Κυριακή 8 Σεπτεμβρίου 2024

Διερευνώντας θέματα σχετικά με την αποτείχιση.

 



Επιμέλεια  κειμένων : πρωτοπρεσβύτερος Δημήτριος Αθανασίου (χημικός).

ΜΕΡΟΣ Α

Εισαγωγικά

Τα άρθρα που θα δημοσιεύσουμε στη συνέχεια έχουν ως σκοπό να διερευνήσουμε θέματα σχετικά με την αποτείχιση.

Ήδη από τον Ιούνιο του 2016 έχουν περάσει ΟΚΤΩ ΧΡΟΝΙΑ και θέματα, που έπρεπε να είχαν λυθεί, βρίσκονται ακόμα στο προσκήνιο για διερεύνηση.

Το πρώτο θέμα με το οποίο θα ασχοληθούμε είναι αν η αποτείχιση μετά τον Ιούνιο του 2016 είναι ΔΥΝΗΤΙΚΗ ή ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΉ. Την άποψη αυτή την διατύπωσε ο μακαριστός π.Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος και την ανέπτυξε στο βιβλίο του ΤΑ ΔΥΟ ΑΚΡΑ.

Για το θέμα της υποχρεωτικής αποτείχισης (ερμηνεία του ΙΕ κανόνα της ΑΒ Συνόδου) έχει γραφτεί  σχετικό  βιβλίο από τον π.Ε.Τρικαμηνά, το οποίο οι ενδιαφερόμενοι πρέπει οπωσδήποτε να το μελετήσουν.

Στα άρθρα που θα ακολουθήσουν  θα χρησιμοποιήσουμε αποσπάσματα κατάλληλα διαμορφωμένα από σχετικά άρθρα των π.Ε.Τρικαμηνά, Ιωάννη Ρίζου, Παναγιώτη Σημάτη, Ιωάννη Πανταζή κ.α  αρθρογράφων.

Απαραίτητες γνώσεις για τους ιερούς κανόνες (π.Δ.Α)

Οι κανόνες της Εκκλησίας πάντοτε ορίζουν τον ορθό τρόπο σκέψης και πράξης. Αυτό είναι αποτέλεσμα αφενός, ότι στηρίζονται στην Αγία Γραφή και στην αποστολική παράδοση, αφετέρου ότι θεσπίστηκαν ή επικυρώθηκαν από Οικουμενικές Συνόδους. Σύμφωνα μάλιστα με τον α΄ κανόνα της Z' Οικουμενικής Συνόδου, οι πατέρες που συμμετείχαν σ΄ αυτές και στις τοπικές, όρισαν αυτά, που είναι συμφέροντα για τους πιστούς και όντες οι ίδιοι τους φωτισμένοι από το Άγιο Πνεύμα, είναι σίγουρο ότι και αυτά που αποφάσισαν είναι άγια και φωτισμένα. Η αξία των ιερών κανόνων είναι ουσιαστικά επιβεβλημένη από το ίδιο το Άγιο Πνεύμα, που φωτίζει τους Πατέρες της Εκκλησίας και στη συνέχεια τους συντάσσουν για να ορίσουν με αυτό τον τρόπο, την ορθοπραξία των πιστών. Η αξία, το κύρος και το αλάθητο των ιερών κανόνων δηλώνεται και στον β' κανόνα της Πενθέκτης Οικουμενικής Συνόδου, ο οποίος οριοθετεί, προστατεύει τον εκάστοτε κανόνα, αποτρέποντας την παραχάραξη του γράμματος και του πνεύματος οποιουδήποτε κανόνα. Η παραμικρή αλλοίωση του περιεχομένου ενός κανόνα είναι κατακριτέα, «καί μηδενί ξεναι τούς προδηλωθέντας παραχαράττειν κανόνας ή θετεν, ή τέρους παρά τούς προκειμένους παραδέχεσθαι κανόνας, ψευδεπιγράφως πό τίνων συντεθέντας, τν τήν λήθειαν καπηλεύειν επιχειρησάντων »(  ΡΑΛΛΗ Γ. ΠΟΤΛΗ Μ., Σύνταγμα Θείων και Ιερών Κανόνων, τ. Β΄, εκδ. Ρηγόπουλου, Θεσσαλονίκη 2002, σ. 308).


Ένα άλλο στοιχείο που ενισχύει την αξία των ιερών κανόνων είναι η διαχρονικότητά τους. Εκείνο όμως που πρέπει οπωσδήποτε να προσέξουμε είναι η ερμηνεία και η εφαρμογή των κανόνων. Η εκκλησιαστική ιστορία μας δείχνει τους τρόπους εφαρμογής των κανόνων και ιδιαίτερα αυτών  των κανόνων που έχουν σχέση με θέματα πίστεως.

Το κύρος των ι.κανόνων είναι απόλυτα περιβεβλημένο με θεία ισχύ γιατί οι ι.κανόνες έγιναν με την έμπνευση αυτού του αγίου Πνεύματος. Είναι έργο δικό Του. Έτσι οι ι.κανόνες μαζί με την αγία Γραφή αποτελούν τους δύο πνεύμονες της Εκκλησίας, τους οποίους οι χριστιανοί, όχι μόνο πρέπει να ευλαβούνται και να σέβονται, αλλά να ζούν και να αναπνέουν με αυτούς.

Η τήρηση των ι. κανόνων δεν είναι προαιρετική, ούτε πρόκειται για «σημείο αναφοράς στην τελειότητα προς την οποία πρέπει να τείνουμε», είναι υποχρεωτική, και όταν αυτό δεν συμβαίνει θα πρέπει να είμαστε εν μετανοία και εξομολογήσει, και βιαστικά να φροντίζουμε να επανέλθουμε στην ακρίβεια της ορθοδοξίας και ορθοπραξίας, χωρίς να σημαίνει ότι αυτά τα δύο, βιούμενα ή εξεταζόμενα, είναι χωριστά. Διότι με την άμβλυνση που επήλθε στη πνευματική ζωή των χριστιανών, οι κανόνες έχουν απορροφηθεί από την οικονομία και η οικονομία έχει γίνει κανόνας, σαν ένα είδος «κανονικού Μονοφυσιτισμού»!!!

Οι ι.κανόνες δεν απέχουν από το δόγμα, ούτε βρίσκονται πλησίον αυτού, έστω και πολύ κοντά, αλλά συνυπάρχουν, αλληλοπεριχωρούνται, ως ενιαία ιερό μέγεθος, που οδηγεί και αποκαλύπτει την αλήθεια και προσφέρει ύδωρ ζωής αιωνίου.

Οι «ι.Κανόνες» δεν «τιμωρούν», αλλά μάλλον «κανονίζουν» την απόκλιση από την ορθοδοξία και ορθοπραξία, δεν αμνηστεύεται το αμάρτημα, αλλά «κανονίζεται» δεόντως κατά τα προβλεπόμενα υπ’ αυτών.

 


ΘΕΜΑ Α. "Ο 15ος Κανόνας της Πρωτοδευτέρας Συνόδου είναι δυνητικός και όχι υποχρεωτικός δια τους κληρικούς"
.


Δηλαδή, ότι άμα θες αποτειχίζεσαι και άμα θες κάθεσαι  με τους αιρετικούς. Δηλαδή, πώς πολεμάς την αίρεση, αφού κοινωνάς με τους αιρετικούς;
Kατ
τν άγιο Θέοδωρο τον Στουδίτη «δέν μπορες νά καταγγέλης τήν αρεσι καί συγχρόνως νά συνοδοιπορς κκλησιαστικά μέ τούς αρετικούς»!

Διότι, όπως λένε οι Άγιοι, εχθροί του θεού δεν είναι μόνο οι αιρετικοί, αλλά και αυτοί που κοινωνούν με αιρετικούς.

Ο αγ.Θεόδωρος ο Στουδίτης επί του θέματος τούτου αναφέρει τα εξής:

 

 «...ειδυία ότι αίρεσις, φεύγη την αίρεσιν, ήγουν τους αιρετικούς, του μήτε κοινωνείν αυτοίς μήτε αναφέρειν εν τη ευαγεστάτη αυτής μονή επί της θείας Λειτουργίας˙ ότι μέγισται απειλαί κείνται παρά των αγίων εκφωνηθείσαι τοις συγκαταβαίνουσιν αυτοίς μέχρι και εστιάσεως. ει δε λέγοι η οσιότης σου, πως αυτή προ της λεηλασίας τούτο ουκ είπομεν, αλλ’ ότι και ημείς εμνημονεύομεν των εν τη Βυζαντίδι, εκείνο γινωσκέτω, ότι ούπω σύνοδος ην ουδέ εκφωνηθέν υπήρχε το πονηρόν δόγμα και ανάθεμα˙ και προ τούτων ουκ ην ασφαλές αποστήναι των παρανομούντων τελείως ή το φεύγειν μόνον την προφανή κοινωνίαν αυτών, οικονομία δε πρεπούση, αναφέρειν έως καιρού. επεί δε εξήλθεν εις προύπτον η αιρετική ασέβεια διά συνόδου εις τουμφανές, δεί άρτι και την σην ευλάβειαν συν πάσιν ορθοδόξοις παρρησιάζεσθαι διά του μη κοινωνείν τοις κακοδόξοις μηδέ αναφέρειν τινά των εν τη μοιχοσυνόδω ευρεθέντων ή ομοφρονούντων αυτή. και γε δίκαιον, όσιε πάτερ, κατά πάντα σε όντα φερωνύμως θεόφιλον, φιλείν και εν τούτω τον θεόν˙ εχθρούς γαρ θεού ο Χρυσόστομος ου μόνον τους αιρετικούς, αλλά και τους τοις τοιούτοις κοινωνούντας μεγάλη και πολλή τη φωνή απεφήνατο» (Επιστολή 39, Θεοφίλω ηγουμένω, Φατούρος σελ. 113, στιχ. 51· Ρ.G. 99, 1045D).


ΣΧΟΛΙΑ. Ιωάννη Ρίζου.

Πρέπει να γνωρίζουμε, ότι δυνητικοί Κανόνες στο Ιερό Πηδάλιο δεν υπάρχουν.

Β) Αν η Εκκλησία προβάλλει την Αποτείχιση ως μία προαιρετική δυνατότητα, αυτό σημαίνει ότι όποιος θέλει αποτειχίζεται και όποιος θέλει δεν αποτειχίζεται. Αυτό σημαίνει επίσης ότι, αυτός που δεν αποτειχίζεται (και παραμένει υπο ενός κακοδόξου επισκόπου μη  καταδικασθέντως συνοδικά)  δεν βλάπτεται πνευματικά από την κοινωνία μαζί του και από το κήρυγμά του. Γιατί θα ήταν παράλογο η Εκκλησία να πρότεινε στον πιστό μία επιλογή που θα τον έβλαπτε πνευματικά. Αν όμως παραμένοντας ο πιστός σε κοινωνία με τον (κακόδοξο και μη καταδικασμένο) επίσκοπο, δεν βλάπτεται πνευματικά, τότε γιατί ο κακόδoξος Επίσκοπος να παραπεμφθεί στη Σύνοδο με το ερώτημα της καταδίκης και της καθαίρεσης; Ας κάτσει στον θρόνο του ισοβίως κι ας συνεχίσει να διδάσκει ό,τι θέλει, αφού κανείς δεν βλάπτεται.

Επιπλέον,

¨Πώς είναι «δυνητικός» ο 15ος Κανόνας, όταν οι Αποστολικές Διαταγές διατάσσουν: «Να φεύγετε από τους φθοροποιούς ποιμένες, γιατί, όπως το πρόβατο που ακολουθεί καλό ποιμένα, γλυτώνει από τον λύκο, έτσι κι αυτό που ακολουθεί κακό ποιμένα θα αντιμετωπίσει μπροστά του τον θάνατο»;

¨Πώς είναι «δυνητικός» ο 15ος Κανόνας, όταν η Ζ  Οκουμενικ Σύνοδος αποφαίνεται: «Τοις κοινωνούσιν εν γνώσει [με τους αιρετικούς] ανάθεμα»; 

¨Αν είναι δυνητικός ο Κανόνας, γιατί μετά την καθαίρεση του Βέκκου, καθαιρέθηκαν κι όλες οι χειροτονίες που έκανε πριν καθαιρεθεί; Και μάλιστα εξαγιάσθηκε πάλι και ο ναός της Αγίας Σοφίας;

¨Πώς είναι «δυνητικός» ο 15ος Κανόνας, όταν ο Άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς λέει πως, όσο πιο πολύ απομακρύνομαι από τον Καλέκα (ο οποίος δεν ήταν μη καταδικασμένος,εν ενεργεία  πατριάρχης), τόσο πλησιάζω τον Θεό; Πώς η συνέχιση της κοινωνίας με τον Καλέκα ήταν δυνητική; Και πώς αλλού λέει: «Να φεύγουμε από αυτούς που δεν παραδέχονται τις ερμηνείες των Πατέρων και αποπειρώνται να διδάσκουν τα αντίθετα. Και ναι μεν,λένε τις ίδιες λέξεις υποκριτικά, το δε ευσεβές νόημά τους το διώχνουν. Να φεύγουμε από αυτούς όπως όταν συναντάμε φίδια»;  Είναι οφθαλμοφανές ότι ο Άγιος αναφέρεται σε διδασκάλους εντός της Εκκλησίας, μη καθηρημένους. Γιατί, αν ήταν συνοδικά κατάδικασμένοι, δεν θα δίδασκαν μέσα στην Εκκλησία και ούτε οι χριστιανοί θα αποτελούσαν το  ακροατήριό τους.

¨Πώς είναι «δυνητικός» ο 15ος Κανόνας, όταν  ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος τονίζει: «Τι ποιείς, άνθρωπε; Παρεβιάσθη ο νόμος, κατεφρονήθη  σωφροσύνη, πλημμελήματα τοσαύτα ετολμήθη παράτινος των ιερωμένων, τα άνω κάτω γέγονε, και ου φρίττεις; …αλλά και κοινωνείς;».

¨Πώς είναι «δυνητικός» ο 15ος Κανόνας, όταν ο Ζ  Κανν της Γ  Οικουμενικής Συνόδου ορίζει τις μέγιστες εκκλησιαστικές ποινές σε κληρικούς και λαϊκούς που ασπάζονται τα «μιαρά και διεστραμένα δόγματα των αιρετικών»; Και βέβαια ο Κανόνας αναφέρεται σε κληρικούς και λαϊκούς που είναι μέλη της Εκκλησίας μας, γιατί, πού ακούστηκε, να επιβάλλονται ποινές σε μέλη ξένων, αιρετικών «εκκλησιών»;

    Πώς είναι «δυνητικός» ο 15ος Κανόνας, όταν: η απόφαση της Συνόδου του 1351 που αναθεμάτισε τον Βαρλαάμ και τον Ακίνδυνο όριζε να διακόπτουμε την κοινωνία, όχι μόνο με τους αιρετικούς, αλλά και με όσους κοινωνούν μαζί τους, τους οποίους αν είναι κληρικός «πάσης ιερατικής λειτουργίας απογυμνώμεν»… «κι αν είναι λαϊκός την ιδίαν [ακοινωνησίαν] καθυποβάλλομεν»;   

   Ο π. Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος λέει ότι δεν είναι υποχρεωτική η Αποτείχιση, επειδή η Εκκλησία δεν έχει θεσπίσει ειδικούς Κανόνες και μάλιστα αυστηροτάτους για όσους δεν αποτειχίζονται και παραμένουν υπό αιρετίζοντα Επίσκοπο.  Μα, η εντολή του Κυρίου να φεύγουν τα πρόβατα στη φωνή ξένου ποιμένα (Ιω.ι΄5), η διδασκαλία των Πατέρων και ο βίος των Αγίων δεν είναι το άπαν των Κανόνων; Ακολουθώντας τους, δεν ακολουθούμε τις θείες Εντολές; Υπάρχει περίπτωση οι Κανόνες να νομοθετούν αντίθετα από τα λόγια του Κυρίου;

    ΑΝ ΟΛΟΙ ΟΙ ΠΑΤΕΡΕΣ ΕΠΙΣΗΜΑΙΝΟΥΝ ΚΑΙ ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΟΥΝ ΓΙΑ ΤΟΝ ΜΟΛΥΣΜΟ ΜΕ ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕ ΤΟΥΣ  ΑΙΡΕΤΙΚΟΥΣ ΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ Η ΣΥΝΕΧΙΣΗ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΜΑΖΙ ΤΟΥΣ ΝΑ ΕΙΝΑΙ «ΔΥΝΗΤΙΚΗ»;

Δεν υπάρχει καλύτερος ερμηνευτής του ΙΕ Κανόνος, από τον ίδιο τον Πρόεδρο της Συνόδου που τον εξέδωσε. Λέει λοιπόν ο Μ. Φώτιος: «Αιρετικός είναι ο ποιμήν; Τότε είναι λύκος. Να φεύγετε από αυτόν αστραπιαία ακόμα κι αν σας φαίνεται πράος. Να μην έχετε κοινωνία μαζί του, όπως αποφεύγετε το δηλητήριο του φιδιού… Ορθόδοξος είναι ο ποιμένας και δεν ακολουθεί την αιρετική φατρία; Υποταχτείτε σε αυτόν σαν να κάθεται στη θέση του Χριστού.» «Φύγε» λέει ο Μ. Φώτιος, και όχι: «αν θέλεις φύγε»! Ούτε «ρώτα τον Επίσκοπό σου» λέει, ούτε «περίμενε την Σύνοδο να αποφασίσει» λέει, αλλά μόνο «φύγε» από τον «λύκο» επιτάσσει.

8 σχόλια:

  1. Διαβαζω : " Ήδη από τον Ιούνιο του 2016 έχουν περάσει ΟΚΤΩ ΧΡΟΝΙΑ και θέματα, που έπρεπε να είχαν λυθεί, βρίσκονται ακόμα στο προσκήνιο για διερεύνηση. "
    Απαντώ :Και στον Οδησσέα και σε πολλους απο σας που διαβάζετε αυτή την ιστοσελίδα έχω απο το 2004 βάλει το ερώτημα τι επιπτώσεις έχει η μνημόνευση του Παπα στο το Πατριαρχικό Συλλείτουργο στον Ναό Αγίου Απολλιναρίου στην Ραβέννα της Ιταλίας, τον Ιούλιο του 2002 και η κοινωνία καρδιναλίων που έγινε τότε .
    Είναι ανάλογο ή οχι με εκείνα τα συλείτουργα στα οποία μνημονεύτηκε ο Παπας στο παρελθόν πχ στο συλλείτουργο στον Ναό της Αγίας του Θεού Σοφίας την 12η Δεκεμβρίου 1452 ?Σε εκείνη την λειτουργία στη λειτουργία μνημονεύθηκε ο Πάπας Νικόλαος καθώς και ο Πατριάρχης Γρηγόριος . Η Ιερή Παράδοση αναφέρει Την θεία Χάρη να αναχωρεί σαν φωτεινή νεφέλη .
    Ο κόσμος απογοητευμένος ζητούσε απάντηση στο ερώτημα του «καὶ ἡμεῖς τί ποιήσωμεν;». Η απάντηση του Σχολάριου, η οποία διατυπώθηκε εγγράφως και αναρτώμενη στη πόρτα του κελιού του, ανέφερε τα εξής. «Ἄθλιοι Ῥωμαῖοι εἰς τί ἐπλανήθητε καὶ ἀπομακρύνατε ἐκ τῆς ἐλπίδος τοῦ Θεοῦ, καὶ ἠλπίσατε εἰς τὴν δύναμιν τῶν Φράγκων, καὶ ἐν τῇ πόλει ἐν ᾖ μέλλει φθαρῆναι, ἐσχάσατε καὶ τήν εὐσέβειαν σας. Ἔλεος μοι, Κύριε, μαρτύρομαι ἐνώπιον σου ὅτι ἀθῶος εἰμι τοῦ τοιούτου πταίσματος. Γινώσκετε, ἄθλιοι πολῖται, τί ποιεῖτε καὶ σὺν τῷ αἰχμαλωτισμῷ ὅς μέλλει γενέσθαι εἰς ὑμᾶς, ἐσχάσατε καὸ τὸ πατροπαράδοτον καὶ ὡμολογήσατε τὴν ἀσέβειαν, οὐαὶ ὑμῖν ἐν τῷ κρίνεσθαι».
    Ο ναός της Αγίας Σοφίας παρέμεινε κλειστός μέχρι και την παραμονή της Άλωσης, το Μάη του 1453, αφού ο λαός που αποστρεφόταν την ένωση, τον θεωρούσε «μολυσμένο και καταφύγιο δαιμόνων» έπειτα από το συλλείτουργο. Κληρικοί, νεωκόροι και αρκετοί μοναχοί, δεν ήθελαν να κοινωνήσουν από χέρι ιερέα που παρέστη στην τελετή, ενώ αναφέρεται ότι, όταν οι πιστοί έσπευδαν να εξομολογηθούν εν όψει του Πάσχα, ερωτούνταν από τους πνευματικούς τους αν κοινώνησαν από αιρετικό ή αν ακόμα «άκουσαν» Θεία Λειτουργία από χείλι ενωτικού ιερέα. Αν ίσχυε ένα εκ των προαναφερθέντων, το επιτίμιο και ο κανόνας ήταν αυστηρά, ενώ τους απαγορεύετο να ξανακοινωνήσουν από σχισματικό ιερέα, καθώς δεν ίσχυε ούτε η χειροτονία του, ούτε η θεία κοινωνία που επιτελούσε. Κατά το Δούκα, αρκετοί ήταν αυτοί που δε δέχτηκαν ούτε καν αντίδωρο από το συγκεκριμένο συλλείτουργο, μιας και το θεωρούσαν μίασμα.
    Ο ναός ξανανοιξε Στις 28 Μαΐου για την τελευταία λειτουργία στην Αγία Σοφία .....
    Το λοιπόν υπάρχει δεδικασμένο ? Ηταν η οχι αιρετικός ναός πλέον η Αγία Σοφία ? Ηταν η όχι ανευ ΘΕΊΑΣ ΧΑΡΙΤΟΣ ? ΗΤΑΝ Η ΟΧΙ ΚΑΤΗΚΗΤΉΡΙΟΝ ΔΑΙΜΌΝΩΝ ? Τι λέτε για την εξήγηση του ονειρου του πορθητη απο τον Αγιο Γεννάδιο οτι δεν έμειναν 5 χριστιανοί στην πόλη ?
    συνεχίζεται ....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Δεν έχει δίκαιο μήτε ο κ. Ρίζος, μήτε ο sotirio, μήτε οι στηρίζοντες την θεωρία της υποχρεωτικής αποτείχισης!
    Λάθος μεγάλο!! Ακόμα να το πάρουν χαμπάρι;;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Σε όσους λένε " Έτσι οι ι.κανόνες μαζί με την αγία Γραφή αποτελούν τους δύο πνεύμονες της Εκκλησίας, τους οποίους οι χριστιανοί, όχι μόνο πρέπει να ευλαβούνται και να σέβονται, αλλά να ζούν και να αναπνέουν με αυτούς.
    " Απαντάμε : ΟΧΙ ΜΟΝΟ Η ἡ Οἰκουμένη ὡς συμπεφώνηκεν εις τους γραπτους ιερούς κανόνες άλλα και η εκκλησία σε όλη την ορθοδοξη οικουμενη αναφέρει στα κοντακια και τα απολυτίκια και σε όσα αναφέρονται στις λειτουργίες ... όσα οι ορθοδοξες εικόνες θεολογουν και σε όσα ΠΡΟΦΟΡΙΚΑ παραλάβεμε ...
    «Οἱ Προφῆται ὡς εἶδον, οἱ Ἀπόστολοι ὡς ἐδίδαξαν, ἡ Ἐκκλησία ὡς παρέλαβεν, οἱ Διδάσκαλοι ὡς ἐδογμάτισαν, ἡ Οἰκουμένη ὡς συμπεφώνηκεν, ἡ χάρις ὡς ἔλαμψεν, ἡ ἀλήθεια ὡς ἀποδέδεικται, τὸ ψεῦδος ὡς ἀπελήλαται, ἡ σοφία ὡς ἐπαρρησιάσατο, ὁ Χριστὸς ὡς ἑβράβευσεν, οὕτω φρονοῦμεν, οὕτω λαλοῦμεν, οὕτω κηρύσσομεν Χριστόν τὸν ἀληθινὸν Θεὸν ἡμῶν καὶ τοὺς Αὐτοῦ Ἁγίους ἐν λόγοις τιμῶντες, ἐν συγγραφαῖς, ἐν νοήμασιν, ἐν θυσίαις, ἐν ναοῖς, ἐν εἰκονίσμασι… Αὕτη ἡ πίστις τῶν Ἀποστόλων, αὕτη ἡ πίστις τῶν Πατέρων, αὕτη ἡ πίστις τῶν Ὀρθοδόξων, αὕτη ἡ πίστις τὴν Οἰκουμένην ἐστήριξεν»…
    Και όταν λέμε ἡ Οἰκουμένη ὡς συμπεφώνηκεν, ΔΕΝ ΕΝΟΟΥΜΕ μονο τις 7 πρώτες αλλά όλες τις οικουμενικές ( και την 8 και την 9) και όλες τις πανορθόδοξες και όχι μόνο αυτές αλλά και τις τοπικές που έχουν αιωνες τώρα ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΗ αποδοχή . ΚΑΙ ΑΝ ΔΕΝ ΤΙΣ ΑΝΑΦΕΡΕΙ ΤΟ ΠΗΔΑΛΙΟ και δογματίζει τα αντίθετα αυτό δεν συμαίνει οτι αυτές είναι ανύπαρκτες αλλά οτι το πηδάλιο σφάλει .
    Και δεν ειναι μόνο αυτές .
    πχ οἱ Διδάσκαλοι ὡς ἐδογμάτισαν Ο Αγιος Κοσμάς ο Ισαπόστολος εδογματισε οτι Παπας είναι ο Αντίχριστος και αυτόν να αναθεματιζεται και υπάρχει αγιοπατερική συμφωνία επι αυτου και η 8 οικουμενική αναθεματισε το φιλιοκβε και σαφείς εντολές του Αγιου Μαρκου του Ευγενικού .
    ὁ Χριστὸς ὡς ἑβράβευσεν πχ πως εβράβευσε τον άγιος Ερμινίγγελδο που σιχάθηκε και αποστραφηκε το μολυσμα των αιρετικών

    Αν πας στην Ρώμη σου δείχνουν ανακτορα που κτήσανε οι ομοφυλόφιλοι καρδηνάλιοι για τους ερωμένους τους . Τι λένε στους πιστούς ? Εμείς έχουμε και το καρπουζι εμείς και το μαχαίρι , εμεις καναμε τον νόμο έμεις τον εξηγούμε και τι σε κόφτει έσενα το τι είμαστε εμείς ? Και υπόδικοι να είμαστε ... μας εχει καθαιρέση ο Παπας ? Δεν μας έχει ... αρα έχουμε την Θεία Χαρη και ΟΤΙ ΣΟΥ ΛΕΜΕ ΕΜΕΙΣ ΘΑ ΠΙΣΤΕΥΕΙΣ ακόμα και αν βλέπεις τα αντίθετα ... υπακοή ... υπακοή ... υπακοή ..
    .
    Και αν νομίζεις αναγνωστη οτι αναφέρομαι στην λεγομένη πορνοκρατία της παπικής αυλής λίγο πριν το σχήσμα δες ΤΩΡΑ σε πόσες χώρες του κόσμου ποσες χιλιάδες καταδίκες υπάρχουν για ιερείς του αντίχριστου που βιασαν παιδακια .
    Τα έχουμε ξανακούσει αυτά Και όταν πήγε να το παίξει ο Πάπας "χριστός" στην Θέση του Χριστού και άλλο ευαγγέλιο να διδάξει απο αυτόν αποτειχιστίκαμε .
    Αυτός ο καρκινος ο Αντίχριστος έκανε μετάσταση με τους φριμασόνους πανκοσμια σε όλες τις Θρησκείες και εδώ .
    Στην Θεση του Πάπα βαλανε την φριμασονια ! Και στην Θέση του Ιησού τον αντίχριστο "Ιησού " της φριμασονίας
    Η ταμπακέρα είναι μία .
    Αυτός ο Θεός που μας παρουσιάζει σαν ΧΡΙΣΤΟ ο αντίχριστος πατριαρχης και η ληστρική του κολυμβαρίου ειναι ο θεός του Παπα , ο Θεός των Μασόνων , ο διάολος .
    Και αυτό το "αλλο ευαγγελιο " που κρατάνε λεσβίες επισκοπίνες και ομοφιλόφιλοι επίσκοποι και ευαγγελίσζνται το πολιτευμα των Σοδόμων και αγγελος να κατεβεί ανάθεμα .
    Εδώ είναι Βαλκάνια και η κατσίκα δεν μασάει ταραμά .
    Ει τις ου φιλεί τον Κύριον Ιησούν Χριστόν, ήτω ανάθεμα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. sotirio δεν είναι ορθόδοξα αυτά που γράφεις! Σύνελθε!

      Διαγραφή
  4. Απάντηση στο "Ανώνυμος9 Σεπτεμβρίου 2024 στις 6:36 μ.μ.
    sotirio δεν είναι ορθόδοξα αυτά που γράφεις! Σύνελθε! "
    Για έναν Παπικό που θεωρεί τον εαυτό του ορθόδοξο η Θεολογια που τα 4 πατριαρχεία αποτειχίστικαν απο τον πάπα δεν είναι ορθόδοξη .
    Στην Περίπτωση του Βεκου πχ
    Ο Πατριαρχης είχε την σύνοδο και τον αυτοκρατορα μαζί του οταν μνημόνευσε Παπα . Και οι επι Βεκου μαρτυρίσαντες ΠΡΙΝ απο συνοδική καταδίκη του κόψανε το μνημόσυνο . Και ξέρουμε οτι ηταν τα μυστήρια του Βεκου ήταν του εχθρού του Θεου και οι ναοι που μνημονεύτηκε κατοικία δαιμονιων . Και ξανα καθιερώθικε πχ ο ναός της Αγίας του Θεού Σοφίας πριν χρησιμοποιηθεί ξανά . Μετά καταδικάστικε και ο Βεκος και η σύνοδος του . Και έχουμε οτι και οι χειροτονίες του επίσης κρίθηκε οτι δεν είχαν Θεία Χαρη ...
    Βεβαια αυτή η Θεολογία , η Ορθόδοξη Θεολογία δεν είναι ορθόδοξη για τους Παπικούς . Και για κάτι σαν τον Ζήση " ξεχνάνε " να μας σχολιάσουν πχ οχι μόνο γιατί ΠΡΟ ΣΥΝΟΔΙΚΗΣ ΚΑΤΑΔΙΚΗΣ κόψανε οι μοναχοί το μνημόσυνο αλλά και λέγανε τραπεζα δαιμονίων και ναο δαιμονίων που χρειαζόταν επανακαθιαίρωση την Αγία Σοφία επειδή απλά μνημόνευσε ΠΑΠΑ .
    Το αν με βλέπεις σαν ορθοδοξο ή αιρετικό έχει να κάνει με το ότι είμαστε σε διαφορετικές οχθες . Σε διαφορετικές πίστεις .
    Ο δικός μου είναι ο Θεός των οσιομαρτύρων επι Βέκου και τον ομολογώ .
    Ο δικός σου ποιός είναι ? Είναι ο κοινός Θεός του Παπα και του Βαρθολομαίου και κάθε αιρετικής εκκλησίας που αναγνώρισε το κολιμπαρι ?
    Εαν είναι αυτός κατάλβε οτι διαφορετικό Θεό λατρεύω εγώ και αλλο εσύ .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μάθε πρώτα sotirio να μην είσαι αγιομάχος!
      Να μην κοροϊδεύεις τον π. Θεόδωρο Ζήση!
      Μάθε να μην βλασφημείς τα ιερά Μυστήρια!
      Μάθε πρώτα να σέβεσαι το Ιερό Πηδάλιο!
      Μάθε να μην είσαι βλάσφημος του Αγίου Πνεύματος και μετά μιλάμε!

      Διαγραφή
    2. Ο Θεός των Ορθοδόξων και του π. Θεόδωρου Ζήση είναι ο Θεός της Μίας Αγίας Καθολικής και Αποστολικής Εκκλησίας!

      Δεν πιστεύουμε, ό,τι πιστεύει ο Βαρθολομαίος και ο κάθε Βαρθολομαίος και κάθε ανάξιος κληρικός.

      Εσύ όμως βλασφημάς το Άγιο Πνεύμα με τα σχόλια σου!
      Και είσαι μαζί με τους οικουμενιστές, στην ίδια μερίδα!

      Διαγραφή
  5. διαβαζω : Μάθε πρώτα sotirio
    Για δίδαξε με ? Πρέπει να σεβαστώ αγιοποιήσεις Αθηναγόρα Βαρθολομαίου ?
    Αγιοποιήσεις που συνδράμουν την μη αντίσταση στο έργο των Παπικών που μεσω μασόνων και οικουμενιστών και διαθρησκευτικου οικουμενισμου θελουν να παρουσιάσουν τον μακαρά το Αντίχριστο σαν τον "Χριστό " της πανθρεισκίας ?
    Σε ποιά εποχή και σε ποια αιρεση οι αγιοποιήσεις των αιρετικών έγιναν σεβαστές ? Σε ποιά εποχή οι αιρετικές εκκλησίες δεν ξανα ενκαινιαστηκαν γιατί ήταν κατοικίες δαιμόνων ? Ο Ωριγένης ας πουμε ήταν αγιος για τους αιρετικούς . Σεβαστικαν την αγιοτητα του οι ορθοδοξοι ?

    2 ) διαβαζω " Να μην κοροϊδεύεις τον π. Θεόδωρο Ζήση! "
    Για διδαξε με . Αν ζούσε στην εποχή του Βεκου και συνιστούσε εκκλησιασμό στους ναούς του Βεκου τί θα άκουγε απο εκείνους που ήταν στην θέση που σήμερα είμαι ?
    Διαβαζω :Μάθε να μην βλασφημείς τα ιερά Μυστήρια!
    Για δίδαξε με . Οποιος εξισώνει την Οστια με την Θεία Κοινωνία σέβεται τον Θεό ? Τι είναι η θυσία των αιρετικών ? Δεν είναι θυσία σε είδωλα ? Το να λές το ειδολόθυτο θεία κοινωνία ειναι σεβασμός στα Ιερά Μυστήρια ?
    Διαβαζω " Μάθε πρώτα να σέβεσαι το Ιερό Πηδάλιο! "
    Πόσο ιερή είναι μια συλλογή κανόνων που περιορίζει τους κανόνες στην ουσία στις 7 , μαχεται την 8 και 9 οικουμενική , προωθεί την δυτική εκλησιολογια και "αναγένηση " αγνοεί τις πανορθοδοξης , επιχηρηματολογεί υπερ της απαγορευμενης απεικόνησης της Αγίας Τριαδας της γνωστης ως φιλιόκβε με την οποία μάλιστα ειναι εικονογραφημένο ?
    Διαβαζω " Μάθε να μην είσαι βλάσφημος του Αγίου Πνεύματος και μετά μιλάμε " Βλασφημία στο Αγιο Πνεύμα είναι η ΑΜΕΤΑΝΟΙΣΪΑ
    Για να μετανοήσω το λοιπόν για δίδαξε με .

    Λέω οτι ο γυμνοκόλης Θεός του Πάπα που αποικονίζεται στην Καπέλα Συχτίνα είναι ο διάβολος και ότι ο Πάπας είναι Αντίχριστος Εαν ο Πάπας είναι πρώτος επισκοπος του Θεού και οχι Αντίχριστος όπως λέει ο Πατροκοσμας τότε σωστά τον μνμονεύει ο Βαρθολομαίος . Σωστα ΤΌΤΕ συνπροσευχεται και συνλειτουργεί . Και τότε η αποτείχηση είναι σαν την ΑΝΤΑΡΣΙΑ ΤΟΥ ΚΟΡΕ και είθε να ανοίξει η γή , να κατεβώ ζωντανός στον Αδη . Είναι ορθόδοξος ? Δίδαξε με !
    Είθε ο Αληθινός Θεός να φωτίζει και μένα και σένα . Και είθε να επιτημήσει ο Κύριος όποιον πλανά τον ΛΑΌ ΤΟΥ θΕΟΎ .

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου