Τετάρτη 24 Φεβρουαρίου 2010

ΤΟ ΕΟΡΤΟΛΟΓΙΟ

ΔΟΓΜΑ ΠΙΣΤΗΣ;


γράφει ο SILVER από τον Καναδά*

Τι είναι αίρεση;
Η νοθεία της Πίστης.
Τι είναι όμως νοθεία της Πίστης;
Η αθέτηση Δογμάτων;
Βεβαίως και αυτό είναι νοθεία της Πίστης, αλλά δεν είναι μόνον αυτό.
Νοθεία της Πίστης είναι και η μετατροπή σε Δόγματα Πίστης πραγμάτων που δεν είναι Δόγματα Πίστης.
Αν δηλαδή θελήση κάποιος να μετατρέψει σε Δόγμα Πίστης, σε όρο σωτηρίας, κάποιο πράγμα δευτερεύον, έστω και καλό, τότε γίνεται αυτομάτως α ι ρ ε τ ι κ ό ς .
Θέλετε παράδειγμα;

Έχουμε τους Ευσταθιανούς.
Τι έκαναν αυτοί;
Αθέτησαν Δόγματα Πίστης;
Ποιο;
Μήπως το περί Αγίας Τριάδος;
Μήπως το περί των δύο φύσεων του Χριστού;
Μήπως το περί Αγγέλων;
Μήπως το περί Διαβόλου, κ.λ.π. ;
Όχι.
Κανένα Δόγμα δεν αθέτησαν.
Αλλά τότε τι έκαναν;
Μετέτρεψαν σε Δόγματα Πίστης, σε όρους σωτηρίας, πράγματα δευτερεύοντα.
Την αγαμία και την αποχή από κρέατα.
Η Εκκλησία έλεγε:
Καλά και άγια και θεάρεστα και αξιοσύστατα είναι αυτά τα πράγματα, αλλά δεν είναι όροι σωτηρίας, δεν είναι δόγματα Πίστης.
ΟΧΙ εφρύατταν οι Ευσταθιανοί.
Εκείνος που δεν απέχει από το γάμο και από τα κρέατα δεν μπορεί να σωθεί.
Τι συνέβει τότε;
Η Εκκλησία δια της εν Γάγγρα Συνόδου απεκήρυξε αυτούς ως αιρετικούς και εξεφώνησε κατ' αυτών πλήθος αναθεμάτων.

Καλή και αγία, αγαπητοί παλαιοημερολογίτες,
είναι η εορτολογική ομοιομορφία --η οποία ουδέποτε υπήρξε καθολικώς στην Εκκλησία--αλλά δεν είναι Δόγμα Πίστης, δεν είναι όρος σωτηρίας.
ΟΧΙ κραυγάζετε εσείς, αγαπητοί παλαιοημερολογίτες.
Η διάσπαση της εορτολογικής ομοιομορφίας ( πότε η Εκκλησία γνώρισε απόλυτο εορτολογική ομοιομορφία; ) στέρησε την Εκκλησία από τη Χάρη, έκανε ( άκου και φρίξε ) ά κ υ ρ α τα Μυστήριά Της και επομένως εμείς οι νεοημερολογίτες είμαστε εκτός Χάρης, δηλαδή εκτός σωτηρίας!!!!!!!!!
Α υ τ ό ς -- ο -- φ ρ ι κ α λ έ ο ς -- ι σ χ υ ρ ι σ μ ό ς , αδελφοί παλαιοημερολογίτες, συνιστά φ ο β ε ρ ή-- α ί ρ ε ση -- και β λ α σ φ η μ ί α κατά του Αγίου Πνεύματος.
Μετατρέψατε εις Δόγματα Πίστης, σε όρους σωτηρίας, στοιχεία ημερολογιακά και εορτολογικά.

Κανείς δεν θεωρεί καλό πράγμα την ύπαρξη δύο ημερολογίων στο χώρο της ανά την Οικουμένη Ορθoδόξου Εκκλησίας.
Κακώς έγινε η αλλαγή του ημερολογίου.
Αλλά από του σημείου αυτού μέχρι του σημείου να δούμε τα ημερολόγια σαν Δόγματα Πίστης και να εξαρτήσουμε από αυτά το κύρος των Μυστηρίων και την επίτευξη της σωτηρίας, η απόσταση είναι α β υ σ σ α λ έ α.

Το blog apotixisi γνωρίζει το όνομα του Silver.

7 σχόλια:

  1. Ας δούμε ορισμένα γεγονότα της εκκλησιαστικής ιστορίας, για το ημερολογιακό, που επιβεβαιώνουν τα ανωτέρω κατατιθέμενα:

    Ενώ η Α΄ Οικουμενική Σύνοδος ανέθετε στον Επίσκοπο Αλεξανδρείας να αναγγέλλει την ημερομηνία της εορτής του Πάσχα στις Εκκλησίες της Ανατολής και την Εκκλησία της Ρώμης για τις Εκκλησίες της Δύσης, η Τοπική Σύνοδος της Σαρδικής του 347 ανέτρεψε την απόφαση αυτή. Έτσι, η απόφαση της Συνόδου αυτής δεν ευρίσκεται στους 21 κανόνες που εξέδωσε, αλλά σε μια από τις πέντε αποφάσεις της: α/ αποκηρύχθηκαν οι παρανόμως τοποθετηθέντες Επίσκοποι Αλεξανδρείας, Αγκύρας και Γάζας, β/ καταδικάστηκαν οι προβιβασμοί αρειανών Επισκόπων, γ/αποκαταστάθηκαν οι διωχθέντες από αρειανούς, δ/ καθαιρέθηκαν οι εκβιαστές αρειανοί και ε/ ενέκρινε περί του Πάσχα: «όπως επί 50 έτη οι Επίσκοποι Ρώμης και Αλεξανδρείας αγγέλωσιν απανταχού ως έθος την ημέραν της εορτής του Πάσχα» (εόρτιος επιστολή Αλεξανδρείας Αθανασίου. Προοίμιον) ο μεν Ρώμης εις τας Εκκλησίας της Δύσεως, ο δε Αλεξανδρείας εις τας της Ανατολής. Με την απόφαση αυτή ανατρέπεται η προηγούμενη της Α΄ Οικουμενικής Συνόδου και εξ αυτού, αλλά και εκ του λόγου του διαφορετικού υπολογισμού της εαρινής ισημερίας στις 18 Μαρτίου, αντί της 21ης.
    Στη Ρώμη, ο Επίσκοπος Ωστίας και μετέπειτα Ρώμης Ιππόλυτος, μαθηματικός, είχε καθορίσει πολύ πριν από την Α΄ Σύνοδο Πασχάλιο κανόνα, με ισημερία στις 18 Μαρτίου. Η Ρώμη ουδέποτε αναγνώρισε τον αλεξανδρινό κανόνα, μέχρις ότου της επεβλήθη τελικά από τον Καρλομάγνο. Η ανυπακοή αυτή διήρκεσε επί 5 αιώνες με ένα ελάχιστο διάλυμα 17 ετών, καθότι ο πάπας Λέων Α΄ το 444 ήλθε σε συνεννόηση με τον Αλεξανδρείας Κύριλλο και αποδέχτηκε τον αλεξανδρινό κανόνα, αλλά αυτό μέχρι το 461, οπότε ο νέος πάπας Ιλάριος και οι μετά αυτόν πάπες επανήλθαν στον κανόνα του Ιππόλυτου. Έκτοτε υπήρξαν προσπάθειες από τον Σεβίλλης Ισίδωρο, τον Διονύσιο το Μικρό, ηγούμενο μονής της Ρώμης, τον άγγλο μοναχό Βέδα το Σεβαστό (675-735) και τελικά τον Καρλομάγνο (742-814), ο οποίος και επέβαλε τον Αλεξανδρινό κανόνα στη Δύση και έτσι επιτεύχθηκε ενότητα στην Εκκλησία στο θέμα αυτό μέχρι το 1582
    Το ερώτημα παραμένει: Στις Οικουμενικές Συνόδους Α΄, Β΄, Γ΄, Ε΄, ΣΤ΄, Ζ΄ (δηλ. σε όλες πλην της Δ΄), οι Πατέρες Ανατολής και Δύσης παρακάθονταν και συναποφάσιζαν, ενώ εόρταζαν τη μεγάλη εορτή του Πάσχα σε διαφορετικές ημερομηνίες. Άραγε, το Άγιο Πνεύμα επευλογούσε αυτή τη διαφοροποίηση; Πως οι Πατέρες δεν αλληλοκατηγορήθηκαν λόγω αυτής της διαφοροποίησης και γιατί συμβαίνει σήμερα αυτό μεταξύ παλαιο- και νεο- ημερολογητών και εκ του ζητήματος τούτου;

    ΙΚ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μη κοπιάζετε και καταναλώνεστε με μεγάλες αναλύσεις και λοιπές δογματικές και κανονικές λεπτομέρειες ,τα πράγματα σήμερα ,με την πείρα τόσων γεγονότων είναι πολύ απλά.Εάν αυτοί που λένε, ότι είναι Αντιοικουμενιστές από την επίσημη Εκκλησία,κληρικοί και λαϊκοί, βάλουν στην άκρη κάτι μικροσυμφεροντάκια που τους κρατούν στην πραγματικότητα δέσμιους σοβαρών αποφάσεων και κάποιοι από τους υποτιθέμενους αγωνιστές του Παλαιού, αφήσουν κατα μέρος τις υπερβολές και τους μεγάλους λόγους,τότε όλοι αυτοί μαζί, μπορούν όχι μόνο να φρενάρουν τους Οικουμενιστές ,αλλά να τους στείλουν στο σπίτι τους ή όπου αλλού προτιμάει η καρδιά τους.Όλα τα άλλα, όσο επιστημονικά και αν φαίνονται είναι ΠΡΟΦΑΣΕΙΣ ΕΝ ΑΜΑΡΤΙΕΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Το κείμενο αυτό, Οδυσσέα, δεν είναι του Silver. Είναι του π. Επιφάνιου Θεοδωρόπουλου.

    Οσο για το σχόλιο του ανώνυμου εξακολουθεί να κινείται στην πλάνη (για να μην πει κανείς στην κακοήθεια) που ισχυρίζεται ότι οι σχισματικοί και αιρετικοί Παλαιοημερολογίτες που βλαστημούν το Αγιο Πνεύμα επειδή θεωρούν τα μυστήρια της Εκκλησίας άκυρα είναι δήθεν μέλη της Εκκλησίας.

    Προσπαθεί να μας πλανήσει ότι έχουμε δήθεν την ίδια πίστη με αυτούς και ότι είναι αποδεκτοί στις τάξεις των αντιοικουμενιστών ενόσω δεν μετανοούν και δεν επιστρέφουν στην Εκκλησία.

    Μακρυά από μας αυτή η πλάνη.

    Και λίγη συνέπεια δεν βλάπτει.

    Είτε δεχόμαστε ότι η Εκκλησία είναι Μία είτε δεχόμαστε (όπως τον Περγάμου και τον Μεσσηνίας) ότι ύπάρχουν έγκυρα μυστήρια εκτός Εκκλησίας επειδή η Εκκλησία είναι διαιρεμένη.

    Δεν γίνεται να το παίζουμε και με τον αστυφύλαξ και με τον χωροφύλαξ.

    Και όσοι μεν δεν κατανοούν το θέμα επειδή είναι θεολογικά αστοιχείωτοι ο Θεός ας τους συγχωρήσει αλλά οι άλλοι οι θεομπαίκτες οι οποίοι γνωρίζουν πολύ καλά αυτά τα θέματα αλλά εντούτοις επιμένουν να τα συζητούν με αυτές τις προυποθέσεις ας προσέξουν επειδή υπάρχει Θεός και Ημέρα της Κρίσεως.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Παναγιώτη ξεχνάς όμως κάτι σημαντικό,υπάρχει και για σένα Θεός και Ημέρα της Κρίσεως και για όσους σαν και σένα υπηρετούν την διαίρεση των Ορθοδὀξων και όχι της ενότητά τους.Όσο για τα μυστήρια εντός και εκτός Εκκλησίας,εσύ που τα ξέρεις όλα,για πές μας,ποιά Πανορθόδοξη Σύνοδος έθεσε εκτός Εκκλησίας τους Παλαιοημερολογίτες ακόμη και εάν είχαν όπως εσύ λές σε όλα άδικο;Οποιος δεν υπηρετεί με έργα και λόγους την ενότητα των Ορθοδόξων,ακόμη και σαν προοπτική μέλλοντος σε αυτή την δύσκολη περίοδο για την Εκκλησία, στην ουσία δρά Αντιεκκλησιαστικά.Αυτά για να σου ειπώ και εγώ με τη σειρά μου,όχι ύβρεις σαν και σένα,αλλά ένα ακόμη μπράβο που έγινες, ο δήθεν στύλος της Ορθοδοξίας,δυστυχώς κάτι τέτοια είπανε για σένα και μάλιστα δημοσίως και τώρα άντε να ακούσεις εμάς τα μυρμήγκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Δεν υπάρχει κανείς που με χαρακτήρισε δημόσια ή ιδιωτικά στύλο της Ορθοδοξίας και ποτέ δεν υπάρξει κάποιος που θα πει κάτι τόσο εξωπραγματικό και άτοπο.

    Είμαι ένας αμαρτωλός και εξ αντικειμένου ασήμαντος άνθρωπος με νηπιώδεις θεολογικές γνώσεις.

    Αγνωστος σε όλους εκτός από τους συγγενείς και τους λιγοστούς φίλους μου και τον μπακάλη και το μανάβη της γειτονιάς μου.

    Είμαι όμως ταυτόχρονα μέλος της Ορθοδόξου Εκκλησίας. Σε Αυτήν γεννήθηκα και σε Αυτήν θα πεθάνω και θα ζητώ το έλεος του Αγίου Θεού.

    Οσο για το αν εσύ είσαι μερμήγκι, όπως γράφεις, και αυτό είναι λάθος.

    Είσαι εικών της αρρήτου δόξης Του έστω και εάν τα παίρνεις για να κάνεις κακό στη Εκκλησία Του και να προωθήσεις τους συνανθρώπους σου στο σχίσμα και να διασπάς τον αντιοικουμενιστικό αγώνα.

    Γίνεσαι έτσι ανδρείκελο και πεμπτοφαλαγγίτης των Οικουμενιστών.

    Πρόσεξε!

    Ο Χριστός δεν σταυρώθηκε μόνον για μένα. Σταυρώθηκε και για σένα.

    Είναι βαρύ το αμάρτημα του σχίσματος που πήρες στο λαιμό σου και ακόμη βαρύτερο το βάρος που ανέλαβες για να εξωθείς άλλες ψυχές στο σχίσμα.

    Μια αμαρτία που δεν ξεπλένει ούτε το αίμα του μαρτυρίου, όπως μας βεβαιώνει ο Αγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος.

    Τέλος όσα αναφέρεις για την ανάγκη Πανορθοδόξου Συνόδου για να καταδικαστούν οι σχισματικοί και να θεωρηθούν τα μυστήριά τους άκυρα μου φαίνεται ότι κόλλησες από τον ιό της οξείας Τσετσίτιδος και της Βλασιοφειδίτιδος.

    Πρόσεξε επειδή είναι ιός θανατηφόρος.

    Χρειάζεται επειγόντως να επιστρέψεις εν μετανοία στην Εκκλησία, το νοσοκομείο, όπως το ονομάζει ο Αγιος Χρυσόστομος, για να σου δοθεί το εμβόλιο της αθάνατης ζωής από τους θεράποντες ιατρούς Της, τους ιερείς, που έχουν αληθινή ιερωσύνη και παρέχουν αληθινά και έγκυρα μυστήρια.

    Δεν κατανοείς ή μάλλον υποκρίνεσαι ότι δεν κατανοείς ότι και μόνη η μη ύπαρξη εκκλησιαστικής κοινωνίας με τις Ορθόδοξες Εκκλησίες καθιστά τους Παλαιοημερολογίτες σχισματικούς.

    Το χειρότερο: Οχι μόνον είναι σχισματικοί αλλά επίσης επειδή θεωρούν τα μυστήρια της Εκκλησίας άκυρα είναι βλάσφημοι και αιρετικοί. Γι' αυτό αναμυρώνουν όσους προσχωρούν στις κάστες τους επειδή ακριβώς δεν δέχονται την εγκυρότητα του Αγίου χρίσματος.

    Ακου βλασφημία κατά του Αγίου Πνεύματος!

    Τα μυστήρια των Παλαιοημερολογιτών είναι άκυρα επειδή τελούνται εκτός Εκκλησίας.

    Εκτός και αν είσαι οπαδός του Ζηζιούλα και του Μεσσηνίας και πιστεύεις ότι εκτός Εκκλησίας τελούνται έγκυρα μυστήρια επειδή η Εκκλησία είναι διαιρεμένη.

    Τα μυστήρια των Παλαιοημερολογιτών είναι άκυρα επειδή τα θεωρεί άκυρα η πράξη των Ορθοδόξων Εκκλησιών αφού θεωρεί ως μη υποστατή τη χειροτονία τους.

    Γι' αυτό αναχειροτονεί όσους προσέρχονται εν μετανοία στην Εκκλησία.

    Δεν αντιλέγεις επομένως σε μένα αλλά στην Εκκλησία για το θέμα της εγκυρότητος των μυστηρίων των παλαιοημερολογιτικών καστών.

    Σε παρακαλώ για μια ακόμη φορά να επιστρέψεις εν μετανοία στην Εκκλησία και να σταματήσεις να διασπάς τον αντιοικουμενιστικό αγώνα.

    Αυτοί που σε ενθαρρύνουν να συνεχίσεις να παραμένεις στο σχίσμα δεν σε αγαπούν.

    Δεν ενδιαφέρονται για τη σωτηρία σου.

    Γι' αυτό και θα δώσουν λόγο στο Θεό επειδή τα σχίσματα δεν προσφέρονται για παιγνίδια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Παναγιώτη αφού μου γράφεις είμαι υποχρεωμένος να σου απαντήσω και θα σου ειπώ μόνο ένα απλό πράγμα,αυτό που κατηγορείς τους Παλαιοημερολογήτες ,ότι κάνουν εναντίον των Μυστηρίων της Εκκλησίας το κάνεις και εσύ ομοίως, υποπίπτοντας στο αυτό κρίμα.Και επειδή ότι και αν σου ειπώ δεν πρόκειται να πεισθείς σκέψου μονάχα ένα τα εκατό να κάνεις λάθος σε ένα τόσο σοβαρό θέμα ,ποιές θα είναι οι συνέπειες για την ψυχή σου.Εγώ όμως γνωρίζω, ότι στο θέμα των Μυστηρίων δεν σφάλλεις ένα τα εκατό αλλά εκατό τα εκατό και δεν το γνωρίζω μόνο από τη θεωρία σαν και εσένα,αλλά από την θεωρία και από την εμπειρία, γιαυτό πολλές φορές σου έχω γράψει ,σοβαρέψου και μετρίασε τα λόγια σου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Συμφωνώ με τον αγαπητό ανώνυμο 25 Φεβρουαρίου 2010 9:16 μ.μ. και όχι με τον Τελεβάντο που ρίχνει συνεχώς λάδι στην φωτιά της διασπάσεως των Ορθοδόξων.

    Φ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου