Σάββατο 22 Φεβρουαρίου 2020

ΤΟ ΙΔΙΑΙΤΕΡΟ ΚΑΛΛΟΣ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ ΜΑΣ

του Ιωαννου Μαρακη



Στην Ορθοδοξία μας δεν υπάρχει αρχηγός άλλος πλην του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού, δεν υπάρχει κάποιος επίσκοπος αρχηγός των άλλων επισκόπων, στην Ορθοδοξία μας ΔΕΝ υπάρχει πάπας αντίστοιχος του ρωμαιοκαθολικού πάπα Ρώμης, στην Ορθοδοξία μας δεν υπάρχει Καισαροπαπισμός, στην Ορθοδοξία μας υπάρχουν μόνον ίσοι επίσκοποι, συνοδικώς συνερχόμενοι και αποφασίζοντες, επίσκοποι ισότιμοι κατά τα περί τα Δόγματα και τα πρακτέα, με διαφορές ασφαλώς ως προς την απόδοση εις έκαστον εξ εκείνων τιμών, λ.χ. στην τιμή όσον αφορά τους πρεσβυγενείς θρόνους, στην τιμή ως προς την αγιότητα και θεολογική Ορθόδοξη κατάρτισι του προσώπου, την ηλικία, την πρεσβύτητα εκλογής σε επίσκοπο κ.λπ. κ.λπ., στην τιμή προς τους θρόνους των τέως αλλά κυρίως των ΝΥΝ πρωτευουσών του κάθε Ορθοδόξου Κράτους, οι επίσκοποι των οποίων απλώς απολαμβάνουν της τιμής και της ευθύνης να προεδρεύουν της Ιεράς Συνόδου και να δημοσιεύουν ή ανακοινώνουν τις αποφάσεις της και δεν αυτενεργούν, δεν αποφασίζουν μόνοι τους, δε συνομιλούν με άλλους εξωεκκλησιαστικούς παράγοντες εκτός εάν είναι προς τούτο εξουσιοδοτημένοι. Θλίβομαι όταν αγωνισταί της Ορθοδοξίας, που μπορούσαν να προσφέρουν πολλά, εμπαίζονται και παγιδεύονται, αναφερόμενοι σε κάποιον εκτός Ελλάδος Επίσκοπο, σαν να ήταν ο αρχηγός της Ορθοδοξίας, σαν να ήταν ο πάπας της Ορθοδοξίας, σαν να ήταν ο κυρίαρχος του πνευματικού Χριστιανικού Σύμπαντος. 
Ένας απλός επίσκοπος είναι, με ελάχιστο ποίμνιο στην επισκοπή του κι έτσι εάν τον αντιμετώπιζαν όλοι οι πιστοί κι όλοι οι επίσκοποι θα είχαμε λύσει κάθε πρόβλημα. Αν οι φίλοι μας Αμερικάνοι θέλουν ένα αντίπαλο δέος έναντι του Ορθοδόξου Πατριάρχου Μόσχας, κακώς εμπαίζουν το θεσμό του Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως επιχειρώντας να το παραλληλίσουν με την έδρα του Ρωμαιοκαθολικού πάπα Ρώμης αποδίδοντάς του πρωτείο. Καμμιά σχέση. 
Αν είχαν μυαλό θα μελετούσαν και θα γνώριζαν ότι όλοι οι Ορθόδοξοι επίσκοποι είναι ίσοι, ότι το πρόβλημα της κακοδιοικήσεως δεν λύεται με ψευδοσυνόδους, διότι η Εκκλησιαστική Ιστορία θα τις πτύσει ως μη έγκυρες, ως ψευδοσυνόδους, ότι η αποδοχή της ισότητος όλων των επισκόπων των απανταχού της οικουμένης Ορθοδόξων Εκκλησιών αποκλείει κάθε λογής απόπειρα ανακηρύξεως δήθεν πρωτείου, ότι ο επίσκοπος της επισκοπής της πρωτεύουσας εκάστου Κράτους απλώς προεδρεύει της συνόδου των επισκόπων εκάστου κράτους.
Δεν είναι ο Αρχηγός της Εκκλησίας, πολλώ μάλλον ο επίσκοπος Κωνσταντινουπόλεως ΔΕΝ είναι ούτε ο πάπας της Ορθο9δοξίας, ούτε ο αρχηγός της Εκκλησίας της Ελλάδος, ούτε ο Αρχηγός της Εκκλησίας απανταχού της Γης. 
Αν κάποτε η Κωνσταντινούπολη ήταν πρωτευουσα της Αυτοκρατορίας, αν κάποτε ο Μωάμεθ Β ο Πορθητής έδωσε στον επίσκοπο Κωνσταντινουπόλεως το ρόλο του εθνάρχη των Ορθοδόξων (των Ρωμιών, που δεν είναι υποχρεωτικά μόνο Έλληνες) σήμερα στη σύγχρονη Ελλάδα αυτός ο τίτλος σαφώς δεν μπορεί να ισχύει. 
Εκτός αν είμαστε Ραγιάδες. 
Σήμερα οι κάτοικοι της Ορθόδοξης Ελεύθερης Ελλάδος έχουμε τους επισκόπους μας, έχουμε και την Εκκλησία μας. 
Καιρός είναι να ενωθούν με την Εκκλησία της Ελλάδος όλα τα περίεργα υφιστάμενα εκκλησιαστικά καθεστώτα εντός της χώρας μας, εκτός εάν είμαστε ραγιάδες κι επίκειται διαμελισμός της χώρας. 
Καιρός να ενωθούν όλες οι εκκλησίες της Ελλαδικής επικράτειας εντός της ενιαίας Εκκλησίας της Ελλάδος, διότι εάν λόγου χάριν η Κρήτη έχει ξεχωριστή Εκκλησία από την Εκκλησία της Ελλάδος, ανοίγουν ορέξεις κακών γειτόνων. 
Από άλλη ανάγνωση, δεν νοείται ότι μπορεί να καθοδηγηθεί η Εκκλησία της Ελλάδος υπό πνευματικού κέντρου εκτός αυτής, να διοικηθεί η παγκόσμιος Ορθοδοξία από κέντρον διατελούν σκλαβωμένο υπό καθεστώς ανελευθερίας έως εχθρότητας προς τον Ελληνισμό και την Ορθοδοξία, σε χώρα αλλόθρησκη εχθρικά διακείμενη προς την Ελλάδα και την Εκκλησία της.

Ιωάννης Μ
(Γιάννης Μαράκης)

27 σχόλια:

  1. Αγαπητέ κύριε Οδυσσέα δεν άξιζε για άρθρο το σχόλιό μου, ούτε είχα διανοηθεί κάτι τέτοιο ώστε να το τεκμηριώσω, αλλά έχω καταλυπηθεί βλέποντας όλους τους εκλεκτούς αγωνιστές της Ορθοδοξίας, όπως ο ιατρός κάτω από το άρθρο του οποίου σχολίασα να καταναλίσκουν τις δυνάμεις τους σε πολλά και σωστά, μεν, εκτός από το ένα το οποίο εφόσον το αποδεχόμαστε ακυρώνει όλα τα άλλα διότι σαφέστατα αν αποδεχόμαστε πρωτείο ενός, δεν διαφέρουμε από τους παπικούς (Ρωμαιοκαθολικούς). Το πρωτείο (όρα και αλάθητο) είναι η βασική αίρεση του Ρωμαιοκαθολισμού, αλίμονό μας αν το αποδεχτούμε, στην Ορθοδοξία. Και ποιος μας λέει ότι κάποιος μετά από 2 αιώνες πατριάρχης Κων/λεως δεν θα είναι πράκτορας του τότε Ερντογάν; Είναι δυνατόν να ποδηγετούμεθα υπό ενός προσώπου ή υπό μιας ολιγομελούς Συνόδου εκτός της χώρας μας και η Τουρκία καθημερινά να μας απειλεί με πόλεμο; Πόσο ελεύθερα μπορεί να δρα το Φανάρι; Να γιατί τα πράγματα στην πατρίδα μας οδεύουν από το κακό στο χειρότερο: Τέσσερα διαφορετικά εκκλησιαστικά καθεστώτα, αντί μιας Ενιαίας Εκκλησίας, η Κρήτη με άλλη Εκκλησία λες και δεν είναι Ελλάδα... Αν στείλει τα φουσάτα του ο Ερντογάν ανατολιθκά της Σητείας, τότε, άραγε, ο Πατριάρχης Κων/λεως θα μπορέσει να πει ¨Κρητικοί αντισταθείτε υπέρ Πίστεως και Πατρίδος;" Ας τιμώνται οι τολμήσαντες να αφορίσουν ποιον; τόν ... Νικόλαον Σωτηρόπουλον (!!!) με το ιστορικό πρωτείο κι ας αφήσουν την Ορθοδοξία να δράσει ελεύθερη με το Συνοδικό Σύστημα χωρίς πρώτον, χωρίς πρωτείον, και δίχως αρχηγό άλλον πλην του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού. Οι θεόπνευστοι απόστολοι, σε κάθε θέμα αποφάσισαν εν Συνόδοις, η Εκκλησία των πρώτων αιώνων επίσης, αρχηγός της είναι ο Χριστός και κανένας άλλος. Ας μη γίνουμε αιρετικοί.

    Ευχαριστώ θερμά
    Γιάννης Μαράκης

    Υ.Γ. Για πόσο καιρό ακόμα θα είναι "νέα χώρα" η Βόρεια Ελλάς;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ποιά Εκκλησία κ. Ι. Μ., η "Εκκλησία" σου οδεύει προς την Δύση και εσύ Κοινωνάς μαζί της.Ούτε η Ρώμη έχει Πατριάρχη,αλλά ούτε και η Νέα Ρώμη!Είναι μεγάλη ασέβεια να ονομάζεις "Πατριάρχη" έναν αντίχριστο εχθρό του Θεού!ΠΟΤΕ θα καταλάβεις το έγκλημα που κάνεις και την μεγαλύτερη αμαρτία σου που σε οδηγεί στον πνευματικό θάνατο;

    ΥΓ. Ο Σωτηρόπουλος και μετά τον ψευτοαφορισμό του θα μπορούσε να αφιριστεί από Ορθόδοξο Επίσκοπο για μια διαστροφή που έκανε στην Αγία Γραφή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ο αείμνηστος Νικόλαος Σωτηρόπουλος φυσικά και δεν έχει ανάγκη από μένα να υπερασπιστώ τη μνήμη του, αλλά δεν μπορώ να καταλάβω τι εννοείτε αοριστολογώντας.
      Ι.Μ.

      Διαγραφή
    2. Δεν πας καλά τρικαμηνικέ ΙΜΕ.
      Καθόλου καλά δεν πας.
      Εχεις πρόβλημα φανατισμού.

      Διαγραφή
    3. Μα καλά τί σαχλαμάρες είναι αυτές που γράφει ο ΙΜΕ;;;
      Σκέφτεται καθόλου πριν γράψει;;;

      Διαγραφή
    4. Λέω γι'αυτό το βλάσφημο που φώναξε δημόσια σε εκπομπή στην τηλεόραση(κόντρα στον πλανεμένο ψευδοπροφήτη Μοναχό Μάξιμο):
      Ο Χριστός δεν γνωρίζει πότε θα έλθει εις την Β' Παρουσία Του ΣΑΝ ΑΝΘΡΩΠΟΣ(καθαρός Μονοφυσητισμός), αλλά ΜΌΝΟ σαν άνθρωπος!!!
      Να μην γράψω και άλλες πλάνες του...

      Διαγραφή
    5. Είσαι αμαθής πλανεμένε τρικαμηνικέ ΙΜΕ.
      Μονοφυσιτισμός σημαίνει να πιστεύεις στην μια φύση του Χριστού. Ο μεγάλος Ορθόδοξος Θεολόγος Νικόλαος Σωτηρόπουλος πιστεύε ξεκάθαρα και στις δύο φύσεις του Χριστού.
      Αφησε τις σαχλαμάρες και μην κάνεις τον έξυπνο.
      Και δώσε μας εσύ την ερμηνεία σου στην φράση του Κυρίου ότι ούτε ο Υιός του Ανθρώπου δεν γνωρίζει την ώρα της Δευτέρας Παρουσίας.

      Διαγραφή
    6. Αγαπητέ ΙΜΕ ευχαριστώ για τη διευκρίνιση. Αν αυτός είναι ο λόγος που θεωρείς το Νικόλαο Σωτηρόπουλο παραπεμπόμενο για πραγματικό αφορισμό, θα έπρεπε πολλοί θεολόγοι να αφοριστούν. Πολλοί παρερμηνεύουν έτσι ένα προβληματικό χωρίο, που βάσει κριτικής κειμένου πιθανότατα δεν ανήκει στην Κ.Δ. Το πρόσθεσαν μονοφυσίτες. Σφάλμα του Νικολάου όχι το μοναδικό. Αλλά ου κατ επίγνωσιν αφού το διέπραξε για να συμμαζέψει ένα προβληματικό χωρίο. Και η περικοπή της μοιχαλίδος είναι νόθο κείμενο. Δεν υπάρχουν αλάθητοι στην ορθοδοξία. Αν επέμενε ο Σωτηροπουλος τότε Ναι, έσφαλλε μεγάλως... αλλά ου κατ επίγνωσιν. Ο δε υφιστάμενος ψευτοαφορισμός του και το ψυχολογικό μαρτύριό του εν ζωή, όπως κι όλων ημών των διωκόμενων για τον Κύριό μας φρονώ πως είναι τεκμήριο αγιότητας. Γιάννης Μαράκης

      Διαγραφή
    7. Μια ερώτηση στον Ι.Μ. για την κατάληξη του σχολίου του 9:07 πμ.,

      "όπως κι όλων ημών των διωκόμενων για τον Κύριό μας φρονώ πως είναι τεκμήριο αγιότητας. Γιάννης Μαράκης"

      Αφού θεωρείς ότι διώκεσαι για τον Κύριο και αυτό είναι τεκμήριο αγιότητας όπως γράφεις, δηλαδή πιστεύεις ότι είσαι άγιος, Ι.Μ.;;;

      Διαγραφή
    8. Δεν είναι προβληματικό το χωριό,προβληματικοί είναι αυτοί που το διαστρέφουν.Ούτε νόθο είναι.Απλώς δεν υπάρχει η γνώση της Χρυσοστομικής διδασκαλίας! Τι να πω κ.Μαράκη,έπεσα από τα σύννεφα! Πολλά μπορώ να γράψω, αλλά νομίζω ότι άδικα θα προσπαθήσω να σε βοηθήσω. Κρίμα και στον ιστολόγο.

      Διαγραφή
    9. Φίλε 901,η δική μου η ερμηνεία είναι Χρυσοστομική και αλάθητη. ΜΌΝΟ ο Χρυσόστομος Αντιοχείας ερμήνευσε άριστα την Αγία Γραφή.Να ψάξεις να την βρεις μόνος σου,όπως έκανα εγώ! Απαντά τα θέλεις στα πόδια σου, τεμπέλη! Ξύπνα φίλος!

      Διαγραφή
    10. Προς αμαθή και πλανεμένο ΙΜΕ

      Αφησε τις ψευτοδικαιολογίες!
      Δεν ξέρεις τί θα πει μονοφυσιτισμός!
      Για να κατηγορήσεις και να κάνεις τον έξυπνο, λες ότι λέξη κατέβει στην κούτρα σου!

      Σου ξαναλέω και σε μαθαίνω,
      Μονοφυσιτισμός σημαίνει να πιστεύεις στην μια φύση του Χριστού. Ο μεγάλος Ορθόδοξος Θεολόγος Νικόλαος Σωτηρόπουλος πιστεύε ξεκάθαρα και στις δύο φύσεις του Χριστού.
      Αφησε τις σαχλαμάρες και μην κάνεις τον έξυπνο.

      Μάθε το και άφησε τις εξυπνάδες κατα των μεγάλων Θεολόγων!!

      Διαγραφή
  3. Ο ΙΜΕ είναι τρικαμηνικός και πιστεύει ότι ειναι άκυρα τα Μυστήρια της Εκκλησίας της Ελλάδας!!!
    Εκεί τον κατάντησε η πλάνη του!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Tα μηστηρια μπορει να μην ειναι ακυρα αλλα οταν εσυ γνωριζεις οτι κοινωνας μαζι της και τους Οικουμενιστες, λαμβανεις κριμα και κατακριμα, καταλαβες ανωνυμε;
      Οσον αφορα τον Ι.Μ. δεν εισαι εσυ αξιος να μιλας γι αυτον τον ευλογημενο ανθρωπο και επιστημονα. Ουτε Τρικαμινικος ειναι, οπως ψευδως γραφεις.
      Και ο π. Ευθυμιος δεν πιστευει αυτα που λες. Καποιοι απο σας ειστε κλασικοι ΨΕΥΤΕΣ και Φαντασιοπληκτοι.

      Διαγραφή
    2. Ο ανώνυμος δεν μίλησε για τον Ι.Μ. αλλά για τον Ι.Μ.Ε.
      Οδυσσέα πρόσεχε τί διαβάζεις.

      Διαγραφή
    3. Ο ίδιος ο τρικαμηνικός Ι.Μ.Ε. ισχυρίζεται ότι ο π. Ευθύμιος διδάσκει ότι τα Μυστήρια είναι άκυρα. Αλλά δεν μιλήσαμε για τον π. Ευθύμιο, για τον Ι.Μ.Ε. μιλήσαμε.
      Πού είδες το ψέμα και την φαντασιοπληξία; Μπορείς να μας πεις;

      Διαγραφή
    4. Για τον ΙΜΕ μίλησαν δεν μίλησαν για τον Ι.Μ. που και αυτός είναι υπο κρίσιν και δεν δεχόμαστε τους επαίνους σου Οδυσσέα αν δεν δούμε τί πιστεύει σε βασικά ζητήματα της Εκκλησίας.
      Κρατάμε επιφυλακτική στάση για τις απόψεις του Ι.Μ.

      Διαγραφή
  4. Eιναι αληθεια οτι μπερδευτικα με τα αρχικα.
    Οσοι βαζετε στα ονοματα σας αρχικα ή ψευδωνυμα ειστε απαραδεκτοι.
    Ο πατηρ Ευθυμιος δεν πιστευει οτι τα μυστηρια ειναι ακυρα.
    Το ζητημα ειναι προσωπικο του καθενος.
    Αν πας και κοινωνας στους ναους που διακατεχουν οι Οικουμενιστες και αυτο το γνωριζεις, κοινωνας κριμα και κατακριμα, οπως ο ΙΟΥΔΑΣ.
    Καταλαβετε το επιτελους.
    Και οφειλετε να πατε να κοινωνατε στους Αποτειχισμενους πατερες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εσένα να πιστέψουμε για το τί πιστεύει ο π. Ευθύμιος Τρικαμηνάς ή τον τρικαμηνικό που γράφει ότι είναι αρκετά κοντά στον π. Ε. Τρικαμηνά;

      Τώρα για το ζήτημα της αποτείχισης έχετε λάθος. Η αποτείχιση είναι προαιρετική. Και οι Ορθόδοξοι που δεν έχουν αποτειχιστεί κοινωνούν θεία Κοινωνία, όχι εις κρίμα και κατάκριμα. Εις φωτισμόν και αγιασμόν εάν είναι προετοιμασμένοι.

      Διαγραφή
    2. Αγαπητέ κε Οδυσσέα σε ευχαριστώ για την εμπιστοσύνη σου στην αναξιότητά μου. Κι η δική μου πεποίθηση έναντί σου και έναντι μερικών κοινών γνωστών πατέρων διδασκάλων κι αδελφών είναι τεκμηριωμένη πολλαπλώς, όσο για τη δική σου ακεραιότητα της Ορθοδόξου Πίστεως είμαι πεπεισμένος μετά από 40 και πλέον έτη που σε διαβάζω ότι μόνον αυτή υπήρξε το κίνητρο της αγωνιστικότητας σου, των συνεπειών και των διωγμών και αδικιών που υπέστης και υφίστασαι διατηρώντας τη φροντίδα της πολυτεκνικής Χριστιανικής σου οικογένειας. Όσο με αφορά, δεν διεκδίκησα ούτε αλάθητο ούτε αναμαρτησία ούτε ρόλο αρθρογράφου. Όπως όλοι ενίοτε σχολιάζω εκθέτοντας απόψεις που κρίνονται ευχαρίστως αποδεχόμενος κριτική επί απόψεων, όχι όμως συκοφαντίες, συνήθεις από τους θρησκευόμενους της εποχής μας. Οι απόψεις κι όχι ο βίος, ας κρίνονται πρωτίστως, αφού δεν επιχείρησα ποτέ να ιερωθώ ως ανάξιος και εργασιακά ταλαιπωρούμαι επί δεκαετίες με αέναες μετακινήσεις από πόλη σε πόλη επειδή δεν ανήκω σε κόμματα και λαγούμια, με τις όποιες ψυχοσωματικές συνέπειες. Ποιος ΒΟΛΕΜΕΝΟΣ θα με κρίνει; Για όλους και για όλες το μέγα ερώτημα ως προς την Ορθοδοξία είναι ποιος έχει τα φόντα να αξιολογήσει κσι να κρίνει ποιον και υπό ποια κριτήρια. Οι θεωρουμενοι μέγιστοι Ορθόδοξοι της εποχής μας παραπαίουν μεταξύ γεροντολατρείας και συνωμοσιολογίας, περιφρονώντας τη θεόπνευστη Καινή Διαθήκη χάριν των παραδόσεων ανθρώπων. Δεν έχω καμμία σχέση με τις κακοδοξίες τους και τους θεωρώ αναρμοδίους να κρίνουν κι εμένα κι οιονδήποτε καταρτισμένο Ορθόδοξο Πιστό, άλλωστε δεν έχει κανένα νόημα. Αν μ αγαπούν ας προσευχηθούν και για μένα κι εγώ για κείνους προς τον Κύριο. Ι.Μ. Γιάννης Μαράκης.

      Διαγραφή
    3. "Οι θεωρουμενοι μέγιστοι Ορθόδοξοι της εποχής μας παραπαίουν μεταξύ γεροντολατρείας και συνωμοσιολογίας, περιφρονώντας τη θεόπνευστη Καινή Διαθήκη χάριν των παραδόσεων ανθρώπων."

      Εντελώς λάθος!!!!
      Εντελώς μα εντελώς!!!!

      Διαγραφή
    4. ΤΙ θέλεις να πεις άνωνυνε 5:21;Ποιός είναι λάθος, ο κ. Ι. Μακράκης;

      Διαγραφή
    5. Βεβαίως και είναι λάθος ο κ.Μαράκης.
      Εσύ 1:15 μμ νόμισες ότι είναι αλάθητος ο κ.Μαράκης;
      Λάθος νόμισες!!!

      Διαγραφή
  5. Καθόλου απαράδεκτοι δεν είναι αυτοί που βάζουν κάποιο όνομα ή αρχικά.
    Χειρότερο είναι να μην βάζει κανείς τίποτα, γιατί ετσι μπερδεύεται με τους άλλους ανώνυμους και δεν ξέρεις ποιος γράφει το κάθε σχόλιο.
    Καλύτερο είναι να βάζουν κάποιο όνομα για να ξεχωρίζουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. "Οι θεωρουμενοι μέγιστοι Ορθόδοξοι της εποχής μας παραπαίουν μεταξύ γεροντολατρείας και συνωμοσιολογίας, περιφρονώντας τη θεόπνευστη Καινή Διαθήκη χάριν των παραδόσεων ανθρώπων."

    Σχόλιο.
    Στον προτεσταντισμό ισχύει το μόνο η Γραφή!
    Στην Εκκλησία υπάρχει και η ιερή Παράδοση που ερμηνεύει την Γραφή!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Την Γραφή την ερμηνεύει άριστα ΜΌΝΟ ο Χρυσόστομος Αντιοχείας! Ξύπνα φίλος!

      Διαγραφή
  7. Ο Ι. Μαράκης είναι Κρητικός;

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου