλα· τὸ ὅτι
ἀποκάλεσε θύματα τοῦ ἀρχεκάκου ὄφεως τοὺς Ἁγίους Πατέρες –ποὺ κατὰ τὴν
πλανεμένη γνώμη του δημιούργησαν τὸ σχίσμα μὲ τοὺς Παπικούς· τὸ ὅτι ἀναγνωρίζει
τὴν ἱερωσύνη καὶ τὰ μυστήρια τῶν αἱρετικῶν· τὸ ὅτι ἀποκάλεσε τοὺς ἱεροὺς
Κανόνες τείχη τοῦ αἴσχους καὶ τόσα ἄλλα!
Νά, λοιπόν, ποὺ στοὺς
συγχρόνους Ἐπισκόπους προκαλεῖται χαρά,
ὄχι ὅταν στενοχωροῦν, ἀλλὰ ὅταν δὲν
στενοχωροῦν τοὺς αἱρετικούς! Ὅταν
στενοχωροῦν τοὺς αἱρετικούς, αὐτὸ τοὺς γίνεται «ὀδύνη καί βάσανος». Ὅταν παίρνουν τὴν εὐλογία τῶν
αἱρετικῶν, χαίρονται, ὅταν στεροῦνται τὴν εὐλογία τους, λυποῦνται, καὶ
ἐπιδιώκουν νὰ ἐξιλεωθοῦν ζητώντας συγγνώμη! Ὅταν ἀνήκουν κι αὐτοὶ στὴ συντροφιὰ
τῶν ἄλλων Μητροπολιτῶν, ποὺ εἶναι εἴτε ἐνεργοί,
εἴτε παθητικοί, εἴτε φανεροί, εἴτε
σιωπηλοὶ Οἰκουμενιστές, τότε
ἀναπαύονται, ἔχουν χαρά ἀνεκλάλητη!
Ὁ σύγχρονος Ἐπίσκοπος χαίρεται, ἐπειδὴ
ἀνήκει στὴν ὁμάδα τῶν Οἰκουμενιστῶν ἢ φιλο-Οἰκουμενιστῶν Ἐπισκόπων· χαίρεται
ὅταν ὁ Πατριάρχης τὸν ἀποδέχεται, ἔστω κι ἂν ὁ Πατριάρχης ἀρνεῖται ἐπισήμως τὸ
Σύμβολο τῆς Πίστεως, ἀρνεῖται δηλ. τὴν Μία Ἐκκλησία, ἔστω κι ἂν οἱ ὑπόλοιποι
εἶναι ἐντεταγμένοι ὡς μέλη καὶ ἀναγνωρίζουν καὶ τὴ ΜΙΑ Ἐκκλησία τοῦ Συμβόλου τῆς
Πίστεως καὶ τὸ Π.Σ.Ε. τῶν ἑκατοντάδων αἱρετικῶν Ἐκκλησιῶν! Αὐτὸ εἶναι ἐξάλλου τὸ
ἀπατηλὸ μυστικὸ τῶν Οἰκουμενιστῶν: τὰ δέχονται καὶ ἀνέχονται ὅλους
καὶ ὅλα.
Καὶ ὁ μητρ. Γόρτυνος Ἱερεμίας ἔκτοτε,
ζεῖ σὲ σχιζοφρενικὴ πνευματικότητα, πράττει τὸ ἀδιανόητο γιὰ Ὀρθόδοξο ποιμένα: ἀποδέχεται ὁλόψυχα τὸν Πατριάρχη, ἀλλά, βέβαια, κάνει καὶ χαρτοπόλεμο κατὰ
ἑνὸς ἀόρατου Οἰκουμενισμοῦ, ὡσὰν ἡ αἵρεση αὐτὴ νὰ εἶναι ἡ μοναδικὴ στὴν ἱστορία,
ποὺ δὲν ἔχει ἡγέτες καὶ ἐπιτελεῖς· τρέμει δὲ καὶ νὰ ὀνομάσει (οὔτε νὰ σκεφθεῖ
νὰ μὴ μνημονεύσει) τὸν κ.
Βαρθολομαῖο ὡς διακινητὴ τοῦ χειρότερου ναρκωτικοῦ τῶν Ὀρθοδόξων συνειδήσεων,
τοῦ Οἰκουμενισμοῦ!
Κι ὅλα αὐτὰ φαίνεται πὼς τὰ κάνει
ὁ Γόρτυνος (ὅπως καὶ οἱ ἄλλοι ποιμένες), γιὰ νὰ καθησυχάσουν τὴν συνείδησή τους,
ἡ ὁποία ἐλέγχει ἀλάνθαστα, καθένα ποὺ γνώρισε τὴν πατερικὴ διδασκαλία, ποὺ δίδαξε
περὶ ἀπομακρύνσεως ἀπὸ τοὺς αἱρετικοὺς Οἰκουμενιστές, ποὺ ὑπέγραψε τὴν «Ὁμολογία
Πίστεως» καὶ ἔκτοτε ἐπικαλεῖται καὶ περιφέρει ὅλα αὐτὰ μόνο ὡς τίτλους ἀντι-οἰκουμενιστῆ
ἡγέτη, χωρὶς ἀντίκρυσμα, χωρὶς κανένα πρακτικὸ ἀποτέλεσμα!
Μήπως πάσχει καὶ ὁ κ. Ἱερεμίας
ἀπὸ τὸ φοβικὸ
σύνδρομο «Βαρθολομαῖος», τὸ ὁποῖο τοῦ ἐπιβάλλει ψυχαναγκαστικὰ
νὰ προβαίνει σὲ ἐνέργειες ἐξευμενισμοῦ τοῦ Οἰκουμενιστῆ Πατριάρχη;
Μήπως αὐτὸς εἶναι ὁ λόγος ποὺ ὁ
ἴδιος, ἀλλὰ καὶ οἱ ἄλλοι «ἀντι-οἰκουμενιστὲς ἡγέτες», ἀρνοῦνται νὰ καταπιαστοῦν
μὲ τὴν ἀναίρεση τῶν αἱρετικῶν ἐνεργειῶν καὶ ἀποκυημάτων τοῦ πατρ. Βαρθολομαίου,
τοῦ μητρ. Περγάμου Ἰωάννη Ζηζιούλα, τοῦ Δημητριάδος Ἰγνατίου, τοῦ Καλαβρύτων
Ἀμβρόσιου καὶ ὅσων ἀκαδημαϊκῶν θεολόγων ἔχουν ἀναλάβει ἐργολαβικὰ τὴν θεωρητικὴ
στήριξη καὶ διεκπεραίωση τῶν κακοδοξιῶν τους, ὅπως εἶναι οἱ κ.κ. Γιαγκάζογλου,
Π. Βασιλειάδη, Καλαϊτζίδη κ.λπ.
Κι ἂν αὐτὴ τὴ θεάρεστη ἀνασκευὴ τῶν κακοδοξιῶν
τῶν ἡγητόρων τοῦ Οἰκουμενισμοῦ δὲν τὴν κάνουν οἱ ἱερωμένοι (ποὺ ἔχουν καὶ τὰ
ἀνάλογα ἐπιστημονικὰ ἐφόδια), ἀπὸ ποιούς περιμένουν νὰ τὴν κάνουν; Εἶναι πολὺ
πιὸ εὔκολο νὰ μιλοῦν γενικὰ καὶ ἀόριστα γιὰ τὴν αἵρεση ἀπὸ τὸν ἄμβωνα ἢ τὸ Ἀρχονταρίκι
τους, χωρὶς νὰ παύουν τὸ μνημόσυνο τῶν αἱρετιζόντων, ὅπως ἐπιτάσσει ἡ Ὀρθόδοξη
Παράδοση, σαφῶς γιὰ τοὺς ἱερωμένους τουλάχιστον καὶ χωρὶς νὰ ἀναφέρουν ὀνόματα
(περιπίπτοντες ἔτσι στὴν αἵρεση τοῦ “ὀνοματοκρυπτισμοῦ”).
Πρὸς τὸ τέλος τῆς, κατ’ ἐντολὴν
τοῦ ἀδιάφορου Οἰκουμενιστῆ Ἀρχιεπισκόπου, ὁμιλίας του ὁ μητροπολίτης Γόρτυνος
εἶπε τὰ ἑξῆς ὀρθόδοξα, ἀλλ’ ἀκίνδυνα γιὰ τοὺς Οἰκουμενιστές, τοὺς ὁποίους
οὐδόλως ἐνοχλοῦν οἱ διὰ λόγων (ἐξ ἄλλου ἀναμενόμενες) ἀντιδράσεις, ἀλλὰ τρέμουν
τὶς πράξεις, τὴν διακοπὴ μνημοσύνου ἢ ἄλλες ἀπρόβλεπτες ἐνέργειες:
«Αὐτόν τόν Οἰκουμενισμό δέχεται ἡ Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία μας καί γιά ἕναν τέτοιο Οἰκουμενισμό προσευχόμαστε στήν θεία μας λατρεία λέγοντες «Ὑπέρ τῆς τῶν πάντων ἑνώσεως»! Τά ἄλλου εἴδους οἰκουμενιστικά κινήματα, τό νά προσεγγίζουμε δηλαδή τούς αἱρετικούς Παπικούς καί τούς ἄλλους ὀπαδούς τῶν ἔξω ἀπό τήν Ὀρθόδοξη πίστη μας θρησκευμάτων, χωρίς νά τούς λέγουμε καθαρά ὅτι εἶναι αἱρετικοί καί
πλανεμένοι, ἀλλά ἀντίθετα καί νά τούς
ἀγκαλιάζουμε μέ περισσή ἀγάπη καί νά
συμπροσευχόμαστε μαζί τους καί μάλιστα νά τούς λέγουμε καί «ἁγιωτάτους», αὐτά τά κινήματα, λέγω, δέν δημιουργοῦν ἑνότητα, ἀλλά φέρουν διχασμό
καί ταραχή στόν Οἶκο μας».
Σεβασμιώτατε,
καθηγητὰ καὶ δάσκαλε· εἶναι γνωστότατος σὲ σᾶς ὁ λόγος τοῦ Κυρίου, πολὺ
καλύτερα καὶ νωρίτερα ἀπ’ ὅτι σὲ μένα: «Οὐ
πᾶς ὁ λέγων μοι· Κύριε κύριε εἰσελεύσεται εἰς τὴν βασιλείαν τῶν οὐρανῶν, ἀλλ' ὁ
ποιῶν τὸ θέλημα τοῦ πατρός μου τοῦ ἐν τοῖς οὐρανοῖς».
Ἐγὼ πταίω σὲ
ἄλλα καὶ ἐπιζητῶ τὸ ἔλεος τοῦ Κυρίου. Ἐσεῖς δὲν ξέρω γιὰ τὰ ἄλλα, ἀλλὰ ἐξετᾶστε
τὸν ἑαυτό σας σ’ αὐτὸ τὸ θέμα. Δὲν εἶναι δυνατὸν νὰ ζητᾶτε συγγνώμη ἀπὸ τὸν
Πατριάρχη γιὰ θέμα ποὺ ἔχει σχέση μὲ τὴν αἱρετική του συμπεριφορά! Αὐτὸ μόνο οἱ
ἀρνούμενοι τὴν ὀρθόδοξη πίστη τὸ ἔκαναν. Δὲν εἶναι δυνατὸν νὰ ἀγνοεῖτε ὡς Ἐπίσκοπος
καὶ ἀκαδημαϊκὸς δάσκαλος ὅτι τὸ νὰ μνημονεύετε τὸν μὴ καταδικασθέντα ἀπὸ Σύνοδο,
ἀλλὰ αὐταπόδεικτα αἱρετίζοντα Πατριάρχη εἶναι ἀπὸ τὴν Ὀρθόδοξη Παράδοσή μας ἀπαράδεκτο.
Καὶ ἐξωφρενικό, ὅταν ταυτόχρονα κατηγορεῖτε
τὴν αἵρεση ποὺ αὐτὸς ὁ Πατριάρχης κηρύττει καὶ ὑπηρετεῖ. Ἔτσι, παίρνετε στὸ «λαιμό»
σας τοὺς πιστοὺς «ὑπὲρ ὧν Χριστὸς ἀπέθανε».
Γιὰ θυμηθεῖτε,
ἔτσι ἔκανε ὁ δάσκαλός σας, ἀείμνηστος γέρων Αὐγουστῖνος Καντιώτης;


Συγχαρητήρια κ. Σημάτη γιά την έξοχη ελεγκτική επιστολή σας προς τον επίσκοπο Ιερεμία.Αυτή είναι η γλώσσα της Αλήθειας.Και καμμία μα καμμία αλλη ή διαφορετική.Σάς ευχαριστούμε αδελφέ μας ο Θεός να σας δίνη δύναμι Ηλιού του Προφήτου να λέτε και να γράφετε τα εχόμενα σωτηρίας γιατί από αλλους δεν τα ακούμε. Ολοι, μά ΟΛΟΙ μας γέλασαν φοβερά, μάς εσπασαν της ψυχής τα φτερά.
ΑπάντησηΔιαγραφήΓράφει ο κ. Σημάτης ότι σαφώς επιτάσσει η Παράδοση διακοπή του μνημοσύνου για τους ιερωμένους τουλάχιστον.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕπιτάσσει ή επιτρέπει την διακοπή του μνημοσύνου των αιρετικών επισκόπων; Μάλλον επιτρέπει θέλει να πει ο κ. Σημάτης αφού ο ΙΕ' Κανόνας είναι δυνητικός όπως φαίνεται.
Συνεχεια: να μπορουμε να κοιταξουμε τους ανθρωπους στα ματια,θα επρεπε να ειχαμε μερικες απαντησεις σε ισαριθμα ερωτηματα.Δηλαδη αν ο Γορτυνος χρησιμοποιουσε τον ορο Οικουμενικος και οχι Οικουμενιστικος θα ηταν ευχαριστιμενος ο κ. Σηματης;Οχι βεβαια,οπως δεν ειναι ευχαριστιμενος σε οτιδηποτε λεγουν αλλοι Μητροπολιται.Συνεπως δεν φταιει η λανθασμενη χρησις του ορου,αλλα μαλλο και τον ....οφελει αφου του δινεται η δυνατοτης να αποδειξει οτι εχει δικιο...Μα επιτελους κυριε Σηματη,αφηστε να διαμαρτυριθουν για το προηγουμενο λαθος οι ....."σιγονταροοικουμενιστες" με τον....χαρτοπολεμο τους,εσεις εχετε ξεφυγει πλεον απο αυτα τα λανθασμενα,γινατε παραταξη......
ΔιαγραφήEπιτασσει,επιτρεπει,ο Κανονας φαινεται ειναι μονο για τους πιστους κληρικους.
ΔιαγραφήΑν οτι διαβασε ο Γορτυνος ελεγετο καποιες δεκαετιες πριν δεν νομιζω να ειχε κανεις λογο να εχει αντιρησεις ως προς τον ορο Οικουμενιστικος τουλαχιστον,εκτος βεβαια αν μπορουσε να αποδειξει οτι ουτως η αλλως ο ορος Οικουμενιστικος,ετυμολογικως εξεταζομενος,ουτως η αλλως ειναι ατυχης.Στην προκειμενη βεβαια περιπτωση τα πραγματα εχουν αλλιως.Οταν λεγομε Οικουμενισμο μιλαμε για μονοσημαντη λεξι και συνεπως οσο και να προσπαθησουν αυτοι που εστησαν το συγκεκριμενο σκηνικο να μας καθησυχασουν θα βρεθουν αντιμετωποι μεγαλων εμποδιων και θα κατανοησουν οτι η προσπαθεια τους ειχε μαλλον αρνητικο αποτελεσμα.Για να ειμαστε ομως ειληκρινεις με το εαυτον μας ουτως ωστε
ΑπάντησηΔιαγραφήΣΤΑ ΤΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΠΡΟΣΟΧΗ!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΓνωρίζουμε πως με τον όρο ''Οικουμενισμός,Οικουμενιστής''το μυαλό μας πάει στην ΠΑΝΘΡΗΣΚΕΊΑ,ΣΤΟΝ ΣΥΓΚΡΙΤΙΣΜΟ, που είναι ουσιαστικα αίρεσις.Ο Λόγος Του Θεού πρέπει να είναι καθαρός για να καταλαβαίνει ο καθένας πολύ καλα τα της Πίστεως.Όταν οι πιστοί δεν έχουν ιδέα τι θα πει πίστις και τους πετάξεις τη λεξη ''οικουμενιστής ο Παύλος'',το σίγουρο είναι να το εμπεδώσουν αλλά και να το μεταδώσουν λάθος.Έτσι ο αληθινός Λόγος έχει την αξία και βεβαιώνει την υπακοή στον Πατέρα και την αξία του Ευαγγελίου.ΚΑΙ ΟΙ ΔΥΟ ΛΈΞΕΙΣ ''ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΗΣ''ΑΝΑΙΡΕΙ Η ΜΙΑ ΤΗΝ ΑΛΛΗ ΑΦΟΥ Η ΜΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΚΑΙ Η ΑΛΛΗ ΤΟ ΨΕΜΑ.''ΕΓΩ ΓΙΑΥΤΌ ΉΡΘΑ ΣΤΟΝ ΚΌΣΜΟ,ΓΙΑ ΝΑ ΦΑΝΕΡΏΣΩ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ..ΟΠΟΙΟΣ ΑΓΑΠΑΕΙ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΕΙ ΤΑ ΛΟΓΙΑ ΜΟΥ.[ΕΊΠΕ Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΣΤΟΝ ΠΙΛΑΤΟ].ΙΩΑΝ18-37].Έχω την εντύπωση πως για να καλύψουμε και να σιγουρέψουμε τη θεση μας,προτιμούμε να φαινόμαστε θεομάχοι..Ας πάψουμε να διαστρεβλώνουμε τους ίσιους δρόμους Του Θεού.ΠΗΝ
Για τον Ανώνυμο 10:21
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν μίλησα για τον ΙΕ΄ Κανόνα, αλλά για την ΟΜΟΦΩΝΗ Παράδοση της Εκκλησίας να απομακρυνόμαστε από τους αιρετικούς. Έγραψα: "ο Γόρτυνος γνώρισε τὴν ΠΑΤΕΡΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ, που δίδαξε περί ἀπομακρύνσεως ἀπὸ τοὺς αἱρετικοὺς Οἰκουμενιστές". Και αλλού: «Ἡ Ἐκκλησία ἐντέλλεται τὴν ἄμεση ἀπομάκρυνση ἀπὸ ἀνθρώπους ἀσεβεῖς, αἱρετικούς, ὅποιοι κι ἂν εἶναι. Συνήθεις ἐκφράσεις στην Π. καί Κ. Διαθήκης εἶναι: "ἐξέλθετε..., ἀφορίσθητε..., ἀπόστητε ἀπὸ ψευδοδιδασκάλους, λύκους βαρεῖς, χαίρειν αὐτοῖς μή λέγητε..., αἱρετικὸν ἄνθρωπον ...παραιτοῦ" κ.λπ.
Ως προς τον ΙΕ΄ Κανόνα, τα εκατοντάδες κείμενα που παραθέτει ο π. Ευθύμιος στα βιβλία του αποδεικνύουν ότι επιβάλλεται η απομάκρυνση από τους αιρετικούς. Τώρα αν εσύ, με τρεις σειρές που εκφράζουν εσένα και τον λογισμό σου, και χωρίς αντίκρουση όλων αυτών με άλλα αγιογραφικά και Πατερικά κείμενα, δεν το παραδέχεσαι, δικαίωμά σου.
Ως προς το δεύτερο, το ότι (κατά την γνώμη σου πάλι) "γίναμε παράταξη", σου θυμίζω μόνο ένα: ότι οι χριστιανούς της εποχής του Νεστορίου, πριν κάποια Σύνοδος καταδικάσει τον "ορθόδοξο" Πατριάρχη Νεστόριο (και σήμερα τον Βαρθολομαίο), οι πιστοί απομακρύνθηκαν απ' αυτόν, και αυτή τους την αποτείχιση την δέχτηκαν οι Πατριάρχες Ρώμης Κελεστίνος και Αλεξανδρείας Κύριλλος, τους συμπαραστάθηκαν, επικοινωνούσαν μαζί τους και τους επαίνεσαν γι' αυτό. Βέβαια σήμερα δεν περιμένουμε συμπαράσταση από τους Οικουμενιστές Πατριάρχες π.χ. Αλεξανδρείας, Σερβίας κ.λπ., έχουμε την ευλογία όμως της κοινωνίας με τον διωκόμενο για την πίστη επίσκοπο Ράσκας π. Αρτέμιο, τον οποίο αναγνωρίζουν κι αυτοί που δεν τολμούν να διακόψουν το μνημόσυνο των αιρετικών, ο Πειραιώς, ο Κυθήρων κ.λπ., και τον μνημονεύει ο π. Θεόδωρος Ζήσης.
Την λάσπη, λοιπόν, περί Παρατάξεως, είναι αναμενόμενο να την αντέξουμε, από όσους, ενώ γνωρίζουν, μας παρακινούσαν στην Αποτείχιση, τώρα έμεινα απλώς "σιγονταροοικουμενιστες".
Π.Σ.
Αγαπητέ κ. Σημάτη, ο Γρηγόρης (10:21) σωστά έγραψε. Εσείς κάνετε το λάθος να γράψετε για «παύση μνημοσύνου» και να λέτε μετά ότι δεν αναφέρεσθε στον ΙΕ’ Κανόνα.
ΔιαγραφήΓράψατε:
«χωρὶς νὰ παύουν τὸ μνημόσυνο τῶν αἱρετιζόντων, ὅπως ἐπιτάσσει ἡ Ὀρθόδοξη Παράδοση, σαφῶς γιὰ τοὺς ἱερωμένους τουλάχιστον»
Ο IE’ Κανών δεν είναι μέσα στην Ορθόδοξη Παράδοση;;;
Αν δεν εννοούσατε τον ΙΕ’ Κανόνα πού εσείς παρερμηνεύετε («επιτάσσει» αντί για «επιτρέπει») τότε γιατί γράψατε «γιὰ τοὺς ἱερωμένους τουλάχιστον»;
Αν δεν μιλάτε για τον ΙΕ’ Κανόνα, τότε να βγάζουμε το συμπέρασμα ότι ΑΚΟΜΑ θεωρείτε ότι ο ΙΕ’ Κανών αφορά όχι μόνο κληρικούς αλλά και λαïκούς; Kαι θεωρείτε τώρα ότι η απομάκρυνση από τους αιρετικούς αφορά «τους ιερωμένους τουλάχιστον»;
Όπως και να’χει, μετά από τόσα πού εγράφησαν για τον ΙΕ’ Κανόνα, είναι πλέον ξεκάθαρο ότι τόσο εσείς όσο και ο π. Ευθύμιος και ο κ. Τσολογιάννης ΑΔΙΑΦΟΡΕΙΤΕ για τις ερμηνείες των Κανονολόγων και δίνετε δική σας ερμηνεία.
Λέτε:
«Ως προς τον ΙΕ΄ Κανόνα, τα εκατοντάδες κείμενα που παραθέτει ο π. Ευθύμιος στα βιβλία του αποδεικνύουν ότι επιβάλλεται η απομάκρυνση από τους αιρετικούς.»
Τι να πώ;;;
ΔΟΞΑ ΤΩ ΘΕΩ οι αναγνώστες κατανοούν το νόημα του ΙΕ’ Κανόνος!
Eδώ πριν λίγα χρόνια ο ανίδεος πιστός μπέρδευε τη λέξη οικουμενιστής με τη λέξη κουμουνιστής. Ναι, ναι μη σας φανεί παράξενο. Μιλώντας με πιστούς ανθρώπους της ενορίας μου πριν λίγα χρόνια, δεν ήξεραν καν τί σημαίνει η λέξη οικουμενισμός. Σε ερώτησή μου προς τον ιερέα κεντρικώτατου ναού του Βόλου γιατί ο κόσμος δεν γνωρίζει για τον οικουμενισμό, ξέρετε τί μου απάντησε; «Και να μιλήσουμε ποιός θα καταλάβει, εκτός από κάποιους που έχουν πνευματικούς που ασχολούνται με τα θέματα της πίστεως; Ο κόσμος δεν καταλαβαίνει από αυτά και να μιλήσουμε είναι μάταιο!» Αντιλαμβάνεσθε λοιπόν γιατί θέλουν οι ιερείς μας (εκτός ελαχίστων για να μη κατηγορηθώ ότι αφορίζω τους πάντες) να γεμίζουν οι πιστοί τις Εκκλησίες. Όχι για να σωθούμε αλλά για να γεμίζουν τα παγκάρια... Συγχωρέστε με που είμαι αυστηρή, αλλά μετά τα σκάνδαλα που ξέσπασαν στο Βόλο δεν έχω καμμία πλέον αμφιβολία ότι έτσι έχουν τα πράγματα, τουλάχιστον για την Μητρόπολη Δημητριάδος. Γι'αυτό λοιπόν θεωρώ ότι τα πράγματα πρέπει να λέγονται με το όνομά τους και όχι διπλωματικά. Αν έχουμε κάνει παράταξη ή όχι αυτό θα το κρίνει ο Θεός. Οφείλουμε να ομολογούμε την αλήθεια και να ελέγχουμε τα κακώς κείμενα, συναισθανόμενοι την αμαρτωλότητά μας, ακόμη και οι έχοντες την τάξη του μαθητού. Έτσι διδάσκει ο άγ. Θεόδωρος ο Στουδίτης. Εσείς που δεν έχετε κάνει παράταξη, αποδείξτε στην πράξη με ποιούς είστε, με τον Χριστό ή τον Χρυσό;
ΑπάντησηΔιαγραφήΠρος την 11:20 Μολις σημερα ειδα οτι ασχολεισθε εστω και για λιγο με με ενα σχολιο μου με δυο τμηματα (11:38και 12:02) το οποιο το εγραψα για τον κ.Σηματη αλλα χωρις να λαβω απαντηση-και στο παρελθον υπαρχει κατι το αναλογο-.Το γεγονος οτι σας ενοχλησε εκεινο το περι παραταξεως(αλλα και αλλα) , και με το δεδομενο οτι δεν απευθηνομαι αμεσα σε σας,φαναρωνει και μια θετικη πλευρα,οτι δηλαδη δεν καπου δεν ειστε αναπαυμενη.Στο Σηματη απαντω μεσα στα πλαισια της δεοντολογιας ,αφου αναρτα δημοσιως ενα κειμενο.Το να καθησω ομως να "αποδειξω" σε εσας κλπ,κλπ η και αλλα που γραφετε
ΔιαγραφήΠρος τον Γρηγόρη κι όχι προς κάποιον ανώνυμο (όπως εκ παραδρομής έγραψα) απευθύνεται το παραπάνω σχόλιό μου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠ.Σ.
Ἐξαιρετικό καί σαφές τό ἄρθρο τοῦ κ. Σημάτη. Ὡς φαίνεται καί σέ πολλούς παλαιόθεν ἦταν γνωστό ὁ Μητρ/της Γόρτυνος ἔχει φόβον ἀνθρώπων. Ὄχι σέ ὅλα τά ζητήματα. Στά δευτερεύοντα ξιφουλκεῖ καί στό πρωτεῦον, τό τῆς Πίστεως, δειλιᾶ! Καί λέγω δευτερεύοντα, διότι, ὅλα τά ἄλλα ζητήματα ὅσο σημαντικά καί ἄν εἶναι, συγκρινόμενα μέ τήν Πίστη καί ἅρα εὐθέως τήν σωτηρία μας, εἶναι δευτερεύοντα. Ἠ Ὀρθοδοξία δέν εἶναι ἰδεολογία ἤ θεωρία, γιά νά τήν διαπραγματευόμεθα, ἀλλά τό μέγα, κατά τούς Πατέρες, φάρμακο τῆς Σωτηρίας! Τό λυπηρόν δέ ἐν προκειμένω εἶναι ὅτι ἐπιπλέον ὁ κ. Ιερεμίας προσπαθῶν νά ἀσκήση διπλωματία καί νά πρωτοτυπήσει λεκτικῶς, κατ' οὐσίαν παρέχει ἐξυπηρέτηση στόν Οἰκουμενισμό, δηλαδή στήν αἵρεση! Καί ὁ κ. Βαρθολομαῖος ἄλλωστε ὡς ὀρθόδοξος οἰκουμενιστής, σάν τόν παραποιημένο Παῦλο τοῦ Γόρτυνος (κατά τόν χαρακτηρισμό), αὐτοσυστήθηκε στούς Λαυριῶτες, πρό καιροῦ. Κι ἐκεῖνοι ἐπιπολαίως καί ἀσεβῶς ἐσιώπησαν στόν προφανῆ ἐμπαιγμό τους ἀπό τόν πονηρό "Πάπα τῆς Ἀνατολῆς"!
ΑπάντησηΔιαγραφήκ.Κατσουρα ο ΙΕ(β)κανονας αφορα μονο κληρικους?
Διαγραφήκ.Κατσουρα ο ΙΕ(β)κανονας ειναι δυνητικος? κ.Κατσουρα με ποιους ειστε?
Παλαιέ σιγονταροΟικουμενιστή, η απομάκρυνση απο τους παναιρετικούς Οικουμενιστές είναι Παράδοση της Εκκλησίας. Εσύ γιατί μένεις μόνο στο 15ο Κανόνα; Καλά γράφει ο κ. Σημάτης για την περίπτωση του Νεστόριου Κύριλλου, Καιλεστίνου. Και να σκεφθεί κανείς ότι τότε δεν υπήρχε ο ΙΕ Κανόνας, που έγινε κάποιους αιώνες μετά. Το ίδιο έκανε και ο μοναχός Μάξιμος ο Ομολογητής, που δεν ήταν κληρικός.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠρος ανώνυμο 7:37 μ.μ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΓράφεις: "Αν δεν εννοούσατε τον ΙΕ’ Κανόνα πού εσείς παρερμηνεύετε («επιτάσσει» αντί για «επιτρέπει») τότε γιατί γράψατε «γιὰ τοὺς ἱερωμένους τουλάχιστον»;
Είναι αυτονόητο, κύριε, το έγραψα κι άλλες φορές, αλλά δεν θέλετε να το καταλάβετε. Μένετε στο γράμμα του Κανόνος. Ο Κανόνας γράφτηκε για ιερωμένους και, απευθυνόμενος σε Επίσκοπο, ήθελα να του πω, ότι, ακόμα κι αν δεν δέχεται ότι ο Κανόνας εννοεί και τους Λαϊκούς (κατά πνεύμα), τουλάχιστον για τους κληρικούς ισχύει η υποχρεωτικότητά του. Δεν μένω όμως μόνο στον Κανόνα, γιατί όλη η Παράδοση της Εκκλησίας μιλά για υποχρεωτική απομάκρυνση από τους αιρετικούς. Αν δεν το δείτε έτσι, τινάζετε όλο το Ευαγγέλιο στον αέρα. Για σκεφθείτε, σε πόσες περιπτώσεις ο Κύριος, οι Απόστολοι, οι Πατέρες βάζουν την λέξη "υποχρεωτικό"; Όπου λοιπόν, δεν υπάρχει η λέξη υποχρεωτικό, σημαίνει ότι πρόκειται περί προαιρετικής τηρήσεως κάποιων Εντολών;
Σας μιλούμε για τις Εντολές του Χριστού, των Αποστόλων και για την συμφωνία των όλων των Αγίων Πατέρων και σεις μιλάτε για την ερμηνεία των Κανονολόγων, οι οποίοι ερμηνεύουν ΟΧΙ όλη την Παράδοση, αλλά ένα συγκεκριμένο Κανόνα της.
Συνεχίζετε:
«Ως προς τον ΙΕ΄ Κανόνα, τα εκατοντάδες κείμενα που παραθέτει ο π. Ευθύμιος στα βιβλία του αποδεικνύουν ότι επιβάλλεται η απομάκρυνση από τους αιρετικούς". Τι να πώ;;;».
Δεν έχετε να πείτε τίποτα. Όσοι έχουν διάθεση μαθητείας και ταπείνωση, διαβάζουν κι αυτούς που περιφρονούν, και με επιχειρήματα αποδεικνύουν το λάθος τους και δεν μιλούν με περιφρονητικούς αφορισμούς.
Π.Σ.
Αγαπητέ κ. Σημάτη, δεν περιφρονώ κανέναν. Με την φράση «Ως προς τον ΙΕ΄ Κανόνα, τα εκατοντάδες κείμενα που παραθέτει ο π. Ευθύμιος στα βιβλία του αποδεικνύουν ότι επιβάλλεται η απομάκρυνση από τους αιρετικούς.» συγχέετε πάλι την απομάκρυνση από τους αιρετικούς με τον ΙΕ’ Κανονα, ο οποίος Κανών ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΕΙ ΤΗΝ ΣΥΝΟΔΙΚΗ ΚΑΤΑΔΙΚΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΤΟΥ ΑΙΡΕΤΙΚΟΥ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ! Μεγάλη διαφορά!
ΔιαγραφήΤο έχουμε πεί πολλές φορές. Το είπαμε και σε σχόλιο προς τον πατέρα Ευθύμιο. Έχουν ερευνηθεί όλες οι πλευρές του ΙΕ’ Κανόνος (βλ. π.χ. εδώ http://apotixisi.blogspot.gr/2013/06/blog-post_42.html#comment-form σχόλια 16 Ιουνίου 2013 - 3:13 μ.μ., 17 Ιουνίου 2013 - 6:42 μ.μ., 18 Ιουνίου 2013 - 5:29 μ.μ., 19 Ιουνίου 2013 - 6:19 μ.μ., 19 Ιουνίου 2013 - 6:21 μ.μ., 20 Ιουνίου 2013 - 8:31 μ.μ. και 21 Ιουνίου 2013 - 7:51 μ.μ.
Οι αναγνώστες, όπως φαίνεται από τα λεγόμενά τους, κατάλαβαν το νόημά του. Φωτίζονται! Εσείς, ο πατήρ Ευθύμιος και ο κ. Τσολογιάννης γιατί δεν φωτίζεσθε μετά από τόσα πού εγράφησαν; Αυτό εκφράζει το «Τι να πώ;;;».
Λέτε: «Δεν μένω όμως μόνο στον Κανόνα, γιατί όλη η Παράδοση της Εκκλησίας μιλά για υποχρεωτική απομάκρυνση από τους αιρετικούς. Αν δεν το δείτε έτσι, τινάζετε όλο το Ευαγγέλιο στον αέρα.»
Ο ΙΕ’ καθόλου δεν «τινάζει όλο το Ευαγγέλιο στον αέρα». Συμπληρώνει την Α. Γραφή και την Ι. Παράδοση ΠΡΟΣ ΑΠΟΦΥΓΗΝ ΣΧΙΣΜΑΤΟΣ. Η παρερμηνεία του ΙΕ’ Κανόνος εξυπηρετεί τους Οικουμενιστάς. Άθελά σας τους κάνετε μεγάλο χατήρι.
Όταν διέκοψαν το μνημόσυνο του Αθηναγόρα ο Φλωρίνης, Ελευθερουπόλεως, Παραμυθίας και το Άγιο Όρος, οι λύκοι βαρείς στη σύνοδο πήγαν να τους τιμωρήσουν, να τους θέσουν σε αργία. Παράνομα δηλαδή επειδή ο ΙΕ’ λέγει: «όχι μόνο ΔΕΝ ΤΙΜΩΡΟΥΝΤΑΙ, αλλά είναι ΑΞΙΟΙ ΕΠΑΙΝΟΥ». Έπειδή όμως θα ξεσηκωνόταν ο κόσμος, φοβήθηκαν και τελικά δεν τόλμησαν να κάνουν τίποτα.
Τι έχει να γίνει σήμερα αν κληρικός παύει το μνημόσυνο αιρετικού προïσταμένου. Όταν υπάρχει σύγχυση γύρω από τον ΙΕ’ Κανόνα δεν θα μπορέσουμε να προστατεύσουμε την Αλήθεια.
Έχετε ακούσει για κάποιον αμόναχο μοναχό, που τριγυρνάει ανα την ελλαδική επικράτεια και σπέρνει ζιζάνια, και μιλάει για Ι. Κανόνες, συνοδευόμενος από μία μοναχή; Τι λένε οι Κανόνες γι' αυτόν; Τι λέει ο π. Θ.Ζ.;
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ π. Θεόδωρος Ζήσης καλύπτει τους παντες, ακομα και τον Μπεκιαρη με την...υπεροχη ιστορια του.
ΑπάντησηΔιαγραφήΝα ποιοι ειναι οι Σιγονταροοικουμενιστες.
Λογια λογια λογια, με μηδεν εργα, ή μαλλον με αντιθεα και αντιορθοδοξα εργα.
Τους μαθαμε πλεον.
Μονον τα κειμενα τους και αυτα οχι ολα, εμφανιζονται για ορθοδοξα.
Η ...θεαρεστη ιστορια τους δεν εξαλειφεται τοσο ευκολα.
Β μερος(αρα υπαρχει και Α) προς 11:20..Αυτο σιγουρα οχι,και μαλιστα για διαφορους λογους.Αλλωστε φαινεται να λησμονειτε οτι δεν κοινωνουμε μεταξυ μας.Νομιζω αυτο και μονο λεει πολλα......
ΑπάντησηΔιαγραφή