ΕΝΑ ΕΠΑΙΣΧΥΝΤΟ
ΚΑΙ ΠΡΟΔΟΤΙΚΟ
ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ
ΚΕΙΜΕΝΟ
του PORTO ALEGRE
Πρό ημερών μάθαμε εμβρόντητοι (όσοι αφελείς περιμέναμε από τους πνευματικούς μας ταγούς κάτι καλύτερο) για την «αθώωση» του Μητροπολίτη, πρώην Αττικής, Παντελεήμονα. Με τίτλο: «Η Ιερά Σύνοδος «ξέπλυνε» τον Παντελεήμονα» παρουσίασε το γεγονός κάποιο ιστολόγιο, και παρακάτω σημείωνε: «Προκλητικά σκανδαλώδης και ουσιαστικά επιβαρυντική για τα της Εκκλησίας πράγματα είναι η απόφαση της Ιεράς Συνόδου να αθωώσει τον πρώην Αττικής, Παντελεήμονα».
Αυτά σαν επίκαιρος πρόλογος, σε μια άλλη περίπτωση, που όσο κι αν για τον πολύ τον κόσμο θα θεωρηθεί ήσσονος σημασίας, αποτελεί μια ακόμα βαριά περίπτωση αθετήσεως, αλλά τώρα σε θέματα πίστεως. Η περίπτωση αυτή, είχε πέσει στην αντίληψή μας εδώ και τέσσερις μήνες, αφού ο συντάκτης της την είχε δημοσιοποιήσει σε κάποια Blogs και ιστοσελίδες. Δεν έλαβε μεγαλύτερη δημοσιότητα, αφού οι θεολογούντες δημοσιογράφοι δεν την θεώρησαν άξια λόγου και ιδιαίτερης προβολής, διακατεχόμενοι (συνειδητά ή ανεπίγνωστα) από ένα «ευσεβίστικο» προσανατολισμό, και έτσι τοποθετούντες την ηθική πιο πάνω από την πίστη.
Την παραθέτουμε προς ενημέρωση των πιστών, αλλά και των Επισκόπων, τους οποίους και ρωτάμε:
Γιατί Σεβασμιώτατοι, σιωπάτε ή αδιαφορείτε για τα ζωτικά θέματα της Εκκλησίας μας, γιατί έχετε αφήσει στην «τύχη» την πορεία των εκκλησιαστικών πραγμάτων; Γιατί επιτρέπετε το σκανδαλισμό του λαού του Θεού; Και ο λαός του Θεού, γιατί αρνείται να απαιτεί από τους Επισκόπους να κάνουν την δουλειά τους: να τηρούν, δηλαδή, τους Ιερούς Κανόνες; Αποτελεί αυτό ασέβεια; Και δεν αποτελεί ασέβεια η παράβαση των θείων Εντολών;
(Από το εξασέλιδο εκείνο κείμενο παρουσιάζουμε κάποια αποσπάσματα)
(Λεόντ. Διον.)
«Τον Φεβρουάριο του 2008, η «Φιλορθόδοξης Ένωση Κοσμάς Φλαμιάτος» κατήγγειλε την αντιπροσωπεία της Εκκλησίας, που συμμετείχε στην Συνέλευση του Π.Σ.Ε. στο Πόρτο Αλέγκρε, ότι ΑΠΟΔΕΧΤΗΚΕ ένα «ΕΠΑΙΣΧΥΝΤΟ ΚΑΙ ΠΡΟΔΟΤΙΚΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ΚΕΙΜΕΝΟ» που εκδόθηκε από τη Συνέλευση του Π.Σ.Ε. το 2006 και ως τότε έμενε σκοπίμως «κρυφό»∙ απέδιδε δε ευθύνες στην αντιπροσωπεία της Ελλαδικής Εκκλησίας που συμμετείχε στη Συνέλευση εκείνη του Π.Σ.Ε. Μέλη της αντιπροσωπείας ήσαν και δύο Αρχιερείς: οι «Μητροπολίτες Δημητριάδος κ. Ιγνάτιος (επί κεφαλής) και Καλαβρύτων κ. Αμβρόσιος». Με το κείμενο αυτό του Π.Σ.Ε στο Πόρτο Αλέγκρε, φέρονται να συμφώνησαν Ετερόδοξοι και Ορθόδοξοι, -μεταξύ πολλών άλλων- και στο ότι «τη “Μία, Αγία, Καθολική και Αποστολική Εκκλησία”, δεν την αποτελούν από μόνοι τους οι Ορθόδοξοι, αλλά όλες μαζί, οι 340 αιρετικές “εκκλησίες” του ΠΣΕ!!!»…
Και σε άλλο σημείο του κειμένου αναφέρεται, πως οι αντιπρόσωποί μας παραδέχτηκαν την αιρετική θέση, πως «η πληθώρα των κακοδοξιών και πλανών των “εκκλησιών” του ΠΣΕ, είναι “διαφορετικοί τρόποι διατύπωσης της ίδιας Πίστης» και «ποικιλία Χαρισμάτων του Αγίου Πνεύματος”!!!».
Η καταγγελία αυτή εστάλη στα με e-mail σε όλους τους Μητροπολίτες και άλλους εκκλησιαστικούς φορείς.
Ο Καλαβρύτων, ενώ συχνά-πυκνά επεμβαίνει και εκφράζει την άποψή του για ποικίλα θέματα της επικαιρότητας, σ’ αυτό το κορυφαίο θέμα πίστεως, που τον αφορούσε άμεσα, (κατηγορώντας τον ως εμπλεκόμενο στην υπόθεση προδοσίας της Ορθοδοξίας), εσιώπησε πλήρως.
Ως μέλος της Εκκλησίας και θεολόγος που είχα ασχοληθεί με το θέμα, μετά παρέλευση κάποιου χρονικού διαστήματος, δημοσίευσα επιστολή με τίτλο «ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΠΡΟΣ ΑΠΑΝΤΗΣΗ» στο “ΒΗΜΑ της Αιγιάλειας” (6/4/08) ζητώντας να απαντήσει ο τοπικός Επίσκοπος -που συμμετείχε στις εργασίες- του Π.Σ.Ε. στα ερωτήματα:
οι παρόντες Ορθόδοξοι επικεφαλής, ποια στάση κράτησαν; Ψήφισαν το κείμενο; Απλώς το αποδέχτηκαν; Όταν έμαθαν το περιεχόμενό του (σε περίπτωση που το αγνοούσαν) διαμαρτυρήθηκαν εκ των υστέρων; Και έδινα την ευκαιρία στον Μητροπολίτη Καλαβρύτων να απαντήσει δημόσια, σε κάτι που είχε δημοσιοποιηθεί στο πανελλήνιο.
Ζητούσα, λοιπόν, αυτός που με μεγάλη ευκολία δημοσιοποιεί τις απόψεις του, όπως είχε κάνει πρόσφατα «στο περί “Συμφώνου συμβίωσης” θέμα, (όπου) υποστήριξε δια πολλών στο mkka.blogspot.com, ότι είμαστε υποχρεωμένοι να τηρούμε τους Ι. Κανόνες, παρά τις αλλαγές που παρατηρούνται στις κοινωνίες», με την ίδια ευκολία (ζητούσα) ο Σεβασμιώτατος να πάρει θέση και στο παρόν θέμα, αφού «είναι ο αρμοδιότερος να απαντήσει στα…ερωτήματα: …
Υπέγραψε και ο Σεβ/τος το εν λόγω κείμενο ή οι αντίθετες με την εκκλησιολογία μας θέσεις, που εκφράζει το κείμενο του Π.Σ.Ε., ελήφθησαν ερήμην των Ορθοδόξων συνέδρων και εν αγνοία τους; …
Αν ισχύει το δεύτερο, διαμαρτυρήθηκε για τη νοθεία ή συμφωνεί με τις αντίθετες με την ορθόδοξη πίστη θέσεις που περιλαμβάνει το κείμενο αυτό;». Ο Μητροπολίτης, όμως, και πάλι εσιώπησε.
Τον Νοέμβριο του 2008, όμως, κάτω από περίεργες συνθήκες, ήρθε στο φως της δημοσιότητος μια επιστολή του Καλαβρύτων, με ημερομηνία την 12/4/2008, η οποία έλεγε:
«…Επιθυμώ να απαντήσω εις τα “ερωτήματα προς απάντηση”… (βλ. ΤΟ ΒΗΜΑ 6 Απριλίου 2008)…
1. Πράγματι κατά το έτος 2006 μετέβην εις το Πόρτο Αλέγκρε…Μετέβην όμως εκεί ως Παρατηρητής... Ο Παρατηρητής δεν έχει δικαίωμα να συμμετέχη ενεργώς εις τας εργασίας, ει μόνον ως ακροατής…δεν μετέχει εις τας διεξαγομένας ψηφοφορίας…
2. Επομένως δεν είμαι υποχρεωμένος να απαντήσω εις τας ερωτήσεις, τας οποίας θέτετε εν συνεχεία…
3. Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, ούτε και το κείμενον υπέγραψα, περί του οποίου ομιλείτε.
4. Δέν διεμαρτυρήθην δια το περιεχόμενόν του, καθ’ όσον μέχρι σήμερον το κείμενον τούτο ουδέποτε ετέθη υπ’ όψιν μου υπηρεσιακώς. Άλλωστε μέχρι σήμερον, αφ’ ης εκλήθην ως Μέλος Αυτής, ουδέποτε εισήχθη προς συζήτησιν ενώπιον της Ιεράς Συνόδου…
+ Ο ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ ΚΑΙ ΑΙΓΙΑΛΕΙΑΣ ΑΜΒΡΟΣΙΟΣ
Ποια νέα στοιχεία προσφέρει ο Μητροπολίτης στην επιστολή αυτή.; Ισχυρίζεται, ότι δεν συμμετείχε στις ψηφοφορίες. Δεκτόν. Αν είναι έτσι, όμως, τι τον εμπόδισε να το ανακοινώσει πριν επτά μήνες, όταν η «Φιλορθόδοξης Ένωσης Κοσμάς Φλαμιάτος» επίσημα τότε τον κατηγόρησε;
Λέγει στη συνέχεια, ότι «δέν διεμαρτυρήθην διά τό περιεχόμενόν του, καθ’ όσον μέχρι σήμερον το κείμενον τούτο ουδέποτε ετέθη υπ’ όψιν μου υπηρεσιακώς»!
Πώς να χαρακτηρίσει κανείς αυτή την δικαιολογία; Δηλαδή ο Μητροπολίτης, έμαθε για το κείμενο καθόσον του εστάλη, δεν ενδιαφέρθηκε όμως να μάθει αν πράγματι όσα περιέχονται εκεί, είναι όντως έτσι, περιμένοντας κάποια χρόνια, μήπως και του σταλεί επίσημα;
Ισχυρίζεται άραγε, πως απαντά μόνο όταν λαμβάνει στα χέρια του μια πληροφορία με σφραγίδες και υπογραφές, επίσημα «χαρτοσεσημασμένη»; Η πραγματικότητα των ενεργειών του τον διαψεύδει και λέει το αντίθετο.
Πως, δηλαδή, ο Μητροπολίτης Καλαβρύτων, ακαίρως-ευκαίρως, δημοσιοποιεί την σκέψη του, είτε προκαλείται, είτε όχι. Το λυπηρό, όμως, είναι, πως, ενώ σε κάποια θεολογικά θέματα αρνείται να πάρει θέση, ακόμα και όταν ερωτάται δημοσίως, σε άλλα θέματα παρεμβαίνει χωρίς να ερωτηθεί και χωρίς αυτό να αποτελεί υποχρέωση και κύριο έργο του.
Ενδεικτικά αναφέρω, πως έχει πάρει θέση για κοινωνικά θέματα, όπως
α) την -κατά την γνώμη του- ανάγκη διαχωριστικού διαζώματος στις εθνικές οδούς (κάτι για το οποίο συμφωνώ ότι είναι απαραίτητο)
β) έχει μιλήσει για «την καταστροφή των ελληνικών οικογενειών από τα δάνεια» (σωστά)∙
γ) με άλλες, όμως, θέσεις του έχει ξεσηκώσει θύελλα αντιδράσεων, όπως για τις θέσεις του εναντίον του πρωθυπουργού, όταν είπε για τον πρώην πρωθυπουργό Κώστα Σημίτη: είναι «ένας μικρόσωμος και μικρόψυχος τέως πρωθυπουργός!»∙
δ) επίσης οι δηλώσεις που έκανε, στοχεύοντας να πλήξει τον Πατριάρχη: «Λυπούμαι βαθύτατα… Πρόκειται για τον κ. Σάκη Ρουβά, ο οποίος αφού έλαβε και την ευλογία του Οικουμενικού Πατριάρχου κ.κ. Βαρθολομαίου, μετέσχε στο διαγωνισμό της Eurovision και κατέλαβε την τρίτη θέση…Με την ευκαιρία παρακαλώ τον κ. Ρουβά, να μη λησμονήσει να αποστείλει μια φανέλα του προς τον Οικουμενικό μας Πατριάρχη κ.κ. Βαρθολομαίο, όπως ο ίδιος του εζήτησε».
Είναι, λοιπόν, οφθαλμοφανές ότι το επιχείρημά του, ότι τάχα δεν έχει ενημερωθεί και περιμένει …2 χρόνια τώρα, επίσημο (και σφραγισμένο) έγγραφο που να τον ενημερώσει για να πάρει θέση, δεν στέκει.
Οι Πατέρες της Εκκλησίας, δεν περίμεναν να ενημερωθούν «υπηρεσιακώς» για την αίρεση, με επίσημη επιστολή για να αντιδράσουν.
Να σας πληροφορήσω δε και κάτι ακόμα: ότι εν τω μεταξύ, ενώ ο κ. Αμβρόσιος δεν έχει επίσημη πληροφόρηση για να απαντήσει, όσοι συμμετείχαν στο Πόρτο Αλέγκρε, δίνουν διαλέξεις σε Ημερίδες, και επαινούνται από τους Μητροπολίτες για την «πρόοδο» που έχει σημειώσει το Π.Σ.Ε.
Σε μια τέτοια Ημερίδα στον Πύργο της Ηλείας ήμουν παρών, κατήγγειλα την παραπληροφόρηση, αλλά δυστυχώς, ο Μητροπολίτης Ηλείας επαίνεσε την ομιλήτρια για τα ωραία νέα που μας μετέφερε από το Πόρτο Αλέγκρε.
Όσα στην Ημερίδα έλαβαν χώρα, μετέφερα δι’ επιστολής στον «Ορθόδοξο Τύπο», ο οποίος δεν την δημοσίευσε, ίσως κηδόμενος του κύρους του εκεί Μητροπολίτη. Σ. Π.».
Να και η Επιστολή:
«Τὸ Σάββατο 23 καὶ τὴν Κυριακὴ 24 Φεβρουαρίου 2008 στὸν Πύργο τῆς Ἠλείας πραγματοποιήθηκε θεολογικὸ συνέδριο μὲ θέμα τὶς Αἱρέσεις, τοὺς Θεολογικοὺς Διαλόγους καὶ τὴν Οἰκουμενικὴ Κίνηση.
Στὰ θετικὰ τοῦ Συνεδρίου: τὸ ὑψηλὸ θεολογικὸ του ἐπίπεδο, ὁ προβληματισμὸς ποὺ προκάλεσε καὶ τὸ γεγονός, ὅτι συγκλήθηκε στὴν ἐπαρχία. Λαμπρὲς οἱ εἰσηγήσεις τοῦ Προέδρου τοῦ τμήματος τῆς Θεολογικῆς Ἀθηνῶν καθηγ. Δογματικῆς κ. Ν. Ξεξάκη καὶ τοῦ Λέκτορος Δογματικῆς τῆς ἴδιας σχολῆς κ. Ν. Ξιώνη.
Μία ἀπὸ τὶς εἰσηγήσεις ποὺ συζητήθηκε ἦταν ἐκείνη τῆς κ. Μαρίνας Κολοβοπούλου (λέκτωρ Θεολογικῆς Ἀθηνῶν) Ὀρθόδοξος Καθολικὴ Ἐκκλησία καὶ οἰκουμενικὴ κίνησις Π.Σ.Ε.
Ἡ γλαφυρή, κατὰ τὰ ἄλλα, εἰσήγηση της κας Κολοβοπούλου, ἦταν ἕνας ἔμμεσος ὕμνος στὸ Παγκόσμιο Συμβούλιο Ἐκκλησιῶν.
Παρ’ ὅλα αὐτὰ καταχειροκροτήθηκε ἀπὸ τοὺς θεολόγους συνέδρους. Καὶ ἂν τὸ χειροκρότημα ἀφοροῦσε τὴ δομὴ καὶ τὴν ποιότητα τοῦ λόγου της, ἔχει καλῶς. Φάνηκε ὅμως, ὅτι χειροκροτήθηκε ἡ προσπάθεια ἐξωραϊσμοῦ τοῦ συνοθυλεύματος τῶν αἱρέσεων τοῦ Π.Σ.Ε. ποὺ παρουσιάζονται καὶ ὀνομάζονται Ἐκκλησίες, ὡς βῆμα πρὸς τὴν ἑνότητα, παρὰ τὴν ἐκπεφρασμένη ἀντίθετη θέση ἁγίων Πατέρων καὶ Οἰκουμενικῶν Συνόδων, γεγονὸς ποὺ προκαλεῖ θλίψη.
Ἂν ὅλοι αὐτοί, ποὺ λίγο πρὶν στὴν Θ. Λειτουργία, ὁμολόγησαν πίστη στὴν ΜΙΑ Ἐκκλησία, δέχτηκαν ἀβασάνιστα καὶ χειροκρότησαν τὴν συμπερίληψη τῆς Ὀρθόδοξης Ἐκκλησίας, ὡς μίας ἀπὸ τὶς 300 τόσες Ἐκκλησίες τοῦ Π.Σ.Ε., αὐτὸ ἀποτελεῖ «ναυάγιον ἐν λιμένι».
Ὑπῆρξε παρέμβαση θεολόγου ἀπὸ τὸ ἀκροατήριο ποὺ
α) ὑπεστήριξε ὅτι τὸ Π.Σ.Ε. κάνει ζημιά, ἀφοῦ προκαλεῖ ἄμβλυνση τοῦ ὀρθοδόξου αἰσθητηρίου μὲ τὸν ἀδιάκριτο συμφυρμὸ ὀρθοδόξων καὶ ἑτεροδόξων (ἀπόδειξη τρανὴ τὸ χειροκρότημα τῶν συνέδρων στὴν παραπάνω εἰσήγηση),
β) ὑπενθύμισε πὼς παγιώθηκε πλέον ἡ θέση τοῦ Π.Σ.Ε. (ἐπαναλήφθηκε στὸ Porto Alegre), πὼς μεταξὺ τῆς ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας καὶ τῶν κατ’ εὐφημισμὸ «Ἐκκλησιῶν» ὑπάρχει ἀόρατος ἑνότης
γ) ὑπενθύμισε ἀκόμη, πὼς προσταγὴ τοῦ Π.Σ.Ε. εἶναι ἡ κατάργηση τῆς Ἱεραποστολῆς στοὺς ἑτερόδοξους, ἀφοῦ αὐτὴ ἡ Ἱεραποστολὴ θεωρεῖται ὡς προσηλυτισμὸς
καὶ δ) ζήτησε ἀπὸ τὴν εἰσηγήτρια νὰ τοποθετηθεῖ στὶς καταλυτικὲς τῆς ὀρθόδοξης αὐτοσυνειδησίας καὶ ταυτότητος θέσεις, ποὺ ἐλήφθησαν στὴν Ἔνατη Συνέλευση τοῦ Π.Σ.Ε. (14-23 Φεβρουαρίου 2006) στὸ Porto Alegre τῆς Βραζιλίας, ὅπως π.χ. τὴν ἐξωφρενικὴ θέση τὴν ὁποία ἀποδέχτηκε ἡ ὀρθόδοξη ἀντιπροσωπεία στὸ Porto Alegre, ὅτι μποροῦν οἱ αἱρετικὲς “Ἐκκλησίες” νὰ ὁμολογοῦν τὸ Σύμβολο Νικαίας, χωρὶς νὰ ἀφίστανται τῶν κακοδόξων θέσεών τους!
Κι αὐτὸ γιατὶ πιστεύουν (καὶ οἱ ὀρθόδοξοι ἀντιπρόσωποι τὸ ἀποδέχθηκαν) ὅτι «εἶναι θεμιτὸ ἡ Πίστη νὰ διατυπώνεται μὲ διαφορετικοὺς τρόπους» καὶ ἄρα «κάθε Ἐκκλησία (σ.σ.: ἐν. τὶς προτεσταντικὲς αἱρετικὲς ὁμολογίες) εἶναι ἡ Ἐκκλησία καθολικὴ καὶ ὄχι ἁπλᾶ ἕνα μέρος της… »!
Ἐπαναλαμβάνω ὅτι τὶς θέσεις αὐτές, ποὺ τινάζουν στὸν ἀέρα ὅλες τὶς ἀποφάσεις τῶν Οἰκουμενικῶν Συνόδων, δυστυχῶς ἀποδέχτηκαν οἱ ἐπικεφαλῆς τῆς ἀντιπροσωπείας ποὺ ἔλαβαν μέρος στὸ Συνέδριο ὡς ἐκπρόσωποι τῆς Ἑλλαδικῆς Ἐκκλησίας, Σεβασμιώτατοι Μητροπολίτες Καλαβρύτων κ. Ἀμβρόσιος καὶ Δημητριάδος κ. Ἰγνάτιος, καθὼς καὶ τὰ ὑπόλοιπα μέλη τῆς ἀντιπροσωπείας.
Ἡ εἰσηγήτρια, ἀποκάλυψε ὅμως, πὼς συμμετεῖχε στὴ Συνέλευση τοῦ Porto Alegre, καὶ ὑπεραμύνθηκε τῆς ὅλης προσπάθειας τοῦ Π.Σ.Ε., ἀλλὰ εἶπε, πὼς δὲν γνωρίζει ἀκόμα τὶς ἀποφάσεις του καὶ ἄρα δὲν ἦταν ἕτοιμη νὰ ἀπαντήσει στὰ παραπάνω.
Στὸ τέλος ἔκλεισε τὸ Συνέδριο ὁ Σεβ/τος Μητροπολίτης Ἠλείας κ. Γερμανός, λέγων τὰ παρακάτω ποὺ μὰς ξάφνιασαν:
Βλέπετε ἡ Ἐκκλησία μας εἶναι Συνοδική.
Ἐγὼ σήμερα ἄκουσα ὅσα ἐλέχθησαν στὸ Συνέδριο.
Καὶ εἰπώθηκε ἐδῶ, ὅτι ὑπάρχει πρόοδος στοὺς Διαλόγους μας μὲ τοὺς ἑτερόδοξους.
Εἶπαν οἱ ὁμιλητές, ὅτι ἐνῶ μέχρι πρότινος, οἱ ἑτερόδοξοι συζητοῦσαν μόνο γιὰ τὴν Τριαδολογία, τώρα δέχονται νὰ μιλοῦν καὶ γιὰ τὴ Χριστολογία.
Νὰ λοιπόν, ποὺ ὑπάρχει πρόοδος στὸ Διάλογο(!).
Ἔτσι, ὅσα εἴπατε θὰ τὰ μεταφέρω στὴν Σύνοδο ποὺ θὰ γίνει μεθαύριο.
Ἡ Ἐκκλησία μας, λοιπόν, ἀκούει καὶ τὰ λαϊκὰ μέλη της καὶ κατόπιν οἱ Ἐπίσκοποι ἀποφασίζουμε Συνοδικά…
Χρειάζεται ἄραγε μεγάλη θεολογικὴ ὀξύνοια γιὰ νὰ ἀντιληφθεῖ κανείς, ὅτι παρόμοιες παραδοχὲς σημαίνουν ἄρνηση τῆς μοναδικότητος τῆς Ὀρθ. Ἐκκλησίας καὶ βλασφημία τοῦ ἄρθρου τοῦ Συμβόλου περὶ πίστεως “εἰς Μίαν, Ἁγίαν, Καθολικὴν καὶ Ἀποστολικὴν 'Εκκλησίαν»;
Σημάτης Π., θεολόγος».
Ποιά είναι η Κυρία Βασούλα Ρύντεν;
ΑπάντησηΔιαγραφήΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΚΥΡΙΑ ΒΑΣΟΥΛΑ ΡΥΝΤΕΝ;
πρωτοπ. ΚΥΡΙΑΚΟΥ ΤΣΟΥΡΟΥ
Πηγή: Αντιαιρετικόν Εγκόλπιον
Η κυρία «Βασούλα», «κατά κόσμον» Βασιλική -Παρασκευή Πεντάκη -Ρύντεν, σε σειρά βιβλίων της, υπό τον τίτλον «Η αληθινή εν Θεώ Ζωή» και επίτιτλον «Διάλογοι με τον Ιησού», «αποκαλύπτει» εαυτήν. Ιδού ελάχιστα, χαρακτηριστικά κατά την γνώμη μας, αποσπάσματα από τα βιβλία της, τα οποία δημοσιεύουμε χωρίς σχόλια:
Σε διάλογο με τον «Ιησού»: «(Βασούλα): Μπορώ να Σ' ευλογήσω και εγώ; (Ιησούς): Μπορείς. (Βασούλα): Τότε έχε τις ευλογίες μου Ιησού Χριστέ!» (Τετράδια 116, α 77).
Κι αλλού: «(Βασούλα): Του ζήτησα ξανά συγγνώμη και Τον ευλόγησα» (Τετράδια 116, α 195). Και πιο κάτω: «Σ' αγαπώ Κύριε και Σ' ευλογώ. (Ιησούς): Εμείς, εμάς; (Βασούλα): Ναι Κύριε» (αυτόθι, σ. 280).
Σε άλλη συνομιλία: «(Ιησούς): Βασούλα, ευλόγησέ Με και ύμνησέ Με» (Τετρ. 2940, σ. 173).
Γι' αυτό φαίνεται ο Χριστός μερικές φορές, από την χαρά Του «χαμογελούσε φανερώνοντας τα λακκάκια του» (Τετρ. 4155, σ. 191).
Στις 8. 1. 87 η «Βασούλα» γράφει: «Αποφάσισα να δείξω τα γραπτά σ' ένα καθολικό ιερέα εδώ. Τα καταδίκασε λέγοντας ότι είναι έργα του διαβόλου κι ότι θα πρέπει να σταματήσω. Ο Ιησούς του είχε ζητήσει, αν ήθελε να σηκώσει το Σταυρό Ειρήνης και Αγάπης μαζί μου. Είπε ότι είναι εκ του πονηρού. Μού έδωσε να διαβάσω τρεις προσευχές: στον Αρχ. Μιχαήλ, στην Παναγία και στην Ιερή Καρδιά του Ιησού. Μού είπε να τις διαβάσω τις επόμενες μέρες και να δει τι θα συμβεί. Το έκανα. Ύστερα άφησα το χέρι μου ελεύθερο να γράψει και επί τέσσερεις μέρες έγραφα: «Εγώ, ο Γιαχβέ σε οδηγώ». Τέσσερεις μέρες στη σειρά» (Τετρ. 116, σ. 80).
Ο «Ιησούς», στην ερώτησή της: «Η καρδιά μετρά περισσότερο από τα ράσα;», απαντά: «Ναι, το σημαντικό είναι η καρδιά». Έτσι, η «Βασούλα» μπορεί να «παίρνει» «από το Χέρι Του τον Άρτο Του» (αυτόθι, σελ. 75 και 156) και τελικά ο «Ιησούς» της λέει: «Έλα, ας αναπαυθούμε ο ένας μέσα στον άλλο» (αυτόθι, σ. 147)
Εξ άλλου, ο «Ιησούς» την «διάλεξε να γίνει ο βωμός Του» (αυτόθι, σ. 187). Ο «Ιησούς» αποκαλύπτει και τα εξής για την «Βασούλα»: «Υπόλοιπό Μου, ενώσου μαζί Μου και ας γίνομε ένα, μαζί, μαζί θ' αποκαταστήσουμε την Εκκλησία Μου» (Τετρ. 116, σ 224).
Ακόμη η «Βασούλα» ένεκα της ιδιαζούσης σχέσεώς της με τον «Ιησού» μπορεί να ευλογεί και τον κόσμον. Έτσι στις 23 Μαρτίου 1989, Μ. Πέμπτη, «ευλόγησε» την πόλη GARABANDAL, αφού προηγουμένως εκκλησιάστηκε στον Ρωμαιοκαθολικό ναό και βρήκε θαυματουργικά στο δωμάτιο του ξενοδοχείου της το άγαλμα της Παναγίας Φατιμά, που την «συνοδεύει σε όλες της τις συγκεντρώσεις», και έβαλε στα χέρια του αγάλματος ένα «ροδάριο» που είχε από το Medjugorge και αφού την «ξύπνησε» στις 8 π. μ. η Αγία Θηρεσία (Τετρ. 2940, σ. 96).
Με την αγάπη της «Βασούλας» προς τον «Ιησού» θα σωθούν ακόμη και οι ψυχές στο «καθαρτήριο», οι οποίες «περίμεναν να μεγαλώσει» η «Βασούλα»: «Με το να με αγαπάς διακαώς,. . . αρπάζονται από το καθαρτήριο πυρ. . . . Πόσο εξαρτώνται από σένα! Αχ, Βασούλα, θα τις βοηθήσεις;» (Τετρ. 116, σ. 227).
Η «Βασούλα» έχει υψηλό προορισμό: «Θεέ μου, εγώ προσωπικά είμαι βαφτισμένη Ελληνορθόδοξη. Σε ποιους αναφέρεσαι Κύριέ Μου; Στους καθολικούς ή στους προτεστάντες, σε αιρέσεις ή σε άλλες θρησκείες; Αν τολμώ και Σε ρωτώ, είναι γιατί υπάρχουν. (Ιησούς): Ω, Βασούλα, Βασούλα, είμαι Ένας, Εγώ ο Θεός είμαι Ένας. Τα παιδιά Μου δημιουργήθηκαν από το Χέρι Μου. Γιατί είναι όλα τα παιδιά Μου σκορπισμένα; Επιθυμώ την Ενότητα, θέλω όλα τα παιδιά Μου να ενωθούν. Είμαι Ένας Θεός και πρέπει να καταλάβουν ότι η Αγία Τριάδα είναι Μονάδα! Το Άγιο Πνεύμα, ο Άγιος Πατέρας και ο Ιησούς Χριστός ο Υιός, οι τρεις μαζί είναι Ένας. (Τετρ. 116, σ. 146).
Η «ένωση», θα γίνη, βεβαίως, μέσω «του Πέτρου», δηλαδή του Πάπα της Ρώμης: «(Ιησούς): Στο Μήνυμά Μου ζητώ να ενωθούν οι Εκκλησίες Μου. . . . . Διάλεξα τον Πέτρο να είναι ο φύλακάς σας, να σας φυλάει μέσα στην Αλήθεια ως την Επιστροφή Μου, αλλά οι άνθρωποι Με παρήκουσαν. Διαιρέθηκαν ανακηρύσσοντας δικούς τους κανόνες. Αληθινά σάς λέγω, μην ακούτε εκείνους που αντιτίθενται στον Πέτρο, τον Πέτρο των Αμνών Μου, που είναι σήμερα ο Ιωάννης Παύλος Β', γιατί είναι ο εκλεκτός Μου και ο αγαπημένος της Ψυχής Μου. Μην ακούτε εκείνους που τον καταδικάζουν, έχουν πλανηθεί. . . . . . να γυρίσετε όλοι στον Πέτρο και να γίνετε ένα, όπως ο Πατέρας κι Εγώ είμαστε Ένα» (Τετρ. 2940, σ. 45).
Ο χώρος δεν επιτρέπει να επεκταθούμε περισσότερο. Όμως νομίζουμε ότι αξίζει να μεταφέρουμε ακόμη μερικά αποσπάσματα: «4 Αυγούστου 1989: Χθες, ξύπνησα στη μέση της νύχτας και αντιλήφθηκα ότι το Άγιο Πνεύμα προσευχόταν για μένα το Πιστεύω. . . . . αντιλήφθηκα ότι η Φωνή του Αγίου Πνεύματος, προσευχόταν την προσευχή στον Αρχάγγελο Μιχαήλ» (Τετρ. 2940, σ. 162).
Σε κάποια συνάντηση καταγράφεται ο εξής διάλογος: «Ιησού, νομίζω ότι πρέπει να βιαστούμε. (Ιησούς): Πού; (Βασούλα): Στο ισόγειο, να κοιτάξω το φούρνο. (Ιησούς): Έλα, πάμε. 16 Μαΐου 1987» (Τετρ. 116, σ. 174). Την 1η Οκτωβρίου 1987 η «Βασούλα» γράφει για τον «Ιησού»: «Ήταν σαν να είχε μια ξαφνική ιδέα και σταμάτησε για να μου δείξει τους αστραγάλους μας δεμένους μαζί» (αυτόθι, σ. 272).
Κλείνομε το παρόν σημείωμα με ένα χαρακτηριστικό απόσπασμα από τις «αποκαλύψεις» της «Βασούλας». Στο κεφάλαιο «Μήνυμα Ενότητας» της 14ης Οκτωβρίου 1991 γράφει: «Δεν θέλω διαχειριστές μέσα στον οίκο Μου. Ενοποιήστε, για χάρη Μου, την εορτή του Πάσχα» και συνεχίζει: «Είμαι ορθόδοξη και μοιράζομαι τα πάντα με τους καθολικούς αδελφούς μου, και δεν διαφοροποιούμαι στο Όνομά Σου όταν είμαι μαζί τους, ούτε κι αυτοί μου φέρονται διαφορετικά απ' ότι στους δικούς τους. Γνωρίζω επίσης ότι πολλοί απ' αυτούς πηγαίνουν στις Ελληνικές ή Ρωσικές Ορθόδοξες εκκλησίες. . . » (Τετρ. 4155, σ. 283-284).
Είναι πάντως αξιοσημείωτο ότι η Επιτροπή για το δόγμα (Congregazione per la dotrina) του Βατικανού εξέδωσε ανακοίνωση εναντίον της «Βασούλας». Πολλά μπορεί κανείς να βρει στο άρθρο του Ρωμαιοκαθολικού π. Francois Dermine, Καθηγητού στο Πανεπιστήμιο της Bologna, με τον τίτλο: «Εκείνα τα ύποπτα μηνύματα της Βασούλας Ρύντεν» (περιοδικό Religioni e Sette nel mondo, έτος 1996, Νο1, σελ. 130-136), στο οποίο αποδίδονται βαριές κατηγορίες στην «Βασούλα». Ο ίδιος έχει γράψει και βιβλίο με τον τίτλον: «Βασούλα Ρύντεν, κριτική έρευνα», στο οποίον υποστηρίζει ότι η «Βασούλα» είναι «μια γνήσια προφήτιδα της «Νέας Εποχής», καθόσον, όπως υποστηρίζει ο ίδιος, παρουσιάζει δύο ουσιώδη χαρακτηριστικά αυτού του ρεύματος: την διακήρυξη της «νέας εποχής» (τάξεως) και την χρήση «τεχνικών» που χρησιμοποιεί για την «επικοινωνία της με τον Ιησού», που δεν απέχουν από την «αυτόματη γραφή». Ο ίδιος υποστηρίζει ότι η ίδια λέει μεν ότι είναι καθολική, αλλά κατ αυτόν ευρίσκεται «σε έδαφος ουδέτερο και απαράδεκτο» παρ' όλον ότι φέρεται να «αισθάνεται το καθήκον να προσέρχεται σε όλα τα μυστήρια της Καθολικής εκκλησίας» (περιοδικό ως αν. , σ. 131 και 134).
Λυπούμεθα γιατί ελάχιστοι έστω κληρικοί της Ορθοδόξου Εκκλησίας έχουν παρευρέθη σε ομιλίες της «Βασούλας» δίδοντας της έτσι «πιστοποιητικά Ορθοδοξίας».
Εμείς δημοσιεύουμε επί του παρόντος το ως άνω κείμενο και καλούμε τον αναγνώστη να βγάλει μόνος του τα συμπεράσματα.
ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ "ΔΙΑΛΟΓΟΣ" ΤΕΥΧΟΣ 17
ΑΓΑΠΗΤΕ ΚΥΡΙΕ ΟΔΥΣΣΕΑ...ΕΙΔΑ ΟΤΙ ΑΠΕΥΘΥΝΕΣΤΕ ΓΙΑ ΑΛΛΗ ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΣΤΟΥΣ ΕΠΙΣΚΟΠΟΥς...ΑΚΟΜΑ ΠΙΣΤΕΥΕΤΕ ΟΤΙ ΠΡΩΤΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΗΣΕΙ ΕΝΑΣ ΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΝΑ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΟΥΜΕ?ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΠΙΣΤΕΥΕΤΕ ΕΙΝΑΙ ΠΛΑΝΗ...ΠΟΙΟΣ ΠΡΩΤΟΣΤΑΤΗΣΕ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΘΕΟΔΟΤΗΣ?ΕΝΑΣ ΜΟΝΑΧΟΣ.ΜΗΠΩΣ ΝΑ ΣΑς ΥΠΕΝΘΥΜΙΣΩ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΜΑΞΙΜΟΥ?ΑΓΑΠΗΤΕ ΚΥΡΙΕ ΟΔΥΣΣΕΑ, ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΓΚΗ ΝΑ ΞΥΠΝΗΣΟΥΜΕ ΚΑΙ ΝΑ ΠΡΑΞΟΥΜΕ!!!ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΛΟΓΙΑ ΝΑ ΛΕΜΕ...ΠΟΥΘΕΝΑ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΜΑΣ ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ ΔΙΑΧΩΡΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΠΟΙΟς ΘΑ ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΗΣΕΙ...ΑΝ ΘΕΛΕΙ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΕΝΑ ΠΑΙΔΙ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΤΟ ΚΑΝΕΙ!ΕΥΧΟΜΑΙ ΚΑΛΗ ΦΩΤΙΣΗ
ΑπάντησηΔιαγραφή(ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ)
ΤΟ ΧΑΡΑΓΜΑ
ΑπάντησηΔιαγραφήhttp://www.youtube.com/view_play_list?p=30C13C39367C8D93
Παραθέτω τό ΠΛΗΡEΣ κείμενο τής ΦΙΛΟΡΘ. ΕΝ. ΚΟΣΜΑΣ ΦΛΑΜΙΑΤΟΣ, μέ τήν παρατήρησιν ότι συμφώνως μέ τό γράμμα τού Eπισκόπου (βλ. σημερινό σχόλιό του στό mkka.blogspot.com), δέν υπήρξε αντιπρόσωπος τής Εκκλησίας τής Ελλάδος στήν Βραζιλία, αλλά μόνο Παρατηρητής.
ΑπάντησηΔιαγραφή"27-11-2008
ΦΙΛΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΕΝΩΣΙΣ ΚΟΣΜΑΣ ΦΛΑΜΙΑΤΟΣ
Σεφέρη 4, 542 50, Θεσσαλονίκη, τηλ.: 6972176314, e-mail: Kflamiatos@yahoo.gr
ΒΟΜΒΑ ΣΤΑ ΘΕΜΕΛΙΑ ΤΗΣ ΠΑΝΑΙΡΕΣΗΣ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΥ
ΣΠΟΥΔΑΙΕΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ ΑΠΟ ΤΟ ΣΕΒ. ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ κ. ΑΜΒΡΟΣΙΟ
« ◊ Εμείς οι Ορθόδοξοι κατέχουμε την αλήθεια της Πίστεως. Αυτό είναι το προνόμιό μας.
◊ Η Ρώμη έχει προσδώσει κοσμικό χαρακτήρα στην οντότητα του Πάπα και της Εκκλησίας και έχει μεταμορφωθεί σε κοσμική εξουσία. Διαχρονικά ούτε μεθόδους ούτε και συμπεριφορά έχει αλλάξει. Ο σκοπός αγιάζει τα μέσα, ακόμη και το θάνατο των...απίστων Ορθοδόξων.
◊ Οι Προτεστάντες έφτιαξαν ένα αγνώριστο χριστιανισμό, ένα έκτρωμα του χριστιανισμού!
◊ Πιστεύω εις την Μίαν, Αγίαν και Καθολικήν Εκκλησίαν, απορρίπτω δε και καταδικάζω τας κακοδοξίας του Π.Σ.Ε.
◊ Δεν επιτρέπεται η συμπροσευχή είτε με ετεροδόξους είτε με αλλοθρήσκους.
◊ Η συμμετοχή του Πατριάρχου μας στη λατρεία των Ρωμαιοκαθολικών και η συμπροσευχή του με τον Πάπα προκαλεί ανησυχία και μεγάλη θλίψη. Από τους ιερούς Κανόνες δεν επιτρέπεται!
◊ Η από κοινού εκφώνηση του Συμβόλου της Πίστεως [με τον Πάπα] είναι λατρευτική πράξη, για την οποία, ο Παναγιώτατος, δεν έχει λάβει την έγκριση των Ορθοδόξων Εκκλησιών.
◊ Το Βατικανό χρηματοδοτούσε την αγορά όπλων για τους Μουσουλμάνους στον πόλεμο της Βοσνίας! »
Με πολύ χαρά διαβάσαμε, αυτές τις ημέρες, στην προσωπική ιστοσελίδα (blog) του Σεβ. μητροπολίτη Καλαβρύτων κ. Αμβροσίου, κάποιες πολύ σημαντικές δηλώσεις του υπέρ της Ορθοδοξίας, οι οποίες αποκτούν ιδιαίτερη σημασία και βαρύτητα γιατί εκφέρονται από το στόμα ενός Ιεράρχη που, μέχρι πρόσφατα, είχε κατηγορηθεί ως φιλοπαπικός και «οικουμενιστής». Η Ένωσή μας, στις αρχές του έτους, είχε φέρει στη δημοσιότητα ένα αντίχριστο «εκκλησιολογικό» κείμενο–συμφωνία που, το 2006, στο Porto Alegre Βραζιλίας, είχε γίνει αποδεκτό και από την Εκκλησία της Ελλάδος, στην αντιπροσωπεία της οποίας συμπεριλαμβανόταν και ο κ. Αμβρόσιος. Με αυτό το κείμενο, εκτός των άλλων, αναγνωρίσαμε εκκλησιαστική υπόσταση στις 340 προτεσταντικές αιρετικές «εκκλησίες» του Π.Σ.Ε. («Παγκοσμίου Συμβουλίου των Εκκλησιών») και αποδεχτήκαμε ότι η πληθώρα των κακοδοξιών και των πλανών τους, είναι «διαφορετικοί τρόποι διατύπωσης της ίδιας Πίστης» και «ποικιλία Χαρισμάτων του Αγίου Πνεύματος»! Η δημοσίευση αυτής της επαίσχυντης συμφωνίας από την εφημερίδα «Ορθόδοξος Τύπος» συγκλόνισε τον πιστό λαό ανά την Ελλάδα. Στο μεταξύ, στο ενδιάμεσο χρονικό διάστημα, προέκυψαν και άλλα σοβαρά ζητήματα, όπως το θέμα της Μακεδονίας και το «Σύμφωνο ελεύθερης συμβίωσης». Και στις δύο περιπτώσεις ο μητροπολίτης Καλαβρύτων –σε αντίθεση με τους περισσότερους συνεπισκόπους του– ύψωσε το ανάστημά του και με λεβεντιά και παρρησία έλαβε θέση υπέρ των εθνικών και πνευματικών παραδόσεων της πατρίδας μας. Ειδικά η στάση του απέναντι στο σκοπιανό, μας συγκίνησε ιδιαίτερα, μια και τα περισσότερα μέλη της Ένωσής μας είναι Μακεδόνες. Εν τούτοις, αυτό που μας πίκραινε πολύ ήταν η διαπίστωση ότι ο Σεβασμιώτατος δεν επέδειξε την ίδια ευαισθησία και στα ζητήματα της Πίστεως. Όμως, δόξα τω Θεώ, ο επίσκοπος των Καλαβρύτων, έστω και με μεγάλη καθυστέρηση, έλυσε τη σιωπή του, καταδίκασε τον Παπισμό, αποκήρυξε την συμφωνία του Porto Alegre, καυτηρίασε τις κακοδοξίες των ψευδοεκκλησιών του Π.Σ.Ε. και αναφώνησε (επί λέξει): «Ουκ αρνησόμεθά σε, φίλη Ορθοδοξία»! Επίσης διευκρίνισε ότι αποχώρησε εσπευσμένα από τη Βραζιλία λίγες ημέρες πριν περατωθούν οι εργασίες της Συνέλευσης του Π.Σ.Ε. –λόγω ασθένειας της μητέρας του, που λίγο αργότερα εκοιμήθη– και συνεπώς δεν ευθύνεται αυτός προσωπικά για την συμφωνία που υιοθετήθηκε από την αντιπροσωπεία της Ελλαδικής Εκκλησίας.
Μετά από όλα αυτά πλέον, το βλέμμα του πιστού λαού είναι στραμμένο στο Βόλο και στο Σεβασμιώτατο μητροπολίτη Δημητριάδος κ. Ιγνάτιο. Ο επίσκοπος του Βόλου ήταν ο επικεφαλής της ελλαδικής αντιπροσωπείας στο Porto Alegre. Όταν το 1998 εξελέγη Μητροπολίτης Δημητριάδος, όλοι χάρηκαν γιατί ένας μορφωμένος και ικανότατος κληρικός θα υπηρετούσε το Επισκοπικό αξίωμα.
Ο κ. Ιγνάτιος είναι γνωστός στο πανελλήνιο από την εξαιρετική εκπομπή «Αρχονταρίκι» που παρουσιάζει, από το 1992, στην κρατική τηλεόραση. Αλλά δεν είναι μόνο αυτό. Είχε μια πολύ αξιόλογη ιερατική διακονία στην Ι. Μητρόπολη Πειραιώς και ένα αξιοζήλευτο τρόπο προσέγγισης της νεολαίας.
Δυστυχώς, όμως, τη χαρά για την εκλογή του διαδέχτηκε η πικρία και η λύπη για τις αλλεπάλληλες οικουμενιστικές του ενέργειες. Αλλά όλοι κάνουμε λάθη∙ κανείς δεν είναι αλάθητος. Μόνο ο Πάπας ισχυρίζεται κάτι τέτοιο, γι’ αυτό και είναι αντίχριστος. Καλούμε το Σεβασμιώτατο να ευθυγραμμιστεί με τη χρυσή πνευματική γραμμή των μεγάλων Πατέρων και Διδασκάλων της Εκκλησίας μας.
Παρακάτω παρουσιάζουμε ορισμένα από τα γραφέντα –το τελευταίο χρονικό διάστημα– του Σεβ. μητροπολίτη Καλαβρύτων κ. Αμβροσίου:
«Η Ορθοδοξία μας είναι οικουμενική. Αγκαλιάζει όλο τον κόσμο και προσεύχεται για όλο τον κόσμο. Για να μη γίνεται σύγχυση δεν επιτρέπεται η συμπροσευχή είτε με ετεροδόξους είτε με αλλοθρήσκους […] Στο διάβα των αιώνων κάποιοι πιο παλιά και κάποιοι στους νεώτερους χρόνους στην διδασκαλία του Χριστού μας πρόσθεσαν "ξένα" στοιχεία. Άλλα είναι πρωτευούσης σημασίας και άλλα δευτερευούσης. Όλα όμως αλλοιώνουν όμως το κήρυγμα του Χριστού μας.
Εμείς, οι Ορθόδοξοι, με όσες αδυναμίες κι αν παρουσιάζουμε ως άνθρωποι, κρατάμε ακόμη την πίστη μας ανόθευτη. Κρατάμε την παράδοση της αρχαίας Εκκλησίας. Έχουμε τους Αγίους Πατέρας. Έχουμε την Καινή Διαθήκη γραμμένη στη γλώσσα μας. Όλα αυτά μας βοήθησαν και μας βοηθούν. Η Χάρις του Θεού αναδεικνύει συνεχώς αγίους. Ζούμε στη Χάρι του Θεού. […] Εμείς οι Ορθόδοξοι, είμαστε ίσως κακοί χριστιανοί, είμαστε όμως Ορθόδοξοι Χριστιανοί! Κατέχουμε την αλήθεια της πίστεως. Αυτό είναι το προνόμιό μας. "Ουκ αρνησόμεθά σε, φίλη Ορθοδοξία". Μπορεί, λοιπόν, να υπάρξουν εκατομμύρια Θρησκείες. Όλα αυτά όμως θα είναι ανθρώπινα κατασκευάσματα. Ο Λόγος του Χριστού διασώζεται αλώβητος και ακέραιος στην Ορθόδοξη Εκκλησία μας. Και προστατεύεται από τον Χριστό μας, όστις είναι ο Δομήτωρ και η Κεφαλή της Εκκλησίας.
Ως κύμα αντιδράσεως και διαμαρτυρίας στις καινοτομίες του Παπισμού, ήλθε ο Προτεσταντισμός. Το δυστύχημα είναι ότι οι Προτεστάντες, ακολουθώντας μια φυγόκεντρη πορεία, κατέληξαν πιο μακρυά. Έφτιαξαν ένα αγνώριστο χριστιανισμό, ένα έκτρωμα του χριστιανισμού! […] Πιστεύω εις την Μίαν, Αγίαν και Καθολικήν Εκκλησίαν, απορρίπτω δε και καταδικάζω τας κακοδοξίας του Π.Σ.Ε. […] Δεν επιτρέπεται η συμπροσευχή είτε με ετεροδόξους είτε με αλλοθρήσκους.
ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ;
[…] Είναι η φανέρωσις του Σώματος του ΧΡΙΣΤΟΥ. Όταν προσέρχωμαι στο Ναό εκεί συνδέομαι με τον Χριστό, την Κεφαλή της Εκκλησίας, και με τους αδελφούς μου, που είναι Μέλη του ιδίου Σώματος, και έτσι ζωντανεύουμε και φανερώνουμε το Σώμα Χριστού, δηλ. τον Χριστό μας. Εκκλησιάζομαι, λοιπόν, σημαίνει φανερώνω το Χριστό τώρα, αυτή τη στιγμή! Βιώνω το γεγονός ότι είμαι Μέλος ενός Σώματος, του οποίου Κεφαλή είναι ο Χριστός. Μόλις μάλιστα λάβουμε και τα Άχραντα Μυστήρια, τότε γινόμαστε αληθινά και μυστηριωδώς "σύσσωμοι" και "σύναιμοι" Χριστού! Αυτό λοιπόν το χάρισμα δεν τον έχουν όσοι εκ των χριστιανών και όσες εκ των χριστιανικών Ομολογιών δεν έχουν την Αποστολική Διαδοχή, δηλ. το Πανάγιο Πνεύμα, το οποίο κατά την Πεντηκοστήν "επεδήμησε τω κόσμω" και βεβαίως όλοι οι μη χριστιανοί. Το Άγιο Πνεύμα μεταδίδεται από γενεά σε γενεά δια της επιθέσεως των χειρών του Επισκόπου κατά την ώρα της χειροτονίας επί της κεφαλής του χειροτονουμένου. Κάθε Επίσκοπος είναι κρίκος μιάς αλυσίδας, η οποία καταλήγει στους Αγίους Αποστόλους, στην Πεντηκοστή. Αν κοπή η αλυσίδα, τότε παύει η Αποστολική Διαδοχή.
Ο ΠΑΠΙΣΜΟΣ
Στη Δύση αλλοιώθηκε ο χαρακτήρας της Εκκλησίας. Εκεί η διαμάχη της εκκλησιαστικής και της κοσμικής Εξουσίας, η μάχη Παποκαισαρισμού και Καισαροπαπισμού, δηλ. οι ανθρώπινοι εγωϊσμοί, έφεραν τρομακτικές αλλοιώσεις. Έτσι ο Πάπας έγινε κοσμικός Άρχων! Είναι περισσότερο 'Αρχοντας" και λιγώτερο "παπάς"! Εγκλωβίστηκε στο ψευδοδίλημμα: Πως είναι δυνατόν ο εκπρόσωπος του Χριστού στη γη να είναι υποτελής σε κοσμικό Άρχοντα, σε επίγειο Βασιλέα; Έτσι δημιουργήθηκε το Κράτος του Βατικανού, οπότε η "Βασιλεία" έχασε τον πνευματικό της χαρακτήρα και έγινε κοσμική εξουσία! Ο Πάπας τώρα είναι Αρχηγός Κράτους,του Κράτους του Βατικανού! Έτσι όμως "έχασε και τα αυγά και τα καλάθια"! Και όμως ο Κύριός μας είπε: " απόδοτε πάσι τας οφειλάς. Τα του Καίσαρος τω Καίσαρι και τα του Θεού τω Θεώ". Αυτό είναι ένα μόνο παράδειγμα της αλλοιώσεως της παραδοθείσης εις ημάς πίστεως.
Ο Παναγιώτατος Οικουμενικός Πατριάρχης κ.Βαρθολομαίος βρέθηκε και πάλι στο επίκεντρο της δημοσιότητος, όσον αφορά το θεολογικό Διάλογο μεταξύ Ανατολής και Δύσεως, Ορθοδοξίας και Ρωμαιοκαθολικισμού. Με την πρόσφατη –τέταρτη κατά σειρά μέσα σε τρία χρόνια– επίσκεψή του στο Βατικανό (Οκτώβριος 2008) και την παρουσία Του στη Σύνοδο των Επισκόπων του Βατικανού, δημιούργησε ένα κλίμα φόβου στο χώρο το δικό μας. Πολλοί σημείωσαν την τοποθέτησή Του, ότι η παρουσία Του στη Σύνοδο εκείνη «είναι φανέρωμα του έργου του Αγίου Πνεύματος». Έδωσε την εντύπωση, ότι βιάζεται, τρέχει, επείγεται για την ένωση των Εκκλησιών. Η συμμετοχή του σεπτού Πατριάρχου μας στη λατρεία των Καθολικών και η συμ-προσευχή Του με τον Πάπα προκαλεί όχι μόνο ανησυχία, αλλά και μεγάλη θλίψη σε πολλούς. Από τους ιερούς Κανόνες δεν επιτρέπεται! Στη λειτουργία της Ραβέννα προ ετών κατακρίθηκε για τα πολύ τολμηρά βήματά Του. Και τώρα επίσης κατακρίνεται. Δείχνει να υπερβαίνει τα επιτρεπτά όρια στην κοινωνία μεταξύ Ανατολής και Δύσεως. Η από κοινού εκφώνηση του Συμβόλου της Πίστεως είναι λατρευτική πράξη! Δεν φθάνει βέβαια τα όρια της συμμετοχής στο Κοινό Ποτήριο, δηλ. στην από κοινού προσφορά της αναίμακτης Θυσίας, αλλά δεν παύει να είναι ομολογία Πίστεως.
Εφ’ όσον όμως έχουμε τόσες και τόσες διαφορές στο Δόγμα και την Πίστη μας, εφ’ όσον ο Θεολογικός Διάλογος στην τελευταία φάση του (Ραβέννα 2007) δημιούργησε τόσους κραδασμούς μεταξύ των Ορθοδόξων, τα βήματά μας πρέπει να είναι πολύ–πολύ προσεκτικά. Αντιλαμβάνομαι την ανάγκη επαφής των Προκαθημένων. Αντιλαμβάνομαι επίσης την ανάγκη, να ανοίγουν οι Προκαθήμενοι τον δρόμο, ώστε να ευδοκιμήσουν οι προσπάθειες των υποδεεστέρων εκκλησιαστικών παραγόντων. Αλλά δεν αντιλαμβάνομαι την υπέρβαση των ορίων, τα οποία έθεσαν οι Πατέρες. Μπορώ να βρεθώ σε μια λειτουργία των Καθολικών και να την παρακολουθήσω ως επισκέπτης, ως τουρίστας, αλλά δεν μπορώ να δώσω την αρχιερατική μου ευλογία, λέγοντας το “Ειρήνη πάσι” κατά τη διάρκεια μιάς θείας λειτουργίας των Ρωμαιοκαθολικών, ούτε μπορώ επίσης να προβώ σε από κοινού εκφώνηση του «Πιστεύω», έστω κι αν αυτό είναι το κοινώς παραδεκτό κείμενο της Νικαίας–Κωνσταντινουπόλεως. Αυτό είναι ένα είδος συμ-μετοχής και συμ-προσευχής, ή, αν προτιμάτε, ένα προοίμιο συμμετοχής και συμπροσευχής, για το οποίο ο Παναγιώτατος δεν έχει λάβει την έγκριση των Ορθοδόξων Εκκλησιών. Κινείται εξ ιδίας πρωτοβουλίας. […]
Καμμιά προσπάθεια προσεγγίσεως, δεν είναι δυνατόν να καρποφορήσει, αν οι Ρωμαιοκαθολικοί δεν καταργήσουν την Ουνία και στην Ελλάδα και όπου αλλού. […]
Καμμιά, απολύτως καμμιά προσπάθεια προσεγγίσεως, δεν είναι δυνατόν να καρποφορήσει επίσης, αν οι Ρωμαιοκαθολικοί δεν ξεπλύνουν τις ενοχές που έχουν φορτωθή όλα αυτά τα τελευταία χρόνια χύνοντας αθώο αίμα των Ορθοδόξων στη Βοσνία, την Κροατία, στο Στέπινατς και όπου αλλού. Και όλα αυτά στο όνομα της Πίστεως και του Χριστού μας.
[…] Έχει γραφή και έχει ακουσθή κατά κόρον, ότι το Βατικανό χρηματοδοτούσε τους Μουσουλμάνους στον πόλεμο Βοσνίας–Ερζεγοβίνης και χρηματοδούσε την αγορά των όπλων.
Ας γίνουν λοιπόν όσες επίσημες επισκέψεις μεταξύ Κωνσταντινουπόλεως και Βατικανού, ας γίνουν όσες συμπροσευχές και παραχωρήσεις, ας γίνουν όσα βήματα καλής θελήσεως από μέρους των Ορθοδόξων. Ένωσις δεν πρόκειται να γίνει, αν προηγουμένως δεν ξεπλυθούν οι ενοχές από αυτά τα εγκλήματα, τα οποία αφεύκτως οδηγούν τη σκέψη μας σε παρόμοια περιστατικά και εγκλήματα κατά την περίοδο των Σταυροφοριών! Φαίνεται σαν τίποτε να μη άλλαξε από τότε.
[…] Η Ρώμη έχει προσδώσει κοσμικό χαρακτήρα στην οντότητα του Πάπα και της Εκκλησίας γενικώτερα. Έχει μεταμορφωθή σε κοσμική εξουσία, Κράτος του Βατικανού άλλωστε προσφωνείται. Διαχρονικά ούτε μεθόδους ούτε και συμπεριφορά έχει αλλάξει.. Ο σκοπός αγιάζει τα μέσα, ακόμη και το θάνατο των...απίστων Ορθοδόξων. Κύριε ελέησον! »"
Αγαπητέ Οδυσσέα,
ΑπάντησηΔιαγραφήΛοιπάμε που διαπιστώνω ότι περνάς στο μπλόγκ σου την μανία του κ. Σημάτη, να ανεβάσει το κύρος του (έτσι νομίζει) χτυπώντας τον μητροπολίτη Καλαβρύτων με παραμορφωμένα κείμενα και με ψέματα. Π.χ. δημοσιεύθηκε στο τοπικό Τύπο
"Ο Σεβασμιώτατος με απειλεί επανειλημμένα!!!". http://mkka.blogspot.com/2008/01/blog-post_1900.html
Μέσα στις πολλές ενδιαφέρουσες αναρτήσεις σου αυτό το πνεύμα δεν ταιριάζει.
Αντί αυτού, πρέπει να βοηθήσουμε τον κ. Σημάτη να καταλάβει ότι χωρίς αυτή την μανία είναι ένας πολύ αξιόλογος θεολόγος.
Καλή Ανάσταση.
ΣΥ
Αγαπητε φιλε,
ΑπάντησηΔιαγραφήο κ. Σηματης γιατι εχει μανια κατα του μητροπολιτη Καλαβρυτων;
Διαβασα την "αρσι του αφορισμου" και εφριξα. Αρσι αφορισμου ηταν αυτο;
Ο κ. Σηματης τι δυναμι εχει για να τον κανη κακο;
Ενω ο μητροπολιτης Καλαβρυτων θερμος θιασωτης της παπαδοκρατιας και δεσποτοκρατιας μας εμφανιζεται ως δημοκρατης και συνεργαζεται με ολες τις αρχες και εξουσιες του αιωνος τουτου του δαιμονοκρατουμενου κοσμου.
Εχει την προστασια των νομων, ως εξουσιαν εχων.
Εχει την προστασια των ΜΑΤ και τα προσκυνηματα καθε ανοητου χριστιανου. Δεσποτης γαρ.
Και μαλιστα φιλτατος παραδελφος του Χριστοδουλου.
Ποτε διοαμαρτυρηθηκε ποτε επι Χριστοδουλου οταν εκεινος μας εφερε τον αντιπαθεστατο Βοϊτιλα;
Και καμνει σημερα τον οψιμο αντιπαπιστη και αυστηρο ελεγκτη του παπα της Ανατολης;
Απο που και ως που αντιπαπιστης ο Αμβροσιος;
Ο ιδιος δεν ηταν στην υποδοχη του παπα Βοϋτιλα;
Δεν πειθει, λοιπον, οτι και να κανη.
Με τις μεταμοσχευσεις επισης, που ειναι ωμοι και αποτροπαιοι φονοι, δεν καμνει τιποπτα.
Το αιμα των μεταμοσχευομενων που ειναι ζωντανοι ανθρωποι καθε μερα χυνεται κρουνηδον.
Και οι ...Αμβροσιοι, σιωπουν και αδρανουν σαν να μην συμβαινει τιποτα.
Αυτοι ειναι οι αρχιερεις μας. Δυστυχως.
Παιδια της εποχης μας και αυτοι και καλυτεροι δεν μας αξιζουν, εχετε δικαιο.
Επειδή, αγαπητέ Οδυσσέα, παρακολουθώ και το μπλόγκ του Μητροπολίτου Καλαβρύτων, έχω διαφορετική γνώμη για την προσωπικότητά του.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυγκεκριμένα με τα δύο θέματα που αναφέρεις:
Από την έλευση του παπα Βοϊτιλα (μίλησε και γι’αυτό) μέχρι σήμερα έχουν περάσει 8 χρόνια. Αποκλείεις, φίλε, ότι μέσα σ’αυτά τα χρόνια γίνονται διάφορα πράγματα;
Ένα γεγονός πού αναφέρει ο μητροπολίτης ότι τον σκανδαλίζει σφόδρα είναι η αγιοποίηση του «Αρχιεπισκόπου της Γενοκτονίας» Α. Στέπινατς από τον νυν πάπα (http://mkka.blogspot.com/2008/11/blog-post_29.html).
Τώρα, αυτός που έχει την μανία δέν θα δέχεται καμμία ομολογία. Αυτός που δεν έχει την μανία, θα ζητήσει από άλλους επισκόπους να εκφρασθούν επάνω στα κρίσιμα αυτά θέματα.
Γιά το θέμα των μεταμοσχεύσεων υπάρχει ένα σχόλιο του μητροπολίτου πού λέει ότι το έστειλε στή ΔΙΣ και αναμένεται να λάβει θέση.
Οπότε ο Μητροπολίτης Καλαβρύτων ενεργεί.
Τα ψέματα που κυκλοφορεί ο κ. Σημάτης και η αποσιώπηση μερικών δεδομένων, δεν σε προβληματίζουν;
ΣΥ
Αγαπητε φιλε
ΑπάντησηΔιαγραφήμακαρι ολοι οι μητροπολιτες να μετανοησουν για την εγκληματικη τους απαθεια στα ζητηματα της πιστεως που ειναι απο τα Πολυτιμοτερα ολων, που εξοργιζουν το Θεο και λυπουν τους αγιους μας.
Πρωτος εγω θα το επαινεσω αυτο.
Οχι βεβαια να γραψη μονο ενα κειμενο και παει και τελειωσε.
Αλλα να κανη συνεχη αγωνα και να δινη καθημερινη μαχη για τα ζητηματα της πιστεως που ο παπας της Ανατολης Ουνιτης Βαρθολομαιος τα θεωρει μηδαμινα και αναξια και γινεται προδοτης σαν τον Ιουδα.
Οσον αφορα τις μεταμοσχευσεις δεν νομιζω οτι εκανε τιποτα.
Η αν εστειλε το ζητημα για συζητησι στη Συνοδο, αφου ειναι μειζον θεμα, αφου καθημερινα κατακρεουργουν οι γιατροι δεκαδες και εκατονταδες ζωντανους ανθρωπους, εγω θα το χαρω και θα το δημοσιευσω πρωτος.
Μηπως μπορεις να μου μεταφερεις τις ενεργειες του με χαρτια;
Με τον μητροπολιτη Αμβροσιο εχω μαζι του εγω προσωπικα μεγαλη ιστορια.
Πριν απο τον κ. Σηματη απειλησε εμενα και αλλους, προ ετων, που ξεκινησαμε το εκκλησιαστικο κινημα με αφορισμους.
Εχω εγγαρφο του στα χερια μου.
Περιπετειωδη ιστορια.
κ. Οδυσσέα,
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίδα κι εγώ στο blog σου -αναπάντεχα για τα προεόρτια της Μ. Βδομάδος- αναδημοσίευση μέρους κείμενο που είχα δημοσιοποιήσει πριν από μήνες.
Είδα και την κριτική που ασκεί έμμεσα ο κ. Σαββόπουλος, ο οποίος διακινεί επιστολή του Μητροπολίτη που απευθύνεται προς εμένα, με ημερομηνία ΑΠΡ 2008, αλλά που ο Μητροπολίτης από πέρυσι που την «έγραψε», δεν την έχει …ακόμα στείλει σε μένα! την έχει όμως εμπιστευθεί στον κ. Σαββόπουλο, ως «αντ’ αυτού». (Και να ρωτήσω τον κ. Σαββόπουλο: μήπως γνωρίζει τον ανώνυμο «ΣΥ», ώστε να απευθυνθώ και προσωπικά προς αυτόν;).
Είδα, ακόμα, δύο σχόλια του «Ανώνυμου» που υπογράψει ως «ΣΥ», και ο οποίος μιλά για «μανία» και ισχυρίζεται πως κυκλοφορώ ψέματα για τον Μητροπολίτη Καλαβρύτων.
Δεν νομίζω πως ο «ΣΥ» προσφέρει υπηρεσίες στον Μητροπολίτη, αντίθετα συκοφαντώντας με, τον εκθέτει, γιατί θα με αναγκάσει -για να υπερασπίσω τον εαυτό μου- να παρουσιάσω στοιχεία που αποδεικνύουν ποιος έχει τη μανία και ποιος λέει χοντρά «ιερατικά» ψέματα. (Τα στοιχεία αυτά έχω γνωστοποιήσει σε έμπιστο πρόσωπο).
Επειδή ούτε μανία έχω κατά του Μητροπολίτη, ούτε ψέματα κυκλοφορώ εναντίον του, παρακαλώ τον καρδιογνώστη μου «ΣΥ» που με συκοφαντεί αναπόδεικτα, να διορθώσει τη συκοφαντία ή να παρουσιάσει τα ψέματα που έχω γράψει κατά του Μητροπολίτη Καλαβρύτων. Αν δεν το κάνει, θα με αναγκάσει μετά το Πάσχα να επανέλθω, συγκεντρώνοντας κι άλλα στοιχεία, που έχουν πέσει στην αντίληψή μου, αλλά τώρα δεν τα έχω πρόχειρα.
ΑΙΓΙΟ 11/4/09, Σημάτης Π.
Αγαπητέ Παναγιώτη, χαίρομαι που μπορώ να απευθυνθώ σε εσένα αμέσως. Εξηγούμαι.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠαρακολουθώ τις αναρτήσεις και τα σχόλια στο μπλόγκ του Μητροπολίτου Καλαβρύτων.
Δημοσίευσες στο τοπικό τύπο άρθρο με τίτλο "Ο Σεβασμιώτατος με απειλεί επανειλημμένα!!!". Πολύ βαρύ δεν είναι αυτό;
Επίσης, εδω γράφεις για κάποια προδοσία στο Porto Alegre. Βλέπω μετά σε σχόλιο του Μητροπολίτου στίς 8/4/2009 ότι σου έστειλε μια επιστολή για αυτό το θέμα στίς 12 Απρ. 2008. Εσύ λές για την επιστολή αυτή «...ο Μητροπολίτης από πέρυσι που την «έγραψε», δεν την έχει …ακόμα στείλει σε μένα!»
Μέσα σ’αυτά τα λόγια σου κρύβεται μια βαριά συκοφαντία, διότι υποστηρίζεις έμμεσα ότι ο Μητροπολίτης δεν έγραψε αυτή την επιστολή στις 12 Απρ. 2008, ότι την κατασκεύασε αργότερα, και οτι δεν σου την έστειλε. Αποκλείεις δηλαδή το ενδεχόμενο ΝΑ ΣΟΥ ΕΣΤΑΛΗ αυτή η επιστολή και εσυ ΝΑ ΜΗ ΤΗΝ ΕΛΑΒΕΣ; Αυτό έπρεπε να γράψεις, ότι δεν την έλαβες και όχι ότι δεν σου την έστειλε.
Στο άρθρο σου αναφέρεις μερικές αριθμητικές περιπτώσεις αυτής της επιστολής. Μια ερώτηση: γιατί δεν αναφέρεις την δεύτερη φράση της 5ης περίπτωσης και την 6η περίπτωση; Και τα δύο είναι πολύ σημαντικά:
5. Δέν διεμαρτυρήθην διά τό περιεχόμενόν του, καθ’ ὅσον μέχρι σήμερον τό κείμενον τοῦτο οὐδέποτε ἐτέθη ὑπ‘ ὄψιν μου ὑπηρεσιακῶς. Ἄλλωστε μέχρι σήμερον, ἀφ’ ἧς ἐκλήθην ὡς Μέλος Αὑτῆς, οὐδέποτε εἰσήχθη πρός συζήτησιν ἐνώπιον τῆς Ἱερᾶς Συνόδου.
6. Ἐν κατακλεῖδι θεωρῶ χρέος μου νά σᾶς διαβεβαιώσω, ὅτι οὔτε καί τάς ἐργασἰας τῆς Γενικῆς Συνελεύσεως τοῦ Π.Σ.Ε. παρη-κολούθησα, εἰ μή μόνον κατά τήν ἔναρξιν τῆς Συνελεύσεως, διότι ἐκλήθην νά ἐπιστρέψω ἐπειγόντως εἰς τό Αἴγιον, ἕνεκα τῆς πρός τόν θάνατον πορευομένης ἀειμνήστου Μητρός μου.
Η 6η περίπτωση αποδυναμώνει ένα μέρος του άρθρου σου. Όμως θα εκτιμούσα το άρθρο σου περισσότερο εάν συμπεριελάμβανε αυτή την αλήθεια.
Δεν σε συκοφαντώ, παρακολουθώ και βγάζω αυτό το συμπέρασμα.
Απ’ αυτά που έγραψα εδώ κράτησε τις τελευταίες τέσσερις λέξεις του σχολίου μου της 9ης Απρ. 10:44 πμ. Διάβασα καλά λόγια για το βιβλίο σου «Η Πατερική στάση στους θεολογικούς διαλόγους και ο Οικ. Πατριάρχης Βαρθολομαίος» και θα το προμηθευθώ.
Καλή Μεγάλη Εβδομάδα και Καλή Ανάσταση.
Αγαπητέ Οδυσσέα, που να βρώ εγώ χαρτιά του Μητροπολίτου;;;
Καλό Πάσχα.
ΣΥ
Κύριε «ΣΥ». Δεν έχω καμιά διάθεση να ανοίξω συζήτηση με κάποιον άγνωστο που με υβρίζει και με συκοφαντεί χωρίς στοιχεία, μεταθέτοντας στους ώμους μου ψεύδη και «μανίες» άλλων. Σας ζήτησα να καταθέσατε τα πειστήρια (για τα τάχα ψέματα που ισχυριστήκατε ότι έγραψα) κι όχι τις δικές σας διαστρεβλωτικές της πραγματικότητας ερμηνείες και υποθέσεις, για πράγματα που έχω δημόσια καταγγείλει και από τον ενδιαφερόμενο δεν έχουν ανατραπεί.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚι αν αποδειχθεί ότι μου ξέφυγε κάποια ανακρίβεια, να ζητήσω δημόσια συγγνώμη.
Εσείς, αντί να επανορθώσετε την συκοφαντική επίθεση ή να αποδείξετε όσα ισχυριστήκατε, μεταθέτετε τη συζήτηση και με οδηγείτε στο συμπέρασμα ότι εκτελείτε «ανώνυμα» διατεταγμένη υπηρεσία.
Επειδή δεν θέλω ν’ αφήσω να αιωρούνται οι λάσπες που μου πετάξατε θα καταθέσω (μετά το Πάσχα) τα στοιχεία που έχω, πάνω στα συγκεκριμένα θέματα που θίξατε, για να φανεί ποιος ψεύδεται και ποιος διαστρεβλώνει την πραγματικότητα.
Αυτά για να έχουμε καλές εξηγήσεις κι όχι «ανώνυμα» παιχνίδια.
Και επειδή, εισερχόμεθα στη Μ. Βδομάδα, ελπίζω πως θα σεβαστείτε την περίοδο. Εγώ πάντως αυτό το διάστημα δεν θα επανέλθω.
Παρά την πίκρα μου (γιατί οι λεπτομέρειες στις οποίες εστιάζεται την προσοχή με κάνει να υποπτεύομαι ποιος παίζει αυτό τον ανώνυμο, άχαρο και άφιλο ρόλο) αντεύχομαι με τη σειρά μου
Καλή μας μετάνοια, καλή Μ. Βδομάδα και καλή Ανάσταση.
Αίγιο 11/4/09, Σημάτης Π.
ΟΔΥΣΣΕΑΣ είπε...
ΑπάντησηΔιαγραφήΑγαπητε ΣΥ
το ζητημα των μεταμοσχευσεων ειναι μειζον, ειναι πρωτης προτεραιοτητας.
Και δεν βλεπω κανενα επισκοπο να ενδιαφερεται και να δειχνει καποια ευαισθησια.
Στο θρονο του Θεου ανεβαινουν σήμερα πολλές φωνές, ως φωνες αιματων πολλων.
Ειχαμε τις εκτρωσεις, τωρα εχουμε και τις μεταμοσχευσεις.
Κατακρεουργησι βρεφων εκει, κατακρεουργησι ανερωτητων ασθενων ζωντανων εδω.
Και ο Θεος απανταει με την ΑΠΟΤΟΜΙΑ ΤΟΥ.
Μας ερχονται σεισμοι, λιμοι, λοιμοι, σεισμοι, καταποντισμοι,κ.λ.π.
Παντου επικρατει απνοια. Ολοι σιωπουν και ολοι καλοπερνουν.
Και η Εκκλησια ασχολειται με το προβλημα Μπεζενιτη πως θα καταφερη να τον σωση απο την Καθαιρεσι.
Εχουμε πλεον Εκκλησια ή εχουμε μια εσβεσμενη λυχνια;
Ωστε εχουμε τοσο πολλους διεφθαρμενους και δεν το γνωριζαμε;
Επειδη συνδεεσαι, ετσι φαινεται, με τον Αμβροσιο και προσπαθεις να δικαιολογησης την αδιαφορια του και εγραψες οτι εκανε χαρτι στη συνοδο, επικοινωνησε μαζι του για να δουμε αυτο το χαρτι και να χαρουμε.
Δεν νομιζω οτι τους απασχολει το ζητημα.
Προ μηνων μαλιστα, η επιτροπη γιατρων - σφαχτων των μεταμοσχευσεων, επισκεφθηκαν τον Ιερωνυμο και βγηκε μαλιστα και φωτογραφια μαζι τους και δεν τους εστειλε απο εκει που ηλθαν.
Ο δε Αμβροσιος ειναι ενοχος απωσιωπησης της αληθειας ακομα και στο ζητημα του εγγραφου της ΔΙΣ που ο ιδιος πρωτοδημοσιευσε με τη συζητησι μας, που δεν επετρεπε ρητα την μεταμοσχευσι των μονων οργανων, ΑΛΛΑ ΜΟΝΟ ΤΩΝ ΔΙΠΛΩΝ και προσπαθησε να φερη αλλου τη συζητησι. Και ξερεις γιατι; Γιατι ειναι ολοι τους ενοχοι, αφου απο τη μια απαγορευσαν Συνοδικα την μεταμοσχευσι μονων οργανων και απο την αλλη ουδεις αντεδρασε στην υποθεσι Χριστοδουλου και πηγε στο Μαϊαμι να βαλη ΜΟΝΟ ΟΡΓΑΝΟ. Και αυτο προσπαθησε να το ...θαψη!!!στη συζητησι, πονηροτατα, μαζι με τους οπαδους του που βγαινουν στο μπλογκ του.
Απο μας ομως τετοιες πονηριες, δεν ξεφευγουν, γιατι ειναι πονηριες και εχουμε ειδικο αγγιστρο συλληψης των ....πονηρων.
Αγαπητέ Οδυσσέα, συμφωνώ μαζί σου στο θέμα των μεταμοσχεύσεων. Είπα οτι ο Μητροπολίτης Καλαβρύτων ενεργεί στο θέμα αυτό (απο σχόλιό του το γνωρίζω και μόνο).
ΑπάντησηΔιαγραφήΠαρακαλώ να σβύσεις ολα τα σχόλιά μου εφ’όσον είναι παραδεκτές οι ανακρίβειες απο τον κ. Σημάτη.
Ζητώ και εγώ συγγνώμη εν όψει της Μεγάλης Εβδομάδας.
Καλή μας μετάνοια και Καλό Πάσχα.
ΣΥ