Δευτέρα 15 Απριλίου 2024

Περί κοινού εορτασμού του Πάσχα μετά των ετεροδόξων (+ μακαριστός π. Επιφάνιος Θεοδωρόπουλου)΄-Δεύτε διαλεχθωμεν



Eισαγωγικά.

Αναδημοσιεύουμε από αντι-οικουμενιστικό ιστολόγιο το παρακάτω κείμενο του π.Επιφανίου Θεοδωρόπουλου "περί του κοινού εορτασμού του Πάσχα μετά των ετεροδόξων". 

Επειδή στο συγκεκριμένο ιστολόγιο ΑΠΑΓΟΡΕΥΟΝΤΑΙ ΑΥΣΤΗΡΑ ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ (μια ακόμα έκφραση της αντι-οικουμενιστικής δημοκρατίας !!!!!!), το αναδημοσιεύουμε ώστε να αρχίσει μια συζήτηση για το θέμα του κοινού εορτασμού του Πάσχα. Θα παρακαλέσουμε τους αναγνώστες που επιθυμούν να σχολιάσουν επωνύμως, να γράφουν  σχόλια σχετικά με τα γραφόμενα στο κείμενο. 

Σχόλια εκτός του περιεχομένου του κειμένου δεν θα δημοσιεύονται. Η δημοσίευση δεν έχει σκοπό να αρχίσουμε μια ατέρμονη συζήτηση για το παλαιό και νέο ημερολόγιο.

π.Δ.Α

---------------------------------------------------------------------------------------------------

Η Εκκλησία δεν συσκέπτεται επί ίσοις όροις μετά των αιρετικών.

Η Εκκλησία της Ελλάδος, αν ευρεθή ενώπιον προτάσεως περί κοινού εορτασμού του Πάσχα ή οιασδήποτε άλλης εορτής μετά των ετεροδόξων, οφείλει να αρνηθή και συζήτησιν καν περί του θέματος. Τοιαύτη συζήτησις πρέπει να αποκλεισθή παντί σθένει και πάση θυσία, διότι αποτελεί ανατροπήν εκ των θεμελίων της Ορθοδόξου Δογματικής και ιδία της Εκκλησιολογίας. Ή πιστεύομεν ότι είμεθα η Μία, Αγία, Καθολική και Αποστολική Εκκλησία ή δεν πιστεύομεν. Η Ορθόδοξος Εκκλησία, πεποιθυία ότι αύτη και μόνη είνε το Σώμα του Χριστού, ο στύλος και το εδραίωμα της Αληθείας, το Ταμείον της Χάριτος, το Εργαστήριον της Σωτηρίας, ενδιαφέρεται μεν ζωηρότατα περί της εις αυτήν επιστροφής των πεπλανημένων, αδιαφορεί όμως τελείως περί των εσωτερικών αυτών ζητημάτων, εν όσω ούτοι μένουν εν τη πλάνη. Η Α’ Οικουμενική Σύνοδος ηθέλησε να θεσπίση κοινόν εορτασμόν, αλλά διά τα μέλη της Εκκλησίας, ουχί διά τους εκτός αυτής ευρισκομένους. Δεν συνεζήτησεν ούτε μετά των Γνωστικών, ούτε μετά των Μαρκιωνιτών, ούτε μετά των Μανιχαίων, ούτε μετά των Μοντανιστών, ούτε μετά των Δονατιστών, ίνα εύρη βάσιν συνεννοήσεως περί κοινών εορτασμών. Και ότε βραδύτερον απεκόπησαν εκ του Σώματος της Εκκλησίας οι Αρειανοί, οι Νεστοριανοί, οι Μονοφυσίται, οι Εικονομάχοι κλπ. κλπ., η Εκκλησία ουδέποτε διενοήθη να προέλθη εις συνεννοήσεις μετ’ αυτών προς θέσπισιν κοινού εορτασμού είτε του Πάσχα είτε οιασδήποτε άλλης εορτής.

Η Εκκλησία ρυθμίζει τα ζητήματα Αυτής, λαμβάνουσα υπ’ όψιν αποκλειστικώς και μόνον το συμφέρον των μελών Αυτής και ουχί τας επιθυμίας των εκτός Αυτής ευρισκομένων. Αν οι εορτασμοί των αιρετικών συμπίπτουν μετά των τοιούτων της Εκκλησίας, ας συμπίπτουν. Αν δεν συμπίπτουν, ας μη συμπίπτουν. Η Εκκλησία δεν συσκέπτεται επί ίσοις όροις μετά των αιρετικών. Διαλέγεται βεβαίως μετ’ αυτών, αλλ’ ίνα δείξη εις αυτούς την οδόν της επιστροφής. Το να συγκροτώνται “Οικουμενικά Συμπόσια” ή άλλου τύπου Συνέδρια μεταξύ των Ορθοδόξων και της πανσπερμίας των αιρετικών και εν αυτοίς να συσκεπτώμεθα περί καθορισμού κοινών εορτασμών, εμμενόντων όμως και των μεν και των δε (Ορθοδόξων και αιρετικών) εν τοις οικείοις Δογματικοίς χώροις, τούτο άγνωστον και αδιανόητον ον εις την ιστορίαν της Εκκλησίας, όζον δε απαισίου θρησκευτικού συγκρητισμού και τείνον εις την καθιέρωσιν της αρμονικής και αδιαταράκτου συνυπάρξεως αληθείας και πλάνης, φωτός και σκότους, μόνον ως “σημείον των καιρών” δύναται να ερμηνευθή.[…]

Μετά βαθείας τιμής και αγάπης εν Κυρίω Ιησού Χριστώ

 

πηγή:_Περιοδικό “ΕΝΟΡΙΑ”, φύλλον 549, 10/5/1974


6 σχόλια:

  1. Ἔξοχον κείμενον! Εὔχομαι ὁ φιλάνθρωπος Θεός ν' ἀναπαύσῃ τήν ψυχήν τοῦ π. Ἐπιφανίου παρά τήν πλάνην τοῦ «Δυνητισμοῦ» πού ἐκήρυξεν, ὅτι δηλαδή δύναταί τις πρό συνοδικῆς διαγνώσεως ν’ ἀποτειχισθῇ ἀπό ψευδεπίσκοπον κηρύσσοντα κατεγνωσμένην αἵρεσιν «γυμνῇ τῇ κεφαλῇ», ἀλλά δύναται καί νά κοινωνῇ μέ αὐτόν!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καμία πλάνη δεν κήρυξε ο άγιος Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος!
      Εσύ έχεις πλάνες παλαιοημερολογίτικες και τις πλάνες περι υποχρεωτικής αποτείχισης! Εσύ δεν παραδέχεσαι τους σύγχρονους αγίους και έτσι καταντάς αγιομάχος!
      Κοίταξε να μετανοήσεις μήπως και σωθείς, αντί να γίνεσαι κατήγορος των σύγχρονων αγίων και να προσπαθείς να τους .. διορθώσεις!
      Κοιτάξε να ζητήσεις την συγχώρηση και την πρεσβεία και των συγχρόνων αγίων, για να επανέλθεις στην Ορθοδοξία και να απομακρυνθείς απο τις παλαιοημερολογίτικες πλάνες!

      Διαγραφή
    2. Ἡ δική σου «ὀρθοδοξία» ἔχει ἐνσωματώσει 10 αἱρέσεις καί τέσσερα σχίσματα! Σκέψου τώρα ποιός χρειάζεται νά μετανοήσῃ!

      Διαγραφή
    3. Καμία αίρεση και κανένα σχίσμα δεν έχει ενσωματώσει η Ορθοδοξία! Κοίταξε εσύ να μετανοήσεις και να αφήσεις την αγιομαχία και τις παλαιοημερολογίτικες πλάνες και λόξες!

      Διαγραφή
    4. Ἡ ἀληθινή Ὀρθοδοξία διδάσκει ὅτι οἱ ἐν γνώσει κοινωνοῦντες μέ τίς αἱρέσεις εἶναι ὑπό ἀνάθεμα (Ζ' Οἰκ. Σύνοδος, Πράξεις Α' καί Ε'), ὡς ἐχθροί τοῦ Θεοῦ, ἐνῷ ἡ ἰδική σου ψευδο-ορθοδοξία τούς ἔχει γιά «ἁγίους»!!! Αὐτό καί μόνον ἀρκεῖ γιά ν' ἀποδειχθῇ ὅτι δέν εἶσαι μέ τήν ἀληθινή Ὀρθοδοξία. Τέλος.

      Διαγραφή
    5. Η αληθινή Ορθοδοξία ξέρει να διαβάζει σωστά και να εφαρμόζει σωστά τί λέει η κάθε Οικουμενική Σύνοδος με την καθοδήγηση και των αγίων που στέλνει ο Θεός σε κάθε εποχή.
      Η αληθινή Ορθοδοξία παραδέχεται τους αγίους που στέλνει ο Θεός σε κάθε εποχή.

      Η πλανεμένη ψευδο-ορθοδοξία του παλαιοημερολογιτισμού και των διάφορων πλανών της δογματοποίησης της αποτείχισης, απορρίπτει τους αγίους και βλασφημεί στο Άγιο Πνεύμα, γίνεται σαν τους Φαρισαίους που στο όνομα του Νόμου δεν παραδέχονταν τον Χριστό και την Θεότητα Του και γίνεται θεομάχος και βλάσφημος!

      Τέλος!

      Αντιαιρετικός Ορθόδοξος Χριστιανός

      Διαγραφή

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου