Прогон Архимандрита Симеона по верској и политичкој линији
субота, 17 јул 2010 21:17 |
Жељко Которанин Данас многи нападају Министарство Правде Републике Србије због изгубљеног процеса пред Грчким АЕРОПАГОМ у случају екстрадиције Архимандрита Симеона (Виловски). Од таквих критичара се тако нешто може и очекивати. Они, незнавени, неће да прихвате да су чињенице јаче од њихове самовоље.
Министарство Правде Републике Србије је у овом случају имало улогу сервиса, посредника између судских органа Републиике Србије и грчких власти. Ово министарство је могло понудити само оне доказе до којих је дошао Виши суд у Београду. А ти докази су били ништавни пред независним и непристрасним Врховним судом Грчке, Арeопагом. Министарство није могло имати чвршће доказе који би подкрепили кривичну пријаву Синода СПЦ. Отуда свако оспоравње овог министарства јесте злонамерно и незналачко.
Пред Ареопагом се показала беда правосуђа Републике Србије и необјективност и пристрасност Синода СПЦ, као и неуставна спрега ово двоје. Они су на основу положаја који је Архимандрит Симеон заузимао у епархији рашко-призренској и самој чињеници да је у Грчкој коју су без основа прогласили за бекство, дошли до основа сумње да је Архимандрит Симеон злоупотребио службени положај. У расветљавању основа сумње саслушани су сведоци који су оповргли тврдње из кривичне пријаве. Упркос томе, истражни судија вишег суда оспорене основне сумње проглашава основаном сумњом и креће у истражни поступак, који ни до данас није донео њему жељени резултат.
У међувремену пред грчким судом отпочиње процес екстрадиције Архимандрита Симеона, наравно без доказа, само са оспореном основаном сумњом. Све то није кривица Министарства Правде него је то кривица оних који на силу гурају поступак напред. На делу је прогон на верској и политичкој основи Архимадрита Симеона из истих разлога из којих прогањају владику Артемија и монаштво, његову духовну децу. Све је то видео Ареопаг.
А сада бивши Администратор не знамо одакле извлачи наводно лажно сведочење Преосвећеног Владике Артемија. Да ли бивши Администратор уопште зна о чему је сведочио Преосвећени Владика Артемије? Било би добро да наведе шта је лажно рекао Преосвећени Владика Артемије.
Морамо рећи да је писмо бившег Администратора пуно празних инсинуација против Архимадрита Симеона. Те да је побегао не зна се којим колима, као да их је украо, те да је однео новаца, те да је изиграо суђење, те да је прочитао ово или оно. На ове инсинуације могао је насести истражни судија Вишег суда у Београду, али не и Ареопаг. Ареопаг тражи доказе, а они оспоравају инсинуације бившег Администратора. Зар је могуће да би тврдња Преосвећеног Владике Артемија о врлинама Архимандрита Симеона имала већу доказну снагу од другог каквог доказа о умешаности у финансијске малверзације? Ареопагу је важнији ауторитет правне професије, него проблематични ауторитет Републике Србије и Синода Српске православне Цркве.
Да подсетимо, током 2006 године незванична комисија Синода СПЦ са сада бившим Администратором извршила је преглед материјално финансијског пословања ЕРП-а и није нашла неправилности у раду осим приговора везаног за детаљније извештавање Суботичког што је овај одмах и учинио.
У сведочењима пред Истражним судијом Вишег суда у Београду сведоци не могу да потврде ни чињеницу да новца уопште недостаје, а камоли која је то количина која евентуално недостаје. Али фарса се наставља.
Најгоре од свега јесте што се бивши Администратор представља највећим теолошким ауторитетом у данашњем Православном свету. Одакле то? Оволике неутемељене, лажне и злонамерне инсинуације овакво представљање чине смешним.
Уместо што узнемирава свој и свачији дух оваквим обрaћањима, боље би му било да седи у неком манастиру и да у покајању проучава списе Светих Отаца на корист своје напаћене душе и целе Српске Православне Цркве. |
Ο/Η Παναγιώτης Τελεβάντος είπε...
ΑπάντησηΔιαγραφήΜόλις ανακάλυψα το ιστολόγιό σας και διαπίστωσα ότι έχει πολλές πληροφορίες άγνωστες σε μένα.
Τελικά όμως δεν είμαι σίγουρος ότι κατανοώ τι συμβαίνει.
Οι δύο τελευταίες σας αναρτήσεις δίνουν την εντύπωση ότι αντιφάσκουν.
Τελικά τι από τα δυο συμβαίνει;
Ο πρώην Ράσκας Αρτέμιος κάλεσε τους μοναχούς να επιστρέψουν στο Κόσσοβο όπως αναφέρει η ανακοίνωση της Συνόδου ή δημιουργεί νέο μοναστήρι σε άλλη περιοχή όπως αναφέρει ο Σεβασμιότατος πρώην Ερζεγοβίνης Αθανάσιος;
Μήπως μπορείτε να μας διευκρινίσετε το θέμα;
22/7/10 3:30 μμ
Blogger Ο/Η Ονομα: Ιωαννης Νικοπουλος Τοποθεσια: Πατρα, Greece είπε...
Αγαπητέ εν Χριστώ αδελφέ Κύριε Παναγιώτη,
Όντως ο Σεβασμιώτατος Αρτέμιος ανταποκρίθηκε προς τιμήν του στο αίτημα της Ιεράς Συνόδου.Το κείμενο το συγκεκριμένο του Αθανασίου χρονολογικά προηγείται κατά δύο ημέρες των νεότερων εξελίξεων και δίνει μια συνολική απάντηση στο εκκλησιολογικό πρόβλημα των ημερών μας.
Ευχαριστώ για την παρατήρηση σας,ίσως πρέπει να προσδιορίσω επακριβώς την ημερομηνία και στα δυο κείμενα.
Ευχόμεθα όπως επανέλθει η ειρήνη και αγάπη στην Σερβική Ορθόδοξη Εκκλησία, προς δόξαν του εν Τριάδι Θεού!
22/7/10 4:05 μμ
Blogger Ο/Η Παναγιώτης Τελεβάντος είπε...
Ευχαριστώ για τη διευκρίνιση.
Μακάρι ο Θεός να δώσει αίσιο τέλος στα προβλήματα των αδελφών μας των Σέρβων.
Τους αγαπούμε όλους - πολλούς από αυτούς γνωρίζουμε προσωπικά από δεκαετίες - και πονάμε αληθινά για το διασυρμό της Εκκλησίας της Σερβίας όπως πονάμε για τα παθη του ομόδοξου Σερβικού λαού.
22/7/10 4:23 μμ
Ανώνυμος Ο/Η Ανώνυμος είπε...
Είστε τυφλοί και οι δυό σας που αδυνατείτε να ξεχωρίσετε την αλήθεια.
Ντροπή σας.
Αλλά τυφλός τυφλόν εάν οδηγεί, αμφότεροι εις βόθυνον πεσούνται.
22/7/10 5:12 μμ