Ο Απόστολος Παύλος έναντι των αιρέσεων, Μοναχοῦ Αρσένιου Βλιαγκόφτη
Γράφει, λοιπόν, ἄρθρο γιὰ τὴν «ἀντιμετώπιση
τῶν αἱρέσεων», ἐπισημαίνει ὅτι «η καλύτερη θεραπεία είναι η πρόληψη», ἀλλὰ ἀποφεύγει νὰ ἀναλύσει γιὰ
τὴν ἀπομάκρυνση ἀπὸ τοὺς αἱρετικούς, ποὺ συνιστᾶ ὁ ἀπόστολος Παῦλος. Ἂν
καὶ μνημονεύει τὴν διδασκαλία Παλαιᾶς Διαθήκης καὶ ἀποστόλου Παύλου («ἐξέλθετε
ἐκ μέσου αὐτῶν…», ὅμως ἀρνεῖται νὰ ἐπιμείνει σ’ αὐτὴν καὶ νὰ τὴν ἐξηγήσει.
Ὁμοίως ἀναφέρεται στὴν ἄλλη διδασκαλία τοῦ ἰδίου Ἀποστόλου, «αἱρετικὸν ἄνθρωπον
…παραιτοῦ» καὶ γράφει:
«Αιρετικόν άνθρωπον μετά μίαν και δευτέραν
νουθεσίαν παραιτού, ειδώς ότι εξέστραπται ο τοιούτος και αμαρτάνει ων
αυτοκατάκριτος35. Εδώ ο Απόστολος εννοεί τον αιρετικό που επιμένει να δημιουργεί σκάνδαλα και
διαιρέσεις στην Εκκλησία. Αυτόν
πράγματι, αφού τον συμβουλεύσει ο ποιμήν μια-δυο φορές και δεν διορθώνεται,
είναι καλύτερα να παύσει να ασχολείται μαζί του και να τον αποκόψει.
Παρὰ ταῦτα, ἐπικοινωνεῖ μὲ τὸν μεγάλο
αἱρετικὸ Ζηζιούλα, ἐπικοινωνεῖ μὲ τὸν πάτρωνά του πατριάρχη Βαρθολομαῖο,
ἐπικοινωνεῖ μὲ τὸν μητροπολίτη Δημητριάδος Ἰγνάτιο· δὲν τοὺς ἀποκόπτει, δὲν κόβει τὴν μετ' αὐτῶν κοινωνία, παρότι γράφει ὅτι οἱ αἱρετικοὶ διδάσκουν "ἕτερον Εὐαγγέλιο"! Γιατί, τότε, καὶ γιὰ ποιό λόγο γράφει τὰ ἄρθρα του; Ἄραγε ποιόν κοροϊδεύει ὁ
μοναχὸς Ἀρσένιος Βλιαγκοφτης;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου