Προς
τον κ. Νικόλαο Μάνη
Πιστεύω, αξιότιμε κ. Μάνη, ότι η αλήθεια ενέχει
άπειρο εύρος γνώσεων και συσχετισμών, που πολλές φορές δεν προσεγγίζεται
ανθρώπινα και χρειάζεται η βοήθεια και ο φωτισμός του Χριστού.
Με επιθυμία συνεργασίας όλων των Ορθοδόξων
δυνάμεων, προσθέτω – συμπληρώνω σ’ όλα αυτά που γράφεις και που αριθμείς.
Πότε οι παλαιοημερολογίτες:
ζ) Εβασάνισαν κάποιον επειδή ακολουθούσε το νέο
ημερολόγιο;
η) Εξανάγκασαν κάποιον να ασπασθεί (με βία) το
παλαιό ημερολόγιο;
θ) Απέκλεισαν από πανεπιστημιακές διαδικασίες
κάποιον επειδή ακολουθούσε το νέο ημερολόγιο;
Ο π. Θεοδώρητος, σε μία αξιόλογη εργασία του
διευκρινίζει και αιτιολογεί, αναφέροντας θέσεις του π. Φιλόθεου Ζερβάκου: «Οι
νεοημερολογίτες έχοντες συμβοηθούς την εξουσίαν της Πολιτείας…».
Σε άλλο σημείο της εργασίας του ο π. Θεοδώρητος
αναφέρει τις εξής επισημάνσεις του π. Φιλόθεου:
«Εάν δε μερικοί των παλαιοημερολογιτών εκ
φανατισμού, αδιακρίτου ζήλου και αγνοίας εξετράπησαν εις ακρότητας, ατασθαλίας,
ακόμη και εις πλάνας, η αιτία είναι η παράνομος και αντικανονική εισαγωγή του παπικού
εορτολογίου και η αποβολή του Πατρώου εορτολογίου».
Σ’ ένα περιοδικό διάβασα: «… Η ιστορία έχει μεγάλη
δύναμη στην ψυχή μας…». Γι’ αυτό και με συμπεριέλαβες στην πολιτική των «ίσων
αποστάσεων» και στη «θεωρία των δύο άκρων», τα οποία δεν υιοθετώ.
Την Εκκλησία μας, την Ορθόδοξη Εκκλησία, την βιώνω
στη μυστική και μυστηριακή της ουσία, χωρίς να απορρίπτω την χρησιμότητα –
διακονία της διοικητικής οργάνωσης, που πολλές φορές, στον ιστορικό χρόνο,
έγινε όπλο κακοδοξίας εναντίον των πιστών.
Το υπογράμμισαν ο π. Φιλόθεος και ο π. Θεοδώρητος:
«οι νεοημερολογίτες (διοίκηση) έχοντες βοηθούς την εξουσίαν της Πολιτείας
(Καίσαρας)».
Μέσα στις εκκλησιαστικές συνθήκες της Μητροπόλεώς
μου (Ι.Μ. Δημητριάδος), γνωρίζω πάρα πολλούς, αξιόλογους πιστούς, κληρικούς και
λαϊκούς, του παλαιού εορτολογίου και συζητούμε πάντα σε ενωτική βάση. Δεν
έχουμε ουδεμία αντιπαλότητα. Πρέπει να αρχίσει μία διαδικασία σύγκλισης σε
κάποια θέματα έναντι του Οικουμενισμού.
Να απαντήσουμε από κοινού στα διαστρεβλωμένα από
τους οικουμενιστές τμήματα της αλήθειας.
Για παράδειγμα, να τους παρουσιάσουμε Γραφικά και
Πατερικά, ότι η μόνη αληθινή Εκκλησία είναι η Ορθόδοξη Εκκλησία.
Οι κατήγοροί μας οικουμενιστές «χαίρουν» στην
αντιφυσική αντιπαλότητα – αποχαύνωση των Ορθοδόξων.
Με την καλλιέργεια μιας κοινής ενωτικής
εκκλησιαστικής δράσης, ένα κείμενο για παράδειγμα, ο Θεός
θα κάνει το θαύμα Του!
Όσο μπορούμε, ας μην αυξάνουμε την «πνευματική,
ανθρώπινη εντροπία» του Ορθοδόξου χώρου.
ΝΙΚΟΣ Ε. ΣΑΚΑΛΑΚΗΣ
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ
Αγαπητέ κ. Σακαλάκη σας ευχαριστώ πολύ!
ΑπάντησηΔιαγραφήhttp://krufo-sxoleio.blogspot.gr/2017/06/blog-post_14.html
Χάρηκα πολύ από τις ανταπαντήσεις των κυρίων Σακαλάκη και Μάνη, δεν διέκρινα κανένα στοιχείο αντιπαλότητας και αντιπαράθεσης, παρά τις εκατέρωθεν διαφορές απόψεων, αλλά πνεύμα ειλικρινούς και ουσιαστικής ιστορικής αλληλογνωριμίας απαλλαγμένης από την όποια εμπάθεια. Συμπέρασμα, εάν υπάρχει εκατέρωθεν καλή πρόθεση όλα τα εμπόδια με άνεση χρόνου και ειλικρινή διάλογο μπορούν να επιλυθούν. Άρα ας μην απογοητευόμαστε για την ενότητα των αληθινών Ορθοδόξων, ΤΕΛΙΚΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΛΠΙΔΑ
ΑπάντησηΔιαγραφή