Κυριακή 30 Ιανουαρίου 2011




Νικόλαος Σωτηρόπουλος:



Αρετικς

π. Δανιλ ᾿Αερκης;


᾿Αξιτιμε κ. Διευθυντ,

σς παρακαλ ν δημοσιεσετε στν γωνιστικ κα λαν γαπητ “Ο.Τ.” τν παροσα πιστολ μου, τν ποα παγρευσε τ ασθημα τς δικαιοσνης κα θεολογικ συνεδησ μου.
Στ
ν “Ο.Τ.” ρθρογραφε διαμνων στν ᾿Αμερικ θεολγος κ. Παναγιτης Τελεβντος. Δν τν γνωρζω προσωπικς. ᾿Αλλ᾿ π τν ρθρογραφα του ντιλαμβνομαι, τι ενε ζηλωτς( ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΙ: ου κατ' επίγνωσι ς Πστεως, κα χαρω γι᾿ ατ κα συγχαρω.


᾿Αλλ᾿ πειδ κανες δν ενε λθητος, — γι᾿ ατ λλωστε πολεμομε τν Ππα, διτι σχυρζεται, τι ενε λθητος —, ς πιτρα π ν παρατηρσω να σοβαρ λθος το κ. Τελεβντου, σως π περβλλοντα ζλο, πωσδποτε μως π πιπολαα κρσι. Στν ρθρογραφα του πιτθεται κατ το ρχιμανδρτου κ. Δανιλ ᾿Αερκη, θεολγου, εροκρυκος π μισυ αἰῶνος, κα συγγραφως.


᾿Εξφορμς θσεων το ν λγ ρχιμανδρτου στ θμα τς “λειτουργικς ναγεννσεως” κα συγκεκριμνως τς μεταφρσεως λειτουργικν κειμνων, κ. Τελεβντος κφενδονζει κατ᾿ ατο φοβερς κατηγορες, τι ενε ”θεολγητος”, τι “διερυνε τ μτωπο τς ποστασας”, τι ενε “βραχ τι παρ Προτεστνταςλαττωμνος”, κ.., τι παρεξκλινε δηλαδ π τν ᾿Ορθδοξη Πστι κα γινε αρετικς. Σ Κυπριακ δ περιοδικ γραψε, τι θεολογα το π. Δανιλ ᾿Αερκη “ζει αρσεων π κορυφς μχρι πατοσας”! Πρασε δ τς δεινς κατηγορες κα σ πλθος στοσελδες το Διαδικτου.


Γνωρζω τν π. Δανιλ ᾿Αερκη. Κα συνδομαι μαζ του π τ φοιτητικ χρνια. Κηρττει κα γρφει, κα λευκνθηκε στ ργο το Εαγγελου. Ιερ πθος του ενε τ κρυγμα. Κα ενε πιμελς, πιμελστατος εροκρυξ. Δν προχειρολογε, πως μερικο λλοι. Αν διακρνωμε δκα εροκρυκες τς Πατρδος μας ς τος καλλιτρους, νας π᾿ ατος ενε κα ατς. Γι᾿ ατ κα τν καλον κα μιλε σ πολλ μρη τς Πατρδος. Κα πολλο φελονται π τ κηργματ του. Χλιες δ περπου μιλες του κυκλοφορονται σ CD. ᾿Εκδδει κα τ μαχητικ περιοδικ᾿Ιωννης Βαπτιστς”. Κα χει γρψει 80 περπου ξιλογα βιβλα, διαιτρως χρσιμα σ εροκρυκες, σ κατηχητς κα σ διδσκοντες σ κκλους Αγας Γραφς. Εχω κοσει μιλες το π. Δανιλ κα χω διαβσει βιβλα του
κα
δν διαπστωσα καμμα παρκκλισι π τν ᾿Ορθδοξη Πστι.


Κα π τος κροατς κα ναγνστες του δν τν κατηγρησε κανες γι αρεσι. Ο,τι κηρττει κα ,τι γρφει στηρζεται στν Αγα Γραφ κα στος Πατρες. ᾿Ιδιαιτρως δηγς του στν προφορικ κα στ γραπτ λγο του ενε πστολος Παλος κα ερς Χρυσστομος. Κα πορ κα ξσταμαι πς κ. Τελεβντος θεωρε τν π. Δανιλ θεολγητο, μρος τς ποστασας κα αρετικπ κορυφς μχρι πατοσας”, χωρς ν παραθτ π τν προφορικ κα τν γραπτ λγο το π. Δανιλ οτε μα φρσι, πο ν δεχν παρκκλισι π τ δογματικ διδασκαλα τς ᾿Εκκλησας.


Κατηγορε μ τ χειρτερη κατηγορα, τν κατηγορα το αρετικο, χωρς πιχειρματα, χωρς ρεσματα, να δκιμο κρυκα το Εαγγελου κα συγγραφα. Βεβαως στ θμα τς “λειτουργικς ναγεννσεως” κα τς μεταφρσεως λειτουργικν κει μνων δναται κ. Τελεβντος κα κθε λλος ν χ ντιρρσεις πναντι το π. Δανιλ. Κα γ χω πιφυλξεις. Στενοχωρομαι, διτι τ φθαστα ριστουργματα τς λατρεας δν δνανται ο πολλο, κα μλιστα ο νοι, ν καταλβουν κα ν πολασουν. ᾿Αλλ κα ντιλαμβνομαι, τι ο μεταβολς στ λατρεα ενε δσκολες κα παρακεκινδυνευμνες. Κα διαφων πρς μεταβολς τς λατρεας τομικς κα αθαιρτως π τν Α Β πσκοπο λλο κληρικ. Αν κριθ σωστ ν γνουν κποιες μεταβολς στ λατρεα, ατς πρπει ν γνουν π τν ᾿Εκκλησα, χι π τν Α Β κληρικ αθαιρτως.


Δναται, παναλαμβνω, κ. Τελεβντος ν χ ντιρρσεις πναντι στν π. Δανιλ. ᾿Αλλ᾿ π τ σημεο τν ντιρρσεων σ μ δογματικ θμα μχρι τ σημεο ν κτοξεύῃ ναντον του τν κατηγορα, τι ξετρπη π τ δογματικ διδασκαλα τς ᾿Εκκλησας, πρχει τεραστα π στασι. Στ θματα τν δογμτων τς ᾿Εκκλησας ρχιμανδρτης Δανιλ ᾿Αερκης ενε κραιφνς ᾿Ορθδοξος.


Γι᾿ ατ κ. Τελεβντος, ζηλωτς κα ατς τς Πστεως,φελει ν διορθσ τ λθος του δημοσως δι τν ντπων, στ ποα γραψε, κα το Διαδικτου, στ ποον νρτησε τς νεπρειστες κατηγορες. Εμεθα τσον λγοι ο χριστιανικς γωνιζμενοι στ σατανικ ποχ μας, κα ς μ δημιουργομε διαιρσεις κα πικρες μεταξ μας, λλ᾿ ς μονοομε πρς πιτυχαν το γνος κα δξαν το Χριστο.



Μ πολλ κτμησι
Νικ
λαος ᾿Ιω. Σωτηρπουλος

6 σχόλια:

  1. Ο κ .Ν.Σωτηρόπουλος δεν είναι χθεσινός. Δεν είναι "μειράκιον". Είναι εκ των αρίστων θεολόγων και δοκιμασμένος στον βίο του δια πυρός και σιδήρου των διώξεων και γνωστός για την πίστη του στην Αγία Τριάδα και την αφοσίωσή του στην Εκκλησία και στην Ορθοδοξία. Είναι Παραδοσιακός ! Τον τρέμουν δε οι πάσης φύσεως αιρετικοί, τα επιχειρήματα των οποίων κονιορτοποιεί.

    Συνεπώς η επιστολή έχει βαρύνουσα σημασία, αλλά τουλάχιστον τινες εξ ημών δεν την είχαμε ανάγκη, διότι και ο π.Δανιήλ γνωστός είναι επί έτη, ιεροκήρυξ γίγας, κραταιός θεολόγος, δεν είναι "χθεσινός", τα ίδια με τον κ.Σωτηρόπουλο ισχύουν και για τον π.Δανιήλ, μάλιστα στο προφορικό του κήρυγμα τολμώ να πω ότι πλησιάζει περισσότερο στο "στυλ" του π.Αυγουστίνου. Ο λόγος του κάθε μισό λεπτό διανθίζεται από χωρία της Αγ.Γραφής και των Πατέρων, ιδίως του Ιερού Χρυσοστόμου.
    Χίλιες ομιλίες του κυκλοφορούν, υπομνήματα ερμηνευτικά της Αγ.Γραφής, δεκάδες βιβλία, τώρα παρά την ηλικία του εκδίδει το Χρυσοστομικό Λεξικό, όπου συγκεντρώνει κατά θέμα όλους τους λόγους του Ιερού Πατρός, γνωστό δε είναι και το κοινωνικό του και ιεραποστολικό έργο και οι ομιλίες του που ανελλιπώς συνεχίζει.

    Δεν νομίζω ότι κάποιος διεκδικεί το αλάθητο δίκην πάπα ούτε το αναμάρτητον, άνθρωποι είμαστε, σφάλλουμε αλλά μετανοούμε εν τη πίστει.

    Ευχαριστούμε για το ενδιαφέρον, αλλά δεν έχουμε ανάγκη από επιλεκτικούς (όπως αποδεικνύεται καθημερινά) τελε-χαρακτηρισμούς, εκ του εγγύς εμείς στην Ελλάδα γνωρίζουμε και πρόσωπα και καταστάσεςι. Αλλά προφανώς η τεκμηριωμένη Ευαγγελικά θέση του π.Δανιήλ επί του "666" τάραξε τα θολά ύδατα !!! και πως να τον αντιμετωπίσης!!! ή με συκοφαντίες ή με ειρωνείες.

    Όμως: Ο π.Δανιήλ είναι κορυφή και βράχος.

    Η κορυφή είναι κορυφή κι΄ας είν' και χιονισμένη
    το βράχο δέρνει η θάλασσα μα πάντα βράχος μένει.

    Αναγνώστης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. " ῍Αν διακρίνωμε δέκα ἱεροκήρυκες τῆς Πατρίδος μας ὡς τοὺς καλλιτέρους, ἕνας ἀπ᾿ αὐτοὺς εἶνε καὶο π.Δανιήλ Αεράκης ".

    Νικόλαος Σωτηρόπουλος

    Δεν ψεύδεται ο κ. Σωτηρόπουλος. Το κήρυγμα του π.Δανιήλ είναι Χρυσοστομικό, ταράζει τις απελπισμένες και αμαρτωλές καρδιές και τις οδηγεί στον Ιησού, στην ελπίδα και στη μετάνοια. Γράφω εκ προσωπικής πείρας. Σε κάθε δε κήρυγμα, σε κάθε ομιλία, σε κάθε σχεδόν περιοδικό, ο π.Δανιήλ υποφέρει για το έγκλημα των εκτρώσεων, τον εκφυλισμό, τις εκκλησιαστικές αδικίες, όπως κατά των αναπολογήτως σφαγιασθέντων μητροπολιτών και του εν ζωή π.Νικοδήμου. Τα "Βάζει" με αρχές και εξουσίες. Και δεν κουράζεται να αγωνίζεται και να διώκεται υπερ της δικαιοσύνης. Μακάριος !

    Όπως μακάριος είναι, κατά τον Ιησούν, και ο ιδιοκτήτης του παρόντος ιστολογίου που "μια ζωή" συμπάσχει με τους απανταχού αδικουμένους και "άχρι θανάτου" αγωνίζεται υπερ της αληθείας.

    ΤΑ ΓΡΑΠΤΑ ΜΕΝΟΥΝ - SCRIPTA MANENT
    Στο θέμα των μεταφράσεων ο π.Δανιήλ γραπTώς έχει δηλώσει ότι ΜΌΝΟΝ η Επίσημη Εκκλησία Θα αποφασίσει. Αν διαβάσετε δε, τα βιβλία του και τα άρθρα του επί ΔΕΚΑΕΤΙΕΣ στα περιοδικά, θα δείτε, ότι ο π.Δανιήλ παραθέτει ΠΑΝΤΑ το αρχαίο πρωτότυπο κείμενο της Αγ.Γραφής ή των Πατέρων ή των Ι.Κανόνων και έπειτα γράφει τη λέξη Μετάφρασις και παραθέτει την μετάφρασι στην καθομιλουμένη, για να καταλάβουμε και εμείς τι λέει ο Ι.Χρυσόστομος ή ο Γρηγόριος ο Θεολόγος ή άλλοι Πατέρες. Δεν βάζει μόνο μετάφρασι όπως θα μπορούσε. Λοιπόν; Τι φρονεί;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Οι παλαιότεροι αναγνώστες θυμόμαστε τον π.Δανιήλ Αεράκη να είναι τακτικός αρθρογράφος του Ορθοδόξου Τύπου, μαχητικός σε θέματα Ορθοδοξίας.

    Άλλαξε μήπως μυαλά τώρα στα γεράματα ο π.Δανιήλ; Αστεία ερώτησις. Τότε;

    Στον Ο.Τ. άλλαξε η ηγετική συντακτική ομάδα. Δίδεται το βήμα προφανώς σε αρθογράφους που συμπλέουν με τη γραμμή της νυν διεύθυνσης του Ο.Τ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Τι να "ανακάλυψε" ο κ. Τελεβάντος που επί 50 χρόνια εμείς οι ακροατές και αναγνώστες του π.Δανιήλ δεν ανακαλύψαμε; Σκέφτομαι.

    Επί 2000 χρόνια υφίσταται η αντιδιαστολή: "Εκκλησία ή θρησκεία της περιτομής";

    Στην περιτομή προστέθηκαν δεκάδες "μαγικά, γραώδη, ψευδή, ανθρώπινα, σιμωνικά, αντικανονικά, τυχηρά, αγιασμένα φρούτα, τρόπος εκλογής κληρικών, άδικες απομακρύνσεις 12 επισκόπων, άδικα επιτίμια, οικουενισμός, θεοτικά", που άλλοτε είναι γραφικά, άλλοτε όμως αντιχριστιανικά.
    Ο π.Δανιήλ με τα συγγράματά του και τις ομιλίες του οδηγεί τους πιστούς στην Πίστη στον Ιησού και στην Αγ.Τριάδα, στην Μία Αγία καθολική και αποστολική Ορθόδοξη Εκκλησία, και όχι στη θρησκεία.

    Αιρετική θεωρείται από άκρως συντηρητικούς αλλά άσχετους με την Εκκλησιαστική Παράδοση και την Αγία Γραφή η στάση του στα τυχηρά, σιμωνία, εμπορευματοποίηση περιφερόμενων ι. λειψάνων και εικόνων, τυχηρών, σιμωνίας, μαγικών φυλακτών, άσεμνης ενδυμασίας γυναικών σε ναούς και εκτός, εκμετάλλευση ιερών φρούτων, τάχα, χειροτονιών σχεδόν εφήβων νέων, ημερολογίου, επισκόπων, κουσουρίων, θηλυπρεπούς συμπεριφοράς κληρικών, οικουμενιστών, επιτρεπόντων προγαμιαίες σχέσεις, και πρόσφατα περί 666΄. Και εμάς μας κατηγορούν.

    Αλλά στην πραγματικότητα ο π.Δανιήλ Αεράκης, ο προσγειωμένος Ιεροκήρυκας, βαδίζει στην Καντιωτική γραμμή, βαδίζει στην Ορθόδοξη παράδοση.

    Την ευχή Σας π.Δανιήλ, δέεσθε υπέρ ημών αλλά και των εχθρών την Ορθοδοξίας ίνα μετανοήσουν.
    Ιωάννης Μ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Σχόλιο στο άρθρο του κ.Νικ. Σωτηρόπουλου για τον π.Δανιήλ.

    "αδελφός υπό αδελφού βασταζόμενος, ως πόλις οχυρά και τετειχισμένη"

    Συμφωνώ με τους 3 πρώτους σχολιαστές ότι βαρύνουσα αξία έχει η γνώμη του κ.Ν.Σωτηρόπουλου. Και για ένα άλλο λόγο: Και ο Απ. Παύλος χάρηκε, συγκινήθηκε και πήρε δύναμη όταν είδε τους Χριστιανούς να έρχονται σε δυο ομάδες να τον προϋπαντήσουν, ενώ έφτανε στη Ρώμη. Ανθρώπινο το ότι έχουμε ανάγκη συμπαράστασης όταν διωκόμαστε ή συκοφαντούμαστε.

    Η γνώμη των χιλιάδων ανώνυμων ακροατών και αναγνωστών των κηρυγμάτων του π.Δανιήλ δεν μπορεί να ακουστεί. Ετσι, ως εξ ονόματος χιλιάδων άλλων, εκφράζεται ο κ.Σωτηρόπουλος, πιστό πνευματικό τέκνο του π.Αυγουστίνου και συνεχιστής του στην αδελφότητα "Σταυρός".

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου