Παρασκευή 16 Φεβρουαρίου 2018

ΙΔΟΥ Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΠΕΡΙ ΕΓΚΥΡΟΤΗΤΟΣ ή ΜΗ ΤΩΝ ΜΥΣΤΗΡΙΩΝ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ, του αρχιμ. Ευθυμιου Τρικαμηνα.


ΟΜΟΛΟΓΙΑ: Μετα απο οσα εν εκτασει καταγραψαμε για τις συκοφαντιες του πατρος Αγγελου Αγγελακοπουλου εναντιον του πατρος Ευθυμιου Τρικαμηνα και οσων Αποτειχισμενων τον ακολουθουν, θα περιμεναμε καποια δηλωσι μετανοιας απο αυτον και μαλιστα τωρα που εισερχομεθα στην περιοδο της Μεγαλης Τεσσαρακοστης. Δυστυχως, ουκ ηβουληθη συνιεναι. Θα επρεπε βεβαια και οι πνευματικοι του πατερες να τον συμβουλεψουν να το πραξη και οχι να τον αθωωνουν και μαλιστα δημοσια.
Θεωρουμε σκοπιμο να δημοσιευσουμε τις θεσεις του π. Ευθυμιου για το ζητημα της εγκυροτητος ή μη των μυστηριων των Οικουμενιστων που διαψευδουν τον π. Αγγελο σε οσα αδικως και συκοφαντικως  κατεμαρτυρησε εναντιον του.
Εγραψε ο πατηρ Αγγελος και τα εξης συκοφαντικα για το ζητημα αυτο:

Πέραν πάσης σκήσεως σοβαρς κριτικς εναι καί ο συμβουλές το π. Εθυμίου πρός τούς ποτειχισμένους νά μήν κοινωνον καί νά μήν μεταλαμβάνουν στήν λλαδική κκλησία, πειδή εναι οκουμενιστική καί τά μυστήριά της κυρα. ν, λοιπόν, διεκδικε τήν ποκλειστικότητα τς γκυρότητος το μυστηρίου τς Θείας Εχαριστίας καί τς Θείας Κοινωνίας μόνο στή δική του ποτειχισμένη Θεία Λειτουργία καί μόνο πό τά δικά του ποτειχισμένα χέρια, ντούτοις πιτρέπει στούς κολούθους του νά συμμέτεχουν καί νά τελον τά πόλοιπα μυστήρια σέ Ναούς τς λλαδικς κκλησίας. ς θαυμάσουμε τήν  Κανονικότητα καί τήν κκλησιολογία τν «ποτειχισμένων»!          

Η ΠΕΝΤΑΚΑΘΑΡΗ ΘΕΣΙΣ ΤΟΥ π. ΕΥΘΥΜΙΟΥ 

Ὅσον ἀφορᾶ τό θέμα τῆς ἐγκυρότητος ἤ μή τῶν μυστηρίων τῶν Οἰκουμενιστῶν, ἐδῶ πρέπει εἰσαγωγικά νά ἀναφέρωμε τά ἑξῆς. Ἡ ἐγκυρότης τῶν μυστηρίων τῶν αἱρετικῶν δέν ὑπάρχει, ἐφ’ ὅσον αὐτοί διά τῆς αἱρέσεως ἀπεκόπησαν ἀπό τήν Ἐκκλησία, ἔστω καί ἄν Ὀρθοδόξως τελοῦνται τά μυστήρια, διότι, σύμφωνα μέ τόν ἅγιο Ἀθανάσιο, τόν ἅγιο Φιρμιλιανό καί τήν ἑρμηνεία τοῦ ἁγίου Νικοδήμου τοῦ Ἁγιορείτου εἶναι «ἀργά ἤ ἀνενέργητα τά ὑπέρθεα ἐκεῖνα ὀνόματα προφερόμενα ἀπό τῶν αἱρετικῶν τά στόματα» (Πηδάλιον, ὑποσημ. εἰς 46ον Ἀποστ.). Ἡ ἐγκυρότης λοιπόν, δίδεται ἀπό τήν Ἐκκλησία ὡς Οἰκονομία καί ἐπικυρώνεται ἀπό τόν Θεό, ἄν γίνεται μέ σωστές προϋποθέσεις καί βεβαίως, ὅταν ὑπάρχει σοβαρός λόγος.


Κατ’ αὐτήν τήν ἔννοια ἔγιναν δεκτά τό βάπτισμα κάποιων αἱρετικῶν ἤ καί ἡ ἱερωσύνη των, ὅταν αὐτοί ἐπέστρεφαν ἀπό τήν αἵρεσι καί ὁ Θεός ἐπεκύρωσε αὐτές τίς ἀποφάσεις, ἐπειδή, ὅπως προαναφέραμε, ἦταν σοβαροί οἱ λόγοι τῶν Οἰκονομιῶν, δηλαδή, ἡ ἀνάγκη τῆς Ἐκκλησίας, καί σωστές οἱ προϋποθέσεις πού ἐγίνοντο. Αὐτό οὐδόλως δεσμεύει τήν Ἐκκλησία (τούς Ἀποτειχισμένους ἐν προκειμένῳ) διά νά κάνουν τίς ἴδιες Οἰκονομίες, διότι βλέπουμε ἀπό τά παραδείγματα, τά ὁποῖα προαναφέραμε, ὅτι οἱ ἐκκλησιαστικές Οἰκονομίες τῶν Πατέρων, τίς ὁποῖες ἔκαναν εἴτε ἀτομικά εἴτε Συνοδικά, δέν ἦταν οἱ ἴδιες, ἀλλά ἀνάλογες μέ τίς ἀνάγκες τῆς Ἐκκλησίας τήν κάθε ἱστορική ἐποχή. Ὅταν π.χ. τήν ἐποχή τῶν διωγμῶν ἡ Ἐκκλησία ἐζοῦσε στίς κατακόμβες, βλέπουμε τήν Θ. Λειτουργία νά τήν τελοῦν πολλές φορές κατ’ Οἰκονομίαν μέσα στίς φυλακές, ἔχοντας γιά Ἁγία Τράπεζα τά σώματα τῶν μελλοντικῶν μαρτύρων, καί νά τήν μεταφέρουν οἱ λαϊκοί μέσα στίς φυλακές πρός μετάληψι καί ἐνίσχυσι τῶν μελλοθανάτων Ὀρθοδόξων· ἤ νά δέχεται ἡ Ἐκκλησία κατ’ Οἰκονομίαν τό βάπτισμα τοῦ αἵματος σέ ὅσους ἐθυσιάζοντο γιά τόν Χριστό, χωρίς νά ἔχουν βαπτισθῆ καί νά εἰσέλθουν στήν Ἐκκλησία· ἤ τέλος, νά δέχεται ἡ Ἐκκλησία τήν φυγή, πρός ἀποφυγή τοῦ μαρτυρίου, σέ ὅσους ἦσαν ἀσθενεῖς καί ἀδύνατοι νά σηκώσουν αὐτόν τόν σταυρό, πρᾶγμα τελείως ἀντίθετο πρός τούς αὐτόκλητους μάρτυρες, οἱ ὁποῖοι εἶναι πάμπολοι καί καθημερινοί, θά λέγαμε, μέσα στά Συναξάρια.
Οὕτως ἐχόντων τῶν πραγμάτων, νομίζω κατ’ ἀρχάς, ὅτι τό θέμα τῆς ἐγκυρότητος τῶν μυστηρίων τῶν Οἰκουμενιστῶν εἶναι θέμα, τό ὁποῖο πρέπει συλλογικῶς νά ἀποφασισθῆ ἀπό τούς Ἀποτειχισμένους. Πρέπει ἐπίσης, κατά τήν γνώμη μου, νά ἀποφασισθῆ ἀπό τούς ἱερεῖς, διότι εἶναι ἀποκλειστικῶς  καί κατ’ ἐξοχήν ποιμαντικό μέ τεράστιες διαστάσεις, καί γιά τά θέματα αὐτά εἶναι ἀποκλειστικῶς ὑπεύθυνοι οἱἱερεῖς (καί οἱ Ἐπίσκοποι βέβαια, οἱ ὁποῖοι τώρα δέν ὑπάρχουν).
Πρέπει ἐπιπροσθέτως νά ληφθοῦν ὑπ’ ὄψιν ὅτι ἡ αἵρεσις τοῦ Οἰκουμενισμοῦ, ὡς ἐσχατολογική, ἔχει παγκόσμιες διαστάσεις, εἰς τρόπον ὥστε σήμερα π.χ. στήν Κύπρο, στήν Αὐστραλία, στήν Γερμανία καί σέ ἄλλα μέρη, ἐνῶ ὑπάρχουν Ἀποτειχισμένοι Ὀρθόδοξοι, δέν ὑπάρχει οὔτε ἕνας ἀποτειχισμένος ἱερεύς διά νά διακονήση διά τῶν μυστηρίων τίς πνευματικές των ἀνάγκες. Πρέπει τέλος, νά τεθῆ ὡς γνώμων ὅτι ἡ ἀπόφασις αὐτή πρέπει νά βοηθῆ τήν σωτηρία τῶν Ὀρθοδόξων κι ὄχι νά τήν δυσκολεύη. Αὐτό τό διδάσκει καί ὁ Μέγας Βασίλειος στόν πρῶτο Κανόνα του εἰς τόν ὁποῖον, ἐνῶ κατ’ ἀρχάς δέν δέχεται τό βάπτισμα κάποιων αἱρετικῶν, οἱ ὁποῖοι εἶχαν παραχαράξει καί τόν ἐξωτερικόν τύπο τῆς τελέσεώς του, τελικῶς τό ἐδέχθηκε κατ’ Οἰκονομίαν, ἐπειδή, ὅπως ἀναφέρει, δέν ἤθελε νά θέση βαρεῖς περιοριοσμούς καί, ἔτσι, νά δυσκολέψη τήν σωτηρία των.
Κατ’ αὐτὸν τὸν τρόπο, ἄν π.χ. οἱ Ἀποτειχισμένοι συλλογικῶς ἀποφάσιζαν ὅτι τά μυστήρια τῶν Οἰκουμενιστῶν εἶναι ἄκυρα, ἡ ἀπόφασί των αὐτή,  θά πρέπη νά συνοδεύεται από λύσι τῶν προβλημάτων τά ὁποῖα ἐξ αὐτῆς θά προκύψουν·  θά πρέπη δηλαδή, νά δώσουν λύσι στίς ἀνάγκες τῶν Ἀποτειχισμένων Ὀρθοδόξων, ἀπό τούς ὁποίους ἀπέχει ἕνας ἀποτειχισμένος ἱερεύς χιλιάδες χιλιόμετρα. Διότι, ἐν ἐναντίᾳ περιπτώσει, θά ἰσχύη τό πολυσυζητημένο καί διάχυτο στήν ἐποχή μας, ὅτι οἰκονομοῦμε τούς ἑαυτούς μας καί ὡς πρός τούς ἄλλους, εἰδικά τούς μικρούς καί τούς χωρίς ἐκκλησιαστικά ἀξιώματα εἴμεθα αὐστηροί, μέχρι σημείου σκληρότητος καί ἀναλγησίας, πρᾶγμα ἀντιευαγγελικό καί ἀντιπατερικό.
Ἐδῶ πρέπει νά προσδιοριστοῦν οἱ ἐν καιρῷ αἱρέσεως πνευματικές ἀνάγκες τῶν Ὀρθοδόξων, οἱ ὁποῖες δέν εἶναι φυσικά ἕνα εὐχέλαιο ἤ ἕνας ἁγιασμός, ἀλλά τό βάπτισμα, ὁ γάμος, ἡ ἱερωσύνη ἴσως, μή ὑπαρχόντων Ἀποτειχισμένων Ἐπισκόπων κ.λπ. Ἡ Θ. Κοινωνία, ἄν και ὑποχρεωτικό μυστήριο καί τό κέντρο τῆς Ὀρθοδόξου λατρείας, νομίζομε ὅτι εἰς τήν περίπτωσι αὐτή,  εἶναι ἀνάγκη οἱ ἀποτειχισμένοι νά κατανοήσουν ὅτι πρέπει νά τήν στερηθοῦν καί νά τήν λαμβάνουν (λόγῳ μή ὑπάρξεως ἀρκετῶν ἀποτειχισμένων ἱερέων) σέ ἀραιά χρονικά διαστήματα καί νά ἀποφεύγουν νά κοινωνοῦν ἀπό «εὐσεβεῖς» ἱερεῖς (ὅπως κάποιοι συμβουλεύουν) γιά τόν ἐπί πλέον λόγο ὅτι δι’ αὐτοῦ ἐνσωματούμεθα με την ὁρατή κεφαλή, δηλαδή τόν Ἐπίσκοπο καί τοιουτοτρόπως συντασσόμεθα μέ τήν αἵρεσι ἀπό τήν ὁποία ἀποτειχιστήκαμε, σύμφωνα μέ τήν ὁμολογιακή ἐπιστολή τῶν ἐπί Βέκκου μαρτυρησάντων Ἁγιορειτῶν Πατέρων.  Ἐπίσης, εἶναι γνωστό ὅτι πολλοί Ἅγιοι ἔμειναν γιά πολλά χρόνια μακρυά ἀπό την Θ. Κοινωνία, ὅπως ἡ Ἁγία Μαρία ἡ Αἰγυπτία καί πολλοί ἀσκητές, καί αὐτό δέν ἐστάθηκε ἐμπόδιο στήν Ἁγιότητά των καί τήν σωτηρία των.
Ἐδῶ πρέπει να ἀναφέρωμε καί τήν Οἰκονομία, τήν ὁποία ἔκαναν οἱ Ὀρθόδοξοι τήν περίοδο τῆς Εἰκονομαχίας, οἱ ὁποῖοι συλλογικῶς ἐπέτρεψαν, στούς ἔχοντας ἀργία ἱερεῖς (οἱ ὁποῖοι εἶχαν ἐπιστρέψει ἀπό τούς εἰκονομάχους, εἰς τούς ὁποίους εἶχαν προσχωρήσει δι’ὑπογράφου ὁμολογίας), νά τελοῦν κάποια ἱερατικά καθήκοντα, ὅπως τήν τέλεσι τοῦ Μ. Ἁγιασμοῦ τῶν Θεοφανείων, τήν τέλεσι τῆς νεκρωσίμου ἀκολουθίας, τήν ἀνάγνωσι τοῦ Εὐαγγελίου τοῦ Ὄρθρου τῶν Κυριακῶν, καί κάποια ἄλλα, τά ὁποῖα συγκεκριμένα ἀνέφεραν. Αὐτή τήν συλλογική ἀπόφασι τῶν Ἀποτειχισμένων ἀπό τήν Εἰκονομαχία, τήν ἀναγνωρίζει καί τήν ἀποδέχεται ὁ ὅσιος Θεόδωρος ὁ Στουδίτης καί τήν ἀναφέρει σέ ἐπιστολή του, ἐξηγώντας μάλιστα ὅτι ἡ Οἰκονομία αὐτή ἀποφασίστηκε λόγῳ μεγάλης ἐλλείψεως ἱερέων, ἐξ αἰτίας τῶν φυλακίσεων καί τῶν ἐξοριῶν, καί πρός τόν σκοπό τῆς ἐξυπηρετήσεως τῶν Ὀρθοδόξων σέ βασικές πνευματικές των ἀνάγκες.
Ἐν κατακλεῖδι καί μετά ἀπό ὅλες τις ἐπεξηγήσεις τίς ὁποῖες ἐκάναμε, ἀναφέρομε ὅτι ἐμεῖς, μέχρις ἀποφάσεως τῶν Ἀποτειχισμένων ἀπό τήν αἵρεσι τοῦ Οἰκουμενισμοῦ, θά θεωροῦμε ἔγκυρα τά μυστήριά των, λόγῳ τῶν σημερινῶν ἀναγκῶν τῆς Ἐκκλησίας καί τῆς ὅλης ἐξελισσομένης καταστάσεως καί πρός τόν σκοπό, ἐπί πλέον, νά μήν καταδικάσωμε καί τούς ἀνευθύνους, ὅπως π.χ. ἕνα νήπιο, τό ὁποῖο βαπτίζεται ἀπό ἕνα οἰκουμενιστή ἱερέα. Θά θεωροῦμε, ἐπί πλέον, ὅτι ἡ συμμετοχή στά μυστήρια τῶν Οἰκουμενιστῶν ἔχει κατάκρισι, μέ ἐξαίρεσι τίς περιπτώσεις πού προαναφέραμε, καί μάλιστα ἀνάλογη τῆς θέσεως καί τῆς γνώσεως ἑκάστου, καί δή τοῦ ἀξιώματός του, διότι τήν Ἀποτείχισι ἀπό τήν αἵρεσι δέν τήν θεωρουμε δυνητική, ἀλλά ὑποχρεωτική, ὅπως, κατά τούς Ἁγίους Πατέρες, ὑποχρεωτική εἶναι ἡ ἀπομάκρυνσις ἀπό τόν λύκο καί τό φαρμακερό φίδι, ἄν φυσικά θέλη κάποιος νά ζήση. Νομίζομε δέ ὅτι καί ὁ Θεός θά εὐλογήση καί θά ἐπικυρώση κατά τούς Ἁγίους, αὐτή τήν Οἰκονομία, γιά τούς λόγους τούς ὁποίους προαναφέραμε.
Θεωροῦμε τέλος, ὅτι ἡ θέσι μας αὐτή, ἄν καί θεωρῆται ὡς Οἰκονομία ὡς πρός τήν ἐγκυρότητα τῶν μυστηρίων τῶν Οἰκουμενιστῶν, εἶναι ὅμως αὐστηρότερη ὡς πρός τίς ἐπιπτώσεις τῶν συμμετεχόντων εἰς αὐτά τά μυστήρια.  Διότι τό ἄκυρον καί ἀνυπόστατον οὐδεμία ἐπίπτωσι δύναται νά ἐπιφέρη εἰς τόν μετέχοντα, οὔτε καλή οὔτε κακή. Τό ἔγκυρο ὅμως δύναται νά ἐπιφέρη καλές καί κακές ἐπιπτώσεις εἰς τόν μετέχοντα, ὅπως π.χ. οἱ ἀσθένειες καί οἱ θάνατοι κατά τόν Ἀπόστολο Παῦλο εἰς αὐτούς οἱ ὁποῖοι προσέρχονται μέ κακό τρόπο εἰς τό μυστήριο τῆς Θ. Κοινωνίας (Α΄Κορ.11,27-30). Κατ’αὐτόν τόν τρόπο καί οἱ συμμετέχοντες καί συνοδοιποροῦντες στόν Οἰκουμενισμό καί στά μυστήρια τῶν Οἰκουμενιστῶν ἐν γνώσει κατακρίνονται καί τά ἴδια τά μυστήρια, τά ὁποῖα λαμβάνουν συντελοῦν εἰς τήν κατάκρισί των.  Διότι κατά τόν μέγα Παῦλο «ὁ Θεός ἡμῶν πῦρ καταναλῖσκον» (Ἑβρ. 12,29).

Ἱερομόναχος Εὐθύμιος Τρικαμηνᾶς

17 σχόλια:

  1. Απάντηση καταπέλτης πρός τον π.Γρηγόριο Ζ.!Ο Θεός να προστατεύει αυτόν τον άνθρωπο για να μας οδηγεί στην Βασιλεία Του.Αυτόν θα ήθελα για Πατριάρχη μου και όχι τον αντίχριστο Βαρθολομαίο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. 1/2
      Απάντηση καταπέλτης του π. Γρηγορίου Ζ.

      Κείμενα του π. Ευθυμίου Τρικαμηνά

      Τό ὅτι ὁ Οἰκουμενισμός δέν ἔχει καταδικασθῆ ὡς αἵρεσις ἀναφέρεται ἀπό τούς ἀντιοικουμενιστές ὡς δικαιολογία διά τήν ἀποφυγή τῆς ἀποτειχίσεως καί τῶν συνεπειῶν της, διότι οἱ οἰκουμενιστές ἀναφέραμε τόν θεωροῦν πρόοδο καί ἀπεγκλωβισμό ἀπό τίς ἀγκυλώσεις τοῦ παρελθόντος . Πλήν ὅμως, ἐπειδή καταργεῖ εὐθέως πλῆθος εὐαγγελικῶν ἐντολῶν καί ἱερῶν Κανόνων (ὅ,τι δηλαδή ἀναφέρεται στή σχέσι μέ τούς αἱρετικούς καί τήν συνοδοιπορία σέ ἐκκλησιαστικό ἐπίπεδο μέ ὅλους), καί ἐπί πλέον εἰσάγει νέες διδασκαλίες καί ἑρμηνεῖες, δέν χρειάζεται σύμφωνα μέ τήν διδασκαλία τῶν ἁγίων κάποια καταδίκη διά νά ἀποτειχισθοῦν οἱ Ὀρθόδοξοι, οὔτε κάποιον καινούργιο ἀναθεματισμό διά τούς νέους αὐτούς καινοτόμους καί εὐαγγελιστάς . 2 . Ἡ φύσις καί ἡ διδασκαλία τοῦ Οἰκουμενισμοῦ εἶναι τέτοια, ὥστε ἀπαιτεῖ τόν συναγελασμό, τήν συνύπαρξι, τόν συμφυρμό καί τήν ἀλληλοπεριχώρησι τῶν Ὀρθοδόξων μετά τῶν αἱρετικῶν . Οἱ αἱρετικοί ὅμως αὐτοί (π .χ . Παπικοί, Προτεστάντες, Μονοφυσίτες) ἔχουν καταδικασθῆ ἀπό πλῆθος Συνόδων καί ἁγ . Πατέρων καί ὡς ἐκ τούτου εἶναι καταδικασμένη καί κάθε ἐπικοινωνία σέ ἐκκλησιαστικό ἐπίπεδο μέ αὐτούς . Δηλαδή κοντολογίς ὁ Οἰκουμενισμός διδάσκει ἐπικοινωνία καί συνύπαρξι μέ τούς αἱρετικούς, ἐνῶ οἱ Πατέρες καί οἱ Σύνοδοι διδάσκουν ἀπομάκρυνσι . 3 . Ἀναφέρθηκε καί κατά κόρον ἐτονίσθηκε ὅτι ἡ συνοδική καταδίκη μίας αἱρέσεως δέν ἀποτελεῖ τήν ἔναρξι τοῦ ἀγῶνος τῆς ἀποτειχίσεως ἀλλά τό τέλος . Ἔχει δέ τή θέσι της
      εἰς τήν προκειμένη περίπτωσι (ἡ συνοδική καταδίκη) μόνον καί ἐφ’ ὅσον ἀναζωπυρωθῆ πάλι ἡ αἵρεσις (ὅπως συνέβη σέ ὅλες σχεδόν τίς μεγάλες αἱρέσεις τῆς ἐκκλησιαστικῆς ἱστορίας, μηδέ ἐξαιρουμένου καί αὐτοῦ τοῦ Παπισμοῦ, ὁ ὁποῖος καταδικάσθηκε στήν ἐπί Μ . Φωτίου Σύνοδο τοῦ 879) . Ἡ Παράδοσις ὅμως τῆς Ἐκκλησίας, τήν ὁποία ἐπαρουσιάσαμε διδάσκει ὅτι μόλις ἐδιδάσκετο «γυμνῇ τῇ κεφαλῇ ἐπ’ Ἐκκλησίας» κάποια αἵρεσις ἀπό Ἐπισκόπους καί Πατριάρχες (π .χ . Νεστόριος, Εἰκονομαχία) οἱ Ὀρθόδοξοι πάραυτα ἀπετειχίζοντο ἀπό αὐτούς, διά νά παραμείνουν Ὀρθόδοξοι, χωρίς φυσικά νά ἀναμένουν τήν ἀπόφασι Συνόδου . Ὡς ἐκ τούτου τό πλῆθος τῶν ἱερῶν Κανόνων, πού ἀναφέρονται εἰς τήν σχέσι τῶν Ὀρθοδόξων μετά τῶν αἱρετικῶν, ἀπαιτοῦν ἀπομάκρυνσι τῶν Ὀρθοδόξων ἀπό οἱονδήποτε ἔχει αἱρετικό φρόνημα καί ὄχι τήν ἀναμονή καί τήν ἀπόφασι τῆς Συνόδου . 4 . Ἄν ἀντιληφθοῦμε καί κατανοήσωμε ἐσχατολογικῶς τήν αἵρεσι τοῦ Οἰκουμενισμοῦ, εἶναι μάταιο νά περιμένωμε ἀπόφασι Συνόδου καί ἐπαναφορά συνοδική εἰς τήν Ὀρθοδοξία, ἐφ’ ὅσον κατά κοινήν ὁμολογία καί διδασκαλία τῆς Ἀποκαλύψεως καί τῶν Πατέρων περί τῶν ἐσχάτων, ὅλα θά βαδίζουν πρός τό χειρότερο, ἡ Ἐκκλησία διά τῶν ἐκπροσώπων της θά συμβιβασθῆ καί θά προδώση, οἱ ἅγιοι θά ἡττηθοῦν, οἱ Ὀρθόδοξοι θά διαβιώνουν στίς ἐρήμους καί στά βουνά, ἡ Ἐκκλησία θά διασωθῆ εἰς τήν ἔρημο, οἱ πλεῖστοι τῶν ὀρθοδόξων κληρικῶν καί λαϊκῶν θά σφραγισθοῦν καί ἐπισήμως θά προσκυνήσουν τόν Ἀντίχριστο . Εἰς τό νά θεωρήσωμε ἐσχατολογικά τήν αἵρεσι τοῦ Οἰκουμενισμοῦ συντείνουν τά ἑξῆς:

      Διαγραφή
    2. 2/2
      Ἡ διαιώνισις τῆς αἱρέσεως (σχεδόν ἕνας αἰῶνας παρῆλθε ἀπό τήν ἔναρξί της), ἡ ἐπί τά χείρω πορεία της (διαρκῶς ἀποκαλύπτει τό πρόσωπό της καί πλησιάζει περισσότερο τούς αἱρετικούς καί τούς ἀλλοθρήσκους), ἡ διδασκαλία της, πού ταιριάζει ἄριστα μέ
      τή Νέα Ἐποχή καί τήν παγκοσμιοποίησι καί τέλος οἱ φορεῖς τῆς αἱρέσεως, δηλαδή οἱ Ἐπίσκοποι, οἱ ὁποῖοι ἐπιλέγονται νά εἶναι ἄνθρωποι χλιαροί στήν πίστι καί ἐνδοτικοί, δειλοί καί ἄφωνοι καί κατά πάντα ἀκολουθοῦντες καί συμφωνοῦντες μέ τίς ἰδέες τῆς Νέας Ἐποχῆς καί τῆς παγκοσμιοποιήσεως . Ὡς ἐκ τούτου τό νά ἀναμένη κάποιος ἀπόφασι Συνόδου διά τήν καταδίκη τῆς αἱρέσεως προκειμένου ν’ ἀποτειχισθῆ, εἶναι ὡσάν νά ἀναμένη ἀπόφασι τῆς ἀστυνομίας διά νά ἐξέλθη τῆς οἰκίας του, ἐνῶ γίνεται σεισμός καί ὅλα γύρω του σαλεύονται καί κατακρημνίζονται . Συνεπῶς τό ἐν λόγῳ ἐπιχείρημα ἀποτελεῖ μία δικαιολογία γιά τήν ἀπραξία μας, καί ἕνα ἄλλοθι, ὑπνωτικό θά λέγαμε, διά νά προχωροῦν περαιτέρω καί νά ἐφαρμόζουν τά σχέδιά των οἱ Οἰκουμενιστές .
      5 . Τέλος, ἡ αἵρεσις τοῦ Οἰκουμενισμοῦ ἔχει καταδικασθῆ ἀπό ὅλους τούς συνειδητούς Ὀρθοδόξους (κληρικούς, θεολόγους, μοναχούς καί λαϊκούς) καί μάλιστα ἔχει χαρακτηρισθῆ ὡς παναίρεσις, προφανῶς ἐπειδή δέν προσβάλλει μόνο ἕνα συγκεκριμένο δόγμα (π .χ . τῆς Μίας, Ἁγίας, Καθολικῆς καί Ἀποστολικῆς Ἐκκλησίας) ἀλλά ἀλλοιώνει, ἀκυρώνει καί διαστρέφει πλεῖστα ὅσα χωρία τῆς Ἁγ . Γραφῆς, ἀκυρώνει πλῆθος ἱερῶν Κανόνων (οἱ ὁποῖοι μάλιστα ἔχουν δογματικό χαρακτῆρα), ἀλλοιώνει ἐκ θεμελίων τήν Παράδοσι τῆς Ἐκκλησίας, ἐκκοσμικεύει τήν Ἐκκλησία καί κοντολογίς προετοιμάζει τό ἔδαφος, ἀπό ἐκκλησιαστικῆς πλευρᾶς, διά τόν ἐρχομό τῆς Νέας Ἐποχῆς καί τοῦ Ἀντιχρίστου . Αὐτή ἡ καταδίκη τοῦ Οἰκουμενισμοῦ ἀπό τούς συνειδητούς Ὀρθοδόξους εἶναι ἡ προβλεπομένη ἀπό τόν 15ον ἱερό Κανόνα τῆς Πρωτοδευτέρας Συνόδου, διότι οἱ συνειδητοί αὐτοί Ὀρθόδοξοι ἐστηρίζοντο εἰς τήν διαχρονική Παράδοσι τῆς Ἐκκλησίας καί ἄρα ἦσαν σύμφωνοι μέ τούς ἁγίους καί τούς Κανόνες . Δυστυχῶς ὅμως δέν ἐπροχώρησαν οἱ πλεῖστοι καί στή συνέχεια αὐτῆς τῆς Παραδόσεως, δηλαδή τήν ἀποτείχισι γιά διαφόρους λόγους, οἱ ὁποῖοι ἀποτελοῦν προσωπική των ἐπιλογή καί δέν εἶναι ἐπί τοῦ παρόντος ἡ ἐνασχόλησις μέ αὐτούς . Πάντως ἐν κατακλεῖδι φαίνεται τελείως παράδοξο καί ἐξωφρενικό ἀπό τήν μία πλευρά νά καταδικάζωμε τήν αἵρεσι, νά τήν στηλιτεύωμε, νά καταγγέλλωμε τίς ἐκτροπές (λεκτικές, πρακτικές καί τελετουργικές) τῶν ἐκπροσώπων της, νά συντασσώμεθα θεωρητικά μετά τῶν ἁγίων καί ὁμολογητῶν κλπ . καί ἀπό τήν ἄλλη νά ἀκολουθοῦμε τούς αἱρετικούς Ἐπισκόπους, νά τούς μνημονεύωμε, νά τούς θεωροῦμε εἰς τύπον καί τόπον Χριστοῦ, νά ἔχωμε δηλαδή πλήρη ἐκκλησιαστική κοινωνία μέ αὐτούς καί νά περιμένωμε καί ἀπόφασι Συνόδου διά νά ἀποτειχισθοῦμε .

      Διαγραφή
  2. Να δημοσιετούν και τα υπόλοιπα που έγραψε ο πατήρ Τρικαμηνάς Ε. γιατί είναι κρίμα.Έκανε τόσο κόπο κ.Τσολογιάννη!
    Μπράβο π.Ευθύμιε Τρικαμηνά,τα γράφεις τόσο ωραία και Πατερικά όσο κανένας.
    Σύναξη αποτειχισμένων ΤΩΡΑ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Μπράβο κ.Οδυσσεα είστε αληθινός αγωνιστής και υπηρέτης της ΑΛΗΘΕΙΑΣ. Μπράβο και στον π. Ευθύμιο για τα όσα μας μεταφέρει από τη σοφία των αγίων πατέρων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. προς προβληματισμό


    Π. Ευθύμιε θεωρείτε ότι τα Μυστήρια που τελούνται από αιρετικούς οικουμενιστές δεν είναι έγκυρα επειδή τα τελούν αιρετικοί που δεν ορθοτομούν τον Λόγο της Αληθείας όπως γράφετε: «Ἡ ἐγκυρότης τῶν μυστηρίων τῶν αἱρετικῶν δέν ὑπάρχει, ἐφ’ ὅσον αὐτοί διά τῆς αἱρέσεως ἀπεκόπησαν ἀπό τήν Ἐκκλησία». Ωστόσο ως «Οικονομία» υποστηρίζετε να βαπτίζουν οικουμενιστές ένα νήπιο ορθοδόξων αποτειχισμένων όπως γράφετε και πάλι που αντιγράφω από το κείμενό σας: "λόγῳ τῶν σημερινῶν ἀναγκῶν τῆς Ἐκκλησίας καί τῆς ὅλης ἐξελισσομένης καταστάσεως καί πρός τόν σκοπό, ἐπί πλέον, νά μήν καταδικάσωμε καί τούς ἀνευθύνους, ὅπως π.χ. ἕνα νήπιο, τό ὁποῖο βαπτίζεται ἀπό ἕνα οἰκουμενιστή ἱερέα".

    με την ίδια απλή λογική αν το βαπτίσει αιρετικός , γιατί να μην το «κοινωνήσουν» και για λίγο μετά το βρέφος από αιρετικό οικουμενιστή μέχρι να μεγαλώσει; Και μετά πως θα κατανοήσει το παιδί την αντίχριστη Παναίρεση πανθρησκεία του Οικουμενισμού αφού το συνήθισαν επί χρόνια να «κοινωνά» από αιρετικούς οικουμενιστές μέχρι (πόσο άραγε;)
    Αν ωστόσο, επιτρέπεται ένα αθώο νήπιο να βαπτισθεί από αιρετικό τότε γιατί «να χάσει την ψυχή του το νήπιο» αν κοινωνήσει στην συνέχεια από αιρετικό οικουμενιστή;
    Για την Ληστρική
    Η γραπτή ανακοίνωση-ομολογία της συνόδου τους,που αποδεικνύει πλέον ξεκάθαρα ότι καταπατούν όσα προυποθέτει το Ιερό Πηδάλιο για να θεωρείσαι Ορθόδοξος,ήταν κάτι άνευ σημασίας και πνευματικών επιπτώσεων? Ήταν απλά μια γραπτή ανακοίνωση?

    Δηλαδή Χρειάζεται ΚΑΙ ΠΑΛΙ να αποφασίσει για αυτούς ( αιρετικούς) άλλη πανορθόδοξη σύνοδος ότι τα μυστήριά τους είναι άκυρα,λόγω της αιρετικότατης ομολογίας-ανακοίνωσής τους,τη στιγμή που έχουν ήδη αποφασίσει τόσες ορθόδοξες σύνοδοι στο Ιερό Πηδάλιο, όταν καταδιάζουν και αναθεματίζουν αυτούς που θα ακολουθήσουν κατεγνωσμένες αιρέσεις (όπως στην Ληστρική)?

    ΑπάντησηΔιαγραφή

  5. https://apotixisi.blogspot.gr/2016/07/19-25-6-2016.html

    Για να θυμούνται οι παλιοί και να μαθαίνουν οι νεώτεροι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. μου φαινεται οτι κανουμε κολοτουμπες......σε πιο παλαιο αρθρο αλλα ειπωθηκαν
    https://apotixisi.blogspot.gr/2016/07/19-25-6-2016.html

    https://apotixisi.blogspot.gr/2016/07/19-25-6-2016.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πέσμου κ.Σαμαρτζίδη που εκκλησιαζε και θα σε απαντήσω για τις κολοτούμπες.

      Διαγραφή
  7. Οἱ θέσεις τοῦ σεβαστοῦ ἀγωνιστοῦ τῆς Ὀρθοδοξίας π. Εὐθυμίου ἀπηχοῦν τὰ προσωπικά του συμπεράσματα (καὶ πιθανῶς τοῦ κύκλου του, ποὺ τὸν συμβουλεύει ἢ τὸν ἐπηρρεάζει). Δὲν εἶναι ὅμως ἀλάθητος, οὔτε νομίζουμε ὅτι πιστεύει πὼς εἶναι ὁ "πρῶτος" τὸν ὁποῖον ὅλοι οἱ Ὀρθόδοξοι ὀφείλουμε νὰ τὸν ὑπακοῦμε ὡς "αὐθεντία" ἢ ὡς "ἑρμηνεύοντα ἀπλανῶς τὰς Γραφάς"! Ἐμεῖς ἀντιτιθέμεθα στὸν ρωμαιοκαθολικισμό ἀκριβῶς μεταξὺ τῶν ἀλλων ΚΑΙ γιὰ τὶς αἱρέσεις τοῦ "ἀλαθήτου" καὶ τοῦ "πρωτείου". Εἶναι δυνατὸν νὰ τὶς ἀποδεχτοῦμε στὴν Ὀρθοδοξία διὰ τῆς πλαγίας ὁδοῦ; Ἐνισχυτικὲς τῶν ἀνωτέρω σκέψεών μας, εἶναι ὅτι κατὰ καιροὺς καὶ ὁ π. Εὐθύμιος ἀναθεωρεῖ κάποιες ἀπόψεις του, ὅπως τεκμηριώνεται ἀπὸ τὰ κείμενά του, ἢ ἐνίοτε ὁ ἲδιος καὶ τὸ περιβάλλον του δέχονται χάριν τῆς ἑνότητος κάποια "οἰκονομία" ὅπως δηλώθηκε ἤδη ἀπὸ τὸ Ὥραιόκαστρο, ἢ καὶ ἐμεῖς διαπιστώνουμε ὅτι κάποιες τοποθετήσεις του εἶναι ἐξόχως αὐθαίρετες (ὅπως στὰ "ἐσχατολογικά" ὅπου ὑποστηρίζει ὅτι "δὲν θὰ προκάμει νὰ συγκληθῆ κανονικὴ Οἰκουμενικὴ Σύνοδος". Πῶς προγνωρίζει χρόνους καὶ καιρούς;).

    Ἄς μὴν εἶναι συνεπῶς τόσο ἀνελαστικοὶ οἱ ὁπαδοί του. Δικαίωμα συμπερασμάτων καὶ τοποθετήσεων περὶ τὰ ἐκκλησιαστικὰ θέματα ἔχουν καὶ ἂλλοι ἐξ ἴσου σεβαστοί, μελετημένοι, ἔμπειροι πνευματικοὶ καθοδηγητές. Καθἐνας ἐκ τῶν πιστῶν, ἔχει ἱερὰ ὑποχρέωσι νὰ ἐξομολογῆται μὲν τὶς ἅμαρτίες του, νὰ περνάει ὅμως τὶς συμβουλὲς ὅλων, ἀκόμη καὶ τοῦ πνευματικοῦ του, ἀπὸ τὴν κρισάρα τῆς Ἁγίας Γραφῆς καὶ τῆς Ἐκκλησιαστικὴς της ἑρμηνείας βάσει τῆς Συμφωνίας τῶν Πατέρων. Ἡ τυφλὴ ὑπακοὴ τῶν λαϊκῶν στὸν "γέροντα" δὲν εἶναι Ὀρθόδοξη Παράδοσις. Ὁ κάθε πιστὸς θὰ κρίνῃ ὅ ἴδιος πῶς θὰ πορευτῆ ὥστε καὶ ὁ ἴδιος νὰ σωθῆ ἀλλὰ καὶ ἡ ταλαίπωρη Ὀρθόδοξη Ἑλληνικὴ Ἐκκλησία τῶν διαφόρων "καθεστώτων" καὶ τοῦ ποιμνίου τῶν νηπιοβαπτισμένων καὶ τῶν ἀντίστοιχων ἐπισκόπων, νὰ μὴ συρθῆ σὲ ἂλλα σχἰσματα, μετὰ τὸ σχῖσμα τοῦ Π.Η.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. «Σύμφωνα, λοιπόν, με τον π. Ευθύμιο "τό θέμα τῆς ἐγκυρότητος τῶν μυστηρίων τῶν Οἰκουμενιστῶν εἶναι θέμα, τό ὁποῖο πρέπει συλλογικῶς νά ἀποφασισθῆ ἀπό τούς Ἀποτειχισμένους".
    Μάλιστα. θα πρέπει, λοιπόν, να κληθούν σε μια Σύναξη οι (μετρημένοι στα δάκτυλα) αποτειχισμένοι της Ελλάδας ώστε να πάρουν μια τέτοια, κολοσσιαίων διαστάσεων, απόφαση, η οποία θα πρέπει να δεσμεύει, φαντάζομαι, όλη την Ορθοδοξία επί της γης! Και οι αποτειχισμένοι των άλλων ορθόδοξων χωρών δεν θα έχουν λόγο; Οι αποτειχισμένοι της Ρουμανίας, Μολδαβίας, Ρωσίας, κ.λ.π; Θα αποφασίσουμε εμείς γι' αυτούς; Μόνο στη Ρωσία έχουν αποτειχιστεί 1000 ιερείς λόγω των ακραία Οικουμενιστικών ενεργειών του Πατριάρχη Κύριλλου.
    Αυτό το σκηνικό που περιγράφει ο π. Ευθύμιος μου θυμίζει έντονα την ψευτοπανορθόδοξη Σύνοδο της Κρήτης (που κατέλυσε τη Συνοδικότητα) όπου 10 αρχιερείς αποφάσισαν για 820! Εκεί θα καταλήξουμε κι εμείς; Θα αποφασίσουμε ερήμην των αλλοεθνών αποτειχισμένων;
    Επίσης, αυτό που γράφει ο π. Ευθύμιος ότι "δεν υπάρχει επίσκοπος" είναι ψέμα. Υπάρχει ο Λογγίνος της Ουκρανίας! Αν αυτός δεν είναι παρόν σε μια τέτοια Σύναξη τότε αυτή δεν θα είναι παρά μια κοροϊδία!
    Τέλος, έτσι που τα έκαναν "μαντάρα" οι συνεργάτες του π. Ευθυμίου (στην Π.Π.) ποιοί "αποτειχισμένοι" θα προσέλθουν στη "Σύναξη"; Οι του π. Θεοδώρου Ζήση; Ασφαλώς όχι. Οι αγιορείτες πατέρες; Ούτε. Ποιοί θα έλθουν λοιπόν; Ο π. Μακάριος και η ομάδα του που πρεσβεύουν τα "άκυρα" μυστήρια; Ίσως, αν και γι' αυτό αμφιβάλω μετά την επίθεση που δέχτηκαν από την Π.Π.
    Συμπέρασμα: Στην εν λόγω "Σύναξη" θα προσέλθει μόνο ο π. Ευθύμιος και η ομάδα του. Στην δε "βαρυσήμαντη" απόφαση που θα λάβουν οφείλει, μάλλον, να κάνει υπακοή ο Θεός!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Για σοβαρευτείτε κ.Κερμενιώτη , σαν πολύ στα σοβαρά πήρατε τον ρόλο σας μερικοί Αποτειχισμένοι . Και κατηγορείτε άλλους Αποτειχισμένους . Βρείτε τα μεταξυ σας , για να γινουν δεκτα τα αιτηματα σας οπουδηποτε . Μην πεζετε τους καλυτερους μεταξυ σας! Ολοι ιδιοι ειστε και ολοι στην απωλεια οδηγειστε ως αποτειχισμενοι απο την Εκκλησια . Ολοι . Οχι οι μισοι , ή το 1/4 . Αυτα δεν ειναι σοβαρα πραγματα .

      Διαγραφή
  9. Σοβαρευτείτε. Γρήγορα να γίνει μια σύναξη όλων των αντιοικουμενιστών εντός και εκτός Ελλάδος και κάποιος να καθοδηγήσει τον αγώνα. Οι μεμονωμένες φωνές όσο τίμιες και να είναι σκορπίζονται και δημιουργούν εγωϊστικά μπαϊράκια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Φτάνει πια η ειρωνια κ. Κερμενιωτη. Αν δεν έχετε το ήθος να μιλάτε δημόσια με σεβασμό σε διωκόμενους γεροντες και πατέρες, κλειστειτε στο ταμείο σας και προσευχηθείτε. Ίσως έτσι βοηθήσετε περισσότερο στον αγώνα. Μα δεν σας έμεινε ίχνος ντροπής;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Βασίλη Κερμενιώτη είσαι για δέσιμο!Μας έχεις αγριέψει με τις διαβολές σου!!Αλλά αυτά σε δίδαξαν οι φίλαυτοι!!!Ξύπνα ταλαίπωρε,η εμπάθειά σου προς τον άγιο ιερομόναχο των Τεμπών είναι μεγαλύτερη και από αυτήν του π.Θεοδώρου!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. με απλη σκεψη απο λεγομενα του ''π.ε.''των πατερων.πιστευετε αληθως πως υφισταται ιερωσυνη στον ιδιο.πως δυναται να ισχυει οταν απο αλλη εκκλησια του αφαιρεθηκε το ιερουργειν και το απεδεχθη και απο επισκοπο -υπεροριο- ΄΄αρτεμιος'',εζητηθη να ακυρωθει το επιτιμιο και να του επαναδοθει η ιερωσυνη .ας υπαρξει λιγη σοβαροτητα .για την'' υπεροριο ''''αγνωστη''χειροτονια δεν αποδεχεται τους του παλ.εορτολογιου η μηπως ανεστραφησαν οι οροι λογω οικειου προβληματος η μηπως οι κανονες ισχυουν μονο και αποκλειστικως για οσους συμβουλευουμε τους περαν του εαυτου μας.παρεπιπτοντως του ιδιου του δοθηκε η ευκαιρια να καμει αυτο που προτεινε πολλακις στις ομιλιες του δηλ. να θυσιαστει να χυσει αιμα οπωσ τονιζε ,γιατι αραγε το απεφυγε αφου το συμβουλευε.ο ιδιος διηγειται οτι το αεριοθουμενο ,τοτε με τον παπα, οταν πηγαινε να διαμαρτυρηθει,το 2000 καπου,στην ταναγρα σηκωθηκαν να τον παρενοχλησουν- 2- πολεμικα που επητηρουσαν την ασφαλεια του παπα καθως ο ιδιος ισχυρισθηκε στο ιεροδικειο.το ερωτημα γιατι να επιστρεψει στην αφετηρια του ,θεσσαλια μερια,και να μην συνεχισει να διαμαρτυρηθει.αν τον εριχναν θα ηταν αγιος και θα ειχε προσφερει το αιμα του θυσια οπως στοχαστικα και παραινετικα τονιζε στισ ομιλιες του. α λ λ α ε δ ε ι λ ι α σ ε απλως διοτι δεν το πιστευε και δεν το πιστευει α λ λ α το συμβουλευει.''τον αδελφο μου κρεμαστε γιατι εγω ζαλιζομαι''αναφερει θυμοσοφος λαος.αραγε ποσοι εχουν παρασυρθει απο τις θεωριες του.και παραμενει '''γεροντας'''.μετανοια που μας χρειαζεται .ο περιγυρος του τα γνωριζει καλα ο πολυς λαος ειναι απλως για ζητοκραυγες και επευφημιες.ερρωσθε.καλη μετανοια.εστιν δικης οφθαλμος ος τα πανθ'ορα.μανη-θεκελ-φαρες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Aρa δen yπaρxεi προβλημα με τα μυστηρια ολων των επισκοπων ,ιερεων,μεχρι αποφασης ι. συνοδου.Επομενως γιατι κακκιζονται, aπο τον ιδιο και το περιβαλλον του κλπ ακαιρως ευκαιρως οι Σαλονικιοι πατερες και λοιποι αν κανουν την οιαδηποτε οικονομιαν και αποτειχιση συμφωνα με το συμφερον του ποιμνιου τους αφου οπως περιγραφει ο Ευθυμιος ετσι εκαμαν και οι παλαιοι;Ας σοβαρευτουν μερικοι μηπως και καλαμους ιππευσαντες τρεχουν.Αρκετα γκρεμιστηκαν με την σκληραδα των και αδιαλλαξιαν των .Οι μη εχοντες χαριν πραττουν ομοιως ας οψονται ες κατοπτρον εαυτους πριν εξελθη λογος ερκους οδοντων.Ερρωσθε καλη μετανοια,δεν περσσευει ουδεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου