Ἡ ἐπικήδειος
ὁμιλία τοῦ Κων/λεως
εἰς τήν
Σόφιαν ἦτο προσβλητικὴ
Μετέβη ὁ Κων/λεως εἰς Σόφια διὰ τὴν ἐξόδιον ἀκολουθίαν τοῦ Πατριάρχου Βουλγαρίας τῆς 16ης Μαρτίου 2024. Μετὰ λύπης καὶ ἐκπλήξεως παρατηροῦμεν ὅτι ἐξεμεταλλεύθη τὴν εὐκαιρίαν, διὰ νὰ ἐκθέση τὴν Ἐκκλησίαν τῆς Βουλγαρίας. Πρῶτον, ἡ ἀναφορὰ εἰς «ὕψωσιν εἰς Πατριαρχικὴν ἀξίαν» ὑπομιμνήσκει ἐμμέσως ὅτι πρὶν τὸ Φανάρι τὴν «ὑψώση» ἦτο δευτέρας κατηγορίας Ἐκκλησία… Αὐτὸ ἔχει συνεπείας καὶ πρὸς τὸ καθεστὼς τῶν ὑπολοίπων Ἐκκλησιῶν, αἱ ὁποῖαι δὲν εἶναι Πατριαρχεῖα… καὶ μόνον τὸ Φανάρι «ὑψώνει» Ἐκκλησίας…
Δεύτερον, ἀνεβίβασε τὸ Φανάρι ὡς τὴν «κοινὴν πνευματικὴν μητέρα καὶ τροφόν», παραφθείρων τοῦ λόγους τοῦ Ἁγίου Φιλοθέου, ἐπιβεβαιουμένη μάλιστα διὰ τῆς ἐκεῖ παρουσίας του! Συνελόντι εἰπεῖν: αἱ ἑκασταχοῦ Ἐκκλησίαι τελοῦν ὑπὸ κηδεμόνα, ὅπερ ἐστὶ ὁ Κων/λεως, καὶ ἔχουν ἀνάγκη τὸ Φανάρι ὡς πηγὴν τῆς πνευματικότητός των!
Τρίτον, προσέβαλε προσωπικῶς τὸν κεκοιμημένον, ἀλλὰ καὶ ἐν συνόλῳ τὴν Ἱεραρχίαν τῆς Βουλγαρίας, ἐγκαλῶν αὐτοὺς διὰ ἀνακολουθίαν σχετικῶς μὲ τὴν σύναξιν εἰς τὸ Κολυμβάριον.
Τέταρτον, ἀνέσυρε μίαν δήλωσιν τοῦ μακαριστοῦ Βουλγαρίας, διὰ νὰ τὴν χρησιμοποιήση, ὡς συνήθως πράττει εὐκαίρως ἀκαίρως, ἐναντίον τῆς Ρωσίας.
Συνδυαστικὰ πρὸς αὐτὸ ἦτο καὶ τὸ γεγονὸς ὅτι πλησίον αὐτοῦ κατὰ τὴν ἐκφώνησιν εὑρίσκετο ὁ ψευδοκιέβου Ἐπιφάνιος, ἄγνωστον ποῖος τὸν προσεκάλεσε… καὶ τὸν ἐτοποθέτησεν ἐκεῖ, ἐφ’ ὅσον ἡ Ἐκκλησία τῆς Βουλγαρίας δὲν τὸν ἔχει ἀναγνωρίσει. Οἱ νεκροὶ δικαιοῦνται σεβασμὸν καὶ ὄχι νὰ καθίστανται παίγνιον συμφερόντων… Παραθέτομεν τὰ σχετικὰ ἀποσπάσματα: «Ὁ ἀπὸ
Φεβρουαρίου τοῦ 2013 σωτηρίου ἔτους
τρίτος Πατριάρχης πάσης Βουλγαρίας μετὰ τὴν ὕψωσιν τῆς Ἁγιωτάτης Ἐκκλησίας
τῆς Χώρας εἰς
Πατριαρχικὴν περιωπὴν καὶ ἀξίαν, μετὰ Κύριλλον
καὶ Μάξιμον
τοὺς ἀοιδίμους
Πρωθιεράρχας…
Τὸ πένθος καὶ τὴν λύπην
σας συμμεριζόμεθα ἅπαντες οἱ Ὀρθόδοξοι,
ὅσοι «τὴν εὐσέβειαν
μίαν καὶ τὴν αὐτὴν ὡς μητέρα
κοινὴν ἔχομεν» (Ἅγ.
Φιλόθεος Πατρ. Κωνσταντινουπόλεως, ὁ
Κόκκινος), καὶ μάλιστα ἡ καθ’ ἡμᾶς Ἁγία τοῦ Χριστοῦ ἐν
Κωνσταντινουπόλει Μεγάλη Ἐκκλησία, ἡ κοινὴ ἡμῶν καὶ ὑμῶν
πνευματικὴ Μήτηρ καὶ Τροφός!
Καὶ τοῦτο ἀκριβῶς ὑπογραμμίζει
ἡ ἐν μέσῳ ὑμῶν
παρουσία καὶ συμπροσευχὴ ἐν τῇ ὥρᾳ ταύτῃ τοῦ ὁμιλοῦντος καὶ τῆς
Συνοδείας ἡμῶν…
Ἐρχόμενος ὡς
Μητροπολίτης Ροῦσε εἰς τὸ Φανάριον
μᾶς ἔδωκε τὴν χαρὰν τῆς
λειτουργικῆς συμμετοχῆς του εἰς τὸν Ἑσπερινὸν τῆς Ἀγάπης ἐν τῷ πανσέπτῳ
Πατριαρχικῷ Ναῷ.
Συνειργάσθη ἀγαστῶς, ὡς
Μητροπολίτης ἀκόμη, κατὰ τὴν ἐν Σαμπεζὺ τῆς Γενεύης
Δ΄ Προσυνοδικὴν Πανορθόδοξον Διάσκεψιν κατ’ Ἰούνιον τοῦ 2009. Ὡς
Πατριάρχης πλέον Βουλγαρίας μετέσχε τῆς Ἱερᾶς Συνάξεως
τῶν
Προκαθημένων τῶν Ἁγιωτάτων
Αὐτοκεφάλων
Ἐκκλησιῶν τὸ πρῶτον ἐν
Κωνσταντινουπόλει τὸν Μάρτιον τοῦ 2014 καὶ τοῦ ἐπιστέψαντος
τὰς ἐργασίας αὐτῆς λαμπροῦ
Πρωθιεραρχικοῦ Συλλειτούργου εἰς τὸν
πάνσεπτον Πατριαρχικὸν Ναὸν τοῦ Ἁγίου
Γεωργίου κατὰ τὴν Κυριακὴν τῆς Ὀρθοδοξίας,
9ην Μαρτίου. Ἀλλὰ καὶ τῆς μετὰ διετίαν
συγκληθείσης ὁμοίας ἱερᾶς
Συνάξεως τῶν Προκαθημένων εἰς τὸ ἡμέτερον
Πατριαρχικὸν Κέντρον τοῦ Σαμπεζύ,
συνυπέγραψε δὲ καὶ ἐκθύμως τὰς σχετικὰς κοινὰς ἀποφάσεις.
Δὲν μᾶς ἔδωκεν ὅμως,
δυστυχῶς, τὴν εὐλογίαν τῆς
παρουσίας καὶ ἐνεργοῦ συμμετοχῆς αὐτοῦ καὶ τῆς
προσφιλεστάτης Ἐκκλησίας τῆς
Βουλγαρίας, παρὰ τὰ κοινῶς τότε ἀποφασισθέντα,
εἰς τὴν ἐν Κρήτῃ, μετὰ
πεντάμηνον, συνελθοῦσαν Ἁγίαν καὶ Μεγάλην
Σύνοδον τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας…
Τὸ φιλειρηνικὸν
χριστιανικὸν ἦθος τοῦ
προπεμπομένου μακαρίου Πατριάρχου ὑπεγραμμίσθη
ζωηρῶς καὶ διὰ τοῦ ἐπὶ τῇ τελευταίᾳ ἑορτὴ τῶν
Θεοφανείων ἐκ κλίνης ἀσθενείας
Μηνύματός του διὰ τὸν ἁγιασμὸν τῶν Σημαιῶν τοῦ Στρατοῦ τῆς Χώρας
σας. Δι’ αὐτοῦ, εὐλογῶν τὸν
προστάτην τῆς Βουλγαρίας ἀμυντικὸν
Στρατόν, κατεδίκασε τὴν ἐπιθετικότητα
κατὰ ἄλλων λαῶν καὶ τὸν συνεχιζόμενον
πόλεμον εἰς βάρος τῆς Οὐκρανίας,
γινόμενος οὕτως ἄξιος τοῦ
μακαρισμοῦ τοῦ Χριστοῦ:
«Μακάριοι οἱ εἰρηνοποιοί,
ὅτι αὐτοὶ υἱοὶ Θεοῦ
κληθήσονται». (Ματθ. 5, 9)».
ΠΗΓΗ.ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΤΥΠΟΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου