«Οι δοκούντες
Ορθοδοξείν και
η... «αδιακρισία» των Πατέρων»
(Ανοικτή επιστολή προς
κ. Γεώργιο
Μπερούκα ή George Ber), του Νικ. Σακαλακη
Όπως
βλέπουμε σήμερα, 100 χρόνια μετά, από την σταδιακή εισβολή του Οικουμενισμού
στην Ορθοδοξία, αντί να έχουμε αντι-οικουμενιστικό αγώνα αδιάσπαστο στην
ολότητά του έχουμε, δυστυχώς, μια διογκούμενη κατηγορία Ορθοδόξων (;), που
περιστρέφονται όχι γύρω από τον άξονα της Πατερικής Θεολογίας αλλά εμφανίζουν
ως ευρωστότερες τις Οργανωσιακές τοποθετήσεις τους.
Παίρνω
αφορμή, από απαντητικά σχόλια κάποιου Γεωργίου Μπερούκα ή George Ber, όπως υπογράφει.
Γράφει
(απαντητικά) σε άρθρο μου:
-
«Ο Σωτήρας που είναι η κυρίαρχη οργάνωση στην Ελλάδα δεν έχει απλά μόνο ζήλο.
Έχει και μια κορυφαία αρετή που λέγεται διάκριση. Για το λόγο αυτό ενεργεί με
σοφία ώστε να πράττει στο θέμα αυτό αυτά που θα ήθελε ο Χριστός και όχι αυτά
που υπαγορεύει πολλές φορές η πεπερασμένη ανθρώπινη λογική».
-
«Το ποιος είναι ο πραγματικός αντιοικουμενιστικός αγώνας το γνωρίζουν οι
μεγάλοι σύγχρονοι άγιοι οι οποίοι μίλησαν με φωτισμό».
Πιστεύει
ο κ. Γεώργιος Μπερούκας, ότι ο «Σωτήρας» είναι μια επαναστατική δύναμη, φορέας
Ορθοδόξου ζήλου και πνευματικής μεταμορφώσεως, με διάκριση που ξεπερνά αυτή των
Πατέρων και της Εκκλησίας.
Πιστεύει,
επίσης, ότι οι άγιοι: Γρηγόριος Παλαμάς, Αγ. Θεόδωρος Στουδίτης, Γρηγόριος
Θεολόγος κ.λ.π. είχαν έλλειψη φωτισμού γι’ αυτό και προχωρούσαν σε
αποτειχίσεις.
Κ.
Μπερούκα, έχετε συνειδητοποιήσει το μέγεθος της βλασφημίας σας;
Ο
«Σωτήρας» έχει μια καθίζηση του Ορθόδοξου φρονήματος, ακολουθώντας την επίσημη
Εκκλησία. Εδώ στο Βόλο, πριν ακόμη γίνει η «ψευδοσύνοδος» της Κρήτης, ούτε ως
φωνή διαμαρτυρίας δεν υπέγραφαν για τη μη σύγκλισή της. Στηρίζουν ή παραβλέπουν
τις οικουμενιστικές επιλογές του κ. Ιγνατίου και δεν αντιδρούν ούτε ως προς την
απόδοση των λειτουργικών κειμένων στη Δημοτική. Δραστηριοποιούνται μόνο σε κατασκηνώσεις,
κύκλους και στη διάδοση του περιοδικού προς την «ΝΙΚΗΝ». Η οργάνωση να είναι
καλά! Αυτή είναι η σοφία του «Σωτήρα». Παρακαλώ κ.
Μπερούκα, αναλύστε ποιος πραγματικά είναι ο «αληθής αντι-οικουμενιστικός
αγώνας, βάσει συγχρόνων αγίων». Δηλ. οι σημερινές Αποτειχίσεις των αγωνιστών
Ορθοδόξων, κληρικών και λαϊκών, δεν αποτελούν συνέχεια των αγίων Πατέρων;
Εκείνοι
ήταν «αδιάκριτοι» και ο «Σωτήρας» έχει το πλήρωμα της διακρίσεως;
Τις
σημερινές Αποτειχίσεις, τις χαρακτηρίζεις ως γέννημα ιδίου θελήματος, που δεν
το θέλει ο Χριστός. Κρίμα…
Στον
προφήτη Αμώς γ΄,8, αναγράφεται:
«Λέων
ερεύξεται και τις ου φοβηθήσεται;».
Τι
λες κ. Μπερούκα; Η σύγχρονη φωνή του «Σωτήρος» επαληθεύει τον προφήτη Αμώς;
Ασφαλώς όχι!
ΝΙΚΟΣ Ε. ΣΑΚΑΛΑΚΗΣ
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ
Έμεῖς ἐπιμεληθήκαμε καὶ μελετήσαμε καὶ κοπιάσαμε, ὄχι μόνον νὰ δυνάμεθα νὰ ἀναγινώσκουμε καὶ νὰ ἀκροώμεθα τήν ἁρχαιοπρεπῆ Ἑλληνικὴ διάλεκτο, ἀλλὰ καὶ νὰ τὴν γράφουμε, βεβαίως τὴν ἀρχαιοπρεπῆ Ἑλληνικὴ καθαρεύουσα διάλεκτο, πολυτονικῶς μάλιστα, καὶ φροντίσαμε ἑπιπλέον νὰ μάθουμε νὰ τὴν πληκτρολογοῦμε στοὺς ὑπολογιστές καὶ στὸ διαδίκτυο καὶ μάλιστα μὲ ὀξεῖες, βαρεῖες, περισπωμένες, ὑπογεγραμμένες μὲ τὴν ὁρθογραφία τῆς καθαρεύουσας! Καὶ αὑτὸ ἁποδεικνύεται ἁπὸ τὰ πολυτονιζόμενα σχόλιά , ὅπως καὶ ἁπὸ τὸ παρόν.
ΑπάντησηΔιαγραφήἈντιθέτως ὁ δῆθεν ὑπερασπιστὴς τῶν δῆθεν ἱερῶν παραδόσεων, χρησιμοποιεῖ στὰ κείμενά του ἁποκλειστικῶς τὴν μονοτονικὴ πληκτρολόγησι μὲ ἑπίπεδο ἑκφράσεως ἑλεγχόμενο ἁσφαλῶς ἀπὸ τοὺς ἁναγνῶστες, οἱ ὀποῖοι κρίνουμε, ὡς ὑποχρεούμεθα.
Ἑμεῖς λοιπόν, οἱ ἑρασταὶ τῆς γλωσσικῆς παραδόσεως, κατανοοῦμε μὲν τὶς ἁνησυχίες τῶν σκληροπηρυνικῶν ποὺ θὰ ἔψεγαν πιθανῶς καὶ τὸν ἴδιο τὸν Κύριο καὶ τοὺς ἀποστόλους Του διότι δὲν χρησιμοποίησαν τὴν ἁρχαία γλῶσσα τῶν Ἑβραίων, ἁλλὰ προτίμησαν τὴν δημοτικὴ καθομιλουμένη Ἑλληνικὴ τῆς ἑποχῆς των, τὴ γλῶσσα τοῦ λαού δῆλα δή, ἁλλὰ ζητοῦμε νὰ μεταφραστοῦν ἑπιμελῶς στὴν καθομιλουμένη ὅλες οἱ ἱερὲς ἁκολουθίες (ἁφοῦ καθαριστοῦν ἀπό τυχόντα κείμενα ἑπηρρεασμένα ἀπό τὰ ἀπόκρυφα)καί, νὰ τελοῦνται ἁκολουθίες καὶ στὴν κατανοητὴ γλῶσσα.
Ὅσο γιὰ τίς ἁδελφότητες, ὄντως στὰ τελευταῖα χρόνια ὑποβαθμίστηκε ὁ ρὸλος τους, διότι παρεσύρθησαν ἀπὸ τὴν γεροντοπληκτικὴ παραφιλολογία, ἀφοῦ πρῶτα στελέχωσαν παρηκμασμένες μονές, καὶ σαφῶς δέν δύνανται πλέον νὰ ἐπανευαγγελίσουν τὸν παραπαίοντα θρησκευτικῶς λαό, ποὺ ἀνέχεται τοιαῦτα κείμενα ὅπως τὸ σχολιαζόμενο. Ἀλλὰ ἡ προσφορὰ τῶν Ὀρθοδόξων Χριστιανικῶν Ἁδελφοτήτων καὶ ἡ Ἱστορία των δέν παραγράφεται οὔτε ἀλλοιώνεται, ἁπὸ κάποιο προχειρογραμμένο κείμενο.
1)Πιστεύει ο κ. Γεώργιος Μπερούκας, ότι ο «Σωτήρας» είναι μια επαναστατική δύναμη, φορέας Ορθοδόξου ζήλου και πνευματικής μεταμορφώσεως, με διάκριση που ξεπερνά αυτή των Πατέρων και της Εκκλησίας;
ΑπάντησηΔιαγραφήΓια επαναστατικη δυναμη δεν μιλησα ουε για διακριση που ξεπερνα αυτή των πατερων. Αυτά τα προσθεσατε εσεις.
2)Πιστεύει, επίσης, ότι οι άγιοι: Γρηγόριος Παλαμάς, Αγ. Θεόδωρος Στουδίτης, Γρηγόριος Θεολόγος κ.λπ. είχαν έλλειψη φωτισμού γι’ αυτό και προχωρούσαν σε αποτειχίσεις;
Δεν ειπα αυτό. Είναι δικη σας προσθηκη στα λογια μου. Λεω τα ακολουθα
Λεω ότι οι αγιοι δεν είναι αλαθητοι αλλα ουτε και ερμηνευονται από το καθενα , ουτε συντρεχουν παντα οι ιδιες συνθηκες με την εποχη τους, ουτε υπαρχει και εντολη οικουμενικης συνοδου η οποια να μας δεσμευει να πραξουμε οσα λενε στην εποχη μας. Διαφορετικα ειμαστε αιχμαλωτοι ενός συνδυασμου ζηλωτισμου και πατερολατρειας.
3)κ. Μπερούκα, έχετε συνειδητοποιήσει το μέγεθος της βλασφημίας σας;
Εσεις εχετε συνειδητοποιησει το μεγεθος της συκοφαντιας σας ; Ξεκινησατε με το Τρεμπελα μετα με το Σωτηρα και μετα με εμενα. Κατά τα αλλα η αποτειχηση είναι το προβλημα. Όλα τα αλλα τα λυσατε.
4)Παρακαλώ κ. Μπερούκα, αναλύστε ποιος πραγματικά είναι ο «αληθής αντι-οικουμενιστικός αγώνας, βάσει συγχρόνων αγίων».
Είναι αυτος που εκπορευεται από το Κυριο σε οσους ακουν τη φωνη Του. Είναι αυτος ο οποιος αποκαλυπτεται στους προσευχομενους χριστιανους. Είναι αυτος κατά το ρηθεν : λάλει, Κύριε, ὅτι ἀκούει ὁ δοῦλός σου. Ο πιστος και προσευχομενος χριστιανος λοιπον προσευχεται και ρωτα το Κυριο για ένα τοσο σοβαρο θεμα. Ακομα και αν δεν είναι ανθρωπος της βαθειας προσευχης τοτε ρωτα ανθρωπους του Θεου που βλεπουν μακρυα….
Αν μονος του ερμηνευει τους αγιους και μονος του εφαρμοζει αυτά που εκαναν τοτε, χωρις να ξερει αν συντρεχουν οι ιδιες συνθηκες , τοτε αναλαμβανει και τις ευθυνες του αν κανει λαθος.
Δηλ. οι σημερινές Αποτειχίσεις των αγωνιστών Ορθοδόξων, κληρικών και λαϊκών, δεν αποτελούν συνέχεια των αγίων Πατέρων;
Μονο αν είναι συμφωνες με το θελημα του Θεου, διαφορετικα όχι.
Οποιος θελει ας ακουσει με μεγαλη προσοχη την ακολουθη εκπομπη και ειδικα το αποσπασμα απο το 51:15 εως το 53:30
https://www.youtube.com/watch?v=fhgqLodqDV8&t=2829s
Αγαπητε GEORGE ber είναι αυτονόητα τα περισσότερα στις απαντήσεις σου. Σαφώς και δεν είμαστε παπικοί ώστε να θεωρούμε αλάθητους μεμονωμένους πατέρες. Οι αδελφότητες κρίθηκαν, ως προς την ιστορική τους διαδρομή (από την κατήχησή τους, από τη Ζωή υπό τον π. Ευσέβιο Ματθόπουλο και το βιβλίο του "ο προορισμός του ανθρώπου" ξεκίνησαν τον ένθεο ζήλο τους οι άγιοι, π. Φιλόθεος Ζερβάκος και π. Αυγουστίνος Καντιώτης ο οποίος υπήρξε υπογραφεύς του Π. Τρεμπέλα στο οικοτροφείο του Σωτήρος). Υπάρχουν άραγε Χριστιανοί που δεν τα γνωρίζουν αυτά; Χάνεις, νομίζω, το χρόνο σου ασχολούμενος με αυτονόητες απαντήσεις (κατήχηση επιπέδου πρώτης τάξεως κατηχητικού) ενώ θα μπορούσες να αξιοποιήσεις τις ώρες σου, για να εμβριθήσεις π.χ. στη μελέτη των Γραφών και των Πατέρων. Αλλά πάλι, αφού εμείς βαρεθήκαμε να απαντάμε, με μικροσκοπικά σημειώματα, έναντι πηχιαίων άρθρων, έμεινες μόνος σου στον αντιαιρετικό αγώνα.
ΔιαγραφήΝομιζω οτι εχετε δικιο , αλλα αυτονοητα ειναι για τους πολλους .Δεν ειναι για ολους αυτονοητα. Ισως λοιπον εστω και ενας προβληματιστει και αποφυγει τους επικινδυνους πνευματικους δρομους.
ΔιαγραφήΑς ελπίσουμε ότι αυτός ο ένας (είναι προφανώς πολλοί) θα μελετήσει τα επιχειρήματα των σχολίων σας (και άλλων) και δεν θα παρασυρθεί από την εγκυροφάνεια που προσδίδουν τα κύρια άρθρα, έναντι των σχολίων. Πάντως ο διάλογος δεν γίνεται επί ίσοις όροις, ο ένας με μικρογράμματα σχόλια στα υποπόδια των παραγραφιαίων ποδών του άλλου, ο οποίος όμως απαντά με μεγαλογράμματα κύρια άρθρα και πηχιαίους τίτλους. Υπάρχει ο κίνδυνος κάποιος αμαθής αναγνώστης να σχηματίσει την πλανεμένη εντύπωση ότι ... ο έγκυρος και ο σωστός είναι ο αρθρογράφος!
ΔιαγραφήΕρωτημα που δεν απαντηθηκε απο τον μαθηματικο ,απαντηθηκε;απο τον κ.Σακαλακη ,ποσα ετη συναπτα εως να ηρεμηση η εκκλησια εχουμε ,επι Αγιου Κυριλου -αιρετικου Νεστοριου ,κ.λ.π. με διαφορες ΟΙΚΟΝΟΜΙΕΣ χαριν της ειρηνης προς οφελος της ορθοδοξιας;Κοντα ,στα συν πλην,εκατο, 100 ;Αποδεδειγμενα ηταν πιο πολλοι και πιο ενδιαφεροντες Χριστιανοι τοτε και περισσοτεροι Αγιοι ,συμφωνα με τα παραδοθεντα σε μας αλλα και συμφωνα με οσα κοινοποιησε το παραθυρο σας και ο αποτειχισμενος αγωνας σας ,κληρικοι ,λαικοι ,θεολογοι ,θεολογουντες ,συγγραφεις ,ιστορικοι ,σχολιαστες κ.α.; Μια απαντηση συναξασα τα ετη και τους Αγιους ,θα εκτιμηθη θετικως υφ 'ολων των ενασχολουμενων και ενδιαφεροντων,μην το αποκρυψητε.Ευχαριστιες.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ πλους εν νυκτί, πυρσός ουδαμού, εάν δεν επιστρέψουμε στην γνήσια Ορθοδοξία, που είναι το Ευαγγέλιο, οι Σύνοδοι, οι Πατέρες εν ομοφωνία και το πρότυπο της Εκκλησίας των πρώτων αιώνων.
Διαγραφήαγαπητε νικο
ΑπάντησηΔιαγραφήδιαβασε το περιοδικο του σωτηρα . ασκει ξεκαθαρα κριτικη κατα του οικουμενισμου .
Ο Νίκος φίλτατε αυθαιρετεί συκοφαντώντας τις αδελφότητες αντιπατερικές εξ ορισμού! Δέν πρόκειται για σφάλμα του εκ παραδρομής αλλά για την ιδεολογία του.
Διαγραφήδυστυχως υπαρχει οντως θεμα . ο μακαριστος τρεμπελας οντως εκανε μεγαλα σφαλματα που αργοτερα κ ο ιδιος παραδεχθηκε δημοσιως τουλαχιστον το ενα απο αυτα - βασισθηκε σε ετεροδοξους θεολογους κ οχι στους πατερες - ειναι λεπτα θεματα αυτα .
ΔιαγραφήH XYΔΑΙΟΥΒΡΙΣΤΡΙΑ ΛΩΡΙΤΟΥ δεν εχει καμμια θεσι στο ιστολογιο μας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΝα παει και να κανη τα σχολια της εκει που συνηθιζει στους διαφορους ΒΟΘΡΟΥΣ.
Εδω μεσα δεν επιτρεπουμε ουτε να σκεφτη να ελθη και να βαλη σχολια.
Χυδαιολογησε εναντιον των Γνησιων Αποτειχισμενων και δικαιως την αποβαλαμε.
Η Μαιναδα Λωριτου και το μενος της να το εκφραζη στους Κρυπτομενους Οικουμενιστες Τελεβαντο και τους ομοιους του.