Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δημοφιλείς αναρτήσεις
-
Η ΣΙΓΟΝΤΑΡΟΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΙΚΗ «αρχή» των «Ακτίνων» : Αφήστε το σχόλιό σας και να είστε σίγουρος, πως αν εκφράζει την Παράδοση της Εκκλησίας,...
-
(Ανανεωμένο στα Εισαγωγικά) Εισαγωγικά. Μας στάλθηκε ηλεκτρονικά από τον επίσκοπο Βάδης και Βυρτεμβέργης Παϊσιο ( του παλαιού ημερολογίο...
-
ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΓΙΑΝΝΟΥΛΑΤΟΣ (Α μερος) • Ένας µεγάλος Ιεραπόστολος • Ένας µεγάλος Αρχιεπίσκοπος • Ένας µεγάλος Αναµορφωτής Ηγέτης • Ένας µεγάλ...
-
Η Εκκλησία της Αλβανίας αρνείται ότι ο Αναστάσιος ήταν Ελευθεροτέκτονας και δεν ειχε ΚΑΜΜΙΑ σχεσι με τον Τεκτονισμο και σε καμμια περιπτωσι...
-
Ο ΤΙΜΙΟΣ ΣΤΑΥΡΟΣ ΕΝΤΟΣ ΤOY IEΡΟΥ ΒΗΜΑΤΟΣ.(Σχόλια στην ανακοίνωση της ΔΙΣ) Η Διαρκής Ιερά Σύνοδος, κατόπιν ενδελεχούς συζητήσεως, προέβη στη...
-
Απάντηση σε κακόβουλες αναρτήσεις και ομιλίες. Αγαπητοί κύριοι του ιστολογίου ΟΜΟΛΟΓΙΑ ,χαίρετε. Όπως γνωρίζετε από δεκάδες χρόνια πάντα ότ...
-
ΛΕΧΘΕΝΤΑ ΚΑΙ ΠΡΑΧΘΕΝΤΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΦΙΛΟΘΕΟ. ο κ.Φιλοθεος ενδεδυμενος ως ...βυζαντινος αυτοκρατωρ, ευλογει τους πιστους ...
-
ΠΟΙΟΣ ΗΤΑΝ Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΦΛΩΡΙΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ, ΠΟΥ ΤΟΝ ΕΓΚΩΜΙΑΖΕΙ Ο ΝΥΝ ΔΕΣΠΟΤΗΣ ΕΙΡΗΝΑΙΟΣ; ΚΑΤΟΙΚΟΣ ΑΘΗΝΩΝ, ΕΝΩ ΟΡΓΙΑΖΕ Η ΒΟΥΛΓΑΡΙΚΗ ΠΡΟΠΑΓΑ...
-
Πρωτοπρ. Θεόδωρος Ζήσης, «Απαγορευμένη και επιτρεπόμενη Αποτείχιση» επιτρεπόμενη Αποτείχιση» “Εἶναι σαφὲς ὅτι ἡ χρήση τῆς λέξεως Ἀ...
-
Άρθρο για προβληματισμό. ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΚΟΤΤΑΔΑΚΗΣ Απόσπασμα Πολύ φοβάμαι ότι, πέρα από όσα γράφτηκαν, και όση αλήθεια έχει τ...
Αναμεσα στους παρερμηνευσαντες το αγγελικο υμνο περι ειρηνης ειναι και οι μεγαλοι πατερες της εκκλησιας .
ΑπάντησηΔιαγραφήJoannes Chrysostomus Scr. Eccl. : Expositiones in Psalmos : Vol 55, pg 206, ln 35
Ὅπερ καὶ ὁ Ἡσαΐας δηλῶν ἔλεγε· Συντρίψουσι τὰς μαχαίρας αὐτῶν εἰς ἄροτρα, καὶ τὰς ζιβύνας αὐτῶν εἰς δρέπανα, καὶ οὐ λήψεται ἔθνος ἐπ' ἔθνος μάχαιραν, καὶ οὐ μὴ μάθωσιν ἔτι πολεμεῖν. Πρὸ μὲν γὰρ τῆς τοῦ Χριστοῦ παρουσίας πάντες ἄνθρωποι ὅπλα ἐτίθεντο, καὶ οὐδεὶς ἀτελὴς ταύτης τῆς λειτουργίας ἦν, καὶ πόλεις πρὸς τὰς πόλεις ἐμάχοντο, καὶ διόλου τὰ τῶν πολέμων συνεκροτεῖτο· νῦν δὲ τὸ πλέον τῆς οἰκουμένης ἐν εἰρήνῃ, πάντων ἐν ἀδείᾳ καὶ τέχνας μετιόντων, καὶ γῆν ἐργαζομένων, καὶ θάλατταν πλεόντων· ὀλίγον δέ ἐστι τὸ στρατιωτικὸν πρὸ τῶν ἄλλων ἁπάντων τεταγμένον
Athanasius Theol. : De incarnatione verbi : Chapter 52, section 1, line 1
Ὅτε δὲ τῆς Χριστοῦ διδασκαλίας ἀκούουσιν, εὐθέως ἀντὶ μὲν πολέμων εἰς γεωργίαν τρέπονται, ἀντὶ δὲ τοῦ ξίφεσι τὰς χεῖρας ὁπλίζειν, εἰς εὐχὰς ἐκτείνουσι· καὶ ὅλως, ἀντὶ τοῦ πολεμεῖν πρὸς ἑαυτούς, λοιπὸν κατὰ διαβόλου καὶ κατὰ δαιμόνων ὁπλίζονται, σωφροσύνῃ καὶ ψυχῆς ἀρετῇ τούτους καταπολεμοῦντες. Τοῦτο δὲ τῆς μὲν θειότητος τοῦ Σωτῆρός ἐστι γνώρισμα·
Eusebius Scr. Eccl. et Theol. : Commentaria in Psalmos : Volume 23, page 412, line 47
. Μετὰ δὲ τὴν σωτήριον θεοφάνειαν μόναρχος μὲν ἡ Ῥωμαίων βασιλεία ἐπικρατεῖν πλείστων ἐθνῶν ἤρξατο· διέτρεχε δὲ συναρξάμενον αὐτῇ τὸ σωτήριον Εὐαγγέλιον εἰς πάντα τὰ ἔθνη. Ἐπληροῦτο δὲ καὶ ἄλλη προφητεία, ὧδέ πη ἀναφωνοῦσα διὰ Ἡσαΐου· Καὶ συγκόψουσι τὰς μαχαίρας αὐτῶν εἰς ἄροτρα, καὶ τὰς ζιβύνας αὐτῶν εἰς δρέπανα· καὶ οὐ μὴ λήψεται ἔθνος ἐπὶ ἔθνος μάχαιραν, καὶ οὐ μὴ μάθωσιν ἔτι πολεμεῖν.
Το κειμενο του πατρος Επιφανιου ειναι πολυ σωστο στο μεγαλυτερο μερος του . Σφαλλει ομως στο συμπερασμα του περι μη καταπαυσεως των πολεμων. Αυτη η ειρηνη που ηρθε στο κοσμο κατα την α παρουσια θα ελθει εποχη που θα την εγκολπωθουν τα εθνη και θα ελθει και η παγκοσμια ειρηνη οπως σαφεστατα εχει προφητευσει ο προφητης Ησαιας και Μαλαχιας αλλα και ο Ψαλμωδος
Θὰ παραθέσω μερικὲς διαφορετικὲς περιπτώσεις ποὺ χρησιμοποιοῦμε τὴ λέξι εἰρήνη. Προφανῶς ἀγαπητέ, ὁ Κύριος ἦλθε βαλεῖν "ὂχι εἰρήνην ἀλλὰ πνευματικὴν μάχαιραν" καὶ γιὰ νὰ μᾶς δώσῃ ὄχι τὴν εἰρήνη τοῦ κόσμου ἀλλὰ "τὴν Ἐκείνου Εἰρήνη".(μία περίπτωσι εἰρήνης). Πλὴν τῆς πνευματικῆς εἰρήνης στὸν πιστὸ καὶ στὴν Ἑκκλησία ἡ ὀποία ὅμως εἰρήνη συνάδει μὲ τὸν πνευματικὸ πόλεμον κατὰ τῶν αἱρέσεων (ἄλλη περίπτωση ἐννοίας εἱρήνης καὶ μή εἰρήνης), καὶ ὡς πρὸς τὴν κοινωνικὴ καὶ διακρατικὴ εἰρήνη (ἄλλες περιπτώσεις εἰρήνης) ἢ διαμάχες, οἱ πατέρες καὶ ὅλοι οἱ Χριστιανοί, ὄπως καὶ ὀ π. Ἑπιφάνιος, προϋποθέτουν καὶ ὁμιλοῦν γιὰ τὴν εἰρήνη σὲ μία ἐθελοντικὴ καὶ ὁλικὴ ἐπικράτησι τοῦ Χριστιανισμοῦ. Σήμερα ἀκόμη καὶ ἡ Χριστιανικὴ Ἑλλάδα ἀποχριστιανίζεται, ὅπως ἀναφέρει σὲ ἑπόμενο κείμενο ὁ π. Ἀθανάσιος. Εἶναι δυνατόν νὰ ἐπικρατεῖ κοινωνικῶς καὶ διακρατικῶς εἰρήνη;
ΔιαγραφήὉ ἕνας (ὁ ἄπιστος) θὰ βλάπτει τὸν ἄλλον κοινωνικῶς, κάποτε καὶ σωματικῶς, ὁ πιστὸς θὰ πολεμᾶ μὲ τὴ ῥομφαία τοῦ πνεύματος τίς αἱρέσεις, ἐνῷ μέσα του θὰ ἔχῃ τὴν Εἰρήνη, τὴν ἐπὶ Γῆς. Πολλὲς περιπτώσεις λοιπόν, εἰρήνης ἢ μὴ εἱρήνης καὶ πρέπει νὰ ἑννοήσουμε ποιὰ καὶ πῶς περιγράφει ὁ Χρυσόστομος ἢ ὁ π. Ἐπιφάνιος ἢ κάποιος ἄλλος, ὅπως μὲ νοῦ καὶ σύνεση θὰ ἑρμηνεύσουμε καὶ τὰ περί Χιλιετοῦς Βασιλείας τοῦ Θεοῦ, γιὰ τὸν ὀποῖο καὶ ἕνας αἱῶνας εἶναι μία στιγμή καὶ μία ἔνδοξος στιγμὴ μπορεῖ νὰ εἶναι Χιλιετία, ἐνῷ ἀρκετοί, ὡς χιλιετῆ βασιλεία, ἑρμηνεύουν τὴν περίοδο τῆς Ἑκκλησίας (Βασιλείας) τοῦ Χριστοῦ.
Ὡς ἑπιπλέον σκέψεις:
α) Πρὸ 50 ἐτῶν ποὺ εἴμασταν πιὸ Χριστιανοί, ἀφήναμε τίς πόρτες ξεκλείδωτες καὶ κοιμώμασταν. Σήμερα αποχριστιανιστήκαμε καὶ ἔχει εὐθύνη ἡ διοικοῦσα Ἐκκλησία, ἂν μῃ τι ἄλλο διότι κανάκεψε καὶ κανακεύει τοὺς ἀντιχρίστους πολῖτες.
β) Ἐπικρατεῖ σήμερα στὸν Χριστιανικό κόσμο ὄχι 100% ἀλλὰ 80 % μία παγκόσμια εἱρήνη. Παρὰ τοὺς πολέμους. Δὲν φανταζόμαστε ἑμεῖς τί ἐπικρατοῦσε πρὸ αἰώνων, ἀκόμα περισσότερο τί ἴσχυε πρὸ Χριστοῦ, ὄπου δέν μποροῦσες νὰ κοιμηθῆς ἥσυχος, νὰ ἐργαστῆς, νὰ ταξιδέψῃς. Περπατοῦσες καὶ ὁ ἄλλος σὲ ἔσφαζε, σὲ μετροῦσε τὸ κρεββάτι τοῦ Προκρούστη, σὲ ἔδενε στὰ δέντρα (πιτύες) καὶ σὲ ἔσχιζε στά δύο. Ὑπῆρχε ἡ δουλεία ὡς θεσμός. Γιὰ ποιά εἱρήνη μιλᾶμε; Τῶν ὀλίγων ἐέυθέρων καὶ ἀφεντάδων; Ναί, ὁ Χριστιανισμὸς κατάργησε τὴ δουλεία καὶ ἔφερε εἰρήνη σὲ ἑκατομμύρια ἀνθρώπους. Κάποτε, πειρατές, λήστευαν πλοῖα καὶ πόλεις, λήσταρχοι λήστευαν ταξιδιῶτες καὶ χωριά. Σήμερα κάπως βελτιώθηκε ἡ κατάστασις. Καὶ μή Χριστιανικές Ἠπείρους ἔχει ἐπηρρεάσει τὸ Εὐαγγέλιο.
Προσπαθω να καταλαβω τι σχεση εχει η απαντηση σας με αυτα που εγραψα.
Διαγραφή