Κυριακή, 19 Νοεμβρίου 2017

«ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ, ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ, ΠΑΠΑΔΙΑΜΑΝΤΗΣ ΕΙΝΑΙ ΣΤΟΝ ΠΑΡΑΔΕΙΣΟ – ΤΙ ΕΛΕΓΕ Ο ΑΓΙΟΣ ΠΟΡΦΥΡΙΟΣ» Ο ΠΑΤΗΡ ΑΝΑΝΙΑΣ ΚΟΥΣΤΕΝΗΣ ΑΝΑΛΥΕΙ ΓΙΑΤΙ ΚΑΠΟΙΕΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ (ΑΓΩΝΙΣΤΕΣ, ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ, ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ) ΔΙΚΑΙΟΥΝΤΑΙ ΤΟΝ ΠΑΡΑΔΕΙΣΟ ΔΙΠΛΑ ΣΤΟΥΣ ΑΓΙΟΥΣ !!!


Γιατί συγκεκριμένα αυτές τις προσωπικότητες; Μάλιστα μεταξύ των αγίων;

Ο άγιος Πορφύριος έλεγε μια φορά: «Αν θα πάτε στον παράδεισο, μην παραξενευτείτε αν θα δείτε εκεί τον Κολοκοτρώνη». Αναφέρω ένα παράδειγμα. Γιατί αυτός καθώς και οι άλλοι ήρωες του ’21 είναι στον παράδεισο. Αυτοί θυσίασαν την ζωή τους για  την πίστη και το Γένος, για την πατρίδα, για την Εκκλησία, για τον πλησίον, για τους ανθρώπους… και δεν αγαπάνε μόνο τους Έλληνες αυτοί, αγαπάνε και τους Αλβανούς και τους Τούρκους. Τα ’χανε με τους αρχηγούς και τους οπλαρχηγούς τους για να φαίνονται δυνατοί. Από εκεί και πέρα στους απλούς ανθρώπους ήταν φιλάνθρωποι. Γιατί είχαν ακριβώς αυτό που είχε κυρίως και κατεξοχήν και ο Κολοκοτρώνης. Τρία πράγματα είχε ο Κολοκοτρώνης: Πρώτον ήταν φιλόθεος, αγαπούσε τον Θεό. Όταν ήταν εξόριστος το 1805 με τους κλεφταρματολούς του Μόριά κ.λπ. στα «Απομνημονεύματά» του γράφει: «Ήμουν μόνος στο βουνό με τον Θεό». Δεύτερον ήταν φιλόπατρις. Για την πατρίδα του τα έκανε όλα! Τα έδινε όλα! Και στην φυλακή τον έβαλαν στο τέλος και σε θάνατο τον καταδίκασαν… και τι έκανε ο Κολοκοτρώνης; Μόνο καλό έκανε. Η μεγαλύτερη αρετή που έχει ο Κολοκοτρώνης δεν είναι η πολεμική του αντρεία αλλά η μεγαλοψυχία του. «Τα παλιά, τα περασμένα, τα ρίχνω στη θάλασσα και αρχίζω από την αρχή», όπως έλεγε. Τι ωραία! Νερό και αλάτι… Τρίτον ήταν φιλάνθρωπος. Δεν ήταν το να δώσει ελεημοσύνη στον φτωχό μόνο, αλλά να αγαπάει τον άνθρωπο, όπως αγαπάς τον εαυτό σου. Τον πλησίον του. 

 

Τι σημαίνει «πλησίον»; Αυτός είναι που είναι από το ίδιο χώμα και από την ίδια δημιουργική πνοή. Πλησίον είναι πας άνθρωπος. Αυτό είναι το μεγάλο. Και ο Καποδίστριας το ίδιο έλεγε και ο Παπαδιαμάντης το ίδιο και όλοι οι Ήλοι. Είχαν αγάπη στον Θεό! Για του Χριστού την πίστη την αγία πολέμησε. Γιατί στα χρόνια της τουρκοκρατίας δεν υπήρχε πατρίδα. Την πατρίδα την είχε πάρει αγκαλιά η Εκκλησία.

Να πολεμήσω για του Χριστού την πίστη. Δεν έρχεται όμως όλο αυτό έτσι λίγο σε αντίθεση: Έλα ο χριστιανός που πρέπει να αγαπάω όλο τον κόσμο, να σηκώσω  τον Μουσουλμάνο που με απειλεί, να σκοτώσω τον Εβραίο που με απειλεί, και μετά να πάω να κοινωνήσω;

Όχι, δεν είναι έτσι. Το «ου φονεύσεις» ισχύει για όλους. Είναι κωδικοποίηση• ο δεκάλογος του φυσικού δικαίου. Μόνο αυτό αν τελούσαμε σήμερα, δεν χρειάζονται νόμοι. Έχουμε γεμίσει νόμους. Πολυνομία και… παρανομίες… (γέλια) Είναι κωδικοποίηση του φυσικού δικαίου. Και όπως μας έλεγε ο μακαρίτης ο Μουρατίδης ο δάσκαλος που μας έκανε το αστικό δίκαιο, το «ου φονεύσεις» ισχύει και γι’ αυτόν του έρχεται να σε φονεύσει. Όχι μόνο για σένα. Οπότε κάνεις άμυνα. Και ο Χριστός -κάνε άμυνα στον Πόντιο Πιλάτο, όταν τον χτύπησε ο δούλος. Του λέει: «Για πες μου, γιατί με χτυπάς; Αν έκανα κακό, για ποιό κακό; Ειδάλλως, γιατί το κάνεις;». Είναι φυσικό δικαίωμα. Είναι λογικό δικαίωμα. Γιατί ο Κύριος έλεγε στον δούλο του: «Εγώ σε έφτιαξα και σου έδωσα και λογική. Αν δεν κάνεις χρήση της λογικής, με χτυπάς χωρίς να φταίω, δεν το βλέπεις;». 

Τι ωραία που τα λέει ο Χριστός! Και όταν έσφαλλαν οι Γραμματείς και οι Φαρισαίοι, στον ναό πήρε και το μαστίγιο, το φραγγέλιο και τους εβγαλε έξω. Και μία παρατήρηση: τα περιστεράκια που ήταν μέσα στα κιβώτια δεν τα κλώτσησε. Εξέρχετο το κέρμα των πιστών και γέμισε ο κόσμος λεφτά. Τι λέει; «Άλλοτε ταύτα έντεΰθεν». «Πάρτε τα από εδώ αυτά, πηγαίνετέ τα έξω». Πού είναι η φιλοζωική  εταιρεία να δούνε πόσο στοργή και αγάπη έδειχνε ο Χριστός για τα ζώα; Τι ωραία φέρεται ο Χριστός! Σε όλα τα πράγματα! Σε όλα τα μεγέθη! Έτσι, λοιπόν, πολεμάμε υπέρ πίστεως και πατρίδος, διότι πρέπει να υπερασπιστούμε και την πίστη και την πατρίδα και τους άλλους.

 Μάλιστα οι Έλληνες ποτέ δεν πολέμησαν να πάρουν την πατρίδα κανενός. Υπερασπίζονταν την δική τους, και όπως το λέει η Ιστορία: «Ετούτο το χώμα που είναι εδώ, εμείς είμαστε από εδώ βγαλμένοι. Είμαστε γηγενείς. Δεν πήραμε ποτέ την πατρίδα κανενός». Είναι πολύ σημαντικό αυτό. Μην κοιτάτε τώρα οι διεθνιστές και οι άλλοι, τα λένε όπως τα θέλουνε. «Μαλάτα και γαλάτα» έλεγε η μητέρα μου. Όπως τα θέλουν, όπως τους συμφέρει. Αν το ψάξεις λίγο βαθύτερα, πάει εκεί πέρα. Μάλιστα, στην Παλαιά Διαθήκη είχε παραγγείλει ο Θεός στον Σαούλ, τον πρώτο Βασιλιά, να φονεύσει τους Φιλισταίους γιατί ήταν Κρητικοί άποικοι. Ήταν οι Αχαιοί στην Κρήτη, μετά πήγαν οι Δωριείς και τους ξετόπισαν. Και πήγαν απέναντι αυτοί, στην Παλαιστίνη.

Είναι οι σημερινοί Παλαιστίνιοι;

Ναι. Είπε λοιπόν στον Σαούλ ο Θεός να φονεύσει και να ξεπαστρέψει τους Φιλισταίους, να ησυχάσει ο κόσμος. Εκείνος τι έκανε; Αυτό που κάνουνε μερικοί σήμερα, τάχα. Τους λυπήθηκε. «Αθώους, θα τους σκοτώσω;». Μπορεί να είναι για καλό τους, και, στην άλλη ζωή να τους αντιμετώπιζε αλλιώς ο Θεός αυτούς που θα σκοτωνόντουσαν άδικα ή δίκαια μάλλον. Λέει κάτι ο Θεός και εμείς πρέπει να το κάνουμε. Γιατί ο Θεός είναι ο απόλυτος Δημιουργός, και να αδικήσει κάποιον ο θεός εδώ, έχει άλλο τρόπο να τον δικαιώσει. Τα σχέδια του Θεού είναι ανεξιχνίαστα. «Άνεξιχνίασται αί βουλαί τού Κυρίου». Δεν ξέρουμε. Νομίζουμε ότι ξέρουμε και δεν ξέρουμε. Κάνουμε υπακοή. Εντάξει, μπορεί να πούμε και μιά κουβέντα και να το εξηγήσουμε και να το κουβεντιάσουμε, δεν απαγορεύεται αυτό. Αλλά από εκεί και πέρα, μην είμαστε απόλυτοι σε όλα τα ζητήματα αυτά. Και λέμε ότι εμείς είμαστε αρχηγοί και ότι εμείς ξέρουμε. Αστό, ρε παιδί μου. Σε ό,τι ξέρουμε, ας βάλουμε και ένα «χι», έλεγε παλιά ένας καθηγητής από το Δημοτικό. Και ζήτα και την γνώμη και για κάτι άλλο. Και άμα είναι το ίδιο, εσύ είσαι σίγουρος γι’ αυτό που σκέφτεσαι. Και άμα δεν είναι ίδιο, διορθώνεσαι και γίνεσαι καλύτερος. Είναι πολλά στην μέση.

Κάνετε συχνά αναφορές στο όνομα του Χριστού. Συζητάγαμε τις προάλλες που γυρνάγαμε από κάπου και λέγαμε ότι ακούμε πολλούς κήρυκες σε κηρύγματά τους να μην αναφέρονται ούτε μία φορά στο όνομα του Χριστού. Υπάρχει ορθόδοξη πίστη χωρίς την αναφορά στο όνομα του Χριστού; Για ποιον λόγο γίνεται; Το έχετε παρατηρήσει εσείς;

Το έχω. Γιατί δεν έχουν καμία σχέση με τον Χριστό. Εσύ άμα αγαπάς την γυναίκα σου και τα παιδιά σου, εκατό φορές θα πεις τα ονόματά τους. Δεν υπάρχει το ομόλογο στοιχείο. Μιλάνε έτσι, ότι ο Χριστός ήταν κάποιος, ως θεωρία. Πρέπει να τον αγαπάς τον άλλον. Πραγματικά. Να τον έχεις μέσα σου και να σε έχει μέσα του. Έτσι λέει η

Γραφή. Τότε αλλάζει το πράγμα. Εκείνοι μιλάνε έτσι και δεν πείθουν και κανέναν. Μην νομίζεις ότι πείθουν και κανέναν.

Το παρατηρήσαμε και εμείς. Μας κάνει πολύ μεγάλη εντύπωση το γεγονός ότι δεν ακούς να μιλάνε για τον Χριστό. Και όχι μόνο εκεί. Ακόμα και σε βιβλία που διαβάζεις, δήθεν πνευματικών ανθρώπων -«εντός εκτός και επί τα αυτά» της Εκκλησίας- δεν βλέπεις καμία αναφορά. Και αναρωτιέσαι πού μπορεί να αναφέρονται. Ποιο μπορεί να είναι το σημείο αναφοράς τους;

Ο εαυτός τους. «Αύτοείδωλον έγενόμην τοις πάθεσι» λέει ο άγιος Ανδρέας στον Μεγάλο Κανόνα. «Ελάτρεψα τον εαυτό μου». Αυτό είναι η πτώση. Άφησαν τον Θεό οι πρωτόπλαστοι, την υπακοή και την σχέση που είχανε, και περιορίστηκαν στον εαυτό τους, και κλείστηκαν στον εαυτό τους. Αυτό είναι ο εγωισμός. Κλείστηκαν στον εαυτό τους, και από εκεί και πέρα έγιναν αυτιστικοί που λέει σήμερα η ψυχιατρική κ.λπ. και αυτό είναι η μεγαλύτερη καταδίκη. Και το μεγαλύτερο κακό δεν είναι το να είσαι απλά μόνος σου και να πιστεύεις στον Θεό, αλλά το να έχεις υπαρξιακή μοναξιά. Να μην αισθάνεσαι ούτε τον θεό, ούτε τον πλησίον, ούτε κανέναν. Εκεί από ένα  τραγουδάκι: «Και μαζί και μόνος ίδιος είναι ο πόνος».

Αυτό ακριβώς. Η υπαρξιακή μοναξιά είναι χειρότερη από όλα. Να μην έχεις τον Θεό σου. Να είσαι «ώς άθεος έν τώ κόσμω», που λέει ο απόστολος Παύλος. Αυτό ακριβώς! Έχασαν τον Θεό τους οι άνθρωποι εκεί στον παράδεισο και τα έχασαν όλα. Τα έχασαν όλα! Μεγάλη υπόθεση. Αλλά ο Θεός δεν θέλει να είμαστε κοντά του με το ζόρι. Γι’ αυτό λέει: «Όστις θέλει όπίσω μου έλθειν». Έδωσε ελευθερία στον άνθρωπο. Και την τηρεί την ελευθερία. Το αυτεξούσιο, αυτό ακριβώς είναι. Η ελευθερία. Να θέλει κάτι ή να μην θέλει. Μπερδεύεται καμιά φορά η ελευθερία. Γιατί υπάρχει ελευθερία η ιδεολογική και υπάρχει και η πραγματική. Ιδεολογική, θα πει, το να διαλέξεις το είδος της δουλείας σου (γέλια). Γίνονται και αυτά. Και για αληθινή, να διαλέξεις την άνωθεν ελευθερία, που είναι ο Χριστός. «Έάν ούν ό υιός ύμάς έλευθερώση, όντως έλεύθεροι έσεσθε». «Εάν ο Υιός του άνθρωπου σας ελευθερώσει, θα είστε πραγματικά ελεύθεροι». Όπως το είπε ένας Ρώσος φιλόσοφος: «Ελευθερία σημαίνει το να είσαι ελεύθερος από τα πάθη και από το κακό». Αυτό είναι ελευθερία. Να είσαι ελεύθερος από αυτά. Γιατί αυτά είναι αρρώστια, είναι καρκίνος, είναι κακό, είναι σκλαβιά, είναι ό,τι θέλετε. Είναι αλλοτρίωση που λέει ένας φιλοσοφικός ορισμός Αποξενώνεσαι από τα «κατ’ εικόνα και καθ’ ομοίωση» και είσαι «ώς άθεος έν τω κόσμω». Ξένος και έρημος…

Ας πούμε, πάτερ μου, ότι ήταν απέναντι σας ένας άθεος και σας έλεγε: «Πάτερ μου, καλά τα λέτε -μιας και μιλήσαμε πιο πριν και για το κήρυγμα- πώς είναι δυνατόν, όμως, άνθρωποι ιερείς σαν εσάς, που πέρασαν όλη τους την ζωή μέσα στην Χριστόσκονη, να μην μιλάνε γι’αυτόν; Αν δεν το κάνετε εσείς, από μένα τι περιμένετε;

Γι`  Αλήθεια είναι αυτό, δεν το κάνουμε, γιατί δεν έχουμε την ομόλογη σχέση με τον ς, ‘ φιλάνθρωπο Χριστό. Δεν έχουμε την ομόλογη σχέση. Οι άγιοι το κάνανε αυτόν.  Είχαν την μνήμη του Χριστού. Θυμόντουσαν πάντα. Γι’ αυτό λέει και ο άγιος εί ! Γρηγόριος ο Θεολόγος: «Περισσότερο να μνημονεύεις τον Θεό παρά να αναπνέεις». «Μνημονευτέον γάρ τού Θεού μάλλον ή άναπνευστέον» λέει επί λέξει. Είναι μεγάλη υπόθεση αυτό. Προερχόμεθα από Εκείνον και πηγαίνουμε σε Εκείνον. Όταν έχουμε Εκείνον και έχουμε καλή σχέση, τα έχουμε όλα! Είναι αυτό που λέει ο απόστολος Παύλος. Εμείς οι Απόστολοι είμεθα ως «μηδέν έχοντες καί τα πάντα κατέχοντες». Τα έχουμε όλα γιατί έχουμε τον Θεό. Και άμα έχεις τον Θεό, έχεις και τα του Θεού. Αμα είσαι ο ιδιοκτήτης μιας πολυκατοικίας, έχεις όλη την πολυκατοικία για παράδειγμα. Έτσι είναι. Τα έχουμε όλα! Και όλα μας τα δίνει ο Κύριος και όλα μας τα προσφέρει ο Κύριος και αν καμιά φορά στερεί και κάτι, το κάνει για καλό μας. Μας δοκιμάζει εμάς  να δει τι θα κάνουμε. Υπάρχει και αυτό. Μια φορά πήγε ένας αξιωματικός στον Δαυίδ τον Βασιλιά και του λέει: «Βασιλιά μου, ο τάδε στρατηγός σας βρίζει». Και περίμενε ι του πει τι βρίζει, τι λέει… και τι του είπε ο Δαυίδ και τον κούφανε; «Καλά κάνει και με βρίζει ο στρατηγός αυτός». «Γιατί, βασιλιά μου;». «Ο Θεός τον έβαλε να με ραΐζει για να δει ο Θεός, εγώ ο Δαυίδ, που θεωρούμαι σπουδαίος, πώς θα αντιδράσω». 

 Υπάρχει και αυτό. Όχι μόνο αυτό, αλλά υπάρχει και αυτό και είναι σημαντικό ακόμα ! | και αυτό. Οπότε τι λέει ο Δανιήλ στους Ψαλμούς; «Αυτόν που ερχόταν λαθραία και  μόνο κατηγορούσε τον πλησίον, τον πέταγα έξω». Αυτό σημαίνει εκδιώκω, τον βγάζω έξω. -Φύγε κύριε, δεν θα μου πεις εσύ τίποτα για τον άνθρωπο».

15 σχόλια:

  1. Ὁ π.Ἀνανίας θεωρεῖ βέβαιο ὅτι οἱ Φιλισταῖοι τῆς Παλαιᾶς Διαθήκης ἦσαν «Κρητικοὶ ἄποικοι», ἁπλῶς διερωτᾶται ἐὰν οἱ σημερινοὶ Παλαιστίνιοι εἶναι ἀπόγονοι τῶν Φιλισταίων, ἐννοῶντας προφανῶς ὅτι ἐὰν εἶναι, εἶναι καὶ ἀπόγονοι τῶν ἀρχαίων Κρητῶν (ὄχι τῶν Δωριαίων, ἀλλὰ τῶν προηγούμενων ἀπὸ αὐτοὺς Μινωϊτῶν Ἀχαιῶν). Ὑποστηρίζει:
    «τους Φιλισταίους γιατί ήταν Κρητικοί άποικοι. Ήταν οι Αχαιοί στην Κρήτη, μετά πήγαν οι Δωριείς και τους ξετόπισαν. Και πήγαν απέναντι αυτοί, στην Παλαιστίνη. Είναι οι σημερινοί Παλαιστίνιοι;».

    Ἡ ἐσφαλμένη αὐτὴ ἄποψι ὅτι οἱ Φιλισταῖοι τῆς Π.Διαθήκης εἶναι Κρητικῆς καταγωγῆς, εἶχε ἐπικρατήσει καὶ στοὺς ἱστορικοὺς καὶ στοὺς ἐκκλησιαστικοὺς ἀλλὰ ἐνίοτε καὶ στοὺς πολιτικοὺς καὶ διπλωματικοὺς κύκλους. Σχετικὰ πρόσφατα, ἡγέτης τῶν Παλαιστινίων, σὲ συνάντησή του μὲ Ἑλληνες ἀξιωματούχους εἶχε ἀναφέρει τὴν χρἠσιμη γιὰ τὴν ἔνθεν κἀκεῖθεν διπλωματἰα ἄποψι, ὅτι «οἱ Παλαιστίνιοι εἴμαστε ἀπόγονοι τῶν Κρητῶν». Ὅμως, ὁ Δρ. Θεολογίας –Φιλόλογος κ. Κων/νος Σιαμάκης κατόπιν ἐρευνῶν διαφωνεῖ μὲ τὴν ἄποψι αὐτὴ, τόσο στὴ μελέτη του «Οἱ Ἔλληνες στὴν Παλαιὰ Διαθήκη» (ἀπουσία ἀναφορᾶς τῶν Φιλισταίων) ὅσο καὶ στὴν ἑρμηνευτικὴ τῆς Κ.Δ. μελέτη του «Δεξιολάβοι»

    Γρἀφει ο κος Κων/νος Σιαμάκης:
    «… Οἱ κερτί, ποὺ ἑβραϊστὶ γράφονται στὸ μασοριτικὸ συντομογραφικῶς κρτι, στὰ χειρόγραφα τῶν Ο' ἀνευρίσκονται ὡς χερτὶ χεττὶ χερεθθὶ χερεθὶ χελεθθὶ χελεθί, στὸν Ἀκύλα χερηθί, καὶ στὸ Σύμμαχο χερηθαῖοι, ἦταν κομμάντος ποὺ δροῦσαν μόνο μὲ μικρὸ ξίφος (στιλέτο), τὸ ὁποῖο χειρίζονταν μὲ πολλὴ τέχνη ‒ ἡ ὀνομασία σημαίνει “σφαγεῖς” ‒ καὶ ἀσφαλῶς πρέπει νὰ ἦταν κοντὰ στὸ βασιλέα. τὴν πολεμικὴ αὐτὴ τέχνη πρέπει πρὶν ἀπὸ τοὺς Ἰσραηλῖτες νὰ τὴν εἶχαν οἱ Φιλισταῖοι (Πλστιμ = Παλαιστινοὶ γραφόμενοι στὸ ἑβραϊκό, καὶ Φιλιστιὶμ μεταγραφόμενοι στοὺς Ο' ), γι̉ αὐτὸ καὶ μιὰ ἀπὸ τὶς ὀνομασίες των, ἀπὸ τὸν παλιὸ καιρὸ ποὺ ἦταν δυνάστες τῶν Ἰσραηλιτῶν ἔχοντάς τους σὰν Εἵλωτες, εἶναι στὸ ἑβραϊκὸ τῆς Π. Διαθήκης κρτιμ, ἤτοι “σφαγεῖς”, ἡ ὁποία μερικὲς φορὲς στοὺς Ο' μεταφράζεται ἀλλόφυλοι (Ἠσ 2,6˙ 61,5), ὅπως ἔλεγαν οἱ Ἰσραηλῖτες μόνο τοὺς Φιλισταίους, καὶ οὐδέποτε ἄλλον ξένο λαό. ὅταν πρόκηται γι̉ αὐτούς, τὸ μασοριτικὸ ἔχει μιὰ δεύτερη συντομογραφία τοῦ ὀνόματος, κρτιμ, μὲ ὡλοκληρωμένη δηλαδὴ τὴν κατάληξί του, μὲ τὴν ὁποία ὁ πληθυντικὸς φαίνεται σαφῶς, ἐνῷ ὅταν πρόκηται γιὰ τοὺς Ἰσραηλῖτες κομμάντος, οἱ μασορῖτες, ἐπηρεασμένοι ἀπὸ τὰ χειρόγραφα τῶν Ο', τοὺς ὁποίους ἐπαναμεταφράζουν, γράφουν μόνο κρτι, ἐπειδὴ δὲν κατάλαβαν ὅτι πρόκειται γιὰ τὴν ἴδια λέξι˙ ἢ ἴσως ἐκεῖνοι μὲν κατάλαβαν, ἀλλ̉ ἔκαναν ἔτσι συμβατικὴ διάκρισι μεταξὺ Ἰσραηλιτῶν κομμάντος καὶ Φιλισταίων, ἐκεῖνοι δὲ ποὺ δὲν κατάλαβαν εἶναι οἱ σημερινοὶ “βιβλικοὶ ἐπιστήμονες”, ποὺ δὲν διακρίνονται μόνο γιὰ τὶς χοντρὲς μπαροῦφες των τὶς ὁποῖες φλυαροῦν ὡς “ἀπόψεις”˙ ὅλο “ἀπόψεις” εἶναι, καὶ ἀπὸ γράμματα τελείως φτωχοί. σὲ τέσσερα χωρία δυὸ προφητῶν (Σφν 2,5˙ 2,6˙ Ἰζ 25,16˙ 30,5) κάποιοι ἀρχαῖοι ἀναγνῶστες, μᾶλλον Ἰουδαῖοι, ξέροντας ὅτι τὸ ἑβραϊκὸ ἔχει κρτιμ, διάβασαν κι ἔγραψαν στὸ περιθώριο χειρογράφων τῶν Ο' ὡς ἀνάγνωσί τους Κρῆτες ἢ Κρήτη, γραφὲς ποὺ σὲ δεύτερο χρόνο παρεισέφρησαν σὰ γλωσσήματα, σὰ διορθώσεις δηλαδὴ παροραμάτων ἀντιγραφῆς ποὺ “ἀποκαταστάθηκαν στὴ θέσι τους”, μέσα στὸ κείμενο, καὶ ἀντικατέστησαν τὶς αὐθεντικὲς ἀλλόφυλοι ἢ γῆ ἀλλοφύλων. ἔτσι σήμερα δημιουργήθηκαν ἀπὸ μερικοὺς οἱ πεπλανημένες ἀντιλήψεις ὅτι οἱ ἀναφερόμενοι εἶναι οἱ Κρῆτες ἢ ὅτι οἱ Φιλισταῖοι ἦταν Κρῆτες. ἡ γελοία αὐτὴ ὑπόθεσι ἔχει κι ἄλλα εὐτράπελα, ποὺ δὲν εἶναι τώρα τῆς ὥρας. στὶς περιπτώσεις αὐτὲς ὁ Ἀκύλας ἔχει ἄλλοτε χερεθιὶν (= -ὶμ ) κι ἄλλοτε ἔθνος ὀλέθριον (= ἐξολοθρευταί, σφαγεῖς), ὁ Θεοδοτίων ἄλλοτε καριθὶμ κι ἄλλοτε ἔθνος ὀλεθρίας, ὁ Σύμμαχος ἄλλοτε ὀλέθριοι κι ἄλλοτε ἔθνος ὀλοθρευόμενον, κι ὁ Ἱερώνυμος στὸ Σοφονία perditores (=ἐξολοθρευταί), καὶ στὸν Ἰεζεκιὴλ interfectores (= δολοφόνοι, σφαγεῖς, φονιᾶδες)…» πηγή: http://www.philologus.gr/4/68-2010-01-01-01-22-30/243-2011-09-19-14-55-59

    Υ.Γ. Ἂς ἀφήσουμε τὸν Θεὸ νὰ κρἰνῃ τὸν "Γέρο τοῦ Μωριᾶ" καὶ τὸν "ἅγιο τῆς λογοτεχνίας".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Δεν είναι καλό να ακούς τον π.Ανανία και δεν είναι υπόδειγμα ομιλητή.

    Ο Κολοκοτρώνης και οι άλλοι εθνικοί ήρωες δεν είναι σωστό να εξισώνονται με τους αγίους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ἀλλο εθνικός αγωνιστής και ήρωας και άλλο Χριστιανός άγιος. Ο Οδυσσέας Ανδρούτσος για παράδειγμα ήταν μπεχτατσής μουσουλμάνος από τα 18 του. Για τον ένδοξο αρχιστράτηγο Θ. Κολοκοτρώνη και την χήρα Παναγιώταινα έχει σχολιαστεί στην "ομολογία" στο πρώτο σχόλιο εδώ.
    https://apotixisi.blogspot.gr/2017/05/blog-post_84.html

    Στο κείμενο από τη διαθήκη του Θ. Κολοκοτρώνη "Στὸ δὲ Γιωργάκη τῆς Παναγιώταινας ἀφήνω δύο τάλαρα ὡς ἐφόδιον τῆς ζωῆς του" ενώ στο πρώτο "νόμιμο" παιδί του άφησε όλη την περιουσία του, στον Γεώργιο άφησε ένα αμελητέο ποσό, αλλά και απαξίωσε να τον αναφέρει ως παιδί του, γράφοντας στη διαθήκη του "στον δε Γιωργάκη της Παναγιώταινας".

    Υ.Γ. Μήπως και η παροιμία "από το ολότενα καλιά ειν κι η Παναγιώταινα" προήλθε από αυτή τη σχέση του χήρου Κολοκοτρώνη με τη φτωχή χήρα Παναγιώταινα κατά τα έτη 1821 -1828;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αφού ο Ανδρούτσος ηταν μουσουλμάνος ποιό ήταν το μουσουλμανικό του όνομα ;

      Διαγραφή
    2. Τα αρχαιοελληνικά ονόματα Οδυσσέας, Όμηρος (Ομέρ, π.χ. Ομέρ Βρυώνης), Αλέξανδρος (Ισκεντέρ, Σκεντέρ-μπεης) τα είχαν και μουσουλμάνοι. Δεν γνωρίζω αν ο Ανδρούτσος είχε άλλο μουσουλμανικό όνομα, προφανώς όχι, ούτε και έγινε εικονικά ή πραγματικά γενίτσαρος, συγκεκριμένα Μπεκταξής (αίρεση των Μουσουλμάνων) αλλά το έγραψα διότι το αναφέρουν ιστορικές πηγές σοβαρές, που μπορείτε να συμβουλευθείτε ενώ και στο διαδίκτυο υπάρχουν και οι δύο απόψεις, και μπορείτε να κρίνετε την αξιοπιστία εκάστου ιστότοπου. Ο άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός, έκανε τις περιοδείες του, διότι ολόκληρες χριστιανικές επαρχίες, εξισλαμίζονταν κατ' αρχήν εικονικά για να γλυτώσουν φόρους και οι ιερείς γινόταν χότζες. Αρκετές περιοχές της Αλβανίας, της Τουρκίας κ.α. αποτελούνται από εξισλαμισμένους Χριστιανοὐς και ακόμα και σήμερα στα μέρη του Πόντου και της Μ.Ασίας μαρτυρείται η ιστορική ύπαρξη των κρυπτοχριστιανών, ή των μουσουλμάνων που διατηρούν Χριστιανικά έθιμα.

      Διαγραφή
  4. Πληροφορίες για τον εξώγαμο γιο του Θ. Κολοκοτρώνη, τον Πάνο, με μια καλόγρια... Έγραψε στη διαθήκη του ο Γέρος του Μωριά: "και ένα μερίδιο ο υιός μου Παναγιωτάκης, τον οποίο απέκτησα με τη Μαργαρίτα θυγατέρα του Αγγελή Βελισσάρη από τα Χαλικιάνικα τον οποίο να έχουν τα παιδιά μου ο Γενναίος και Κωνσταντίνος μέσα εις το σπίτι μας…" "...και τον οποίον Παναγιωτάκην τον κηρύττω και αναγνωρίζω ως υιόν μου...""... Την εικόνα όπου μου έχει χαρισμένην ο στρατηγός Ρεβελιώτης και το σπαθί μου όπου φορώ, να το λάβη ο υιός μου Παναγιωτάκης και να μην εμπούν σε μοίρασμα"...

    Διαβάστε όλο το άρθρο: http://www.mixanitouxronou.gr/o-exogamos-gios-pou-apektise-o-kolokotronis-tin-kalogria-egine-lampros-axiomatikos-ke-diikitis-tis-scholis-evelpidon/

    Τον γιό της Παναγιώταινας Γεώργιο προφανώς δεν τον αναγνώρισε ως γιο του, γράφοντας "ο γιος της Παναγιώταινας" αλλά τουλάχιστον τον γιο της καλογριάς τον αναγνώρισε ως γιο του, έστω κι αν του άφησε κι αυτού συμβολικά και αναμνηστικά αντικείμενα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Α μάλιστα. Αφού αρχίσαμε εμείς οι θνητοί να κρίνουμε ποιός θα μπει ή έχει μπει στον Παράδεισο και ποιός όχι, δεν χρειάζεται πιά ο Θεός να κρίνει. Σα δεν ντρεπόμαστε λίγο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Για τον αιώνιο Παράδεισο συμφωνώ απόλυτα μαζί σας, μερικοί όμως φαίνεται ότι έχουν μπει στον ... επίγειο παράδεισο, βλ. paradise papers ενώ οι πτωχοί, οι άνεργοι, οι άστεγοι, οι υπερχρεωμένοι, βιώνουν την επίγεια κόλαση, πληρώνοντας ή χρεωστώντας και τους φόρους που δεν πλήρωσαν οι φοροκλέφτες.

      Διαγραφή
  6. Μερικοί μπερδεύουν τα εθνικοπατριωτικά με τα της Πίστεως και τα κάνουν αχταρμά, λες κι ο Χριστιανισμός είναι Ελληνική πίστις και όχι παγκόσμια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η ευλογία της αρχαιότητας προσέλευσης (εκ τω πρώτων) στη Χριστιανική Πίστι, μπορεί να μετατραπεί εύκολα σε δυστυχία. Όλοι οι λαοί και ὀλα τα έθνη δικαιούνται να συμμετέχουν στην δοξολογία και λατρεία του Θεού σε κατανοητή γλώσσα, την καθομιλουμένη γλώσσσα τους, εκτός από τους δύστυχους νεοέλληνες, ιδίως τους νέους που δεν γνωρίζουν "γρι"από αρχαιοελληνικά.

      Διαγραφή
    2. ΣΩΣΤΟΙ αμφότεροι.

      Διαγραφή
  7. Ο Κολοκοτρώνης είναι ΑΓΙΟΣ της Πατρίδας και της Εκκλησίας. Αν δεν ήταν αυτός σήμερα θα είσαστε μουσουλμάνοι τούρκοι όλοι σας. Να μπει η αγιογραφία του σε όλες τις Εκκλησίες της ελεύθερης Ελλάδας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η πατρίδα δεν ανακηρύσσει Αγίους της Πατρίδας αλλά μόνο εθνικούς Ήρωες.

      Διαγραφή
  8. Ο σοφος ""αββας" των ΕΞΑΡΧΕΙΩΝ και αρκετα προβεβλημενος απο ολα τα οικουμενιστικα ραδιοφωνα και ιστολογια λεει: "" Πρεπει να υπερασπιστουμε την ΠΙΣΤΗ και την ΠΑΤΡΙΔΑ"".. Δεν μου λετε π..ΑΝΑΝΙΑ ??? Σε αυτους τους χαλεπους καιρους που ζουμε και τωρα που το ΚΙΝΔΥΝΕΥΟΜΕΝΟΝ ειναι η ΠΙΣΤΙΣ , ΕΣΕΙΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ πως την ΥΠΕΡΑΣΠΙΖΕΣΤΕ????? Ερωτασθε π.ΑΝΑΝΙΑ ποια ειναι η γνωμη σας για την ΣΥΝΟΔΟ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ?? Ειναι ψευδοσυνοδος ή οχι??? Επισης ποια η γνωμη σας για τον ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟ ??? Ειναι ΠΑΝΑΙΡΕΣΗ Ή ΟΧΙ???? Επισης το Π.Σ.Ε και οι αποφασεις αυτου πρεπει να εφαρμοστουν απο την ΟΡΘ.ΕΚΚΛΗΣΙΑ Ή ΟΧΙ??? Συμφωνειτε οτι οφειλει η ΕΚΚΛΗΣΙΑ μας να αποχωρησει απο κει ή ΟΧΙ??? Πιστευετε οτι ΟΛΕΣ οι θρησκειες ειναι ΟΔΟΙ ΣΩΤΗΡΙΑΣ Ή ΟΧΙ???? Ποια η γνωμη σας για την ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΗ ??? Ειναι σχισμα???? Αυτοι που την εφαρμοζουν εχουν ψυχολογικα προβληματα ,και ειναι νοσουντες,σουπερ ορθοδοξοι,φανατικοι,σχισματικοι , Ή ΟΧΙ????? Πιστευω πως θα ενδιεφερε αρκετο κοσμο στην ΕΛΛΑΔΑ μια ΞΕΚΑΘΑΡΗ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ επι ΑΥΤΩΝ !!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Στα ερωτήματα που θέτετε, η απάντηση είναι ότι η επίσημη Εκκλησία σφάλλει. Μήπως όμως δεν έσφαλλε -επί διαφόρων θεμάτων- και πριν 100 και πριν 200 και πριν 500 χρόνια, ιδίως από τότε που εξεδίωκε τον Χρυσόστομο, που έκανε την Πενθέκτη, δηλ. επεβλήθηκαν οι κοσμικοί Άρχοντες (και οι τέως πόρνες αυτοκράτειρες που συγκαλούσαν και κατηύθυναν "συνόδους") επί των Εκκλησιαστικών; Η αντιμετώπιση είναι άλλο θέμα, διότι οι αέναες αποτειχίσεις μικρών ομάδων δεν μπορούν να έχουν το αποτέλεσμα που θα είχε η εκτόπιση από την Εκκλησία των πλανεμένων ποιμένων, κάτι που θα προϋπέθετε ποίμνιο στην πλειοψηφία του σωστά τοποθετημένο, κάτι που δεν ισχύει σήμερα. Κι εγώ κι εσείς, αγαπητέ, αν στα αντιοικουμενιστικά είμαστε σωστά ενημερωμένοι, σε χίλια δυο άλλα (εκείνα αν σηκώνουν αποτείχιση) είμαστε πλανεμένοι.

      Διαγραφή

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου