πρωτοπρεσβύτερος Δημήτριος Αθανασίου (χημικός)
Με αφορμή τη δεύτερη ανακοίνωση της ομάδας Ιερών
Μονών και Ησυχαστηρίων για τον προσωπικό αριθμό, ξεκίνησε μια συζήτηση με θέμα
ηλεκτρονική διακυβέρνηση και Αντίχριστος. Τα αξιόλογα σχόλια της συζήτησης
έχουν δημοσιευτεί σε προηγούμενες δημοσιεύσεις σε έξι άρθρα. Οι προβληματισμοί
που τέθηκαν και οι απόψεις που εκφράστηκαν είναι αξιόλογες και προτείνω στους
αναγνώστες να τα διαβάσουν όλα.
Πριν συνεχίσουμε την αξιόλογη συζήτηση, θεωρώ
απαραίτητο να δοθούν οι παρακάτω διευκρινίσεις.
Τα γραφόμενα από τον ανώνυμο σχολιαστή, που αφορούν στον
τρόπο ηλεκτρονικού φακελώματος είναι λογικά και συμφωνώ απόλυτα με αυτά. Εκεί, όπου
υπάρχει διαφωνία, είναι η προσπάθεια που γίνεται να ερμηνευτεί το θέμα ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟΣ
και τα σχετικά με βάση τη δική μας ανθρώπινη λογική, χρησιμοποιώντας
ανθρώπινους όρους (νόμοι, εμπορική διαδικασία, φακέλωμα, αριθμοποίηση κ.α) και
μάλιστα παρερμηνεύοντας τους όρους ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ και ΑΥΤΕΞΟΥΣΙΟ.
Γνωρίζουμε ότι το βιβλίο της Αποκάλυψης είναι
θεόπνευστο και επομένως, η ερμηνεία του είναι ΑΔΥΝΑΤΗ ακόμα και από φωτισμένους
και αγιασμένους ανθρώπους. Γι΄ αυτό λίγοι εκκλησιαστικοί συγγραφείς τόλμησαν να
παρουσιάσουν ερμηνευτικές προσεγγίσεις σε θέματα που αφορούν και στον
Αντίχριστο. Τις απόψεις αυτές τις παρουσιάζει μεν ως δεκτές η Ορθόδοξη Ιερά
Παράδοση, χωρίς όμως να ΑΠΟΛΥΤΟΠΟΙΗΣΕΙ ΚΑΜΜΙΑ, ούτε να θεωρεί κάποια
ΘΕΟΠΝΕΥΣΤΗ. Εκείνο που αποδέχτηκε η Ορθόδοξη Εκκλησία και είναι κοινό σε όλες
τις αποδεκτές ερμηνευτικές προσεγγίσεις
είναι ότι τα θέματα σχετικά με τον Αντίχριστο έχουν ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΒΑΣΗ και
ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΕΡΜΗΝΕΙΑ. Μην ξεχνάμε, ότι ο Αντίχριστος θα είναι κακέκτυπη μίμηση
του Χριστού και του εκκλησιαστικού πολιτεύματος που δεν έχουν σχέση με τις
πολιτικές εξουσίες και πρακτικές.
Επίσης, η ερμηνευτική προσέγγιση σε θέματα της
Αποκάλυψης από τους εκκλησιαστικούς συγγραφείς
μάς δείχνει και κάτι αξιοσημείωτο. Για το ίδιο θέμα ο ίδιος ερμηνευτής
δέχεται δύο διαφορετικές ερμηνείες. Συγκεκριμένα ο Αρέθας Καισαρείας γράφει: «το
χάραγμα αρχικά θα δοθεί με την μορφή πλακιδίου (ερμηνεύεται από τους συγχρόνους
ως κάρτα) καθημερινής χρήσης», ενώ σε άλλο σημείο λέει: «Η δε του θηρίου
προσκύνησις και το λαβείν αυτού την σφραγίδα, το τον Αντίχριστον ηγήσασθαι Θεόν, και λόγω ή έργω τα καταθύμια τούτω
διεξιέναι και κηρύσσειν. Τούτο γαρ το επί του μετώπου και της χειρός χάραγμα
σημαίνει, αντί του λόγου του μετώπου, και αντί του έργου της χειρός
παραληφθέντων». Δηλ. το σφράγισμα στο χέρι και στο μέτωπο σημαίνει να μη σου
πάρει ο Αντίχριστος τη δύναμη (χέρι) και το μυαλό (μέτωπο)(!!!!!!!!)
Ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος στην Ερμηνεία της Β' προς Θεσ/νικείς
επιστολής του Απ. Παύλου, (κεφ. β' 3-12) γράφει τα εξής χαρακτηριστικά:
|
«Μη
τις υμάς εξαπατήση κατά μηδένα τρόπον, ότι εάν μη έλθη η αποστασία πρώτον και
αποκαλυφθή ο άνθρωπος της αμαρτίας, ο υιός της απωλείας, ο υπεραιρόμενος και
αντικείμενος επί πάντα λεγόμενον Θεόν ή σέβασμα, ώστε αυτόν εις τον ναόν του
Θεού ως Θεόν καθίσαι, αποδεικνύοντα εαυτόν ότι εστί Θεόν». |
Τον ίδιο τον αντίχριστο ονομάζει αποστασία, επειδή
πρόκειται να οδηγήσει πολλούς στην απώλεια
και να τούς απομακρύνει από την πίστη, ώστε, λέγει, ει δυνατόν, να
σκανδαλισθούν και οι εκλεκτοί. Και άνθρωπο
αμαρτίας τον ονομάζει. Διότι θα πράξει αναρίθμητα δεινά, αλλά και άλλους
θα παρακινήσει να πράξουν τα ίδια. Τον λέγει δε και υιό απωλείας, διότι και
αυτός πρόκειται να οδηγηθεί στην απώλεια. Ποιός όμως είναι αυτός; Άραγε ο
Σατανάς; Βεβαίως όχι. Αλλά κάποιος άνθρωπος που θα δέχεται όλη την ενέργειά
του. Θα είναι ένας αντίθεος και θα καταλύσει όλους τους Θεούς και θα διατάξει
να τον προσκυνούν αντί του Θεού, και θα εγκατασταθεί στον ναό του Θεού, όχι μόνο τον εν Ιεροσολύμοις, αλλά
και σε όλες τις τοπικές χριστιανικές
Εκκλησίες, «αποδεικνύοντα εαυτόν ότι εστί Θεός».
Δεν είπε ότι θα ονομάζει τον εαυτό του Θεόν, αλλά
ότι θα προσπαθεί να αποδείξει ότι είναι Θεός. Διότι και μεγάλα έργα θα κάνη και
σημεία θαυμαστά θα αποδείξει...
2.
Η
λογική ερμηνεία της Αποκάλυψης ξεκίνησε από τον Προτεσταντικό χώρο. Η μόδα έχει
έρθει και στη χώρα μας και έχει κυριολεκτικά σαρώσει στους χώρους των
φονταμενταλιστών ορθοδόξων. Το περίεργο είναι ότι όλη αυτή η υπόθεση ξεκίνησε
από ένα βιβλίο γραμμένο το 1981 από αμερικανίδα προτεστάντισσα. Πρόκειται για
το βιβλίο της Mary Stewart Relfe “When your money fails” (και τη συνέχειά του
“The new money system”) που έγινε μπεστ σέλερ στην Αμερική. Αυτά τα βιβλία
έγιναν ευαγγέλια στην Ελλάδα από εκείνους που δεν θέλουν να ακούσουν ούτε για
προτεστάντες, ούτε για Αμερική, ούτε και για γυναίκες!
Η κυρία Relfe παρουσιάζει τον εαυτό της ως νέο
Ευαγγελιστή Ιωάννη και δηλώνει ότι έλαβε «εξ αποκαλύψεως» και «κατά θέλημα
Χριστού» το μήνυμα ότι το 666 είναι το χάραγμα του αντίχριστου και ότι ο
γραμμωτός κώδικας (barcode) φέρει το 666. Κατά συνέπεια, όποιος δέχεται και
χρησιμοποιεί τον γραμμωτό κώδικα, όποιος μετέχει στο νέο οικονομικό σύστημα
συναλλαγών συνεργεί στην εισαγωγή του «σφραγίσματος του αντίχριστου».
3.
Οι
ιδέες αυτές κατέκτησαν τους συντηρητικούς κύκλους της Εκκλησίας μας. Με
αποτέλεσμα να επέλθει μια σοβαρή αλλοίωση στο ορθόδοξο φρόνημα. Στην αρχή
μεταφράστηκαν αυτούσια τα βιβλία της Mary Relfe (The new money system - To νέο
σύστημα χρήματος). Εκείνοι που τα πήραν σοβαρά, καταδίκαζαν τη χρήση του
κομπιούτερ και διεκήρυτταν, ότι όποιος πιάνει στα χέρια του κάτι που έχει το
barcode ή το 666 χάνει μια για πάντα τη σωτηρία του! Επακολούθησε μια
κυριολεκτική έκρηξη θρησκευτικής παραφιλολογίας γύρω από τον barcode και τον
αντίχριστο, που κυριολεκτικά δαιμονοποιούσε την πρόοδο στην πληροφορική
(Κομπιούτερ). Με την πάροδο του χρόνου οδηγήθηκαν σε αδιέξοδα. Και oι πιο
"συνετοί" άρχισαν να κάνουν υποχωρήσεις. Πρώτα είπαν: Να
χρησιμοποιείς το περιεχόμενο και να πετάς το κουτί με τον barcode! Μετά είπαν:
Ό,τι πάει στην τσέπη ή στην κοιλιά, δεν βλάπτει! Σημασία έχει (λένε τώρα!),
μόνο αν μπει στην ταυτότητα! Γιατί η ταυτότητά μας είναι τάχα το «πρόσωπό» μας!
(Γελοιότητες!) Είναι θλιβερό, εφευρήματα αιρετικών, και μάλιστα με θεολογικές
προϋποθέσεις που απέχουν χαωδώς από τις ορθόδοξες, να προσδιορίσουν τις
ενέργειες Ορθοδόξων, κληρικών, μοναχών, αρχιερέων, και να τους οδηγούν σε μια
ξενότροπη πολιτική δραστηριοποίηση.
Γνωρίζοντας ότι η άποψή της θα αντικρουστεί εύκολα,
η Relfe επικαλείται άλλους κωδικούς, «μυστικούς» αυτή τη φορά, τους οποίους
δήθεν χρησιμοποιεί η Ευρωπαϊκή Ένωση και που τους έμαθε η Relfe με την
επιφοίτηση του Αγίου Πνεύματος. Για να μπερδέψει μάλιστα κι άλλο τους
αναγνώστες της, παραθέτει μια μακρά σειρά προϊόντων και εμπορικών σημάτων, όπου
απαντάται ο αριθμός 666. Φυσικά για να πλουτίσει τη συλλογή της δεν διστάζει σε
αριθμολογικούς ακροβατισμούς. Για να βγάλει από τη γνωστή κάρτα VISA το 666 μας
λέει: VI είναι το 6 στα λατινικά. Το αγγλικό γράμμα S ακούγεται όπως το
ελληνικό Ζ, το οποίο είναι το 6ο γράμμα του αλφάβητου. Και το Α είναι το 6 στα
αρχαία βαβυλωνιακά. Όπερ έδει δείξαι!
4.Το
σημαντικό είναι ότι τα βιβλία της δεν βρήκαν πρόθυμους αναγνώστες μόνο στους
γνωστούς υποστηρικτές κάθε μυστικιστικής ή παραθρησκευτικής συνωμοτικής
θεωρίας. Πολύ γρήγορα υιοθετήθηκαν από ορθόδοξους μοναχούς, οι οποίοι άρχισαν
να τα διαδίδουν με ζήλο στους οργανωμένους πιστούς. Αποσπάσματα της Relfe
περιέχονται στο βιβλίο του αγιορείτη μοναχού Παρθένη («Ανησυχητικά σημεία των
καιρών»), στο οποίο προστίθενται και οι ελληνικές εμφανίσεις του 666 «στο παλιό
πεντοχίλιαρο, στα εισιτήρια των λεωφορείων, σε πολλά είδη προϊόντων και στη νέα
μας ταυτότητα». Δυστυχώς, οι απόψεις αυτές υιοθετήθηκαν και από σύγχρονους
Αγίους Γέροντες και πήραν νέα μορφή με αφορμή τις νέες ηλεκτρονικές ταυτότητες και τον Π.Α. Δυστυχώς, αυτή τη
λογική υιοθέτησαν και Μονές και ησυχαστήρια, βάζοντας θεολογικό περιτύλιγμα σε
μια πολιτική απόφαση και πολιτική πρακτική.
5.
Για να μην παρεξηγηθώ, τονίζω για μια ακόμα φορά τα εξής. Ως Έλληνας πολίτης
είμαι κατά του ηλεκτρονικού φακελώματος οποιασδήποτε μορφής, που δεσμεύει την
πολιτική ελευθερία και δεν κατοχυρώνει τα της ανθρώπινης προσωπικότητας. Τάσσομαι υπέρ των αγώνων που γίνονται κατά του
ηλεκτρονικού φασισμού, αλλά υπό μία προϋπόθεση.
Οι αγώνες αυτοί να μην υιοθετούν την προτεσταντική λογική. Δεν αποδέχομαι την
άποψη ότι ΜΟΝΟ πολιτικές αποφάσεις
ετοιμάζουν τον δρόμο του Αντιχρίστου. Ούτε να θεωρείται η μη παραλαβή ενός
κρατικού εγγράφου ως ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΟΜΟΛΟΓΙΑ, όταν η παραλαβή αυτή δεν έχει ως
απαραίτητη προϋπόθεση θέματα που αγγίζουν το ΔΟΓΜΑ ΤΗΣ ΜΙΑΣ ΑΓΙΑΣ, ΚΑΘΟΛΙΚΗΣ
ΚΑΙ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ, όπως εκφράζεται στο ΣΥΜΒΟΛΟ ΤΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ. Ως πολιτική
πράξη, ο κάθε πολίτης, ας πράξει κατά συνείδηση.
Παραμένει όμως το ερώτημα. Να αντιδράσουμε στο
ηλεκτρονικό φακέλωμα; Η απάντηση είναι καταφατική, αλλά με ποιους πρακτικά
τρόπους, όταν όλοι μας διαθέτουμε στην καθημερινότητα και στο εργασιακό
περιβάλλον, όλα εκείνα τα μέσα που φακελώνουν (Smartphone, tamplet, PC, e-mail κ.α,
μέσα κοινωνικής δικτύωσης, τραπεζικοί λογαριασμοί, τραπεζικές κάρτες συναλλαγών
κ.α) ;
Η προτεινόμενη λύση από τους εκκλησιαστικούς για μη
παραλαβή ταυτότητας και χρήση του Π.Α, δεν θα τον καταργήσει τον νόμο της πολιτείας. Θα
δημιουργήσει πιθανόν οικονομικό αποκλεισμό σε Έλληνες πολίτες και σοβαρότατα οικονομικά προβλήματα επιβίωσης.
Περιμένουμε απαντήσεις στο εξής ερώτημα. Ο
οικονομικός αποκλεισμός, που προτείνουν οι σύγχρονοι φωτισμένοι αββάδες είναι
αυτός που προαναγγέλλει το βιβλίο της Αποκάλυψης (Ἀποκ 13, 16-18), με την κατά
γράμμα ερμηνεία που κάνουν και πώς το κατοχυρώνουν
πατερικά;;;
Μην ξεχνάμε ότι οι περισσότερες υπάρχουσες πατερικές
ερμηνείες στην Αποκάλυψη είναι ΕΡΜΗΝΕΥΤΙΚΕΣ ΣΤΑ ΣΥΜΒΟΛΑ. Οι Άγιοι δεν μίλησαν
ούτε για ταυτότητες, ούτε για κάρτες του πολίτη, ούτε για ηλεκτρονικό φακέλωμα,
ούτε για barcode
κ.α
6.
Σύγχρονος, αλλά μακαριστός Γέροντας είπε:
|
«Αυτή την
“έξυπνη” κάρτα δε θα την παραλάβουμε! Γι’ αυτήν αξίζει και στα βουνά να φύγουμε, αν χρειαστεί, γιατί θα το
κάνουμε για την αγάπη του Θεού και θα έχουμε πάνω μας τη Χάρη Του. Όσο για
την επιβίωση, να μην ανησυχείτε, γιατί είναι μέριμνα του Θεού. Αυτή την κάρτα
δε θα την πάρουμε, γιατί, όποιος την πάρει, δε θα γλυτώσει το
σφράγισμα που ακολουθεί.»(π.Αθανάσιος Μυτηλιναίος) |
Και ρωτάμε. Είναι ή δεν είναι λανθασμένη η ερμηνεία αυτή για το θέμα της Μετάθεσης της Εκκλησίας στην
έρημο που γράφει το βιβλίο της
Αποκάλυψης; Υπάρχουν σήμερα οι προφητευμένες προϋποθέσεις ;; Βρισκόμαστε στην εποχή ΤΗΣ ΜΕΓΑΛΗΣ ΘΛΙΨΗΣ;; (για το θέμα θα επανέλθω σε ειδικό άρθρο).
7.
Το βιβλίο της Αποκάλυψης μάς λέει ότι ο Αντίχριστος των εσχάτων θα ενθρονιστεί
στον Ναό του Σολομώντα, ως νέος Μεσσίας. Δηλ. θα είναι ο Νέος Χριστός. Θα είναι
ο νέος παγκόσμιος Θρησκευτικός ηγέτης, που θα χρησιμοποιήσει πιθανόν και αυτός
και ο πρόδρομός του, ο Ψευδοπροφήτης, πολιτικές πρακτικές για να πιέσουν τους ανθρώπους, χωρίς
να γνωρίζουμε ακριβώς τις μορφές. Η άποψη που εκφράστηκε ότι θα χρησιμοποιήσει
το ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΦΑΚΕΛΛΩΜΑ έχει μόνο λογική βάση. Όμως η κυριαρχία του
Αντιχρίστου θα είναι πνευματική, σύμφωνα με τους εκκλησιαστικούς ερμηνευτές και
θα έχει σχέση με την ΠΙΣΤΗ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΗΜΩΝ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟ. Σε προηγούμενο
άρθρο παραθέσαμε τους χαρακτηρισμούς που δίνουν οι εκκλησιαστικοί ερμηνευτές
στον Αντίχριστο, που όλες κινούνται σε πνευματικό επίπεδο και έχουν σχέση με
την πίστη. Πουθενά δεν θα βρούμε στην εκκλησιαστική γραμματεία πολιτικούς χαρακτηρισμούς Φασίστας,
δικτάτορας κ.α. για τον Αντίχριστο
Μην ξεχνάμε, επίσης, ότι στην εποχή της
κυριαρχίας του Αντιχρίστου των Εσχάτων,
θα υπάρχει και η ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ. Η έλευση του Αντιχρίστου θα γίνει κατά παραχώρηση
και ανοχή του Θεού. Αυτό συνάγεται από κάποιες σχετικές γραφικές αναφορές, όπως
π.χ. τα χωρία Δαν. 7,25, και Β΄ Θεσσαλονικείς, 2,11.
8.
Η παρουσία του Αντιχρίστου δεν θα μπορούσε να
συμβεί χωρίς τη βούληση του Θεού. Όπως, χαρακτηριστικά, λέγει ο Κύριλλος
Ιεροσολύμων «εἴ μή
Θεός ἤθελε οὐκ ἄν
συνεχώρησεν». Κατά τον Θεοδώρητο, και ο Αντίχριστος δεν θα μπορούσε να
εμφανιστεί χωρίς τη Θεία βούληση. Ο Θεός όμως θα είναι και αυτός που θα την καταργήσει και θα θριαμβεύσει
η Εκκλησία του Χριστού. Μέσα σε αυτή τη
λογική κινούμενοι, μπορούμε να ισχυριστούμε, ότι ο Θεός, θέλοντας να
προστατέψει τους ανθρώπους, για να τους
δώσει την ευκαιρία να κάνουν σωστή χρήση
του ΑΥΤΕΞΟΥΣΙΟΥ ΤΟΥ ΚΑΤ΄ΕΙΚΟΝΑ, μπορεί να καταστρέψει ΟΛΑ ΤΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ ΑΡΧΕΙΑ
ΤΟΥ ΦΑΚΕΛΛΩΜΑΤΟΣ, που βρίσκονται σήμερα σε άνομα χέρια, να απογυμνώσει τον
Αντίχριστο από τεχνολογικά μέσα, οπότε θα ισχύσουν μόνο πνευματικά κριτήρια. Οι
καταδότες τότε θα είναι οι δαίμονες, που είναι αυτοί που φακελώνουν μόνιμα
όλους τους ανθρώπους και συμμετέχουν
στον τελωνισμό των ψυχών.
9. Ας λάβουμε υπόψη και τα εξής: πριν την αναμέτρηση «Αρνίου» και «Θηρίου»
(Αντιχρίστου) στον 'Εσχατολογικό Πόλεμο,
η οποία θα καταλήξει στην Τελική Νίκη και την κάθαρση της ιστορίας,
«σφραγίζονται» —σε ένδειξη ιδιοτησίας και κοινωνίας— υπό μεν του «άλλου Αγγέλου»
οι «δούλοι του Θεού», τα «πρόβατα» του «Καλού Ποιμένος», με τη «Σφραγίδα του
Αρνίου», από δε το άλλο θηρίο τα «ερίφια», «ων ου γέγραπται το Όνομα εν τω
βιβλίω της ζωής από καταβολής κόσμου», με το «χάραγμα του θηρίου» (᾿Αποκαλ. ζʹ
2, 3, 4, 5 καὶ 8).
Αν υποτεθεί,
ότι σήμερα βρισκόμαστε προ του Τέλους και ότι έχει αρχίσει η διαδικασία του
«χαράγματος» των «εριφίων», τότε θα πρέπει να έχει αρχίσει επίσης η σχετική
διαδικασία «σφραγίσεως» των «προβάτων». Σ΄ αυτή την περίπτωση, αν το «χάραγμα
του θηρίου» θα είναι εξωτερικό/ορατό, τότε θα πρέπει και η «Σφραγίς του Αρνίου»
να είναι επίσης εξωτερική/ορατή. Άρα,
μήπως βλέπομε γύρω μας κανέναν ευσεβή Χριστιανό να έχει στο μέτωπό του «γεγραμμένον»
«το όνομα Αυτού [του Αρνίου ] και το όνομα του Πατρός Αυτού»; Ή μήπως έχει έστω
αρχίσει μία τέτοια διαδικασία;;;
Αξίζει, τέλος, να σημειωθεί πως το θέμα του Αντιχρίστου έχει και μια ιδιαιτερότητα. Η απόλυτη ερμηνεία των προφητειών γίνεται μετά την εκπλήρωσή τους. Επομένως, η γνώση που αποκτούμε για την εποχή του Αντιχρίστου απ’ την συστηματική έρευνα της διδασκαλίας των Πατέρων πάντοτε θα παραμένει σχετική και ελλιπής σε σχέση με την γνώση που θα προκύπτει, καθώς τα πρωτότυπα γεγονότα θα εκτυλίσσονται στο μέλλον. Έτσι, όσο προχωράμε προς αυτήν την εποχή, στοιχεία της σχετικής πατερικής διδασκαλίας που σήμερα μας φαίνονται δυσνόητα, θα γίνονται σαφή και καταληπτά.
ΣΗΜΕΙΩΣΗ:
Παρακαλώ τους αναγνώστες, που θέλουν να σχολιάσουν τα άρθρα περί του Αντιχρίστου που δημοσιεύονται, καλύτερα να αποστέλλουν τις απόψεις τους στο e-mail dometianosmelitinis@gmail.com για καλύτερη
επεξεργασία.

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου