Σάββατο 28 Ιουνίου 2025

Διάλογος Ἐπί τῆς «Ὁμολογίας Πίστεως» τοῦ Ἐπισκόπου Τυχικοῦ -- τοῦ Δημητρίου Χατζηνικολάου.

ΣΧΕΤΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ.

https://apotixisi.blogspot.com/2025/06/blog-post_37.html

Ανώνυμος/η

Δεν νομίζω ότι ο Μητροπολίτης Τυχικός εννοεί τον θείο φωτισμό ως μια τρίτη αυθαίρετη προϋπόθεση για αποτείχιση. Αυτό που μάλλον το πιο πιθανό θέλει να πει, είναι ότι πριν κάνει κάποιος την αποτείχιση, πρέπει να το σκεφτεί ψύχραιμα και πολλές φορές με προσευχή και ταπείνωση, χωρίς βιασύνες,ακρότητες,υπερβολές και συνοπτικές διαδικασίες. Όπως επίσης, δεν θεωρώ ότι καταδικάζει την αποτείχιση, αλλά,αυτό που αντιλαμβάνομαι εγώ, είναι ότι πρέπει η αποτείχιση να γίνεται κατόπιν προσευχής και πνευματικής άσκησης, με πολύ ταπείνωση και κατά Χριστόν προκοπή. Δηλαδή, η αποτείχιση να γίνεται για ΚΑΘΑΡΑ εκκλησιαστικούς και πνευματικούς λόγους και όχι για τρίτους, άλλους, ΜΗ εκκλησιαστικούς. Να μην γίνεται με άλλα λόγια "εκμετάλλευση" και "καπηλεία" της αποτείχισης από αθεολόγητους και ιδιοτελείς κύκλους.

Απάντηση

Δημήτριος Χατζηνικολάου

Προφανς, δέν διάβασες τί γραψε! Γράφει τι καθρεσεν να ερέα τς Πάφου πειδή πετειχίσθη, επε στούς πιστούς νά μήν κον τόν ποτειχισμένον π. Σάββαν Λευρεώτην κ.λπ. ρα προφανς καταδικάζει τήν ποτείχισιν, διότι δέν κηρύσσεται δθεν φανερά καμμία κατεγνωσμένη αρεσις! Βούτυρο στό ψωμί τν Οκουμενιστν εναι ατά!

Π.Π

Από τα παρακάτω τεκμαίρεται ότι απολογείται και δείχνει ότι είναι κατά της αποτειχίσεως.
Δηλώνω πάλιν και πολλάκις, ρητώς και κατηγορηματικώς, πως όλες οι κατηγορίες δεν ευσταθούν αλλά καταρρίπτονται ως χάρτινος πύργος, και συγκεκριμένα για την κατηγορία της αποτειχίσεως που γίνεται πολύς λόγος, ενδεικτικά θα αναφέρω πέντε περιπτώσεις:

α) Αύγουστος 2023: Έθεσα σε αργία ιερέα της Μητρόπολης Πάφου, που προέβη σε αποτείχιση, και τελικώς το αρμόδιο εκκλησιαστικό δικαστήριο της Ιεράς Συνόδου προχώρησε στην καθαίρεσή του.

β) 13 Φεβρουαρίου 2024: κοινοποίησα ως μητροπολίτης Πάφου, την ανακοίνωση της Ιεράς Συνόδου και επέστησα την προσοχή για τον «αγιορείτη γέροντα Σάββα Λαυριώτη».

γ) 23 Μαΐου 2024: εξέδωσα ανακοίνωση, ύστερα από επικοινωνία μου με την Ι.Μ. Ξάνθης, περί της αυτοαποκαλούμενης «γερόντισσας Άννης», που περιερχόταν την μητρόπολη Πάφου χωρίς κανονική άδεια και έκανε ομιλίες σε σπίτια.

δ) 10 Μαΐου 2025: ενημέρωσα γραπτώς τους ιερείς της Μητρόπολης Πάφου, για αρχιμανδρίτες που δεν έχουν ευλογία να ιεροπρακτούν, καθώς δεν ανήκουν σε καμία τοπική Εκκλησία και δεν αναγνωρίζουν κανένα ορθόδοξο επίσκοπο.

Ανώνυμος/η

Πατέρα Π…. σας παρακαλούμε όλοι οι Αποτειχισμένοι αποκηρύξτε την "χειροτονία" σε "επίσκοπο" ώστε να επιστρέψετε στην Αποτείχιση. Είναι κρίμα και για εσάς αλλά για το υγιές μέρος της Εκκλησίας που έχασε ένα τόσο άξιο κληρικό.

 Μάλλον χειρώτερη είναι η θεση του Ανώνυμου από αυτήν του Τυχικού. Προτείνει μία ακόμα πράξη αγαπολογίας που λεει αυτό που προέχει τώρα είναι να είμαστε αγαπημένοι. Ρωτάω λοιπόν η θέση σου αυτή είναι η ίδια και στην σωματική μοιχεία;

Μάλλον χειρώτερη είναι η θεση του Ανώνυμου από αυτήν του Τυχικού. Προτείνει μία ακόμα πράξη

Λες: το πιο πιθανό θέλει να πει, είναι ότι πριν κάνει κάποιος την αποτείχιση, πρέπει να το σκεφτεί ψύχραιμα...

Τι εννοής λοιπόν; Να μην βγη κανένας στον δρόμο με μαχαίρι; διότι η αντίδραση που συζητειται είναι απλά να διακοπή η εκκλησιαστική μνημόνευση του και σαφώς ακόμα και η καλημέρα θα συνεχίσει να υπάρχει μαζί του!!!

Λες στην συνέχεια: και πολλές φορές με προσευχή και ταπείνωση, χωρίς βιασύνες,ακρότητες,υπερβολές και συνοπτικές διαδικασίες. Τι εννοείς πάλι; Σε απατάει ο/η σύζηγος και εσύ λες να πας να προσευχηθείς και να δείξεις ταπείνωση όχι στην συνομιλία , διότι αυτό το δεχώμαστε και εμείς, αλλά στον να συνεχίσεις την σχέση γάμου μαζί του/της χωρίς βιασύνη, με ταπείνωση, χωρίς άμεση συνοπτικ'η απόφαση σε αυτό. Τονίζουμε ότι κανεις δεν είπε χρήση βίας απλά μιλάμε για το ξεκαθάρισμα τιμής. Δεν συμφωνώ με τα πράξεις σου και αυτό στο δηλώνω πάντα και μόνο μέσα από την διακοπή μνημοσύνου.

Λες ότι: πρέπει η αποτείχιση να γίνεται κατόπιν προσευχής και πνευματικής άσκησης, με πολύ ταπείνωση και κατά Χριστόν προκοπή. Τις είναι αυτά που λες!!! Πρέπει για την μετάνοια μας και για τον πνευματικό μας αγώνα να προσευχώμαστε , να έχουμε πνευματική άσκηση και ταπέινωση και όχι για την ομολογία μας. Η ομολογία μας είναι κάτι αδιαπραγμάτευτο. Δεν μας απασχολεί εξτρά, ούτε χωριστά νηστεύουμε για το αν θα ομολογείσουμε σε όποιον διαστρεβλώνει την πίστη μας.

Η τιμή, η πίστη και η ομολογία κτίζεται σε όλη μας την ζωή, όχι περιστασιακά και όταν κάποιος προδίδει τα πιστεύω μας.

Σταύρος

πηγη. ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΦΩΝΗ


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου