Τετάρτη 23 Σεπτεμβρίου 2009


-->
Διά τον αρχιμ. Βασιλ. Μπακογιάννην
Του ομολογητού της Ορθοδοξίας - Θεολόγου - Φιλολόγου κ. Νικολάου Σωτηροπούλου
Υπάρχουν προπετή και αυθάδη πρόσωπα, τα οποία δεν διστάζουν να κατηγορήσουν και τον ίδιο το Θεό, στο όνομα του οποίου έχουν βαπτισθή και ονομάζονται χριστιανοί.
Τι λέγουν τα αδίστακτα αυτά πρόσωπα;
Βλέποντας, ότι υπάρχει αδικία και κακοδαιμονία στον κόσμο, λέγουν, ότι ο Θεός δεν έφτιαξε καλά τα πράγματα, είνε άδικος.
Τις συνέπειες της κακής χρήσεως της ελευθερίας των ανθρώπων στη σύντομη και δοκιμαστική αυτή ζωή αυτοί οι «τολμηταί» και «αυθάδεις» (Β΄ Πέτρ. β΄ 10) φορτώνουν στο Θεό.
Και θέλουν ν’ αγνοούν, ότι ο Θεός είναι δίκαιος και ώρισε ημέρα, κατά την οποία θα κρίνη με δικαιοσύνη τους ανθρώπους και θ’ ανταποδώση στον καθένα συμφώνως προς τα έργα του.
Αλλά και τώρα ο Θεός κρίνει μερικές φορές τις συμπεριφορές των ανθρώπων.
Αλλά δεν υπάρχουν μόνον οι προπετείς και αυθάδεις, οι οποίοι κατηγορούν το Θεό και λέγουν, ότι ο Θεός είνε άδικος.
Υπάρχουν και άλλοι, οι οποίοι ποτέ δεν λέγουν, ότι ο Θεός είνε άδικος.
Αντιθέτως λέγουν και τονίζουν, ότι ο Θεός είνε δίκαιος και τέλειος.
Εν τούτοις και αυτοί κάνουν το Θεό άδικο. Πώς;
Με το να έχουν και να εκδηλώνουν ωρισμένες εσφαλμένες και νοσηρές αντιλήψεις.
Νομίζουν μάλιστα, ότι οι αντιλήψεις τους είνε ευσεβείς.

Αναφέραμε άλλοτε, (Περιοδικό «Ο Σταυρός», τεύχη Ιουνίου – Σεπτεμβρίου 2008), αναφέρουμε και τώρα εξόχως κτυπητό παράδειγμα νοσηρής αντιλήψεως, την οποία οι νησηροί τύποι θεωρούν ευσεβή αντίληψι.
Ο Μητροπολίτης Νικοπόλεως και Πρεβέζης κ. Μελέτιος, κληρικός ασκητικώτατος και λόγιος, φρονεί και γράφει σε βιβλίο του περί της Ε΄ Οικουμενικής Συνόδου, ότι, αν αρχιερείς αφορίσουν μέλος της Εκκλησίας, και άδικος αν είνε ο αφορισμός, ισχύει, «πιάνει».
Ό,τι δε φρονεί ο Μητροπολίτης κ. Μελέτιος, ο Γέροντας, φρονεί και έγραψε σε επιστολή του προς διάφορα πρόσωπα και ο υποτακτικός του αρχιμανδρίτης κ. Βασίλειος Μπακογιάννης, κληρικός ασκητικώτατος και αυτός και συγγραφεύς πλήθους απλοϊκών βιβλίων, όπου, σημειωτέον, περιέχονται και εσφαλμένες αντιλήψεις.
Καίτοι ο υποφαινόμενος ήλεγξα, επί τη βάσει αδιασείστων στοιχείων, φοβερές αιρέσεις του Αρχιεπισκόπου Αυστραλίας· καίτοι η λεγομένη Μείζων και Υπερτελής Σύνοδος του Φαναρίου το 1993 με αφώρισε χωρίς κλήσι σε απολογία, οπότε ο αφορισμός δεν λαμβάνεται καθόλου υπ’ όψιν· καίτοι ο αφορισμός μου είνε άδικος, ο π. Βασίλειος τάσσεται υπέρ του Αυστραλίας και θεωρεί τον αφορισμό μου δίκαιο!
Αλλά και άδικος αν είνε ο αφορισμός από αρχιερείς, συμφώνως προς την αντίληψι του Γέροντος και του υποτακτικού του ισχύει, «πιάνει», αφού είνε από αρχιερείς.
Ο π. Βασίλειος, θεωρώντας τον Αρχιεπίσκοπο Αυστραλίας Ορθόδοξο (!) και τον αφορισμό μου δίκαιο, αρνήθηκε να μου μεταδώση τη Θεία Κοινωνία.
Αλλά και άδικο αν θεωρούσε τον αφορισμό μου, επειδή έγινε από αρχιερείς, θα φρονούσε, ότι «πιάνει», και δεν θα μου μετέδιδε τη Θεία Κοινωνία.
Τέτοια μυαλά κουβαλάει στην κρανιακή του κάψα
Αλλά με το να ισχυρίζεται κανείς, ότι και ο άδικος αφορισμός ισχύει, «πιάνει», κάνει το Θεό άδικο, πολύ άδικο, αφού ο Θεός πιστό άνθρωπο και υπερασπιστή του Ονόματός του και της Πίστεώς του αφήνει να… καταποντισθή στα βάθη της κολάσεως, επειδή έτσι θέλουν εμπαθείς και άδικοι αρχιερείς.
Είνε μυριόλεκτο δίδαγμα της Αγίας Γραφής, ότι ο Θεός είνε Θεός δικαιοσύνης.
Είνε εύκαιρο να ενθυμηθούμε δύο λόγους, όπου ο απόστολος Παύλος ερωτά και απαντά:
«Μή αδικία παρά τω Θεώ; Μή γένοιτο!». «Μή άδικος ο Θεός;… Μη γένοιτο!» (Ρωμ. θ΄ 14 και γ΄ 5 αντιστοίχως).
Είνε φρικτό και να σκεφθή κανείς, ότι ο Θεός έχει σχέσι με την αδικία.
Είνε εύκαιρο να ενθυμηθούμε και το λόγο του Ψαλμωδού: «Δίκαιος Κύριος και δικαιοσύνας ηγάπησε» (Ψαλμ. ι΄ 8).
Ως προς το θέμα του αφορισμού ειδικώς επικαλεσθήκαμε άλλοτε, επικαλούμεθα και τώρα το λόγο του Χριστού στο Λουκ. στ΄ 22-23:
«Μακάριοί εστε όταν μισήσωσιν υμάς οι άνθρωποι, και όταν αφορίσωσιν υμάς και ονειδίσωσι και εκβάλωσι το όνομα υμών ως πονηρόν ένεκα του Υιού του ανθρώπου. Χάρητε εν εκείνη τη ημέρα και σκιρτήσατε. ιδού γαρ ο μισθός υμών πολύς εν τω ουρανώ».
Μεταφράζουμε: «Ευτυχείς είσθε, όταν σας μισήσουν οι άνθρωποι, και όταν σας αφορίσουν και σας χλευάσουν και σας δυσφημήσουν εξ αιτίας του Υιού του ανθρώπου. Χαρήτε εκείνη την ημέρα και πηδήσετε από χαρά, διότι να, ό μισθός σας θα είναι πολύς στον ουρανό».
Σαφής, σαφέστατος ο λόγος του Χριστού.
Μακαρίζει ο Χριστός τους πιστούς, τους οποίους εμπαθείς άνθρωποι μισούν, χλευάζουν, δυσφημούν και αφορίζουν εξ αιτίας της πίστεώς τους στο πρόσωπό του.
Και προτρέπει τους διωκομένους και αφοριζομένους πιστούς να χαίρουν και να χοροπηδούν από χαρά, διότι ο μισθός τους για τον διωγμό και τον αφορισμό είνε πολύς στον ουρανό.
Σαφής, σαφέστατος, επαναλαμβάνουμε, ο λόγος του Χριστού.
Αλλ’ ο π. Βασίλειος Μπακογιάννης διαφωνεί, ασφαλώς και ο Γέροντάς του.
Αυτός ο λόγος, λέγει ο π. Βασίλειος, δεν έχει σχέσι με τον αφορισμό, που γίνεται από αρχιερείς της Εκκλησίας, διότι, όταν ελέχθη αυτός ο λόγος, Εκκλησία και αρχιερείς της Εκκλησίας δεν υπήρχαν ακόμη. Σοφιστεία! Καθαρή βλακεία!
Διότι όλοι οι λόγοι του Χριστού κατά την επίγεια ζωή και δράσι του ελέχθησαν προ της Πεντηκοστής, προτού δηλαδή ιδρυθή η Εκκλησία.
Και συνεπώς δεν ισχύουν για την Εκκλησία, τους αρχιερείς της και τα μέλη της!
Από την Πεντηκοστή και κατόπιν άκυρη η διδασκαλία του Χριστού!
Ιδού πού οδηγεί η βλακώδης αντίληψι του πανοσιολογιωτάτου.
Κατά τον πανοσιολογιώτατο, αν άλλοι άνθρωποι αφορίσουν χριστιανό λόγω της πίστεώς του στο Χριστό, ο χριστιανός αυτός είνε μακάριος.
Αλλ’ αν τον αυτό χριστιανό αφορίσουν αρχιερείς, αλλοίμονό του και τρισαλλοίμονο!
Θα υποστή όλεθρο αιώνιο, ίσως και πρόσκαιρο!
Διότι ο αφορισμός από αρχιερείς, καίτοι άδικος, εγκρίνεται από το Θεό και ισχύει.
Οι αρχιερείς, φαίνεται, είνε ανώτεροι από το Θεό!
Και ο Θεός είνε υποτακτικός των αρχιερέων!
Για να γελάση ο φίλος αναγνώστης, όταν ελέχθη στον πανοσιολογιώτατο, ότι ο Χριστός είπε να χαίρουν οι αφοριζόμενοι για το όνομά του, ο πανοσιολογιώτατος παρατήρησε:
Ο Χριστός είπε να χαίρουν, δεν είπε και να κοινωνούν!
Πανοσιολογιώτατε!
Είνε εξωφρενικό να φρονής, ότι ο Θεός εξουσιοδότησε «εν λευκώ», όπως έγραψες, αποστόλους και αρχιερείς για ν’ αποφασίζουν ό,τι θέλουν και εγκρίνει τις αποφάσεις τους.
Γραφή μελετάς;
Ή μήπως θεωρείς Προτεσταντική υπόθεσι και υπόθεσι των Οργανωσιακών το να μελετά κανείς τη Γραφή; Για τη δοθείσα στους αποστόλους και δι’ αυτών στους διαδόχους τους εξουσία ο Παύλος γράφει:
«Ου δυνάμεθά τι κατά της αληθείας, αλλ’ υπέρ της αληθείας» (Β΄ Κορ. ιγ΄ 8).
Δεν έχουμε εξουσία να κάνωμε κάτι εναντίον του καλού, αλλ’ υπέρ του καλού.
Πανοσιολογιώτατε!
Ετεροδιδασκαλείτε (Πρβλ. Α΄ Τιμ. α΄ 3, στ΄ 3).
Διδάσκετε πράγματα αντίθετα προς τη χριστιανική διδασκαλία, και άρα αιρετικά, ναι, αιρετικά.
Μ’ αυτές τις αντιλήψεις σας κάνετε το Θεό υποτακτικό των αρχιερέων και άδικο, πιστούς δε ανθρώπους παραπέμπετε στα τρίσβαθα της κολάσεως.
Είπαμε, ότι ο άδικος αφορισμός δεν ισχύει.
Τώρα λέγουμε το αντίθετο, ότι δηλαδή ισχύει.
Αλλά με ποιά έννοια;
Ισχύει αντιστρόφως.
Όπως οι άδικες κατάρες επιστρέφουν στα κεφάλια εκείνων, που τις εξαπολύουν (Παροιμ. κστ΄ 2), έτσι και οι άδικοι αφορισμοί επιστρέφουν στα κεφάλια εκείνων, που τους κάνουν.
Να φοβηθήτε δε, πανοσιολογιώτατε, μήπως οι άδικοι αφορισμοί, επειδή τους υποστηρίζετε, δεν επιστρέφουν μόνο στους ενόχους αρχιερείς, αλλά κατευθύνονται και προς εσάς…
Πανοσιολογιώτατε!
Προ έτους διά του περιοδικού «Ο Σταυρός» (τεύχος Σεπτεμβρίου 2008) ελέγξαμε τις νοσηρές αντιλήψεις σας ως προς τον άδικο αφορισμό και την απαράδεκτη συμπεριφορά σας απέναντι αφωρισμένου υπερασπιστού του Χριστού και της Πίστεώς του.
Μετά δε τον έλεγχο ελπίζαμε σε αναθεώρησι των νοσηρών αντιλήψεων και της απαράδεκτης συμπεριφοράς.
Αλλά μέχρι τώρα μετάνοια δεν εκδηλώσατε.
Ως ασκητικός τύπος μετάνοιες βεβαίως κάνετε πολλές.
Αλλά μετάνοια δεν έχετε.
Δεν αρκείσθε στο ότι σεις δεν μεταδίδετε τη Θεία Κοινωνία σε μένα.
Κάνετε πλύσι εγκεφάλου σε ιερείς με πνευματική εξάρτησι από σας να μη με κοινωνούν και εκείνοι.
Γι’ αυτό και εγώ στο εξής θα εφαρμόζω απέναντί σας τη σύσταση του Κυρίου:
«Έστω σοι ώσπερ ο εθνικός και ο τελώνης» (Ματθ. ιη΄ 17).

Υποσημ. υπεύθυνου του blog apotixisi:

Τον π. Βασ. Μπακογιάννη γνωρίζουμε πολύ καλά από τα φοιτητικά μας χρόνια που είμαστε συμφοιτητές. Ο παλαίμαχος αγωνιστής και ομολογητής (αδελφός μας Νικόλαος Σωτηρόπουλος, ο οποίος διώχθηκε και αφωρίσθηκε, επειδή υπερασπίσθηκε το όνομα του Κυρίου μας Ιησού Χριστού, το οποίο χυδαία βλασφήμησε ο αρχιεπίσκοπος Αυστραλίας Στυλιανός), έχει μίαν ιστορίαν μεγάλων κόπων και μόχθων γιά την Εκκλησία.
Εμείς, η νεωτέρα γενεά, οφείλουμε όχι μόνο να υποκλινώμαστε μπροστά σε ανθρώπους που υπερβαλλόντως εκακοπάθησαν γιά την δόξα του Ευαγγελίου, αλλά τουλάχιστον, απλά, ας τους σεβώμαστε και ας ταπεινώνουμε το φρόνημά μας, στο θεολογικώτερο και ευαγγελικώτερο και πατερικώτερο δικό τους φρόνημα.
Είναι βέβαιο ότι γνωρίζουν εκείνοι, πολύ περισσότερα από ημάς.
Και μάλιστα ένας Σωτηρόπουλος, που τον συμπεριλαμβάνουμε μέσα στην καλύτερη θεολογική πεντάδα της εποχής μας.
Ετσι, φίλτατε, π. Βασίλειε Μπακογιάννη;
Και σου συνιστώ να μελετήσης καλά τον ΦΟΒΕΡΟ ΛΟΓΟ του αγιου Συμεών του Νέου του ΘεολόγουP αυτά που λέγει γιά τους γέροντες και διδασκάλους μας (άς είναι και επίσκοποι) P.G.120, 617.


72 σχόλια:

  1. Πολλά λόγια χωρις να στηρίζονται πουθενά.
    Δεν μας ενδιαφέρουν οι γνώμες και οι αντιλήψεις του Μελέτιου, του Μπακογιάννη ή του Σωτηρόπουλου, ούτε στεκόμαστε στα λόγια του Χριστού (όπως οι Προτεστάντες).
    Μας ενδιαφέρει τι λέει η Εκκλησία δια των Συνόδων και των Πατέρων και τέτοιο δεν βλέπουμε.
    Ποιός κανόνας της Εκκλησίας λέει, ότι αφορισμός Συνόδου είναι έγκυρος, άσχετα αν είναι άδικος;
    Αυτό που ξέρουμε είναι ότι η Εκκλησία αφορίζει και μετά θάνατο, χωρίς να μπορεί να απολογηθεί ο αφορισθείς (π.χ. Ωριγένης στην Ε΄).
    Μήπως εμπίπτει εκεί και ο Σωτηρόπουλος, που καίτοι ζων αφορίσθηκε αναπολόγητος;
    Είμαστε περίεργοι να μάθουμε από τους επαϊοντες στο Κανονικό Δίκαιο.

    Αιρετικός

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. hello... hapi blogging... have a nice day! just visiting here....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Eίδατε τι ελεεινός άνθρωπος είναι ο Ιερεμίας Φούντας.
    Εναν της προκοπής δεν έβγαλε ο Καντιώτης;
    Ο ένας χειρότερος από τον άλλο είναι.
    Αλλά αυτός ο Φούντας ελεεινότερος ΟΛΩΝ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Για σοβαρευτείτε όλοι σας οι μεχρι τώρα σχολιογράφοι.
    Ο πρώτος λέει γελοιότητες και εμπάθειες.
    Ο δεύτερος ανοησίες.
    Ο τρίτος κατακρίνει και συκοφαντεί ανεπίτρεπτα κληρικούς.
    Ντροπή σας! Σε τέτοιο αξιόλογο άρθρο θα περιμέναμε καλύτερη στάση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Εσύ πολύ ευγενικός μας εμφανίζεσαι.
    Λέμε τα πράγματα με το όνομά τους.
    Ο Θεός δεν λέει να λέμε την αλήθεια;
    Αν δεν τα πούμε έτσι θα τα γράφουμε ψεύτικα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Είμαστε πολλοί που γνωρίζουμε τον π.Βασίλειο πολλά χρόνια τώρα, και δεν χρειαζόμαστε τις συστάσεις κανενός περί του προσώπου του. Κληρικός αγωνιστής με πολλή προσπάθεια να ορθοτομεί τον λόγο της αληθείας-κάτι που για τον κ. Σωτηρόπουλο και τους οπαδούς του δεν ισχύει, αφού αυτοί κατέχουν εκ γενετής την αλήθεια και δεν χρήζουν διδασκάλου,ουδέ ασκήσεως.
    -Εάν ο κ. Σωτηρόπουλος έχαιρε δια τον αφορισμό του γιατί συνεχώς ασχολείται με αυτό το θέμα,αφου η εν ταπεινώσει άρση της αδικίας θα τον οδηγήσει στο παράδεισο;
    -Ο κ.Σωτηρόπουλος είναι αφορισμένος; δηλ. εκτός Εκκλησίας ή τελεί σε ακοινωνησία,δηλ. εντός της Εκκλησίας, αλλά του έχει απαγορευθή να κοινωνεί των αχράντων μυστηρίων;
    -Κάποιος καταδικάζεται ως αιρετικός απο έναν θεολόγο ή απο την Εκκλησία και πότε;Πότε η Εκκλησία επιβεβαίωσε τον κ.Σωτ. στις κατηγορίες του κατα του Αυστραλίας;
    ή μήπως η Εκκλησία αφού δεν στοιχεί στην γραμμή Σωτηρόπουλου δεν υπάρχει;Και άν αυτό ισχύει τότε πού υπάρχει η Εκκλησία στον ουρανό,κατά την προτεσταντική άποψη; 'Η στούς οπαδούς του κ.Σωτηρόπουλου;Είσθε σίγουροι ότι ο Αυσραλίας είναι αιρετικός; για ψάξτε το λίγο καλλίτερα και εκτός γραμμής Σωτ.,ίσως εκπλαγείτε.Δεν είναι τεράστια αμαρτία να αρχίσετε να αμφισβητείτε λίγο τον κ.Σωτ. στα θεολογικά του!
    -Ο π.Βασίλειος απο προσωπική εμπάθεια δεν κοινωνεί τον κ.Σ. ή υπακούοντας στην Εκκλησία ως έχει χρέος,κάτι που πολλοί κληρικοί δεν κάνουν σε Πάτρα και Αγρίνιο και αλλού.Γνωρίζουμε πολύ καλά ότι εντός του ιερού βήματος Αγ.Κων/νου Αγυιάς αλληλοασπάσθηκαν ,και ο π.Βασ. εξήγησε ότι δεν υπάρχει προσωπική εμπάθεια!
    -Ο κ.Σ.εγκαλεί τον π.Β. εαν διαβάζει την Αγ.Γραφή κάτι που κάνει ο ίδιος υπονοώντας προφανώς ότι την "παίζει" στα δάχτυλα και δεν έχει ανάγκη των Πατέρων της Εκκλησίας.Ναι κ.ΣΩΤΗΡΌΠΟΥΛΕ η Αγ.Γραφή μπορεί να γίνει προτεσταντικό βιβλίο εαν δεν μελετάται με τον τρόπο της Εκκλησιαστικής ζωής και παραδόσεως.Για τους προτεστάντες η Αγ.Γραφή έχει μεταβληθή σε χάρτινο πάπα-ελπίζω όχι και για σας.
    -Πότε η Εκκλησία αναγνώρισε τον κ.Σ. ως έναν εκ των τεσσάρων σπουδαιοτέρων θεολόγων-ερμηνευτών της Αγ.Γραφής, όπως κανετε πολλοί εκ των οπαδών του;
    Ο Σάλος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Λεόντιος Διονυσίου
    Λύπη βαθειά καταλαμβάνει τους ορθόδοξους, όταν βλέπουν ακόμα και τους ως παραδοσιακούς θεωρούμενους αρχιμανδρίτες, να έχουν τέτοιες θέσεις. Όλα όμως δικαιολογούνται, αν σκεφθεί, ότι πολλοί απ’ αυτούς τους ιερωμένους έχουν «μολυνθεί» από τον οικουμενιστικό «ιό», αφοί είτε σπούδασαν σε παπικά και προτεσταντικά πανεπιστήμια, είτε υπηρέτησαν σε μητρόπολη του Εξωτερικού που ελέγχονται από τον Πατριάρχη Βαρθολομαίο, όπως ο εν λόγω αρχιμανδρίτης. Θαυμάστε ένα κείμενό του, που δημοσιεύθηκε στο blog του υβριστή των αγωνιζομένων ορθοδόξων panagiotisandriopoulos
    Δημοσιεύτηκε εκεί κείμενο του π. Β. Μπακογιάννη που δικαιολογούσε με αστεία επιχειρήματα τις συμπροσευχές του Πατριάρχη. αΑντιγράφω ένα απόσπασμα για να θαυμάστε την ορθοδοξία του πατρός Βασιλείου:

    «ΠΕΡΙ ΣΥΜΠΡΟΣΕΥΧΩΝ ΜΕ ΑΙΡΕΤΙΚΟΥΣ
    α. O Παναγιώτατος Οικουμενικός Πατριάρχης μας κ.κ. Βαρθολομαίος, που αυτές τις ημέρες επισκέπτεται την πόλη μας (ΝΟΕ 2008), βρίσκεται από μερικούς (φανατικούς;), ανέκαθεν στο «στόχαστρο», πως τάχα προδίδει (!) την πίστη μας, (αν είναι δυνατόν!), επειδή λόγω της θέσεώς του, «συμπροσεύχεται» με αιρετικούς!
    Βέβαια οι ι. κανόνες (με΄ μστ΄, ξδ΄ αγίων αποστόλων κ. ἄ.), απαγορεύουν στους Ορθοδόξους το «συνεύξασθαι» με αιρετικούς. Όμως τί σημαίνει συμπροσευχή με αιρετικούς; Παραδείγματα:
    …Οι αιρεσιάρχες Άρειος, Νεστόριος, κ.λ.π. εκλήθησαν προς απολογία στις Συνόδους. Καί οι άγιοι Πατέρες που συγκροτούσαν τις Συνόδους, πριν από κάθε συνεδρίαση έκαναν προσευχή. Συμπροσευχήθηκαν επομένως και με δεδηλωμένους αιρεσιάρχες! Παρέβησαν μήπως τους ἱ. κανόνες;
    ... Παρίστασαι σε μιά λατρευτική εκδήλωση αιρετικών, χωρίς όμως να συμμετάσχεις στις προσευχές τους· λες απλά νοερά την «ευχή», ή κάτι άλλο, και αυτοί λένε τα δικά τους. Συμπροσεύχεσαι; Ή ταξιδεύεις με αιρετικούς στη θάλασσα, και το καράβι αρχίζει και βουλιάζει, δεν θα προσευχηθείς για να σωθείς; Όμως το ίδιο θα κάνουν και οι αιρετικοί!
    … Το χρυσό κλειδί για την ερμηνεία (σωστή!) των ι. κανόνων, είναι να ξέρουμε πώς και γιατί θεσπίθηκαν. Διαφορετικά οι ι. κανόνες, από όργανα σωτηρίας, γίνονται «κανόνια», που φονεύουνε ψυχές!».

    Και ένα από τα σχόλια:
    «Ο/Η Μάρκο Τ είπε... Προσωπικά, το ότι ο γερο-Παϊσιος, άνθρωπος εγνωσμένης αγιότητας, καταδίκαζε τις συμπροσευχές, κάτι μου λέει. Όπως και κάτι μου λέει ότι κανείς άγιος της Εκκλησίας, μέχρι και τις σύγχρονες άγιες μορφές, δεν τις είχε επιδοκιμάσει ή είχε συμμετάσχει σε αυτές… Δεν μιλάω για διάλογο εδώ, το διευκρινίζω, μιλάω για συμπροσευχές...
    Τώρα, το τί λέει ο αρχιμανδρίτης Βασίλειος Μπακογιάννης, ο οποιος υπηρετούσε σε μητρόπολη του Εξωτερικού, άρα στο Πατριαρχείο, είναι βγαλμένο από το μυαλό του και προφανώς έχει άγχος ο άνθρωπος να δικαιολογήσει τον Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως, ως παλιό προϊστάμενό του, ίσως και φίλο του. Αυτό το λιβάνισμα του νυν Πατριάρχη έχει ξεπεράσει κάθε όριο και είναι καινοφανής κατάσταση… 13 Νοέμβριος 2008 11:51 μμ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ντροπή σου αίσχιστε Σαλέ! Ντροπή σου συκοφάντη του Σωτηρόπουλου και υπερασπιστή του βλάσφημου Αυστραλίας!
    Αντε να γραψεις στο ιστολόγιο-βοθρολυματοπηγή του αναξιου "θεολογου" Ανδριοπουλου και ασε το blog αυτό ήσυχο!!
    Παρακαλούνται οι ιδιοκτήτες να αφαιρέσουν το σχόλιο του πράγματι σαλού πνευματικά που διαστρεβλώνει την πραγματικότητα και συκοφαντεί τον κ.Σωτηρόπουλο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ανώνυμε 23 Σεπτ 2009 5:16 μμ σε πείραξε η αλήθεια;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. 2 Σχόλια )
    Κλείστε αυτό το παράθυρο Μεταπήδηση στη φόρμα σχολίων

    Ανώνυμος Ο/Η sindesmos είπε...

    Στο apotixisi.blogspot.com ο δικός σου Νικ. Σωτηρόπουλος ξεσπαθώνει εναντίον του επίσης δικού σου Αρχιμ. Βασιλείου Μπακογιάννη!!!!! Εσυ δεν θα μπεις στον χορό;

    23 Σεπτέμβριος 2009 10:31 πμ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Τί σχέσι έχουν οι συμπροσευχές και οι συλλειτουργίες του Βαρθλομαίου με αυτά που λέγει ο π. Βασίλειος Μπακογιάννης;
    Ωστε έτσι ο π. Βασίλειος, έ;
    Λέγει τέτοιες ανοησίες;
    Κρίμα.
    Δεν βρίσκουμε σήμερα κληρικό να έχη νουν Χριστού.
    Αυτοι λέγονται κουφιοκεφαλάκηδες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. To μήνυμα 6:44 απο που προέρχεται και τί θελει να πει;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Γνωρίζουμε τον Σαλό που το μυαλό του είναι μυαλό στριμένου σαν του φίλου του Ανδριόπουλου.
    Παρακαλούμε τον κ. Οδυσσέα να εξωπετάξη τις βρωμιές του Σαλού.
    Ολοι οι τρελλοί στο φρενοκομείο του Ανδιόπουλου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Παρακαλούμε τον αγαπητό Λεοντιο Διονυσίου να μας δώση περισσότερες πληροφορίες περί του Μπακογιάννη.
    Ο κ. Οδυσσέας λέει ότι τον είχε συμφοιτητή και συνοικότροφο στο Θεολογικό Οικοτροφειο της Αποστολικής Διακονίας με διευθυντή τον Θεσσαλονίκης Ανθιμο.
    Αρα τον γνωρίζει πολύ καλά.
    Οφείλει να μας πή για τον Μπακογιάννη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Τί θα γίνει το ιστολόγιο αυτό τρελλοκομείο σαν του Ανδριόπουλου;
    Του τελευταίου του συνιστούμε και εμείς να ασχοληθεί με κάτι άλλο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Καλά και σεις τον Ανδριόπουλο βλέπετε στον ύπνο σας και τον ξύπνιο σας;
    Ο Σωτηρόπουλος δεν είναι το θέμα;
    Α, ΡΕ ΣΤΑΡ ΑΝΔΡΙΟΠΟΥΛΕ!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Τα οικουμενιστικά καθίκια να ασχοληθούν με τις αισχρότητές τους (χορούς, πανηγύρια, αισχρούς πίνακες ζωγραφικής, αισχρά αγάλματα κτλ) και να αφήσουν ήσυχο τον Ομολογητή Θεολόγο Νικόλαο Σωτηρόπουλο.
    Θα πρέπει να πλένουν με χλωρίνη στόμα, χέρια και πόδια πριν μιλήσουν για τον Μεγαλύτερο Θεολόγο που ζει στην Ελλάδα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Ο ΟΜΟΛΟΓΗΤΗΣ ΣΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΦΟΡΙΣΜΕΝΟΣ ΚΑΙ ΑΚΟΙΝΩΝΗΤΟΣ ΦΙΛΕ 7:55
    ΒΟΗΘΕΙΑ ΣΟΥ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Αφορισμένος όχι απο την Εκκλησία αλλά απο τους ανάξιους της Εκκλησίας. Ήταν είναι και θα είναι σταθερά απο τα καλύτερα και πιο πολύτιμα μέλη της Εκκλησίας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Αφορισμένος είναι ο εξωμότης και αιρετικός Βαρθολομαίος.
    Λύκος εν ενδύμασι προβάτου είναι ο αναίσχυντος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Ο Σωτηρόπουλος με τη στάση του προκαλεί έχθρες, μίση, ύβρεις και όλα τα συναφή όπως φαίνεται από τα σχόλια εδώ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ.
    Θέλετε να τον υμνούμε κιόλας για το κακό που σπείρει;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Ο διαχειριστής τί κάνει κοιμάται;
    Να αφαιρέσει γρήγορα όλους τους οχετούς που γραφουν εδω τα καθίκια οι οικουμενιστες και προσπαθούν να το μετατρέψουν σε τρελλαδικο σαν του ανδριοπουλου το blog

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Ανώνυμε 8:51 μμ δεν πιστεύω να είσαι πουλημένο τομάρι και εσύ σαν τον ψευτοθεολόγο του τσίρκου και των πανηγυριών. Αν και φαίνεσαι όμοιος ή φίλος του ή είσαι ο ίδιος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Δεν κοιμάμαι, αγαπητοι μου φίλοι.
    Το blog apotixisi ειναι ανοιχτό για όλους.
    Για καλούς και για κακους.
    Τους αφήνω να δείξουν το πραγματικό ΔΑΙΜΟΝΙΚΟ πρόσωπό τους.
    Και αν χρειασθή, θα απαντησω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Τον αρχ. Βασ. Μπακογιαννη τον γνωριζω πολύ καλά.
    Φαγαμε μαζι ψωμι και αλατι.
    Δεν είναι και ανθρωπος μεγαλων ικανοτητων.
    Αλλα ότι έγινε και μεγαλος ...αββας σαν τον αββα Μωϋσέα, ας πούμε, και αποφαίνεται ως μεγαλος κανονολόγος, δεν το περιμενα.
    Οτι εγκωμιαζει τον Ουνιτη Βαρθολομαίο δεν το περιμενα.
    Οτι καποιες αναποφευκτες ψευδοσυμπροσευχες, τις ταυτιζει με τις απαραδεκτες συλλειτουργιες και συμπροσευχες του αιρεσιαρχου Ιμάμη Βαρθολομαίου, δεν το περιμενα.
    Αυτα ονομαζονται ΚΑΤΑΠΤΩΣΙΣ.
    Και οχι ορθοδοξια.
    Λυπουμαι βαθυτατα φιλε π. Μπακογιαννη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Ντροπή σου Οδυσσέα. Μεταβάλλεις το blog σου σε τρελλο-blog όπου ο καθένας αλήτης θα μπορεί να μας χαλάσει την ηρεμία και την καθαρότητα.

    Φιλόθεος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Μπράβο σας καθαρόαιμοι χριστιανοί!!!!!!
    Ωραία στολίζετε τους συνανθρώπους σας: "οικουμενιστικά καθίκια, αλήτης, πουλημένο τομάρι" κ.α. φρικτά!
    ΑΙΣΧΟΣ!!!
    ΝΤΡΟΠΗ ΣΑΣ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Ανώνυμε 10:22 μμ φαίνεται ότι είσαι ένας απο αυτούς για να αντιδράς στις πικρες αλήθειες και να τους προστατεύεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Συγνώμη, τυχαία μπήκα στο blog σας και έχω "μείνει"!!!Μόνο χριστιανικό δεν είναι το ύφος όλων σχέδον!!!Αν ύπηρχε κάποιος που γνώριζε λίγα για τους ορθοδόξους, μετά απο αυτά που θα διάβασε εδώ,δεν θα θέλει να τους ξαναπλησιάσει...Νομίζω οτι υπάρχει και καλύτερος τρόπος να εκφράζουμε τις αντιθέσεις μας.Και έλεος, λίγο καλύτερο λεξιλόγιο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Ανώνυμε 11:07

    Διψάω για λιώσιμο των οικουμενιστικών καθικιών!!! Βρίσε να ξεθυμάνεις.
    Καμιά προστασία, κανένα έλεος για δαύτους.
    Πες τους κι άλλα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Ανώνυμε 11:37 μμ κανείς δεν μίλησε για λιώσιμο. Αλλά για αποκάλυψή τους. Διότι είναι πολλοί υποκριτές και πολύ βρώμικοι αυτοί οι τύποι. Διαπράττουν όλες τις ανηθικότητες, έχουν γίνει ένα με τον άθεο κόσμο όλο που "όλος κείται εν τω πονηρώ" κατα τον άγιο Ευαγγελιστή της Αγάπης και ταυτόχρονα έχουν την απίστευτη αναίδεια να χτυπάνε με συκοφαντίες όσους αγωνίζονται ακόμα και τους πλεον αγιότερους και αγνότερους.
    Γι' αυτό οι χαρακτηρισμοί που σε σοκάρουν είναι λίαν επιεικείς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. Το ίδιο ισχύει και για εσένα ανώνυμε 11:24 μμ. Να είσαι πιο προσεκτικός και πιο ταπεινός. Να σκέφτεσαι ότι ίσως αυτοί που λένε αυτές τις εκφράσεις ξέρουν πάρα πολλά περισσότερα απο εμένα και έχοντας αγανακτήσει πολύ αφήνουν λίγο να εκφραστεί η ιερή τους αγανάκτηση. Να εύχεσαι να μην αποκαλύψουν αυτά που ξέρουν για τους άθλιους συκοφάντες της Πάτρας και αλλαχού...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. Δηλαδή ανώνυμε 11.55 αν εκφράσουν πολύ και όχι λίγο την "ιερή τους αγανάκτηση" θα ζητήσουν τον δια λιθοβολισμό θάνατο με όσους διαφωνούν;
    Μα δεν έχετε ίχνος ανθρωπιάς απάνω σας;
    Στον Χίτλερ μαθητεύσατε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. Μωρέ μπράβο πέραση που έχει ο κ. Σωτηρόπουλος. Τόσο πια μεγάλος Θεολόγος είναι;
    Τον ικανοποιούν όλα αυτά που γράφονται εδώ;
    Δεν αισθάνεται την ανάγκη να βγει και να συγκρατήσει λίγο όλη αυτή τη "χάβρα των Ιουδαίων";
    Κι εσείς κ. Οδυσσέα, τσίρκο το κάνατε το blog σας.
    Προς δόξαν Θεού βέβαια θα μου πείτε!
    Ο Θεός να σας φωτίσει όλους!

    ΤΥΧΙΚΟΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  35. Ανώνυμε 12:27 πμ γιατί τόση βλακεία στο μυαλό σου; Ποιός μίλησε για λιθοβολισμό ή για απλό χτύπημα; Για αποκαλύψεις έγινε λόγος.
    Μήπως είναι πειραγμένη η φαντασία σου ή η κακία σου και θα πρέπει να πας σε κανένα γιατρό να σε δει λίγο;

    Και εσύ ΤΥΧΙΚΕ που μπορεί να είσαι και ο ψευτοθεολόγος του τσίρκου της Πάτρας, που πειράχτηκε ίσως για την αλήθεια ότι είναι "θεολόγος" των τσίρκων και τώρα προσπαθεί να ανταποδώσει βρίζοντας το καλό αυτό blog.

    Βέβαια αφού σας ανέχεται ο διαχειριστής και γράφετε όλες αυτές τις αστειότητες και δεν κάνει επιλογή και φιλτράρισμα των μηνυμάτων όπως κάθε σοβαρό blog, δεν αποκλείεται να το μετατρέψετε και αυτό σε τσίρκο όπως είναι διαχρονικα το blog του πουλημένου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  36. Αδελφέ/ή ανώνυμε των 12:40 πμ,

    ούτε είχα ούτε έχω σχέση με την Πάτρα. Όμως "όποιος έχει την μύγα μυγιάζεται".
    Ούτε θεολόγος είμαι. Μου αρκεί η ιδιότητα του Ορθοδόξου Χριστιανού.
    Και δεν νομίζω ότι βρίζω το "καλό αυτό blog".
    Αν ο χαρακτηρισμός "τσίρκο" ενοχλεί, τότε σταματείστε τα ουρλιαχτά και τις άναρθρες κραυγές.

    Με αγάπη Χριστού
    ΤΥΧΙΚΟΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  37. Αν βλέπεις ουρλιαχτά και άναρθρες κραυγές στις πικρές αλήθειες πήγαινε σε κανένα ψυχίατρο για να προλάβεις τα χειρότερα, την επιδείνωση της ψυχικής σου καταστάσεως...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  38. Έλα να πάμε μαζί!

    ΤΥΧΙΚΟΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  39. Σε ψυχίατρο πρέπει να πας εσύ ανώνυμε 1:08 και αύριο πρωί πρωί μάλιστα.
    Που σκίζεσαι για τις "πικρές αλήθειες" που είναι κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις.
    Δύστυχε!
    Ο Τυχικός έχει δίκιο, αλλά δε βγάζεις άκρη εδώ μέσα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  40. Αιρετικός:"Ποιός κανόνας της Εκκλησίας λέει, ότι αφορισμός Συνόδου είναι έγκυρος, άσχετα αν είναι άδικος;
    Αυτό που ξέρουμε είναι ότι η Εκκλησία αφορίζει και μετά θάνατο, χωρίς να μπορεί να απολογηθεί ο αφορισθείς (π.χ. Ωριγένης στην Ε΄)."

    Κυπριανός Χ: Ασφαλώς και μπορεί η Εκκλησία να αφορίσει μετά θάνατον.Είναι ποτέ δυνατόν να τα γνωρίζει όλα; Αλλά ας υποθέσουμε ότι ένας
    αιρεσιάρχης, είπε κι έγραψε όσα το μυαλό του κατέβαζε (σημ.συνήθως αυτοί γράφουν πάρα πολλά ανακατωμένα και για να βγάλεις το συμπέρασμα απαιτείται χρόνος) κι έριξε πολλούς ανθρώπους στην πλάνη. Κάποια στιγμή όμως εγκατέλειψε τα εγκόσμια πριν γίνει αντιληπτός. Τι γίνεται τότε;Θα τον αφήσει ή θα τον αφορίσει,έστω και μετά θάνατον η Εκκλησία.Φυσικά και θα τον αφορίσει.Κι αυτόν και τα γραπτά του.

    Με τον θεολόγο Σωτηρόπουλο,όμως,δεν έγινε το πράγμα έτσι.Εν ζωή τον αφόρισαν και χωρίς απολογία.Το αναπολόγητο ενός μεταθανάτια αφορισθέντος δεν δικαιολογεί σε καμιά περίπτωση το αναπολόγητο ενός ευρισκομένου στη ζωή και ο οποίος δεν καλείται να δώσει εξηγήσεις - τάχα,
    επειδή η Εκκλησία αναθεματίζει ακόμη και μετά τον θάνατο.Φυσικά και το κάνει.Διότι,όπως έγραψα, αφ΄ ενός δεν είναι δυνατόν να τα γνωρίζει όλα και αφ΄ ετέρου,διότι στο μεταξύ ο αιρεσιάρχης απεβίωσε.Άλλες φορές η αίρεση είναι κραυγαλέα και άλλοτε όχι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  41. Απ΄ότι βλέπω τα θεολογικά σας επιχειρήματα είναι ακαταμάχητα (βρισιές,ειρωνίες,ψθηνό κουτσομπολιό που αφθονεί στους οργανωσιακούς κύκλους και ιδιαίτερα στους αποτειχισμένους Καντιωτικούς).Εγω δεν απάντησα θεολογικώς στον κ.Σ.,απλώς έθεσα κάποια ερωτήματα για τα οποία εισέπραξα όλο τον πνευματικό βόθρο των "χριστιανών;",- όμως όλος αυτός ο τρόπος με ικανοποιεί γιατί σας αποκαλύπτει.....
    -Ευχαριστώ για την υπόδειξη να γράφω στο blog του Ανδριόπουλου, αλλά δεν χρειαζόταν,το κάνω απο μόνος μου εντελώς ελεύθερα.Στο συγκεκριμμένο blog δημοσιεύονται κείμενα διαμετρικώς αντίθετα απο την γραμμή Ανδριόπουλου,γιατί όχι και στο δικό σας; είναι η νέα εκδοχή ελευθερίας του λόγου Σωτηροπουλικώ τω τρόπω;
    -Πότε θα ωριμάσετε και θα καταλάβετε ότι υπάρχουν άνθρωποι ελεύθεροι που δεν γράφουν καθ΄υπόδειξιν με το πρόσχημα της υπακοής και της υπεράσπισης της πίστεως;
    -και κάτι ακόμα: υπογράφω ως Σάλος και όχι ως Σαλός.
    -Ευχαριστώ για την φιλοξενία-μείνετε μόνοι σας να απολαμβάνετε την χριστιανική μοναξιά σας όπως οι Ιεχωβάδες.
    Ο Σάλος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  42. Αν δεν κάνω λάθος,το ελεύθερο(sic) blog του κ.Ανδριόπουλου ονομάζεται "Ιδιωτική Οδός". Εν τη αφελεία του ομολογεί ότι τα ζητήματα που αφορούν στην πίστη,μάλλον, πρέπει κι αυτά τα είναι ιδιωτικά.Πολύ ωραία! "Ιδιωτική οδός",ιδιωτική πίστη,ιδιωτική θρησκευτικότητα (πνευματικότητα,εκκλησιαστικότητα κλπ.κλπ "-οτητα"),ιδιωτικές καλλιτεχνικές μεταφυσικές αναζητήσεις και Ένας Χριστός που τον
    κατακερμάτισε η ιδιωτεία των καλλιτεχνών - με τη στενή και την ευρεία έννοια της "καλλιτεχνολογίας" περί καλλιτεχνικότητας.

    Όποιος θέλει να διδαχθεί τη Θρησκεία μας και την Πίστη μας δια της καλλιτεχνικής (ιδιωτικής) οδού,να σπεύσει στον ελεύθερο χώρο της Αισθητικής : των ιδιωτών ποιητών,λογοτεχνών,
    ζωγράφων,συνθετών,τραγουδιστών κλπ.κλπ.Θα μάθει πολλά εκτός από τα Θρησκευτικά.Θα εικάζει τα του Θεού αλλά τον Θεό ποτέ δεν θα Τον γνωρίσει.Ούτε και πρόκειται να Τον μάθει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  43. κ. Χριστοδουλιδη εισαι αμιμητος. Μπραβο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  44. Η λέξη "ιδιωτική" (οδός, προέρχεται από τη λέξη "ιδιώτης", που η σημασία της λέξης αυτής είναι "βλάκας"! 'Αρα, η πραγματική σημασία της φράσεως "ιδιωτική οδός" πρέπει να είναι "οδός ηλιθίων"!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  45. Θα το έγραφα,αλλά προτίμησα να το παραλείψω.Στη γραφή μας οφείλουμε να είμαστε καυστικοί,ενίοτε και δριμείς,αλλά όχι βίαιοι.Η λεπτότητα και η ευγένεια των συναισθημάτων μας,δεν πρέπει να σκιάζεται,για να βρίσκουν κάποιοι,δήθεν,ευγενείς
    την αφορμή να μας κατηγορούν σαν φανατικούς,εμπαθείς και γενικά ανθρώπους που στερούνται ελέους.

    Το ζήτημα είναι πολύ λεπτό και χρειάζεται προσευχή και υπομονή.Αυτά που γράφουμε,να τα διαβάζουμε πολλές φορές,πριν αποφασίσουμε να τα δημοσιεύσουμε.Να τα αφήνουμε "να σιτεύουν" όπως μου είχε πει ένας Γέροντας στην Καψάλα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  46. Γράφει ιό πάνω ο Αιρετικός:
    -------------------------------
    Δεν μας ενδιαφέρουν οι γνώμες και οι αντιλήψεις του Μελέτιου, του Μπακογιάννη ή του Σωτηρόπουλου, ούτε στεκόμαστε στα λόγια του Χριστού (όπως οι Προτεστάντες).
    Μας ενδιαφέρει τι λέει η Εκκλησία δια των Συνόδων και των Πατέρων και τέτοιο δεν βλέπουμε.
    Ποιός κανόνας της Εκκλησίας λέει, ότι αφορισμός Συνόδου είναι έγκυρος, άσχετα αν είναι άδικος;
    -------------------------------------------
    Ωστε, Αιρετικέ, πάνω από τον Χριστό είναι αι Σύνοδοι και Οι Πατέρες;
    Μα, τι λες;
    Αυτό που λες δεν ειναι απλά αίρεσι, αλλά βλασφημία.
    Πάνω από όλους και πάνω από όλα είναι ο Χριστός, Αιρετικέ, και τα άγιά Του λόγια.
    Επονται αι Σύνοδοι και οι Πατέρες.
    Εσείς έτσι όπως πάτε θα διώξετε και τον Θεάνθρωπο από τον Ουρανό.
    Ε, όχι και έτσι, Αιρετικέ.
    Οφείλεις εξηγήσεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  47. "Ωστε, Αιρετικέ, πάνω από τον Χριστό είναι αι Σύνοδοι και Οι Πατέρες;"

    Φιλόθεοι και φιλόχριστοι σας παρακαλώ να ηρεμήσετε.Έτσι που πάμε,θα βάλουμε στο τέλος τον Χριστό να τσακώνεται με το άγιον Πνεύμα,για το ποιός είναι ανώτερος.

    "Εδοξε τω αγίω Πνεύματι και ημίν",είναι το πρόταγμα των Οικουμενικών Συνόδων και σας παρακαλώ,πάλι,να ηρεμήσετε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  48. Μάλλον δεν κατάλαβες αγαπητέ.

    Ποιός είπε, ότι πάνω από το Χριστό είναι οι Σύνοδοι και οι Πατέρες; Αυτό κατάλαβες;
    Πρόσεχε, γιατί άλλο είπα: Είπα: "ούτε στεκόμαστε στα λόγια του Χριστού", όπως οι Προτεστάντες.
    Δηλαδή, δεν στεκόμαστε εμείς να εξηγήσουμε τα λόγια του Χριστού (όπως κάνουν οι Προτεστάντες), αλλά ζητάμε βοήθεια από τους εξηγητές αγίους (Χρυσόστομο κ.ά.), που είναι οι μόνοι σίγουροι εξηγητές και εξηγούν με την επιφοίτηση του αγίου Πνεύματος.

    Πιστεύω να κατάλαβες.

    Αιρετικός

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  49. Φίλοι μου, ένθεν κακείθεν, προς τι το μίσος και ο αλληλοσπαραγμός;
    Σε λίγες μέρες θα κυβερνουν ΠΑΣΟΚ και ΣΥΡΙΖΑ.
    Με την συμφωνία των 2/3 της Βουλής μας θα επέλθει πλήρης χωρισμός Εκκλησίας -κράτους.
    Θα φορολογηθεί η εκκλησιαστική περιουσία και τα κονδύλια προς το «σεπτό κέντρο» θα περνούν από κόσκινο, όπως έπρεπε να συμβαίνει ήδη.
    Τα χρήματα του ελληνικού κράτους προς τον ελληνισμό της διασποράς περνούσαν εν πολλοίς μέσα από το, υπο τουρκικό έλεγχο ευρισκόμενο, εσβεσμένο Φανάρι.
    Αυτό θα σταματήσει να συμβαίνει με την νέα κυβέρνηση και οι ομογενειακές οργανώσεις θα αναλάβουν την αυτοοργάνωση τους, χωρίς την μεσολάβηση των μπράβων του Φαναρίου.


    Αγαπητοί ο πολύς κόσμος ψάχνει γκλαμουριά και μαγεία.Στο θρησκευτικό πεδίο αυτά τα προσφέρει ο θεσμός του «αυθέντου και δεσπότου», τον οποίο εκπροσωπεί στη Δύση ο κ.Ράτζιγκερ και στην Ανατολή ο κ.Αρχοντώνης.


    Η πρόταση μου λοιπόν είναι να τους χτυπήσουμε με την ψήφο μας εκεί που πονουν περισσότερο, δηλαδή στο ζήτημα της σχέσης τους με την εξουσία της πολιτικής και του χρήματος.


    Αν δεν υπήρχαν Ρουσόπουλοι δεν θα υπήρχαν και Βατοπέδια.Όταν στερέψει η πηγή του πλουτισμού και της αλαζονείας τους θα μαζευτούν και θα ταπεινωθούν αναγκαστικά.


    Θα σας παρακαλούσα, ειδικά τους «σωτηροπουλικούς», να λάβετε σοβαρά υπόψη σας τις παρατηρήσεις του κ.Χριστοδουλίδη 4.42μμ.
    Μερικές φορές δίνουμε την εντύπωση μαστουρωμένων οπαδών ποδοσφαιρικής θύρας και όχι χριστιανών κατ επίγνωση.
    Υπάρχει κι ο σχετικός λόγος του αββά Ισαάκ «Περί μωρού ζήλου του νομιζομένου ως θείου» ως υπόμνηση δι εαυτούς και αλλήλους.

    Την αγάπη και τα σέβη μου σε όλους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  50. Αν είσαι εσύ μαστουρωμένος με τις αισχρότητες Misha και με όλες τις χυδαιότητες δεν σημαίνει ότι πρέπει να λες και εμας μαστουρωμένους;

    Άντε στην βρωμοσελίδα σου με τα αισχρά και ασε το blog αυτό ήσυχο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  51. Αφήνετε κ.Οδυσσέα, να τον κάθε αλήτη-υποστηρικτή των αισχροτήτων, παριστάνει εδώ και τον υπερασπιστή της Πίστεως πλανώντας τον κόσμο.
    Κρίμα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  52. Αφήνετε κ.Οδυσσέα, τον κάθε αλήτη-υποστηρικτή των αισχροτήτων, να παριστάνει θεατρικά εδώ και τον υπερασπιστή της Πίστεως πλανώντας τον κόσμο.
    Κρίμα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  53. Αγαπητοι φιλοι και εχθροί

    λιγο κράτει, σας παρακαλω.
    Ναστε ευγενεστεροι και αφιλονικότεροι.
    Σας παρακαλω.
    Να φερνετε επιχειρηματα.
    Αλλο τιποτα δεν πειθει.
    Και εμενα με αρεσει ο ζωηρος και δυνατος λογος, αλλα οσο μπορουμε πιο επιεικεις και συνετοι στις κουβεντες μας.
    Στους αμετανοητους αιρετικους μονο επιτρεπεται ο σκληρος και ατεγκτος λογος.
    Παρακαλω, λοιπον,ολους να ειμαστε προσεκτικοτεροι και μαλακωτεροι προς ολους.
    Ειμαστε ορθοδοξοι.
    Πρεπει να το ζουμε και να το δειχνουμε.
    Το blog apotixisi ειναι ανοικτο και ελευθερο.
    Μπορει να μπη μεσα ο καθε ανευθυνος ανωνυμος και να γραψη οτι θελει.
    Εαν πιστευουμε στο Θεο και αγαπουμε τον εαυτο μας αλλα και τον πλησιον, τοτε πιστευω οτι θα προσεχαμε περισσοτερο τι λεμε.
    Διοτι θα κριθουμε στο καθε τι που λεμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  54. Αν αγαπούσαμε τον πλησίον πραγματικά Οδυσσέα δεν θα αφήναμε στο blog μας "να μπη μεσα ο καθε ανευθυνος ανωνυμος και να γραψη οτι θελει" παραπλανώντας τον κόσμο και διαστρέφοντας την αλήθεια του Χριστού.

    Δυστυχώς όμως κυριαρχεί σ' εσένα η κοσμική αντίληψη περι πλουραλισμού ως ανώτερης της αλήθειας. Κρίμα Οδυσσέα και πάλι Κρίμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  55. Το blog του Οδυσσέα κοντεύει να γίνει σαν του ελεεϊνού συκοφάντη του οσίου Σωτηρόπουλου που διαμένει στην Πάτρα και ασχολείται με χορούς και τσίρκο.
    Δηλαδή "μπάτε σκύλοι αλέστε, και
    αλεστικά μη δώστε"...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  56. Υποκριτή και Φαρισαίε Μisha,
    δεν πρόκειται περι "σωτηροπουλικών" όπως εμπαικτικά τους ονομάζεις. Αλλά για πιστούς που έχουν ευαισθησίες και αίσθημα ηθική και δικαιοσύνης που εσένα σου λείπει.

    Υποστηρικτή των αισχροτήτων και πολέμιε των ευσεβών και σεμνών, Misha, έξω απο εδώ δυστυχή και αμετανόητε. Έξω απο εδώ γρήγορα. Γρήγορα γιατί θα τα ακούσεις γερά.
    Δυστυχώς δεν είναι όμως δικό μου, αλλιώς θα σου έλεγα αν θα έγραφες έστω και μια λεξη εδω αναίσχυντε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  57. Αγαπητέ ανώνυμε
    σε παρακαλώ μίλα λίγο ευγενικότερα.
    Δεν είναι σωστό να επιτίθεσαι συνέχεια κατ' αυτόν τον τρόπον.
    Σε παρακαλω.
    Δημιουργείς την εντύπωσι ότι μαλώνουμε όλοι μας.
    Χρειάζεται περισσότερη κοσμιότητα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  58. Οδυσσέα είσαι με τα καλά σου; Να ζητήσεις να αποδείξει τους ισχυρισμούς του και όχι να επικαλείσαι την ψευτοευγένεια;
    Δεν κοιτάς την καμπούρα σου λεω εγω λιγο που συνέχεια ειρωνεύεσαι απρεπώς τους επισκόπους; (βλ. φράσεις σου "κοπέλι" για τον Γόρτυνος, πασας-αλης για τον Φλωρίνης). Και όχι μόνο αυτό άλλο όποιος προσπαθεί να σε συνεφέρει στις ιεροκατηγορίες σου του λες ότι ειρωνικά ότι είναι υπερβολικα πολύ ευγενικός.
    Κοίτα και λίγο την καμπούρα σου και όχι όπου σε συμφέρει. Άντε μπράβο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  59. Ο Νικόλαος Σωτηρόπουλος είναι ασχολήθηκε με την θεολογία. Τα άφησε όλα για τον Χριστό. Δεν γεύθηκε ούτε καν τις ανθρώπινες ηδονές και απολαύσεις τον γάμο την συζυγία την ανατροφή παιδιών. Ασχολήθηκε μόνο με την θεολογία.
    Ο Απόστολος Παύλος αναφέρειόμως τον Ύμνο της Αγάπης. Ο Σωτηρόπουλος έχει πιστή ωστε όρη μεθιστανείν. Έχει όμως αγάπη. Και σας ρωτώ δείχνει το κείμενο του κ. Σωτηρόπουλου Αγάπη. Δείχνει Αγάπη στον π. Βασιλειο Μπακογιάννη, στον Μητροπολιτη Μελέτιο στον Πατριαρχη. Οι ύβρεις είναι Αγάπη; Και ολοι ξερουμε οτι το Κριτήριο του Θεου είναι η Αγάπη.
    Κρίμα πραγματικα κρίμα να στερήσε όλα τα ανθρώπινα και στο τέλος της ζωή σου να μην έχεις αγάπη.
    Και απορώ που βρίσκει το κουράγιο ετοιμοθάνατος που είναι και τα γράφει όλα αυτά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  60. Για ηρέμησε Οδυσσέα. Την εντύπωση την κάκιστη την δημιούργησες και την καλλιεργείς εσύ με την αψυχολόγητη τακτική σου να επιτρέπεις στον καθένα εδω να γράφει τις αρλούμπες του. Τώρα γιατί διαμαρτύρεσαι; Επειδή ακούγονται αλήθειες προς αυτούς που είναι ακατάλληλοι και γράφουν εδώ τις αρλούμπες τους;

    Να τις κάτσεις τώρα να τις ακούσεις και εσύ και αυτοί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  61. Βρε γαϊδούρι γιατί είναι ετοιμοθάνατος; Άντε φάε την γλώσσα σου καλύτερα !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  62. Για τους ελαφρόμυαλους και αχυρόμυαλους όπως είναι ο ανώνυμος 7:05 μμ και ο αισχρός και αθεόφοβος Μisha -ας μου επιτρέψει ο διαχειριστής να το πω- η αλήθεια λέγεται έλλειψη αγάπης και μίσος.

    Φιλόθεος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  63. «Άνθρωπος ζηλωτής ουδέποτε φθάνει την ειρήνην της διανοίας, ο δε αλλότριος της ειρήνης, αλλότριος εστί της χαράς. Εάν γαρ λέγηται η ειρήνη της διανοίας υγεία τελεία, ο δε ζήλος ενάντιος της ειρήνης, λοιπόν νόσον μεγάλην νοσεί ο έχων ζήλον πονηρόν.

    Ω άνθρωπε, ο εξ εναντίας των αλλοτρίων νοσημάτων δοκών εκφέρειν τον ζήλον σου,
    την υγείαν της ψυχής σου εδίωξας.

    Προς υγείαν ούν της ψυχής σου φιλοπόνησον.
    Εάν δε τους ασθενείς επιθυμείς θεραπεύσαι, γνώθι ότι οι άρρωστοι επιμελείας χρήζουσι μάλλον ή του επιτιμίου. Πάλιν επειδάν άλλοις συ ου βοηθής, σεαυτόν εις μεγάλην νόσον εμβάλλεις οδυνηρώς. Ουκ εκ των ειδών της σοφίας ψηφίζεται ο ζήλος εν ανθρώποις, άλλ' εκ των νοσημάτων της ψυχής, όπερ εστί στένωσις φρονήματος και πολλή άγνοια.
    Αρχή σοφίας Θεού επιείκεια και πραότης, ήτις εκ μεγάλης ψυχής γίνεται και βαστάζει τάς ασθενείας των ανθρώ­πων. «Ημείς», γαρ φησίν, «οι δυνατοί τα ασθενήματα των αδυνάτων βαστάζετε», και τον πταίοντα «διορθώσασθε εν πνεύματι πραότητος». Εκ των καρπών του Πνεύματος του αγίου αριθμεί ο Απόστολος την ειρήνην και την υπομονήν.»


    Λόγος ΝΗ Ισαάκ Σύρου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  64. Αγαπητοι φιλοι,
    σας παρακαλω ηρεμα.
    Ανωνυμε φιλε, ιδιαιτερα σε σενα, φρονιμα.
    Ειπα να γραφετε ελευθερα τις αποψεις σας, αλλα ευγενικα.
    Υπαρχουν και καποιοι οροι στο blog που επανειλημενα δημοσιευτηκαν.
    Ουτε ύβρεις στο Θεο επιτρεπονται, ουτε συκοφαντίες και ύβρεις στους αλλους.
    Θελω να ξερετe οτι μπορω τα σχολια των υβριστων να ta βγαζω.
    Μην με αναγκασετε καποιοι απο σας να αρχισω να το κανω.
    Επίσης αν καποιος θιγεται προσωπικα και θελει να βγαλω καποιο σχολιο που αναφερεται στο πρόσωπο του, να με ζητηση να το βγαλω.
    π.χ. ο Μισα, που ειναι ο γνωστός ψυχιατρος που εχει το γνωστο blog.
    Ελπιζω να πειθαρχησετε.
    Και ο ελεγχος σας προς τον διαχειριστη ναναι απο ακποιους ευγενεστερος γιατι αυτο το blog εχει αυτην τη γραμμη που βλεπετε.
    Δεν ειπα οτι ειμαστ ανεξελεγκτοι, θελουμε τον ελεγχο, αλλα μαλακα μαζι μου και ευγενικα.
    Περαν του οτι δεν εχω πολυ χρονο 9 μην ξεχνατε οτι εχω και 6 παιδια) και δεν μπορω να απαντω σε ολους, αυτο να το σεβασθητε.
    Εχω δυο μερες τωρα και δεν βρηκα λιγο χρονο να απαντησω στον π. Βασιλειο Μπακογιαννη στην επιστολη που μου εστειλε.
    Σεβαστητε την ελλειψι χρονου που εχω.
    Μην προσθετετε καποιοι συνεχεια προβληματα επι των προβληματων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  65. O Οδυσσέας δειλίασε και πούλησε τον αγώνα και υποστηρίζει υποστηρικτές αισχροτήτων και βλασφήμων. Πού έφτασε! Τόση έγινε η ευαισθησία του για τον Θεό που υβρίζεται! Προς μεγάλη μας απογοήτευση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  66. Τι είναι αυτά που λές μωρέ 11.18;
    Δεν ντρέπεσαι;
    Μία έκκλησι έκανε ο άνθρωπος που απευθύνεται σε όλους και εμείς δεν την εκτιμάμε;
    Ντροπή μας.
    Αϊ να χαθούμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  67. Ανώνυμε 5:44 μμ να μην καταριέσαι και να παραδέχεσαι τα πράγματα όσο και αν αυτά σε πονάνε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  68. Ανώνυμε 5:44 μμ δεν είδες την υποστήριξη του Οδυσσέα προς τους υποστηρικτές και θαυμαστές των βλασφήμων; Μπορεί ο άνθρωπος αυτός να έχει φόβο Θεού; Πώς λοιπόν τους υποστηρίζει τέτοιους αθεόφοβους ο Οδυσσέας;

    Φιλόθεος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  69. ΧΑΙΡΕΤΕ...ευτηχως που ο ΚΥΡΙΟΣ ΜΑΣ ηρθε για ολους εμας τους αμαρτωλους και σταυρωθηκε..........ευχωμε Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΜΑΣ να δωσει σε ολους μας καιρο μετανοιας και χριστιανα τα τελη .......

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  70. Προς χαρα ολων των εχθρων του κ σωτηροπουλου απεβιωσε σημερον την ιδια μερα με τον πνευματικον του π αυγουστινο.ο δευτερος αποστολος παυλος εφυγε για τους ουρανους των αγγελων .καλο ταξιδι αγιε του θεου και ευχαριστουμε που μας βοηθησες με της γνωσης σου και συμβουλες σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  71. Τον Πατέρα μου Βασίλειο τον γνωριζω προσωπικά και πολύ καλά.Αγαπημενοι μου εν Χριστώ φίλοι.Ο Πατήρ Βασίλειος Μπακογιάννης από μικρός δεν μπορούσε να μιλήσει και του δόθηκε λαλιά για να μπορεί να ομιλεί.Απο 19 χρόνων έγινε μοναχός προερχόμενος από πλούσια οικογένεια οι γονείς του τον Αρνήθηκαν από γιο λέγοντας του ότι Βασιλείς λυπουμαστε πολύ για την απόφαση σου να γίνεις μοναχός.Εδω και πολλά χρόνια ζει κυριολεκτικά μέσα στην Άσκηση στην ελεημοσύνη στην νηστεία και από πολύ μικρός μέχρι σήμερα το 2020 στην αδιάλειπτη προσευχή και στις θείες λειτουργίες.Το φαγητό που τρώει είναι ελάχιστο ίσα για να μπορεί να πάρει τα ποδαράκια του αφού ζει σε ένα κελί δικό του κάτω από την εκκλησία του Αγίου θαυματουργό Μύλου και συγκεκριμένα στην περιοχή της Αγιας στην Πάτρα.Δεχεται καθημερινά πολύ κόσμο και εξομολογεί σχεδόν ακούραστα κάθε ημέρα.Εχει κάνει χιλιάδες θαύματα που μόνο ο Χριστός τα γνωρίζει.Αλλωστε είχε πει ο Πατήρ Παισιος για αυτόν σε κάποιους προσκυνητές τι με θέλετε εμένα αφού έχετε τον Πατήρ Βασίλειο στην Πατρα και είχε πει επίσης ότι θα έρθει στην Αγία στην Πάτρα ένας ΑΓΙΟΣ για να μας σώσει.Εβαλε δηλαδή τον Ευατο του ο Πατήρ Παισιος στα ίδια πνευματικά μέτρα με τον πατέρα Βασίλειο.Αλλωστε για να κρίνει κάποιος και να μιλήσει για έναν Άγιο πρέπει να είναι και ο ίδιος Άγιος.Τον έχουν επισκεφθεί πολλοί Άγιοι στο κελί του τον Πατέρα Βασίλειο καθως χωρίς να μου το πει ο ίδιος από ταπείνωση αφού όπως πάντα χαρακτηρίζει τον ευατο του γαϊδούρι...Τέτοια ταπεινωση έχει και πολύ απίστευτο Χιούμορ που ξεκαρδιζεσαι στα γέλια Γνωρίζω ότι μεταφέρεται πνευματικώς σε πολλά μέρη της γης σαν Άγγελος για να στηρίξει μέχρι την Αυστραλία τα πνευματικά του παιδιά και όχι μόνο αυτό το γνωρίζω προσωπικά αλλά δεν θέλω να πω τις εμπειρίες μου Ακόμη.Γνωριζει 6 γλώσσες έχει σπουδάσει στην Αμερική και τα άφησε όλα για την Αγάπη του Χριστού .Είναι πολύ μορφωμένος ξέρει σχεδόν τα πάντα...Εγώ είμαι ανάξιος να μιλήσω δημόσια για αυτόν τον Μεγάλο Κρυφό Άγιο που ξέρει να κρύβεται από τους ανθρώπους και να ομιλεί με τον Θεό...Αυτός που κάνει τον Δία Χριστόν Σάλο έχει να δώσει πολλά ακόμη στην Αγία του Θεού εκκλησία...Σας ευχαριστω για την αγάπη σας .Μόνο που θα τον δείτε τον πατέρα Βασίλειο θα δείτε ότι είναι ασκητής Μέγας πολύ αδύνατος.Σε ευχαριστω θεέ μου που μου έστειλες αυτόν τον Πνευματικό Πατέρα στην ζωή μου.Να μιλήσω για την ζωή του ολόκληρη δεν μπορώ γιατί ξέρω πολύ λίγα και αυτά που μας έχει εμπιστευτεί είναι ελάχιστα μπροστά στα τόσα θαύματα που κανει...Η Βοώτη του όλη είναι Αγία και ένας αμαρτωλος σαν και εμένα δεν μπορεί ούτε καν να πει στο ελάχιστο κάτι για Αυτον...Με πολλή αγάπη Λαμπρος Κατσιαδας ετών 19 σας ευχαριστώ και εύχομαι για όλους σας και εσείς να ευχεσθε για εμένα τον Άθλιο να λυπηθεί ο θεός την ψυχούλα μου και να με σώσει και να με αξιώσει να είμαι στην Ουρανια Βασιλεία του.Αμην

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου