Τετάρτη 23 Δεκεμβρίου 2009

Εδώ τι εχει να μας πή, ο μεγαλοαββάς Μωϋσής;
Δεν μας λέει τίποτα Η μάλλον μεγαλοφωνότατα
μας χαρακτηρίζει υβριστάς του, που δεν
δεχόμεθα την θεωρία των απίστων, ότι
οι "εγκεφαλικά νεκροί" είναι νεκροί και όχι
ΑΣΘΕΝΕΙΣ ΖΩΝΤΑΝΟΙ. Και με αυτήν την
ερμηνεία, έλαβε το σηκότι κάποιου φουκαρά
και τώρα αυτός ζεί, ενώ εκείνος πέθανε.




ΜΟΝΑΧΟΣ

ΝΙΚΟΔΗΜΟΣ

ΓΡΗΓΟΡΙΑΤΗΣ

(1955-2009)

«Ένας άγγελος έφυγε από ανάμεσά μας »

Δημοσιεύουμε επιλεκτικά τη βιογραφία ενός αξιοθαύμαστου μοναχού της μονής Γρηγορίου του Αγίου Ορους του μοναχού Νικόδημου, από το περιοδικό "ΟΣΙΟΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ".Και στη συνέχεια καταχωρούμε κείμενο του ιατρού Κυπριανού Χριστοδουλίδη που αναφέρεται στο ΜΕΙΖΟΝ ζήτημα των μεταμοσχεύσεων, τονίζοντας την άρνησι του μοναχού Νικόδημου να προβή σε μεταμόσχευσι καρδιάς από ΖΩΝΤΑΝΟ ΑΣΘΕΝΗ "Εγκεφαλικά νεκρό", κατά τον Επίσκοπο της ΝΑΣΑ και τον "ευλαβή" ψυχίατρο της Θεσσαλονίκης, πολύν μουστακοφόρον Μπαλογιάννη.

Με αύτη την φράση, ένας άγγελος έφυγε από ανάμεσά μας, την οποία πολλές φορές επανέ­λαβε ό σεβαστός Γέροντας μας π. Γεώργιος, εξέφρασε αυτό πού ένοιωθε όλη ή αδελφότητα μας αλλά και όλοι όσοι έζησαν τον π. Νικόδημο στο σύντομο χρονικό δι­άστημα πού ή αγάπη του Θεού τον άφησε κοντά μας.Και όντως! Ό π. Νικόδημος ήταν μία αγγελική ύπαρξης, ολοκληρωτικά αφιερωμένη στον Θεό εξ απαλών ο­νύχων.


Όπως οι άγιοι Άγγελοι έχουν ως κύριο έργο τους την ακατάπαυστο δοξολογία του Θεού, έτσι και ό π. Νικό­δημος. Λάτρευε από μικράς ηλικίας τον Άγιο Θεό με όλη την ψυχή του και την καρδία του και Τον δόξαζε με έργα και λόγους.

Όπως οι άγιοι Άγγελοι αγαπούν και λατρεύουν με όλη την ύπαρξη τους τον Πανάγιο Τριαδικό Θεό, εξ ου

«πασά δόσις αγαθή και παν δώρημα τέλειον» για όλη την κτίσι, γι` αυτό και υπακούουν αδιακρίτως στο θέ­λημα Του, και το όνομα του Θεού αποτελεί γι' αυτούς υπόθεση απέραντου χαράς και ευφροσύνης, έτσι και ό π. Νικόδημος. Λάτρευε με όλο του το είναι τον Θεό, το όνομα Του είχε συνεχώς στο στόμα και την καρδιά του και μέχρι τελευταίας του αναπνοής ένα μόνο ζητούσε, πώς θα εκτελεί το θέλημα του Θεού εν πάση πληρότητι και τελειότητα Και επειδή γνώριζε εκ πείρας ότι εκ­φραστής του θείου θελήματος για τον υποτακτικό είναι ό Γέροντας του και ότι κάθε ευλογία του Θεού έρχεται στον υποτακτικό μέσω του Γέροντος του, υπεραγαπού­σε τον Γέροντα. Το όνομα του Γέροντος ήταν πάντοτε στην καρδιά και τα χείλη του π. Νικόδημου και το θέλη­μα του Γέροντος απαρέγκλιτος κανών για την ζωή του. Έλεγε χαρακτηριστικά: «Χριστέ μου, θέλω να σε απο­λαύσω. Όμως δεν θέλω να σε απολαύσω άμεσα, επειδή δεν είμαι άξιος γι' αυτό, αλλά μέσω του Γέροντος μου. Βλέποντας τον Γέροντα, θέλω να βλέπω Εσένα. Ακούοντας την φωνή του Γέροντος, θέλω να ακούω την δική Σου φωνή. Το θέλημα του Γέροντος να είναι για μένα το θέλημα Σου». Είχε απόλυτη εφαρμογή για τον π. Νικό­δημο αυτό πού αναφέρει ό άγιος Ιωάννης της Κλίμακος στον λόγο του «περί υπακοής», όπου περιγράφει την θαυμαστή ζωή των μοναχών ενός κοινοβίου: «Εσωτερι­κά, στα βάθη της ψυχής τους ανέπνεαν σαν άκακα νή­πια τον Θεόν και τον Γέροντα» .


Ή υπακοή του π. Νικόδημου στο θέλημα του Θεού ήταν μαρτυρική. Όλη ή ζωή του ήταν ένα ατελείωτο μαρτύριο, το όποιο όμως υπέμεινε αγόγγυστα, με χαρά και αισιοδοξία αξιοθαύμαστη, δοξάζοντας τον Θεό. Γι αυτό και πήρε πολλή Χάρι από τον Θεό.

Ή σχέσις του π. Νικόδημου με τον Χριστό και την αγία Του Εκκλησία δεν ήταν συμφεροντολογική. Δεν διάλεξε τον Χριστό, για να πέραση καλά στην παρούσα ζωή. Αγάπησε την σταυρό του Χριστού, γι αυτό και αξιώθηκε και της αναστάσεως Του. Αποδέχθηκε ολοκαρδίως τον λόγο του Χριστού: «Ει τις θέλει οπίσω μου ελθείν, απαρνησάσθω εαυτόν και αράτω τον σταυρόν αυτού και ακολουθείτω μοι» (Ματθ. ιστ' 24). Γι αυτό και έλαβε την παρά του Θεού ενίσχυση στα μακρά και επίπονα αγωνίσματα της υπομονής: «Εν τω κοσμώ θλίψιν έξετε, αλλά θαρσείτε, εγώ νενίκηκα τον κόσμον» (Ίωαν. ιστ' 33).

Όπως οι άγιοι Άγγελοι έχουν ανεπιφύλακτη πίστη και εμπιστοσύνη στον Θεό, έτσι και ό π. Νικόδημος. Ή αδιάκριτος υπακοή του στο θέλημα του Θεού, για τον π. Νικόδημο ήταν ένα συνεχές πέρασμα μέσα από τον πόνο και το μαρτύριο, αυτό απέδειξε.


Όπως γνώρισμα των αγίων Αγγέλων είναι ή τελεία καθαρότης, ή παρθενία και ή αγιότης, έτσι και ό π. Νι­κόδημος, αν και αναγκάσθηκε να ζήση μεγάλο μέρος της ζωής του εν μέσω του κόσμου, διατήρησε το σώμα και την ψυχή του καθαρά και παρθένα έως και ψιλού λογισμού, κατά τον λόγο του αγίου Γρηγορίου του Πα­λαμά: «ακριβής παρθενία ή προς πάσαν κακίαν ασυνδύαστος γνώμη» (Εις τον Ευαγγελιστήν Ιωάννη ν, 3). Γι` αυτό και εξομολογείτο συνεχώς, ακόμη και τον πα­ραμικρό λογισμό πού πήγαινε να τον χωρίσει από τον Θεό. Ή συνείδησίς του ήταν λεπτότατη. Αμέσως συνελάμβανε κάθε τι το αντίθεο, το όποιο αμέσως εξομολογείτο.

Όπως οι άγιοι Άγγελοι είναι «λειτουργικά πνεύματα εις διακονίαν αποστελλόμενα δια τους μέλλοντας κληρονομείν σωτηρίαν» (Έβρ. α' 14), έτσι και ό π. Νικόδη­μος κατεφλεγετο από άνείκαστο πόθο να ευεργέτη τους άλλους και να κερδίζη ψυχές προς σωτηρίαν. Έλεγε: «Χριστέ μου, θέλω με ότι συμβαίνει στην ζωή μου να δοξάζεται το Πανάγιο σου Όνομα, να ωφελούνται οι αδελφοί μου και εγώ να σώζωμαι».

Για τον π. Νικόδημο ό εαυτός του ήταν πάντοτε σε δεύτερη μοίρα. Πρώτα έπρεπε να αναπαυθούν οι άλλοι. Αναφέρουμε στο σημείο αυτό την μεγάλη αγάπη με την οποία διακόνησε τους αδελφούς του, μοναχούς και λαϊ­κούς, όσο καιρό ήταν στο μοναστήρι, τακτοποιώντας με υπερβολική σχολαστικότητα τα του διακονήματός του, στο όποιο παρέμενε ατελείωτες ώρες, και υπηρετώντας όλους με αυτοθυσία, είτε ως παραηγουμενιάρης είτε ως αρχοντάρης είτε ως γηροκόμος είτε ως διακονητής οποι­ουδήποτε αλλού διακονήματός. Τίποτε δεν κρατούσε για τον εαυτό του. Χαρά του ήταν να χαίρωνται και να ωφελούνται οι άλλοι. Από τα χέρια του πέρασαν πολλά υλικά αντικείμενα και χρήματα, γιατί οι άνθρωποι τον αγαπούσαν και του τα εμπιστεύονταν. Όμως όλα τα χρησιμοποιούσε για να δίνη χαρά στους άλλους. «Για να χαρούν», όπως πολύ χαρακτηριστικά έλεγε: «Έδωσα στον τάδε το τάδε αντικείμενο για να χάρη» ή «του έψαλα το τάδε τροπάριο για να χάρη».

Όμως εκεί πού δαπάνησε απλόχερα τον εαυτό του ήταν στο να παρήγορη ατελείωτες ώρες τους απελπισμέ­νους, να χαροποιοί τους λυπημένους, να γλυτώνει από τα νύχια του νοητού δράκοντος τους πλανεμένους, να οδηγεί στην πνευματική ζωή τους απομακρυσμένους από τον Χριστό και την σωτηρία, να ειρηνεύει τους ταρα­γμένους και να προσπαθεί να λυτρώνει από την σύγχυση των λογισμών και των παθών τους συγχυσμένους αν­θρώπους της εποχής μας. Ή μεγάλη κοσμοσυρροή κατά την νεκρώσιμη ακολουθία, πού τελέσθηκε στην ιδιαίτε­ρη πατρίδα του, τον Πειραιά, καθώς και οι αυθόρμητες εκδηλώσεις ακόμη και αγνώστων ανθρώπων πού έτυχε να γευθούν τα γλυκύτατα και παρηγορητικά του λόγια, αποτελούν έκφραση της μεγάλης αγάπης πού ό λαός του Θεού, και μάλιστα της ιδιαιτέρας του πατρίδος, έτρεφε προς τον π. Νικόδημο, χάριν της ιδικής του αγάπης και ουσιαστικής προσφοράς του προς αυτόν.



Τί να πούμε για την θεομίμητη ταπείνωση του; Ήταν από τους αρχαιότερους μονάχους της Μονής μας. Ήταν καθαρότατος ψυχή και σώματι και υπεράξιος για την ιεροσύνη. Ό πόθος του για τον Θεό ανείκαστος και για την αγία ιεροσύνη ανείπωτος. Γι` αυτό εξ αλλού τελεί­ωσε και την Ριζάρειο εκκλησιαστική σχολή. Όμως όταν ό Γέροντας του ανακοίνωσε ότι δεν θα τον προώθηση στην ιεροσύνη, αποδέχθηκε αναντίρρητα την απόφαση του αυτή. Ήρχοντο νεώτεροι του στην Μονή και εγίνοντο ιερείς. Και ό π. Νικόδημος ούτε ζήλευε, ούτε φθονούσε γι' αυτό. Απεναντίας εχαίρετο με τους νέους ιερείς και εξέφραζε τον πόθο του προς την αγία ιεροσύνη με την βαθειά τιμή και τον σεβασμό που απέδιδε σε αυτούς. Μας έλεγε τελευταία ό σεβαστός Γέροντας μας: «Αναρωτιόμουν πώς ό π. Νικόδημος διατηρούσε αδιά­λειπτα την μνήμη του Θεού μέσα του». Και βρήκα την απάντηση: «Διότι είχε πάντοτε βαθειά ταπείνωση».


Οι άγιοι Άγγελοι ως ασώματοι δεν έχουν ανάγκη πραγμάτων και υπαρχόντων, αλλά και ό π. Νικόδημος δεν θησαύρισε ποτέ θησαυρούς επί της γης, «οπού σης και βρώσις αφανίζει και όπου κλέπται διορύσσουσι και κλέπτουσι» (Ματθ. στ' 19), αλλά «εν ουρανώ», διαμοιράζοντας, όπως προείπαμε, όλα όσα περνούσαν από τα χέρια του στους άλλους.

Ό π. Νικόδημος -κατά κόσμον Ιωάννης Κάντζας-γεννήθηκε στον Πειραιά από απλούς, ευλαβείς και ενά­ρετους γονείς, τον Χρήστο και την Χρυσούλα, το 1955. Είχε ακόμη ένα αδελφό, νεώτερο, τον Παρασκευά, ό όποιος κρίμασιν οις οιδε Κύριος εφονεύθη σε τροχαίο δυστύχημα παραμονές του γάμου του σε ηλικία μόλις 25 ετών.

Ό π. Νικόδημος από πολύ μικρή ηλικία πόθησε την αγγελική ζωή των μοναχών. Ήταν εκ κοιλίας μητρός αφορισμένος για να αφιερωθεί στην λατρεία του Θεού.

Από νεαρής ηλικίας διεκρίνετο για την ευλάβεια του, τον Θείο του ερωτά, την αγνότητα του, την σοβαρότητα του, την πίστη του στον Θεό, την δοξολογική του στάση απέναντι Του, την ταπείνωση του, την υπομονή του στις θλίψεις, την ανυ­πόκριτη αγάπη του προς όλους.



Ευρισκόμενος ήδη στην επιθανάτιο κλίνη εκμυστηρεύθηκε σε κάποιο αδελφό: «Από μικρό παιδί πολύ α­γάπησα τον Θεό. Ζήλευα τους αγίους Μάρτυρας και τους παρακαλούσα: "Άγιοι Μάρτυρες, σας παρακαλώ, δώστε μου μία σταγονίτσα από την αγάπη σας προς τον Χριστό"». Και συνέχισε: «Αδελφέ μου, ειλικρινά σου λέω. Αυτό που τότε ζητούσα, τώρα το γεύομαι». Και μετά από λίγο πρόσθεσε: «Δεν μπορούσα να καταλάβω τον λόγο του Αποστόλου "ζω δε ουκέτι εγώ, ζή δε εν εμοί Χριστός". Ειλικρινά σου λέγω, αδελφέ μου, τώρα τον ζω». Έλεγε τα λόγια αυτά λίγο πριν την κοίμηση του, ενώ έφερε στο σώμα του τα στίγματα των παθημά­των που υπέμεινε από αγάπη προς τον Χριστό και τον πλησίον. Θα μπορούσαμε να διαβεβαιώσουμε ότι ό π. Νι­κόδημος ξεπλήρωσε με κάθε δυνατή τελειότητα την εν­τολή του Χριστού «αγαπήσεις Κύριον τον Θεόν σου εξ όλης της καρδίας σου και εξ όλης της ψυχής σου και εξ όλης της διανοίας σου και εξ όλης της ισχύος σου... και τον πλησίον σου ως εαυτόν» (Μαρκ. ιβ' 30-31). Δεν είναι λοιπόν παράδοξο που αξιώθηκε να λαβή μικρή γεύση από αυτά που οι Άγιοι έζησαν, εφ' όσον και ό π. Νικόδημος ακολούθησε το παράδειγμα των.



Όταν συνέβη το θλιβερό γεγονός του τραγικού θα­νάτου του αδελφού του, ό π. Νικόδημος ήταν ήδη μονα­χός στο Άγιον Όρος. Πληροφορήθηκε το λυπηρό άκου­σμα με πολλή ηρεμία. Πόνεσε βαθύτατα μεν αλλά δεν άφησε τον εαυτό του να σκεφτεί, να ειπεί ή να πράξη κάτι ανάρμοστο. Έφυγε εσπευσμένα από το Άγιον Ό­ρος για να παρευρέθη στην κηδεία. Κατά την διάρκεια της νεκρώσιμου Ακολουθίας στέκετε πλησίον του νε­κρού, σύννους, εκστατικός και μετά δακρύων. Όταν αργότερα ερωτήθηκε τί σκάπτετε την ώρα εκείνη, αυ­τός απήντησε: «Μελετούσα και θαύμαζα τα μεγαλεία του Θεού». Ιδού τεκμήριο ψυχής θεοφιλούς, που ζή και αναπνέει μόνο για τον Θεό και την δόξα Του! Ευρισκό­μενος προ του κεκοιμημένου φίλτατου αδελφού του δεν λυγίζετε τα βλεπόμενα λυπηρά, αλλά κινείτο προς δοξολογία του Θεού για τα μη βλεπόμενα αγαθά της βα­σιλείας Του, στα όποια μετέβαινε ό αδελφός του.

Όμως ό απροσδόκητος θάνατος του αδελφού του βύθισε σε ανέκφραστο πένθος την οικογένεια του. Ό πατέρας του, μη υποφέροντας το τραγικό γεγονός, πολύ σύντομα εγκατέλειψε την παρούσα ζωή προσβεβλημέ­νος από βαρεία και ανίατο νόσο.

Όταν ή συνοδεία του Γέροντος μεταφυτεύθηκε από τον Άγιο Γεώργιο Άρμα Χαλκίδος στο Άγιον Όρος, το καλοκαίρι του 1974, ως ένας εξ αυτών και ό π. Νικόδη­μος ευρέθη στο Άγιον Όρος. Πιστός τηρητής των επι­ταγών των Αγίων Πατέρων σκέφθηκε ότι δεν θα μπο­ρούσε να ξαναβγεί από το Άγιον Όρος. Γι αυτό και δεν κατανοούσε πώς θα ήταν δυνατόν να βοηθή τους άλλους, με έργα και λόγους, πόθος που όπως προείπαμε κατέφλεγε από μικρας ηλικίας την ψυχή του. Όμως ό Άγιος Θεός δεν άφησε ανεκπλήρωτη ούτε την επιθυμία του αυτή.



Ό π. Νικόδημος, αξιώθηκε πολλών χαρισμάτων από τον Θεό, της υπομονής, της καρδιακής χαράς, της ατελεύτητου δοξολογίας του Θεού, του παρηγορητικού λόγου προς τους τεθλιμμένους, της αγάπης προς όλους, λόγω της καθαρότητας του αυτής, κατά τον λόγο του Κυρίου: «μακάριοι οι καθαροί τη καρδία, ότι αυτοί τον Θεόν όψονται» (Ματθ. ε' 8). Αυτά είναι τα θαυμαστά έργα πού επιτελεί ή Χάρις του Θεού, όταν βρει ανθρώ­πους άξιους Εαυτού και δεκτικούς των θείων επιλάμψεων.

Ποτέ δεν αργολογούσε ούτε αστειευόταν. Μιλούσε ατελείωτες ώρες, είτε δια ζώσης είτε τηλεφωνι­κά, χωρίς όμως ποτέ να εκστομίζει πράγματα μάταια η ψυχοβλαβή. Μοναδικός σκοπός του ήταν πάντοτε ή ω­φέλεια του πλησίον. Αγαπούσε όλους ως γνησίους αδελ­φούς του. Μέχρι τα τελευταία του, αν και ή δύσπνοια τον δυσκόλευε να ομιλεί ελεύθερα, δεν σταμάτησε να διδάσκει, να παρήγορη και να ενισχύει τους άλλους.



Δεν υστέρησε όμως καθόλου και στην έμπρακτη ελε­ημοσύνη αυτών πού είχαν ανάγκη. Θα μπορούσαμε ανεπιφύλακτα να επαναλάβουμε και για τον π. Νικόδημο τον ψαλμικό λόγο: «σκόρπισε, έδωκε τοις πένησιν ή δικαιοσύνη αυτού μένει εις τον αιώνα του αιώνος» (Ψαλμ. ρια' 9). Πέρασαν από τα χέρια του πολλά πρά­γματα αξίας αλλά και χρήματα πού του εμπιστεύονταν ευλαβείς Χριστιανοί. Την ίδια στιγμή όμως τα χάριζε απλόχερα σε όσους ή αγαπώσα καρδία του έκρινε ότι τα είχαν ανάγκη.

Όταν μετά την κοίμηση της μητέρας του ευρέθη και πάλι για λίγο στο Μοναστήρι μας, συμπεριφερόταν σαν να μη είχε λείψει καθόλου από την Μονή, αποδεικνύον­τας έτσι ότι ουδέποτε απομακρύνθηκε από Αυτήν νοε­ρά και καρδιακά.

Ή μακρά ενασχόλησης του με τα προβλήματα της υ­γείας της μητέρας του δεν του επέτρεπε να ασχοληθεί με κάποια προβλήματα της δικής του υγείας, των οποίων ή σοβαρότης από λάθος εκτίμηση των ιατρών δεν είχε γίνει αντιληπτή. Όταν όμως μετά την κοίμηση της μητέ­ρας του θέλησε να ασχοληθεί πιο προσεκτικά με αυτά, διεγνώσθη βαρεία καρδιακή ανεπάρκεια τελικού στα­δίου.



Ανθρωπίνως ή μόνη δυνατή θεραπεία πού υπήρχε ήταν ή μεταμόσχευσης καρδίας.

Όμως παρά τις επανειλημμένες προτάσεις των ιατρών μέχρι και την τελευταία ήμερα της ζωής του, δεν δέχθηκε να μεταμοσχευθεί.

Αγαπούσε και εχαίρετο την ζωή.

Με πολύ μεγάλη σχολα­στικότητα τηρούσε τις οδηγίες των ιατρών, θεωρώντας την αμέλεια ως έφάμαρτη κατά τον αποστολικό λόγο:

«ουκ οίδατε ότι ναός θεού έστε και το πνεύμα του Θεού οικεί εν υμίν; ει τις τον ναόν του Θεού φθείρει, φθερεί τούτον ό Θεός» (Α' Κορ. γ' 16).

Έλεγε χαρακτηριστι­κά:


«θέλω να ζήσω.

Βάλτε μου την τεχνητή καρδιά ή ότι άλλο τεχνικό μέσο διαθέτει ή επιστήμη.

Όμως ποτέ δεν πρόκειται να δεχθώ μία καρδιά πού θα προέρχεται από ένα "εγκεφαλικά νεκρό", ό όποιος για μένα δεν είναι νεκρός αλλά ζών και βαρύτατα πάσχων ασθενής».


Την πεποίθηση του αυτή, την οποία πολλές φορές είχε υπερασπιστή στο παρελθόν, πριν ακόμη εμφανιστή το πρόβλημα της υγείας του, υπεστήριξε και τώρα με από­λυτη ειρήνη και σταθερότητα αλλά και με το παράδει­γμα του.



Ό π. Νικόδημος αισθανόταν το «Ώνάσειο Καρδιοχει­ρουργικό Κέντρο» σαν «δεύτερο μοναστήρι του», όπως χαρακτηριστικά έλεγε. Αγαπούσε όλους τους εργαζο­μένους στο Ίδρυμα, ιατρούς, νοσηλευτικό και υπηρε­τικό προσωπικό, αλλά και πολύ ήγαπατο από αυτούς. Βοηθήθηκε πολύ από όλους, και μάλιστα από τον κ. Γ. Α., που τον θεωρούσε κατ' εξοχήν ιατρό του, άριστο επιστήμονα, ανιδιοτελή, γεμάτο από αγάπη για όλους τους ασθενείς του και όλως ιδιαιτέρως για τον π. Νικό­δημο. Ό συγκεκριμένος ιατρός αγωνίσθηκε με όλες τις δυνάμεις του να παρατείνει την ζωή του π. Νικόδημου, ελπίζοντας και σε κάποιο νεώτερο επίτευγμα της επι­στήμης, «προκειμένου να συνέχιση την υψηλή αποστο­λή του», όπως έλεγε, επειδή έβλεπε την μεγάλη βοήθεια που ελάμβαναν όσοι τον πλησίαζαν. Παρετάθη μάλι­στα ή ζωή του π. Νικόδημου με την θεία βοήθεια και χάρις στις προσπάθειες των ιατρών πολύ περισσότερο από όσο προέβλεπαν τα κατά καιρούς δημοσιευόμενα στα επιστημονικά περιοδικά πορίσματα της επιστήμης.

Όμως και ό π. Νικόδημος παραμένοντας στο «Ώνάσειο» βοήθησε πολύ με την Χάρι του Θεού και τους ασθενείς και τους συνοδούς των και το νοσηλευτικό προσωπικό του. Ή υπερβάλλουσα αγάπη του π. Νικό­δημου για τον Θεό ξεχείλιζε ως ποταμός με γλυκύρροα νάματα και αγκάλιαζε κάθε εικόνα του Θεού πού τον πλησίαζε. Δεν υπήρχε ψυχή πονεμένη, λυπημένη, ταρα­γμένη, συγχυσμένη, που να έφυγε από κοντά του χωρίς να λαβή βάλσαμο, παρηγοριά και ανάπαυση.

Ήταν πολύ συνηθισμένη στα χείλη του ή φράσις: «Να χαίρεσαι! Να χαίρεσαι!» που απηύθυνε προς όλους. Αναφέρουμε σαν παράδειγμα την περίπτωση μιας ευλαβούς νοσηλεύτρι­ας, πού κάποια Μ. Παρασκευή ήταν υποχρεωμένη να μείνει στο Νοσοκομείο λόγω υπηρεσίας. Ήταν πολύ λυ­πημένη πού δεν θα μπορούσε να εκκλησιασθεί. Ό π. Νι­κόδημος, νοσηλευόμενος τότε και αυτός, κατόρθωσε με τους θεοπρεπείς του λόγους να την ενίσχυση και να την χαροποίηση, τονίζοντας της την αλήθεια ότι ό Χριστός ήταν γι` αυτήν πολύ περισσότερο εκεί στο Νοσοκομείο, στα πρόσωπα των ασθενών πού υπηρετούσε, από ότι ήταν στην Εκκλησία.



Το έργο του αυτό δεν το σταμάτησε μέχρι το τέ­λος. Ό ίδιος πέθαινε, εφ' όσον δεν εδέχετο την μεταμόσχευση, και ζωοποιούσε τους άλλους. Αν και εύρισκετο στην κλίνη της ασθενείας, δεν έπαυε να δίνη χαρά και ανακούφιση στους γύρω του. Χαρακτηριστικό πα­ράδειγμα ή ουσιαστική συμπαράσταση του με ευλογίες των ευλαβών Χριστιανών και με οικονομίες του στον αγαπητό αδελφό Ιωάννη, ευλογημένο λαϊκό αδελφό, πού με αυτοθυσία του συμπαραστάθηκε σε όλες τις δύσκολες ώρες του μέχρι τέλους.

Ή ασθένεια του π. Νικόδημου ήταν πολύ βασανιστι­κή, λόγω της μεγάλης δύσπνοιας ακόμη και εν ηρεμία, που δεν του επέτρεπε ούτε και τον ύπνο. Παρά την τα­λαιπωρία, τις αϋπνίες και την σαφή γνώσι ότι ό θάνα­τος πλησιάζει, βασίλευε μονίμως στην ψυχή του ή θεϊ­κή χαρά, της οποίας έκανε κοινωνούς όλους όσους τον προσέγγιζαν. Τον τελευταίο καιρό τραγουδούσε πολύ συχνά με πολλή χάρι ένα τραγουδάκι, εκφραστικό των βιωμάτων του:


«Όμορφη μικρή βαρκούλα, για που έβα­λες πανί, έχει θάλασσα κι αγέρα, δεν φοβάσαι μοναχή;

Μη με βλέπετε μικρούλα κι αραγμένη στο γιαλό, τ' όνο­μα μου είναι πίστης και τα κύματα' αψηφώ...».


"Ομιλώντας τηλεφωνικώς με ένα αδελφό στην Μονή, του έψαλε με την γλυκεία φωνή του τον Αναστάσιμο Κανόνα, πανηγυρικά και μεγαλόπρεπα: «Αναστάσεως ημέρα λαμπρυνθώμεν λαοί...». "Έψαλε όλη την α' ωδή μαζί με τα τρία ακροτελεύτια «Χριστός Ανέστη» και το «Αναστάς ό Ιησούς από του τάφου». Εάν ό αδελφός δεν τον διέ­κοπτε, θα συνέχιζε και τις υπόλοιπες ωδές του Κανόνος.


Ό Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κίτρους κ. Αγαθόνικος ευρέθη στο «Ώνάσειο», για να συμπαρασταθεί στην εγχείρηση της ευλαβέστατης αδελφής του, τότε που και ό π. Νικόδημος νοσηλεύετε εκεί. Ή συνάντησης του Σεβασμιότατου με τον π. Νικόδημο ήταν αφορμή με­γάλης χαράς για τον π. Νικόδημο αλλά και για τον ά­γιο Κίτρους. Ερχόταν καθημερινώς για την αδελφή του, αλλά παρέμενε πολλή ώρα στον θάλαμο του π. Νικοδήμου ρουφώντας κυριολεκτικά τα λόγια του. Έβλεπε κανείς τότε ένα παράδοξο πράγμα: Ό Αρχιερεύς να ακούει σιωπηλός ομιλούντα ένα απλό μοναχό. Απόδειξης της αγιότητας του Σεβασμιότατου αλλά και της χαριτω­μένης ψυχής του π. Νικόδημου. Αυτό βέβαια δεν είναι αφύσικο, εφ' όσον μόνον οι άγιοι καταλαβαίνουν τους αγίους. Αργότερα έλεγε ό Αρχιερεύς προς τους παρευ­ρισκομένους: «Το πρόσωπο του -του π. Νικόδημου- εί­ναι σαν του Χριστούλη», μαρτυρία που επιβεβαίωναν και πολλοί άλλοι.



Τον π. Νικόδημο επισκέφθηκε στο «Ώνάσειο» και ό επίσκοπος της ιδιαιτέρας του πατρίδος, ό Μητροπο­λίτης Πειραιώς κ. Σεραφείμ. Πολύ χάρηκε, ενισχύθηκε και παρηγορήθηκε από την επίσκεψι αυτή. Συγχρόνως βρήκε την ευκαιρία να έκφραση την ευγνωμοσύνη του στον Σεβασμιότατο για το πολυσχιδές ποιμαντικό έργο του στην Επαρχία του και να τον ενθαρρύνει στους πεπαρρησιασμένους υπέρ της Ορθοδοξίας και κατά του Οικουμενισμού αγώνας του.

Όμως πολύ σύντομα ό π. Νικόδημος καθηλώθηκε στην επιθανάτιο κλίνη με πολύ ισχυρούς πόνους και βαρεία δύσπνοια. Όμως ή θεολόγος γλώσσα του δεν έ­παυε να κελαηδή ύμνους και δοξολογίες στον Θεό. Έ­λεγε με φωνή σβησμένη και συνεχώς διακοπτόμενη από την δύσπνοια:


«Με ερωτούν:

"Γιατί π. Νικόδημε όλες οι συμφορές σε σένα; Θάνατος του αδελφού, του πατέρα, βαρεία ασθένεια της μητέρας, απομάκρυνσης από την αγαπημένη σου Μονή, βαρεία και ανίατη ασθένεια;" Και εγώ τους απαντώ: "Γιατί πολύ με αγαπά ό Χριστός. Και εγώ πολύ" Τον αγαπώ. Πολύ Τον αγαπώ"» και συνέχισε κλαίων με τα δάκρυα του θείου έρωτος.


Λίγο αργότε­ρα πάλι έλεγε:

«Μέσα από τον βυθό της πολυκύμαντης ζωής μου αισθάνομαι χαρά, ειρήνη, δοξολογία, ευχα­ριστία, ευγνωμοσύνη, τον Χριστό. Τώρα χαίρω εν τοις παθήμασί μου». Αυτά ήταν και τα τελευταία λόγια του π. Νικόδημου. Μετά από λίγο ή τρισευλογημένη και χα­ριτωμένη καρδιά του π. Νικόδημου έπαυσε να πάλλη.


Ό θάλαμος του γέμισε από το προσωπικό του Νο­σοκομείου. Όλοι έτρεξαν για να διαδηλώσουν με τον τρόπο τους τον θαυμασμό και την εκτίμηση τους προς τον ταπεινό μοναχό π. Νικόδημο, τον άνθρωπο του Θεού που έθεσε ως στόχο της ζωής του όχι το ίδιον όφελος αλλά την δόξα του Θεού και την ανάπαυση του αδελφού, τον άνθρωπο που παρά τις μεγάλες δοκιμα­σίες του δεν έπαυσε ουδέ επί στιγμήν να δοξολογεί τον Θεό, τον άνθρωπο της ακράδαντου πίστεως και ελπίδος στον Θεό, που εστάλη από τον Θεό κατά τις πονηρές ήμερες μας για να μας δείξει με το παράδειγμα του την οδό του αγιασμού και της σωτηρίας. Γι` αυτό δεν είναι παράδοξο ότι ομολογήθηκε από τους θεράποντες του ότι «δεν πέρασε άλλος άρρωστος από το Ώνάσειο σαν τον Νικόδημο». Και ό αγαπητός του ιατρός, κ. Γ. Α., με­τά την Αγρυπνία-κηδεία που ετελέσθη στον Ί. Ναό της Υπαπαντής του Πειραιά εξέφρασε την θερμή επιθυμία να συγκεντρώνονται από καιρού εις καιρόν όσοι γνώρισαν τον π. Νικόδημο, για να τον θυμούνται και να α­νανεώνουν μέσα τους όλα αυτά που έζησαν κοντά του. Ό ίδιος σε άλλη στιγμή είχε πει: «Πολύ μου μιλά στην καρδιά αυτός ό άνθρωπος».

Μετά την νυκτερινή ακολουθία στον Πειραιά το σκή­νωμα του μετεφέρθη στην Ιερά Μονή μας, όπου επανελήφθη ή νεκρώσιμος Ακολουθία.

Το σκήνωμα του π. Νικόδημου εναπετέθη στο κοι­μητήριο της Μονής προσδοκώντας «ανάστασιν νεκρών και ζωήν του μέλλοντος αιώνος» ή δε ψυχή του χαίρε­ται και αγάλλεται «εν χώρα ζώντων» και «εν σκηναίς δικαίων», ένθα καταλάμπει το φως του Χριστού, τον όποιο θερμώς εξ όλης ψυχής και καρδίας αγάπησε.

Αιωνία σου ή μνήμη, αξιομακάριστε και αείμνηστε αδελφέ ημών π. Νικόδημε!

Ι. Δ. Γ.

Περιοδικό «ΟΣΙΟΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ»



Μοναχός Νικόδημος Γρηγοριάτης

"και είδον ουρανόν καινόν και γην καινήν"


του ιατρού Κυπριανού Χριστοδουλιδη


Γεννήθηκε στον Πειραιά και όπως μας πληροφορεί ο βιογράφος του, ηράσθη το μοναχικό σχήμα από νεαρής ηλικίας. Δεν τον γνώριζα. Τη σχετικά σύντομη αλλά μεγαλειώδη πορεία του στις τάξεις των Μοναχών την πληροφορήθηκα από τα ιστολόγια και συνιστώ στον αναγνώστη να τα διαβάση.


Η αιτία που με παρακινεί να του αφιερώσω τον ατελή δικό μου λόγο, είναι διότι θέλω να κρατήσω τη μνήμη του και το Ορθόδοξο φρόνημά του, ζωντανό παράδειγμα μίμησης:

Στην πίστη και στην αγιότητα.

Στην εποχή μας σπανίζει η έμπρακτη φανέρωση του φρονήματος αυτού.

Το υποκαθιστούν αλλά και το διαφθείρουν.


Βίος θλίψεων και οδύνης ήταν η ζωή του.

Έχασε τον αδελφό του και σύντομα τον πατέρα του.

Έμεινε μόνη η μητέρα του. Κι αυτή άρρωστη.

Χρειάστηκε να αφήσει τον τόπο της μοναστικής άσκησης για να υπηρετήσει την μητέρα του.

Όταν εκείνη πέθανε, ήρθε μετά και η δική του δοκιμασία. Καρδιακή ανεπάρκεια βαρειάς μορφής.


Νοσηλεύθηκε στο Ωνάσειο και του συστήθηκε η θεραπεία της μεταμόσχευσης.

Δεν τη δέχθηκε.

Επέμενε ότι οι εγκεφαλικά "νεκροί" είναι βαρύτατα πάσχοντες και προτίμησε να παραμείνει στη ζωή όσο ο Κύριος το επέτρεπε ακολουθώντας τη συμβατική αγωγή.

Όποιος δεν γνωρίζει τι σημαίνει καρδιακή ανεπάρκεια τελικού σταδίου, όποιος δεν έχει ζήσει τα περιστατικά αυτών των ασθενών, δεν θα μπορέσει να καταλάβει ποτέ τη δοκιμασία του Μοναχού Νικοδήμου.

Η επιστήμη του πρόσφερε την εναλλακτική λυσιτελή θεραπεία της μεταμόσχευσης.

Εκείνος όμως την απέρριψε.


Ω, ναι! Το γνωρίζω.

Οι φιλάνθρωποι και φιλόϋλοι θα διαμαρτυρηθούν.


Θα μπορούσε να είχε ζήσει και να υμνεί τον Κύριο για το θαύμα που συνετελέσθη.

Θα μπορούσε μετά να ελεεινολογεί τον εαυτό του, γιατί στάθηκε αυτός η αφορμή να πεθάνει ένας άλλος συνάνθρωπος, και με δάκρυα να εκζητεί αδιαλείπτως το έλεος του Θεού για το έγκλημα που διεπράχθη.

Αυτός έζησε, αλλά ένας άλλος πέθανε.


Ήταν ήδη νεκρός, θα τον διαβεβαίωναν οι γιατροί.

Το ίδιο μπορεί να του έλεγαν και κάποιοι συμμοναστές του ή μερικοί άλλοι, της ιεροσύνης υψλόβαθμοι και της θεολογίας οι εγκρατείς.


Δεν στάθηκαν όμως ικανά αυτά να μεταστρέψουν το Ορθόδοξο φρόνημα που είχε.


Η άμβλυνση και η αλλοίωση που προσπαθούν να μας επιβάλουν οι σοφοί τεχνολόγοι της επιστήμης, μάλιστα εν ονόματι της αγάπης, φαίνεται ότι θα συναντά ακόμη ισχυρά εμπόδια στην ευλογημένη χώρα μας.


Οι Μοναχοί δεν ζούν για το σήμερα.

Ζούν το αιωνίως και αφθάρτως ζειν.

Αυτό είναι η πίστη μας, αυτό και το φρόνημά μας.

Προ του θανάτου μας έχουμε ήδη πεθάνει και κάθε Κυριακή, κάθε μικρή ή μεγάλη γιορτή, βιώνουμε την Ανάσταση.

Κρύβουμε πάντα ένα Μοναχό μέσα στην καρδιά μας.


Ο Μοναχός Νικόδημος Γρηγοριάτης είχε συναίσθηση και συνείδηση του γεγονότος της Αναστάσεως.

"

Μακάριος και άγιος ο έχων μέρος εν τη αναστάσει τη πρώτη. επί τούτων ο δεύτερος θάνατος ουκ έχει εξουσίαν".


Η μνήμη του ας είναι αιωνία και η ευχή του να μας συνοδεύει όλους.

35 σχόλια:

  1. Συγκλονιστική , ιώβειος, απίστευτη υπομονή!
    Τι να πεί κανείς;
    Κρίμα που δεν τον γνωρίσαμε από κοντά τον παπούλη, παρότι οι υποχρεώσεις μάς έφεραν συχνά πυκνά στο Ωνάσειο.
    Σαν τον Χριστό περνούν οι άγιοι απ΄αυτή τη ζωή, ήσυχα κι αθόρυβα.
    Ας εύχεται για όλους μας ο π.Νικόδημος κι ο Θεός ας δίνει υπομονή αυτές τις χρονιάρες μέρες σε όδους θλίβονται και οδυνώνται.
    Να σαι καλά Οδυσσέα για την μεταφορά!
    Νομίζω ότι το παρόν κείμενο είναι μεταξύ των 2-3 καλύτερων αναρτήσεων σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Συγκλονιστική η ιστορία του π. Νικοδήμου Γρηγοριάτη.

    Ευχαριστούμε αδελφοί που την αναρτήσατε.

    Δώσατε ένα υπέροχο χριστουγεννιάτιο δώρο στους αναγνώστες σας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αδελφέ Οδυσσέα,
    σε ευχαριστούμε γιά την, πράγματι αξιοθαύμαστη, βιογραφία του μοναχού Νικόδημου.
    Επιβεβαιώνεται η επίσημη θέσι σας για το ζήτημα των μεταμοσχεύσεων, που ΜΟΝΟ εσείς από όλα τα blog αγωνίζεσθε να ακουστούν και να μείνουν αυτές οι θέσεις, που υποστηρίζει φανατικά και ο γιατρός κ. Κυπριανός Χριστοδουλίδης.
    Οτι δηλαδή οι εγκεφαλικά νεκροι, είναι ΖΩΝΤΑΝΟΙ ΑΣΘΕΝΕΙΣ.
    Καλά αυτός ο Νικόλαος Χατζηνικολάου, πώς κοιμάται τον ύπνο του αναύθυνου και του δικαίου;
    Είναι ο κυρίως υπεύθυνος, μαζί με τον "σωτηρικό" Μπαλογιάννη, που γίνονται καθημερινά ψυχρές δολοφονίες και με την έγκρισι της Εκκλησίας.
    Μήπως έχετε δίκηο, που υποστηρίξατε στο παρελθόν εάν ΜΙΑ ΤΕΤΟΙΑ ΔΟΛΟΦΟΝΑ ΕΚΚΛΗΣΙΑ, ΕΙΝΑΙ ΕΚΚΛΗΣΙΑ;
    Το ερώτημά σας παραμένει, εφ' όσον συνεχίζονται οι καθημερινές δολοφονιες με την έγκρισί της.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ντροπή σου ανώνυμε 4:28μμ=Οδυσσέα. Απο που και ως που "σωτηρικος" ο Μπαλογιάννης; Άφιερωμενος στην αδελφότητα είναι;
    Για τον Σεβασμιώτατο Μεσογαίας να μιλάς καλύτερα.

    Και "ψευτοδημοκρατικό" και "ελεύθερο" blog σου να μην φοβάται την άλλη άποψη, που κρίνει τις αισχρότητες misha. ΑΚΟΥΣΕΣ;; Ε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Αγαπητέ κύριε Τσολογιάννη και λοιποί αναγνώστες,

    Αν υποστηρίζω φανατικά, που δεν το νομίζω, τη γνώμη ότι οι εγκεφαλικά "νεκροί" είναι ασθενείς και όχι πεθαμένοι, ένας είναι ο λόγος. Διότι φανατικά είμαι ζωντανός. Η ζωή όλων μας, όσων πιστεύουμε στην αγία και αμώμο Πίστη μας, είναι φανατικά, δηλαδή απόλυτα, ζώσα και δεν την αίρει η σχετικότητα του θανάτου. Αυτό είναι άλλωστε και το μήνυμα της Αναστάσεως: Η σχετικοποίηση του θανάτου και το απόλυτο της Ζωής.

    Θα ήθελα ακόμη κάτι να γράψω. Διότι οι προπαγανδιστές των μεταμοσχεύσεων φρόντισαν να μας μπερδέψουν. Ονόμασαν τις μεταγγίσεις αίματος "αιμοδωρεές" και το έρριξαν κι αυτό στο σακκούλι της δωρεάς οργάνων. Προφανείς οι λόγοι. Ήθελαν να μας παρομοιάσουν με τους γιεχωβάδες, που αρνούνται τις μεταγγίσεις. Όποιος είναι αντίθετος των μεταμοσχεύσεων, είναι συνάμα αντίθετος και της "αιμοδωρεάς", λένε οι αγράμματοι και οι αστοιχείωτοι. Συμβαίνει δυστυχώς να είναι επιστήμονες!

    Δεν χρειάζεται βέβαια να γράψω τίποτα περισσότερο για να καταλάβουμε ότι οι μεταγγίσεις αίματος είναι μεταγγίσεις αίματος και όχι όπως θέλει ο παραπλανητικός νεολογισμός: Αιμοδωρεές! Κανείς, φυσικά και ο γράφων, δεν είναι αντίθετος με τις μεταγγίσεις. Είναι αντίθετος με το ψεύδος του εγκεφαλικού "θανάτου" και με την ηλιθιότητα, να ταυτίζονται οι μεταγγίσεις με μεταμόσχευση (!!!) αίματος. Στην κατηγορία αυτή ανήκει και η ΜΕΤΑΓΓΙΣΗ μυελού των οστών και όχι η ψευδώς ονομαζόμενη μεταμόσχευση μυελού οστών.

    Αυτά για να εξηγούμαστε και να ενημερωνόμαστε με λόγια απλά και κατανοητά.

    Και πάλι, Καλά Χριστούγεννα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Διακρίνω στον πατέρα Μωυσή μία γενικότερη τάση να φανεί δήθεν προοδευτικός!Επί παραδείγματι απέστειλε συνεργασία για τη συγκρότηση του χαριστηρίου τόμου προς τιμήν του μητροπολίτη Ζακύνθου!Κι έτσι δίπλα στα ονόματα του Μπέζγου και του Ανδριόπουλου φιγουράρει και το όνομα του αγιορείτη μοναχού!Ας μας πει ο π.Μωυσής ποιον τιμά!Τον άνθρωπο που σε συνέντευξή του στο πορνοπεριοδικό Πεντχάουζ και εν μέσω γυναικείων οπισθίων υποστήριξε με φανατισμό τις προγαμιαίες σχέσεις!Έχει πάτερ Μωυσή και η ανθρωπαρέσκεια τα όριά της!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Η Ιερά Σύνοδος έπρεπε να είχε καθαιρέσει τον Ζακύνθου. Και παρ' ότι ο αείμνηστος Μεσσηνίας, παραδοσιακός ιεράρχης είχε συντάξει πόρισμα καταπέλτη, βλέπετε το φιλάδελφο έκανε πάλι την δουλειά του και η Σύνοδος-Δικαστήριο του επέβαλε το χάιδεμα της απλής επιτίμησης.

    Ας έχουμε ένα δίδαγμα για όλα αυτά.
    Ας προσέχουμε πάντως τις αισχρότητες που υπάρχουν και σε "χριστιανικά" blog's και είναι τώρα της μόδας, διότι δεν συμβιβάζεται με το χριστιανικό ήθος. Και τους συνεργάτες και σχολιογράφους μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Η 2η παράγραφος του σχολίου του ανωνύμου των 8.55 πού κολλάει?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Μήπως μέσα στα όρια της ανθρωπαρέσκειας είναι και η τοποθέτηση μεταλλίων και διακρίσεων μέσα στο κελλί του π. Μωυσή, ώστε να ευφραίνεται από την κοσμική καταξίωση, την οποίαν φαίνεται, ότι την έχει τόσο ανάγκη, για να τον στηρίζει στις προσευχές του;

    Αι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Bεβαίως και κολλάει ανώνυμε 9:22πμ, δεν μπορεί να κατηγορούμε μόνο τον Ζακύνθου για τις αισχρές απόψεις του και εμείς να φιλοξενούμε στα δικά μας blog's αισχρότητες ή φορείς αισχρών απόψεων. Γενικά μιλάω τώρα.

    Το σωστό είναι να είμαστε ΚΑΙ εμείς καθαροί απο αισχρότητες ΚΑΙ να χτυπάμε τις αισχρότητες των ιεραρχών.

    Τόσο δύσκολο είναι ανώνυμε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Να μιλήσετε ειδικά κε ανώνυμε των 1.08μ.μ.Να κατονομάσετε το αισχρό μπλογκ!Αφού αγαπάτε την Εκκλησία οφείλετε να προφυλάξετε τα μέλη της από την περιήγηση στα αισχρά μπλογκ!Εμπρός λοιπόν!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Συγχαίρω τον Αt για το σχόλιό του!Προσέξτε αγαπητέ Αt γιατί κάποιοι γνωστοί και μη εξαιρετέοι θα στραφούν εναντίον σας γιατί θίξατε τον αντιοικουμενιστή πατέρα Μωυσή!Βλέπετε επειδή ο εν λόγω μοναχός έχει δημοσιεύσει αντιοικουμενιστικά κείμενα(και μπράβο του ειλικρινά)πρέπει με βάση τη λογική αυτών των κυρίων να αμνηστεύσουμε τα υπόλοιπα!Το ίδιο ισχύει και για τον στυλοβάτη του σεραφειμισμού πατέρα Γεώργιο Μεταλληνό(θυμηθείτε την απαράδεκτη στάση στο εκκλησιαστικό ζήτημα της Λάρισας)και για τον Ναυπάκτου Ιερόθεο που το κομβολόγιο των λοιπών κακοδοξιών του(αφήνω τον καιροσκοπισμό του)απαιτεί να αφιερώσουμε πολύ χρόνο για να το αναλύσουμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Ας γράφουμε με περισσότερο ήθος όλοι μας.

    Πρώτος και καλύτερος εγώ.

    Τώρα αν αρχίσουμε να μιλούμε με εμπάθεια για τον π. Γεώργιο Μεταλληνό και να προσπαθούμε να βγάλουμε αιρετικό τον Μητροπολίτη Ναυπάκτου νομίζω ότι δεν ενεργούμε κατά Θεόν.

    Ο π. Γεώργιος είναι ένας λαμπρός κληρικός και ένα θαυμάσιος άνθρωπος. Εχει σπάνια κατάρτιση και ψυχή μικρού παιδιού. Ανθρωπος που πιστεύει αληθινά στο Θεό και είναι ένας από τους στυλοβάτες του αντιοικουμενιστικού αγώνα.

    Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι είναι αλάθητος ή ότι δεν πρέπει να να επισημαίνουμε τις όποιες ενέργειές τους δεν μας βρίσκουν σύμφωνους. Οχι όμως να τον κτυπούμε με εμπάθεια και λύσσα και μάλιστα ανώνυμα. Δεν κάνει. Είναι αμαρτία.

    Ο Μητροπολίτης Ναυπάκτου είναι μεγάλος θεολογικός νους και πολυμαθής άνθρωπος. Η παρουσία του στην Ιεραρχία είναι πολύ σημαντική.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Ο σφόδρα αντι-οικουμενιστής και αντιπαπικός π. Γ. Μεταλληνός δεν είναι αυτός που αποκάλεσε τον Βαρθολομαίο "μέγα θεολόγο";

    Αι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Στο σημείο αυτό έχει δίκαιο ο Τελεβάντος παρ' ότι σε άλλα (λάσπη σε όλους τους ανώνυμους) σημεία διαφωνώ. Ας προσέχουμε τους χαρακτηρισμούς σε ανθρώπους σαν τον π.Γεώργιο και τον Ναυπάκτου. Κάποιοι έχουν πέσει στο αμάρτημα της κατακρίσεως και κοροϊδεύουν όσους το υποδεικνύουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Γιατί ανώνυμε 26 Δεκεμβρίου 2009 2:14 μ.μ. έκανες τον πληθυντικό μου σε ενικό; Μήπως έχεις την μύγα και μυγιάζεσαι;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Κάπου έχουμε μπερδέψει τα περί της κρίσης, ως καταδίκης ή ως ελέγχου.

    Στο: "μη κρίνετε, ίνα μη κριθήτε" (Ματθ. 7. 1), το κρίνω σημαίνει καταδικάζω.

    Στο: "μη κρίνετε κατ' όψιν, αλλά την δικαίαν κρίσιν κρίνατε", (Ιω. 7. 24), το κρίνω σημαίνει ελέγχω, ερευνώ.

    Άλλο, ο Χ είναι ψεύτης και άλλο ο Χ λέει ψέμματα. Το πρώτο είναι απόφαση, καταδίκη, το δεύτερο είναι διαπίστωση, που μπορεί να βγει λανθασμένη.

    Αι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Κανέναν δεν χτυπάμε με λύσσα κε Τελεβάντο!Λέμε αλήθειες πικρές που τσούζουν!Το εκκλησιαστικό ζήτημα της Λάρισας αποτελεί μέτρο κρίσεως για πολλούς είτε το θέλετε είτε όχι!Και ο π. Γεώργιος εν γνώσει του και ολόψυχα στήριξε το πλέον διεφθαρμένο εκκλησιαστικό καθεστώς που γνώρισε ποτέ η χώρα μας!Αυτό δεν συνιστά απλό λάθος αλλά έγκλημα!Όσο για το μεγάλο θεολόγο Ναυπάκτου Ιερόθεο προκειμένου να χτυπήσει τον Τρεμπέλα μιμείται τους νεοορθόδοξους(στα βιβλία του συνεχώς κάνει χρήση γιανναρικών θέσεων) και μιλά για νομικισμό,ηθικισμό κ.τ.ο. λες κι ακούω τον Ανδριόπουλο της Πάτρας και τον καινοφανή εκκλησιολόγο Νούση!Υπάρχουν κι άλλα πολλά για τον μεγάλο θεολόγο αλλά λόγω ελλείψεως χρόνου τ αφήνω για άλλη φορά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Επειδη ξαναεμφανισθηκε εκείνος που αντιπαθει τον Μισα και μας γραφει διαφορα πραγματα, τον ενημερωνω οτι δεν θα μπη τιποτα απο αυτα.
    Ο Μισα εχει μια θαυμασια ιστοσελιδα με περιεχομενο ελκυστικοτατο και ορθοδοξοτατο.
    Τωρα αν καπου ξεφυγε ή θα ξεφυγη θα πρεπει με αγαπη να του το επισημανετε και οχι με μισος, οπως λετε.
    Μισουμε τους εχθρους του Θεου και μονο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Κανένα δεν μισούμε. Ούτε τους εχθρούς του Θεού, ούτε ακόμη και τον ίδιο το Διάβολο.

    Όλους πρέπει να τους αγαπάμε, ακόμη και το Διάβολο, γιατί και ο Θεός αγαπάει όλα του τα κτίσματα, ακόμη και τον Διάβολο. Αγαπάει όλους τους αμαρτωλούς, όσο βαρειά αμαρτήματα να κάνουν.

    Εκείνο, που δεν αγαπάει ο Θεός και δεν πρέπει και εμείς να αγαπάμε είναι οι διαβολικές πράξεις.

    Αι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Κανένα δεν πρέπει να μισούμε Οδυσσέα. Βλέπεις πάντως ότι κρίνεις εξ ιδίων τα αλλότρια;
    Όχι Οδυσσέα δεν είναι μίσος, ο έλεγχος. Ξαναδιάβασε το σχόλιο (7:27μμ) του "Αι". Για εσένα είναι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Οχι, κανεις λαθος, Αι.
    Μισουμε και τον διαβολο και τις πραξεις του.
    Και αγιος να το ειπε αυτο, δεν το δεχομεθα.

    Και εσυ ανωνυμε μιλας για ελεγχο. Που αναφερεσαι;
    Στον Μισα; Αφηστε ησυχο τον Μισα.
    Στην ιστοσελιδα του να απευθυνθειτε.
    Ο Μισα εχει μια θαυμασια ιστοσελιδα.
    Ειναι εφευρετικοτατος ο Μισα.

    Εγω δεχομαι τον ελεγχο.
    Δεν ειναι ορθο να ελεγχης και να μην ελεγχεσαι.
    Αυτην την αρχη την τηρω, νομιζω.
    Οριστε, εβαλα το παραπανω που λες οτι αναφερεται σε μενα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Εχει την καλωσύνη ο ανώνυμος 26 Δεκεμβρίου 9.08 να μας χαρίσει το ονοματάκι του;

    Ετσι για να τον καμαρώσει ο φίλος του ο καρδιακός. Δεν λέμε ονόματα πριν μας πει το δικό του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Θα ήτανε ενδιαφέρον να μαθαίναμε έναν, έστω έναν αγιοπατερικό λόγο, στον οποίον θα αναφερόταν, ότι "θα πρέπει να μισούμε τους εχθρούς του Θεού" ή ότι "θα πρέπει να μισούμε τον Διάβολο".

    Αντίθετα στην αποκατάσταση των πάντων δεν θα εξαιρεθεί κι' αυτός ο Σατανάς (Γρηγόριος Νύσσης. Μ. 45, 68).

    Αι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Τελεβάντο άσε τις εμμονές με την ανωνυμία; Εντάξει; Και λίγη σοβαρότητα δεν βλάπτει. Έτσι;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Ου ζητητέον τις ο λέγων αλλά τι το λεγόμενον κε Τελεβάντο!Επί των λεγομένων έχετε κάτι να πείτε?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Πολλά Θανάση μου έχω να πω επί των λεγομένων σου.

    Ιδού μερικά (για την ώρα):
    1.) Γιατί προσχώρησες στους σχισματικούς;

    2.) Γιατί χρησιμοποιείς πολλά ονόματα και κάνεις υποθετικούς διαλόγους που δεν είναι παρά μονόλογοι της ελλογιμότητάς σου;

    3.) Ενώ έχεις τις προυποθέσεις να γράψεις σοβαρά και εμπεριστατωμένα γιατί προτιμάς να βρίζεις και να σπιλώνεις κρυμμένος πίσω από την ανωνυμία;

    4.) Τι δουλειά είχες στις φιέστες του Ζακύνθου;

    5.) Γιατί πολεμάς με τόσο πάθος την άρση της αδικίας εναντίον του κανονικού Μητροπολίτη Αττικής και Μεγαρίδος κ. Νικόδημου;

    Αυτά για την ώρα.

    Μόλις πάρω απάντηση θα σου υποβάλω και πολλά άλλα ερωτήματα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Τελεβάντο δυστυχώς ζεις με φαντάσματα!! Είσαι για δάκρυα έτσι όπως κατάντησες. Να μάθεις ότι δεν τους λένε όλους Θανάση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Άντε πάλι με τον "Θανάση"! Βρε τι πάθαμε με τον κύριο αυτόν...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Τελεβάντο λίγο σοβαρότης ου βλάπτει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Τελεβάντο αν εσύ μέσα στην φοβική σου καχυποψία νομίζεις ότι όλοι οι ανώνυμοι είναι ένας Θανάσης, δεν σημαίνει ότι πράγματι ο διάλογος είναι ψεύτικος και ενός μόνο προσώπου. Ο διάλογος γινεται με διαφορετικά πρόσωπα όσο και αν αυτό είναι δύσκολο για εσένα να γίνει δεκτό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. Θανάση πέντε ερωτήματα:
    1) Γιατί προσχώρησες με αναμύρωση στις σχισματικές κάστες των Παλαιοημερολογιτών;
    2.) Γιατί πήγες στις φιέστες του Ζακύνθου;
    3.) Γιατί πολεμάς με λύσσα την αποκατάσταση του κανονικού Μητροπολίτη Αττικής και Μεγαρίδος;
    4.) Γιατί χρησιμοποιείς ανώνυμα ή ψευδώνυμα σχόλια (Κυπριανός, Μίσα, Ακτίνες, ανώνυμος, επώνυμος, Αμέθυστος, Τυχικός , αιρετικός, οικουμενιστής, αντιοικουμενιστής, Αντώνιος Καλογήρου, κτλ.) για να κάνεις πικρόχολα κακεντρεχή σχόλια και για να εκβράσεις την εμπάθειά σου;
    5.) Γιατί βρίζεις και χυδαιολογείς και σπιλώνεις ανθρώπους κρυβόμενος πίσω από την ανωνυμία;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. Ας απαντήσει ο Θανάσης του. Εγώ πάντως ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ ΘΑΝΑΣΗΣ. ΟΥΤΕ βρίζω ανθρώπους. Απλά εκφέρω απόψεις που για κάποιους ίσως είναι δυσάρεστες. Πρόβλημα ΤΟΥΣ. Θα συνεχίσω φυσικά απτόητος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. Θα συνεχίσεις απτόητος; Να χυδαιολογείς και να βρίζεις; Αραγε αυτή σου η συμπεριφορά έχει καμιά σχέση με το Χριστό;

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου