Τρίτη 28 Δεκεμβρίου 2010







Μη ψάχνετε


για το Χριστό!


του αρχιμ. Δανιήλ Αεράκη


Ο Χριστός δεν γεννιέται στα οφφίκια και στους τίτλους. Δεν γεννιέται στην υπεροψία της εξουσίας και στην οίηση των αρχόντων. Ο Χριστός γεννιέται στο λαό, στους ταπεινούς βοσκούς.


Αν ερχόταν ο Χριστός σήμερα, δεν θα Του άνοιγαν τις πόρτες τα μέγαρα των αρχόντων, τα βουλευτήρια, τα καπιτώλια, οι λευκοί οίκοι, τα μέγαρα διεθνών οργανισμών. Θα τον άφηναν έξω οι ορθόδοξοι ναοί, το θρησκευτικό κατεστημένο.


Θα ζητούσαν γραπτή άδεια, προκειμένου να μπη, να λειτουργήση και να κηρύξη στο Ναό Του. ΘαΤον ρωτούσαν, σε ποια Μητρόπολι ανήκει και αν πέρασε από τα αρμόδια γραφεία, να υποβάλη σέβη!


Δεν θα άφηναν το Χριστό να έρθη και να ζήση στο χώρο της Εκκλησίας, εν ονόματι … του Χριστού!

•Γεννήθηκε ο Χριστός στη φάτνη. Δεν γεννήθηκε σε πλούτη.

Δεν μπορεί σήμερα ο Χριστός να γεννηθή, γιατί έχουμε χλιδή και πολυτέλεια.

Δεν μπορεί να γεννηθή στην υπερηφάνεια, στα στολίδια, στα μεγαλεία.

Της ταπεινώσεως το στρωσίδι περιμένει, για να γεννηθή.

Της απλότητας την καρδιά, για ν’ αναπαυθή. Ο πλούτος της Θεότητας είναι τυλιγμένος στα ράκη της εκούσιας φτώχειας.

«Τι γαρ ευτελέστερον σπηλαίου;

Τι δε ταπεινότερον σπαργάνων;

Εν οις διέλαμψεν ο της Θεότητός σου πλούτος,

Κύριε· Δόξα σοι».

(υπακοή Χριστουγέννων)

•Όπου υπάρχει η πολυτέλεια, δεν γεννιέται η Απλότητα.

•Όπου φωλιάζει η υπερηφάνεια, δεν γεννιέται η Ταπείνωσις.

•Όπου στριμώχνεται το μίσος, δεν γεννιέται η Αγάπη.

•Όπου δαγκώνει η αντιπάθεια, δεν γεννιέται η Συμπάθεια.

•Όπου επικρατεί η φιλαργυρία, δεν γεννιέται η εκούσια Πενία.

•Όπου κυριαρχεί το συμφέρον, δεν γεννιέται η Προσφορά.

•Όπου εξουσιάζει η διαφθορά, δεν γεννιέται ο Καθαρός.

2 σχόλια:

  1. Αυτό θυμίζει την περίφημη συνάντηση του Μ. Ιεροεξεταστή με το Χριστό (στον Ντοστογιέφσκυ):

    "Έχεις το δικαίωμα να μας αποκαλύψεις ας είναι και έν' από τα μυστικά του κόσμου απ' όπου έρχεσαι;" ρωτά ο γέρος, κι απαντά ο ίδιος : "Όχι, δεν έχεις το δικαίωμα. Γιατί τούτη η αποκάλυψη θα 'ρχόταν να προστεθεί στην προηγούμενη, και μ' αυτόν τον τρόπο θ' αφαιρούσες απ' τους ανθρώπους την ελευθερία που την υπερασπίσθηκες τόσο πάνω σε τούτη τη γη.
    Όλες οι νεώτερες αποκαλύψεις θα έβλαπταν την ελευθερία της πίστης, γιατί θα εμφανίζονταν σαν οφειλόμενες σε θαύμα. όμως, εσύ ο ίδιος πριν από δεκαπέντε αιώνες έβαζες πάνω απ' όλα τούτη την ελευθερία της πίστης. Δεν είπες τάχα τόσες φορές : "Θέλω να σας καταστήσω ελεύθερους!" Ε, λοιπόν ! Τους είδες τους "ελεύθερους" ανθρώπους -προσθέτει ο γέρος με σαρκαστικό τόνο. Ναί, όλο αυτό μας στοίχισε πολύ ακριβά- εξακολούθησε κοιτάζοντάς τον μ' αυστηρότητα -μα επιτέλους τελειώσαμε τούτο το έργο στ' όνομά σου. Μας χρειάσθηκαν δικαπέντε αιώνες σκληρής δουλειάς, για να εγκαθιδρύσουμε την ελευθερία, μα τώρα πια έγινε, και καλά. Δεν το πιστεύεις; Με κοιτάζεις μάλιστα με τρυφερότητα, χωρίς ούτε να καταδεχτείς ν' αγανακτήσεις. Μα ξέρετε ότι οι άνθρωποι ποτέ άλλοτε δεν πίστεψαν τον εαυτό τους πιο λεύτερο όσο τώρα, κι ωστόσο, η ελευθερία τους είν' εκείνη, που έρχονται να την καταθέσουν ταπεινά στα πόδια μας. Αυτό λοιπόν είναι το έργο μας, για να λέμε την αλήθεια. Αυτή είν' η ελευθερία που ονειρεύτηκες ;"

    Προφητεύουν ότι θα ξαναγυρίσεις για να νικήσεις πάλι, περιτριγυρισμένος από τους εκλεκτούς σου, τους πανίσχυρους και περήφανους. θα πουν ότι δε θα 'χουν σωθεί παρά μόνο εκείνοι από μόνοι τους, ενώ εμείς θα 'χουμε σώσει όλο τον κόσμο. Ισχυρίζονται ότι η πόρνη ανεβασμένη πάνω στο ζώο και κρατώντας στα χέρια της τό "κύπελλο του μυστηρίου" θα 'ναι ατιμασμένη, ότι οι άνθρωποι θα επαναστατήσουν πάλι, ότι θα ξεσχίσουν την πορφύρα της και θα καταβροχθίζουν το "ακάθαρτο". Θα σηκωθώ τότε και θα δείξω τις μυριάδες τους ευτυχισμένους, που δε γνώρισαν το αμάρτημα. Κι εμείς, εμείς που πήραμε απάνω μας τα λάθη τους, για την ευτυχία τους, θ' ανορθωθούμε μπροστά σου και θα πούμε: "Δε σε φοβόμαστε καθόλου. Κι εμείς το ίδιο βρεθήκαμε στην έρημο, ζήσαμε μ' ακρίδες και μέλι. Κι εμείς το ίδιο ευλογήσαμε την ελευθερία που παραχώρησες στους ανθρώπους. Κι ετοιμαστήκαμε να 'μαστε ανάμεσα στους εκλεκτούς σου, στους ισχυρούς και στους περήφανους, και να καούμε "για να συμπληρώσουμε τον αριθμό". Αλλά συνήρθαμε και δε θελήσαμε να υπηρετήσουμε μια παράλογη ιδέα. Ξαναγυρίζουμε για να ενωθούμε μ' αυτούς που διόρθωσαν το λάθος σου. Εγκαταλείψαμε τους περήφανους και γυρίσαμε κοντά στους ταπεινούς, για να φτιάξουμε την ευτυχία τους". Στο ξαναλέω, αύριο, σ' ένα νόημά μου, όλο αυτό το πειθαρχημένο κοπάδι θα φέρει αναμμένα κάρβουνα για την πυρά, όπου θα σ' ανεβάσουμε για να μην εμποδίσεις το έργο μας. Γιατί αν κάποιος αξίζει πιότερο απ' όλους να καεί, αυτός είσ' εσύ. Αύριο θα σε κάψω. Ελέχθη.

    ... ο ιεροεξεταστής σωπαίνει, περιμένει μια στιγμή την απάντηση του Κρατούμενου. Η σιωπή του, τον βαραίνει. Ο Κρατούμενος τον άκουγε όλη την ώρα έχοντας καρφωμένη πάνω του τη διαπεραστική κι ήρεμη ματιά του, φανερά αποφασισμένος να μην του απαντήσει. Ο γέρος θα 'θελε να του πει κάτι, έστω κι αν ήταν λόγια πικρά και σκληρά. Ξαφνικά ο Κρατούμενος πλησιάζει ήρεμα και σιωπηλός το γέρο και του φιλά τ' άχρωμα χείλια του. Αυτή ήταν όλη κι όλη η απάντησή του.
    Ο γέρος τινάζεται, τα χείλια του τρέμουν. Πάει στην πόρτα, την ανοίγει και του λέει: "Φύγε και να μην ξαναγυρίσεις πια... ποτέ πια !" Και τον αφήνει να φύγει μέσα στα σκοτάδια της πόλης. Ο Κρατούμενος φεύγει.

    ΙΚ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. " Θα Τον άφηναν έξω οι ορθόδοξοι ναοί, το θρησκευτικό κατεστημένο ".

    Μήπως σεβαστέ γέροντα π.Δανιήλ,
    μήπως δεν "Θα" τον άφηναν αλλά "Τον έχουν αφήσει έξω" οι ορθόδοξοι ναοί, το θρησκευτικό κατεστημένο, γραμματείς φαρισαίοι και σαδδουκαίοι, κλήρος και εμείς ο "ευσεβής" λαός;

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου