Ερωτήσεις Αδαούς
π.Στέφανος Στεφόπουλος
Οι αγιοπνευματοφώτιστες νουθεσίες και διδασκαλίες των Πατέρων της Εκκλησίας έχουν καιρική ισχύ;
Κι αν ναι, αυτό δεν αποτελεί κορυφαία ύβρη κατά αυτού του ιδίου του Αγ. Πνεύματος;
………………………
α) Είναι δυνατόν να τηρεί κάποιος τους Ιερούς Κανόνες της Εκκλησίας αλλά να απορρίπτει την διαχρονικότητα και θεοπνευστία των διδασκαλιών των Πατέρων της Εκκλησίας;
β) Οι ίδιοι Πατέρες και Διδάσκαλοι δεν συνέταξαν, με τον φωτισμό του Αγίου Πνεύματος τους Ιερούς Κανόνες;
γ) Πως, λοιπόν, διαστέλλουν μερικοί μεταξύ Ι. Κανόνων και Πατερικής Διδασκαλίας;
…………………….
Τι ακριβώς εννοείτε μερικοί επικαλούμενοι το ιδεολογικό πλαίσιο της “μεταπατερικής θεολογίας” ;
Τι θα πει “μεταπατερική”;
Μετά τους Πατέρες; Πως ακριβώς; Χρονικά;
Μα τότε θα παραδεχόσασταν ότι το Άγιο Πνεύμα σταμάτησε να αναδεικνύει αγίους ως φορείς της Αποκαλύψεως και της Παραδόσεως της Εκκλησίας αντικαθιστώντας τους από την ακαδημαϊκή θεολογία.
Ή μήπως εννοείτε το “ξεπέρασμα” του ύφους των Πατέρων, οπότε να μιλήσουμε για κάποιου είδους θεολογικό σκοτασμό του νοός;
Μπρος γκρεμός και πίσω χάος!
…………………………………..
Κάποιοι αφιερώνουν τεράστιες ποσότητες μελανιού, και όχι μόνο, γιά να τιμήσουν τα 1700 χρόνια από τη σύγκληση της Α’ Οικουμενικής Συνόδου.
Ταυτόχρονα προβάλλουν το αίτημα του οικουμενισμού (να αντιδιαστέλλεται από την οικουμενικότητα της Εκκλησίας παρακαλώ) για “ορατή ενότητα” μεταξύ των χριστιανικών “Εκκλησιών”.
Τι σχέση έχει η Α’ Οικουμενική Σύνοδος με τον διάλογο μεταξύ Ορθοδόξου Εκκλησίας και λοιπών χριστιανικών ομολογιών και κοινοτήτων;
Έτσι θα γιορτάσουμε και θα τιμήσουμε τους θεόπτες και εμπειρικούς θεολόγους της Εκκλησίας μας;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου