Τρίτη, 19 Ιουλίου 2016

«Και έστι πίστις ημών καλή και ορθή και πανάμωμος και πλήν ταύτης ουκ έστιν άλλη».Ο ΑΓΙΟΣ ΝΕΟΦΥΤΟΣ

Ο ΑΓΙΟΣ ΝΕΟΦΥΤΟΣ ΚΑΙ ΟΙ «ΕΤΕΡΟΔΟΞΕΣ ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ»

Του θεολόγου κ. Ανδρέα Κυριακού
=====
Είναι καλό να γνωρίζουμε το φρόνημα, αλλά και τις θέσεις των Αγίων όταν αναφερόμαστε στην πίστη μας. Πρόκειται για την «άπαξ παραδοθείσαν τοις αγίοις πίστιν» και οι αποπειρώμενοι να μετακινήσουν «όρια αιώνια α εθεντο οι πατέρες ημών» παίζουν κυριολεκτικά με τη φωτιά. 

Ας δούμε από κοντά κάποιες θέσεις του εν Αγίοις Πατρός ημών Νεοφύτου του Εγκλείστου. Στο μικρό σύγγραμμά του «Περί των κατά την νήσον Κύπρον σκαιών» ο Έγκλειστος Άγιος σημειώνει: «Ταραχθέντα δε και τα έθνη και βασιλείαι κλιθείσαι» κατά το γεγραμμένον, ο Αλαμάνιος φημί και ο Εγκλινίας και παν έθνος σχεδόν κεκίνηται υπέρ της Ιερουσαλήμ και ήνυσαν ουδέν. Ουδέ ηυδόκησεν η Θεία Πρόνοια κύνας εξεώσαι και λύκους αντεισάξαι»

Με απλά λόγια τι μας λέγει; Αναφέρεται στην δ΄ «σταυροφορία» και ειδικότερα στο βασιλιά της Γερμανίας, το βασιλιά της Αγγλίας και στους υπόλοιπους Δυτικούς, που εξεστράτευσαν για να καταλάβουν την Ιερουσαλήμ, διώχνοντας τους Μωαμεθανούς. Προσέξτε, όμως, πώς χαρακτηρίζει τους Μωαμεθανούς από τη μια και τους «σταυροφόρους» του Πάπα από την άλλη. Κύνες οι πρώτοι, λύκοι οι δεύτεροι. Επειδή ο Άγιος γνωρίζει τι έστι Παπισμός, ότι δηλαδή πρόκειται περί αιρετικών και τίποτε άλλο, προβαίνει, ακολουθώντας το Ευαγγέλιο, στο χαρακτηρισμό αυτό. Αν οι οικουμενιστές «αγαπολόγοι» εξανίστανται στο ακούσμα της λέξεως ας κατηγορήσουν: πρώτα το ιερόν Ευαγγέλιο, κατόπιν τον Άγιον Νεόφυτο «συν πάσι τοις Αγίοις» και μετά τον γράφοντα. 

Αυτά φρονούσε διαχρονικά η κατά Κύπρον Εκκλησία του Χριστού. Αυτός είναι κι ο λόγος για τον οποίο ο φερώνυμος του Αγίου επίσκοπος Νεόφυτος, μητροπολίτης Μόρφου, δεν υπέγραψε, μαζί με τον επίσκοπο Αθανάσιο, μητροπολίτη Λεμεσού,το διαβόητο άρθρο 6, με το οποίο οι αιρετικοί χαρακτηρίζονται ως «ετερόδοξες Εκκλησίες»!!! 

Κλείνω μ’ ένα άλλο χωρίο του Εγκλείστου Αγίου: «Και έστι πίστις ημών καλή και ορθή και πανάμωμος και πλήν ταύτης ουκ έστιν άλλη».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου