ΓΑΛΛΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΟΥ 1821 ΓΙΑ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ 1821, ΑΓ. ΛΑΥΡΑ, Π.Π. ΓΕΡΜΑΝΟ
Αμφισβητούν την ύπαρξη και τον ρόλο της Αγίας Λαύρας, του Π. Π. Γερμανού, την ομιλία του στους Αγωνιστές, και τις ημερομηνίες πέριξ της 25ης Μαρτίου 1821 όσον αφορά την Επανάσταση του 1821.
Ε, λοιπόν ... Η ιστορία είναι ιστορία.
Ένα πρωτογενές αυθεντικό ιστορικό ντοκουμέντο για την Επανάσταση του 1821.
Δημοσίευμα της 6 Ιουν.1821 - της Γαλλικής Εφημερίδας LE CONSΤITUTIONELLείδηση από την Πελοπόννησο για την Επανάσταση της Ελλάδας. Τότε δέν υπήρχαν τα σύγχρονα μέσα επικοινωνίας!
Τα αποστελλόμενα έγγραφα ενίοτε ήταν επικίνδυνα (από έγγραφο, προδόθηκε συνελήφθη και δολοφονήθηκε ο Ρήγας Βελεστινλής (Φεραίος) και 7 συνεργάτες του).
Δέν γνωρίζω Γαλλικά, όποιος γνωρίζει ας το μεταφράσει, οι αναγνώστες - φίλοι του καναλιού μας άς το αξιολογήσουν.
Στην Εφημερίδα του 1821 δέν αμφισβητείται ούτε ο επίσκοπος Γερμανός, ούτε η Αγ. Λαύρα, ούτε οι σχετικές ημερομηνίες 8/20 Μαρτίου 1821, ούτε ότι ο Γερμανός μίλησε πατριωτικά υπέρ της Επαναστάσεως για την Ελευθερία των Χριστιανών επικαλούμενος Βιβλικά χωρία κ.α.. Θα ήταν αφελής όποιος νομίζοντας πως μια Επανάσταση υλοποιείται σε 1 μέρα ή σε 1 περιοχή, απαιτεί ακριβή ημερομηνία από ένα δημοσίευμα.
Από πολλά ιστορικά ντοκουμέντα, απομνημονεύματα κ.α. γνωρίζουμε ότι η 25 Μαρτίου ήταν η συμφωνημένη συμβολική (καλά νέα, Ευ-αγγελισμός) ημερομηνία έναρξης της Επαναστάσεως του 1821. Υπήρξε προετοιμασία ετών, συνάξεις, όρκοι, διπλωματία, μυήσεις, συγκεντρώσεις οπλιτών και πολεμοφοδίων... Και πέριξ της 25 Μαρτίου τα γεγονότα ήσαν αλλεπάλληλα, στην Πάτρα, στην Καλαμάτα, και σε άλλες περιοχές της Ελλάδας. ===
Αν με ρωτήσετε, βάσει Ευαγγελίου, θεωρώ ότι η αποστολή της Εκκλησίας δέν είναι να παίρνουν οι επίσκοποι και οι ιερείς τα όπλα σε αντάρτικο κατά των κατακτητών που 400+ έτη παγίωσαν την κατοχή μιας χώρας, την οποία διοικούν όπως τη διοικούν, ούτε να ξεσηκώνει η Εκκλησία τον λαό σε άτακτο αντάρτικο και να οργανώνει εξεγέρσεις του λαού και κλέφτες, κατά των κατακτητών.
Άν δραστηριοποιείται κάποια εξόριστη Κυβέρνηση ή "Αρχή", ώστε οι Χριστιανοί να υπακούουν στην Κυβέρνησή τους - αυτό χρήζει άλλης εξέτασης.
Οι πρώτοι Χριστιανοί λ.χ. δέν επαναστάτησαν κατά των διωκτών τους, ειδωλολατρών κατακτητών Ρωμαίων! Αλλιώς επηρέασαν τον ρουν της Ιστορίας, εκχριστιανίζοντας και το Ανατολικό Ρωμαϊκό Κράτος με Ιστορία 1000 ετών και το Δυτικό, όπου όμως η πίστη αλλοιώθηκε σε παποκαισαρισμό, με συνέπεια τον διαχωρισμό των Διαμαρτυρομένων.
Η αποστολή και το όπλο της Εκκλησίας είναι ο λόγος, ο Λόγος του Θεού, η Βίβλος. Τεκμηριωμένα η Ορθόδοξη Εκκλησία διέσωσε την Ελληνικότητα του λαού, την Ελληνική γλώσσα και την Ελληνική γραμματεία. Όσοι Έλληνες κατά τη Ρωμαϊκή κατοχή παρέμειναν ειδωλολάτρες, εκλατινίστηκαν, όσοι Έλληνες κατά την Τουρκοκρατία εξισλαμίστηκαν, τούρκεψαν.
Άλλο, όμως, η νόμιμη άμυνα ενός Κράτους και του στρατού του κατά εχθρών εισβολέων: Τότε οι εκάστοτε στρατευμένοι υπακούοντας στην κοσμική εξουσία, αμύνονται στρατιωτικά υπερασπιζόμενοι την ελευθερία του Λαού, τα παιδιά, τις οικογένειες, την Πατρίδα τους, συνεπώς οι Χριστιανοί τότε υπακούουν στις ανώτερες πολιτικές εγκόσμιες εξουσίες για την υπεράσπιση της Πατρίδας τους. Ανεξάρτητα από τα ανωτέρω, αποδεικνύεται από ντοκουμέντα ότι μέλη της Εκκλησίας κληρικοί μοναχοί και λαϊκοί κατά την μακραίωνη σκλαβιά 1453 - 1821 (-1912) συμμετείχαν σε αμυντικές και απελευθερωτικές κινήσεις και στην Επανάσταση του 1821.
Ο Κοσμάς ο Αιτωλός προ αυτής σταμάτησε τους μαζικούς εξισλαμισμούς, άλλοι δε κληρικοί όπως οι Παπαφλέσσας, Αθανάσιος Διάκος, Σαλώνων, Ρωγών, Παλαιών Πατρών και άλλοι γνωστοί και άγνωστοι ων ουκ έστιν αριθμός, μέλη και μη της Φιλικής Εταιρείας, συμμετείχαν στη διοργάνωση του Αγώνα.
Τον Μακρυγιάννη παπάς τον όρκισε.
Υπάρχει, και η άποψη, ότι, η Οθωμανική Αυτοκρατορία το 1821, ήταν "σχεδόν στα χέρια" των Ελλήνων, των Ρωμιών, των Φαναριωτών, των ηγεμόνων των Ηγεμονιών, που κατείχαν τη Διπλωματία, το εμπόριο, τα γράμματα, τοπικές εξουσίες, και σε λίγο καιρό οι Ρωμιοί 'Ελληνες Χριστιανοί, θα αποκτούσαν πλήρως και την εξουσία όλης της μεγάλης αυτοκρατορίας, γι αυτό οι ξένες Δυνάμεις, μή θέλοντας μια μεγάλη Ελληνική πλέον Αυτοκρατορία, ευνόησαν την Επανάσταση του 1821 για ένα μικρό Ελλαδικό κράτος προτεκτοράτο τους. Από την άλλη, κατακτητές και αλλαξοπιστήσαντες Έλληνες πρώην Χριστιανοί, καταδυνάστευαν υπερβολικά τους σκλαβωμένους Έλληνες, σε σημείο που δέν άντεχαν άλλο τη σκλαβιά, όσοι είχαν απομείνει Χριστιανοί και δέν ήθελαν να αλλαξοπιστήσουν, ώστε εξαναγκάστηκαν στο "καλύτερα μιας ώρας ελεύθερη ζωή παρά σαράντα χρόνια σκλαβιά και φυλακή".
Και η Μακεδονία και η Κρήτη και τα νησιά ξεσηκώθηκαν στο 1821, αλλά οι μεγάλες δυνάμεις δέν ήθελαν ένα μεγάλο Ελληνικό Κράτος... μόλις το 1912 κάπως μεγάλωσε, όταν ο Ελευθέριος Βενιζέλος απελευθέρωσε Κρήτη, Μακεδονία, Ήπειρο, την Ελλάδα πάνω από τη Μελούνα, .Δ.Θράκη... *Τραγουδά ο Ευάγγελος Ζαραλής. *Στο παρελθόν με το ψευδώνυμο John Driver είχα αναρτήσει τα ίδια ιστορικά ντοκουμέντα στο Toyota Club Hellas, που δέν υφίσταται πλέον στο διαδίκτυο.
----------------------------------------------------------------------------------------
***Επιτρέπεται η αναδημοσίευση, με αναφορά πηγών: του καναλιού μας, της "ομολογίας - αποτείχιση" του κ. Οδυσσέα Τσολογιάννη και ασφαλώς της Εθνικής Βιβλιοθήκης της Γαλλίας όπου διαδικτυακά, έχοντας κάπου διαβάσει την ύπαρξή του, είχα βρει το φύλλο της Εφημερίδας του 1821.
Με εκτίμηση
Γιάννης Μαράκης
1/ Με την ευκαιρία της δημοσιεύσεως του πρωτοσέλιδου και του αυθεντικού δημοσιεύματος της Γαλλικής Εφημερίδας από την Εθνική Βιβλιοθήκη της Γαλλίας, άς υπάρχει και η μετάφραση στην Ελληνική, όπως την είχε δημοσιεύσει η Ιερά Μητρόπολις Καλαβρύτων και αναρτήθηκε στο https://www.antibaro.gr/article/17725 με πλείστες άλλες πληροφορίες από τον Γεώργιο Λουκίδη και για άλλες δημοσιεύσεις ξένων εφημερίδων.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ ΜΕΤΑΦΡΑΣΙΣ:
Διακήρυξις του Γερμανού, εξάρχου της πρώτης κατά την τάξιν Αχαΐας, αρχιεπισκόπου Πατρών, προς τον Κλήρον και τους πιστούς της Πελοποννήσου, η οποία εξεφωνήθη εντός της Μονής των Αδελφών της Λαύρας του όρους Βελιά την 8ην (20ην) Μαρτίου 1821
Πολυαγαπημένοι μας αδελφοί, ο Κύριος, ο οποίος ετιμώρησε (ενν. διά της υποδουλώσεως εις τον κατακτητήν) τους πατέρας μας και τα τέκνα των, σας αναγγέλλει διά του στόματός μου το τέλος των ημερών των δακρύων και των δοκιμασιών. Η φωνή Του είπε ότι θα είσθε ο στέφανος του κάλλους Του και το διάδημα της Βασιλείας Του. Η αγία Σιών δεν θα παραδοθή πλέον εις την ερήμωσιν (Ησαΐα, 62,3).Ο ναός του Κυρίου, ο οποίος εβεβηλώθη, ωσάν ένας άθλιος χώρος, τα σκεύη της δόξης, τα οποία εσύρθηκαν εις τον βούρκον (Α Μακαβ. 2, 8-9), θα γίνουν καταιγίς. Η άβυσσος την άβυσσον επικαλείται (Ψαλμ. 41,8) η παλαιόθεν (δηλ. η εγνωσμένη) ευσπλαγχνία του Κυρίου (Θρήνοι Ιερεμίου 5,1) θα επισκιάση τον Λαόν Του.Η φυλή των Τούρκων υπερέβη το μέτρον των ανομιών, η ώρα του καθαρμού έφθασε, συμφώνως προς τον λόγον του Αιωνίου: «να πετάξης έξω, να διώξης, τον σκλάβον και τον υιόν του» (Γενεσ. 21,10). Να είσθε, λοιπόν, αγαπημένοι, ω γένος των Ελλήνων, φυλή Ελληνική, (ενν, καθώς είσθε) δύο φορές δοξασμένοι από τους Πατέρες σας, οπλισθήτε με τον ζήλον του Θεού, έκαστος εξ υμών ας ζωσθή την ρομφαίαν του, διότι είναι προτιμώτερον να αποθάνη τις με τα όπλα ανά χείρας, παρά να καταισχύνη τα ιερά της Πίστεώς του και την Πατρίδα του (Ψαλμ. 44,4). Εμπρός λοιπόν «ας συντρίψωμεν τα δεσμά, τον ζυγόν ο οποίος επικάθηται επί την κεφαλήν μας» (Ψαλμ. 2,3), διότι είμεθα οι κληρονόμοι του Θεού και οι συγκληρονόμοι του Ι. Χριστού (Ψαλ. 8,17).Οι άλλοι, και όχι εμείς οι Ιερωμένοι (κατά λέξιν: εκτός του Ιερατείου σας), θα σας ομιλήσουν διά την δόξαν των προγόνων σας. (συνεχίζεται στο σχόλιο α/α 2)
2/ (συνέχεια) Οι άλλοι, και όχι εμείς οι Ιερωμένοι (κατά λέξιν: εκτός του Ιερατείου σας), θα σας ομιλήσουν διά την δόξαν των προγόνων σας. Εγώ όμως θα σας επαναλάβω το όνομα του Θεού, προς τον Οποίον οφείλομεν αγάπην ισχυροτέραν και από τον θάνατον (Άσμα Ασμάτων 8,6).
ΑπάντησηΔιαγραφήΑύριον, ακολουθούντες τον Σταυρόν, θα βαδίσωμεν προς αυτήν την πόλιν των Πατρών, της οποίας η γη είναι ηγιασμένη από το αίμα του ενδόξου Μάρτυρος Αποστόλου Αγίου Ανδρέου. Ο Κύριος θα εκατονταπλασιάση το θάρρος σας. Ίνα δε προστεθούν εις υμάς αι αναγκαίαι δια να αναζωογονηθήτε δυνάμεις, σας απαλλάσσω από την νηστείαν της Τεσσαρακοστής, την οποίαν τηρούμεν.
Στρατιώται του Σταυρού, ό,τι καλείσθε να υπερασπισθήτε, είναι αυτό τούτο το θέλημα του Ουρανού! Εις το όνομα του Πατρός και του Υιού και του Αγίου Πνεύματος να είσθε ευλογημένοι και συγκεχωρημένοι από πάσας τας αμαρτίας σας .
3/ Επίσης στην Εφημερίδα Ελευθερία www.eleftheria.gr 23/3/2023 υπό τον τίτλο "Οι εφημερίδες και ο Τύπος την περίοδο της Επανάστασης του 1821" διαβάζουμε μεταξύ άλλων (κείμενο Απ. Ποντίκα):
ΑπάντησηΔιαγραφή...Σε ευρωπαϊκές και αμερικανικές εφημερίδες του 1821 δημοσιεύονταν ειδήσεις για την κήρυξη της Επανάστασης από τον Παλαιών Πατρών Γερμανό. Η αμερικανική «Southern Recorder» της 24ης Ιουλίου 1821, σε είδηση που ήρθε από το Παρίσι την 25η Μαΐου, αναφέρει τον Γερμανό ως «Αρχιεπίσκοπο», ο οποίος τη νύχτα της 25ης Μαρτίου σαν προστάτης του ελληνικού πληθυσμού ύψωσε στην Πάτρα το λάβαρο του αγώνα. Η γαλλική εφημερίδα «Journal de Savoie» σε ανταπόκριση της 25ης Μαΐου 1821 από τη Βιέννη αναφέρει πως: «Ο αρχιεπίσκοπος της Πάτρας στην ομιλία του προς τους Έλληνες, στο μοναστήρι του όρους Βελιά, αφού εκφώνησε στους υπόδουλους Έλληνες πολλά αποσπάσματα από τους προφήτες, ανακοίνωσε ότι με τον Σταυρό μπροστά και τα όπλα στα χέρια οι χριστιανοί θα βαδίσουν προς τον θείο σκοπό τους. Για τον λόγο αυτόν τους απάλλαξε από τη νηστεία της Σαρακοστής». Στη γαλλική «Constitutionnel» την 6η-6-1821 και τους «Times» του Λονδίνου την 11η-6-1821 δημοσιεύεται η επαναστατική ομιλία του Γερμανού της 8/20 Μαρτίου. Η ιταλική «Giornale della provincia Bresciana» αναφέρει ότι σύμφωνα με πληροφορίες κάποιου καπετάνιου που έφυγε από την Πάτρα την 27η Μαρτίου οι επαναστάτες οδηγούμενοι από τον Γερμανό ξεσηκώθηκαν στις 20 Μαρτίου. Τα νέα για την εξέγερση του Υψηλάντη στις Ηγεμονίες και τα πολεμικά γεγονότα στον Μοριά έφτασαν στο Παρίσι στο τέλος Απριλίου. Με την πληθώρα των δημοσιευμάτων που ακολούθησαν, ολοένα και μεγαλύτερες ομάδες τάσσονταν υπέρ των Ελλήνων. Τα περιηγητικά κείμενα, με αποκορύφωμα τη «Διαδρομή από το Παρίσι στην Ιερουσαλήμ» του Σατοβριάνδου και η κατοπινή συστράτευση του Ουγκώ, εξέφρασαν ένα πνευματικό κλίμα που είχε ήδη αγκαλιάσει την εξέγερση. Μετά τα πρώτα πολεμικά γεγονότα, στις 21 Ιουνίου 1821, κυκλοφόρησαν χάρτες της «Ευρωπαϊκής Τουρκίας για την κατανόηση των επιχειρήσεων». ..