Αυστηρή, αλλά πέρα έως πέρα αληθινή και αγιοπατερική, η απάντηση του π. Σάββα
Απάντηση του μοναχου Σάββα Λαυριώτη προς
την Ι. Κοινότητα Αγίου Όρους
Ἀπάντηση στην ἀνακοίνωση τῆς 28/7/2016 τῆς Κοινότητας τοῦ Ἁγίου Ὄρους
(Δείτε την ανακοίνωση στο τέλος του άρθρου)
Πρὸς
τὴν Ἱ.Κοινότητα Ἁγίου Ὄρους, Ἄθω
Ἐπειδὴ σὰν ἀντιπρόσωποι τῶν Ἱ. Μονῶν τοῦ Ἁγίου Ὄρους, δείχνετε νὰ ταράσσεστε περισσότερο γιὰ τὴν προστασία τῆς διοικητικῆς δομῆς ποὺ σᾶς ἀναδεικνύει καὶ τὴν ἐξουσιαστικὴ αὐθεντία μὲ τὴν ὁποία ἐποιήσατε ἑαυτοῖς ὄνομα,[1] ἀπὸ τὸν πνευματικό, ποιμαντικὸ καὶ σωτηριολογικό σας προορισμό, θὰ θέλαμε νὰ σᾶς καθησυχάσουμε διαβεβαιώνοντας ὅτι, οὔτε ἐπιχειρήσαμε, οὔτε ἐνδιαφερόμαστε νὰ ἐμφανιστοῦμε ὡς σφετεριστὲς τῆς ἐξουσίας σας.
Θὰ τὸ θεωρούσαμε ἄλλωστε μεγίστη κατάπτωση καὶ πνευματικὸ μας ὄλεθρο νὰ συνδεθοῦμε μὲ τοὺς Προϊσταμένους τῆς Ἱ. Κοινότητας πού, ὡς πιστότατοι συνεργάτες καὶ ὑποστηρικτὲς τοῦ μεγαλύτερου αἱρεσιάρχου τῶν τελευταίων αἰώνων, «ὀνομάζετε τὸ μαῦρο ἄσπρο καὶ τὸ πικρὸ γλυκό».[2]
Κραδαίνετε τὴν κρατικὴ σφραγῖδα τῆς Ἀθωνικῆς Πολιτείας ἀλλὰ ἀπωλέσατε τὴν σφραγῖδα τῆς Ὀρθῆς Πίστης καὶ Ἁγιοπατερικῆς Παράδοσης. Προσέχετε τὸ ὄστρακο καὶ πετᾶτε τὸν μαργαρίτη.
Ὅπως κάποτε ἡ διοίκηση τῆς Ἱερᾶς Κοινότητας παρακαλοῦσε τὸν ἀναθεματισμένο πάπα Ἰννοκέντιο νὰ «προστατέψει» τὴν Ἀθωνικὴ πολιτεία, ὅπως κάποτε ἡ διοίκηση τῆς Ἱερᾶς Κοινότητας δέχτηκε καὶ ἐγκατέστησε Ἰησουιτικὸ σχολεῖο στὸν Ἄθωνα, ὅπως κάποτε ἡ διοίκηση τῆς Ἱερᾶς Κοινότητας ἐξόρισε τὸν Ἅγιο Νικόδημο καὶ τοὺς ἁγίους Κολλυβάδες, ἔτσι καὶ σήμερα ἦρθε ἡ σειρά σας νὰ συνεργήσετε μὲ τοὺς κακοδόξους ἁγιομάχους.
Ὅμως, «κάθε κληρικὸ τοῦ ὁποίου ἡ πίστις, οἱ λόγοι καὶ τὰ ἔργα δὲν συμφωνοῦν μὲ τὶς διδασκαλίες τῶν Ἁγίων Πατέρων νὰ τὸν ἀποστρεφόμεθα καὶ νὰ τὸν μισοῦμε ὡς δαίμονα, ἔστω κι ἂν ἀνασταίνει νεκροὺς καὶ κάνει ἄλλα μύρια θαύματα», διδάσκει ὁ Ἅγ. Συμεών ο Νεος ο θεολογος. [3]
Ἐμεῖς λοιπὸν προτιμοῦμε νὰ ὑπακοῦμε στοὺς Ἁγίους Πατέρες καὶ στὸ Ἅγιο Πνεῦμα ποὺ μᾶς ἐπιτάσσει: «Ἔξελθε ἐξ αὐτῆς ὁ λαός μου, ἵνα μὴ συγκοινωνήσητε ταῖς ἁμαρτίαις αὐτῆς καὶ ἵνα ἐκ τῶν πληγῶν αὐτῆς μὴ λάβητε». [4]
Μετὰ τιμῆς καὶ ἀληθείας
Γέρων Σάββας Λαυριώτης
[1] Γεν. α΄4
[2] Ἡσ. ε΄20[3] Ἅγιος Συμεὼν ὁ Νέος Θεολόγος, Λόγος ΣΤ΄.
[4] Ἀποκ.ιη΄4
Η Ανακοίνωση της Ιεράς Κοινότητος 28/7/2016:
Αγαπητέ Κε Οδυσσέα, γράφετε : "ΟΜΟΛΟΓΙΑ: Ε, οχι και .....Ιερας κοινοτητας του Αγιου Ορους".
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο έτος 1928 ο αρχιμ. Χριστοφόρος Κτενάς σε βιβλίο του, παραθέτει επιστολή του Πατριάρχου Κων/λεως Γερμανού του Δ' προς την κοινότητα του Άθωνος, την οποία όντως, η Εκκλησία Κων/λεως δεν χαρακτηρίζει "ιερά" αλλ' απλώς κοινότητα (τις Μονές μεμονωμένως τις αποκαλεί Ιερές).
Σελ. 106 του βιβλίου:
ΠΑΤΡΙΑΡΧΙΚΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ
"... Ὁσιότατοι ἐπιστάται καὶ ναζήριδες τῆς κοινότητος τοῦ ἁγιωνύμου Ὄρους τοῦ Ἄθωνος…"
...
...ᾳωμβ΄Ἰουλίου ιζ΄
Ὀ Κωνσταντινουπόλεως ἐν Χριστῷ Εὐχέτης
(Σημ. Γερμανὸς ὁ Δ΄)
Και υποσημειώνει, στο ίδιο βιβλίο και σελίδα ο αρχιμ. Χριστοφόρος Κτενάς : "Ἡ Ἐκκλησία οὐδέποτε ἐκάλεσε τὸ σωματεῖον τοῦτο Ἱερὰν κοινότητα". Ο αρχιμ. Χρ.Κτενάς διετέλεσε αρχιγραμματέας της "Ιεράς Κοινότητος του αγίου 'Ορους 'Αθω" και έχει γνώσι.
Εμείς επί πλέον παρατηρούμε ότι ο Κων/λεως στην επιστολή του χαρακτηρίζει το όρος "Αγιώνυμον" και όχι "Άγιον" ενώ, δεν χρησιμοποιείται ο τίτλος "οικουμενικός".
Παραθέτω άλλα 2-3 αποσπάσματα από το ανωτέρω συγκλονιστικό βιβλίο, στο οποίο εξιστορείται πώς την εποχή εκείνη οι "σεβαστοί πατέρες" των μονών κατεδίωξαν τους λογίους ως και τον Ευγ.Βούλγαρι, ενώ περιγράφονται και άλλες οικονομικές και κτηματικές δοσοληψίες - ατασθαλίες, της τότε εποχής :
ΒΙΒΛΙΟ Ἀρχιμανδρίτου Χριστοφόρου Κτενᾶ
Πρώην Ἀρχιγραμματέως τῆς Ἱερᾶς Κοινότητος τοῦ Ἁγίου Ὄρους Ἄθω:
«ΤΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΕΝ ΑΓΙΩ ΟΡΕΙ ΚΑΙ Η ΜΕΓΑΛΗ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΑ -
ΟΙ ΚΑΤΑΔΙΩΓΜΟΙ ΤΩΝ ΛΟΓΙΩΝ ΑΓΙΟΡΕΙΤΩΝ ΚΑΙ ΤΟ ΒΑΣΙΛΕΥΟΝ ΕΚΕΙ ΠΑΧΥ ΚΑΙ ΕΡΕΒΩΔΕΣ ΣΚΟΤΟΣ».
ΕΝ ΑΘΗΝΑΙΣ -1928
Σελ. 5 «…οἱ ἁγιορεῖται προϊστάμενοι τῶν Μονῶν καὶ τοῦ Ὄρους κυβερνῆται ἀείποτε ἀμαθεῖς ὄντες, ἐκτὸς σπανιωτάτων ἐξαιρέσεων, ἀποστρέφονται τὰ γράμματα, τοὺς δὲ λογίους καταδιώκουσι μέχρις ἐξοντώσεως, καὶ ὅταν δὲν δυνηθῶσιν, ἵνα ἀπομακρύνωσιν αὐτοὺς τοῦ Ὂρους, δολοφονοῦσιν αὐτούς.»
Σελ. 86 «Διὰ τοῦτο καὶ παχυλὴ ἀμάθεια βασιλεύει ἐν ἁγίῳ Ὄρει ἀπ’ ἄκρου εἰς ἄκρον καὶ σκότος βαθὺ καὶ παχὺ ἐπικρατεῖ καὶ θὰ ἐπικρατήσῃ, ἐν ὅσῳ ἡ Πολιτεία καὶ ἡ Ἐκκλησία ἐπιτρέπουσι τὴν ἐκεῖθεν ἀπέλασιν καὶ τὴν βανδαλικὴν ἐκ τῶν Μονῶν αὑτῶν ἔξωσιν τῶν λογίων κληρικῶν καὶ δὲν προστατεύωσιν αὐτοὺς ἀπέναντι τῶν ἀπέναντι τῶν ἀγροίκων ρασοφόρων, (οἵτινες συσσωματούμενοι εκδιώκουσιν αύτοὺς καὶ πέραν τῶν ὁρίων τοῦ ἁγίου Ὄρους ... »...
Σελ. 88
«Ἡ ἱστορία μαρτυρεῖ ὁτι ἐν ἁγίῳ Ὄρει οὐδέποτε ἐκαλλιεργήθησαν τὰ γράμματα ὑπὸ τῶν μοναχῶν, οὔτε ἐπὶ βυζαντινῆς ἐποχῆς, οὔτε ἐπὶ Τουρκοκρατίας, εἰμὴ ἐπὶ ὀλίγα ἔτη ἐν τῇ Ἀθωνιάδι Ἀκαδημίᾳ, καὶ δὴ ἐπὶ τῶν ὀλίγων ἐτῶν τοῦ ἀειμνήστου Εύγενίου τοῦ Βουλγάρεως τῇ ἐπιμόνῳ συστάσει τῆς Ἐκκλησίας ἥτις καὶ τότε συνετήρει την Σχολήν, την ὁποίαν οἱ κακόγεροι (σημ. το κακόγεροι αντί καλόγεροι είναι του αρχιμ. Χρ. Κτενά) ἀκλεῶς διέλυσαν»…
Στη διάθεσή σας με mail, φωτοτυπίες των σελίδων, για τη διαπίστωση της γνησιότητος, και για την ιστορία, εφόσον τα περιγραφόμενα είναι προ του 1928.
Μήπως όμως και ο μακαριστός π. Αυγουστίνος, δεν αναφέρει πως οι αγιορείτες μοναχοί της Μονής Φιλοθέου δεν έβλεπαν με καλό μάτι την ιεραποστολική δράσιν του Ισαποστόλου και Εθνεγέρτου π. Κοσμά του Αιτωλού, "ως μηδέν προσπορίζοντος εις την μονήν";
Eπομενως και εμεις και οσοι θελουν ναναι ακριβεις στις προδφωνησεις οφειλουμε απο τουδε και στο εξης να τους αποκαλουμε ως κυριοι επιστατες και ΝΑΖΙΡΗΔΕΣ της ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ του ΑΓΙΩΝΥΜΟΥ ΟΡΟΥΣ ΑΘΩ...ουτε και το ΟΣΙΩΤΑΤΟΙ τους αξιζει να προσφωνουνται οι σημερινοι αντιπροσωποι και
ΑπάντησηΔιαγραφήπροϊσταμενοιτων 19 μονων του ορους Αθω¨. ΝΑΖΗΡΙΔΕΣ, λοιπον, εις το εξης αγαπητοι αδελφοι και πατερες. Γιατι οχι;
"... Ὁσιότατοι ἐπιστάται καὶ ναζήριδες τῆς κοινότητος τοῦ ἁγιωνύμου Ὄρους τοῦ Ἄθωνος…"
...