Πέμπτη 10 Μαρτίου 2011




Π Ο Ι Μ Α Ν Τ Ο Ρ Ι Κ Η - Ε Γ Κ Υ Κ Λ Ι Ο Σ


ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΚΑΥΣΕΩΣ ΤΩΝ

ΝΕΚΡΩΝ ΣΩΜΑΤΩΝ

"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""

Π ρ ς

Τόν εαγ . Κλρον καί τόν φιλόχριστον λαόν το Θεο

* * *

᾿Αγαπητο ᾿Αδελφο καί τέκνα ν Κυρί,


Τυγχάνει γνωστόν τι νιοι ντόπιοι κύκλοι το διεθνιστικο περιπαίγματος μή κηδόμενοι τς πατροπαραδότου Χριστιανικς παραδόσεως τς μωμήτου μν πίστεως διεισδύουν ες πν μέσον πικοινωνιακς μορφς καί δι’ ατν ες τάς συνειδήσεις το συγχρόνου νθρώπου, δηλητηριάζουν ατάς καί κλονίζουν τάς βάσεις τς πίστεως. σαύτως διαφορία περί τήν πίστιν καί τάς χριστιανικάς παραδόσεις, πό τήν πίδρασιν τν νωτέρω ποκτ σημέραι ρίζωμα ες τάς θικς τόνους καί θρησκευτικς καχεκτικάς συνειδήσεις.


γία μν κκλησία, ς μήτηρ φιλόστοργος ντιλαμβανομένη τά σημεα τν καιρν καί τήν συστροφήν τν πονηρευομένων κατ’ Ατς, πρός διαφύλαξιν τς ρθοδόξου παραδόσεως σήμερον, πού λοποιεται πλήρως καί τοιμάζεται καταλλήλως διαδικασία καύσεως καί ποτεφρώσεως τν νεκρν σωμάτων, φείλει διά καταλλήλου νημερώσεως νά διαφωτίση τό χριστεπώνυμον πλήρωμα Ατς πρός καταρτισμόν τν γίων καί οκοδομήν το σώματος το Χριστο κατά τούς θεοπνεύστους λόγους το ποστόλου Παύλου (φεσ. Δ 12) καί νά τονίση τάς πνευματικάς διαστάσεις καί τάς συνεπείας μις τοιαύτης πιλογς ες τήν πνευματικήν ζωήν το πιστο πορρίπτουσα τήν κασιν τν νεκρν διά τά πιστά Της μέλη ς πρξιν πάδουσαν πρός τήν παράδοσιν Ατς, ριοθετοσα τήν πίστιν Ατς καί τόν σεβασμόν ες τό νθρώπινον πρόσωπον καί κατ’ πέκτασιν ες τό σμα το νθρώπου, τό ποον ποτελε ναόν καί κατοικητήριον το Παναγίου Πνεύματος.


Τό νθρώπινον σμα εναι εκόνισμα τς θανάτου ψυχς καί προβολή τς αωνιότητος ες ατόν τόν κόσμον.


κασις το σώματος ποτελε εκονοκλαστικήν πρξιν πού προσβάλλει τήν πίστιν ες τήν αωνιότητα τς κκλησίας. διαδικασία τς φθορς το σώματος πρέπει νά εναι φυσική καί ποτέ ξαναγκασμένη. φύσις ναλαμβάνει τήν φθορά το σώματος.


κασις εναι πρξις βίας πί το σώματος. μπειρία τς κκλησίας προερχομένη κ τς τιμς τν γίων λειψάνων πείθει τι τά λείψανα πνευματικς ζον, δι’ ατό διά τήν κκλησίαν ταφή ποτελε αωνία ξία καί κασις δέν θεωρεται ς τομικόν δικαίωμα διά τά πιστά μέλη τς κκλησίας, διότι εναι μία καθαρά μηδενιστική πρξις, πού σηματοδοτε τό τέλος το νθρώπου ν ντιθέτως ταφή σηματοδοτε τήν λπίδα καί τήν προσδοκίαν τς ναστάσεως.


κασις τν νεκρν ες οαδήποτε πιχειρήματα καί ν θεμελιοται κεται κτός τς ρθοδόξου ληθείας πού καθορίζεται πό τό Ἀποστολικόν λόγιον: «Οὕτω καὶ ἡ ἀνάστασις τῶν νεκρῶν. σπείρεται ἐν φθορᾷ, ἐγείρεται ἐν ἀφθαρσίᾳ· σπείρεται ἐν ἀτιμίᾳ, ἐγείρεται ἐν δόξῃ· σπείρεται ἐν ἀσθενείᾳ, ἐγείρεται ἐν δυνάμει· σπείρεται σῶμα ψυχικόν, ἐγείρεται σῶμα πνευματικόν. ἔστι σῶμα ψυχικόν, καὶ ἔστι σῶμα πνευματικόν. οὕτω καὶ γέγραπται· ἐγένετο ὁ πρῶτος ἄνθρωπος ᾽Αδὰμ εἰς ψυχὴν ζῶσαν· ὁ ἔσχατος ᾽Αδὰμ εἰς πνεῦμα ζωοποιοῦν». (Α΄ Κορ. 15, 42-45).


κοινωνία μέ τήν κασιν τν νεκρν προσυπογράφει τόν μηδενισμόν της. Μία κοινωνία πού δέν ποδέχεται τόν νθρωπον ες τήν σθένειάν του, τήν δυναμίαν του καί τόν θάνατόν του, μία κοινωνία πού ποτεφρώνει τούς νεκρούς της, μία κοινωνία πού καταστρέφει καί τήν νάμνησι τς ζως καί τήν νθύμισι τν μελν της, μία κοινωνία πού θεωρε τήν ρχή το νθρώπου τεχνητή καί πιλεκτική καί τό τέλος του ριστικό καί μετάκλητο, μία κοινωνία πού ρνεται τήν πνοήν το αωνίου καί γκλωβίζεται ες τήν σφυξίαν το φημέρου τί σχέσι δύναται νά χη ατή κοινωνία μέ τή ζωήν; κόμη καί ο θεοι πεγράμμιζον τήν νάμνησι τν πιγείων θεν τους μέ ταριχεύσεις τν σωμάτων τους πως ες τήν περίπτωσιν το Λένιν.


Τό ποτέλεσμα το νθρωπισμο χωρίς Θεόν, το πολιτισμο χωρίς ξίες καί το μηδενισμο χωρίς σκοπόν, τό ποτέλεσμα τς συγχύσεως τς θεΐας εναι ξαφάνισις το νθρώπου, κασις καί το τελευταίου πολείμματός του. κασις τν νεκρν σωμάτων δηγε ες τήν κασιν τς νθρωπίνης ξιοπρεπείας.


Ες τήν ναζωπύρωσιν το λου θέματος μέ τήν πογραφήν πό τς παρούσης Κυβερνήσεως τς σχετικς κοινς πουργικς ποφάσεως καί τήν λοποίησί του δηγε σφαλς καί μία προσπάθειαν προκλήσεως τς κκλησίας καί σταδιακς νεκρώσεως το ασθητηρίου τς πίστεως. ννοια τς αωνιότητος πομακρύνεται πό τήν μπειρίαν τς ζως μας.


Κάθε τί πού τήν πενθυμίζει καί διακριτικς τήν πογραμμίζει βαθμιαίως γίνεται νεπιθύμητον ες τήν ποδοχήν του καί νοχλητικόν ες τήν πρακτικήν του. Σύγχρονος διανοητής, πεστήριξε ες ρθρον του ναφορικς μέ τό παρατηρούμενον ντιμεταφυσικόν μένος τι λη δθεν κσυγχρονιστική νοοτροπία τν τελευταίων τν, ποτελε «συμπλεγματικήν ντιμεταφυσικήν μονομανίαν», πού δράζεται ες μίαν «βασανιστικήν ψυχολογικήν νασφάλειαν».


πρακτική καί χρηστική ντίληψη χουν πικρατήσει καί χουν τονίσει τήν πνευματικήν καί βιωματικήν διάστασι τν γεγονότων. Τό ληθές καί τό ραον χουν ποταγε ες τήν γυμνότητα καί τήν σκληρότητα τς ρθολογιστικς πρακτικς.


λεπτομερής ναφορά πού γίνεται ες τήν θεόσωμον ταφήν το Κυρίου μας καί πό τν τεσσάρων Εαγγελιστν, καταδεικνύει μέ διαμφισβήτητον τρόπον τήν μεγίστην σημασίαν της. Τό διο παρουσιάζεται ες τήν μνογραφίαν καί μνολογίαν κοίμησις τς περαγίας Θεοτόκου, το Μ. Βασιλείου, το σ. φραίμ, τν γίων Μαρτύρων καί φυσικά λων τν πιστν ες τάς περόχους πικηδείους κολουθίας.


Α ορταί τς νακομιδς τν τιμίων λειψάνων καί παράδοσις καί μπειρία τς κκλησίας ποδεικνύουν διασείστως τόν σεβασμόν το νθρωπίνου σώματος πού ποτελε τό να στοιχεον τς ποστάσεως το νθρώπου καί πομένως κασις ατο το σώματος ποκρύπτει τήν περιφρόνησιν πρός ατό, τήν πιστίαν ες τήν νάστασιν τν νεκρν σωμάτων, τήν ξωχριστιανικήν πίστιν ες τήν μετεμψύχωσιν τήν ρνησιν τς πάρξεως τς ψυχς. Συνεπς γία μας κκλησία δεδικαιολογημένως διακηρύσσει τι κασις το νεκρο σώματος ποτελε ργ ρνησιν τς ναστάσεως καί προκλητικήν διακήρυξιν μηδενιστικς ποχρώσεως.


ξόδιος κολουθία συνδέεται ρρήκτως μέ ρασιν νθρωπίνου σώματος καί χι τέφρας. λα τά τροπάρια κάμουν λόγον διά κεκοιμημένον καί χι ποτεφρωμένον, διά τελευταον σπασμόν καί δι’ νταφιασμόν το σώματος καί χι τς τέφρας. πότε ξάγεται εχερς τι δέν εναι δυνατόν νά γίν ξόδιος κολουθία πρό τς καύσεως, οτε μετ’ ατήν, φ’ σον ες τήν πρώτην περίπτωσιν δέν θά κολουθήσ ταφή καί ες τήν δευτέραν δέν θά πάρχει σμα.


κκλησία νεπηρέαστος κ το κοσμικο πνεύματος θά ξακολουθ νά κηδεύ καί νά νταφιάζ τά σώματα τν πιστν μελν Της, τά ποα εναι δυνατόν νά ποτελον καί λείψανα διότι φθαρσία καί θαυματουργία τν λειψάνων ποτελον τεκμήριον θεώσεως το νθρώπου φ’ σον χάρις το Θεο διαπορθμεύεται καί ες λόκληρον τό σμα.


πιλογή τς ποτεφρώσεως εναι μαρτία καί ποδεικνύει τήν λανθασμένην σχέσιν μας μέ τήν κκλησία. Κάθε πόκλισις πό τήν διδασκαλία Της εναι ποξένωσις πό τήν χάρι το ζντος Θεο. Δι’ σους θά πιλέξουν τήν κασιν το νεκρο σώματός των, μάλιστα μέ δημοσί δήλωσι πιστίας ες τήν αώνιον ζωήν σεβείας καί περιφρονήσεως τς κκλησίας ελόγως φρονομεν τι δέν πάρχει κανείς πολύτως λόγος νά τελεσθ ξόδιος κολουθία πιμνημόσυνος δέησις διότι ατό πού πρέπει νά σεβασθ κκλησία εναι πόρριψις τς διδασκαλίας της πό τόν διον τόν μεταστάντα καί χι νδεχομένη πιθυμία τν συγγενν, συνήθως διά κοινωνικούς λόγους, τς τελέσεως πικηδείου πιμνημοσύνου κολουθίας.


Α κολουθίαι αταί προϋποθέτουν τήν πίστιν καί τήν λπίδα το ποθανόντος ες τήν μετά θάνατον ζωήν καί τόν σεβασμόν του ες τήν κκλησίαν. Δέν τελονται διά κοινωνικούς λόγους λλά ποτελον προσευχάς καί κτενες δεήσεις τς κκλησίας νώπιον το Θεο, ποία κφράζει τήν γάπην Της ες τόν ποθανόντα ς πίστιν ες τόν Κύριον, λπίδα ες τήν σωτηρίαν, πόθον μετοχς ες τήν αώνιον ξανάστασιν καί ατησιν συγχωρήσεως τν μαρτιν παρά το Κυρίου. Πς νά ψάλωμεν «Μακαρία δός...» ες κάποιον πού δηλώνει πίστιν ες τήν μετά θάνατον νυπαρξίαν του;


Συνεπς γιωτάτη μν κκλησία δέν θά πρέπει νά πομειώσ τόν πόλυτον χαρακτρα ατς τς διδασκαλίας Της, διότι μία νδεχομένη σχετική πρξις θά ποδυναμώσ τήν σχέσιν ατς μέ τήν λήθειαν. Κατά τατα ν τ καθ’ μς θεοσώστ Μητροπόλει σεβόμενοι πολύτως τήν λευθερίαν πιλογς τν λευθέρων νθρώπων λλά καί τά θέσφατα καί δόγματα τς γιωτάτης μν κκλησίας, γνωρίζομεν ες πάντας, τι δέν θά πιτρέψωμεν τήν τέλεσιν πικηδείου πιμνημοσύνου κολουθίας ες οονδήποτε θά πιλέξ συνειδητς τήν ποτέφρωσιν το νεκρο σώματός του, ρνούμενος ργ τήν κ νεκρν νάστασιν.


Μετ᾿ εχν

Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ

+ Πειραις ΣΕΡΑΦΕΙΜ

1 σχόλιο:

  1. Ουδέν σχόλιον, ούτε θετικό ούτε αρνητικό, για το πνευματικό μέρος.

    Σκεφθείτε, όμως, στην Αττική των 6 εκατομμυρίων να γίνονται καθημερινά αποτεφώσεις, σε κλιβάνους. Οποία επιβάρυνση ατμοσφαιρικής ρύπανσης, παρά τα όποια φίλτρα, οποίο νέφος μικροσωματιδίων, οποία ατμόσφαιρα πλήρης αιθάλης, οποία δυσοσμία της ατμόσφαιρας, και οποίο ενεργειακό κόστος θα προκληθεί.

    Κι΄εγώ έχω την επιθυμία να κυκλοφορώ με πετρελαιοκίνητο αυτοκίνητο μέσα στην Αθήνα και δεν μου επιτρέπεται για οικολογικούς λόγους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου