Δευτέρα 6 Απριλίου 2015

«Ενός κακού πραχθέντος μύρια έπονται»! ΟΙ ΣΥΝΑΥΛΙΕΣ ΕΝΤΟΣ ΤΩΝ Ι. ΝΑΩΝ ΣΥΝΕΧΙΖΟΝΤΑΙ!





Ἡ ἐκκοσμίκευση
καὶ
ὁ Οἰκουμενισμὸς
προχωροῦν
καλπάζοντας
καὶ οἱ ποιμένες
παρακολουθοῦν
μοιραῖοι
τὸν καλπασμό!

Οἱ συναυλίες πλέον σὲ ἱεροὺς Ναοὺς γίνονται σιγά-σιγὰ καθεστώς, κατὰ μίμηση τῶν Παπικῶν καὶ δὲν ἀποτελοῦν ἕνα “κατ’ οἰκονομίαν” γεγονός. Μετὰ ἀπὸ ἐκείνη στὸν «Ἅγιο Ἐλευθέριο» Ἀχαρνῶν, σὲ ἄλλους ἐπαρχιακοὺς ἱεροὺς Ναοὺς καὶ προχθὲς στὸν ἱ. Ναὸ «Ἀναλήψεως τοῦ Χριστοῦ» Βόλου, σειρὰ εἶχε (μὲ σεμνότερο τρόπο) ὁ ἱ. Ναὸς  «Εὐαγγελιστρίας Χανίων!
Καὶ πάλι, λοιπόν, μέσα σὲ ἕνα ἐκκλησιαστικὸ περιβάλλον ἕτοιμο νὰ ὑποδεχθεῖ τὸν «ἐρχόμενο Κύριο τῆς δόξης», ἄνδρες καὶ γυναῖκες, μουσικοί, μὲ τὰ μαντολίνα τους, παρακολούθησαν μιὰ νέα συναυλία τοῦ καλλιτέχνη Λουδοβίκου τῶν Ἀνωγείων, ὑπὸ τὶς εὐλογίες τοῦ τοπικοῦ Μητροπολίτη, ἱερέων καὶ πλήθους φιλοθεάμονος κοινοῦ.

Ὅλοι αὐτοὶ προσῆλθε ὄχι γιὰ νὰ προσευχηθοῦν καὶ νὰ εὐλογηθοῦν, ἀλλὰ γιὰ νὰ μετατρέψουν τὸν οἶκο τοῦ Κυρίου εἰς «οἶκον ἐμπορίου» καὶ καλλιτεχνικῆς ἀπόλαυσης ὑπὸ τὸ πρόσχημα φιλανθρωπικῆς ἐκδηλώσεως, ὡσὰν νὰ μὴν ὑπάρχουν δεκάδες εἰδικὲς αἴθουσες γιὰ τέτοιες ἐκδηλώσεις.

Δὲν γνώριζε ὁ τοπικὸς Ἐπίσκοπος  Δαμασκηνός ὅτι ὁ Κύριος (ὅπως ἀκούσαμε μάλιστα σήμερα στὸ Εὐαγγέλιο τοῦ Ὀρθρου) θέλει τὸν Ἱ. Ναό ἀποκλειστικὰ καὶ μόνο οἶκο προσευχῆς, κι ὄχι ἄλλων δραστηριοτήτων καὶ καλλιτεχνικῶν ἐκδηλώσεων, μὲ παρουσία καὶ ἀνθρώπων ἀνεκκλησίαστων;  «Ὁ οἶκός μου», εἶπε ὁ Κύριος, «οἶκος προσευχῆς κληθήσεται· ὑμεῖς δὲ αὐτὸν ἐποιήσατε σπήλαιον λῃστῶν»! Ἢ μήπως νομίζουν οἱ σύγχρονοι ποιμένες ὅτι ἔτσι θὰ προσελκύσουν κόσμο στὴν Ἐκκλησία;

Ἡ ἐκκοσμίκευση καὶ ὁ Οἰκουμενισμὸς προχωρεῖ καλπάζοντας καὶ οἱ ποιμένες παρακολουθοῦν μοιραῖοι τὸν καλπασμό!

 Πηγή: (ἐδῶ)
Ο Λουδοβίκος των Ανωγείων στην Ευαγγελίστρια Χαλέπας

Ι.Μ. Κυδωνίας

Φιλανθρωπική συναυλία πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 4 Απριλίου στον Ιερό Ναό Ευαγγελιστρίας Χανίων με τα συγκίνητικά και μελαγχολικά μοιρολόγια που ερμήνευσε με τον ιδιαίτερο του τρόπο ο γνωστός κρητικός καλλιτέχνης Λουδοβίκος των Ανωγείων κάνοντας μία εισαγωγή στο πένθημο κλίμα της Μ. Εβδομάδος που θα ακολουθήσει.

Τον λαϊκό θρήνο μέσα από τα μοιρολόγια των γυναικών της Κρήτης παρουσίασε ο Λουδοβίκος των Ανωγείων και οι συνεργάτες του με τη συνοδεία μαντολίνου με τίτλο '' που πας με τέτοιαν άνοιξη καλέ μου''.

Το παρόν στη μουσική εκδήλωση έδωσαν ο Σεβασμιώτατος κ. Δαμασκηνός, ο Πρωτοσύγκελλος Αρχιμ. Δαμασκηνός Λιονάκης, ο οικείος εφημέριος π. Βασίλειος Γκάτσης, ο Δήμαρχος Χανίων κ. Αναστάσιος Βάμβουκας, η Αντιδήμαρχος Πολιτισμού κ. Βαρβάρα Περάκη και πλήθος κόσμου που πλημμύρισε με την παρουσία και το χειροκρότημα του, τον Ιερό Ναό.

Μετά το πέρας της φιλανθρωπικής συναυλιας οι διοργανωτές από την πλευρά της Μητροπόλεως ο Σεβασμιώτατος και από την πλευρά του Δήμου Χανίων ο Δήμαρχος Χανίων κ. Αναστάσιος Βάμβουκας ευχαρίστησαν τον Λουδοβίκο των Ανωγείων, τους συνεργάτες του καθώς και όλο τον κόσμο που από το περίσευμα της αγάπης του, έφερε τρόφιμα μακράς διαρκείας για την ενίσχυση του έργου του Μητροπολιτικού Συσσιτίου και του έργου του κοινωνικού παντοπωλείου του Δήμου Χανίων.
 

1 σχόλιο:

  1. Δεν τίθεται θέμα απαγόρευσης των "ναών" και για διάφορες εκδηλώσεις εθνικές, ομιλίες, πατριωτικές, ή και σεμνών δημοτικών τραγουδιών, γιατί όχι και χριστιανικών ενόργανων συναυλιών. Ο χριστιανικός ναός είναι ένα οικοδόμημα που εξυπηρετεί τη συνάθροιση της εκκλησίας και δεν έχει καμιά σχέση με τους ναούς των θρησκειών, ούτε με το Ναό των Ιουδαίων. Άλλωστε και ιεροψάλτες δίνουν κατά καιρούς συναυλίες βυζαντινής μουσικής σε ναούς, εκτός ακολουθιών, και ενίοτε το ρεπερτόριο περιλαμβάνει και παραδοσιακά σεμνά τραγούδια.

    Επί του συγκεκριμένου, άποψή μου είναι ότι όσο αφορά τους χριστιανούς, τα "σεμνά" κοσμικά μοιρολόγια δεν ταιριάζουν με τους ιερούς Ναούς, αλλά ούτε και εκτός αυτών. Δεν είναι χριστιανικά αυτά που ενίοτε ακούμε και βλέπουμε σε κηδείες ή διαβάζουμε ως λαογραφικές καταγραφές: "Στην Ελλάδα ... οι νεκρικές τελετές περιλαμβάνουν φρενιτιώδη ξενυχτίσματα του νεκρού... Κατά την διάρκεια της νύχτας οι γυναίκες που κάθονται γύρω από τον κεκοιμημένο, θρηνούν γοερά, μαλλιοτραβιούνται, γρατζουνίζουν με τα νύχια τους τα μάγουλά τους, χτυπούνε με τις παλάμες τα γόνατά τους και σχίζουν τα ρούχα τους..."

    Αυτά είναι ειδωλολατρικά κατάλοιπα που δεν αρμόζουν σε χριστιανούς. Οι χριστιανοί πιστεύοντας στην Ανάσταση του Κυρίου προσμένουν την ανάσταση των νεκρών, ξέρουν ότι ο δικός τους άνθρωπος δεν πέθανε αλλά κοιμήθηκε και θα αναστηθή, και λυπούνται μεν ως άνθρωποι, ίσως δακρύζουν, αλλά ούτε μαλλιοτραβιούνται, ούτε οδύρονται, ούτε τύπτουν τας χείρας στο στήθος, ούτε μοιρολογούν μεγαλοφώνως "με κραυγές θρήνων και κοπετούς", ούτε απελπίζονται, ούτε φοράνε μαύρα, ούτε αφήνουν γένεια σε ένδειξη πένθους, ο μόνος λόγος να θρηνούμε είναι οι αμαρτίες μας αν δεν μετανοήσουμε.

    Θα μου πείτε ... μα στους Ναούς ακούμε αυτές τις μέρες τους ιεροψάλτες να ψάλλουν κατανυκτικώς: ότι δήθεν η Παναγία "παρειάς συν θριξί καταξαίνουσα κατετρύχετο" το στήθος τύπτουσα ανέκραζε γοερώς" ! Αν τα πιστεύουμε, ότι έτσι έκανε η Παναγία, "περαστικά μας". Γιατί δεν διαβάζουμε την Καινή Διαθήκη για να διαπιστώσουμε την αξιοπρεπή στάση της Παναγίας; Ούτε μαλλιοτραβήγματα, ούτε να ξύνει τα μάγουλά της ούτε να μοιρολογεί, ούτε να φωνάζει "οίμοι", ούτε να ξεσχίζει τα ρούχα της. Σεμνά, ακούει τον Κύριο, να λέει στον Ιωάννη να την προσέχει σα μητέρα. Και δός του εμείς οι "μερακλήδες" να επιμένουμε σε θρήνους, και περιφορές και επιταφίους, και "οίμοι", ενώ ξέρουμε ότι ο Χριστός Αναστήθηκε και η Σταύρωση ήταν απαραίτητη για την Ανάστασή Του και την ανάστασή μας. Γιατί λοιπόν κλαίμε σαν να μην ξέρουμε ότι επακολούθησε η Ανάσταση;

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου