Τρίτη 31 Αυγούστου 2010





























Η ΜΟΝΗ ΑΣΕΒΗΣ

ΚΑΙ ΠΡΟΚΛΗΤΙΚΗ

ΠΑΡΑΦΩΝΙΑ



Οπως γράψαμε και χθές, η μόνη παραφωνία της τελετής της ταφής του ΛΕΟΝΤΟΚΑΡΔΟΥ πατρός ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟΥ, ήταν ο αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος.
"Ιός ασπίδος υπό τα χείλη αυτού".

Ηρθε στην Φλώρινα για να μας πή ότι ο Αυγουστίνος υπήρξε ΥΠΕΡΒΟΛΙΚΟΣ και ΑΚΡΑΙΟΣ.

Και δέχθηκε την βεβήλωσι, εν μέσω του θρηνούντος λαού να ακουσθή η γελοία φήμη του.

Και αφού στιγμιαία ηλθε, είδε και απήλθε.
Ηλθε τρεμάμενος και εν μέσω των προσφιλών του αστυνομικών και διάβασε, οπως συνηθίζεται, γιά τα μάτια, ένα τρισάγιο.

Και μετά από λίγο.... εκτίναξε τα βέλη του τα φαρμακερά.

Μας εξώργισε σφόδρα-σφόδρα ο ...Ανύπαρκτος.

Αυτός που είναι ενδοτικός σε όλους και σε όλα.
Αρκεί να τον επαινούν και να τον εγκωμιάζουν, να τον ...ρένουν με άνθη και να τον δίνουν ...τα χρυσά κλειδιά...
Τις κοσμικές αυτές γελοιότητες.
Αλλωστε γνωρίζουμε ότι αυτός είναι ο κόσμος.
Και αυτός είναι ο αρχιεπίσκοπος του αχρίστιανου άπιστου κόσμου και όχι ΗΜΩΝ των ΧΡΙΣΤΙΑΝΩΝ.

Ομως, όλως ανέλπιστα και την κατάλληλη στιγμή μετά από όλη αυτήν την αρχιεπισκοπική ΑΣΧΗΜΙΑ και επιμόλυνσι του ιεροπρεπούς χώρου, ενεφανίσθη ο μητροπολίτης Σπάρτης κ. Ευστάθιοος ο οποίος χωρίς να γνωρίζη ποιός και τί προηγουμένως ΑΣΕΒΕΙΕΣ εξέβρασε των οδόντων του , έδωσε εις αυτόν και τους ομοίους του, την κατάλληλη απάντησι στα δηκτικά και ανάρμοστα και απαράδεκτα λόγια του.

Είπε εν μέσω και άλλων πολλών, ο επίσκοπος Σπάρτης:


Τι με έκανε να φτάσω μέχρι εδώ; Η ευγνωμοσύνη μου.
Και το λέω αυτό με όλη την δύναμι της ψυχής μου.

Ζούμε σε μιά εποχή που υπάρχει έλλειμα ευγνωμοσύνης.


Ο Γέροντας, μας εδίδαξε την ακλόνητη Πίστι.
Μας εδίδαξε το ήθος, την αγνότητα, την καθαρότητα του σώματος και της ψυχής. Διότι ήταν υπεράνω υποψίας ο Γέροντας.
Και αντέγραφε την καθαρή ζωή των αγγέλων, 'εστω και άν αυτός σάρκα φορούσε και τον κόσμον οικούσε.

Και τότε που είμεθα φοιτηταί τον κοιτάζαμε κατάματα, και θαυμάζαμε και αυτήν την αρετή, και αυτή η αρετή της αγνότητάς του και της καθαρότητάς του ήταν αυτή που εβάραινε σε πολύ δύσκολες στιγμές που πέρασε η Ελλαδική Εκκκλησία.


Πιστεύω, ότι ο Γέροντας δεν ήταν άνθρωπος ΑΚΡΟΤΗΤΩΝ.
Αυτά που έλεγε είναι λόγος Ευαγγελικός.
Εμείς δεν μπορούμε να κηρύξουμε άλλο Ευαγγέλιο εκτός από αυτό που μας παρέδωσαν οι άγιοι Απόστολοι.

Επομένως πρέπει να λέμε, το ναί, ναι και το ου, ου.
Εάν κάνουμε συμβιβασμούς ή έχουμε την εσφαλμένη αντίληψι να τα βολέψουμε τα πράγματα ή να συμβιβάσουμε τα διεστώτα, εγώ πιστεύω ζημιά κάνουμε και στην υπόθεσι της Εκκλησίας.
Ολοι οι άνθρωποι άν ήξεραν από την αρχή ποιό είναι το Ευαγγέλιο και πως πρέπει ατόφιο να το δεχθούμε, και ατόφιο να το πιστέψουμε και μέχρι λεπτομερειών να το εφαρμόσουμε, δεν θα είχαμε όλα αυτά τα παρατράγουδα, τα οποία πιστεύω ότι προήλθαν από την μεγάλη επιείκεια και από την υποχωρητικότητα και ενδοτικότητα την οποία δείχνουμε.


Ο Γέροντας δεν ήταν ΣΚΛΗΡΟΣ.
Απεναντίας ήταν πολύ-πολύ αγαθός στην ψυχή, πολύ καλωσυνάτος, γελούσε εύκολα, έκλαιγε εύκολα, ήταν ένα μεγάλο παιδί.
Επομένως αυτοί που τον έλεγαν πολύ ΣΚΛΗΡΟ και ΑΚΡΑΙΟ, ήταν αυτοί που δεν τον γνώρισαν.
΄Η θα άκουγαν κάποιους τοποθετημένους εχθρικά απέναντι της Εκκλησίας.


Για μας ο Γέροντας ήταν το ΙΝΔΑΛΜΑ.
Ηταν η εικόνα του καλού ποιμένος με ένα λόγο.

Ο π. Αυγουστίνος δεν ζούσε γιά τον εαυτό του, ζούσε γιά την Εκκλησία και τον πονούσε κάτι που ζημίωνε την υπόθεσι της Εκκλησίας.
Γι αυτό έπαιρνε αυτή τη θέσι και δεν μπορούσε να γίνη κι αλλοιώς.
Και ο Χριστός μας έπαιρνε βούρδουλα σε κάποια στιγμή και ανέτρεψε και τα τραπέζια στο ναό του Σολομώντος διότι θίγονταν η ιερότης του χώρου.
Εχουμε λοιπόν το παράδειγμα αγιογραφικά θεμελιωμένο και δεν θα μπορούσε εκείνος να ζήση και διαφορετικά να ενεργήση.


Σαν Διδάσκαλος χρησιμοποιούσε και την επιείκειά του και την αυστηρότητά του.
Πιστεύω ότι τον π. Αυγουστίνο ο Θεός τον έδωσε ως δώρο και στην μητρόπολι αυτή και σε όλη την Ορθοδοξία.
Γι αυτό και τον άφησε να ζήση
104χρόνια.
Ο Θεός έδωσε αυτήν την εκκλησιαστική προσωπικότητα ως δώρο εις τον λαό Του.
Να τον παρακαλούμε να προσεύχεται για όλους μας εκεί κοντά στον θρόνον του Θεού που από εδώ και στο εξής θα βρίσκεται.

7 σχόλια:

  1. Δεν θάπρεπε Οδυσσέα να υπάρξει μιά διαμαρτυρία ,ένα γιουχάϊσμα στον Ιερώνυμο; Αυτοι οι κοσμικοί φοβούνται τόσο πολύ το "στραπατσάρισμα" του φαινεσθαι.Μήπως και ταρσακουνηθούν οι συνηδήσεις... Ο σοφός λαός λέει "όποιος γέρος δεν νοεί, θέλει τρείς με το ραβδί" γιατί δεν παίρνουν από λόγια και διαμαρτυρίες. Ελπίζω πως θα πάρουν την απάντηση στο μνημόσυνο οι θρασείς βέβηλοι... Ασκληπιάδης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Και η παρουσία των οικουμενιστών Σύρου Δωροθέου και Δημητριάδος Ιγνατίου τί είναι ; Δεν είναι μεγάλη ντροπή και αισχύνη;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Οι Οικουμενιστες βεβήλωσαν την κηδεία του γέροντα.Είναι αξιοι της μοίρας τους οι αντίχριστοι.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ήμουν παρών σχεδόν όλη τη μέρα της Κυριακής, και την επόμενη. Εντύπωση μου έκανε η διαρκής προσέλευση του λαού για τον τελευταίο ασπασμό και ιδιαίτερα η αγάπη με την οποία τα πάρα πολλά μικρά παιδιά "χαιρετούσαν" τον άγιο του Θεού. Πρώτη φορά εισέρχομαι στο ιστολόγιό σας μέσω άλλης ιστοσελίδας και τα στοιχεία με οδηγούν σε παλιές ηρωϊκές εποχές των νεανικών μου χρόνων (Φύλακες της Ορθοδοξίας που με ανυπομονησία αγόραζα από το περίπτερο πλησίον της Αγ.Σοφίας Θεσ/νίκης). Τα σέβη μου. Ο Αρχιεπίσκοπος ήταν συγκινημένος, δεν θέλω να αντιλέξω στο "σπίτι σας", αλλά ετίμησε νομίζω τον άγιο Φλωρίνης και αν μίλησε στιγμιαία για κάτι που ίσως θεώρησε "ακρότητα" ο ίδιος ως πολύ νεότερος ηλικιακά, υπεννόησε ότι έτσι την εξέλαβε ο ίδιος και τινες άλλοι, χωρίς να υποστηρίξει ότι ο π.Αυγουστίνος η η αντίθετη άποψη είχε δίκιο. 'Αλλωστε στην υπόλοιπη ομιλία του αν θυμάμαι, ο αρχιεπίσκοπος ετίμησε τον Γέροντα και είπε ότι είναι σημείο αναφοράς, σπάνια μορφή προσωπικότητας ανθρώπου Χριστιανού και Επισκόπου ... που οι λοιποί δεν μπορούμε να του μοιάσουμε σε όλα και ας προσπαθήσουμε σεότι είμαστε ικανοί και άξιοι.. Τον "ανέβασε" με τους λόγους του τον π.Αυγουστίνο και έδειξε ταπεινότητα και ελαχιστότερος εκείνου. 'Αλλωστε ο επίσκοπος Αυγουστίνος ουδέποτε διεκδίκησε το αλάθητο του πάπα, ιδίως για δευτερεύοντα ζητήματα, μάλιστα μετα βδελυγμίας απεστρέφετο την ιδέα αυτή και ενώ εκήρυσσε π.χ. "κλείστε τις τηλεοράσεις" ουδέποτε απεμάκρυνε του κλυκλου του όσους δεν τις είχαν κλείσει. Ο Αρχιεπίσκοπος επέδωσε κάποιες διαφορές σκέψης στην διαφορά ηλικιών. ?Και εύλογον είναι. Αν στην εποχή της νεότητός μας, αγαπητοί, φορούσαμε μκρυά μανίκια το καλοκαίρι και είχαμε απαραίτητα μουστάκι, οι εποχές άλλαξαν και αυτά είναι επουσιώδη, όπως και το παντελόνι που από ανδρικό ένδυμα είναι πλέον και γυναικείο όσο και αν δεν το κατανοούμε οι μεγαλύτεροι. Να μην στεκόμεθα στα επουσιώδη.

    Την Δευτέρα 31-8 από τους πολλούς επικηδείους λόγους, ξεχώρισα και έκλαψα με τον του εκπρσώπου του Αγ.Όρους που απέδωσε την προσωπικότητα του αγίου του Θεού όπως την ζούσε ο ίδιος ως πνευματικός αδελφός του και όπως την περιμέναμε οι αγαπώντες τον άγιο επίσκοπο Αυγουστίνο. Ο λόγος αυτός είναι μηνμείο Ορθοδόξου ομολογίας και πορείας. Που να τον βρούμε... Ευχής έργο θα ήταν να αναρτηθούν όλες οι ομιλίες. Ας προσεύχεται για όλους μας ο άγιος, εν μέσω των αγίων της θριαμβεύουσας εκκλησίας του Θεού. Μετά αδελφικής αγάπης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Όντως από τους επικηδείους λόγους εξεχώρισε αυτός του αγιορείτου ηγουμένου, αλλά και ο καθένας ξεχωριστά ομιλητής έδωσε ακριβή στοιχεία της προσωπικότητος του μακαριστού γέροντος Αυγουστίνου. Αυτό που κυρίως απετέλεσε παραφωνία στην όλη εξόδιο ακολουθία ήταν η παρουσία των οικουμενιστών επισκόπων Ιγνατίου Δημητριάδος και Δωροθέου Σύρου. Ίσως προσήλθαν για να πάρουν πόντους.....αφού στη συνείδηση των πιστών είναι προδότες της πίστεως. Ας ελπίσουμε ότι ό άγιος πρώην Φλωρίνης να πρεσβεύει για την μετάνοιά τους και την επάνοδό τους στην οδό της Ορθοδοξίας. Αναρωτήθηκα όμως, μόλις τους είδα να παίρνουν θέση εντός του ιερού για να ψάλλουν το τρισάγιο υπέρ αναπαύσεως του γέροντος, αν κάποιος πιστός φώναζε ουαί σ' αυτούς που είχαν το θράσος και την αναίδεια να παραστούν στην εξόδιο ακολουθία του, χωρίς να ακολουθούν ούτε ίχνος, ούτε στο ελάχιστο το παράδειγμά του αλλ'απεναντίας προσβάλλουν τη μνήμη του, αλήθεια τί θα έκαναν οι άλλοι πιστοί οι παρευρισκόμενοι στο ναό; Θα θεωρούσαν την αποδοκιμασία αυτή των υποκριτών οικουμενιστών προσβολή ή τιμή στη μνήμη του γέροντος Αυγουστίνου; Απλά τον λογισμό μου σας καταθέτω, διότι τιμή αγίου, μίμηση αγίου.
    Συμπληρωματικά αναφέρω ότι μεγάλη και αισθητή ήταν η απουσία του βετεράνου θεολόγου και αγωνιστού, γνησίου τέκνου του γέροντος Αυγουστίνου κ. Νικολάου Σωτηροπούλου. Ο Θεός να του δίνει δύναμη να ξεπεράσει το πρόβλημα της υγείας του ώστε να συνεχίσει το έργο του πνευματικού πατρός του Αυγουστίνου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Συμφωνώ με την Χριστινα μας. Έπρεπε ο δεσπότης της Φλώρινας να τους διώξει. Και ο πιστός λαός να τους αποδοκιμάσει και να τους εκδιώξει κακήν κακώς. Χάλασε και η Φλώρινα;;

    ΠΕΡΙΚΛΗΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. O ανώνυμοες 1 Σεπτεμβρίου 2010 1:16 π.μ. έχει ΜΕΓΑ ΣΦΑΛΜΑ!
    Η σεμνότητα και η κατα το φύλον αρμόζουσα ενδυμασία ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΘΟΛΟΥ ΕΠΟΥΔΙΩΔΗ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΑΛΛΑ ΟΥΣΙΩΔΗ και γι' αυτό ΙΣΧΥΟΥΝ ΕΙΣ ΑΙΩΝΑΣ.

    Αυτά λένε όλοι οι ορθοί θεολόγοι και ο Σωτηρόπουλος και ο π.Αυγουστίνος. Και μην θέλει την νεωτερίζουσα ψευτοθεολογία να μας την περάσει για αληθινή.

    Αγωνιστής

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου