Κυριακή 31 Ιανουαρίου 2010





ΦΩΝΗ ΑΠΟ ΤΟΝ

ΘΡΟΝΟΝ ΤΟΥ ΘΕΟΥ


του Αρχιμ. Επιφανίου

Θεοδωροπούλου


προς τον ασχημονούντα

Αρχιαιρεσιάρχη

Βαρθολομαίο


Έφτασε στην Καλαμάτα ο διαβόητος Βαρθολομαίος. Κατά την Αντιφώνησή του στη δοξολογία εξέφρασε τη βεβαιότητα ότι συναγάλλονται μαζί του σήμερα και οι πατέρες της Καλαμάτας Χρυσόστομος Παπασαραντόπουλος, Ιωήλ Γιαννακόπουλος και Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος. Ισοπεδοτής πάντων και πασών ο Ουνίτης. Η αναισχυντία του όριο δεν έχει.
Είπε μεταξύ των άλλων ο ασχημονών αιρεσιάρχης Βαρθολομαίος :

«Εις τον Καθεδρικόν της Καλαμάτας Ναόν ευρισκόμενοι, πρέπον θεωρούμεν να μνημονεύσωμεν τιμητικώς των σεβασμίων ονομάτων τριών εντεύθεν νεωτέρων εκκλησιαστικών αναστημάτων εκτάκτου ακτινοβολίας
.
Των μακαριστών Αρχιμανδριτών Χρυσοστόμου Παπασαραντοπούλου, πρωτοπόρου Ιεραποστόλου και φωτιστού της Ουγκάντας, Ιωήλ Γιαννακοπούλου, σοφού εκκλησιαστικού διδασκάλου και συγγραφέως, και Επιφανίου Θεοδωροπούλου, σοφού διδασκάλου και χαρισματικού πνευματικού πατρός.
Ως αστέρες διάττοντες ελάμπρυναν σύντρεις τον εκκλησιαστικόν ορίζοντα του παρελθόντος εικοστού αιώνος. Είμεθα βέβαιοι ότι αι μακάριαι ψυχαί των αγάλλονται μαζί μας απόψε και εύχονται υπέρ ημών!»


Αντί άλλης απαντήσεως δημοσιεύουμε παρακάτω Επιστολή του πατρός Επιφανίου Θεοδωρόπουλου που εστάλη προς τον Πατριάρχη Αθηναγόρα, επιστολή που πιστεύουμε πως θα την έστελνε και σήμερα με το ίδιο ή και αυστηρότερο περιεχόμενο προς τον Αρχιαιρεσιάρχη Βαρθολομαίο.


ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΤΟ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ

Ανοικτή επιστολή


Παναγιώτατε,

Από τινων ετών κατώδυνον το Πλήρωμα της Ορθοδόξου Εκκλησίας, το συνειδητώ πιστεύον πλήρωμα , παρίσταται θεατής επικινδύνων προς την Πίστην ακροβασιών του Πρώτου της Ορθοδοξίας Επισκόπου. Ούτως, ίνα παραλίπωμεν άλλου είδους ακροβασίας, η προς τον Πάπαν και τον Παπισμόν συμπεριφορά Υμών και τινών Υμετέρων αντιπροσώπων, ρίπτει εις άφατον θλίψιν, αλλά και φοβεράν ψυχικήν δοκιμασίαν, τα αληθώς ορθοδοξούντα τέκνα της Εκκλησίας. Αλληλογραφείτε μετά του Πάπα εν πάση εκκλησιαστική τάξει, ως εάν έζωμεν εις τον Ε' μ.Χ. αιώνα. Υποβάλλεσθε εις τας ταλαιπωρίας μακρινών ταξιδιών προς συνάντησιν αυτού. Ανταλλάσετε μετ' αυτού τρυφεράς περιπτύξεις και αδελφικούς ασπασμούς. Καλείτε αυτόν «Πρώτον Επίσκοπον της Χριστιανοσύνης» και υμάς Αυτόν δεύτερον. Διακηρύσσετε urbi et orbi ότι «ουδεμία διαφορά χωρίζει τας δύο Εκκλησίας». Συμπροσεύχεσθε μετ' αντιπροσώπων αυτού και φέρεσθε προς αυτούς σχεδόν όπως και προς τους Ορθοδόξους Επισκόπους. Αίρετε εκ μέσου αιωνοβίους αφορισμούς, οίτινες, έστω και αν επιβλήθεισαν υπό το κράτος των εντυπώσεων εκ στιγμιαίων γεγονότων πρωτοφανούς οξύτητας και ως αντίδρασις εις τα γεγονότα εκείνα, ουχ ήττον δε εξέφραζον ει μη το καθολικόν φρόνημα της αμωμήτου και θεοφόρου Ορθοδοξίας και δεν απετέλουν ειμή απλήν εφαρμογήν, καθυστερημένη μάλιστα, των διατάξεων του Κανονικού της Εκκλησίας Δικαίου, επιβαλλουσών την αποπομπήν εκ της θεοτεύκτου Μάνδρας των «ανιάτως και προς θάνατον νοσούντων» προβάτων, των αιρετικών δηλαδή και φθορέων της Πίστεως.

Παναγιώτατε, Τι εκ των δύο συνέβη; Ο Πάπας προσεχώρησε εις την Ορθοδοξίαν ή Υμείς εις τον Παπισμόν; Εάν τοπρώτον, αναγγείλατε τούτο, ίνα πάντες φαιδρώς πανηγυρίσωμεν μετ' αλλήλων και χορεύσωμεν. Εάν το δεύτερον, ομιλήσατε μετ' ειλικρινείας και ευθύτητος, ίνα βεβαιωθώμεν ότι, μετά της παλαιάς, απώλετο και η νέα Ρώμη και κατεπόθη υπό της αιρέσεως. Εάν δε ουδέν εκ τούτων συνέβη, αλλά και Υμείς και ο Πάπας εμένετε εν τοις οικείοις έκαστος όροις, τότε πως ερμηνεύονται αι προεκτεθείσαι ενέργειαι Υμών; Πώς είναι δυνατόν ο αιρετικός Πάπας να είναι ο Πρώτος Επίσκοπος της Χριστιανοσύνης και Υμείς ο δεύτερος; Πότε η Εκκλησία ημών συνηρίθμησεν ομού μετά των Ορθοδόξων Επισκόπων τους Επισκόπους των αιρετικών; Δογματικής και κανονικής ακριβείας γλώσσαν ομιλείτε ή ευελίκτου διπλωματικής υποκρισίας; Επίσκοπος είσθε ή διπλωμάτης; Πώς δ' ακόμη είναι δυνατόν να αίρωνται αι κανονικαί της Εκκλησίας ποιναί, όταν το αντικείμενον αυτών (η αίρεσις) ου μόνον εξακολουθή να υπάρχει, αλλά και αισίως αύξεται και μεγενθύνεται και γαυριά; Και εάν δεν υπήρχον αφορισμοί κατά των παπικών διά τας υπ' αυτών αποτολμηθείσας αλλοιώσεις εν τη Πίστει, θα έδει ούτοι να εκφωνηθώσι σήμερον από κοινής των Ορθοδόξων Εκκλησιών ψήφου, υπεικουσών εις ρητάς και σαφείς των Ιερών Κανόνων επιταγάς. Πώς λοιπόν και διατί, υπάρχοντες, αίρωνται;

Παναγιώτατε, Άδεται ότι ενεργείτε ως ενεργείτε, ινα, προσεταιριζόμενος το πανίσχυρον κοσμικώς Βατικανόν, αντιτάξητε την εκ της συμμαχίας αυτού αίγλην και δύναμην προς τους τουρκικούς βρυχηθμούς και δυνηθήτε ούτω να στηρίξετε τον δεινώς απειλούμενον και κλονιζόμενον Θρόνον της πάλαι ποτέ βασιλευούσης. Εάν ταύτα έχωνται αληθείας, και πλανάσθε και ματαιοπονείτε. Έχομεν την συμμαχίαν του Θεού, Παναγιώτατε, ή ου; Εάν ναι, τότε «εις διώξεται χιλίους και δύο μετακινήσουσι μυριάδας», τότε καν κύματ διεγείρηται, καν πελάγη, καν τουρκικών θηρίων θυμός, αράχνης δι' ημάς έσονται ευτελέστερα, τότε «εξανθήσει και υλοχαρήσει και αγαλλιάσεται τα έρημα του Ιορδάνου» και «αλείται ως έλαφος χωλός, τρανή σε έσται γλώσσα μογιλάλων», τότε... ώ τότε, «γνώτε έθνη και ηττάσθε ότι μεθ' ημών ο Θεός»!... Εάν όχι τότε προς τι «πεποίθαμεν επ' άρχοντας, επί υιούς ανθρώπων οις ουκ εστι σωτηρία»; Τότε, Παναγιώτατε, εφαρμόζονται πλέον εφ' ημών οι λόγοι του προφήτου: «Ουαί οι καταβαίνοντες εις Αίγυπτον επί βοήθειαν, οι εφ' ίππος πεποιθότες και εφ' άρμασιν, έστι γαρ πολλά, και εφ' ίππος πλήθος σφόδρα, και ουκ ήσαν πεποιθότες επί τον Άγιον του Ισραήλ και τον Κύριον ουκ εζήτησαν. Και αυτός σοφώς ήγεν επ' αυτούς κακά και ο λόγος αυτού ου μη αθετηθή και επαναστήσεται επ΄οίκους ανθρώπων πονηρών και επί την ελπίδαν αυτών την ματαίαν, Αιγύπτιον άνθρωπον και ου Θεόν, ίππων σάρκας και ουκ εστι βοήθεια. Ο δε Κύριος επάξει την χείραν αυτού επ' αυτούς και κοπιάσουσιν οι βοηθούντες και άμα πάντες απολούνται»(Ης. Λα,1-3)

Παναγιώτατε, Μυριάκις προτιμότερον να εκριζωθή ο ιστορικός της Κωνσταντινουπόλεως Θρόνος και να μεταφυτευθή εις έρημον τινα νησίδα του πελάγους, ακόμη δε και να καταποντισθή εις τα βάθη του Βοσπόρου, ή να επιχειρηθή έστω και η ελαχίστη παρέκλισις από της χρυσής των πατέρων γραμμής, ομοφώνως βοώντων: «Ου χωρεί συγκατάβασις εις τα της Πίστεως». Αι επτά λυχνίαι της αποκαλύψεως, διά τας αμαρτίας ημών, εσβέσθησαν προ πολλού. Αι επτά Εκκλησίαι αποστολικαί, Εκκλησίαι σχούσαι την υψίστην τιμήν να λάβωσιν, ειδικώς αύται, γράμματα εξ ουρανού μέσω του θεοπνεύστου της Πάτμου Οραματιστού, εξέλιπον εκ της επιφανείας της Γης και εκεί, ένθα άλλοτε ετελείτο η φρικωδεστάτη Θυσία και ο Τριαδικός ανεμέλπετο Ύμνος, σήμερον ίσως κρώζουσι νυκτικόρακες ή «ορχούνται ονοκένταυροι». Και όμως η Νύμφη του Κυρίου δεν απέθανεν. Η Εκκλησία του Χριστού δεν εξηφανίσθη. Συνεχίζει, τετραυματισμένη και καθημαγμένη ως ο Ιδρυτής αυτής, αλλ' αείζωος και ακατάβλητος, την δια μέσω των αιώνων πορείαν αυτής, φωτίζουσα, θάλπουσα, ζωογονούσα, σώζουσα. Δεν θα αποθάνη λοιπόν αύτη και άν μετακινηθή και άν αποθάνη ο Οικουμενικός Θρόνος. Ουδείς Ορθόδοξος εύχεται την μετακίνησην ή τον θάνατον του Οικουμενικού Θρόνου. Μη γένοιτο! Αλλά και ουδείς θα θυσιάση χάριν αυτού ιώτα έν ή μία κεραίαν εκ της Ορθοδόξου Πίστεως. Αγωνίσασθε υπέρ αυτού πάση δυνάμει. οχι απλώς έχετε δικαίωμα, αλλά οφείλετε να στηρίξητε αυτόν, το καθ' Υμάς. Θυσιάσατε χάριν αυτού οτιδήποτε: χρήματα, κτήματα, τιμάς, δόξας, πολύτιμα κειμήλια, Διακόνους, Πρεσβυτέρους, Επισκόπους, ακόμη και τον Πατριάρχη Αθηναγόραν! Έν μόνον κρατήσατε, έν φυλάξατε, ενός φείσασθε, έν μη θυσιάσητε: την Ορθόδοξον Πίστιν! Ο Οικουμενικός Θρόνος έχει αξίαν και χρησιμότητα μόνον και μόνον όταν εκπέμπη παντού απανταχού της γης το γλυκύ και ανέσπερον της Ορθοδοξίας Φως. Οι φάροι είναι χρήσιμοι εάν και εφόσον φωτίζωσι τους ναυτιλλομένους, ίνα αποφεύγωσι τους σκόπελους. Όταν το φως αυτών σβεσθή, τότε δεν είναι μόνον άχρηστοι αλλά και επιβλαβείς, διότι μεταβάλλονατι και αυτοί εις σκόπελους.

Παναγιώτατε, Προχωρήσατε ήδη πολύ. Οιπόδες Υμών ψαύουσι πλέον τα ρείθρα του Ρουβικώνος. Η υπομονή χιλιάδων ευσεβών ψυχών, κληρικών και λαϊκών, συνεχώς εξαντλείται. Διά την αγάπην του Κυρίου οπισθοχωρήσατε! Μη θέλετε να δημιουργήσετε εν τη Εκκλησία σχίσματα και διαιρέσεις. Πειράσθε να ενώσητε τα διεστώτα ακι το μόνον όπερ κατορθώσητε, θα είναι να διασπάσητε τα ηνωμένα και να δημιουργήσητε ρήγματα εις εδάφη έως σήμερον στερεά και συμπαγή. Σύνετε και συνέλθετε! Αλλά φευ! Διηνύσατε πολύν οδόν. Ήδη «προς εσπέραν εστι και κέκλικεν η ημέρα...». Πως θα ίδητε τας χαινούσας αβύσσους, αφ' ων θα διέλθη μετ' όλίγον η ατραπός ήν οδεύετε; Είθε, είθε ο πάλαι ποτέ «στήσας τον ήλιον κατά Γαβαών και την σελήνην κατά φάραγγαν Αιλών», να δευτερώση το θαύμα και να παρατείνη άπαξ έτι το μήκος της ημέρας, να ενισχύση έτι πλέον το φώς αυτής και να διανοίξη τους οφθαλμούς Υμών, ίνα ίδητε, κατανοήσητε, επιστρέψητε. Αμήν.

Μετά βαθυτάτου σεβασμού

Αρχιμανδρίτης Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος

5 σχόλια:

  1. Στο σπίτι του κρεμασμένου δεν μιλούν για σχοινί, Παναγιότατε.

    Τι την ήθελες την αναφορά στον π. Επιφάνιο που έκανε τόσους αγώνες εναντίον του Οικουμενισμού;

    Δεν γνωρίζεις ότι ο πιστοί σήμερα στον αγώνα εναντίον του Οικουμενισμού στηρίζονται ουσιαστικά στον π. Επιφάνιο και στον π. Ιουστίνο Πόποβιτς;

    Και αφού, ως μη όφειλες, έπιασες στο στόμα σου τον π. Επιφάνιο γιατί χαρακτήρισες τον καθαιρετέο Μεσσηνίας Χρυσόστομο "αξιο";

    Τι άξιος, Παναγιότατε, είναι ο Χρυσόστομος Σαββάτος;

    Δεν είπε στη Σύνοδο της Ιεραρχίας ότι η Εκκλησία είναι διαιρεμένη;

    Αξιος; Ενας κληρικός που κηρύσσει γυμνή τη κεφαλή αιρέσεις (τις αιρέσεις των "αδελφών Εκκλησιών" και των "δύο πνευμόνων");

    Αν, όπως λέτε τιμάτε τον π. Επιφάνιο, το καλύτερο μνημόσυνο στην αγία ψυχή του είναι να πείσετε τον κ. Χρυσόστομο Σαββάτο να παραιτηθεί αμέσως και να απέλθει από τα αγιασμένα χώματα της Μεσσηνίας.

    Μην προκαλείτε το αίσθημα των ορθόδοξων πιστών, Παναγιότατε!

    Γιατί σας συνόδευε ο Ιταλίας Γεννάδιος στην επίσκεψή σας στην Καλαμάτα;

    Δεν γνωρίζετε ότι ο κ. Γεννάδιος είναι ο πιο απαίσιος συγκρητιστής επίσκοπος του Οικουμενικού Θρόνου ο οποίος μέχρι τις μέρες μας πλέκει ύμνους και ωδές στον "προφηταπόστολο" Αθηναγόρα;

    Αυτός είναι ο σεβασμός σας προς τον π. Επιφάνιο;

    Πήγατε στην Καλαμάτα για να επαινέσετε ένα ορκισμένο οικουμενιστή και Νεοβαρλααμίτη ιεράρχη που καταδυναστεύει τον πιστό λαό της Μεσσηνίας και συνοδεύεστε από τον πιο ορκισμένο οικουμενιστή Μητροπολίτη του θρόνου;

    Εμπαίζετε Θεόν και ανθρώπους Παναγιότατε; Χωρίς ίχνος ντροπής;

    Και το άλλο φυντάνι της συνοδείας σας ο Ιερότατος Μητροπολίτης Ικονίου γιατί συμπεριελήφθη στην πατριαρχική συνοδεία;

    Για να δείξετε πόσο πολύ χωρίς την άδειά σας έκανε πριν λίγες βδομάδες αήθη επίθεση στον Αρχιεπίσκοπο Αμερικής Δημήτριο;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μετά τα γεγονότα της Καλαμάτας κάθε λογικός παρατηρητἠς διερωτάται, ποιά είναι η δήθεν αντίδραση της Συνόδου στην Οικουμενιστική πορεία του Πατριάρχη Βαρθολομαίου ,όταν οι μισοί περίπου Μητροπολίτες παρόντες δημοσίως τον στηρίζουν.Και δεύτερον, γιατί ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος αποκάλεσε σοφό τον Πατέρα Επιφάνιο Θεοδωρόπουλο αφού εκείνος πολέμησε τον Οικουμενισμό; Μήπως ο τρόπος που τον πολέμησε ,ίσως χωρίς να το καταλάβει και ο ίδιος,τελικά εξυπηρέτησε το Φανάρι;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αληθεύει ότι ο κ. Τελεβάντος είναι από την ...Κύπρο;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Aντί να ασχοληθης αγαπητε φιλε ανωνυμε
    με την νεα εμφανισι και τον νεο μαγαρισμο του Ουνιτου πατριαρχου στην Ελλαδα, εσενα σε απασχολει τοσο πολυ αν ο κ. Τελεβαντος ειναι απο την Κυπρο ή απο τη ...Μαδαγασκαρη;
    Επιτελους λιγο διαφορετικα δεν μπορειτε καποιοι απο σας να σκεφτεστε και να ενδιαφερεστε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. ΠΡΟΣΕΧΕ ΟΔΥΣΣΕΑ ΜΗΝ ΤΑΥΤΙΖΕΙΣ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΑΝΩΝΥΜΟΥΣ. Ο ΑΝΩΝΥΜΟΣ 1:19πμ ΕΧΕΙΣ ΤΙΣ ΔΙΚΕΣ ΤΟΥ ΕΜΜΟΝΕΣ ΚΑΙ ΔΕΝ ΞΕΡΟΥΜΕ ΑΠΟ ΠΟΥ ΠΡΟΕΡΧΕΤΑΙ ΚΑΙ ΣΕ ΤΙ ΑΠΟΣΚΟΠΕΙ ΜΕ ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΒΛΑΚΙΕΣ ΠΕΡΙ ΤΟΠΟΥ ΚΑΤΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΑΝΟΥΣΙΑ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου