Παρασκευή 26 Σεπτεμβρίου 2025

Παρακολουθώντας την εξόδιο ακολουθία του Γέροντος Μαξίμου Καραβά

 




Κυκλοφόρησε στο youtube και στην ηλεκτρονική διεύθυνση https://www.youtube.com/watch?v=zb1aYMLyeVo το video με  την εξόδιο ακολουθία του μακαριστού Γέροντος π.Μαξίμου Καραβά.

Όπως διαπιστώσαμε, στην εξόδιο ακολουθία συμμετείχαν πέντε ιερείς με προεξάρχοντα τον π.Θεόδωρο Ζήση. Διακρίναμε και τους αποτειχισμένους ιερείς π.Παύλο Καλλίκα. π. Ματθαίο Βουλκανέσκου, π.Δήμο Σερκελίδη. Χαρακτηριστική ήταν η απουσία του ιερομονάχουτ π.Ιγνατίου Κ….συναγωνιστή και συμμοναστή του π.Μαξίμου.

Δίπλα στο φέρετρο του μακαριστού  Γέροντος διακρίναμε τον π.Νικηφόρο Μανάδη και δύο άλλους κληρικούς, που παρευρίσκονταν στην ακολουθία χωρίς να έχουν ενδυθεί άμφια.

Ωραιότατη η ομιλία του π.Θ.Ζήση, που δυστυχώς  αμαυρώθηκε από τους ζηλωτικούς αναθεματισμούς του Οικουμενικού Πατριάρχη, πρακτική που δεν συνάδει ούτε  με τον χαρακτήρα της εξοδίου ακολουθίας, αλλά και ούτε με το ορθόδοξο εκκλησιαστικό ήθος. Οι διαφωνίες, με τρόπο  ευπρεπή και εκκλησιαστικό, καλό θα είναι να εκφράζονται σε άλλους χώρους και με άλλες αφορμές. Ας παραδειγματιστούμε από το ήθος και την πρακτική των Ομολογητών Πατέρων, που μπροστά σε μη καταδικασμένους εκκλησιαστικούς  αιρετικούς μιλούσαν με ευπρέπεια και σεβασμό, τιμώντας τους εκκλησιαστικούς θεσμούς.

Ιδιαίτερη εντύπωση μάς προκάλεσε η παρουσία του π.Νικηφόρου Μανάδη. Στην ιστοσελίδα της Μητρόπολης Φλωρίνης  ο π.Νικηφόρος Μανάδης φαίνεται ως  πρόεδρος της διαχειριστικής επιτροπής της Ιεράς Μονής Αγίας Παρασκευής Μηλοχωρίου, μετά την απομάκρυνση π.Μαξίμου, λόγω της αποτείχισής του, από τον προηγούμενο Μητροπολίτη Φλωρίνης. (https://www.eordaia.org/index.php/21-2017-ioulios/6666-pafthike-apo-igoumenos-o-p-maksimos-karavas-tis-im-agias-paraskevis-eordaias-me-apofasi-tou-mitropoliti-theoklitou-ypefthynos-gia-to-monastiri-anelave-o-protosygkelos-p-nikiforos-manadis)

Ως κληρικός και γνωρίζοντας τις αρμοδιότητες του προέδρου της διαχειριστικής επιτροπής της Μονής είναι αξιέπαινη η  στάση αυτή του π. Νικηφόρου.

Έδωσε προτεραιότητα, στη διάρκεια της ακολουθίας, στους αποτειχισμένους, (αν και διαφωνεί με την πρακτική της αποτείχισης), μερικοί από τους οποίους δεν θα έπρεπε να φοράνε άμφια και να συμμετέχουν στην εξόδιο ακολουθία, για τους λόγους που πολύ καλά γνωρίζουν και δεν επιθυμώ να αναλύσω. Ας μη ξεχνάνε, ότι η Μονή Αγίας Παρασκευής ανήκει στη Μητρόπολη Φλωρίνης και διοικητικά και πνευματικά.

Απλά, ρωτάω. Για να λάβουν μέρος όλοι οι αποτειχισμένοι ιερείς στην εξόδιο ακολουθία, πήρανε την απαραίτητη εκκλησιαστική άδεια και από ποιον;;; Θα ήταν πολύ ενδιαφέρον να το μάθουμε.

Σχετικά με τις ομιλίες των δύο λαϊκών πνευματικών τέκνων του μακαριστού Γέροντος Μαξίμου έχουμε να παρατηρήσουμε τα εξής.

1. Τα χειροκροτήματα, που συνόδευσαν την ομιλία του κ.Β.Κ εντός του ναού  αποτελούν καθαρά εκκοσμικευμένη πρακτική.

2. Ακούσαμε τον κ.Δ.Ε να παρουσιάζει ως παρακαταθήκη του μακαριστού Γέροντος τη μη παραλαβή της νέας ταυτότητας και του Π.Α., συγκρίνοντας τις απόψεις του Γέροντα για το θέμα  με τις  αντίθετες απόψεις του Μητροπολίτη Φλωρίνης, τον οποίο όμως χαρακτηρίζει ότι είναι «ο επίσκοπός μου». Αν  ο κ.Δ.Ε είναι αποτειχισμένος, του προτείνω να ξαναμελετήσει τον 15ο - ΑΒ κανόνα, για να διαπιστώσει πόσο έχουν σχέση τα λεγόμενά του με τη θεολογία  της αποτείχισης. Η λέξη «μου» τον απομακρύνει πολύ από αυτά που πιθανόν πιστεύει, ως αποτειχισμένος. Επίσης είναι κρίμα να υποβιβάζει τη μεγάλη ομολογιακή προσφορά του π.Μαξίμου σε ένα καθαρά πολιτικό θέμα που αφορά τη σχέση κράτους - πολίτη και όχι με τη σωτηριολογική  σχέση χριστιανού -Θεού.

3. Γνωρίζοντας τις απόψεις του σημερινού Μητροπολίτη Φλωρίνης για την αποτείχιση και τον επισκοποκεντρισμό  (σχετικά link είναι τα: https://katanixi.gr/mitropolitis-florinis-simera-airetikoi-kai-schismatikoi-einai-oi-apoteichismenoi/-https://www.youtube.com/watch?v=3qINdWyuIN8&t=7s) μήπως θα έπρεπε ο π.Θ.Ζ να βρει τρόπο να χαρακτηρίσει σχετικά τη στάση του Μητροπολίτη Φλωρίνης, ο οποίος σεβόμενος την προσφορά του μακαριστού γέροντα π. Μαξίμου, δεν έκανε χρήση των δεσποτικών δικαιωμάτων του στη μονή της Αγίας Παρασκευής;;; Απλά, ρωτώ…

ΠΗΓΗ. ΨΗΦΙΔΕΣ ΟΡΘΟΔΟΞΗΣ ΟΜΟΛΟΓΙΑΣ

 

1 σχόλιο:

  1. Όντως, πολλά απ’ όσα αναφέρονται στο κείμενο, είναι έτσι!
    Λαμβάνοντας υπόψη, ότι ο αποτειχισμένος χριστιανός πρέπει να είναι ακριβής και σωστός εκκλησιαστικά, οι της Συμπρωτεύουσας αποτειχισμένοι θα έπρεπε είτε να μη παρευρεθούν, είτε να παρευρίσκονται χωρίς να λάβουν μέρος, είτε να πάρουν άδεια, για να συμμετέχουν, αφού ο χώρος της Μονής ανήκει στη Μητρόπολη της οποίας ΟΜΩΣ δεν αναγνωρίζουν τον επίσκοπο. Έτσι δεν είναι;
    Τελικά, πήραν μέρος και μείναμε με την απορία, τη σχετική με την άδεια.
    Ο π.Θεόδωρος στην ομιλία του ανέφερε ότι στη Θεσσαλονίκη διώκονται και αναγκάζονται να λειτουργούν σε αίθουσες κ.λ.π. δηλ. δεν έχουν την άνεση να μπαίνουν σε ναούς που ανήκουν στη συστημική εκκλησία της Ελλάδος, οπότε εύλογα γεννάται η απορία: γιατί δυο μέτρα και δυο σταθμά; Άλλη κατάσταση εκκλησιολογική έχει η Θεσσαλονίκη και άλλη η Φλώρινα; Ολόκληρη η εκκλησία της Ελλάδος δεν είναι προβληματική; Επίσης ο π.Θεόδωρος δεν έχει αποτειχιστεί επίσημα από τον Φιλόθεο, αλλά μόνο από τον μακαριστό Άνθιμο… Δηλαδή τι φάση;
    Για τους δυο «τιμωρημένους» τι ισχύει; Έπρεπε να πάρουν μέρος; Μήπως έτσι, χωρίς να το καλοσκεφτούν, έμμεσα αναγνωρίζουν αυτούς που τους «τιμώρησαν» (εκκλησία Κύπρου κ εκκλησία Αντιοχείας), αφού η εκκλησία της Ελλάδος έχει κοινωνία και με τις δυο.
    Όσο για τον λαϊκό αποτειχισμένο (;?;), που αποκάλεσε τον Φλωρίνης «επίσκοπό μου», ΟΥΔΕΝ ΣΧΟΛΙΟΝ. Πρέπει ‘’να επαναλάβει την τάξη’’, για να μην πω ότι πρέπει ‘’να επιστρέψει στο νηπιαγωγείο’’.
    Συμπέρασμα: Οι της Συμπρωτεύουσας πρέπει κι αυτοί να επαναλάβουν την τάξη, αφού δίνουν επανειλημμένα εξετάσεις και αποτυγχάνουν. (βλ. οικονομία, αποτείχιση ΜΟΝΟ από τον οικείο μητροπολίτη, εκκλησιαστική εισπήδηση κ.λ.π.)
    Ένας αχταρμάς Σαλονικιώτικος….

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου