Δευτέρα 18 Αυγούστου 2025

Tο χάραγμα του Αντιχρίστου και οι σύγχρονες παρερμηνείες του.(Παναγιώτη Μακρή)

 


Οι γενικές θεωρίες περί σχέσεως χαράγματος και αντιχρίστου με σύγχρονα

τεχνολογικά μέσα όπως barcode, τσιπάκια κλπ είναι μια ξενόφερτη και καθαρά

Προτεσταντικού τύπου πλάνη.

Η αφετηρία αυτής της αντίληψης εντοπίζεται σε προτεσταντικούς κύκλους της

Αμερικής, με κυριότερη εκπρόσωπο τη Mary Stewart Relfe, συγγραφέα του βιβλίου

The New Money System 666 (1982). Η Relfe, προτεστάντισσα στο δόγμα,

ισχυρίστηκε ότι είδε σε όραμα τον Χριστό να της αποκαλύπτει τον αριθμό 666 ως

«κρυφό» στους γραμμωτούς κώδικες (barcodes), συνδέοντάς τον με ένα παγκόσμιο

σύστημα ελέγχου. Το βιβλίο της, το οποίο γνώρισε μεγάλη εμπορική επιτυχία,

προώθησε την ιδέα ότι ο αριθμός 666 έχει από μόνος του τη δύναμη να «σφραγίζει»

ανθρώπους, ακόμα και χωρίς τη συνειδητή τους αποδοχή, καθώς υποτίθεται ότι είναι

ενσωματωμένος αόρατα στην τεχνολογία. Παρόμοιες ιδέες είχαν αρχίσει να

κυκλοφορούν ήδη από τα μέσα της δεκαετίας του 1970 σε προτεσταντικές εκδόσεις,

όπως το Gospel Call (1975), αλλά η Relfe τις έκανε ευρέως γνωστές, επηρεάζοντας

ακόμα και ορθόδοξους κύκλους στην Ελλάδα μέσω μεταφράσεων και φυλλαδίων

Στον χώρο της Ορθοδοξίας μόνο μια Ελληνική μειοψηφία (το τονίζω μόνο Ελληνική)

έχει ασχοληθεί και συσχετίσει το χάραγμα του αντιχρίστου με σύγχρονες

τεχνολογικές μεθόδους, ηλεκτρονικό φακέλωμα κλπ, πολλές φορές

παρερμηνεύοντας και κατασκευάζοντας ψεύτικες Πατερικές ερμηνείες για να

υποστηρίξουν αυτήν την θέση τους.

Η πλειοψηφία των Αγίων ανά τον κόσμο έχουν αρνηθεί οποιαδήποτε συσχέτιση νέων

τεχνολογικών μεθόδων με τον αντίχριστο.

Συγκεκριμένα από τους γνωστούς σε εμάς Αγίους που έχουν υποστηρίξει αυτήν την

συσχέτιση είναι ως γνωστόν ο Άγιος Παΐσιος στο φυλλάδιο που έγραψε με την

ονομασία "Σημεία των Καιρών". Ως γνωστόν όμως και όπως έχει καταγραφεί

επανειλημμένως από πολλαπλές πηγές ο Άγιος Παΐσιος είχε πέσει θύμα απάτης

επιτηδείων και συγκεκριμένα αναφέρουμε πως:

1. Ο ιερομόναχος Χριστόδουλος στο βιβλίο του “ο γέρων Παΐσιος, Άγιον Όρος

1996, σελ. 161” σημειώνει ότι ο Άγιος Παΐσιος του έδειξε το βιβλίο της

Αμερικανίδος Mary Stewart Relfe "The New Money System 666".


2. Σε άρθρο στην ιστοσελίδα του π. Λίβυου plibyos.blogspot.com διαβάζουμε

δημοσίευση στις 3 Απριλίου του 2012 σχετικά με τον Γέροντα του Ιερού

Χιλιανδαρινού Κελλίου Γέννησης της Θεοτόκου, Μαρουδά, εκεί αναφέρονται

τα εξής: «Εκμεταλλεύονται ακόμη και τα λόγια και τα γραπτά του

συγχωρεμένου, του Γέροντα Παΐσιου. Ο γέροντας, όπως τον γνωρίσαμε, ήταν

ένας άνθρωπος γεμάτος ειρήνη, αγάπη και καλοσύνη. Πήγαινες κοντά του και

γαλήνευε η ψυχή σου, σου ‘δινε ελπίδα, χαρά για ζωή. Σήμερα μοιράζονται

εκατοντάδες φωτοτυπίες από ένα χειρόγραφο του για τον αντίχριστο και το

666, λες κι αυτό είναι το κύριο μήνυμα του γέροντα. Είχε αγωνία για τα

τεκταινόμενα. Του μετέφρασε κάποιος ένα φυλλάδιο από τα πολλά

προτεσταντικά που κυκλοφορούσαν στα εγγλέζικα στην Αμερική και το πήρε

στα ζεστά. Όλα αυτά είχαν ήδη ατονήσει τότε στην Αμερική και του το είπαμε,

γιατί τα είχαμε διαβάσει αρκετά χρόνια πριν κυκλοφορήσει το φυλλάδιό του.


Αλλά εκείνος επέμενε... ήταν και Καραμανλής. Του είχε μηνύσει και ο Γέροντας

Πορφύριος να μην συνεχίσει να ασχολείται μ’ αυτά. Τα μελλοντολογικά είναι μια

θρησκευτική φλυαρία που φέρνουν ταραχή και αδιαφορία για την σωτηρία της

ψυχής».

3. Σε δεύτερο άρθρο που δημοσιεύτηκε στο ardin-rixi.gr με τίτλο "Ντύνοντας τη

Θεολογία μας με ράκη Προτεσταντικά" του Ιωάννου Σαΐνη και ημερομηνία 5

Σεπτεμβρίου 2023, διαβάζουμε: «Δεν παραξενευτήκαμε λοιπόν όταν, νέος σε

ηλικία μοναχός, κάτω από τις πιο εντυπωσιακές τοιχογραφίες της Αποκάλυψης

σε μονή του αγίου Όρους, μας αποκάλυψε πως κάποιοι ελληνοαμερικανοί

μετέφρασαν κάποια προτεσταντικά φυλλάδια στα ελληνικά και τα έδωσαν σε

πολλούς αγιορείτες. Τα φυλλάδια αυτά έκαναν λόγο για τον Αντίχριστο, το 666

και τη σύνδεση του 666 με τους γραμμωτούς κώδικες. Πολλοί από τους

γεροντάδες τα έλαβαν πολύ σοβαρά υπ’ όψιν τους, άλλοι όμως όχι. Μεταξύ

αυτών που έδωσαν ιδιαίτερη σημασία σε αυτά ήταν και ο τότε γέρων, Παΐσιος.

Η φήμη του γέροντος και η λατρεία προς το πρόσωπό του έδωσε τεράστια

ώθηση στην εξάπλωση της θεωρίας σύνδεσης των γραμμωτών κωδίκων, του

666 και της επερχόμενης άφιξης του Αντιχρίστου. Ήταν και η εποχή που εδώ

στην Ελλάδα αρχίσαμε να συζητάμε για τις νέες ταυτότητες, τους κωδικούς της

εφορίας, τους κωδικούς ασφάλισης κ.λπ. κ.λπ. Ο γέρων Παΐσιος μάλιστα

συντάσσει και μία επιστολή η οποία κυκλοφόρησε τότε και συνεχίζει να

κυκλοφορεί και να εμπνέει ακόμη και σήμερα ανθρώπους με παρόμοιες

αντιλήψεις, μόνο του τώρα δεν αφορά στο μπαρκοντ αλλά αδιακρίτως σε ότι

κάθε φορά μας «φρικάρει», όπως τα εμβόλια λίγο καιρό πριν και οι νέες

ταυτότητες τώρα».

4. Η τέταρτη αναφορά στις επιρροές προέρχεται από τον π. Βασίλειο Βολουδάκη

ο οποίος στο βιβλίο του "Ο Αντίχριστος, ο αριθμός 666 και η ανησυχία των

Χριστιανών", ξεκάθαρα αναφέρει ότι ο Άγιος Παΐσιος έπεσε θύμα απάτης

από έναν πλανεμένο Αγιορείτη Θεολόγο ο οποίος τον παρέσυρε στο να

υιοθετήσει ανάλογες απόψεις σαν αυτές που εκφράστηκαν στο φυλλάδιο

«Σημεία των καιρών».

Είναι ξεκάθαρο επομένως ότι ο Άγιος Παΐσιος δεν εξέφρασε κάποια αποκεκαλυμμένη

σε αυτόν αλήθεια αλλά από παιδική αγαθότητα πείστηκε από επιτήδειους σχετικά με

την συγκεκριμένη συσχέτιση. Επίσης θα πρέπει να αναφέρουμε ότι οι

οποιεσδήποτε θέσεις του Αγίου Παϊσίου στο θέμα αυτό θα έπρεπε να μας είναι

σχεδόν αδιάφορες καθώς μιλάμε για έναν Άγιο ο οποίος δεν αναδείχθηκε Άγιος λόγω

της δεινής Θεολογικής μορφώσεως του και των βαθιών Θεολογικών του

συγγραμμάτων αλλά λόγω της ασκητικοτητάς τους και πνεύματος παρακλήσεως

προς τον συνάνθρωπό του. Ο Άγιος Παΐσιος σαφώς και δεν ήταν ερμηνευτής των

Γραφών και ιδιαίτερα της Αποκάλυψης για να δίνουμε τόση βάση σε απόψεις που

μπορεί να έχει εκφράσει.

Ο δεύτερος γνωστός γέροντας είναι ο π. Σάββας Αχιλλέως ο οποίος αν και σχετικά

πεπαιδευμένος στην Πατερική γραμματεία παρόλα αυτά έγινε περισσότερο γνωστός

για τους εξορκισμούς του παρά για τα Θεολογική του συγγράμματα. Είναι γνωστό

εξάλλου ότι ο π. Σάββας είχε περιπέσει και σε Θεολογικές πλάνες όπως το να


υιοθετήσει τις πλάνες του Λιακόπουλου περί Νεφελίμ και Ελοχίμ, το οποίο

επιβεβαιώνουν και τα πνευματικοπαίδια του και τους οποίους συμβούλευε να ακούν

και να πιστεύουν  τι λέει ο γνωστός για τις γνωστικές τους απόψεις Δημοσθένης

Λιακόπουλος (δείγμα εδώ και εδώ). Βεβαίως προσωπικά θεωρώ ότι ο π. Σάββας

έπεσε και ο ίδιος θύμα απάτης από τον κ. Λιακόπουλο ο οποίους ισχυριζόταν ότι

αυτά του τα έστειλαν Αγιορείτες (εκτός και αν και ο ίδιος ο κος Λιακόπουλος ήταν και

ο ίδιος θύμα επιτηδείων). Το συμπέρασμα από όλη αυτήν την ιστορία είναι πως ο π.

Σάββας δεν είναι απλανής πηγή σε όσα αφορούν στην ερμηνεία των Γραφών και

επομένως δεν μπορεί να θεωρηθεί ως αυθεντία αναφορικά με απόψεις που έχει

εκφράσει σχετικά με τα έσχατα.

Ο τρίτος πατέρας ο οποίος επίσης υποστήριξε την σχετική συσχέτιση και του οποίου

ο λόγος έχει κάποιο βάρος λόγω της Θεολογικής του μορφώσεως και της

επισταμένης έρευνας του στην Αποκάλυψη, για την οποία έκανε και σχετικές

ερμηνείες, ήταν ο π. Αθανάσιος Μυτιληναίος. Σημαντικό να τονίσουμε όμως πως

παρόλες τις απόψεις περί συσχέτισης χαράγματος με barcodes, τσιπ και

ηλεκτρονικές τεχνολογίες και ο π. Αθανάσιος Μυτιληναίος στην σχετική ερμηνεία της

Αποκάλυψης που έκανε δεν πήρε (στις 14-11-1982) ξεκάθαρη θέση του τι θα είναι το

χάραγμα και πόσο σχετίζεται με αυτές τις τεχνολογίες, απλά έκανε μια αμυδρά

αναφορά του πως θα μπορούσαν αυτές οι τεχνολογίες σήμερα να χρησιμοποιηθούν

για την εκπλήρωση των προφητειών του 13ου κεφαλαίου της Αποκαλύψεως. Εδώ

οφείλει να γίνει ένα σχόλιο, παρουσιάζονται αρκετοί που ισχυρίζονται ότι ο π.

Αθανάσιος εξέφρασε απόψεις που συσχετίζουν τις ηλεκτρονικές τεχνολογίες με το

χάραγμα πριν την παρουσίαση των βιβλίων της M.S. Relfe στο ευρύ κοινό. Θα

θέλαμε από πλευράς με να αντικρούσουμε το επιχείρημα και να σημειώσουμε ότι

όπως είναι ξεκάθαρο και από αυτήν και από όλες τις άλλες ερμηνείες του π.

Αθανασίου, οι πληροφορίες που είχε για τα θέματα αυτά προέρχονταν από κύκλους

που δραστηριοποιούνταν στο εξωτερικό (από που αλλιώς έμαθε τα παραμύθια περί

τραπεζών που σχεδιάζουν να σφραγίσουν με ακτίνες λέιζερ τους καταθέτες για να

κάνουν πιο εύκολη την ταυτοποίηση και ασφαλές τις συναλλαγές;). Η κα Relfe δεν

ήταν η πρώτη που έκανε τις σχετικές συνδέσεις αλλά άλλοι Προτεστάντες ήδη για

χρόνια προωθούσαν στην Αμερική σχετικές παρόμοιες απόψεις. Διαβάζουμε

επομένως σε άρθρο του BBC με ονομασία "The weird history of the barcode" τα

εξής "In 2023, Jordan Frith, a professor of communication at Clemson University in

South Carolina, published a book about the history of barcodes. During his research,

he found a 1975 article in a publication called Gospel Call that suggested barcodes

could be "the Mark of the Beast" – a reference to a biblical prophecy from the Book

of Revelation about the end of the world. The New Testament passage in question

refers to a beast – sometimes interpreted as the Antichrist – that forces every person

to be marked on their right hand or forehead. In the prophecy, only those who accept

such a mark are allowed to buy or sell. The 1975 article suggested that, eventually,

barcodes would be "laser tattooed" onto everybody's forehead or the back of their

hand, ready for presentation at supermarket checkouts" και σε μετάφραση «Το 2023,

ο Τζόρνταν Φριθ, καθηγητής επικοινωνίας στο Πανεπιστήμιο Κλέμσον στη Νότια

Καρολίνα, δημοσίευσε ένα βιβλίο για την ιστορία των γραμμωτών κωδίκων

(barcodes). Κατά τη διάρκεια της έρευνάς του, βρήκε ένα άρθρο του 1975 σε μια

έκδοση που ονομαζόταν Gospel Call, το οποίο υποστήριζε ότι οι γραμμωτοί κώδικες


θα μπορούσαν να είναι «το Χάραγμα του Θηρίου» – μια αναφορά σε μια βιβλική

προφητεία από την Αποκάλυψη σχετικά με το τέλος του κόσμου. Το συγκεκριμένο

χωρίο της Καινής Διαθήκης αναφέρεται σε ένα θηρίο – που μερικές φορές

ερμηνεύεται ως ο Αντίχριστος – το οποίο αναγκάζει κάθε άνθρωπο να λάβει ένα

χάραγμα στο δεξί του χέρι ή στο μέτωπο. Στην προφητεία, μόνο όσοι δέχονται αυτό το

χάραγμα επιτρέπεται να αγοράζουν ή να πωλούν.

Το άρθρο του 1975 υποστήριζε ότι, τελικά, οι γραμμωτοί κώδικες θα «χαράσσονταν με

λέιζερ» στο μέτωπο ή στο πίσω μέρος του χεριού κάθε ανθρώπου, ώστε να

παρουσιάζονται στα ταμεία των σούπερ μάρκετ».


Είναι επομένως ξεκάθαρο από που προήλθαν οι απόψεις του Αγίου Παϊσίου και του

π. Αθανασίου Μυτιληναίου σχετικά με σφράγισμα των ανθρώπων με ακτίνες λέιζερ

και το 666, όχι από κάποια θεόθεν αποκάλυψη αλλά από ράδιο αρβύλα που είχε

διαδοθεί από Προτεσταντικούς κύκλους εντός του Ορθοδόξου χώρου.

Στον αντίποδα όλων αυτών η συντριπτική πλειοψηφία Ελλήνων και ξένων Θεολόγων

και ερμηνευτών της Αποκάλυψης αρνείται οποιαδήποτε συσχέτιση και συγκεκριμένα

αναφέρω τα εξής:



Ο Θεολόγος και σπουδαίος ερμηνευτής των γραφών Νικόλαος Σωτηρόπουλος σε

δύο άρθρα του κονιορτοποιεί τις σχετικές απόψεις που δίνουν σωτηριολογικό

περιεχόμενο σε οτιδήποτε πέραν του ίδιου του χαράγματος του αντιχρίστου.

Συγκεκριμένα σε επιστολή του προς τον Ορθόδοξο τύπο με ημερομηνία (8.11.2010)

και η οποία δημοσιεύτηκε στις 12/11/2010 όπως μας πληροφορεί το

site niksothropoulos.wordpress.com ο μακαριστός Νικόλαος Σωτηρόπουλος έγραφε

τα εξής: «Στὸ “Blue Sky” κατέκρινα τὴν “Κάρτα τοῦ Πολίτη” μὲ ὅλη τὴ δύναμί μου, διότι

τὴν προσωπικότητα τοῦ ἀνθρώπου μεταβάλλει σὲ νούμερο, ἀριθμό, καὶ ἐπεμβαίνουσα

στὰ προσωπικὰ δεδομένα τοῦ ἀνθρώπου καταργεῖ τὴν ἐλευθερία του καὶ τὸν

σκλαβώνει ἠλεκτρονικά. Εἶνε, εἶπα, ἡ ἐν λόγῳ Κάρτα προστάδιο γιὰ τὸ

χάραγμα–σφράγισμα τοῦ  Αντιχρίστου, καὶ γι αὐτὸ πρέπει νὰ διαμαρτυρηθοῦμε μὲ

ὅλη τὴ δύναμί μας.  Αλλ ἂν τὸ Κράτος, τὸ ὁποῖο δυστυχῶς εἶνε ἀντιχριστιανικό,

ἐπιβάλῃ διὰ τῆς βίας τὴν Κάρτα, ὅπως ἐπέβαλε τὴν ἀστυνομικὴ ταυτότητα χωρὶς τὴν

ἀναγραφὴ τοῦ θρησκεύματος, παρὰ τὴ συγκέντρωσι 3 καὶ πλέον ἑκατομμυρίων

ὑπογραφῶν ὑπὲρ τῆς ἀναγραφῆς τοῦ θρησκεύματος, νὰ μὴ πάθωμε πανικό. Εὰν

παραλάβωμε τὴν Κάρτα, γιὰ νὰ μπoροῦμε νὰ συν αλλασσώμεθα μὲ τὶς Τράπεζες, νὰ

νοσηλευώμεθα κ.λπ., δὲν χάνουμε τὶς ψυχές μας, δὲν πηγαίνουμε στὴν κόλασι. Στὴν

κόλασι θὰ πᾶνε, εἶπα μὲ ἔμφασι, ἂν δεχθοῦν τὸ χάραγμα–σφράγισμα τοῦ Αντιχρίστου,

τὸ ὁποῖο θὰ σημαίνῃ, ὅτι ἀρνοῦνται τὸν  Ιησοῦ καὶ δέχονται ὡς Μεσσία καὶ Θεὸ τὸν 

Αντίχριστο.  Αλλ ὁ  Αντίχριστος, τόνισα, δὲν ἐμφανίσθηκε ἀκόμη γιὰ νὰ σφραγίζῃ

τοὺς ἀνθρώπους».

Με ημερομηνία 4/2/2011 στον Ορθόδοξο Τύπο (όπως διαβάζουμε ξανά

στο niksothropoulos.wordpress.com) δημοσιεύονται οι απαντήσεις του κου

Σωτηρόπουλου στον ταξιάρχο κ.Ν.Ιατρίδη σχετικά με Κάρτα του Πολίτη, εκεί

διαβάζουμε: «Αλλ ἐνῷ ὁ κ.  Ιατρίδης λάβρως καταφέρεται ἐναντίον μου ἐξ αἰτίας τῆς

Κάρτας τοῦ Πολίτη, λίαν ἐπαινετικῶς ἐκφράζεται γιὰ ἄλλους, μεταξὺ τῶν ὁποίων ὁ

μοναχὸς Μάξιμος Βαρβαρῆς καὶ ὁ ἱερεὺς π.Σαράντης Σαράντος, τοῦ ὁποίου τὸ


σχετικὸ κείμενο χαρακτηρίζει «θεόπνευστο»", " Κατηγοροῦμαι, διότι δὲν παραδέχομαι

τὴ γνώμη ὡρισμένων, ρασοφόρων καὶ λαϊκῶν, ὅτι ἡ Κάρτα τοῦ Πολίτη εἶνε

«χάραγμα» πρὶν ἔλθῃ ὁ  Αντίχριστος. Αὐτὴ ἡ γνώμη εἶνε ἀβάσιμη καὶ ἐπιπόλαιη. 

Οσοι ἔχουν αὐτὴ τὴ γνώμη εἶνε ἀγράμματοι στὰ ἱερὰ γράμματα καὶ ἀθεολόγητοι. Τὸ

θεόπνευστο κείμενο τῆς  Αποκαλύψεως δὲν ὁμιλεῖ γιὰ ἄλλο «χάραγμα», ἀλλὰ γιὰ

«χάραγμα ἐπὶ τῆς χειρὸς τῆς δεξιᾶς ἢ ἐπὶ τῶν μετώπων», ὅταν ἔλθῃ ὁ  Αντίχριστος.

Τὸ δὲ «χάραγμα» θὰ εἶνε «τὸ ὄνομα ἢ ὁ ἀριθμὸς τοῦ ὀνόματος» τοῦ  Αντιχρίστου

(Ἀποκ. ιγ 16,17).  Οταν ἔλθῃ ὁ  Αντίχριστος, θὰ κατασκευασθῇ καὶ «εἰκὼν» τοῦ 

Αντιχρίστου γιὰ προσκύνησι, δηλαδὴ ἄγαλμα ὡς εἴδωλο (Ἀποκ. ιγ 14,15).  Ας μὴ

παραχαράσσουν λοιπὸν ὡρισμένοι τὸ «χάραγμα» καὶ ἂς μὴ φέρουν τὸν  Αντίχριστο

προτοῦ ἔλθῃ!" καθώς και " Τὸ ἀντίχριστο Κράτος, ὅπως ἐπέβαλε τὴν ταυτότητα χωρὶς

τὴν ἀναγραφὴ τοῦ Θρησκεύματος, ἔτσι μπορεῖ νὰ ἐπιβάλῃ καὶ τὴν Κάρτα τοῦ Πολίτη.

Καὶ κατηγοροῦμαι, διότι δὲν ὑποστηρίζω, ὅπως ἄλλοι, ὅτι χάνει τὴν ψυχή του,

πηγαίνει στὴν κόλασι, ὅποιος τότε θὰ παραλάβῃ τὴν Κάρτα, ἀναγκαία γιὰ τὶς

συναλλαγὲς μὲ τὶς τράπεζες, γιὰ τὴν εἴσπραξι μισθῶν καὶ συντάξεων, γιὰ νοσηλεία

κ.λπ..  Οχι, κ. Ιατρίδη!  Αν θὰ παραλάβῃ κανεὶς τὴν Κάρτα, δὲν θὰ χάσῃ γι αὐτὸ τὴν

ψυχή του.  Ως παράδειγμα εἶχα ἀναφέρει, ὅτι οἱ χριστιανοὶ κατὰ τὴ Ρωμαϊκὴ ἐποχὴ

χρησιμοποιοῦσαν τὸ Ρωμαϊκὸ νόμισμα μὲ τὴν εἰκόνα καὶ τὴν ἐπιγραφὴ τοῦ

θεοποιηθέντος αὐτοκράτορος, χωρὶς γι αὐτὸ νὰ ἐκπίπτουν ἀπὸ τὴν πίστι. Lapsi,

πεπτωκότες, δὲν ἦταν οἱ χρησιμοποιοῦντες τὸ Ρωμαϊκὸ νόμισμα χριστιανοί, ἀλλ

ἐκεῖνοι, οἱ ὁποῖοι ἀπὸ φόβο ἀρνοῦνταν τὸ Χριστό, παραδέχονταν τὸν αὐτοκράτορα ὡς

Θεὸ καὶ θυσίαζαν στὰ εἴδωλα" και επίσης " Στὴν κόλασι, κ.  Ιατρίδη, συμφώνως πρὸς

τὸ θεόπνευστο κείμενο τῆς  Αποκαλύψεως, καὶ ὄχι πρὸς τὴ γνώμη τοῦ Α ἢ τοῦ Β, θὰ

πᾶνε ὅσοι θὰ δεχθοῦν τὸ «χάραγμα» – σφράγισμα τοῦ  Αντιχρίστου «ἐπὶ τῆς χειρὸς

αὐτῶν τῆς δεξιᾶς ἢ ἐπὶ τῶν μετώπων αὐτῶν» καὶ θὰ προσκυνήσουν τὴν «εἰκόνα» του,

ἄγαλμα–εἴδωλο (Ἀποκ. ιγ 16, ιδ 9–11, ιστ 2). Καὶ ἐπειδή, ὅσοι θὰ δεχθοῦν τὸ

«χάραγμα» καὶ θὰ προσκυνήσουν τὴν «εἰκόνα» τοῦ  Αντιχρίστου, θὰ πᾶνε στὴν

κόλασι, γι αὐτὸ τότε οἱ πιστοὶ δὲν πρέπει νὰ ὑποκύψουν, ἀλλὰ καὶ συναλλαγὲς νὰ

θυσιάσουν (Ἀποκ. ιγ 17) καὶ αὐτὴ τὴ ζωή τους (Ἀποκ. Ιγ 15)».

Νομίζω ότι οι απόψεις του Νικολάου Σωτηρόπουλου είναι ξεκάθαρες ως προς το

ζήτημα αυτό.


Δεύτερο, πρόσωπο στο οποίο θα αναφερθώ και το οποίο αρνείται με μανία θα

μπορούσα να πω την οποιαδήποτε συσχέτιση νέων (ψηφιακών-ηλεκτρονικών)

τεχνολογιών με το χάραγμα του Αντιχρίστου είναι ο ιερομάρτυρας Δανιήλ Σισόεβ, ο

οποίος έχοντας συγγράψει και σχετική ερμηνεία στην Αποκάλυψη και καθώς

απόφοιτος Θεολογικής σχολής και με σπουδαίο συγγραφικό και ερμηνευτικό έργο,

έχει πολύ περισσότερο κύρος σε σχέση με αρκετούς από τους προαναφερθέντες

πατέρες και διδασκάλους. Συγκεκριμένα διαβάζουμε στο έργο του "Explanation of

the Apocalypse" σχετικά με το χάραγμα του Αντιχρίστου στη σελίδα 189 "Contrary

to popular belief, the stamp will not contain a chip with one’s personal data. Scripture

directly says that this is a sign of belonging to the antichrist; i.e., it must contain a

name or the number of a name." μτφ «Σε αντίθεση με τη διαδεδομένη πεποίθηση, το

χάραγμα δεν θα περιέχει κάποιο τσιπ με τα προσωπικά δεδομένα του ανθρώπου. Η

Γραφή λέει ξεκάθαρα ότι αυτό αποτελεί σημείο που δηλώνει την υπαγωγή στον

Αντίχριστο· δηλαδή, πρέπει να περιέχει ένα όνομα ή τον αριθμό ενός ονόματος.»


καθώς και στο έργο του ( Priest Daniel Sysoev, "Why Do Believers Quarrel?

Talks on the First and Second Epistles of the Apostle Paul to the Corinthians,"

Book I (New Jersey: Daniel Sysoev Inc., 2016), pp. 35-37.) "This is pertinent to

the question of the tax ID number. What does one’s passport have to do with

salvation? Do we read “I believe in my passport” in the Symbol of Faith? Or, “I

believe in the destructiveness of the tax ID number”? Did one of the Ecumenical

Councils write about this, perhaps? Or one of the holy fathers? They did not, now did

they?" μτφ. «Αυτό σχετίζεται με το ζήτημα του αριθμού φορολογικού μητρώου. Τι

σχέση έχει το διαβατήριο κάποιου με τη σωτηρία; Διαβάζουμε στο Σύμβολο της

Πίστεως «Πιστεύω στο διαβατήριό μου»; Ή, «Πιστεύω στην καταστροφικότητα του

αριθμού φορολογικού μητρώου»; Μήπως κάποια από τις Οικουμενικές Συνόδους

έγραψε γι' αυτό; Ή κάποιος από τους αγίους πατέρες; Δεν έγραψαν, έτσι δεν είναι;»

Καταλαβαίνουμε επομένως και την αντίθεση του νεο-ιερομάρτυρα στη συσχέτιση του

χαράγματος με αυτές τις τεχνολογίες.

Συνεχίζοντας θα αναφερθούμε στον γνωστό Ρώσο ασκητή και Ομολογητή γέροντα

Ιωάννη Κρεστιάνκιν ο οποίος αναφέρει σε πνευματικό του τέκνο τα εξής: "I am sure

that the Lord will not tempt those who love Him beyond the measure of their

strength. The seal of antichrist will be preceded by the seal of sin on the mind. You

will be judged together with the unbelievers for your inactivity and for not multiplying

the talent entrusted to you by God. As for the new passport, I have already written to

you about this, and I will not repeat myself. The seal will come only after an

individual’s personal renunciation of God, and not by trickery. Trickery has no

significance. The Lord needs our heart, loving Him.” Let us then begin the spiritual

work of weaving the cloth of our white garments. “Here is the patience of the saints;

here are they that keep the commandments of God and the faith of Jesus". Μτφ:

“«Είμαι βέβαιος ότι ο Κύριος δεν θα πειράξει εκείνους που Τον αγαπούν πέρα από το

μέτρο της δύναμής τους. Το χάραγμα του Αντιχρίστου θα προηγηθεί από το χάραγμα

της αμαρτίας στον νου. Θα κριθείτε μαζί με τους απίστους για την αδράνειά σας και

επειδή δεν πολλαπλασιάσατε το τάλαντο που σας εμπιστεύθηκε ο Θεός. Όσον αφορά

το νέο διαβατήριο, σας έχω ήδη γράψει σχετικά και δεν θα επαναλάβω τον εαυτό μου.

Το χάραγμα θα έρθει μόνο μετά από την προσωπική αποκήρυξη του Θεού από τον

καθένα, και όχι με δόλο. Ο δόλος δεν έχει καμία σημασία. Ο Κύριος χρειάζεται την

καρδιά μας, να Τον αγαπάμε». Ας αρχίσουμε, λοιπόν, το πνευματικό έργο της

ύφανσης του υφάσματος των λευκών μας ενδυμάτων. «Εδώ είναι η υπομονή των

αγίων· εδώ είναι αυτοί που τηρούν τις εντολές του Θεού και την πίστη του Ιησού»”. Η

μαρτυρία δημοσιεύτηκε στο άρθρο "Of Seals, Garments and the Mark of the

Beast" 07/01/2024 στο https://www.inthelightofchrist.net/, αλλά οι απόψεις του

γέροντα Ιωάννη σχετικά με το θέμα αυτό είναι γνωστές σε όσους έχουν διαβάσει και

άλλα βιβλία περί αυτού.

Ένας άλλος πατέρας ο οποίος σε μια περίοδο που το θέμα είχε πάρει διαστάσεις στις

ΗΠΑ, έδειξε παντελή αδιαφορία σε οποιεσδήποτε δημοσιεύσεις αφορούν συσχετισμό

του χαράγματος με το barcode και όλες τις γνωστές τεχνολογίες είναι ο

Αρχιεπίσκοπος Αβέρκιος της ΡΟΕΔ, ο οποίος στο έργο του "THE APOCALYPSE In

the Teachings of Ancient Christianity, An Orthodox Commentary by

ARCHBISHOP AVERKY TAUSHEV, ST. HERMAN OF ALASKA BROTHERHOOD,


1995" και η οποία μεταφράστηκε και επεξεργάστηκε από τον π. Σεραφείμ Ρόουζ,

αναφέρει σχετικά με το χάραγμα απλά τα εξής «To all who bow down to the Antichrist

will be placed a mark on the right hand or in their foreheads, just as slaves in

antiquity once bore marks branded on their foreheads and soldiers upon their hands.

“He will strive to place upon all the outline of the ruinous name of the apostate and

deceiver, in their right hands, in order to cut off the doing of right and good deeds,

and likewise in their foreheads, in order to instruct the deceived to be bold in

deception and darkness. But it will not be received by those sealed in their faces with

the Divine Light. And the seal of the beast will be spread everywhere, in buying and

selling, so that those who do not receive it will suffer a violent death from the want of

necessities" (St. Andrew, ch. 37)». Μτφ «Σε όλους όσοι προσκυνήσουν τον

Αντίχριστο θα τοποθετηθεί ένα χάραγμα στο δεξί τους χέρι ή στο μέτωπό τους, όπως

ακριβώς οι δούλοι στην αρχαιότητα έφεραν σημάδια καυτηριασμένα στα μέτωπά τους

και οι στρατιώτες στα χέρια τους. «Θα επιδιώξει να βάλει σε όλους το περίγραμμα του

ολέθριου ονόματος του αποστάτη και πλάνου, στα δεξιά τους χέρια, ώστε να

εμποδίζει την πράξη του δικαίου και των καλών έργων· και ομοίως στα μέτωπά τους,

για να διδάξει τους πλανημένους να είναι τολμηροί μέσα στην πλάνη και στο σκοτάδι.

Όμως δεν θα το λάβουν εκείνοι που είναι σφραγισμένοι στα πρόσωπά τους με το Θείο

Φως. Και το χάραγμα του θηρίου θα εξαπλωθεί παντού, στην αγορά και στην

πώληση, ώστε όσοι δεν το δεχθούν να υποστούν βίαιο θάνατο από την έλλειψη των

αναγκαίων» (Άγ. Ανδρέας, κεφ. 37)».

Σε μια εποχή που στην Αμερική υπήρχε φρενίτιδα σχετικά με το ζήτημα αυτό, ούτε ο

αρχ/πος Αβέρκιος, ούτε  π. Σεραφείμ Ρόουζ, ούτε η αδελφότητα της Αλάσκας έκαναν

οποιοδήποτε σχόλιο που να συσχετίζει το χάραγμα με ακτίνες λέιζερ, barcodes και

ταυτότητες. Συμπληρωματικά αναφέρουμε ότι πουθενά έως τώρα δεν έχουμε βρει

κανέναν πατέρα πολύ περισσότερο Άγιο της Ρωσικής Διασποράς, η οποία ανέδειξε

λαμπρούς αστέρες Ορθοδοξίας εκείνη την περίοδο της σχετικής φρενίτιδας στην

Αμερικανική κοινωνία, να κάνει έστω και μια νύξη στο ζήτημα του barcode, των

τσιπακίων και του χαράγματος με ακτίνες λέιζερ κλπ. Το οποίο μάλλον σημαίνει ότι

θεωρούσαν αυτά τα συστήματα μάλλον αδιάφορα αν όχι ακίνδυνα για την σωτηρία

μας.

Συνεχίζουμε προσθέτοντας την μαρτυρία του γέροντος Εφραίμ του Φιλοθεϊτη και

Αριζονίτη. Ο γνωστός στις ΗΠΑ θεολόγος και πνευματικό τέκνο του πατρός

Αθανασίου Μυτιληναίου Κωνσταντίνος Ζαλάλας σε επιστολή του σχετικά με το

ζήτημα αυτό έχει αναφέρει τα εξής:

"On March 13 (2009), I saw Elder Ephraim at the monastery of Saint Anthony in

Arizona. Along with the multitude of my sins and transgressions I also conveyed to

him the greetings along with the concerns of our Elder Justin of Petru Voda. We

were asked to speak on a number of things and specifically of the signs of the times.

Some of the brothers at the time held the opinion that the magnetic stripe of

contemporary bank cards (visa, m/c etc.) is somehow equivalent to the sign-mark-

charagma of the Apocalyptic beast. Of course we disagreed with them, at the time

insisting that the ownership of such a business card does not separate one from the

grace of God. We were made aware that even Elder Paisios may have alluded to

that effect. I understand now that our Romanian brothers are being compelled by the


European Union to show their "good behavior" and use the latest technology

(biometric chip) for identification purposes (ID cards, licenses and passports).

Unfortunately this technology is being used in the US and Greece. The powerful

display of the reposed Archbishop Christodoulos was fruitless because after he

received millions of signatures he suddenly abandoned the struggle for no apparent

reason. During the time of my recent confession I explained the concern of our

Romanian brothers and Elder Justin to Elder Ephraim of St. Anthony's and whether

the acceptance of this biometric RFID chip alienates them from the Church of

Christ. The response of the Elder was very direct: "No, absolutely not! This is not the

mark of the beast. The mark will be imposed after World War 3! And priests are

wrong to excommunicate Christians from the Holy Cup because they are using this

technology!". Μτφ «Στις 13 Μαρτίου (2009), είδα τον Γέροντα Εφραίμ στο μοναστήρι

του Αγίου Αντωνίου στην Αριζόνα. Μαζί με το πλήθος των αμαρτιών και των

παραβάσεών μου, μετέφερα επίσης σ’ αυτόν τους χαιρετισμούς μαζί με τις ανησυχίες

του Γέροντά μας Ιουστίνου από το Πέτρου Βόντα. Μας ζητήθηκε να μιλήσουμε για

διάφορα θέματα και ειδικότερα για τα σημεία των καιρών. Κάποιοι από τους αδελφούς

εκείνη την εποχή πίστευαν ότι η μαγνητική ταινία των σύγχρονων τραπεζικών καρτών

(Visa, MasterCard κλπ.) είναι με κάποιο τρόπο ισοδύναμη με το σημείο-σήμα-

χαράγμα του Αποκαλυπτικού θηρίου. Φυσικά διαφωνήσαμε μαζί τους, επιμένοντας

εκείνη την εποχή ότι η κατοχή μιας τέτοιας κάρτας δεν αποξενώνει κάποιον από τη

χάρη του Θεού. Μας έγινε γνωστό ότι ακόμα και ο Γέροντας Παΐσιος μπορεί να είχε

αναφερθεί σε αυτό το αποτέλεσμα. Καταλαβαίνω τώρα ότι οι Ρουμάνοι αδελφοί μας

αναγκάζονται από την Ευρωπαϊκή Ένωση να δείξουν την «καλή τους συμπεριφορά»

και να χρησιμοποιήσουν την τελευταία τεχνολογία (βιομετρικό τσιπ) για σκοπούς

ταυτοποίησης (ταυτότητες, άδειες και διαβατήρια). Δυστυχώς, αυτή η τεχνολογία

χρησιμοποιείται στις ΗΠΑ και την Ελλάδα. Η ισχυρή επίδειξη του εκλιπόντος

Αρχιεπισκόπου Χριστόδουλου ήταν άκαρπη, επειδή μετά την υποδοχή εκατομμυρίων

υπογραφών, ξαφνικά εγκατέλειψε τον αγώνα χωρίς προφανή λόγο. Κατά τη διάρκεια

της πρόσφατης εξομολογήσεώς μου, εξήγησα την ανησυχία των Ρουμάνων αδελφών

μας και του Γέροντα Ιουστίνου στον Γέροντα Εφραίμ του Αγίου Αντωνίου και αν η

αποδοχή αυτού του βιομετρικού RFID τσιπ τους αποξενώνει από την Εκκλησία του

Χριστού. Η απάντηση του Γέροντα ήταν πολύ άμεση: «Όχι, απολύτως όχι! Δεν

πρόκειται για το σημάδι του θηρίου. Το σημάδι θα επιβληθεί μετά τον Τρίτο Παγκόσμιο

Πόλεμο! Και οι ιερείς κάνουν λάθος που αφορίζουν Χριστιανούς από το Άγιο Ποτήριο

επειδή χρησιμοποιούν αυτή την τεχνολογία!».

Το συγκεκριμένο γεγονός δημοσιεύτηκε στο κανάλι Nicodemos Hagiorite στο

YouTube και μπορείτε να το βρείτε εδώ.

Τέλος, δεν θα ήθελα να μην γίνει αναφορά και στην περίπτωση του Αγίου

Πορφυρίου για τον οποίο μαρτυρείται στο βιβλίο «Ανθολόγιο Συμβουλών του

Γέροντος Πορφυρίου,  σελ. 72-75, Εκδόσεις: Η Μεταμόρφωσις του Σωτήρος, Μήλεσι

Αττικής» ότι ο Άγιος έλεγε τα εξής: “«Πατέρα Αθανάσιε (με πήρε από το χέρι έτσι

σφικτά), εγώ είμαι τυφλός τώρα, τα μάτια μου τα σωματικά δεν λειτουργούν, γιατί έχω

καρκίνο στην υπόφυση, έχω όμως τα πνευματικά μάτια και βλέπω. Πριν φύγεις θέλω

κάτι να μου πεις. Τί είπε ο Γέροντας Αιμιλιανός -ο δικός μας (Ηγούμενος)- για το 666

και τον αντίχριστο;»


Ήταν εκείνες τις μέρες μετά το Τσέρνομπιλ. Ο κόσμος ήταν αναστατωμένος και

πήγαινε κατά δεκάδες κάθε μέρα, ιδιαιτέρως στον πατέρα Πορφύριο που ήταν κοντά

στην Αθήνα, και αναστατωμένοι τον ρωτούσαν: ‘’Τι θα γίνει; Θα ᾿ρθει ο αντίχριστος να

μας σφραγίσει με το 666;’’ Και με ρώτησε: «Για πες μου, παιδί μου, τί λέει ο Γέροντας

Αιμιλιανός για το 666 και τον αντίχριστο;»

Του λέω: «Γέροντα, μας είπε σε μια σύναξη προχθές να μην ανησυχούμε. Εμείς να

ενδιαφερόμαστε να έχουμε μια ζωντανή σχέση με το Χριστό, και του αντίχριστου να

μην του δίνουμε πολλή σημασία, γιατί εκείνος θα γίνει το κέντρο της ζωής μας και όχι

ο Χριστός».

Αμέσως χτύπησε τα χεράκια του στο κρεβάτι και είπε: « Τί λες παιδί μου, τί λες παιδί

μου, δόξα σοι ο Θεός που βρήκα κι ένα πνευματικό να συμφωνεί μαζί μου. Ρε παιδί

μου, αυτοί οι πνευματικοί, εδώ στον κόσμο, τί έχουν κάνει!

Έχουν αναστατώσει τις ψυχές, δημιούργησαν ένα σωρό προβλήματα, οικογενειακά

και ψυχολογικά με το 666. Δεν μπορεί ο κόσμος να κοιμηθεί και άρχισαν να παίρνουν

ψυχοφάρμακα και υπνωτικά χαπάκια για να μπορούν να κοιμηθούν. Τί είναι αυτό το

πράγμα; Δεν τα θέλει αυτά τα πράγματα ο Χριστός, παιδί μου. Και να σου πω κάτι;»

Του λέω: «Γέροντα τι;» Μου λέει: «Για μας τους χριστιανούς, για μας όταν βιώνουμε

το Χριστό δεν υπάρχει αντίχριστος. Δεν μου λες; Εδώ που κάθομαι στο κρεβάτι

μπορείς να καθίσεις εσύ;» Του είπα: «Όχι Γέροντα». Μου λέει: «Γιατί;» Του

απάντησα: «Διότι, αν καθίσω πάνω σας, θα σας πλακώσω». Μου λέει: «Πότε μπορείς

να καθίσεις;» Του λέω: «΄Όταν φύγετε εσείς, τότε μπορώ να καθίσω εγώ».

Μου λέει: «Ακριβώς, παιδί μου, έτσι συμβαίνει και με την ψυχή μας. Όταν έχουμε

μέσα μας το Χριστό μας, μπορεί να έρθει ο αντίχριστος; Μπορεί να μπει καμιά άλλη

αντίθετη ύπαρξη μέσα στην ψυχή μας; Γι’ αυτό σήμερα, παιδί μου, δεν έχουμε το

Χριστό μέσα μας και γι’ αυτό ανησυχούμε για τον αντίχριστο. Όταν βάλουμε το Χριστό

μέσα μας, τα πάντα γίνονται Παράδεισος. Ο Χριστός είναι το παν κι έτσι πάντοτε,

παιδί μου, να λες στους  ανθρώπους, και τον αντίθετο δεν το φοβόμαστε. Και κοίταξε

να σου πω κάτι. Εάν ερχόταν τώρα ο ίδιος ο αντίχριστος με μία συσκευή με ακτίνες

laser, και με σφράγιζε με το 666 με το ζόρι, εγώ δεν θα στεναχωριόμουνα. Θα μου

πεις, Γέροντα, μα δεν είναι το σημείο του αντίχριστου; Ναι αλλά και χίλια 666 να μου

έγραφε πάνω μου με τις ακτίνες laser, ανεξίτηλα, εγώ δεν θα στενοχωριόμουνα. Γιατί;

Γιατί, παιδί μου, τους πρώτους μάρτυρες τους είχαν βάλει στα θηρία και έκαναν το

σταυρό τους και τα θηρία γινόντουσαν αρνάκια· τους είχαν στην θάλασσα, έκαναν το

σταυρό τους και η θάλασσα γινόταν γη και περπατούσαν· τους είχαν μέσα στη φωτιά,

έκαναν το σταυρό τους και η φωτιά γινόταν δροσιά.

Ευλογημένο μου παιδί, τι είμαστε σήμερα εμείς; Πιστεύουμε στο Χριστό; Το σταυρό

μας; Μα γιατί κατέβηκε ο Χριστός; Δεν κατέβηκε για να δυναμώσει την ασθένειά μας;

Έτσι, παιδί μου, να πεις και στον Γέροντα. Και συ να πεις στους ανθρώπους να μην

φοβούνται τον αντίχριστο. Είμαστε παιδιά του Χριστού, είμαστε παιδιά της

Εκκλησίας».

Αυτό το πράγμα μου έκανε πάρα πολλή εντύπωση.

Και μου πρόσθεσε: « Ο Πατριάρχης Δημήτριος, πώς ήρθε στην Αθήνα;» Του λέω:

«Με αεροπλάνο». «Ε, καλά, ξέρω\ πως ήρθε με το αεροπλάνο. Κολυμπώντας ήρθε ο

άνθρωπος; Με τι ντοκουμέντα ήρθε;» Του λέω: «Με διαβατήριο, Γέροντα». -

«Ελληνικό ή τουρκικό;» Του λέω: «Δεν ξέρω». – «Ε, μου κάνεις και το σοφό. Με

τουρκικό ήρθε. Και ποιό είναι το εθνόσημο της Τουρκίας, ξέρεις;» – «Δεν ξέρω


Γέροντα». –«Ε, το παράκανες, δεν ξέρεις το εθνόσημο της Τουρκίας; Είναι η

ημισέληνος. Και ξέρεις πως ονομάζεται η ημισέληνος από τους Πατέρες της

Εκκλησίας μας, μετά που εμφανίστηκε ο Μωάμεθ;» Του λέω: «Όχι Γέροντα». –«Ε, να

πάρω το πτυχίο σου και να το σχίσω. Τι θεολόγος είσαι εσύ;» Και συνεχίζει: «Η

ημισέληνος είναι σημείο του αντίχριστου! Εάν είναι σημείο του αντίχριστου η

ημισέληνος και ο Πατριάρχης μας έχει στο διαβατήριό του το σημείο του αντίχριστου

(και στις σφραγίδες τους, πόσες σφραγίδες βάζουν μέσα έξω), πάει να πει ότι ο

Πατριάρχης μας είναι αντίχριστος; Όχι ρε παιδί μου, όχι ρε παιδί μου! Μην

περιορίζουμε τόσο πολύ το Ευαγγελικό μήνυμα! Δεν είναι ο Χριστός τόσο

στενόμυαλος όσο είμαστε εμείς οι άνθρωποι που θέλουμε να υπερασπιζόμαστε τα

δικαιώματα.

Έτσι να πεις στο Γέροντα και έτσι να λες στους ανθρώπους· ούτε τον αντίχριστο να

φοβούμαστε, ούτε το 666.»”

Μετά από όλες αυτές τις μαρτυρίες αξιόλογων προσωπικοτήτων σχετικά με το

χάραγμα και τις σύγχρονες τεχνολογίες νομίζω γίνεται ξεκάθαρο ποια είναι η

Ορθόδοξη θέση και πόσο πολύ έχει διαστρεβλωθεί σήμερα από Προτεσταντίζοντες

κύκλους.

Μέρος Β'

Τι γράφουν όμως οι Άγιοι της Εκκλησίας για το τι είναι πρόδρομος του αντιχρίστου

και "προχάραγμα";

Ο Άγιος Ιωάννης ο Δαμασκηνός γράφει: «"Μυστήριον ἀνομίας" τὰς τῶν αἱρέσεων

διδασκαλίας εἶναι φησι καὶ τὰ ψευδῆ αὐτῶν δόγματα. Ἐκείνου γὰρ (του Αντιχρίστου)

προβαδίζουσιν ὁδοποιοῦντες αὐτῷ καὶ καιρὸν ἀπάτης παρεχόμενοι» (ΕΠΕ 12, 282).

Ο Άγιος Καισάριος της Αρλ στην σχετική ερμηνεία της Αποκάλυψης στο χωρίο για

το χάραγμα και τον αριθμό γράφει "that is, the Son of man Jesus— Christ, whose

name the beast took the name among the heretics" μτφ "Δηλαδή, ο Υιός του

Ανθρώπου, ο Ιησούς Χριστός, του οποίου το όνομα πήρε το θηρίο ανάμεσα στους

αιρετικούς."

O Πατριάρχης Ιεροσολύμων Άνθιμος, 1788-1808, ο οποίος χαρακτηρίστηκε από

τους συχρόνους του, ''Δόξα Της Εκκλησίας'' και ''Βραβευτής Ορθών Δογμάτων''

ερμηνεύει το χάραγμα ως εξής: « Οἱ οὖν νικήσαντες τὸ θηρίον, τουτέστι τὸν

ἀντίχρισον, καὶ μὴ ὁμοιωθέντες κατὰ τὴν εἰκόνα αὐτοῦ, μηδὲ τὸ χάραγμα δεξάμενοι,

καὶ τὸν ἀριθμὸν τοῦ ὀνόματος αὐτοῦ, δηλαδή τὰ δόγματα καὶ τὰ ἔργα αὐτοῦ, ἀλλὰ

νεκρώσαντες τὰ σώματα ἑαυτῶν τῇ ἀσκήσει καὶ τῇ κακουχίᾳ, καὶ ἀποσχόντες τῶν

σαρκικῶν διαβεβλημένων ὀρέξεων, καὶ καταστήσαντες ἑαυτοὺς κιθάρας ἐναρμονίους

πρὸς ὑμνολογίας Θεῷ διὰ τῶν ἐναρέτων πράξεων, οὗτοι καταπατοῦσι τὸν κόσμον τῇ

ἀκτημοσύνῃ αὐτῶν, καὶ ἑστῶτες εἰσιν ἐπὶ ταύτην τὴν θάλασσαν, δηλαδή ἀκλινῆς

πρὸς ἑκάτερα τῶν μερῶν αὐτοῦ».

Ο ιερομάρτυς Δανιἠλ Σισόεβ στο προαναφερόμενο έργο του «Explanation of the

Apocalypse» σελ.189, γράφει: «Ο Άγιος Ανδρέας Καισαρείας και ο Άγιος Νείλος ο

Μυροβλύτης εξηγούν ότι η σφραγίδα στο μέτωπο, ο Αριθμός του Θηρίου θα δοθεί σε

όσους αναγνωρίζουν την ιδεολογία του αντίχριστου, και η σφραγίδα στο δεξί χέρι σε

όσους αναγνωρίζουν τις πράξεις του. Ο Άγιος Εφραίμ ο Σύρος εξηγεί επίσης ότι το


σημάδι του θηρίου θα εμφανιστεί ειδικά σε αυτά τα σημεία για να εμποδίσει έναν

άνθρωπο να κάνει τον σταυρό του. Σημειώνεται ότι οι αρχαίοι πατέρες, αρχής

γενομένης από τον Άγιο Ιππόλυτο Ρώμης (2ος-3ος αιώνας), είπαν ότι η λήψη αυτής

της σφραγίδας θα είναι εκούσια. Ένας άνθρωπος θα πρέπει να απαγγείλει μια

συγκεκριμένη δήλωση αποκήρυξης του Χριστού. Για παράδειγμα, «Αποκηρύσσω τον

Θεό Πατέρα, Δημιουργό του ουρανού και της γης, και τον Υιό Του, Ιησού Χριστό, και

το Άγιο Πνεύμα, και την Εκκλησία Του, και ενώνομαι ολόψυχα μαζί σου». Σε αντίθεση

με τη δημοφιλή πεποίθηση, η σφραγίδα δεν θα περιέχει τσιπ με προσωπικά

δεδομένα. Η Γραφή λέει ευθέως ότι αυτό είναι ένα σημάδι που υποδηλώνει την ανήκε

στον αντίχριστο· δηλαδή, πρέπει να περιέχει ένα όνομα ή τον αριθμό ενός ονόματος.»

Τέλος, ο Άγιος Αναστάσιος ο Γόργιος, ο θαυματουργός και διδάσκαλος του γένος

γράφει σχετικά με το χάραγμα: «Και λόγιασε πώς εκείνοι οπού δέχονται την σφραγίδα

εις τό χέρι είναι όσοι πίπτουν εις τήν θρησκείαν τού Μωάμεθ, οπού δέν έχουν

εξουσίαν πλέον νά κάμουν τόν σταυρόν τους, μήτε κανένα έργον χριστιανικόν δεξιόν.

΄Εκείνοι δέ οπού σφραγίζονται εις τό μέτωπον είναι όσοι πίπτουν εις τό δόγμα τού

πάπα καί τόν ομολογούν διά κεφαλήν τής ΄Εκκλησίας καί Θεόν επίγειον, τό οποίον

γίνεται με τόν νούν καί με τό ηγεμονικόν, ήγουν η ομολογία καί πίστις καί σχεδόν η

λατρεία η πρός τόν πάπαν. Διατί ο πάπας δέν ζητεί απλώς ομολογίαν από τούς

υπηκόους του διά τού λόγου του αλλά πίστιν καί λατρείαν ωσάν Θεός, ωσάν

Χριστός». Βλέπουμε λοιπόν πως και αυτός ο Άγιος ταυτίζει το χάραγμα με τα

λανθασμένα δόγματα των Μωαμεθανών και των Παπικών.

Γίνεται επομένως φανερό πως το χάραγμα και η πίστη στο Αντίχριστο σχετίζονται με

τις αιρέσεις και όχι με σύγχρονες ψηφιακές και άλλες τεχνολογίες. Υποταγμένοι στον

Αντίχριστο είναι όσοι μνημονεύουν και κοινωνούν με αιρετικούς, όχι όσοι έχουν πάρει

ή θα πάρουν τις νέες ταυτότητες.

Μέρος Γ'

Εδώ θα ήθελα να παραθέσω και σχετικές πληροφορίες που είχα βρει σχετικά με

πλαστογραφίες και ψευδείς πληροφορίες που διακινούνται γύρω από το ζήτημα

αυτό.

Δυστυχώς, διακρίνω ένα πνεύμα πλάνης όχι μόνο από την πλευρά όσων μιλάνε

υπέρ των ταυτοτήτων αλλά και από την πλευρά όσων μιλάνε εναντίον αυτών οι

οποίοι διαστρεβλώνουν τους Αγίους και προσθέτουν ψεύτικα στοιχεία που

συνηγορούν υπέρ των θέσεων τους.

Παρακάτω όσα παραδείγματα έχω βρει:

1. Αρχιεπίσκοπος Συρακουσών και Τριάδος κυρός Αβέρκιος. 1906-1976. Όταν

θα βγει ένα υποχρεωτικό ηλεκτρονικό έγγραφο χωρίς δυνατότητα να το

απορρίψετε, αυτή είναι η σφραγίδα του Αντιχρίστου. – ΑΤΤΙΚΑ ΝΕΑ

Εδώ κάποιος έφτιαξε ένα ψεύτικο κείμενο με τον Επίσκοπο Αβέρκιο να μιλάει

εναντίον των ταυτοτήτων. Πηγή σαφώς δεν υπάρχει και ούτε αγγλικό κείμενο

θα βρει κάποιος όσο και να ψάχνει. Στην σχετική ερμηνεία της Αποκάλυψης

της επισκόπου Αβερκίου (όπως παρατέθηκε προηγουμένως) δεν υπάρχει

καμία σχετική αναφορά στο θέμα.


2. ΚΑΙΟΜΕΝΗ ΒΑΤΟΣ: Δύο συγκλονιστικές προφητεῖες γιά τήν κάρτα τοῦ

πολίτη! Ἅγιος Ἀρέθας-Ἄγιος Ἐφραίμ ὁ Σύρος ΟΙ ΑΓΙΟΙ ΕΧΟΥΝ ΠΡΟΒΛΕΨΕΙ

ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΡΤΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΧΑΡΑΓΜΑ!

Αρχικά, γράφει τον Αρεθα ως Άγιο την στιγμή που δεν είναι αναγνωρισμένος

Άγιος (προφανώς για να δώσουν κύρος) (ο Άγιος Αναστάσιος ο Γόρδιος

βεβαίως τον αναγνωρίζει ως Άγιο αλλά επίσημα δεν γνωρίζω να έχει

αγιοκαταταχθεί). Σε δεύτερη φάση διαστρεβλώνουν ολοκληρωτικά την

έκφραση "ψήφος εντριβής" και τι σημαίνει ισχυριζόμενοι ότι

σημαίνει πλακίδιο, δηλαδή κάρτα. Η ηλίθια ερμηνεία τους είναι η εξής "Στά

χρόνια τοῦ Ἁγίου Ἀρέθα οἱ ἄνθρωποι ψήφιζαν γράφοντας τό ὄνομα τοῦ

ὑποψηφίου πού προτιμοῦσαν σέ κάποιο πλακίδιο σέ μέγεθος

τραπουλόχαρτου="ψῆφον" (ἐξ οὖ καί ἡ λέξη ψηφιδωτόν=μικρό πλακίδιο) καί

μετά τό ἔριχναν στην κάλπη...ἡ λέξη ἐντριβής-τοῦ ἐντριβοῦς, σημαίνει κάτι πού

εἶναι καθημερινῆς χρήσης".

Βεβαίως διαβάζουμε στο Αποκ 2:17 "καὶ δώσω αὐτῷ ψῆφον λευκήν, καὶ ἐπὶ

τὴν ψῆφον ὄνομα καινὸν", όπου στην συγκεκριμένη περίπτωση ψήφος

σημαίνει μια μικρή πέτρα που έγραφαν το όνομα όποιου ψήφιζαν. Βεβαίως η

λευκή πέτρα (ψήφος που αναφέρεται στην Αποκάλυψη καμία σχέση δεν έχει

με τις ανοησίες του άρθρου περί τραπουλόχαρτων και τετράγωνων

πλακιδίων). Αναφορικά όμως με το συγκεκριμένο χωρίο της Αποκάλυψης περί

χαράγματος, ψήφος δεν αναφέρεται πουθενά. Αυτό που γράφει ο Ανδρέας

Καισαρείας αφορά το Αποκ. 13:18 και συγκεκριμένα την λέξη "ψηφισάτω" που

στην προκειμένη περίπτωση σημαίνει το άθροισμα του ονόματος του θηρίου

και το γράφει και η Αποκάλυψη «ὁ ἔχων νοῦν ψηφισάτω τὸν ἀριθμὸν τοῦ

θηρίου» (ψηφισάτω=ας υπολογίσει). Άρα, η ψήφος που αναφέρει ο Ανδρέας

είναι ο υπολογισμός του αριθμού του θηρίου. Για αυτό γράφει και ο Ανδρέας

"Καὶ τὴν μὲν ἀκρίβειαν τῆς ψήφου (δηλαδή του συνόλου του αθροίσματος του

αριθμού 666), ὡς καὶ τὰ λοιπὰ τὰ περὶ αυτοῦ γεγραμμένα, ὁ χρόνος

ἀποκαλύψει καὶ ἡ πεῖρα τοῖς νήφουσιν". Και μετά αρχίζει και εξηγεί τα περί του

ονόματος του Αντιχρίστου "Εἱ γὰρ ἔδει, καθώς φασὶ τινες τῶν διδασκέλων,

σαφῶς γνωσθῆναι τὸ τοιοῦτον ὄνομα, ὁ τεθεασάμενος ἄν αὐτὸ ἀπεκάλυψεν."

Για αυτό και ο Migne μεταφράζει την λέξη "Ψήφος" στα Λατινικά ως "Calculus"

δηλαδή υπολογισμός. Ομοίως ως άθροισμα το έχει σημειωμένο και ο Αρέθας

Καισαρείας στον τόμο 106 PG 681 ενώ η αγγλική μετάφραση του Ανδρέα

Καισαρείας της EUGENIA SCARVELIS CONSTANTINOU της σειράς THE

FATHERS OF THE CHURCH, μεταφράζει το ψήφος ως numerical cipher

τουτέστι αριθμητικό κρυπτογράφημα/αριθμητικός κώδικας. Άρα τίποτα δεν

ευοδώνει την ερμηνεία περί πλακιδίου που σχετίζεται με την ταυτότητα. Άρα

μια παραπάνω διαστρέβλωση.

3. Προφητεία Αγίου Πορφυρίου για τον προσωπικό αριθμό κάθε ατόμου

Εδώ ο π. Αρσένιος Βλιαγκόφτης καθώς δεν γνωρίζει ο άνθρωπος

χρησιμοποιεί μια ψευδή μαρτυρία όπου υποτίθεται μίλησε ο Άγιος Πορφύριος

για τον προσωπικό αριθμό. Όμως δεν χρησιμοποιεί απλά την ψευδή μαρτυρία

αλλά την διαστρεβλώνει ακόμα περισσότερο.


Συγκεκριμένα χρησιμοποιεί μια μαρτυρία από το βιβλίο Ο Όσιος Πορφύριος

ο Προφήτης – Μαρτυρίες» - Τόμος Β´, Αγιοπαυλίτικο Ιερό Κελλί Αγίων

Θεοδώρων, Άγιον Όρος. Την οποία μπορείτε να βρείτε εδώ Τί είχε πει ο

Άγιος Πορφύριος για τις ηλεκτρονικές ταυτότητες και άλλα επίκαιρα ζητήματα

Και ενώ το κανονικό κείμενο γράφει "Θα ‘ρθει εποχή που θα σας δώσουνε

όλους μία κάρτα" ο πατέρας Αρσένιος λέει "Θα ‘ρθει εποχή που θα σας

δώσουνε σε όλους έναν προσωπικό αριθμό". Διαστρεβλώνει δηλαδή ακόμα

παραπάνω την ψευδή μαρτυρία.

Όμως όπως μπορείτε να διαβάσετε εδώ: Η Διδασκαλία του Αγίου Πορφυρίου

περί του Σφραγίσματος - Ορθοδοξία News Agency

Η πρώτη μαρτυρία που είναι από το Μήλεσι αποδεικνύει ότι ο Άγιος

Πορφύριος είχε εντελώς διαφορετική άποψη.

Γιατί είναι ψέματα όσα γράφονται στο "Ο Όσιος Πορφύριος ο Προφήτης –

Μαρτυρίες» - Τόμος Β´, Αγιοπαυλίτικο Ιερό Κελλί Αγίων Θεοδώρων,

Άγιον Όρος."; Γιατί πολύ απλά το Μήλεσι έχει ημερομηνία δ' έκδοσης 2003,

ενώ το συγκεκριμένο βιβλίο έχει ημερομηνία Α' έκδοσης 2017 και κανένας έως

τώρα δεν αμφισβήτησε την μαρτυρία από το Μήλεσι ως ψεύτικη.

4. Πατήρ Αθανάσιος Μυτιληναίος

Εδώ βέλπουμε μια φωτογραφία που διαδίδεται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, με

λόγια που υποτίθεται είπε ο π. Αθανάσιος. Αλλά πουθενα ο π. Αθανάσιος και ποτέ

δεν μίλησε για ηλεκτρονικές ταυτότητες. Σαν πηγή δίνουν αυτήν την

ομιλία: Ηλεκτρονική ταυτότητα (κάρτα πολίτη) και Αντίχριστος - π. Αθανάσιος

Μυτιληναίος στην οποία ναι μεν ο π. Αθανάσιος μιλάει εναντίον νέων ταυτοτήτων

αλλά πουθενά δεν αναφέρεται σε ηλεκτρονικές ταυτότητες.


Αυτά τα σημειώνω επειδή πνεύμα μεγάλης πλάνης βλέπω και στην πλευρά όσων

αρνούνται να πάρουν τις ταυτότητες. Είναι δυνατόν να έχουμε φτάσει στο σημείο που

να πλαστογραφούμε τους Αγίους;

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Στην Σερβία έχουν προσωπικό αριθμό από το 1977 και ψηφιακή

ταυτότητα με rfid από το 2011. Που είναι οι πολέμιοι των ψηφιακών συστημάτων

τόσων καιρό; Γιατί τους ενόχλησε η Ελληνική κάρτα αλλά τόσο καιρό έχουν κοινωνία

με τους «χαραγμένους» Σέρβους και κανένας τους δεν διαμαρτυρήθηκε για αυτό;

Που είναι να βάλουν επιτίμια στους εαυτούς τους που τόσο καιρό κοινωνούν και

συλλειτουργούν με τους χαραγμένους;


Εδώ φαίνεται η υποκρισία όσων ασχολούνται με αυτά τα ζητήματα που ασχολούνται

μόνο όσον αφορά την Ελληνική κοινωνία λες και η Ορθοδοξία δεν είναι παγκόσμια

αλλά περιορίζεται στο τι έκαναν και είπαν 1-2 Έλληνες Άγιοι.

6 σχόλια:

  1. Χαίρετε εν Κυρίω πάντοτε. Θα σταθώ σε δύο σημεία του κειμένου, τη μαρτυρία του Γέροντα Εφραίμ του εν Αριζόνα ότι το σημάδι του θηρίου θα επιβληθεί μετά τον Τρίτο Παγκόσμιο Πόλεμο και τα όσα αναφέρει ο Άγιος Πορφύριος για τον Αντίχριστο. Με βάση αυτό εδώ το βίντεο, το οποίο προέρχεται από ομιλία του Γέροντα Ακακίου του Καυσοκαλυβίτου (ο οποίος βρισκόταν σε επαφή με τον Άγιο Πορφύριο για χρόνια) στη Λεμεσό της Κύπρου τον Οκτώβριο του 2015,

    https://www.youtube.com/shorts/zikaxFWfPm0

    ο Άγιος Πορφύριος εμφανίζεται να διαδίδει χιλιαστικές πλάνες όμοιες με αυτές που διακινούν οι αναρίθμητες προτεσταντικές ομολογίες και κυρίως οι λεγόμενοι Μάρτυρες του Ιεχωβά. Όπως λοιπόν ο συντάκτης του κειμένου, ο κύριος Μακρής, αναφέρει ότι "ο Άγιος Παΐσιος δεν εξέφρασε κάποια αποκεκαλυμμένη σε αυτόν αλήθεια αλλά από παιδική αγαθότητα πείστηκε από επιτήδειους σχετικά με την συγκεκριμένη συσχέτιση", θα με ενδιέφερε να αναρωτηθεί με τον ίδιο ακριβώς τρόπο, αυτός ή ο κύριος Τσολογιάννης ή οποιοσδήποτε άλλος, αν οι απόψεις του Γέροντα Εφραίμ του εν Αριζόνα για τον επερχόμενο Τρίτο Παγκόσμιο Πόλεμο και οι φερόμενες ως απόψεις του Αγίου Πορφυρίου για τη μεγάλη χρονική απόσταση ανάμεσα στην παρουσία του Αντιχρίστου και τη Δευτέρα Παρουσία του Κυρίου μας Ιησού Χριστού, προήλθαν από αποκάλυψη του Θεού ή οι δύο αυτοί φωτισμένοι κι Άγιοι Γέροντες παρασύρθηκαν από επιτηδείους ή εξέφρασαν δικούς τους λογισμούς. Υπάρχει μία κοινή βάση που ενώνει τις δύο παραπάνω μαρτυρίες, η λεγομένη "αναλαμπή της Ορθοδοξίας", η οποία κατά το Γέροντα Εφραίμ τοποθετείται μετά τον Τρίτο Παγκόσμιο Πόλεμο και κατά τον Άγιο Πορφύριο (με βάση πάντοτε το Γέροντα Ακάκιο) μετά τη συντριβή του Αντιχρίστου από τον Κύριό μας Ιησού Χριστό. Αυτά όμως τα αποκάλυψε ο Θεός στους δύο Αγίους Γέροντες ή παρέλαβαν κάποια παράδοση από άλλους Γέροντες ή λαϊκούς εντός της Εκκλησίας και χωρίς να ερευνήσουν ή να περιμένουν να τους φωτίσει ο Θεός, την υιοθέτησαν; Κάποια στιγμή θα πρέπει να αναλυθούν θεολογικά και οι παραπάνω δοξασίες, ακριβώς όπως αναλύεται θεολογικά η πολύ γνωστή επιστολή του Αγίου Παϊσίου με τίτλο "666 Σημεία των Καιρών". Έχει γίνει αυτό άραγε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα σας, για τον γέροντα Εφραίμ υπάρχει προσωπική του ομολογία ότι τις απόψεις αυτές τις ακούσε και τις υιοθέτησε από προηγούμενους γεροντάδες του Αγίου Όρους.

      Τα περί Αναλαμπής προέρχονται από παλαιότερες ερμηνείες και διάφορους χρησμούς/προφητείες (ποια είναι γνήσια και ποια όχι δεν γνωρίζω να σας πω με σιγουριά, αλλά γνωρίζω ότι μεγάλο μέρος είναι ψευδεπίγραφα). Δεν υπάρχει κάποιο consesus patrum σχετικά με κάποια μελλοντική Αναλαμπή.

      Για τον Άγιο Πορφύριο πρώτη φορά το ακούω. Η αλήθεια είναι ότι χιλιαστικές απόψεις είχαννεκφράσει και παλαιότεροι Πατέρες π.χ. Ιππόλυτος και Ιουστίνος ο τρόπος όμως που καταλάβαιναν τον χιλιασμό ήταν διαφορετικός από των ΜτΙ.

      Παναγιώτης Μακρής

      Διαγραφή
  2. Φοβερές αποκαλύψεις του κ. Ανδρέα Καλογερόπουλου πίσω από την επιβολή του Προσωπικού Αριθμού στην Ελλάδα.

    Το συνέδριο της Κεντρικής Τράπεζας της Γαλλίας, οι 9 επιτυχείς προσομοιώσεις συναλλαγών ανάμεσα στον ψηφιακό κλάδο Γερμανίας και Γαλλίας, το ψηφιακό νόμισμα της Ούρσουλας και το «θεσμικό πρόβλημα» των «ανθρωπίνων ψηφιακών δικαιωμάτων» που θα ξεπεράσουν οι τραπεζίτες εάν καταφέρουν και επιβάλουν τον προσωπικό αριθμό στους Έλληνες.


    https://tasthyras.wordpress.com/2025/08/19/%cf%86%ce%bf%ce%b2%ce%b5%cf%81%ce%ad%cf%82-%ce%b1%cf%80%ce%bf%ce%ba%ce%b1%ce%bb%cf%8d%cf%88%ce%b5%ce%b9%cf%82-%cf%84%ce%bf%cf%85-%ce%ba-%ce%b1%ce%bd%ce%b4%cf%81%ce%ad%ce%b1-%ce%ba%ce%b1%ce%bb%ce%bf/#more-120725

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Το τσιπ rfid έχει άμεση επιδραση και στην ψυχή κ στο σώμα κ κανείς δεν πρέπει να το φέρει πάνω του με οποιοδήποτε τρόπο.Το βιομετρικό διαβατήριο οδηγεί στην αιώνια κόλαση όπως κ ο προσωπίκός αριθμός και η νέα ταυτότητα.Ποιος σας έβαλε να διαστρεβλώσετε την αλήθεια;Πλανάτε τον κόσμο με τον χειρότερο τρόπο.Απευθύνεστε σε ανίδεους.Ντροπή σας.Όλα αυτά είναι χαράγματα και σφραγίσματα.Είτε το κρατάς στο χέρι είτε τοχεις μέσα σαυτό είναι ίδιο.Ίδια αποδοχή,ίδια συναίνεση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πατερικές πηγές έχετε ή μόνο την προσωπική σας άποψη εκφράζετε;

      Προσωπικές απόψεις δεν μας ενδιαφέρουν, αν δεν έχετε Πατερικά γραπτά τότε να μην σχολιάζετε.

      Διαγραφή
  4. Τελικα στα εσχατα χρονια τον αγιο που παραδεχτηκε ολη η ελλαδα τον αμφισβητουν κι αυτον μολις φτασει ο κομπος στο χτενι αλλα ας παρουμε οτι ειναι οπως τα λες εσυ και ο φιλος σου που γραφει το αρθρο και ο αγιος Παισιος ηταν ενας αμορφωτος και θεολογικα μη καταρτισμενος και εντελει απο την προτεσταντισα παρασυρμενος για πες ακομα και ετσι σε ολη αυτη την φαντασιοπληξια που πιστευε και διεδιδε που τωρα γινεται πραγματικοτητα εκανε λαθος και στο οτι ειπε ξεκαθαρα πως οποιος την παρει την ταυτοτητα ειναι πτωση?
    Και δεν το ειπε μονο ο αγιος Παισιος το ειπαν και αλλοι...
    Οσο για την προτεσταντισα και το new money system του 1982 τι μαυτο? ο θεος αποκαλυψε στα μουτρα ποιος ειναι στην τοτε αιρετικη σαμαρειτισα και μετεπειτα αγια Φωτεινη δεν νομιζω να μας ρωτησει κιολας αν του επιτρεπουμε να αποκαλυψει αληθειες σε οποιον γουσταρει.
    Ετσι κανει και θαυματα σε αλλοθρησκους και μυροβλυζει και απο πλαστικες εικονες σε καθολικους στην βραζιλια οπως ειχα ακουσει τον καλιστο γουεαρ να λεει σε ομιλια του στην αθηνα.
    Οπως και στον Κορνηλιο εδωσε θαυματα που ηταν ενας ρωμαιος μεγαλωμενος στα ειδωλα .
    Αλλα εδω εχουμε θεμα με την προτεσταντισα που μας ανοιξε τα ματια 42 χρονια πριν και οσοι συμφωνησαν μαζι της δεν ηταν τοσο φωτισμενοι οσο εσυ...
    Οσο για τον Σωτηροπουλο και αυτος λεει οτι δεν ειναι το σφραγισμα αλλα οτι ειναι ξεκαθαρα πτωση και ειναι οσο δεν παει εναντιον τετοιου αριθμου και ταυτοτητας οπως και πολλοι αλλοι ιεραρχες και μη αληθινοι κυρηκες του ευαγγελιου που ο κοσμος ολα αυτα τα χρονια στην φωνη τους ξεχωριζει την αληθινη χροια της φωνης του Κυριου.
    Πως φαινεται απο το αρθρο αυτος που το εγραψε οτι θεωρει και τους αντιεμβολιαστες ψεκες...
    και γιατι να μην σχολιαζουν οσοι δεν εχουν πατερικες αποψεις? τι ειναι εδω γκουλαγκ?
    Εσυ δλδ εισαι μεσα στο γνοφο της θειας γνωσης και οταν μιλας δογματιζεις και πρεπει να κραταμε σημειωσεις?
    Παρε και το λινκ με τον σωτηροπουλο απο κατω να μη λες οτι τα βγαζω απο ετσι ως ετυχε.
    https://niksothropoulos.wordpress.com/2012/06/02/%cf%83%cf%8d%ce%bd%cf%84%ce%bf%ce%bc%ce%b1-%ce%bf%ce%b9-%ce%ba%ce%b1%cf%84%ce%b1%ce%b4%ce%b9%ce%ba%ce%b1%cf%83%cf%84%ce%b9%ce%ba%ce%ad%cf%82-%ce%b8%ce%ad%cf%83%ce%b5%ce%b9%cf%82-%cf%84%ce%bf%cf%85/

    Τελικα τι προτεινεις οτι δεν ειναι κακο ε?
    Και τα χαζα πλανιουνται και ειναι ψεκες και αποκοιμιζεις τον κοσμο οτι ειναι ενταξει να ξετυλιξουν μαζι με το συστημα το κοκκινο χαλι για να πατησει επανω ο αντιχριστος.
    Δλδ με τοση τεχνολογια και τοσο ελεγχο που επιβαλλεται φωστηρα μου την αχρηματη κοινωνια το ψηφιακο νομισμα την ιδρυση του ισραηλ το 1948 και ο καταλογος ειναι ατελειωτος εσυ μας λες να γυρισουμε πλευρο .
    Κοιτα μην βρεθεις να απολογεισαι φρικτα σε κανα φοβερο βημα για αυτη σου την σταση και τις ενεργειες.
    και οσο για τα διαβατηρια του πατριαρχη με την ημισεληνο διαβασε τις πεποιθησεις των χριστιανων της εκκλησιας των κατακομβων της ρωσιας για τα διαβατηρια που ειχαν στα 70 χρονια των διωγμων και ποια ηταν η σταση τους απεναντι σε αυτα πολυξευρε.
    Αλλα πιθανον ειναι να ακουσω απο σενα οτι ο σεργιανισμος ηταν καλο πραγμα δεν ειναι δυσκολο να σου βγει πιστευω.
    Συνελθε και κοιτα αν θελεις να αποκοιμησεις την συνειδηση σου και να βγαλεις χαζους και παρασυρμενους τους αγιους των τελευταιων ετων εισαι ελευθερος να το κανεις αλλα μην παιρνεις κι αλλους μαζι σου στην απωλεια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου