Τρίτη, 8 Νοεμβρίου 2016


ΚΑΙ ΟΜΩΣ!

Ο Αργάγγελος Μιχαήλ 
ήταν «παραβάτης»



Πολλά ονόματα εορτάζουν σήμερα εκ των οποίων  το «ΣΤΑΜΑΤΗΣ» και τούτο διότι ο Αρχάγγελος Μιχαήλ με την αποτελεσματική παρέμβασή του ΣΤΑΜΑΤΗΣΕ την πτώση στο σκοτάδι και κατρακύλα πολλών εκ των Αρχαγγελικών δυνάμεων βοώντας το γνωστό : «Στώμεν καλώς,…»
Και όμως μέσα στην σωτήριο παρέμβασή του ενέργησε εντούτοις «παραβατικά» και κατά εκτροπή του Αγγελικού του αξιώματος και ρόλου, αφού έφθασε σε σημείο να ελέγξει, να διορθώσει και να νουθετήσει τις θεσμικά ανώτερες από αυτού Αγγελικές ιεραρχίες και τάξεις.
Είναι λοιπόν δυνατόν ο κατώτερος σε βαθμό και τάξη  να διορθώνει τον ανώτερο; Είναι  πρέπον ο λοχαγός να ελέγχει τον Στρατηγό;
Όλα αυτά τα βεβαιώνει και ο Άγιος Νικόδημος ο Αγιορείτης στο Συναξαριστή του(1) :

Οι εκπεσόντες Άγγελοι, δεν έπεσον από ένα μόνον τάγμα, αλλά από πολλά και ανώτερα του τάγματος των Aρχαγγέλων, οποίαι είναι αι Aρχαί και αι Eξουσίαι… 
Τούτου χάριν ο Aρχάγγελος Mιχαήλ σταθείς εν τη οικεία τάξει του αγαθού, εμύησε τας ανωτέρω Aρχάς και Eξουσίας να μένουν εν τη τάξει του αγαθού καθ’ ην εκτίσθησαν.

 Tι λοιπόν άτακτον, ή άτοπον ακολουθεί, ανίσως ο κατώτερος Mιχαήλ και μείνας εν τω αγαθώ, βλέπων τας ανωτέρω Aρχάς και Eξουσίας να εκπίπτουν του αγαθού, εμύησεν αυτάς και εδίδαξε να μένουν εν τω αγαθώ; Bέβαια ουδέν.
     Kαι εν τη καθ’ ημάς γαρ ιεραρχία, του Iερέως και Iεράρχου ατακτούντων και κακώς φρονούντων,(αιρετιζόντων) και Διάκονος και Mοναχός ευτακτούντες και ορθώς φρονούντες, δύνανται νουθετήσαι και ευτακτήσαι αυτούς, καθώς τα παραδείγματά εισι πάμπολλα.

Δηλαδή και συμπερασματικά όταν πρόκειται περί της  ορθής πίστεως ο λόγος ,τότε δύναται και ένας απλός Κληρικός ή Μοναχός ή ένα μικρό παιδάκι να ελέγξει και επαναφέρει ακόμα και ένα Οικουμενικό Πατριάρχη.




Επίσης γράφει ο Αγ,Νικόδημος :

Αι ανωτέρω Aρχαί και Eξουσίαι αντιστρέψασαι την τάξιν, αντί να μυήσουν και να φωτίσουν τα κατώτερα τάγματα εις το αγαθόν, εμύησαν αυτά εις το κακόν και εσκότισαν.

Και σήμερα λοιπόν βλέπουμε να συμβαίνουν παρόμοια στην Εκκλησία μας όπου αντί κάποιοι από τους  ανώτερους Κληρικούς, Επισκόπους και Πατριάρχες να διδάσκουν και μυήσουν τον λαό Του Θεού στην ορθή πίστη,αντιστρέφοντας την τάξιν, διδάσκουν και προτρέπουν στην αίρεση και στο σκοτάδι της πλάνης.

Στώμεν λοιπόν καλώς,
Στώμεν μετα φόβου! 



-ammoulianos-





(1)Αγίου Νικοδήμου Αγιορείτου Συναξαριστής των δώδεκα μηνών του ενιαυτού. Τόμος Α´.8η Νοεμβρίου- Εκδόσεις Δόμος, 2005)

5 σχόλια:

  1. Αυτά λέγει ο άγιος Νικόδημος. Ποιοί άλλοι Πατέρες έγραψαν τα ίδια;
    Εμείς γνωρίζουμε, ότι η πτώση των αγγέλων και Αρχαγγέλων σε δαίμονες και Αρχιδαίμονες σταμάτησε με την Ανάληψη του Κυρίου. Γιατί τότε οι άγγελοι και Αρχάγγελοι είδαν να ανεβαίνει άνθρωπος στον Ουρανό και να κάθεται εκ δεξιών της δόξης του Θεού. Μέχρι τότε έβλεπαν τη δόξα της αγίας Τριάδας, αλλά όχι την Ουσία της. Όταν είδαν τον Χριστό να κάθεται στο σύνθρονο της Θεότητας, ως και άνθρωπο, τότε "σταμάτησε" η πτώση των αγγέλων και Αρχαγγέλων.
    Έχουμε τέτοιος συνειρμούς άφθονους στην Εκκλησία μας. Ο Μιχαήλ σταμάτησε την πτώση των Αρχαγγέλων με τον Σταμάτη, έχουμε τον άγιο Φανούριο που φανερώνει, τον άγιο Προκόπιο, που δίνει προκοπή, τον άγιο Ελευθέριο, που ελευθερώνει τις εγκύους και άλλες πολλές τέτοιες περιπτώσεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Εμπιστευόμαστε καλογηρικές παραδόσεις, γεμάτες μυθοπλασίες και αυθαιρεσίες. Πουθενά στην Αγία Γραφή δεν αναφέρεται ότι ο "Στώμεν καλώς" το είπε ο αρχάγγελος Μιχαήλ, δήθεν για να σταματήσει την ...πτώση των Αγγέλων!!! Ούτε καν ότι έγινε κάποια τέτοια παρέμβαση! Αλλά και την αφήγηση του πρώτου σχολιαστή, δεν την αντιλαμβάνομαι. Πού το ξέρει πότε σταμάτησε η δυνατότητα "πτώσης" των Αγγέλων; Πάλι από τους "πατέρες"; Μήπως μετά την Ανάληψη αφαιρέθηκε η συνειδητή ελευθερία των Αγγέλων; Λογικά πνευματικά όντα είναι, δημιουργήματα του Θεού κι εφόσον είχαν την δυνατότητα επιλογής να επαναστατήσουν κατά του Θεού προ της Αναλήψεως, γιατί να μην την έχουν και μετά. Άλλο αν πλέον μετά την Ανάσταση του Ιησού και την θέωση των πιστών ανθρώπων, προφανώς δεν το πράττουν. Τον θεό οι Άγγελοι και οι πεπτωκότες, τον γνώριζαν και τον παραδέχονταν και τον ομολογούσαν, πάντοτε, όπως φαίνεται από την Αγία Γραφή.

    Φυσικά, και την "εσθήτα της Παναγίας" που θα προσκυνείται σε Ναό της Θεσσαλονίκης, με κοσμοσυρροή ώστε ασφαλώς θα γεμίσουν και τα πανεράκια με χαρτονομίσματα εναπόκειται στην λογική του καθενός και στα ιστορικά στοιχεία ή στις καλογερικές μυθοπλασίες να την αποδεχτεί ως αληθινή ή όχι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Οι άγγελοι είδαν άνθρωπο να ανεβαίνει, ενώ ήξεραν, ότι κατέβηκε ο Λόγος του Θεού, ο οποίος παρέμεινε και στο σύνθρονο της Θεότητας και εξεπλάγησαν και εθαύμασαν. Ποιός άγγελος να διανοηθεί να φύγει μετά από ένα τέτοιο θαυμαστό γεγονός; Δεν τους αφαιρεέθηκε καμία ελευθερία, αλλά οι ίδιοι δεν εξάσκησαν την ελευθερία που είχαν. Όσο για τον Λόγο: "Όλος ην εν τοις κάτω και ουδόλως απήν εκ των άνω ο απερίγραπτος Λόγος" (γ΄ στάση Χαιρετισμών).

      Διαγραφή
    2. Ευχαριστώ για την διευκρίνιση, συμφωνούμε. Πλην όμως, οι άνθρωποι έγιναν θνητοί μετά την πτώση, ενώ οι άγγελοι, υπάρχουν αθάνατοι. Οι άνθρωποι ξέχασαν τη Δημιουργία και τον Θεό, άλλοι πολύ, άλλοι λίγο, οι άγγελοι ποτέ. Ευχαριστώ πάντως.

      Διαγραφή
  3. Η ενανθρώπιση του Λόγου έκανε τους ανθρώπος κατά χάριν αθάνατους. Το ίδιο συμβαίνει και με τους αγγέλους, που και αυτοί είναι κατά χάριν αθάνατοι. Οπότε και οι άνθρωποι και οι άγγελοι είναι θνητοί, αλλά κατά χάριν αθάνατοι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου