ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΤΕ, ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΩΡΑ ΓΙΑ ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΣΧΙΣΜΑΤΑ ΚΑΙ ΔΙΑΙΡΕΣΕΙΣ!
Ο ΑΡΡΑΦΟΣ ΧΙΤΩΝ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΜΑΣ
ΚΑΙ ΠΑΛΙΝ ΞΕΣΧΙΖΕΤΑΙ!
_______Ο Οικουμενικός Πατριάρχης εξ ορισμού είναι το σημείον ενότητος της Ορθοδοξίας σε παγκόσμιο επίπεδο! Εκεί, με σεβασμό και αγάπη, ατενίζουμε όλοι! Εκεί καταφεύγουμε, για να πάρουμε δύναμη! Εκεί σπεύδουμε για να επιλύσουμε τυχόν διαφορές και διενέξεις μεταξύ των τοπικών Εκκλησιών και των εκκλησιαστικών παραγόντων!
_______ Δυστυχώς ο νυν Οικουμενικός Πατριάρχης κ. Βαρθολομαίος, πολύ αγαπητός εις ημάς καί πολύ σεβαστός, δεδομένου ότι μας συνέδεσε μια αγνή φιλία από τήν δεκαετία του 1960, τότε που ήμασταν όλοι Διάκονοι, ο Παναγιώτατος, ως μεταπτυχικός φοιτητής του Κανονικού Δικαίου στη Ρώμη, ο αείμνηστος Αρχιεπίσκοπος Αθηνών κυρός Χριστόδουλος καί η ελαχιστότης μου, οπότε, εκεί στη Ρώμη, ο τότε Διάκονος Βαρθολομαίος - με πολλήν αγάπην και μεγάλην προθυμίαν- ήταν ο ξεναγός μας στην ιστορική εκείνη πόλη!
_________Δυστυχώς, λοιπόν, ο Παναγιώτατος Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως κ. Βαρθολομαίος κατά τα τελευταία ετύτα χρόνια εμφανίζεται σαν να έχει βάλει ως στόχον του την διαίρεση της Ορθοδοξίας!
________Η αρχή έγινε με τις πολύ εγκάρδιες σχέσεις μεταξύ Βατικανού καί Κωνσταντινουπόλεως!
________'Επειτα ακολούθησε η δήθεν «ΑΓΙΑ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΗ ΣΥΝΟΔΟΣ ΤΟΥ ΚΟΛΥΜΠΑΡΙΟΥ» της Κρήτης! Πλήν όμως η Σύνοδος εκείνη: α) Δεν ήταν «ΑΓΙΑ», αφού οι Αποφάσεις της ήσαν κατά της Ορθοδοξίας! Και ήταν καταλυτική για την Ορθοδοξία, διότι χαρακτήρισε ως ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ τις διάφορες χριστιανικές Ομολογίες!!!!
_______Το έγκλημα αυτό το είχε επιτελέσει χρόνια πρίν (τον Μάϊο του 2009) ο Πάπας της Ρώμης Βενέδικτος κατά την διάρκεια μι[ας επισκέψεώς του στα Ιεροσόλυμα. Να τι ακριβώς είπε τότε: «Προσεύχομαι η συνάντησή μας σήμερα να δώσει μια νέα ώθηση στις εργασίες για το θεολογικό διάλογοανάμεσα στη Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία και τις Ορθόδοξες Εκκλησίες» (16 Μαΐου 2009).
β) Δεν ήταν ούτε και ΜΕΓΑΛΗ, αφού τέσσερες τοπικές Εκκλησίες αρνήθησαν να συμμετάσχουν στο Κολυμπάρι!
_______Στη συνέχεια έχουμε και κάποια χρονίζοντα προβλήματα με τη δική μας Εκκλησία. Οι Ιεροί Κανόνες διά του ιερού Φωτίου ορίζουν, ότι «είωθε τά εκκλησιαστικά τοις πολιτικοίς συμμεταβάλλεσθε», (1) δηλ. ότι τα εκκλησιαστικά Σύνορα συμμορφώνονται και αλλάζουν, ακολουθώντας τις πολιτικές εξελίξεις. Τα εκκλησιαστικά Σύνορα ταυτίζονται με τα πολιτικά Σύνορα! Συνεπώς, όταν ένα γεωγραφικό κομμάτι αποκτά την εθνική του ανεξαρτησία, τότε απαραιτήτως μεταβάλλεται καί ο χαρακτήρας της τοπικής Εκκλησίας, η οποία άνευ ετέρου καθίσταται αυτοκέφαλος, αυτόνομος καί ανεξάρτητη! Δυστυχώς αυτό δεν έχει εφαρμογή στην Εκκλησία της Ελλάδος, όπου η Ορθόδοξος Εκκλησία είναι κομματιασμένη σε πέντε τεμάχια! Αυτά είναι:
Οι Μητροπόλεις
1) «της παλαιάς Ελλάδος, όπου εντάσσεται και η Μητρόπολίς μας,
2) «των Νέων Χωρών», δηλ. από τη Λάρισα και πάνω, οι οποίες ανήκουν στη δικαιοδοσία του Οικουμενικού Πατριαρχείου,
3) «των Κυκλάδων Νήσων», δηλ. η Ρόδος και τα άλλα νησιά του Αιγαίου Πελάγους ανήκουν επίσης στην δικαιοδοσία του Πατριαρχείου,
4) «της Κρήτης», η οποία αποτελεί ημιαυτόνομον Εκκλησίαν,
καί 5) «το Άγιον Όρος», το οποίον επίσης έχει την αναφορά του στο Πατριαρχείο!____________Τα παραπάνω αποδεικνύουν, ότι ο Παναγιώτατος Οικουμενικός Πατριάρχης κ. Βαρθολομαίος, καθώς επίσης και οι Προκάτοχοί Του, ΚΑΤΑΠΑΤΕΙ, ΠΕΡΙΦΡΟΝΕΙ ΚΑΙ ΠΑΡΑΒΙΑΖΕΙ ΤΟΥΣ ΙΕΡΟΥΣ ΚΑΝΟΝΕΣ, δηλ. το Εκκλησιαστικό Σύνταγμα! Έτσι έχουμε μία ανεξάρτητη Χώρα, τήν Ελλάδα μας, εκκλησιαστικώς μοιρασμένη και κομματιασμένη σε πολλά εκκλησιαστικά κομμάτια!
Τόν τελευταίο καιρό, δυστυχώς, ο Παναγιώτατος Πατριάρχης μας κ. Βαρθολομαίος, μέ διαφόρους τρόπους επιχειρεί να αυξήσει τήν «επιρροή» Του, δηλ. την πνευματική Του κυριαρχία, σ' αυτό το κομμάτι των Νέων Χωρών, αλλά με τον τρόπο αυτό μετατρέπεται σε έναν «ψιλικαντζή» του εκκλησιαστικού Χώρου! (βλέπε και την υπόθεση «κτήμα Προμπονά») Κατά λοιπά είναι ο ....ΕΓΓΥΗΤΗΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗΣ ΕΝΟΤΗΤΟΣ!
_______Πολύ παραστατικά αναφέρεται στο ζήτημα αυτό δημοσίευμα του ιερέως π. Ευσταθίου Κολλά στο φ. της Κυριακής 30ής Σεπτεμβρίου ε.έ. της εφημερίδος ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΩΡΑ τμε τίτλο: «Να πάψει επιτέλους το αδίστακτο αιρετίζον ΦΑΝΑΡΙ να επιβουλεύεται το Κανονικό Αυτοκέφαλο της Ελλάδος», το οποίον και καταλήγει ως εξής:
_______Πολύ παραστατικά αναφέρεται στο ζήτημα αυτό δημοσίευμα του ιερέως π. Ευσταθίου Κολλά στο φ. της Κυριακής 30ής Σεπτεμβρίου ε.έ. της εφημερίδος ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΩΡΑ τμε τίτλο: «Να πάψει επιτέλους το αδίστακτο αιρετίζον ΦΑΝΑΡΙ να επιβουλεύεται το Κανονικό Αυτοκέφαλο της Ελλάδος», το οποίον και καταλήγει ως εξής:
«Κάντε ότ,ι θέλετε και όπως τα θέλετε όλοι εσείς εκεί στο αιρετίζον και αδίστακτο Φανάρι, ευρισκόμενοι βεβαίως έξω καί παρασάγγας πέρα από την Θεολογική, Κανονική καί Εκκλησιολογική ΤΑΞΗ και ΠΡΑΞΗ, γι' αυτό και δεν ακούγεσθε, ποσώς, από την ολότητα των ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ πιστών της ΜΙΑΣ, ΑΓΙΑΣ, ΚΑΘΟΛΙΚΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΚΑΙ ΘΕΟΥ ΚΑΙ ΣΩΤΗΡΟΣ ΗΜΩΝ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ...»
___________Μια τελευταία λανθασμένη κίνηση του Πατριάρχου μας είναι αυτή με την Εκκλησία της Ουκρανίας! Δεν μας έφθαναν τα τόσα και τόσα άλλα προβλήματα, ο Πατριάρχης μας ευρίσκεται στα πρόθυρα εκκλησιαστικής συρράξεως του Πατριαρχείου με την μεγάλη Εκκλησία της Ρωσσίας! Η Κανονική Εκκλησία της Ουκρανίας διατηρεί την πνευματική της σχέση και εξάρτηση με το Πατριαρχείο της Μόσχας. Η Σχισματική Εκκλησία της Ουκρανίας πρόκειται να τύχει αναγνωρίσεως από το Οικουμενικό Πατριαρχείο! Έστι ΕΝΑ ΝΕΟ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΟ ΣΧΙΣΜΑ ευρίσκεται προ των θυρών μας! Εάν σ' αυτό πρσθέσουμε και την εσωτερική διαμάχη, που ανέκυψε έπειτα από την ψευδο-Σύνοδο του Κολυμπαρίου, τότε τα εκκλησιαστικά πράγματα στις ημέρες μας καθίστανται εξόχως τραγικά! Είθε ο Πανάγαθος Θεός να αποτρέψει μια νέα -και πιο επικίνδυνη- διάσπαση! Γι' αυτό, λοιπόν, κι εμείς σήμερα από τη θέση αυτή συγχαίρουμε ολοψύχως τον αγαπητό εν Χριστώ Αδελφό μας, τον Σεβ. Μητροπολίτη Κυθήρων κ Σεραφείμ, για την πρόσφατη σχετική Δήλωση διαμαρτυρίας, την οποία και προσυπογράφουμε και αναδημοσιεύουμε στη συνέχεια.
________Για την Απόφαση της ψευδο-Συνόδου του Κολυμπαρίου αναδημοσιεύουμε μια παληά ανάρτησή μας από τον Μάϊο 2009, εξ αφορμής των δηλώσεων Του «για τη Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία και τις Ορθόδοξες Εκκλησίες», την οποία και αναδημοσιεύουμε στο τέλος του παρόντος.Αίγιον, Δευτέρα 1η Οκτωβρίου 2018
+ Ο ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ ΚΑΙ ΑΙΓΙΑΛΕΙΑΣ ΑΜΒΡΟΣΙΟΣ
Σημείωση:
(1) Ο ιερός Φώτιος αποδεικνύει στον Πάπα Ρώμης ότι «τα εκκλησιαστικά και μάλιστα τα περί ενοριών δίκαια ταις πολιτικαίς επικρατείαις και διοικήσεσι συμμεταβάλλεσθαι είωθε». Το αξίωμα αυτό κατεκύρωσε η Σύνοδος του 879-880, και περιελήφθη το 884 στον Κώδικα των Βασιλικών κι έτσι οριστικοποιείται και σε κανονική βάση η εκκλησιαστική προσάρτηση του Ανατολικού Ιλλυρικού στην Εκκλησία της Κωνσταντινουπόλεως.
(Καθηγητής Αθανάσιος Αγγελόπουλος, βλ.http://www.myriobiblos.gr/texts/greek/agelopoulos_fotios_1.html)
****************
Η ΔΗΛΩΣΙΣ ΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΚΥΘΗΡΩΝ ΣΕΡΑΦΕΙΜ
«Είμαι βαθύτατα λυπημένος στο άκουσμα της διακοπής Εκκλησιαστικής Κοινωνίας του Πατριαρχείου της Ρωσίας με το Οικουμενικό Πατριαρχείο.
Εις αυτό το θλιβερό και αξιοθρήνητο αποτέλεσμα οδήγησε η εμμονή του Οικουμενικού Πατριαρχείου να εκχωρήσει την αυτοκεφαλία εις τους σχισματικούς της Ουκρανίας οι οποίοι είναι αποκεκομμένοι από την Αγία μας Ορθόδοξη Εκκλησία δηλ από όλα τα Ορθόδοξα Πατριαρχεία και τας κατά τόπους Αυτοκεφάλους Ορθοδόξους Εκκλησίας και αποτελούν την συντριπτική μειοψηφία του Ουκρανικού Λαού.
Μέχρι πρότινος το Οικουμενικό Πατριαρχείο ανεγνώριζε μόνον την υπό τον Αρχιεπίσκοπο Ονούφριο, Κανονική Ουκρανική Ορθόδοξη Εκκλησία και τώρα διά τους ιδικούς του λόγους αποδίδει την αυτοκεφαλία εις τους σχισματικούς της Ουκρανίας και παραθεωρεί την Κανονική Τάξη και την Κανονική Ορθόδοξο Αρχιεπισκοπή της Ουκρανίας, την οποία και αναγνωρίζουν όχι μόνον το Πατριαρχείο της Ρωσίας αλλά και όλες οι λοιπές κατά τόπους Ορθόδοξες Εκκλησίες.
Οι σχισματικοί ως γνωστόν δεν είναι Εκκλησία και η Κοινωνία μετ αυτών προσκρούει εις τους απαγορεύοντας αυτήν Θείους και Ιερούς Κανόνας, Αποστολικούς και Οικουμενικών Συνόδων.
Προς τι λοιπόν η εμμονή και επιμονή του Οικουμενικού Πατριάρχου κ.κ. Βαρθολομαίου δια την αναγνώρισιν των σχισματικών ως αυτοκεφάλου Εκκλησίας; Και της ούτω πως προ- κλήσεως σχισμάτων και διαιρέσεων εν τη Μιά, Αγία, Καθολική και Αποστολική Εκκλησία του Χριστού Εκκλησία;
Δεν φθάνουν ως άλλως οι κλυδωνισμοί και οι ταραχές οι οποίες προεκλήθησαν και προκαλούνται από τας αποφάσεις της αποκληθείσης Αγίας και Μεγάλης Συνόδου της Κρήτης (Ιούνιος 2016);
Και μάλιστα ως Εκκλησιών σε ομολογίες και Χριστιανικές κοινότητες ετεροδόξων..; Αλλά, και αυτή καλουμένη Αγία και Μεγάλη Σύνοδος δεν παραθεωρήθηκε από την πρόσφατη απόφαση της Πατριαρχικής Συνόδου Κωνσταντινουπόλεως η υπό όρους επιτρέπει τον δεύτερο γάμο, δηλ. την διγαμία, των κληρικών;
Εις το τελικό κείμενο της Συνόδου αυτής (σ.σ. της Κρήτης του 2016) το μυστήριο του γάμου και τα κωλύματα αυτού στην παράγραφο 4 περί των κωλυμάτων γάμου δεν αναγράφεται επί λέξη «η ιερωσύνη αυτή καθ' εαυτήν δεν αποτελεί κώλυμα γάμου, αλλά όμως συμφώνως προς την ισχύουσαν κανονική παράδοσιν (κανών 3ος της Πενθέκτης εν Τρούλω Συνόδου) μετά την χειροτονία κωλύεται η σύναψη της εις γάμου κοινωνία εις του κληρικούς;
Έκκληση θερμοτάτη και παράκληση εγκάρδια απευθύνουμε από τας εσχατιάς της Ελληνικής μας Πατρίδος την παραμεθώριον προς Νότον περιοχή των Κυθήρων και Αντικυθήρων προς τον Πρωτόθρονον Πατριάρχην της Ορθοδόδου Εκκλησίας μας κ.κ. Βαρθολομαίον να ανακόψει πρίμναν προς αποφυγήν νέων σχισμάτων και διαιρέσεων εις το Πανάγιον Σώμα του Χριστού και την Αγιωτάτη Ορθόδοξη Εκκλησίας μας.
Αντί των συμπροσευχών που διοργανώνει τον τελευταίο καιρό με τον Πάπα της Ρώμης και με αρχηγούς και εκπροσώπους ετεροδόξων ομολογιών και κοινοτήτων αλλά ακόμη και αλλοθρήκων, οι οποίες όχι μόνον δεν ωφελούν σε κάτι αλλά σκανδαλίζουν σοβαρά το Ορθόδοξο Χριστεπώνυμο Πλήρωμα, θα έπρεπε να κηρύξει Μετάνοιαν και επιστροφήν σύμπαντος του Ορθοδόξου Χριστιανικού Κόσμου εις «την Άπαξ παραδοθείσαν τοις Αγίοις Πίστιν», εις την Διδαχήν του Κυρίου Υμών Ιησού Χριστού, των Αγίων Αποστόλων, των Οσίων και Θεοφόρων Πατέρων Υμών, των Αγίων και Οικουμενικών Συνόδων της Εκκλησίας μας και την εν γένει Ορθοδόξου Παραδόσεώς μας.
______Εύχομαι από καρδίας σύνεση και εγρήγορσην εν πάσι εις τους Πνευματικούς Ταγούς της Αγίας μας Εκκλησίας προς αναχαίτισιν και αντιμετώπισιν της επερχομένης πνευματικής κρίσεως και αποφυγήν οδυνηρών επιπτώσεων και συνεπειών διά την Ενότητα της Αγιωτάτης Του Χριστού Ορθοδόξου Ποίμνης. Γιατί είναι τοις πάσι γνωστόν το του Αγίου Ιωάννου Χρυσοστόμου ότι «το σχίσμα ουδέ αίμα μαρτυρίου αποπλύνει» .
(Πηγή:www.romfea.gr)
ΚΑΙ ΤΩΡΑ Η ΠΑΛΗΑ ΔΙΚΗ ΜΑΣ
ΣΧΕΤΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ,
ΟΠΩΣ ΤΗΝ ΑΝΑΣΥΡΑΜΕ ΑΠΟ ΤΟ INTERNET!
ΜΙΑ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ ΔΗΛΩΣΗ ΤΟΥ ΠΑΠΑ ΡΩΜΗΣ ΣΤΑ ΙΕΡΟΣΟΛΥΜΑ
ΔΕΝ ΣΥΜΦΩΝΟΥΜΕΝ!
Πηγή: http://mkka.blogspot.com/2009/11/blog-post.html
Πηγή: http://mkka.blogspot.com/2009/11/blog-post.html
Ο Αγιώτατος Πάπας Ρώμης κ. Βενέδικτος, Προκαθήμενος της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας, τον παρελθόντα Μάρτιο επισκέφθηκε την Αγία Γη της Ιερουσαλήμ και συναντήθηκε με τον Ορθόδοξο Πατριάρχη των Ιεροσολύμων Μακαριώτατο κ. Θεόφιλο.
Στις περιπτώσεις αυτές ανταλλάσσονται προσφωνήσεις και γίνονται επίσημες Δηλώσεις. Καθώς λοιπόν αναγνώσαμε στην σχετική ειδησεογραφία, ο Πάπας φέρεται νά είπε, μεταξύ άλλων, και τα εξής: «Προσεύχομαι η συνάντησή μας σήμερα να δώσει μια νέα ώθηση στις εργασίες για το θεολογικό διάλογο ανάμεσα στη Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία και τις Ορθόδοξες Εκκλησίες» (16 Μαΐου 2009).
Οφείλουμε να τεχνολογήσουμε τα λόγια αυτά. Μας ενοχλεί η αναφορά του Πάπα στις «Ορθόδοξες Εκκλησίες» και μάλιστα όταν αυτό γίνεται σε συσχετισμό ή και σε αντιπαράθεση με την «Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία». Εάν με τον τρόπο αυτό ο Πάπας είχεν ως στόχο του να τονίσει την μοναδικότητα της Εκκλησίας της Ρώμης και να την αντιπαραβάλει με την πολλαπλότητα της Ορθοδόξου Εκκλησίας, αυτό για μας είναι απαράδεκτο. Είναι γνωστό, ότι οι Ρωμαιοκαθολικοί θεολόγοι πιστεύουν και διδάσκουν ότι η Ρωμαικαθολική είναι Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ, όλοι δε οι άλλοι χριστιανοί έχουν αποκοπεί από το Σώμα της και οφείλουν να επανέλθουν στη Ρώμη! Αυτό όμως είναι μεγάλο λάθος! Εμείς οι Ορθόδοξοι δεν μπορούμε να το χωνέψουμε με κανένα τρόπο!
Ώστε λοιπόν κάθε φορά που η Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία προβάλλει είτε το Πρωτείο, είτε το Αλάθητο του Πάπα, είτε τη θεωρία των Κλάδων μας πληγώνει αφάνταστα.
Η αναφορά του Πάπα στις «Ορθόδοξες Εκκλησίες» είναι θεολογικά απαράδεκτη. Μία είναι η Εκκλησία, η Ορθόδοξος Εκκλησία, διακρίνεται δε σε επί μέρους εθνικές ενότητες, τις ονομαζόμενες τοπικές Εκκλησίες! Δεν υπάρχουν λοιπόν πολλές Ορθόδοξες Εκκλησίες, αλλά η ΜΙΑ ΑΓΙΑ ΚΑΘΟΛΙΚΗ ΚΑΙ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ, την οποία ενσαρκώνει και εκφράζει η Ορθόδοξη Εκκλησία, η οποία όμως εξ αφορμής της διαιρέσεως των Εθνών επιμερίζεται σε πολλές τοπικές Εκκλησίες. Έτσι λοιπόν μόλις ελευθερώθηκε η Αλβανία μέ Απόφαση του Οικουμενικού Πατριαρχείου ανασυστάθηκε η τοπική Εκκλησία της Αλβανίας, συμφωνα πάντοτε με τον ιερό Κανόνα, "είωθε τα εκκλησιαστικά τοις πολιτικοίς συμμεταβάλλεσθαι".
Συνεπώς όλες οι τοπικές Εκκλησίες των Ορθοδόξων διατηρούν τήν εσωτερική τους ενότητα καί ευρίσκονται σε αρμονική "κοινωνία πίστεως" με την Μητέρα Εκκλησία της Κωνσταντινουπόλεως και με τον εκάστοτε Οικουμενικό Πατριάρχη, τον "Πρώτο της Ορθοδοξίας" αλλά ΠΡΩΤΟ ΜΕΤΑΞΥ ΙΣΩΝ (primus inter pares), τον Προκαθήμενο των απανταχού Ορθοδόξων. Ο Οικουμενικός Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως έχει βεβαίως το προβάδισμα έναντι όλων των άλλων Πατριαρχών καί Ἀρχιεπισκόπων, των Προέδρων των Τοπικών Ορθοδόξων Εκκλησιών, έχει δε επίσης και ωρισμένα προνόμια, τα οποία έχουν κατoχυρωθή με Αποφάσεις Οικουμενικών Συνόδων. Έχει λάβει καί διαθέτει ένα Τιμητικό Πρωτείο Τιμής, αλλά δεν παύει να είναι ισότιμος με τον Επίσκοπο της πιο μικρής εκκλησιαστικής Επαρχίας, όπως π.χ. είναι η Μητρόπολις των Κυθήρων. Με άλλα λόγια κατά την Ορθόδοξη Διδασκαλία ο Οικουμενικός Πατριάρχης καί ο Μητροπολίτης Κυθήρων είναι ίσοι και ισότιμοι ως πρός τό εκκλησιαστικό τους αξίωμα, εν τούτοις όμως ο Οικουμενικός Πατριάρχης έχει ένα προβάδισμα σεβασμού καί τιμής. Τούτο φαίνεται καθαρά στο Συνοδικό Σύστημα τῆς Ορθοδόξου Εκκλησίας, το οποίο είναι απόλυτα Δημοκρατικό! Σε μιά Οικουμενική Σύνοδο τόσο ο Οικουμενικός Πατριάρχης όσο καί ο Μητροπολίτης Κυθήρων διαθέτουν μία ψήφο! ΑΥΤΟ ΑΚΡΙΒΩΣ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΜΕΓΑΛΕΙΟΝ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ! Ὀλοι γενικώς, Επίσκοποι, Μητροπολίτες, Αρχιεπίσκοποι, Πατριάρχες, όλοι είναι ίσοι μεταξύ τους και ισότιμοι! Κάθε κάθε Αρχιερεύς είναι η ορατή ΕΙΚΟΝΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ! Κάθε Επίσκοπος ευρίσκεται "εις τύπον καί τόπον Χριστού!" Πάσα παρέκκλιση από τόν κανόνα αυτό αποτελεί αίρεση!
Έπειτα από τα ολίγα αυτά γίνεται τώρα κατανοητό γιατί δεν υπάρχουν επί μέρους θεολογικοί Διάλογοι μεταξύ των Ορθοδόξων καί της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας, αλλά ένας και μοναδικός θεολογικός Διάλογος, στον οποίο συμμετέχουν δι' εκπροσώπων τους όλες οι κατά τόπους Ορθόδοξες Εκκλησίες. Ας ελπίζουμε, ότι η συγκεκριμένη διατύπωση του Πάπα δεν υπονοούσε κάτι κατά παρέκκλιση των παραπάνω. Ο καιρός θα το δείξει. Η σωστή διατύπωση θα ήταν: «Προσεύχομαι η συνάντησή μας σήμερα να δώσει μια νέα ώθηση στις εργασίες για το θεολογικό διάλογο ανάμεσα στη Ρωμαιοκαθολική και την Ορθόδοξη Εκκλησία».
Ας συνεχίσουμε τώρα την εκκλησιολογία στη Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία. Εκεί ΜΟΝΟΝ ο Πάπας Ρώμης ευρίσκεται εις τύπον καί τόπον Χριστού! Αντιθέτως κάθε Ρωμαιοκαθολικός Επίσκοπος ή Μητροπολίτης ή Αρχιεπίσκοπος ή Καρδινάλιος είναι εκπρόσωπος του Πάπα, ΚΑΙ ΟΧΙ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ! Του Πάπα, επαναλαμβάνω, πρός τον οποίον και λογοδοτεί! Η αντίληψη αυτή φέρει τη σκέψη μας στο Ρωμαϊκό Iperium, έτσι δε μπορούμε να κατανοήσουμε περαιτέρω τη διδασκαλία για το ΠΡΩΤΕΙΟΝ του Πάπα, για το ΑΛΑΘΗΤΟΝ του Πάπα κλπ. Στό απόλυτα ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟ Πολίτευμα της Ανατολικής του Χριστού Εκκλησίας, αντιπαραβάλλεται τό ΑΠΟΛΥΤΑΡΧΙΚΟ Πολίτευμα της Δυτικής Εκκλησίας. Κατά την Ορθόδοξο διδασκαλία και πίστη το Αλάθητον έχει η Εκκλησία, οσάκις αποφαίνεται διά των Οικουμενικών της Συνόδων και όχι ένας άνθρωπος. Στη Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία οι Αποφάσεις των Συνόδων τελούν υπό την έγκριση του Πάπα, οσάκις ούτος αποφαίνεται ex cathedra!
Συνεπώς έπειτα από τα ανωτέρω, αν η διατύπωση του Πάπα "Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία και Ορθόδοξες Εκκλησίες" ήταν απόρροια του παπικού Πρωτείου, εμείς διαφωνούμε και την στιγματίζουμε. Ο Θεολογικός Διάλογος μεταξύ των Ορθοδόξων καί των Ρωμαιοκαθολικών είναι διάλογος μεταξύ της Ορθοδόξου και της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας.
Τις παραπάνω γραμμές είχαμε χαράξει ευθύς εξ αρχής, δηλ. από τον Μάϊο μήνα ε.ε., τότε ακριβώς που είχαν γίνει οι Δηλώσεις του Πάπα, αλλά δεν τις είχαμε δημοσιοποιήσει, περιμένοντας αντιδράσεις εκ μέρους ἀλλων ινων παραγόντων, οι οποίες όμως ουδέποτε έγιναν.
Θεωρήσαμε αναγκαίο να καταχωρίσουμε τώρα μόλις τις ανωτέρω απόψεις μας, επειδή πολύ πρόσφατα δεχθήκαμε τρία σημαντικά ερεθίσματα. Το πρώτον είναι η κυκλοφορία ενός κειμένου μέ τίτλο "ΟΜΟΛΟΓΙΑ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΠΙΣΤΕΩΣ". Τό δεύτερον είναι η σύγκληση της μικτής Επιτροπής Διαλόγου μεταξύ Ρωμαιοκαθολικών και Ορθοδόξων στή μεγαλόνησο Κύπρο, (η οποία σφραγίσθηκε με έκτροπα και βίαιες εκδηλώσεις, οι οποίες πολύ έθλιψαν την ψυχή μας). Το τρίτον και σπουδαιότερον είναι η ανοικτή Πρόσκληση του Πάπα Ρώμης κ.κ. Βενεδίκτου πρός τους Αγγλικανούς Επισκόπους, τους Πρεσβυτέρους και τούς πιστούς της Αγγλικανικής Εκκλησίας, όπως επιστρέψουν στούς κόλπους της Ρώμης, η οποία θα τους δεχθεί όπως είναι και ευρίσκονται, χωρίς κυρώσεις, περιορισμούς ή δεσμεύσεις (π.χ. έστω κι αν είναι έγγαμοι, ενώ η Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία ΔΕΝ επιτρέπε το γάμο των κληρικών) κλπ. αρκεί να αναγνωρίσουν το ΑΛΑΘΗΤΟ και το ΠΡΩΤΕΙΟ του Πάπα! Αν αληθεύει η πληροφορία αυτή, η οποία κυκλοφόρησεν ευρέως τόσο από το Διαδίκτυο, όσο και από τις στήλες των Εφημερίδων, τότε ο Θεολογικός Διάλογος από της πλευράς των Ορθοδόξων έχει φθάσει οριστικά και αμετάκλητα πλέον στο τέλος του και μάλιστα έχει αποτύχει παταγωδώς. Διότι όσο κι αν συσκέπτωνται και όσο κι αν συνδιαλέγωνται θεολογικά οι Εκπρόσωποι της Ορθοδόξου Εκκλησίας με τους Εκπροσώπους των Ρωμαιοκαθολικών, εφ΄όσον ο Πάπας "γυμνή τη κεφαλή" ευκαίρως-ακαίρως διακηρύττει "urbi et orbi", (στην πόλη και στον κόσμο), τα περί του Πρωτείου του και τα περί του Αλαθήτου του ο διεξαγόμενος Θεολογικός Διάλογος ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΠΙΑ ΚΑΝΕΝΑ ΝΟΗΜΑ! Έχει υπονομευθή εκ των ένδον! Αν σ΄όλα αυτά προσθέσουμε και την μέχρι σήμερα μη καταδίκη της Ουνίας, τότε αφεύκτως πρέπει να ανασταλή αμέσως πάσα περαιτέρω συνομιλία, έως ότου ο Πάπας ξεκαθαρίσει με σαφήνεια τη θέση του!
Η ευθύνη των περαιτέρω χειρισμών βαρύνει πλέον τους ώμους του Παναγιωτάτου Οικουμενικού Πατριάρχου κ.κ. Βαρθολομαίου, διά τον Οποίον πρέπει τώρα να προσευχώμεθα ακόμη πιο θερμά.
Στις περιπτώσεις αυτές ανταλλάσσονται προσφωνήσεις και γίνονται επίσημες Δηλώσεις. Καθώς λοιπόν αναγνώσαμε στην σχετική ειδησεογραφία, ο Πάπας φέρεται νά είπε, μεταξύ άλλων, και τα εξής: «Προσεύχομαι η συνάντησή μας σήμερα να δώσει μια νέα ώθηση στις εργασίες για το θεολογικό διάλογο ανάμεσα στη Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία και τις Ορθόδοξες Εκκλησίες» (16 Μαΐου 2009).
Οφείλουμε να τεχνολογήσουμε τα λόγια αυτά. Μας ενοχλεί η αναφορά του Πάπα στις «Ορθόδοξες Εκκλησίες» και μάλιστα όταν αυτό γίνεται σε συσχετισμό ή και σε αντιπαράθεση με την «Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία». Εάν με τον τρόπο αυτό ο Πάπας είχεν ως στόχο του να τονίσει την μοναδικότητα της Εκκλησίας της Ρώμης και να την αντιπαραβάλει με την πολλαπλότητα της Ορθοδόξου Εκκλησίας, αυτό για μας είναι απαράδεκτο. Είναι γνωστό, ότι οι Ρωμαιοκαθολικοί θεολόγοι πιστεύουν και διδάσκουν ότι η Ρωμαικαθολική είναι Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ, όλοι δε οι άλλοι χριστιανοί έχουν αποκοπεί από το Σώμα της και οφείλουν να επανέλθουν στη Ρώμη! Αυτό όμως είναι μεγάλο λάθος! Εμείς οι Ορθόδοξοι δεν μπορούμε να το χωνέψουμε με κανένα τρόπο!
Ώστε λοιπόν κάθε φορά που η Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία προβάλλει είτε το Πρωτείο, είτε το Αλάθητο του Πάπα, είτε τη θεωρία των Κλάδων μας πληγώνει αφάνταστα.
Η αναφορά του Πάπα στις «Ορθόδοξες Εκκλησίες» είναι θεολογικά απαράδεκτη. Μία είναι η Εκκλησία, η Ορθόδοξος Εκκλησία, διακρίνεται δε σε επί μέρους εθνικές ενότητες, τις ονομαζόμενες τοπικές Εκκλησίες! Δεν υπάρχουν λοιπόν πολλές Ορθόδοξες Εκκλησίες, αλλά η ΜΙΑ ΑΓΙΑ ΚΑΘΟΛΙΚΗ ΚΑΙ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ, την οποία ενσαρκώνει και εκφράζει η Ορθόδοξη Εκκλησία, η οποία όμως εξ αφορμής της διαιρέσεως των Εθνών επιμερίζεται σε πολλές τοπικές Εκκλησίες. Έτσι λοιπόν μόλις ελευθερώθηκε η Αλβανία μέ Απόφαση του Οικουμενικού Πατριαρχείου ανασυστάθηκε η τοπική Εκκλησία της Αλβανίας, συμφωνα πάντοτε με τον ιερό Κανόνα, "είωθε τα εκκλησιαστικά τοις πολιτικοίς συμμεταβάλλεσθαι".
Συνεπώς όλες οι τοπικές Εκκλησίες των Ορθοδόξων διατηρούν τήν εσωτερική τους ενότητα καί ευρίσκονται σε αρμονική "κοινωνία πίστεως" με την Μητέρα Εκκλησία της Κωνσταντινουπόλεως και με τον εκάστοτε Οικουμενικό Πατριάρχη, τον "Πρώτο της Ορθοδοξίας" αλλά ΠΡΩΤΟ ΜΕΤΑΞΥ ΙΣΩΝ (primus inter pares), τον Προκαθήμενο των απανταχού Ορθοδόξων. Ο Οικουμενικός Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως έχει βεβαίως το προβάδισμα έναντι όλων των άλλων Πατριαρχών καί Ἀρχιεπισκόπων, των Προέδρων των Τοπικών Ορθοδόξων Εκκλησιών, έχει δε επίσης και ωρισμένα προνόμια, τα οποία έχουν κατoχυρωθή με Αποφάσεις Οικουμενικών Συνόδων. Έχει λάβει καί διαθέτει ένα Τιμητικό Πρωτείο Τιμής, αλλά δεν παύει να είναι ισότιμος με τον Επίσκοπο της πιο μικρής εκκλησιαστικής Επαρχίας, όπως π.χ. είναι η Μητρόπολις των Κυθήρων. Με άλλα λόγια κατά την Ορθόδοξη Διδασκαλία ο Οικουμενικός Πατριάρχης καί ο Μητροπολίτης Κυθήρων είναι ίσοι και ισότιμοι ως πρός τό εκκλησιαστικό τους αξίωμα, εν τούτοις όμως ο Οικουμενικός Πατριάρχης έχει ένα προβάδισμα σεβασμού καί τιμής. Τούτο φαίνεται καθαρά στο Συνοδικό Σύστημα τῆς Ορθοδόξου Εκκλησίας, το οποίο είναι απόλυτα Δημοκρατικό! Σε μιά Οικουμενική Σύνοδο τόσο ο Οικουμενικός Πατριάρχης όσο καί ο Μητροπολίτης Κυθήρων διαθέτουν μία ψήφο! ΑΥΤΟ ΑΚΡΙΒΩΣ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΜΕΓΑΛΕΙΟΝ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ! Ὀλοι γενικώς, Επίσκοποι, Μητροπολίτες, Αρχιεπίσκοποι, Πατριάρχες, όλοι είναι ίσοι μεταξύ τους και ισότιμοι! Κάθε κάθε Αρχιερεύς είναι η ορατή ΕΙΚΟΝΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ! Κάθε Επίσκοπος ευρίσκεται "εις τύπον καί τόπον Χριστού!" Πάσα παρέκκλιση από τόν κανόνα αυτό αποτελεί αίρεση!
Έπειτα από τα ολίγα αυτά γίνεται τώρα κατανοητό γιατί δεν υπάρχουν επί μέρους θεολογικοί Διάλογοι μεταξύ των Ορθοδόξων καί της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας, αλλά ένας και μοναδικός θεολογικός Διάλογος, στον οποίο συμμετέχουν δι' εκπροσώπων τους όλες οι κατά τόπους Ορθόδοξες Εκκλησίες. Ας ελπίζουμε, ότι η συγκεκριμένη διατύπωση του Πάπα δεν υπονοούσε κάτι κατά παρέκκλιση των παραπάνω. Ο καιρός θα το δείξει. Η σωστή διατύπωση θα ήταν: «Προσεύχομαι η συνάντησή μας σήμερα να δώσει μια νέα ώθηση στις εργασίες για το θεολογικό διάλογο ανάμεσα στη Ρωμαιοκαθολική και την Ορθόδοξη Εκκλησία».
Ας συνεχίσουμε τώρα την εκκλησιολογία στη Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία. Εκεί ΜΟΝΟΝ ο Πάπας Ρώμης ευρίσκεται εις τύπον καί τόπον Χριστού! Αντιθέτως κάθε Ρωμαιοκαθολικός Επίσκοπος ή Μητροπολίτης ή Αρχιεπίσκοπος ή Καρδινάλιος είναι εκπρόσωπος του Πάπα, ΚΑΙ ΟΧΙ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ! Του Πάπα, επαναλαμβάνω, πρός τον οποίον και λογοδοτεί! Η αντίληψη αυτή φέρει τη σκέψη μας στο Ρωμαϊκό Iperium, έτσι δε μπορούμε να κατανοήσουμε περαιτέρω τη διδασκαλία για το ΠΡΩΤΕΙΟΝ του Πάπα, για το ΑΛΑΘΗΤΟΝ του Πάπα κλπ. Στό απόλυτα ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟ Πολίτευμα της Ανατολικής του Χριστού Εκκλησίας, αντιπαραβάλλεται τό ΑΠΟΛΥΤΑΡΧΙΚΟ Πολίτευμα της Δυτικής Εκκλησίας. Κατά την Ορθόδοξο διδασκαλία και πίστη το Αλάθητον έχει η Εκκλησία, οσάκις αποφαίνεται διά των Οικουμενικών της Συνόδων και όχι ένας άνθρωπος. Στη Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία οι Αποφάσεις των Συνόδων τελούν υπό την έγκριση του Πάπα, οσάκις ούτος αποφαίνεται ex cathedra!
Συνεπώς έπειτα από τα ανωτέρω, αν η διατύπωση του Πάπα "Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία και Ορθόδοξες Εκκλησίες" ήταν απόρροια του παπικού Πρωτείου, εμείς διαφωνούμε και την στιγματίζουμε. Ο Θεολογικός Διάλογος μεταξύ των Ορθοδόξων καί των Ρωμαιοκαθολικών είναι διάλογος μεταξύ της Ορθοδόξου και της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας.
Τις παραπάνω γραμμές είχαμε χαράξει ευθύς εξ αρχής, δηλ. από τον Μάϊο μήνα ε.ε., τότε ακριβώς που είχαν γίνει οι Δηλώσεις του Πάπα, αλλά δεν τις είχαμε δημοσιοποιήσει, περιμένοντας αντιδράσεις εκ μέρους ἀλλων ινων παραγόντων, οι οποίες όμως ουδέποτε έγιναν.
Θεωρήσαμε αναγκαίο να καταχωρίσουμε τώρα μόλις τις ανωτέρω απόψεις μας, επειδή πολύ πρόσφατα δεχθήκαμε τρία σημαντικά ερεθίσματα. Το πρώτον είναι η κυκλοφορία ενός κειμένου μέ τίτλο "ΟΜΟΛΟΓΙΑ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΠΙΣΤΕΩΣ". Τό δεύτερον είναι η σύγκληση της μικτής Επιτροπής Διαλόγου μεταξύ Ρωμαιοκαθολικών και Ορθοδόξων στή μεγαλόνησο Κύπρο, (η οποία σφραγίσθηκε με έκτροπα και βίαιες εκδηλώσεις, οι οποίες πολύ έθλιψαν την ψυχή μας). Το τρίτον και σπουδαιότερον είναι η ανοικτή Πρόσκληση του Πάπα Ρώμης κ.κ. Βενεδίκτου πρός τους Αγγλικανούς Επισκόπους, τους Πρεσβυτέρους και τούς πιστούς της Αγγλικανικής Εκκλησίας, όπως επιστρέψουν στούς κόλπους της Ρώμης, η οποία θα τους δεχθεί όπως είναι και ευρίσκονται, χωρίς κυρώσεις, περιορισμούς ή δεσμεύσεις (π.χ. έστω κι αν είναι έγγαμοι, ενώ η Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία ΔΕΝ επιτρέπε το γάμο των κληρικών) κλπ. αρκεί να αναγνωρίσουν το ΑΛΑΘΗΤΟ και το ΠΡΩΤΕΙΟ του Πάπα! Αν αληθεύει η πληροφορία αυτή, η οποία κυκλοφόρησεν ευρέως τόσο από το Διαδίκτυο, όσο και από τις στήλες των Εφημερίδων, τότε ο Θεολογικός Διάλογος από της πλευράς των Ορθοδόξων έχει φθάσει οριστικά και αμετάκλητα πλέον στο τέλος του και μάλιστα έχει αποτύχει παταγωδώς. Διότι όσο κι αν συσκέπτωνται και όσο κι αν συνδιαλέγωνται θεολογικά οι Εκπρόσωποι της Ορθοδόξου Εκκλησίας με τους Εκπροσώπους των Ρωμαιοκαθολικών, εφ΄όσον ο Πάπας "γυμνή τη κεφαλή" ευκαίρως-ακαίρως διακηρύττει "urbi et orbi", (στην πόλη και στον κόσμο), τα περί του Πρωτείου του και τα περί του Αλαθήτου του ο διεξαγόμενος Θεολογικός Διάλογος ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΠΙΑ ΚΑΝΕΝΑ ΝΟΗΜΑ! Έχει υπονομευθή εκ των ένδον! Αν σ΄όλα αυτά προσθέσουμε και την μέχρι σήμερα μη καταδίκη της Ουνίας, τότε αφεύκτως πρέπει να ανασταλή αμέσως πάσα περαιτέρω συνομιλία, έως ότου ο Πάπας ξεκαθαρίσει με σαφήνεια τη θέση του!
Η ευθύνη των περαιτέρω χειρισμών βαρύνει πλέον τους ώμους του Παναγιωτάτου Οικουμενικού Πατριάρχου κ.κ. Βαρθολομαίου, διά τον Οποίον πρέπει τώρα να προσευχώμεθα ακόμη πιο θερμά.
+ Ο ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ & ΑΙΓΙΑΛΕΙΑΣ ΑΜΒΡΟΣΙΟΣ
N. York, ΚΥΡΙΑΚΗ 1 Νοεμβρίου 2009
**********************
ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ;
Ένα δένδρο! Ένα και μοναδικό δένδρο, το οποίον φύτευσε ο Χριστός με τα άγια Χέρια Του! Ένα δένδρο με πολλούς κλάδους και όχι ένα δάσος με πολλά δένδρα!
ΕΝΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΦΥΣΗ!
Η Εκκλησία είναι ένα το άγιο Καθίδρυμα, το Οποίον συνέστησε και αγίασεν ο Κύριος ημών Ιησούς Χριστός κατά την ημέρα της Πεντηκοστής. Συστατικό Της στοιχείο είναι η επιφοίτηση του Αγίου Πνεύματος προς τους Δώδεκα Μαθητές «εν είδει πυρίνων γλωσσών».
Οι Μαθηταί ξεχύθηκαν στον τότε γνωστό κόσμο για να κηρύξουν το Ευαγγέλιο της σωτηρίας μας, και όπου έτυχον αποδοχής βάπτισαν τους Χριστιανούς και συνέστησαν την τοπική τους Εκκλησία, Έτσι έχουμε τον Απόστολο Ανδρέα, θεμελιωτή της Εκκλησίας των Πατρών, τον Απόστολο Πέτρο θεμελιωτή της Εκκλησίας της Ρώμης, τον Απόστολο Παύλο θεμελιωτή της Εκκλησίας των Αθηνών, της Κορίνθου, κλπ.
Όλες αυτές οι ανά τον κόσμο τοπικές Εκκλησίες ήσαν μέλη της Μίας, Αγίας, Καθολικής και Αποστολικής Εκκλησίας, η οποία Κεφαλήν Της έχει και ομολογεί τον Σωτήρα Χριστό! Ομοιάζουν δηλ. με ένα δένδρο, το οποίον έχει πολλούς κλάδους!
Κάποτε ένα κομμάτι, αυτό της Ρώμης, ξεσχίζεται, δηλ. αποκόπτεται, από τον κύριο κορμό και συγκροτεί ένα νέο Οργανισμό. Διά του τρόπου αυτού όμως παύει να αποτελεί ένα παρακλάδι του δένδρου, το οποίον ονομάζουμε ΕΚΚΛΗΣΙΑ! Γίνεται ένα αυτόνομο δένδρο!
Μετά την αποκοπή της Ρώμης, ακολουθεί και άλλο κομμάτιασμα. Μερικοί, διαφωνούντες με τις διδαχές του αιρετικού Πάπα Ρώμης, αποκόπτονται από τον Πάπα. Από το δένδρο, λοιπόν, της Ρώμης ξεσχίζεται ένα μέρος και συγκροτεί τον Οργανισμό, ο οποίος έλαβε το όνομα Διαμαρτυρόμενοι ή Προτεστάντες!
Περαιτέρω και απ’ αυτό το κομμάτι των Προτεσταντών αργότερα κόβεται ένα ακόμη κομμάτι, από το δένδρο των Διαμαρτυρομένων, και συγκροτεί τον Οργανισμό, που έλαβε το όνομα Αγγλικανοί.
Έτσι, λοιπόν, από την Μία Εκκλησία, την οποία ίδρυσεν ο Λυτρωτής του κόσμο, ο Χριστός, δηλ. από το ένα και μοναδικό Δένδρο, που φυτεύθηκε από τον Χριστό μας εκεί κατω στην Ιερουσαλήμν, δυστυχώς, αποκόπηκαν μερικά κλαδιά, τα οποία και – ως ανεξάρτητα πλέον- αποτέλεσαν ένα παράδενδρο! Αυτά τα κομμάτια μέχρι σήμερα ονομάζονταν «Χριστιανικές Ομολογίες», και δεν αποτελούσαν Μέλη της αρχικής Μίας Εκκλησίας.
Η Σύνοδος του Κολυμπαρίου Κρήτης (2016), δυστυχώς, έκαμε το μεγάλο έγκλημα να ονομάσει ως «Εκκλησίες», όλα αυτά τα αποκόμματα του Χριστιανισμού! Παρέβλεψε δηλ. μεγάλα θεολογικά κριτήρια και χαρακτηριστικά, όπως την λεγομένη Αποστολική Διαδοχή κλπ., και με τον τρόπο αυτό ΕΠΡΟΔΩΣΕ τη Μία, Αγία, Καθολική και Αποστολική Εκκλησία!
Εάν, λοιπόν, αποδεχθούμε την Απόφαση του Κολυμπαρίου, η οποία είναι προϊόν της επιρροής και εισπηδήσεως του κοσμικού πνεύματος, που ονομάζεται Παγκοσμιοποίηση, στον εκκλησιαστικό χώρο, τότε από το Σύμβολο της Πίστεως (το Πιστεύω) πρέπει να απαλείψουμε την πρόταση και ομολογία μας «Εις μίαν Αγίαν, Καθολικήν, και Αποστολικήν Εκκλησίαν ομολογώ έν βάπτισμα εις άφεσιν αμαρτιών, προσδοκώ ανάστασιν νεκρών ….»!
Επομένως η «Εκκλησία» είναι Μία, δηλ. ένα δένδρο με πολλά κλαδιά και όχι ένα δάσος με πολλά δένδρα! Τελεία και παύλα!
ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΤΕ Αρχιεπίσκοπε Κωνσταντινουπόλεως και Οικουμενικέ Πατριάρχα,
ΜΑΚΑΡΙΩΤΑΤΟΙ Άγιοι Προκαθήμενοι, Πατριάρχες και Αρχιεπίσκοποι,
ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΟΙ Μητροπολίτες,
Οι συγκροτήσαντες την ψευδοσύνοδο του Κολυμπαρίου της Κρήτης, την οποία και ονομάσατε «ΑΓΙΑ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΗ ΣΥΝΟΔΟ της ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ» επλανήθητε! Διδάξατε αιρετικήν διδαχήν! Σας καλούμε να ανακαλέσετε αμέσως την εγκληματική Σας αυτή Απόφαση. Αλλιώς ένα νέο Σχίσμα ευρίσκεται «επί θύραις».
+ Ο ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ ΚΑΙ ΑΙΓΙΑΛΕΙΑΣ ΑΜΒΡΟΣΙΟΣ
Αίγιον,1η Οκτωβρίου 2018
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου