Παρασκευή 28 Μαΐου 2021



Η ΣΦΑΓΗ ΤΩΝ 12 ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΩΝ  (1974 - 2021) 59o μέρος

ΟΙ ΜΑΥΡΕΣ ΣΕΛΙΔΕΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ

(ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΕ ΚΑΚΟΒΟΥΛΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑΤΑ)

 

(Αναγκαστήκαµε να δηµοσιεύσουµε τις δύο επιστολές επειδή δεν ειχαν και οι δύο την στοιχειώδη ευγένεια να αφιερώσουν ούτε µια αράδα για τις απαντήσεις που στείλαµε, για τα κακόβουλα ψεύδη που δηµοσίευσαν οι µεν εφ. «Καθηµερινή» σε δηµοσίευµα της 29/4/2016 το δε ιστολόγιο «Εξάψαλµος που το αναδηµοσίευσε µετά από πέντε χρόνια προσφέροντας µάλλον «πολύτιµες» υπηρεσίες…)

 

ΠΡΟΣ

Τον κ. ΣΩΤΗΡΙΟ ΤΖΟΥΜΑ

Διαχειριστή του Ιστολογίου

ΕΞΑΨΑΛΜΟΣ

Κύριε Τζούµα

  Στις 18 Φεβρουαρίου (2021) στο ιστολόγιό σας και στη θέση ΙΟΣ αναρτήσατε ένα παλαιό κείµενο που είχε δηµοσιεύσει η εφηµερίδα “ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ προ ετών (29-4-2016) µε τίτλο: «Η αλήθεια για τον Αρχιεπίσκοπο Χρυσόστοµο Β΄».

Η αναδηµοσίευση αυτή µε ξάφνιασε, διότι εσείς – να µην πω έµπειρος δηµοσιογράφος – ένας πρύτανης στη δηµοσιογραφία, ιδιαίτερα στα εκκλησιαστικά δρώµενα να κάνετε ένα τέτοιο ατόπηµα, δηλαδή να αναρτήσετε στο ιστολόγιό σας ένα κείµενο που είναι ανιστόρητο, ψευδέστατο και υποτιµά την ανθρώπινη νοηµοσύνη.

Εκείνες τις ηµέρες έστειλα µια απάντηση στη Διεύθυνση της εφηµερίδοςκαι σας την επισυνάπτωµε την παράκληση να τη δηµοσιεύσει, όχι από δηµοσιογραφική υποχρέωση, αλλά για την ιστορική αλήθεια και για το κύρος της εφηµερίδας. Δυστυχώς δεν είχε χώρο, αλλά και ούτε την στοιχειώδη ευθιξία να γράψει έστω δύο λέξεις διόρθωσης.

Η εφηµερίδα αυτήεπί ηµερών Ελένης Βλάχου, ο π. Ιερώνυµος Κοτσώνης είχε δική του στήλη αρθρογραφίαςφαίνεται τώρα έχει βαλθεί να παραπληροφορήσει µε ανυπόστατα γεγονότα και καταστάσεις και αν είναι δυνατόν να ευτελίσει το όνοµα Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυµος Κοτσώνης. Το τεράστιο έργο που άφησε σε µια ταραγµένη αλλά και πολεµούµενος εποχή και για µια, µόλις πενταετία. Έργο που δεν έγινε στα 200 χρόνια στην Ελλαδική Εκκλησία. Έργο πνευµατικό, συγγραφικό, δηµιουργικό, πανεπιστηµιακό

, κτιριακό

Αυτό το διάφανο σηµάδι της ανυστερόβουλης προσφοράς, που ακούγεται στο όνοµα Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυµος Κοτσώνης, ήταν ένα δώρο του Θεού προς την Εκκλησία. Πενήντα χρόνια προσπαθούν µε ψέµατα να το αµαυρώσουν, να το υποβαθµίσουν και αν είναι δυνατόν να το εξαφανίσουν.

Οι ψόγοι της κυρίας του κειµένου αποτελούν εφευρήµατα µικρών ανθρώπων, καθηγητάδων χαµηλής στάθµης, δεσποτάδων τραγικού πνευµατικού επιπέδου, δηµοσιογράφων που κινούνται επιδέξια σαν µαριονέτες στο προσκήνιο.

Το έγκληµα που πασχίζουν να κάνουν δε µετριέται, µηδέ περιγράφεται.

Κύριε Τζούµα, τα χρόνια κυλούν, οι διάδοχες γενιές που µας ακολουθούν αν θελήσουν να αναδιφήσουν την επίµαχη περίοδο, θα βρεθούν µπροστά σε µια κρυστάλλινη Πατερική διακονία, σε µια αγνή και αψεγάδιαστη φυσιογνωµία, σε ένα γνήσιο ποιµένα, θα αισθανθούν την ακεραιότητα του χαρακτήρα, θα δουν το κάλλος του, θα καθηλώσουν το βλέµµα στη µορφή του και θα σκύψουν σαν µαθητές του στην µεγάλη προσφορά του προς την Εκκλησία.

Αντίθετα, θα βρουν παραπεταµένα σε κάδους απορριµµάτων ένα τεράστιο όγκο ψεύδους, διαστροφικής επιχειρηµατολογίας, παράτολµης πλαστογραφίας και µια ανέντιµη γραφίδα υποδουλωµένη στη σκοπιµότητα, θα διαβάζουν τα περιστατικά, θα σφίγγουν τα δόντια και θα οικτείρουν το βρώµικο κύκλωµα των πρωταγωνιστών της πεντηκονταετούς αθλιότητας.

Λάρισα, 15/3/2021

ΤΡΙΑΝΤ. Ι. ΤΑΣΙΟΠΟΥΛΟΣ

ΕΚΔΟΤΗΣ – ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ

ΕΦΗΜ. «ΑΓΩΝΑΣ»

ΕΡΕΥΝΗΤΗΣ ΤΗΣ ΜΑΥΡΗΣ

ΠΕΡΙΟΔΟΥ ΤΗΣ ΕΚΚΛ. ΙΣΤΟΡΙΑΣ

 

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΕ ΕΦ. ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ (29-4-2016)

“Η αλήθεια για τον

Αρχιεπίσκοπο Χρυσόστοµο Β΄”

Κύριε Διευθυντά,

Στην έγκριτη εφηµερίδα “ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ” στο φύλλο της Μ. Παρασκευής (29-4-2016) στην πρώτη σελίδα, έχετε φωτογραφία το µακαριστό Αρχιεπίσκοπο Χρυσόστοµο Β΄ (Χατζησταύρου) και κάτω από τον τίτλο «ΣΗΜΕΡΑ» γράφει: “Προσωπική µαρτυρία στενής συγγενούς του Αρχιεπισκόπου Χρυσοστόµου Β΄ Χατζησταύρου, ξεδιπλώνει άγνωστες πτυχές στην πραξικοπηµατική αποµάκρυνσή του την 27η Απριλίου 1967 από τη θέση του” και παραπέµπει τον αναγνώστη στη σελίδα 6.

Δεν θα ασχολούµουν µε την εγγονή της αδελφής του µακαριστού Αρχιεπισκόπου ως και µε τον ίδιο που βρίσκεται εις την κρίσιν του Αρχιποίµενος Χριστού, αν δεν έγραφε τέτοια ανιστόρητα γεγονότα που τα θυµήθηκε… µετά από µισό αιώνα (50 χρόνια) και προσπαθεί τώρα µε ατεκµηρίωτα γεγονότα να αλλάξει την ιστορία, ξεχνάει βέβαια ότι η ιστορία είναι σκληρός και αδυσώπητος µάρτυρας, αποτυπώνει και αποθηκεύει γεγονότα που ξεπερνούν τα όρια της ανθρώπινης φαντασίας.

Τα κείµενα που έχουν γραφτεί για τη βιωτή και τη δράση του Αρχιεπισκόπου Χρυσοστόµου, τα υπέρ και τα κατά ως και για εκείνες τις δύσκολες ηµέρες είναι πολλά και όλα αποτελούν αδιάψευστα ντοκουµέντα.

Καταθέτω κάποια συνοπτικά ιστορικά στοιχεία που είναι ενδεικτικά και αποδεικτικά:

- Ως επίσκοπος ο µακαριστός Χρυσόστοµος είχε επτά (7) µεταθέσεις που κατά τους Ιερούς Κανόνες απαγορεύονται: «Επίσκοπον από παροικίας ετέρας εις ετέραν ΜΗ ΜΕΘΙΣΤΑΣΘΑΙ, µήτε αυθαιρέτως επιρρίπτοντα εαυτόν, µηδέ υπό λαών εκβιαζόµενον, µήτε υπό Επισκόπων αναγκαζόµενον. ΜΕΝΕΙΝ δε εις ην εκληρώθη υπό του Θεού εξ αρχής Εκκλησίαν και ΜΗ ΜΕΘΙΣΤΑΣΘΑΙ αυτής, κατά τον ήδη πρότερον περί τούτου εξενεχθέντα όρων» (Κανών ΚΑ΄ της εν Αντιοχεία Συνόδου).

- Ο Χρυσόστοµος ως µητροπολίτης Φιλίππων και Νεαπόλεως στις 7 Απριλίου του 1959 ως αντιπρόεδρος της Ιεράς Συνόδου έκανε πραξικόπηµα µε επτά (7) ακόµα αρχιερείς (Λευκάδος, Σάµου, Φωκίδος, Θεσσαλιώτιδος και Πρεβέζης) παραγκωνίζοντας το νόµιµο και κανονικό Αρχιεπίσκοπο Θεόκλητο Παναγιωτόπουλο και τους υπόλοιπους πέντε (5) συνοδικούς. Αµπαρωµένοι στο Συνοδικό µέγαρο έκαναν εκλογές επισκόπων. Και τί εκλογές έκαναν; Θεός να φυλάξει! Το Νευροκοπίου Αγαθάγγελο τον µετέθεσαν στη Λάρισα, τον Πρεβέζης Στυλιανό στη Φθιώτιδα και για τη µητρόπολη Τριφυλίας τον Δαµασκηνό Παπαχρήστου.

Ο Αρχιεπίσκοπος Θεόκλητος µε µια οµάδα αρχιερέων αντέδρασαν και κλείδωσαν το Παρεκκλήσι του Αγ. Ανδρέου, ώστε οι υποτιθέµενοι εκλεγµένοι να µην µπορούν να δώσουν το µικρό µήνυµα.

Το πραξικόπηµα αυτό δηµιούργησε τεράστιο σάλο στην Εκκλησία, τα πρωτοσέλιδα των εφηµερίδων διακωµωδούσαν την κατάπτωση του αρχιερατικού λειτουργήµατος.

Αναγκάστηκε τότε η κυβέρνηση µε τον Υπουργό Παιδείας Ε. Βογιατζή, να καταθέσει στη Βουλή Νοµοσχέδιο, ώστε να µπει τέρµα στο ΜΕΤΑΘΕΤΟ και οι εκλογές θα γίνονται πλέον από το σύνολο της Ιεραρχίας και όχι από τη µικρά Σύνοδο.

Τα “µητροπολιτικά γκεσέµια” βγήκαν στην επίθεση, κατηγόρησαν την κυβέρνηση ότι έκανε παρέµβαση στο εσωτερικό της Εκκλησίας και δε δέχθηκαν το νέο Νόµο και επί ένα χρόνο έκαναν “απεργία” αρνούµενοι να κάνουν εκλογές για την πλήρωση των κενών µητροπολιτικών εδρών, αν η κυβέρνηση δεν αποσύρει το Νοµοθέτηµα.

Στις 8 Ιανουαρίου 1962 πεθαίνει ο Αρχιεπίσκοπος Θεόκλητος. Πριν καλά-καλά τον βάλουν στο τάφο (11 Ιανουαρίου) την εποµένη κάνουν εκλογές και εκλέγουν τον Αττικής Ιάκωβο Βαβανάτσο Αρχιεπίσκοπο και δεύτερος στη ψηφοφορία ακολουθεί ο Φιλίππου και Νεαπόλεως Χρυσόστοµος.

Το πανηγύρι όµως κράτησε 12 ηµέρες, διότι έγινε χαλασµός µε την εκλογή του, ο λαός ξεσηκώθηκε και ζητούσε την παραίτησή του, ο ίδιος βέβαια αρνούνταν να παραιτηθεί: «Δεν παραιτούµαι-δεν παραιτούµαι! – δήλωνε – Μόνον ο Θεός µπορεί να µε πάρει!...». Τη δωδεκάτη ηµέρα παρεµβαίνει ο πρωθυπουργός κ. Καραµανλής και του ζητά την άµεση παραίτησή του. Ο Αρχιεπίσκοπος Ιάκωβος δηλώνει: «Ου µέντοιγε της Αρχιερωσύνης µου, ουχί οικεία βουλήσει, αλλά πολλή και καταθλιπτική τη κυβερνήσει πιέσει».

Με την παραίτηση Ιακώβου στις 14 Φεβρουαρίου 1962, εκλέγουν ως Αρχιεπίσκοπο τον από Φιλίππου Χρυσόστοµο που πριν µερικές ηµέρες οι ίδιοι τον είχαν απορρίψει. Ένα γεροντάκι τότε 82 ετών για να διοικήσει την Ελλαδική Εκκλησία!

Το 1965 έχουµε και δεύτερο πραξικόπηµα πάλι µε το Χρυσόστοµο, τώρα ως αρχιεπίσκοπο. Το Νοέµβριο η Ιεραρχία συνήλθε για την εκλογή 15 νέων µητροπολιτών, αγνοώντας βέβαια το Νόµο Βογιατζή που απαγόρευε µεταθέσεις. Το Υπουργικό Συµβούλιο που συνήλθε εκτάκτως και συνεδρίασε επί τρίωρον, αποφάσισε τη µαταίωση των εκλογών και µε Βασιλικό Διάταγµα όριζε τη λήξη των εργασιών της Ιεραρχίας, το κοινοποίησαν επί αποδείξει στον Αρχιεπίσκοπο Χρυσόστοµο και το θυροκόλλησαν στην είσοδο της Συνόδου. Τότε εκδηλώθηκε πραξικόπηµα, ο Ελασσώνος Ιάκωβος Μακρυγιάννης βλέποντας αναρτηµένο το Β.Δ. το έσχισε λέγοντας: «Ουδείς δύναται να σταµατήσει την εκλογήν των αρχιερέων» και προχώρησαν σε 14 εκλογές και 2 µεταθέσεις.

Γεµάτες οι εφηµερίδες µε πρωτοσέλιδα µετέφεραν την καταθλιπτική και ζοφερή εικόνα που επικρατούσε στην εκκλησιαστική ηγεσία.

Κύριε Διευθυντά ανοίξτε το αρχείο σας και διαβάστε τι έγραφε η δική σας (“ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ”) εφηµερίδα, θα σας πιάσει φόβος, τρόµος και ντροπή. Για την ιστορία θα µεταφέρουµε ένα µικρό απόσπασµα άλλης εφηµερίδας, ως ένα µικρό δείγµα των ηµερών:

«ΠΡΩΤΟΦΑΝΕΙΣ ΟΙ ΓΚΑΓΚΣΤΕΡΙΣΜΟΙ ΤΩΝ 38 ΜΑΙΝΟΜΕΝΩΝ ΡΑΣΟΦΟΡΩΝ»

«Ο ασθενούς βουλήσεως γέρων Αρχιεπίσκοπος, εξεβιάσθη υπό φαυλοκρατών αρχιερέων µε το περίστροφο εις τον κρόταφον, τουτέστην µε την απειλήν καθαιρέσεως… Αι µεταθέσεις και επιλογαί γίνονται υπό την προστασίαν χιλίων αστυφυλάκων. Τούτο ισοδυναµεί µε συµµορίαν κλεπτών και ληστών που προστατεύεται εις το κακοποιόν έργον της από την αστυνοµίαν… πρωτοφανείς αθλιότητες που διεπράχθησαν χθες από τους µαινόµενους “ιεράρχας” µε δραµατική αποκορύφωση τη γκαγκστερική απαγωγή του διστακτικού Αρχιεπισκόπου Χρυσοστόµου (ηλικίας 90 ετών) και τον εξαναγκασµό του να παραστή στην πραξικοπηµατική εκλογή και άλλων νέων µητροπολιτών» (ΤΑ “ΝΕΑ”, 19/11/1965).

Η Κυβέρνηση αρνήθηκε να υπογράψει τα Διατάγµατα αναγνώρισης των νέων µητροπολιτών.

Πάνω από ένα χρόνο κράτησε αυτή η διαµάχη, το κράτος και η Εκκλησία βρέθηκαν σε αντίπαλα στρατόπεδα. Η προσέγγιση έγινε όταν η Συνοδική διοίκηση της Εκκλησίας δέχθηκε να ακυρώσει τις µεταθέσεις και να επαναλάβει τις εκλογές.

Έτσι η κυβέρνηση µε εισήγηση του Υπ. Παιδείας ψήφισε στη Βουλή το Ν.Δ. 4589/1966 (Ε.τ.Κ. Α΄ 239) που «νοµιµοποιούσε» την εκλογή των νέων µητροπολιτών αλλά, έβαζε όριο ηλικίας εξόδου των αρχιερέων (επαναλάµβανε παλαιότερη διάταξη για την έξοδο αρχιερέων “λόγω νόσου”) από την ενεργό υπηρεσία στα 80 έτη.

Από τη διάταξη αυτή εξαιρούσε τον Αρχιεπίσκοπο, για τους εξής λόγους: α) ήδη πλησίαζε τα 90α και η έξοδό του φυσιολογικά ήταν κοντά, β) λόγω τεταµένης κατάστασης θα δηµιουργούνταν νέο πρόβληµα µε εκλογή, γ) η κυβέρνηση έκανε τη δουλειά της µε έναν αρχιεπίσκοπο που δεν αντιδρούσε και έφερνε βαριά τα γεροντικά του βήµατα και δ) ίσως υπήρξε και κάποια µεταξύ του συµφωνία.

Οι Μητροπολίτες δέχθηκαν κατ’ αρχήν το Νόµο, για να τακτοποιήσουν τις παράνοµες εκλογές, αµέσως µετά προσέφυγαν στο Συµβούλιο της Επικρατείας, ζητώντας την ακύρωση του Νόµου ως αντισυνταγµατικός µε το επιχείρηµα ότι κάνει διάκριση ανάµεσα στους ίδιους µε τον Αρχιεπίσκοπο.

Το ΣτΕ µε την απόφαση 609-612/1967 απέρριψε τις προσφυγές και έτσι αναγκάστηκαν να αποχωρήσουν 15 υπέργηροι Μητροπολίτες.

Δύο φορές αποφασίστηκε να συγκληθεί η Ιεραρχία για την εκλογή και πλήρωση των 15 αποχωρησάντων µητροπολιτών σύµφωνα µε το τελευταίο Νοµοθέτηµα και στις δύο αναβλήθηκαν µε την ελπίδα µήπως κατορθώσουν και καταργήσουν την επίµαχη διάταξη.

Άλλαξε η πολιτική κατάσταση, την 21η Απριλίου, ήρθε δικτατορία και τότε βρήκε 15 µητροπόλεις κενές µε το Νόµο της Δηµοκρατίας.

Τα του άρθρου της Ελένης Καπνιά Αραποστάθη.

 Μιλάει η κ. Καπνιά για αλήθεια για τον Αρχιεπίσκοπο Χρυσόστοµο Β΄, αλλά δεν στέκονται στη λογική, διότι από τα γεγονότα, τα δηµοσιεύµατα και το ιστορικό αρχείο όλο αυτό το οικοδόµηµα που προσπάθησε να στήσει σωριάστηκε από µόνο του.

Α.- Γράφει: «Ένα πραξικόπηµα που εξυφάνθηκε µε αντικατάσταση του Αρχιεπισκόπου Χρυσοστόµου Β΄ Χατζησταύρου από τον ανακτορικό και φίλα προσκείµενο προς τους συνταγµατάρχας αρχιµανδρίτη Ιερώνυµο Κοτσώνη».

- Απάντηση: Ο Ιερώνυµος δεν ήταν προσκείµενος προς τους συνταγµατάρχας αυτό το βεβαιώνει και η αυθεντική (κατά την άποψή της) γνώµη του κ. Καραγιάννη τον οποίο επικαλείται η ίδια στο άρθρο της. Και τις µας λέγει για την επίσκεψη της τρόικας των δικτατόρων στην ώρα της εκλογής αρχιεπισκόπου: «Ο Παπαδόπουλος και ο Πατακός πήγαν στο αρχιεπισκοπικό µέγαρο, ο Παπαδόπουλος διέκοψε τη Συνεδρίαση, µίλησε µε τον προεδρεύοντα… Λίγο αργότερα ανέβηκε και ο Πατακός… Κατά την αναχώρησή τους (όπως γράφει ο αρχιµ. Θεόκλητος Στράγκας) δεν παρέλειψαν να θυµίσουν για µια ακόµη φορά στο µητροπολίτη Πατρών: «Άγιε Πρόεδρε, προχωρήσατε αδιστάκτως εις εκλογήν Ιερωνύµου».

Ο Κυβερνητικός Επίτροπος, καθηγητής Πανεπιστηµίου και µέλος της Ακαδηµίας Αθηνών Μάρκος Σιώτης που είχε διορισθεί για τριετή θητεία από την Δηµοκρατική Κυβέρνηση του Γ. Παπανδρέου και παρευρίσκετο εντός της αιθούσης κατά την κρίσιµη ψηφοφορία εκ µέρους της κυβερνήσεως, περιέγραψε το 1989 από το βήµα της “Αρχαιολογικής Εταιρείας” «Παρνασσός» τα εξής: «Η διαδικασία της εκλογής του νέου Αρχιεπισκόπου είχε ολοκληρωθεί, όταν ο κλητήρ της Ιεράς Συνόδου ενεφανίσθη και είπεν ότι εις το Γραφείον του Προέδρου ήρθαν οι συνταγµατάρχαι Γ. Παπαδόπουλος, Στ. Πατακός και Ν. Μακαρέζος και παρακαλούν να διακοπή επ’ ολίγον η συνεδρία για να ανακοινώσουν κάτι εις τον προεδρεύοντα…». Όταν επανήλθε ο προεδρεύοντας µητροπολίτης Πατρών και τον ρώτησα τι ήθελαν οι επισκέπτες, µου απάντησε ότι ήρθαν να παρακαλέσουν τα µέλη της Συνόδου να εκλέξουµε ως Αρχιεπίσκοπο τον Καστοριάς Δωρόθεο, και πήραν την απάντηση ότι η εκλογή τελείωσε.

Και µια ακόµα µαρτυρία είναι από µέλος της τρόικας Στ. Πατακό ο οποίος σε συνέντευξή του δήλωσε: «… Το µακαριστό Ιερώνυµο δεν τον εξέλεξε η επανάσταση. Δεν τον εγνωρίζαµε καν… Δε θέλαµε Αρχιεπίσκοπο ένα άγνωστο πρόσωπο, όπως ο Ιερώνυµος… θέλουµε το Δωρόθεο, Δεσπότη Καστορίας».

Β.- «Ο ισχυρισµός ότι ο Χρυσόστοµος υπέστη καρδιακή προσβολή ή κατ’ άλλους βαρύ εγκεφαλικό κατά την περιφορά του Επιταφίου, αποτέλεσε το πρόσχηµα για την αποµόνωσή του στον Ερυθρό Σταυρό, όσο απαιτούσε η υλοποίηση του Βασιλικού σχεδίου. Τίποτα δεν είναι περισσότερο ψευδές!».

- Την απάντηση τη δίνουν πολλά δηµοσιεύµατα εκείνης της ηµέρας που ποτέ και από κανέναν δεν αµφισβητήθηκαν. Εµείς θα αναφερθούµε σε δύο: Η εφηµερίδα “ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ” της Θεσσαλονίκης (29/4/1967, σελ. 1η) γράφει: «Ο αρχιεπίσκοπος Αθηνών κ. Χρυσόστοµος, κατά την διάρκειαν της µεταφοράς του Επιταφίου, ησθάνθη αδιαθεσίαν και µεταφέρθη εις την οικίαν του, όπου αργότερον υπέστη καρδιακήν προσβολήν και διεκοµίσθη εσπευµένως εις το νοσοκοµείον του Ερυθρού Σταυρού, εις το οποίον και νοσηλεύεται. Υπό του Γραµµατέως της αρχιεπισκοπής ανακοινώθη το εξής ιατρικόν δελτίον: «Ο µακαριώτατος αρχιεπίσκοπος Αθηνών κ. Χρυσόστοµος εισήχθη περί ώραν 23ην εις το νοσοκοµείον του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού συνέπειας υπερβολικής κοπώσεως και ελαφράς κυκλοφοριακής διαταραχής. Η κατάστασίς του είναι απολύτως ικανοποιητική, διατηρεί δε πλήρως την διάθεσίν του. Οι θεράποντες Ιατροί, Φ. Κωστίας, Δ. Καπνιάς (ο Καπνιάς είναι ανεψιός του Χρυσοστόµου και πατέρας της κυρίας που γράφει το κείµενο του δηµοσιεύµατος!).

Και το δεύτερον, η επιστολή του Αυλάρχου Θεοδ. Παπαθανασιάδη µε ηµεροµηνία 22/2/1973 που απαντάει στο περιοδικό “ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΣ” της 9ης Φεβρουαρίου και γράφει µεταξύ άλλων και τα εξής: «… Ο επισκεφθείς τότε, κατ’ επιταγήν της Α.Μ. του Βασιλέως τον Μακαριώτατον Αξιωµατούχος της Αυλής ήτο µόνον ο υποφαινόµενος, διατελών τότε Αυλάρχης και ουδείς έτερος. Σκοπός της επισκέψεώς µου ήτο να διαβιβάσω τας ευχάς του Άνακτος προς αποκατάστασιν της υγείας του Μακαριωτάτου. Ο Αρχιεπίσκοπος ευρίσκετο εις πλήρη εξάντλησιν και µε τρέµουσαν φωνήν και δάκρυα µου είπε ότι δεν αισθάνεται καλά. Με παρακάλεσε να διαβιβάσω εις τον Βασιλέα τας ευλογίας του, ότι έπραξε παν ό,τι ηδύνατο δια το καλόν της Εκκλησίας µας και ότι θέτει εις την διάθεσιν του Βασιλέως την παραίτησίν του εκ του Αρχιεπισκοπικού θρόνου. Μου προσέθεσε δε να αναφέρω εις τον Άνακτα, ότι αποβλέπει εις δύο κληρικούς, ως έχοντας τα προσόντα να ανορθώσουν την Εκκλησία, τους τότε Αρχιµανδρίτας κ.κ. Κοτσώνην και Γιαλούρην».

Γ.- «Η ανάρρηση του αρχιµανδρίτη Ι. Κοτσώνη – γράφει – στο αρχιεπισκοπικό αξίωµα επιδιώχθηκε λόγω των προσωπικών δεσµών του µε τα ανάκτορα αλλά και για την προώθηση της Ένωσης των Εκκλησιών, στην οποία ο Χρυσόστοµος ήταν αντίθετος κατά την συγκεκριµένη συγκυρία…».

- Την απάντηση τη δίνει η ίδια, όταν οµολογεί ότι ο µακαριστός αρχιεπίσκοπος Χρυσόστοµος δεν ήταν αντίθετος στην Ένωση, αλλά ήταν αντίθετος κατά την συγκεκριµένη συγκυρία (!). Ενώ ο Ιερώνυµος δε συζητούσε καν το θέµα της Ένωσης, σε µια εµπεριστατωµένη µελέτη ως καθηγητής του Κανονικού Δικαίου αναφέρει: «Το συµπέρασµα είναι, ότι “κατ’ ακρίβειαν” δεν είναι δυνατόν να υπάρξει “κοινωνία” µετά των ετεροδόξων εν τοις Μυστηρίοις, αφού η Θεία Χάρις µεταδίδεται µόνον εντός της Εκκλησίας…». Βλέποντας τη σατανική εµφάνιση του ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΥ έχοντας µάλιστα και την ευλογία του Πατριάρχου Αθηναγόρα, αναγκάστηκε να συντάξει κείµενο χαράζοντας τις βασικές Ορθόδοξες γραµµές έναντι των ετεροδόξων µε τίτλο: «Η Εκκλησία της Ελλάδος έναντι του Οικουµενισµού». Το αποτέλεσµα ήταν να έρθει αντιµέτωπος µε όλο το παλαιό κατεστηµένο που δεν ήθελαν να τα χαλάσουν µε τον Αθηναγόρα και όλοι αυτοί συσπειρώθηκαν και τον πολέµησαν.

Δ.- Για την ορκωµοσία των δικτατόρων γράφει: «Αναφερόµενος – ο Βασιλιάς Κωνσταντίνος – στην ορκωµοσία των συνταγµαταρχών ισχυρίζεται ότι ο ίδιος εµπόδισε το Χρυσόστοµο, που τάχα δεν είχε αντιληφθεί περί ποίων επρόκειτο, να τους συγχαρεί».

Ο Κωνσταντίνος είναι σαφής στην περιγραφή: «Στις έξι το απόγευµα της 21ης Απριλίου έγινε η ορκωµοσία της “κυβέρνησης”… Την ορκωµοσία ετέλεσε ο Χρυσόστοµος που όµως λόγω γήρατος αλλά και βαρηκοΐας, ούτε που είχε καταλάβει τί πραγµατικά είχε συµβεί. Έτσι, µετά το πέρας της τελετής µοίραζε σε όλους συγχαρητήρια. Έγινα έξω φρενών, µε αποτέλεσµα να του φωνάξω ενώπιον όλων:

- Μα, ποιους συγχαίρετε, Μακαριώτατε; Πρόκειται για πραξικόπηµα και το έχουν κάνει αυτοί!» (Βασιλεύς Κωνσταντίνος, τόµος Β΄, σελ. 255-256).

Τη δε εποµένη ηµέρα (22-4-1967), µε οµόφωνη απόφαση η Διαρκής Ιερά Σύνοδος έστειλε και επείγον συγχαρητήριο τηλεγράφηµα για µακροηµέρευση της “Εθνικής Κυβέρνησης” (!).

Και συνεχίζει η κ. καπνιά το δηµοσίευµα: «Αξίζει µάλιστα να αναφερθεί ότι είχε ήδη προηγηθεί ορκωµοσία των πρωτεργατών του πραξικοπήµατος από τον Ι. Κοτσώνη».

Αυτό κ. Διευθυντά είναι το “άκρον άωτον” της ψευτιάς και µάλιστα από “ένα στενό συγγενή του Χρυσοστόµου που έχει «προσωπικές µαρτυρίες»” που θάπρεπε να λέει και καµιά αλήθεια!

Ο Κωνσταντίνος αφηγείται: «Κατά τις 07:30 το πρωί, λάβαµε την πληροφορία ότι οι χουντικοί κατευθύνονταν προς το Τατόι… Όταν έφθασαν, ήταν πια περασµένες 09:00… Το αίτηµά τους ήταν να κάνω ένα διάγγελµα να υπογράψω µία συνταγµατική κατάργηση και να ορκίσω νέα κυβέρνηση. Τα αρνήθηκα και τα τρία. «Είστε επίορκοι. Με την κίνησή σας αυτή υπονοµεύετε τη Βασιλευοµένη Δηµοκρατία! Οδηγείτε την πατρίδα µας σε µεγάλες περιπέτειες! Σηκωθείτε, φύγετε από εδώ! Θέλω να δω τον αρχηγό του Στρατού!», τους είπα (ο.π., σελ. 239 & 241).

Για ποια ορκωµοσία µιλάει η κυρία και µερικοί ακόµα ψεύτες!

«Μετά το πραξικόπηµα – µας λέει – ο Χρυσόστοµος δεν παραιτήθηκε ποτέ, γεγονός που αργότερα δηµιούργησε πολλαπλά προβλήµατα σχετικά µε τη νοµιµότητα της διαδοχής του».

Ξεχνάει η αρθρογράφος του κειµένου ότι τον Ιάκωβο Βαβανάτσο (προκάτοχος του Χρυσοστόµου) τον παραίτησαν προφορικά και βίαια και ποτέ δεν κενώθηκε ο θρόνος έστω µε κάποιο νόµο και ούτε ποτέ ο ίδιος τον αναγνώρισε, ενώ αντίθετα όπως και η ίδια οµολογεί ότι: «Ο Ι. Κοτσώνης συχνά τον επισκεπτόταν για να ζητήσει τις συµβουλές του σχετικά µε τη λειτουργία της Αρχιεπισκοπής…».

Και το πιο συγκλονιστικό είναι για την πολλή αγάπη που έδειξε ο γέροντας Αρχιεπίσκοπος στο νέο Αρχιεπίσκοπο, όταν την εποµένη της χειροτονίας του έστειλε τηλεγράφηµα µέσα από το Νοσοκοµείο του Ερυθρού Σταυρού γράφοντας: «Χριστού Θεού σταυρωθέντος δια της αµαρτίας και αναστάντος δια την δικαίωσιν ηµών την ευλογίαν επικαλούµαι επί το ποιµαντορικόν έργον υµετέρας Μακαριότητος» πρώην Αθηνών Χρυσόστοµος.

Μαζί µε τις ευχές του έστειλε και δώρο ένα πολύτιµο εγκόλπιο.

Ο δε Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυµος του απάντησε µε τούτα τα λόγια: «Ευγνωµόνως ευχαριστών δια τας συγχαρητηρίους ευχάς και πολύτιµον δώρον Υµετέρας σεπτής µοι Μακαριότητος εύχοµαι από καρδίας ταχείαν και εν πλήρη υγεία επάνοδον εις τα ίδια». Ο Αθηνών Ιερώνυµος.

Υπάρχουν πολλά ακόµα γεγονότα που δείχνουν την “εν Χριστώ” κοινωνία που είχαν οι µεταξύ τους δύο άνδρες. Τώρα γιατί γράφτηκαν αυτά τα ψέµατα και οι ανιστόρητες σελίδες, µετά από µισό αιώνα. Κατά την άποψή µου άλλο σκοπό δεν έχουν και ούτε εξυπηρετούν παρά τη σπίλωση ενός άσπιλου άνδρα µε τεράστιο έργο που παρόµοιο δεν έχει συντελεστεί στα διακόσια (200) χρόνια  στην Εκκλησία της Ελλάδας !!!

Θεωρώ πως αυτό που έκαναν, αποτελεί µια βεβήλωση στη µνήµη του µακαριστού γέροντα Αρχιεπ. Χρυσοστόµου και τίποτα παραπάνω.

Κύριε Διευθυντά, αυτά τα λίγα από πάρα πολλά που έγιναν και η ιστορία τα έχει καταγράψει. Ελπίζουµε για την αποκατάσταση της αλήθειας και την αντικειµενική ενηµέρωση των αναγνωστών από µια έγκριτη σαν την δική σας εφηµερίδα, ανταποκρινόµενη µε αίσθηµα υψηλής δηµοσιογραφικής ευθύνης, θα δηµοσιεύσετε την απαντητική και διευκρινιστική αυτή επιστολή.

Λάρισα 7-5-2016

ΤΡΙΑΝΤ. Ι. ΤΑΣΙΟΠΟΥΛΟΣ

ΕΚΔΟΤΗΣ – ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ

ΕΦΗΜ. «ΑΓΩΝΑΣ»

ΕΡΕΥΝΗΤΗΣ ΤΗΣ ΜΑΥΡΗΣ

ΠΕΡΙΟΔΟΥ ΤΗΣ ΕΚΚΛ. ΙΣΤΟΡΙΑΣ

Εφ. Αγώνας

3 σχόλια:

  1. Τι φωτογραφια ειναι αυτη στην αρχη; ποιος ειναι ο υπευθυνος επεξεργασιας της φωτογραφιας;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ντροπή στη σοβαροφανή φυλλάδα ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ καθώς και στον Τζούμα.
    ΜΠΡΑΒΟ στον κ.Τασιόπουλο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Κύριε Τσολογιάννη.
    [Για τους κυρίους/ες καμουφλαρισμένους , ανώνυμους].
    Έχω μια βασική αρχή στο εαυτό μου και την οποία εφαρμόζω κατά γράμμα. Δηλαδή, δεν απαντώ σε ανώνυμους και δειλούς τυφλοπόντικες που κρυφτόμμενοι, γράφουν χωρίς ντροπή και βρίζουν και από πάνω.
    Τα δημοσιεύματά μου είναι επώνυμα και όποιος έχει κότσια να απαντήσει είναι καλοδεχούμενα, αλλά επώνυμα με όλα τα εχέγγυα στοιχεία του.
    Αυτό είναι αντρίκιο με παντελόνι ή φουστάνι, και τότε και μόνο τότε, απαντώ όχι με δικές μου αμπελοφισοφίες αλλά μέσα από το ιστορικό αρχείο που κατέχουμε από την εποχή της Ελληνικής Επανάστασης
    ‘’Χριστός Ανέστη’’
    ΛΑΡΙΣΑ 30/5/2021 Τριαντάφυλλος Τασιόπουλος
    Λάρισα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου