Δευτέρα 14 Ιουλίου 2025

Ανοικτη επιστολη Ιερας Μονης Εσφιγμενου προς τις 19 Μονες του Αγιου Ορους

Ιερά Μονή Εσφιγμένου Άγιον Όρος - Άθω

Άρ.Πρωτ.: 4   --- 14 Ιουλίου 2025 Ν.Η

Ανοικτή Επιστολή Προς τις 19 Μονές του Αγίου Όρους

(κλείσιμο χερσαίων συνόρων)

Σεβαστοί Πατέρες,

Ως γνωστόν, σε καθημερινή βάση από το 2005, η αδελφότητά μας, βιώνει τα πάνδεινα, από τους διώκτες μας Κατσουλιέρηδες. Αλλεπάλληλες μηνύσεις και  καταγγελίες, παραβίαση των ατομικών ελευθεριών και δικαιωμάτων, στέρηση του δικαιώματος της ελεύθερης μετακίνησης, απαγόρευση προσέγγισης και ελλιμενισμού στον λιμένα της μονής μας του ταχυπλόου που εκτελεί καθημερινά δρομολόγιο στον Άγιον Όρος, μεθοδευμένη απαγόρευση τροφοδοσίας σε τρόφιμα, φάρμακα, καύσιμα και είδη πρώτης ανάγκης, αποτελούν ενδεικτικές μόνο μεθοδεύσεις που στοχεύουν στην φυσική μας εξόντωση. 

 Αποκορύφωμα, πάντως, της εκχειλιζούσης «φιλαδελφείας» των διωκτών μας, αποτελεί η προχθεσινή επιχείρηση, η οποία έγινε με την συναίνεση- όπως πάντα- της Ιεράς Κοινότητος, προκειμένου να σφραγιστεί το μοναδικό σημείο χερσαίας διελεύσεως και ανεφοδιασμού της μονής μας, το αποκαλούμενο «Καραούλι», το οποίο και επετεύχθη. Στον μεθόριο τσιμεντένιο τοίχο, ο οποίος αποτελεί το χερσαίο σύνορο μεταξύ του Αγίου Όρους και του έξω κόσμου, προς την πλευρά του χωρίου Νέα Ρόδα Χαλκιδικής, προστέθηκαν βαρέως τύπου πανύψηλα σιδερένια κιγκλιδώματα, τα οποία στην ουσία επισφραγίζουν τον ασφυκτικό αστυνομικό κλοιό μας. 

   Πλέον, λοιπόν, καθίσταται αδύνατη η χερσαία προσέγγιση κάθε είδους ανθρωπιστικής βοήθειας προς την μονή μας. Εύγε λοιπόν στους διώκτες μας και τους πατέρες της Ιεράς Κοινότητος, τους οποίους και ερωτούμαι : Άραγε, θεωρείτε ως επίτευγμα το γενόμενο έργο; Ήρθατε στο Άγιο Όρος για να επιδίδεστε σε έργα αποκλεισμού και εξόντωσης των συμμοναστών σας ή για την σωτηρία της ψυχής σας; Το να καταδικάζετε στον δια της πείνης θάνατο μοναχούς, επειδή ακολουθούν διαφορετική πνευματική πορεία, θεωρείτε ότι θα σας προκαλέσει έπαινο στην άλλη ζωή;                     

Μάλιστα, το οξύμωρο στην περίπτωση είναι, ότι την στιγμή που μας στραγγαλίζετε, ταυτόχρονα επιδίδεστε σε ηχηρά και περισπούδαστα κηρύγματα αγάπης, προς τους κοσμικούς, τονίζοντάς τους ότι το Άγιο Όρος αποτελεί τόπο φιλαδελφείας και πνευματικής καταπαύσεως. Ο σοφός λαός μας λέει: δάσκαλε που δίδασκες…. Αναφέρατε έστω και για τους τύπους,  πότε εσείς πρώτα, επιδείξατε φιλαδελφία και πνευματική συνδιαλλαγή απέναντι στους εσφιγμενίτες μοναχούς; Να σας το θυμίσουμε; ούτε μία φορά! Αντιθέτως ο κατάλογος των εναντίων μας μέτρων και κυρώσεων είναι πλουσιότατος και μακροσκελέστατος. 

      Αναρωτιόμαστε και το εξής: πολλοί από του διώκτες μας είναι ιερομόναχοι. Πώς λοιπόν μετά από όσα μεθοδεύετε, προσέρχεστε στο θυσιαστήριο; Πως τολμάτε και εκφέρετε την ευχή: "Κύριε, ἐξαπόστειλον τὴν χεῖρά σου ἐξ ὕψους κατοικητηρίου σου καὶ ἐνίσχυσόν με εἰς τὴν προκειμένην διακονίαν σου»; 

Ποια ενίσχυση για την Θ. Λειτουργία να εξαποστείλει ο Θεός, στον μισάδελφο και αδιάλλακτο; Στην συνέχεια πριν φορέσετε την ιερατική σας στολή, πλένετε τα χέρια σας στον Ιερό Νιπτήρα λέγοντας την ευχή: « Νίψομαι ἐν ἀθῴοις τὰς χεῖράς μου…»  καὶ αλλού «Ἐγὼ δὲ ἐν ἀκακίᾳ μου ἐπορεύθην». Αλλοίμονον! Ποια αθώα χέρια, ποια ακακία; Είστε εντελώς τυφλοί; Είστε υπεύθυνοι ως ηθικοί αυτουργοί ακόμα και για τον θάνατο ημετέρων αδελφών, και εσείς χωρίς ντροπή, τολμάτε και λειτουργείτε; 

     Αλλά και για όλους εσάς που είστε απλοί μοναχοί, με τί χέρια πιάνετε το κομποσκοίνι σας ή ανατείνετε  τα χέρια σας σε προσευχή και εκφωνείτε το Κύριε Ιησού Χριστέ, ελέησον ημάς; Εσείς, άραγε, ελεήσατε τους αδελφούς σας; Όχι! Πώς, λοιπόν,  έχετε το θράσος να επικαλείστε, το θείον έλεος; Λυπούμαστε να το αναφέρουμε ως παράδειγμα, όμως είναι άκρως επιβεβαιωτικό. 

     Ομοιάζετε αγαπητοί διώκτες μας, όπως τους Γραμματείς και Φαρισαίους, οι οποίοι από την μία δεν ήθελαν να εισέλθουν στο Πραιτόριο,  δήθεν για να μην μολυνθούν, από την άλλη, όμως, υπέγραφαν την παράνομη θανατική καταδίκη του αναμάρτητου Ιησού. Έτσι κι εσείς… «αδελφοί»! Από την μια, κούφια, ρηχά, φαρισαϊκά, κηρύγματα περί της του πλησίον αγάπης, και από την άλλη μέσα στον Ιεροκοινοτικό μέγαρο εγκρίνατε την κατασκευή του έργου στο Καραούλι, όπως και τόσα άλλα εναντίον μας απάνθρωπα μέτρα και υπογράψατε ως άλλοι Πόντιοι Πιλάτοι, την φυσική μας εξόντωση με τον δια της πείνης καταδίκης μας σε θάνατο! Όταν θα ακούσετε εν τη ημέρα της Κρίσεως, τον Δεσπότη να λέει το ευγγελικό ρητό, εφ΄όσον εποιήσατε ενί τούτων των αδελφών μου των ελαχίστων, εμοί εποιήσατε (Ματθ. Κε΄40),τί θα απολογηθείτε εκείνη την φοβερή στιγμή, ταλαίπωροι;

       Ο μεγάλος κατήγορός σας τότε, θα είναι ο μαθητής της αγάπης, ο Υιός της Βροντής, ο Ιωάννης ο Θεολόγος, ο οποίος μας αναφέρει: «εάν τις είπη ότι αγαπώ τον Θεόν, και τον αδελφόν αυτού μισή, ψεύστης εστίν∙ ο γαρ μη αγαπών τον αδελφόν αυτού ον εώρακε, τον Θεόν, ον ουχ εώρακε, πώς δύναται αγαπάν; Και ταύτην την εντολή έχομεν απ’ αυτού, ένα ο αγαπών τον Θεόν αγαπά και τον αδελφόν αυτού (Α’ Επιστολή Ιωάννου Δ΄20-21). Τί θα απολογηθείτε λοιπόν; 

   Εμείς δεν αγανακτούμε για την έλλειψη των αναγκαίων. Ο φιλάνθρωπος Θεός ο ελεών και τρέφων ημάς εκ των αυτού πλουσίων δωρεών, θα οικονομήσει κάτι και για μας, σε πείσμα σας, για να μην αποθάνουμε από την στέρηση των υλικών τροφών. Οι στερήσεις μας χαλυβδώνουν το φρόνημα και την ομολογία, μας προκαλούν πνευματική ευφροσύνη, αγωνιστική διέγερση, μεγαλύτερη επιθυμία στην απόκτηση των ουρανίων αγαθών και πνευματική ευφροσύνη. Για την δική σας, όμως, πνευματική πορεία, θλιβόμαστε και θρηνούμε.

Σας ευχόμαστε, ειλικρινή μετάνοια το γρηγορότερο! 

Ευχέτης προς Κύριον 

Ο   Κ Α Θ Η Γ Ο Υ Μ Ε Ν  Ο Σ    ΤΗΣ   ΙΕΡΑΣ ΜΟΝΗΣ ΕΣΦΙΓΜΕΝΟΥ 

+ Αρχιμανδρίτης Μεθόδιος και οι συν εμοί εν Χριστώ αδελφοί

8 σχόλια:

  1. Δυστυχῶς, οἱ μνημονευταί, διά τῆς κοινωνίας των μέ τόν Βαρθολομαῖον καί τῆς μέ τιμάς ὑποδοχῆς εἰς τό Ἅγιον Ὄρος αὐτοῦ καί τοῦ Μητσοτάκη, ἀμφοτέρων ἐκλεκτῶν ὀργάνων τοῦ Σατανᾶ, καθώς καί διά τῆς συμμετοχῆς των εἰς τόν ἀπηνῆ διωγμόν τῶν Ὀρθοδόξων συμμοναστῶν των, ἔχουν ἀποδείξει ὅτι ἐργάζονται διά τόν Διάβολον!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αφού η Εσφιγμένου δεν αναγνωρίζει την Ιερά Κοινότητα ούτε τις άλλες μονές, γιατί απευθύνεται σε αυτούς; Και με την προσφώνηση σεβαστοί πατέρες; Τους σέβεται;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ποιός σοῦ εἶπεν ὅτι δέν τούς ἀναγνωρίζει καί δέν τούς σέβεται / ἀγαπᾶ ὡς πρόσωπα / εἰκόνες Θεοῦ; Σεβόμεθα καί τό δικαίωμά των νά πιστεύουν ὅ,τι θέλουν, ἀλλά δέν σεβόμεθα -- ἤ μᾶλλον βδελυττόμεθα -- τίς πράξεις των, ἤτοι τήν σύμπλευσίν των μέ τούς Οἰκουμενιστάς (=Σατανιστάς).

      Διαγραφή
    2. Ο παλαιοημερολογίτης Δ. Χατζηνικολάου δεν καταλαβαίνει πραγματικά ή κάνει πώς δεν καταλαβαίνει; Τί στρέβλωση είναι αυτή;
      Ο σχολιαστής 1:29 μ.μ. δεν εννοούσε ότι δεν τους αναγνωρίζει ως πρόσωπα! Δεν μίλησε καθόλου για πρόσωπα ο σχολιαστής μίλησε για Ιερά Κοινότητα.
      Είναι προφανές ότι ο σχολιαστής εννοεί ότι δεν αναγνωρίζει την Ιερή Κοινότητα ως Ιερή Κοινότητα, ως Εκκλησιαστικό θεσμό, ως εκκλησιαστική υπόσταση, αν την σέβεται σαν Ιερά Κοινότητα και ως εκκλησιαστική ύπαρξη, ως Ιερές Μονές!
      Και το ερώτημα του σχολιαστή, γιατί απευθύνεται σ΄ αυτούς παραμένει προς απάντηση από την ίδια την Μονή.

      Διαγραφή
  3. @29 Ιουλίου 2025 στις 7:18 μ.μ. Ὁ ἐν λόγῳ σχολιαστής γράφει: «Αφού η Εσφιγμένου δεν αναγνωρίζει την Ιερά Κοινότητα ούτε τις άλλες μονές». Ἀπό ποῦ προκύπτει αὐτό τό συμπέρασμα; Ἀπό πουθενά! Τό γεγονός ὅτι δέν ἔχει ἐκκλησιαστικήν κοινωνίαν μέ τίς ἄλλες μονές σημαίνει ὅτι δέν τίς ἀναγνωρίζει καί ὡς θεσμόν; Καί ἐρωτᾶ: «γιατί απευθύνεται σε αυτούς; Και με την προσφώνηση σεβαστοί πατέρες; Τους σέβεται;» Τό σχόλιόν μου ἀπαντᾶ στό ἐρώτημα αὐτό: Τούς σέβεται ὡς πρόσωπα, ἀλλ' ἀποδοκιμάζει τίς πράξεις των καί διαχωρίζει τίς εὐθῦνες της ἀπό αὐτούς μέ τήν διακοπήν τῆς κοινωνίας. Λοιπόν, ποιά «στρέβλωση» ἔκανα ἐγώ; Ἐσύ τά ἔχεις μπερδεμένα καί διαστρεβλώνεις τά λόγια μου. Ἄλλαξε ψευδώνυμον τοὐλάχιστον, διότι τά γραφόμενά σου δέν συνάδουν μέ ὅ,τι θά ἔγραφε κάποιος ἐχέφρων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Παλαιοημερολογίτα Δ. Χατζηνικολάου, αν αναγνωρίζει ως θεσμό τις άλλες Ιερές Μονές του Αγίου Όρους, την Ιερή Κοινότητα του Αγίου Όρους, την εκκλησιαστική τους υπόσταση, τότε έχει λάθος πληροφορίες ο εν λόγω σχολιαστής (1:29 μ.μ. ) και τότε θα έπρεπε να τον είχες διορθώσει με το πρώτο σχόλιο σου στο μεγάλο λάθος του, κατά τα γραφόμενα σου, να υποστηρίζει ότι δεν αναγνωρίζει την Ιερά Κοινότητα ούτε τις άλλες μονές, ενώ όπως γράφεις τις αναγνωρίζει ως θεσμό εκκλησιαστικό.
      Εσύ όμως επικεντρώθηκες και έγραψες μόνο για τον σεβασμό ως προσώπων και καθόλου για την αναγνώριση τους ως Ιερή Κοινότητα, ως εκκλησιαστικό θεσμό. Δεν τον διόρθωσες για την αναγνώριση της Ιερής Κοινότητας εκκλησιαστικά. Γι΄ αυτό μίλησα για στρέβλωση.
      Άρα αν δεχθούμε τα γραφόμενα σου, είναι λάθος οι πληροφορίες του εν λόγω σχολιαστή και τελικά αναγνωρίζει την Ιερά Κοινότητα και τις άλλες μονές.

      Τέλος θα σου πω ότι εχέφρονες δεν είναι όσοι παράλογα αγιομαχούν και σχίζουν την Εκκλησία και την ίδια στιγμή υποστηρίζουν ούτε λίγο-ούτε πολύ ότι μόνο αυτοί είναι εχέφρονες και αμφισβητούν την φρόνηση όσων τους αμφισβητούν και τους κριτικάρουν και δεν συμφωνούν με την αγιομαχία τους και την σχισματική τους αντίληψη και με διάφορα άλλα παράλογα πράγματα που υποστηρίζουν που δεν στέκουν καθόλου ούτε εκκλησιαστικά ούτε λογικά!!!

      Διαγραφή
  4. Δημήτριος Χατζηνικολάου31 Ιουλίου 2025 στις 3:04 μ.μ.

    @ 31 Ιουλίου 2025 στις 11:30 π.μ. (1) Ἄν ἐγνώριζες Ἑλληνικά, θά καταλάβαινες ὅτι ἡ φράσις «Ποιός σοῦ εἶπεν ὅτι δέν τούς ἀναγνωρίζει;» ἀποτελεῖ ἀνατροπήν τοῦ πρώτου ψεύδους τοῦ ἐν λόγῳ «σχολιαστοῦ», καθώς καί τοῦ δικοῦ σου ψεύδους: «Δεν τον διόρθωσες για την αναγνώριση της Ιερής Κοινότητας εκκλησιαστικά». Συνεπῶς, δέν ἔκαμα καμμίαν ΑΠΟΛΥΤΩΣ στρέβλωσιν, ἀλλά εἶπες καί αὐτό τό ψέμμα, ἐν τῇ μανίᾳ σου νά μέ προσβάλῃς. (2) Γιά τίς συκοφαντίες/ὕβρεις σου, ὅπως «παλαιοημερολογίτα», «σχίστην τῆς Ἐκκλησίας», «ἁγιομάχον» κ.λπ., σέ πληροφορῶ τά ἑξῆς: (2α) εἰσαγωγή τοῦ Νέου Ἑορτολογίου εἶναι αἵρεσις (βλ. τό ἄρθρον μου εἰς https://www.triklopodia.gr/%CE%B4%CE%B7%CE%BC%CE%AE%CF%84%CF%81%CE%B9%CE%BF%CF%82-%CF%87%CE%B1%CF%84%CE%B6%CE%B7%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CE%BB%CE%AC%CE%BF%CF%85-%CF%84%CF%8C-%E1%BC%A1%CE%BC%CE%B5%CF%81%CE%BF%CE%BB%CE%BF%CE%B3). (2β) Αὐτοί πού εἰσάγουν εἰς τήν Ἐκκλησίαν μίαν αἵρεσιν, καθώς καί αὐτοί πού τούς ὑποστηρίζουν, αὐτοί σχίζουν τήν Ἐκκλησίαν, ὄχι ὅσοι ἀντιστέκονται εἰς τούς αἱρετικούς/σχίστας. Ἄρα ὁ παράλογος ἐν προκειμένῳ εἶσαι ἐσύ, ὄχι ἐγώ. (2γ) Συμφώνως πρός ὅλες τίς Γραφές, ὅλες τίς Συνόδους καί ὅλους τούς Πατέρες τῆς Ἐκκλησίας, ὅσοι κοινωνοῦν ἐν γνώσει μέ τούς αἱρετικούς, ὅπως οἱ γνωστοί γέροντες, «ἁγιοποιηθέντες» ὑπό τοῦ Βαρθολομαίου κατά τό «δόξαν παρ' ἀλλήλων λαμβάνοντες» (Ἰω. 5:44), ὄχι μόνον δέν εἶναι δυνατόν νά εἶναι Ἅγιοι, ἀλλά εἶναι καί Ἐχθροί τοῦ Θεοῦ. Τέλος εἰς τήν ἀντιμετώπισιν τοῦ Ἑωσφορικοῦ σου ἐγωϊσμοῦ. Τά παραπάνω τά ἔγραψα γιά τούς τυχόν ἀναγνώστας, ὄχι γιά σένα τόν ἀμετανόητον διαστρεβλωτήν τῆς Ἀληθείας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Παλαιοημερολογίτα Δ. Χατζηνικολάου, δεν έχω καμία μανία να σε προσβάλω αλλά όταν δεν είσαι σαφής ή όπου σφάλεις μην έχεις απαίτηση να μην σε διορθώνουν οι Ορθόδοξοι σχολιαστές.
      Έχεις τέχνη να προσπαθείς να δικαιωθείς και εκεί που δεν έχεις δίκαιο, όπως στην παρούσα περίπτωση
      a. Δεν υπήρχε καμία ξεκομένη φράση δική σου «Ποιός σοῦ εἶπεν ὅτι δέν τούς ἀναγνωρίζει;» στο πρώτο σου σχόλιο. Η φράση η δική σου ήταν "Ποιός σοῦ εἶπεν ὅτι δέν τούς ἀναγνωρίζει καί δέν τούς σέβεται / ἀγαπᾶ ὡς πρόσωπα / εἰκόνες Θεοῦ;". Άρα όποιος ξέρει Ελληνικά το ρήμα "αναγνωρίζει" πάει στο αντικείμενο "πρόσωπα και εικόνες Θεού" όπου τελειώνει τη πρόταση σου. Οι λέξεις εκκλησιαστικά ή Ιερά Κοινότητα δεν υπήρχαν πουθενά στο πρώτο σου σχόλιο. Άρα δεν τοποθετήθηκες με σαφήνεια στο πρώτο σου σχόλιο για την αναγνώριση της Ιερής Κοινότητας εκκλησιαστικά.
      b. Ως παλαιοημερολογίτης που είσαι, δεν είναι συκοφαντία και ύβρις να σε αποκαλεί κάποιος αυτό που είσαι. Όταν μάλιστα πιστεύεις στον αιρετικό παραλογισμό ότι δήθεν η εισαγωγή του Νέου Ημερολογίου, όπως γράφεις μόλις στο τελευταίο σου σχόλιο, χωρίς να κοκκινίζεις απο ντροπή, είναι αίρεση!!!! Έχω άδικο λοιπόν να λέω ότι έχεις τέχνη να προσπαθείς να δικαιωθείς και εκεί που δεν έχεις δίκαιο, όπως στην παρούσα περίπτωση;
      Αίρεση είναι να πιστεύει κανείς ότι η εισαγωγή του Νέου Ημερολογίου είναι αίρεση! Αυτό είναι αίρεση!
      c. Στα σχόλια μου δεν σε ονόμασα εσένα πουθενά «σχίστην τῆς Ἐκκλησίας», «ἁγιομάχον», μίλησα γενικά, όχι προσωπικά, και ο καθένας νοήμων αναγνώστης μπορεί να βγάλει τα συμπεράσματα του, κρίνοντας πόσο ταιριάζουν στην κάθε περίπτωση.
      d. Οι σύγχρονοι άγιοι δεν είναι «ἁγιοποιηθέντες» ὑπό τοῦ Βαρθολομαίου, αλλά από το Άγιο Πνεύμα αναδείχθηκαν άγιοι, γι΄ αυτό και οι περιφρονητές και υβριστές των συγχρόνων αγίων είναι αγιομάχοι και βλάσφημοι του Αγίου Πνεύματος.
      e. Εωσφορικός εγωισμός δεν υπάρχει στους υπερασπιστές της ενότητας της Εκκλησίας και των αγίων, αλλά στους σχίστες της Εκκλησίες και στους αγιομάχους!
      Τέλος!

      Διαγραφή

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου