Με τη Λιτανεία κινδυνεύεις από
κορωνοϊό, αλλά δεν κινδυνεύεις με
το event της Πρωτοψάλτη
Της Ράνιας Γάτου
Ποιήτριας – Δοκιμιογράφου – Εικαστικού
Ποιήτριας – Δοκιμιογράφου – Εικαστικού
Δύο σκηνικά. Στο πρώτο σκηνικό η Κυβέρνηση, ο Δήμαρχος Αθηναίων και οι άπιστοι, για τους οποίους δεν υπάρχει κορωνοϊός ούτε εφαρμόζονται τα περιοριστικά υγειονομικά μέτρα.
Στο δεύτερο σκηνικό η Εκκλησία, η οποία κυνηγιέται από την αστυνομία της Κυβέρνησης, για την οποία Εκκλησία υπάρχει κορωνοϊός και εξαιτίας του οποίου είναι κλεισμένοι οι ναοί. Δύο μέτρα και δύο σταθμά.
Έξω από το Μέγαρο Μαξίμου πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 25-4-2020 μια περιφερόμενη συναυλία πάνω σε φορτηγό της Άλκηστις Πρωτοψάλτη.
Εκεί είχαν συνωστιστεί, χωρίς να λαμβάνουν υπόψη τα υγειονομικά περιοριστικά μέτρα των αρμόδιων αρχών, πολλά άτομα.
Δεν υπήρχε εκφοβιστική αστυνομική παρουσία. Ανάμεσα σε αυτά ήταν και ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, συνεργάτες του και ο Δήμαρχος Αθηναίων Κώστας Μπακογιάννης.
Την Μεγάλη Παρασκευή απαγορεύθηκε αυστηρώς και δια ροπάλου από την αστυνομοκρατία της Κυβέρνησης η περιφορά όλων των Επιταφίων της Χώρας, προσβάλλοντας με αυτόν τρόπο κατάφωρα την πίστη των Ορθοδόξων πιστών, με πρόσχημα την προστασία της δημόσιας υγείας από τον κορωνοϊό.
Όλη τη Μεγάλη Εβδομάδα απαγορεύθηκε βάναυσα από την Κυβέρνηση ακόμη και η απλή προσέλευση των πιστών στους Ναούς όλης της Χώρας.
Όλη τη Μεγάλη Εβδομάδα η Κυβέρνηση, μέσω της αστυνομίας, επέβαλε πρόστιμα για δήθεν άσκοπες μετακινήσεις σε ιερείς που τίμησαν την ιεροσύνη τους και άνοιξαν τους Ναούς για να προσκυνήσουν τολμηροί πιστοί, καθώς και σε τολμηρούς πιστούς, ενώ προσήγαγε στον εισαγγελέα τέτοιους άξιους ιερείς.
Από τις 16-3-2020, όταν εκδόθηκε η πρώτη κοινή υπουργική απόφαση των Υπουργών Παιδείας – Θρησκευμάτων και Υγείας, απαγορεύθηκε από την Κυβέρνηση η προσέλευση των πιστών στη Θεία Κοινωνία, βλασφημώντας αναίσχυντα τον Θεάνθρωπο Χριστό.
Την Παρασκευή της Διακαινησίμου 24-4-2020, πραγματοποιήθηκε λιτανεία της εικόνας της Παναγίας Τρυπητής στην πόλη του Αιγίου, προεξάρχοντος του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτη Καλαβρύτων και Αιγιαλείας κ. Ιερωνύμου, και συγχοροστατούντος του αγωνιστή πρώην Μητροπολίτη Καλαβρύτων και Αιγιαλείας κ. Αμβροσίου.
Η περιφορά έγινε μετά το τέλος της Θείας Λειτουργίας που τελέστηκε χωρίς την παρουσία πιστών στον Ιερό Ναό της Φανερωμένης στο Αίγιο, όπου φιλοξενείται η εικόνα της Παναγίας Τρυπητής λόγω προγραμματισμένων εργασιών στο ομώνυμο ιερό προσκύνημα.
Η εικόνα στην αρχή μεταφέρθηκε από πεζούς και στη συνέχεια τοποθετήθηκε σε αγροτικό όχημα (με το οποίο αγιάστηκε η πόλη πριν μερικές εβδομάδες από τη μόλυνση του κορωνοϊού).
Στην λιτανεία συμμετείχαν μόνο ο νυν και ο πρώην Μητροπολίτης Καλαβρύτων και Αιγιαλείας, τέσσερις επίτροποι, δύο ιερείς, ένας διάκονος και ο οδηγός του αγροτικού.
Για μια ακόμη φορά η αστυνομία της Κυβέρνησης επιβράβευσε τον χαφιεδισμό πολιτών, που τους δόθηκε η ευκαιρία να εκδηλώσουν τον κακό εαυτό τους καταγγέλλοντας λιτανεία της Παναγίας με τα αναγκαία ολίγα συμμετέχοντα πρόσωπα.
Η αστυνομία επιβράβευσε τον χαφιεδισμό πολιτών επιβάλλοντας διοικητικά πρόστιμα, λόγω της μη τήρησης των μέτρων της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου, επειδή γινόταν η περιφορά της εικόνας της Πολιούχου Παναγίας Τρυπητής.
Στον οδηγό του αγροτικού η αστυνομία επέβαλε τροχονομικό πρόστιμο, καθώς και διοικητικό πρόστιμο για άσκοπη μεταχείριση. Επίσης, η αστυνομία επέβαλε διοικητικά πρόστιμα για άσκοπη μετακίνηση σε δέκα περίπου πολίτες, που συμμετείχαν στην περιφορά.
Δίκαια, αν και καθυστερημένα, εξέφρασαν δυσφορία πολλοί Μητροπολίτες ότι, ενώ εκείνοι συμμορφώνονται με τις αποφάσεις της Κυβέρνησης και κρατούν τους Ναούς τους κλειστούς, η Κυβέρνηση δεν έχει πρόβλημα να διοργανώνει ή να συμμετέχει σε ανοικτές συναυλίες, χωρίς να σέβεται τις αποφάσεις της ούτε εκείνες των αρμόδιων υγειονομικών αρχών.
Επιτέλους οι Μητροπολίτες εξέφρασαν δημόσια τη δυσφορία τους αυτή, την οποία κακώς την κρατούσαν μέσα τους τόσο καιρό και την οποία εξέφραζαν κατ’ ιδίαν μεταξύ τους.
Όμως, ο Μητροπολίτης Κερκύρας κ. Νεκτάριος είχε εκδηλώσει την θεολογική του αντίσταση από τις 25-3-2020 και δεν είχε δημόσια συμπαράσταση στις διώξεις τους από την Κυβέρνηση.
Δίκαια, αν και καθυστερημένα, ο Μητροπολίτης Σταγών και Μετεώρων κ. Θεόκλητος, στο κήρυγμά του της Κυριακής 27-4-2020, βρωντοφώναξε:
«Αυτές τις μέρες κάναμε υπακοή στο κράτος για την ασφάλεια όλων μας και τηρήσαμε τα μέτρα, σφραγίσαμε τις εκκλησίες, σταματήσαμε τις καμπάνες κλπ.
Όμως είδαμε χθες, αυτούς που θέσπισαν τους νόμους με πρώτο και καλύτερο τον πρωθυπουργό, να έχουν συνωστιστεί μαζί με τους συνεργάτες τους και πολλούς άλλους, ώστε να ακούσουν μία περιφερόμενη συναυλία.
Χωρίς τα μέτρα ασφαλείας, χωρίς τις αποστάσεις κλπ.
Δεν γίνεται να υπάρχουν δύο μέτρα και δύο σταθμά.
Γι’ αυτό και εμείς από σήμερα ανοίγουμε τις εκκλησίες μας και είμαστε εδώ ώστε όποιος θέλει να έρθει να μας ζητήσει το λόγο».
Άραγε οι υπόλοιποι Μητροπολίτες θα ενεργήσουν έτσι;
Γιατί οι Μητροπολίτες, πλην εξαιρέσεων, δεν ενήργησαν από την αρχή έτσι, αντιστεκόμενοι στον Αρχιεπίσκοπο που υποστήριζε την πολιτική της Κυβέρνησης για το κλείσιμο των Ναών και με ιδιαίτερη ένταση τη Μεγάλη Εβδομάδα και την Ανάσταση;
Δεν αντιλαμβάνονται οι Μητροπολίτες ότι επέτρεψαν στην Κυβέρνηση να αισθάνεται πιο δυνατή από την Εκκλησία και να κλείνει κατά βούληση τους Ναούς τώρα με αφορμή τον κορωναϊό, αργότερα με αφορμή άλλον ιό του ιολογικού εργαστηρίου της Γιουχάν, μεταγενέστερα με τρίτον ιό του ίδιου ή άλλου εργαστηρίου, για τα συμφέροντα των φαρμακευτικών εταιριών και του τσιπαρίσματος εταιριών πληροφορικής;
Γιατί οι Μητροπολίτες, πλην εξαιρέσεων, δεν εξεγέρθηκαν να υπερασπιστούν τους διωκόμενους από την Κυβέρνηση ευσεβείς κληρικούς και λαϊκούς;
Οι Μητροπολίτες, πλην εξαιρέσεων, εκδήλωναν την αγάπη τους σε αυτούς που δήθεν κινδύνευαν από τον κορωνοϊό υπακούοντας στο σύνθημα της Κυβέρνησης «Μένουμε σπίτι», επειδή τους ενδιέφερε μόνον η βιολογική τους ύπαρξη, ενώ δεν εκδήλωναν την αγάπη τους για τους διωκόμενους από την Κυβέρνηση ευσεβείς κληρικούς και μοναχούς, οι οποίοι ποθούσαν περισσότερο από όλα τον Χριστό και την ένωση μαζί Του μέσω της Θείας Κοινωνίας;
Είχαν δηλαδή οι Μητροπολίτες, πλην εξαιρέσεων, αγάπη a la carte;
ΠΟΙΗΜΑ ΤΗΣ ΡΑΝΙΑΣ ΓΑΤΟΥ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΔΙΩΚΟΜΕΝΟΥΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΕΥΣΕΒΕΙΣ ΚΛΗΡΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΛΑΪΚΟΥΣ
ΤΙΜΩΡΗΜΕΝΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ
Μένουμε σπίτι μεσάνυχτα
Κι ο καθρέφτης συναντά τον εαυτό του
Αλλά δεν συναντά τον Θεό.
Η σιωπή αυτή είναι μοναξιά
Η Ανάσταση δεν έχει μοναξιά
Δεν θάβει τις σιωπές
Δεν διώκει κανένα
Ξαφνικά όλα τα σπίτια άδειασαν
Όχι από παρουσίες
Αλλά από την απουσία του Χριστού
Ο Χριστός πού αναστήθηκε;
Αφού έχουν πεθάνει οι ανάσες μας
Μας τις έκοψαν
Σαν να ήταν καμπύλες
Σαν να ήμασταν κύκλωπες
Με ένα μάτι
Προχωρούσαμε στους δρόμους μόνοι
Με τα κεριά στα χέρια και κρυμμένοι
Και περπατούσαμε σαν μαρμαρωμένοι βασιλιάδες
Ψάχναμε το πρόσωπο του Θεού
Και ανηφορίζαμε
Δεν αγγίζαμε τίποτα
Για να μην κολλήσουμε Χριστό.
Η χλιδή του κορονοϊού
Μας απαγόρευσε
Να γνέσουμε τη ζύμη του Θεού.
Κι εμείς μαζευτήκαμε σαν μυρμήγκια
Που μας πατούσαν
Για να μη πάρουμε το Αναστάσιμο Φως.
Θα ξαναγίνουμε Χριστιανοί;
Θα ξαναζήσουμε Χριστιανοί;
Ας πεθάνουμε κάποτε
Αρκεί να ξαναζήσουμε Ανάσταση.
Κι ο καθρέφτης συναντά τον εαυτό του
Αλλά δεν συναντά τον Θεό.
Η σιωπή αυτή είναι μοναξιά
Η Ανάσταση δεν έχει μοναξιά
Δεν θάβει τις σιωπές
Δεν διώκει κανένα
Ξαφνικά όλα τα σπίτια άδειασαν
Όχι από παρουσίες
Αλλά από την απουσία του Χριστού
Ο Χριστός πού αναστήθηκε;
Αφού έχουν πεθάνει οι ανάσες μας
Μας τις έκοψαν
Σαν να ήταν καμπύλες
Σαν να ήμασταν κύκλωπες
Με ένα μάτι
Προχωρούσαμε στους δρόμους μόνοι
Με τα κεριά στα χέρια και κρυμμένοι
Και περπατούσαμε σαν μαρμαρωμένοι βασιλιάδες
Ψάχναμε το πρόσωπο του Θεού
Και ανηφορίζαμε
Δεν αγγίζαμε τίποτα
Για να μην κολλήσουμε Χριστό.
Η χλιδή του κορονοϊού
Μας απαγόρευσε
Να γνέσουμε τη ζύμη του Θεού.
Κι εμείς μαζευτήκαμε σαν μυρμήγκια
Που μας πατούσαν
Για να μη πάρουμε το Αναστάσιμο Φως.
Θα ξαναγίνουμε Χριστιανοί;
Θα ξαναζήσουμε Χριστιανοί;
Ας πεθάνουμε κάποτε
Αρκεί να ξαναζήσουμε Ανάσταση.
το πρόσωπο (Πρωτοψάλτη) που επέλεξε η Κυβέρνηση για το event δεν είναι τυχαίο, έχει τις ιδιαιτερότητες του και τους συμβολισμούς του, όπως επίσης και τα τραγούδια που τραγούδησε!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΨάξτε το !!