Παρασκευή 19 Σεπτεμβρίου 2014

Οτι ου δει Αιρετικων ευλογιας λαμβανει, αιτινες εισιν αλογια μαλλον ή ευλογια. (Κανων ΛΒ΄της εν Λαοδικεια Συνοδου).



 ==============

Να φιλούμε το χέρι

των οικουμενιστών επισκόπων

και ιερέων ή όχι;




Και οι δυο τους, οι παραπνω καραμπινατοι Αιρετικοι και Οικουμενιστες, λενε και πραττουν Αιρετικα, ασεβουν και βλασφημουν Αγιους, Ιερους Κανονες και την ιδια την Μια Αγια Καθολικη Εκκλησια.
    Η "ευλογια τους" κατα τους Ιερους κανονες ειναι   ΑΛΟΓΙΑ. 
    "Οτι ου δει Αιρετικων ευλογιας λαμβανει,   αιτινες εισιν αλογια μαλλον ή ευλογια". (Κανων ΛΒ΄της εν Λαοδικεια Συνοδου).




του Αποτειχισθεντος Θεολογου Νικολαου Πανταζη



Ευχαριστώ πολύ ανώνυμε αδελφέ μου για την πάρα πολύ καλή σου ερώτηση.
Δεν σε κατηγορώ καθόλου για την ανωνυμία η οποία σε αυτή την περίπτωση είναι απολύτως σεβαστή. 

Ρωτάς τόσο όμορφα, ευγενικά και καλοπροαίρετα (πιστεύω) που θα ήταν ασέβεια να σε κατηγορήσουμε για κάτι.
Δεν θα σου πω "τη γνώμη μου" αλλά τί λέγει η Αγία Γραφή και οι Αγιοι Πατέρες.
Πριν πάμε σ' αυτό όμως, θα πρέπει πρωτίστως να προσδιορίσουμε τί σημαίνει το φίλημα του χεριού ιερέως. 

Δυστυχώς οι περισσότεροι νομίζουν πως αποτελεί απλή (συχνότατα μηχανική) ένδειξη σεβασμού στο πρόσωπο και (αφηρημένη) απόδοση τιμής στην ιεροσύνη.
Στην ουσία όμως συνιστά κοινή ομολογία Δόγματος και Πίστεως αποδοχή μέσω της Κανονικής (υποτίθεται) Ορθοδόξου Ιερωσύνης που κατέχει και δημοσίως "διακυματίζει" διά του εμφανούς εξ' αποστάσεως Ορθοδόξου Ράσου.
 

Το Ράσο είναι και χιτώνας. 
Ο Απόστολος Ιούδας, μας προειδοποιεί εκ Θεού στην Αγία Επιστολή του, όχι μόνο να μη φιλούμε το χέρι τους ή τα μάγουλά τους αλλά, χρησιμοποιεί έναν ΒΑΡΥΤΑΤΟ όρο του μίσους Θεϊκού: "ΜΙΣΟΥΝΤΕΣ και τον από της σαρκός εσπιλωμένον χιτώνα!" (Ιουδα Α' 23). 
Ακόμα και τα ρούχα τους και τα ράσα τους πρέπει να απεχθανόμαστε και να αποφέυγουμε!
Για αυτό και ο Απόστολος Παύλος απαγορεύει τον χαιρετισμό προς τους αιρετικούς. 

Το φίλημα της χείρας είναι μία μορφή χαιρετισμού και ο λέγων "χαίρε" σε αιρετικούς κοινωνεί με τα έργα τους τα πονηρά!" (Β' Ιωάν. α', 11).
Μία άλλη μορφή ασπασμού και αποδόσεως τιμής είναι το φίλημα όχι μόνο της δεξιάς αλλά και του μετώπου, πράξη που κάνουμε όχι μόνο στους ζώντες αγαπητούς αλλά και στους κεκοιμημένους! 

Για αυτό το λόγο και ο Αντίχριστος θα επιδιώξει να σφραγιστούν όλοι, ή στο δεξί χέρι, ή στο μέτωπο!
 


Ο Άγιος Νικόλαος Βελιμίροβιτς, Επίσκοπος Αχρίδος, ομολογεί:
"Όταν φιλάτε το χέρι του παπά σας, φιλάτε ολόκληρη την αλυσίδα των Οσίων και Αγίων Ιερέων και Ιεραρχών, από τους Αποστόλους μέχρι σήμερα. Ασπάζεστε και προσκυνάτε τον Άγιο Ιγνάτιο τον Θεοφόρο, τον Άγιον Νικόλαο, τον Άγιον Βασίλειο, τον Άγιον Σάββα και όλους τους «επίγειους αγγέλους και ουρανίους ανθρώπους», που, όταν ήταν στη γη, κοσμούσαν την Εκκλησία και τώρα στολίζουν τον ουρανό.
"Ο της δεξιάς χείρας του ιερέως ασπασμός, φιλήματι αγίω ισούται, παρατεινόμενος τοις Αγίοις πάσι, τοις Πατράσι, τοις Αποστόλοις, και τί λέω, τω Ιδίω τω Χριστώ! Τούτο τούτο εστί θαρρώ, αληθής Αρχιερέως προσκύνησις κατά την τάξιν Μελχισεδέκ".
Έτσι και το φίλημα της χείρας των Οικουμενιστών, όπως ακριβώς και το φίλημα των ποδιών των αιρετικών επεκτείνεται ως το βλάσφημο δόγμα και τη σατανική τους πλάνη! 

Το αντίστοιχο φίλημα της παντόφλας του Πάπα, αυτό ακριβώς δηλώνει, την υποταγή σο Πρωτείο και το Αλάθητο, για αυτό και ο Πάπας είχει την σατανική αξίωση άπαντες οι της Πατριαρχικής εκπροσωπείας με τον Άγιο Μάρκο τον Ευγενικό, Επίσκοπο Εφέσου, να προσκυνήσουν την παντούφλα του, πράγμα που αρνήθηκαν! 
Ω της τραγικής ειρωνείας πως άπαντες έπειτα έκαναν κάτι χειρότερο, υπέγραψαν την ένωσιν, ΠΛΗΝ του Αγίου Μάρκου!



Όταν λοιπόν φιλούμε το χέρι Λατινοφρόνων Οικουμενιστών, προδίδουμε ασυνείδητα την πίστη, αποδεχόμαστε την Παναίρεση, υποτασσόμαστε στο Πρωτείο και έμμεσα προσκυνούμε τον Πάπα! 
Είναι τόσο μεγάλο και φρικτό το κακό που οι Άγιοι Πατέρες διά στόματος του Αγίου Πατριάρχου Γερμανού Κωνσταντινουπόλεως, ο οποίος αποτελεί την ανωτάτη εξουσία και κεφαλή της Ορθοδοξίας και εκφράζει την ομόφωνη διδασκαλία των Προκατόχων του, λέγει επί τούτου:

"Εξορκίζω όλους τους λαϊκούς, όσοι είστε γνήσια τέκνα της Ορθοδόξου Καθολικής Εκκλησίας, να φεύγετε ολοταχώς από τους ιερείς που υπέπεσαν στην υποταγή στους Λατίνους, και ΜΗΤΕ  ΣΕ ΕΚΚΛΗΣΙΑ να συγκεντρώνεστε μαζί τους, ΜΗΤΕ ΝΑ ΠΑΙΡΝΕΤΕ ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΕΥΛΟΓΙΑ ΑΠΟ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΤΟΥΣ. Είναι καλύτερα να προσεύχεσθε στο Θεό ΣΤΑ ΣΠΙΤΙΑ ΣΑΣ μόνοι, παρά να συγκεντρώνεσθε στην εκκλησία μαζί με τους Λατινόφρονες. Ει’ δ’ άλλως, θα υποστήτε την ίδια κόλασι μ’ αυτούς".
(Αγιος Γερμανός Β΄ Κωνσταντινουπόλεως 1222-1240)

 

Αυτά δεν είναι αστεία ούτε φανατισμοί. 
Δεν επιτρέπεται όχι μόνο το χέρι τους να φιλάμε, ούτε στους Ναούς τους να πάμε, ούτε την αφεντειά τους να προσκυνάμε! 
Η συμπόρευσή μας σημαίνει παράταση και διαιώνιση της αιρέσεως και πρέπει τουλάχιστον με την στάση μας να αρνηθούμε οοιαδήποτε κοινωνία ή συμμετοχή στην ενοχή και τον μολυσμό συνειδήσεως. 
Όταν φιλώ το χέρι Οικουμενιστού ιερέως, ασπάζομαι τον ίδιο τον Οικουμενισμό και... ΜΟΛΥΝΩ με την προαίρεσή μου τα Μυστήρια!

Αυτό δεν ισχύει βέβαια, για αυτούς που δεν γνωρίζουν. 

Υπάρχουν όμως και οι "σκληροκέφαλοι" οι πεισματάρηδες και ισχυρογνώμονες, οι οποίοι, ενώ διαβάζουν τί λένε οι Πατέρες, γυρίζουν τη πλάτη και λέγοντας το περιφρονητικό, υπερήφανο "ακουσόμεθά σου και πάλιν", επιστρέφουν στην ίδια πλάνη.

 

Η γυναίκα θεωρείται νομικώς ακάθαρτη κατά τη διάρκεια της εμμήνου ρύσεώς της (Λευϊτικόν 15, 19-33) και δεν επιτρέπεται να φιλήσει Εικόνες, ούτε το χέρι του Ιερέως. 
Ο Άγιος Νεκτάριος για παράδειγμα, όταν με το χάρισμά του έβλεπε κάτι τέτοιο σε μοναχές που πλησίαζαν να του φιλήσουν το χέρι, το αποτραβούσε απότομα, να δείξη την άρνηση μολυσμού.
Εάν ο μολυσμός αυτός ισχύει για κάτι φυσιολογικό στο ανθρώπινο σώμα, πόσο μάλλον ισχύει και κατισχύει για κάτι βρώμικο και σιχαμερό, αφύσικο και μολυσματικό, βλάσφημο και αποξενωτικό από το Θεό, όπως είναι η ΑΙΡΕΣΗ.
Ακόμη και για μη καταδικασμένους αιρετικούς αριχιερείς, επειδή συνευδοκούν, συμφωνούν και γίνονται, έστω και θεωρητικώς, συναντιλήπτορες, οι Αγία Ζ' Οικουμενική Σύνοδος τους ΑΝΑΘΕΜΑΤΙΖΕΙ!


18 σχόλια:

  1. Ευχαριστώ πολύ για την εκτεταμένη και άκρως διευκρινιστική απάντηση και για τον χρόνο που αφιερώσατε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Οχι βεβαια τι χερι να φιλησουμε,σιγα...Αλλα αυτον το 15 κανονα τον πηραμε και φιαξαμε εναν αλλο στην θεσι του.Αυτος μιλαει για την δυνατοτητα που εχει (ανθελει)καποιος κληρικος σχετικα με τον επισκοπο του αν κλπ.Δεν μιλαει για κληρικο που δεν εχει τετοιο επισκοπο αλλα ο δικος του ευρισκεται εμμεσα σε κοινωνια με τον πρωτο.Αυτος ειναι αλλος κανονας που βγηκε απο μια συνοδο 2 περιπου χρονια πριν στο διαδυκτιο.Οδυσσεα καποιος Νικος δεν θα μου ξεφυγει...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Να χαίρεστε το αλάθητό σας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Μίλησε καθαρά και όχι με ασάφειες και αναμασίματα. Μίλησε ανοιχτά και όχι εν κρυπτώ, εν ανωνυμία. Ποιός άλλος Κανόνας και σε ποιό σύνδεσμο του διαδυκτίου; Για ποιόν Νίκο ακριβώς μιλάς και από τι δεν θα σου ξεφύγει; Απειλείς κιόλας; Ένα πράγμα που σιχαίνομαι και καταπολεμώ με μίσος είναι οι απειλές οποιας μορφής, ειδικά οι ανώνυμες! Εκει δεν απαιτώ μόνο ονοματεπώνυμο αλλά και διεύθυνση! Για νομικούς μάλιστα λόγους διατηρώ τα στοιχεία (IP address) ακόμη και ανωνύμων...
    Και σας προειδοποιώ ΤΙΠΟΤΑ μα ΤΙΠΟΤΑ δεν είναι "ανώνυμο" στο διαδύκτιο, με μια απλή επίσημη εξώδικη αίτηση (ηλεκτρινκού Affidavit) στην Wordpress και στην Google ότι τελούνται παραβιάσεις και απειλές, ΟΛΑ μαθαίνονται!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κάνεις λάθος Νίκο Πανταζή! Ο ανώνυμος 19 Σεπτεμβρίου 2014 - 9:15 μ.μ. δεν βλέπω να σε απείλησε να κάνει κάτι παράνομο. Το "δεν θα μου ξεφύγει" μπορεί να εννοεί να σε επικρίνει για θέσεις σου. Μπορεί να εννοεί ότι θα δείξει την γύμνια των επιχειρημάτων σου. Αυτό δεν είναι ούτε παράνομη απειλή ούτε κάτι το κακό. ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΤΟΥ!

      Χωρίς να θέλω να είμαι δικηγόρος του που ούτε τον ξέρω τον άνθρωπο. Όμως δεν βλέπω κάποια παράνομη απειλή ούτε καμμιά παραβίαση. Αυτό που λέει ο άνθρωπος είναι ότι δεν δέχεται τους κανόνες κάποιου Νίκου και κάποια στιγμή θα φανερώσει ότι οι κανόνες του Νίκου είναι του Νίκου και όχι των ι. Κανόνων. Ακόμα και κάνει λάθος στον συλλογισμό του, είναι δικαιώμα του και αυτό, να αποδείξει κατά τη γνώμη του την αβασιμότητα των κανόνων του Νίκου. Θα κριθεί από τους αναγνώστες όπως όλοι κρίνονται.

      Διαγραφή
  5. Ιδού το Ανέκδοτο της Νέας Εκκλησιαστικής Πρωτοχρονιάς!
    Είπε ο ένας ΑΝΩΝΥΜΟΣ για τον άλλο ΑΝΩΝΥΜΟ: "ούτε που τον ξέρω τον άνθρωπο". Εεε ρε κάτι ξηραμενα, ανήξερα και πολύξερα παλικαράκια με κοντοπαντέλονο και τσιχλόφουσκες που βγάζει η κατακαϋμένη Ελλαδα...!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πού βλέπεις το παράξενο;;
      Πρέπει ο ένας ανώνυμος να ξέρει τον άλλο ανώνυμο;;;;!!!!!!!!
      Για την φρασεολογία σου ας μην μιλήσω καλύτερα!!!

      Διαγραφή
    2. Πού τα είδες τα κοντοπαντελόνια και τις τσιχλόφουσκες;;;;; ;
      Εγώ δεν μπορώ να δω από σχόλια τι φορούν οι σχολιαστές και αν μασούν τσίχλες. Εσύ πώς μπορείς;;;;;
      Θα χάσουμε τα λογικά μας με αυτά που διαβάζουμε!!!!

      Διαγραφή
  6. Δεν αναφέρθηκα σε "παράξενο", παράξενε ξένε, αλλά σε αστείο, όθεν και το ανέκδοτο.... Και το αστείο είναι ότι: εννοείται "δεν τον γνωρίζεις" αφου είναι ανώνυμος, όπως και συ. Η φράση σου δηλαδή: "ουτε καν που τον γνωρίζω" θα ίσχυε εάν ήσασταν και οι δύο επώνυμοι, διότι είναι φυσικό ενδεχόμενο ένας επώνυμος να γνωριζει άλλον επώνυμο, αναγνωρίζοντας το ονοματεπώνυμο. Αλλά μεταξύ ανωνύμων η απολογία σου είναι κουφή.
    Όσο για τα "κοντοπαντέλονα" και τις "τσιχλόφουσκες", λες να έχω κάνα διορατικό χάρισμα και να βλέπω πίσω από τις οθόνες;
    Ή μήπως ειν αυτά απλή "μεταφορά" και Ανθρωπομορφικές εκφράσεις; Αλλα αφού όπως λες και φοβάσαι "μη χάσεις τα λογικά σου μ' αυτά που διαβάζεις" καλύτερα τότε ΜΗ ΜΕ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ και μην εκφράζεις τη γνώμη σου επι των γραφομένων, για να παραμείνεις λογικός και μάλιστα λογικός ανώνυμος. Γεια χαρά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γειά σου Πανταζή.
      Μίλα πιο ευγενικά στους ανώνυμους για να γίνεις καλύτερος σαν άνθρωπος.

      Διαγραφή
  7. Γεια σου ανωνυμε.
    Μιλα επωνυμα σε επωνύμους σαν κι εμένα να γίνεις καλύτερος χριστιανός.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ωραία συμπεριφορά, χριστιανική. Οι ανώνυμοι να δίνουν συμβουλές, να απειλούν, να ειρωνεύονται έναν επώνυμο και από πάνω να κάνουν τους έξυπνους. Αυτό είναι σιχαμερό και απεχθές, κι όχι η σκληρή γλώσσα του Πανταζή. Μου θυμίζει τα καρναβάλια που ντύνονται αλλοπρόσαλλα και μέσα στην μεταμόρφωσή τους και την ανωνυμία τους κάνουν όλα τα αίσχη, ενώ κατά τα άλλα το παίζουν ευυπόληπτοι και καθωσπρέπει. Αίσχος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Άλλο ο σχολιαστής, άλλο ο αρθρογράφος. Το σχόλιο, ανώνυμο ή επώνυμο μπορεί να είναι τεκμηριωμένο, μπορεί να είναι και ανεύθυνο, οπωσδήποτε δε δεν είναι ισόκυρο με το επώνυμο άρθρο, το οποίο καλυπτόμενο από "εγκυρότητα" (υποτίθεται ότι ο υπεύθυος του κάθε ιστολογίου ελέγχει τι άρθρα αναρτά) επηρρεάζει ψυχές, προς σωτηρία ή απώλεια. Και πρέπει να είναι υπεύθυνο, ελεγμένο, τεκμηριωμένο. Ουαί κι αλλίμονο αν το κείμενο του άρθρου ξεφύγει από την ορθή διδασκαλία. Ο σχολιαστής εκφράζει τον εαυτό του, ο αρθρογράφος οφείλει να εκφράζει την εκκλησιαστική διδασκαλία, κάτι που δεν διαπιστώνω στο ανωτέρω άρθρο, που βρίθει κατά την γνώμη μου, αυθαιρέτων ερμηνειών κι ανακριβειών.

    Παραδείγματα:

    Αυθαίρετα ερμηνεύει το κείμενο της Καινής Διαθήκης σχετικά με το ράσο και τον χιτώνα, τον ασπασμό και το χειροφίλημα, το σφράγισμα στο χέρι ή μέτωπο.

    Δεν είμαστε πλέον στην Παλαιά αλλά στην Καινή Διαθήκη και η έμμηνος ρύσις των γυναικών, δεν είναι ούτε αμαρτία ούτε μίασμα. Άλλα, σχετικά ή μη, είναι αμαρτίες..

    Δεν υφίσταται δογματικό ή μη δογματικό χειροφίλημα στην Καινή Διαθήκη, δεν υφίσταται καν χειροφίλημα στην Κ.Διαθήκη! Υφίσταται ο αδελφικός ασπασμός στο μάγουλο, εναγκαλισμός, που αναφέρουν οι Απόστολοι στις επιστολές τους. Στην μεταβυζαντινή εποχή, φυσικά όποιος θέλει φιλάει το χέρι, όποιος θέλει ΔΕΝ το φιλάει, και ΔΕΝ αμαρτάνει, αν θέλει φιλάει και την παντόφλα, και το ιμάτιο, υποκλίνεται, κάνει τεμενάδες κ.λπ.

    Δεν υφίσταται ιερότητα ράσου, δεν το δίδαξε ο Χριστός, δεν υπήρχε στους πρώτους αιώνες, όπως δεν υπήρχαν τα χειροφιλήματα. Ένα ένδυμα είναι, που μπορεί κάποτε να καταργηθεί.

    Ύπάρχει αυθαίρετη, ερμηνεία της Καινής Διαθήκης για το "τι επιθυμεί ο αντίχριστος ως προς το σφράγισμα". Δεν είναι έτσι! Θα προηγηθεί το σφράγισμα του Χριστού, κι όσοι το έχουν, δεν τους αφορά το σφράγισμα του θηρίου της αποκαλύψεως (που δεν ταυτίζεται υποχρεωτικά με κάποιον αντίχριστο εκ των πολλών που ήδη γεγόνασιν ή θα έρθουν !) και φυσικά, ούτε το χειροφίλημα ή το φίλημα στο μάγουλο ή μέτωπο έχουν κάποια σχέση με τα σφραγίσματα. ΣΤΩΜΕΝ ΚΑΛΩΣ.

    Ανώνυμος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Εδώ θα μνησθώ Αυγουστίνος Καντιώτης: ΤΟ ΧΕΙΡΟΦΙΛΗΜΑ ΤΟΥ ΠΑΠΑ
    http://www.pentapostagma.gr/2013/07/augoustinos-kantiwths-to-xeirofilhma-tou-papa.html#.VCE5WJR_v4E

    " ΤΟ ΧΕΙΡΟΦΙΛΗΜΑ ΤΟΥ ΠΑΠΑ
    Το χειροφίλημα του πάπα;
    Μάλιστα· αυτό είναι χειρότερο απ’ όλα. Πρωτοφανές γεγονός για την Ελληνική πατρίδα.
    Πού τα λές αυτά Αυγουστίνε; Στα βουνά, στα λαγκάδια, στα μνήματα; Λάθος. Πού μιλάω; Στα παιδιά της Ορθοδοξίας μιλάω;

    - Ούχ ού! μας μάζεψε ο παπάς, για να μας μιλήσει για το χειροφίλημα του πάπα! Ψύλλος στ’ άχυρα! Καθυστερημένος ιεροκήρυκας. Πίσω αιώνες βρίσκεται.
    Δεν είναι τίποτε το χειροφίλημα του πάπα;
    Ποιος είσαι συ πού το λες; Αυτό μας έφαγε. «Δεν είναι τίποτε το ένα, δεν είναι τίποτε το άλλο». Στο τέλος τι μένει;
    Ξέρετε με τι μοιάζει αυτό; Σαν να παίρνω το μαχαίρι και να σου κόβω το αυτί, και να λες· δεν είναι τίποτε. Να σου κόβω και τη μύτη, και να λες· δεν είναι τίποτε. Να σου αφαιρώ με τσιμπίδια τα κρέατα και τα νεύρα, και να λες· δεν είναι τίποτε. Να σου βγάζω τα μαλλιά και το δέρμα και ό,τι άλλο αποτελεί τον άνθρωπο, και να λες· δεν είναι τίποτε. Στο τέλος τι θα μείνη από το κορμάκι σας; Μόνο ο σκελετός· απαίσιο πράγμα και αηδές.

    Έτσι λοιπόν; Δεν είναι τίποτε το ένα, δεν είναι τίποτε το άλλο. Θα μείνη επί τέλους ένας σκελετός και ένα ανεμώλιον (= ανεμώδες, κούφο, μάταιο) πράγμα η Ορθοδοξία.
    Ποιος είσαι συ ο ψευτοθεολόγος και ο ψευτοπαπάς και ο ψευτοεπίσκοπος του 20ου αιώνος, πού μου λές ότι δεν είναι τίποτε το χειροφίλημα του πάπα; Έλα εδώ μπροστά, για να συζητήσουμε καθαρά και ξάστερα.
    Αν δεν είναι τίποτε, αγαπητέ μου, να πάρης τη γομολάστιχα που έχει ο διάβολος και ν’ ανοίξης την Ιστορία και να σβήσης τα «κατορθώματα» του πάπα – αν μπορέσης να τα σβήσης. Αλλ’ εάν το δικό σου χέρι μπορεί να τα σβήση, το δικό μου χέρι τρέμει και δεν τα σβήνει. Να πας κατόπιν στην εκκλησία και να ξεκρεμάσης τις εικόνες· του αγίου Αθανασίου, του ιερού Δαμασκηνού, του ιερού Φωτίου, του Γενναδίου, του Γρηγορίου του Παλαμά, του Κοσμά του Αιτωλού, όλων αυτών των αγίων μορφών, και να τις κάψης – αν μπορέσης να τις κάψης· γιατί όλοι αυτοί αγωνίσθηκαν εναντίον του παπισμού. Κι αφού τα σβήσης όλα αυτά, να σβήσης και τις εορτές όλων αυτών των αγίων. Και μετά να μου πής ότι δεν είναι τίποτε το χειροφίλημα του πάπα.

    Θέλεις εξηγήσεις; Πολύ καλά. Εγώ θα σου εξηγηθώ απόψε, με λίγα λόγια και σταράτα.

    ΓΙΑΤΙ ΔΙΑΦΩΝΟΥΜΕ ΜΕ ΤΟΝ ΠΑΠΑ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. ΓΙΑΤΙ ΔΙΑΦΩΝΟΥΜΕ ΜΕ ΤΟΝ ΠΑΠΑ;
    Άμα βρεθήτε με φράγκο, που επαινεί την «εκκλησία» του -δικαίωμά του-, εσείς να του πήτε μια κουβέντα·
    Κοντός ψαλμός αλληλούϊα. Εσείς οι φράγκοι κατηγοράτε την Ορθόδοξο Εκκλησία και λέτε, ότι η δική σας «εκκλησία» είναι η πρώτη και ότι εμείς είμεθα στην πλάνη. Ένα ερώτημα θέλω να σας κάνω, «άγιοι» φράγκοι·
    Σας δίνουμε τα άγια βιβλία μας, το Ωρολόγιο, τα Μηναία, όλα τα βιβλία της Εκκλησίας μας, να τα διαβάσετε ένα μήνα και ένα χρόνο. Κι αφού τα διαβάσετε, αν μπορήτε, να μας βρήτε και να μας αποδείξετε, ότι εμείς προσθέσαμε ή αφαιρέσαμε έστω και ένα γιώτα. Η Πίστις μας η άμωμος δεν δέχεται ούτε προσθήκη ούτε αφαίρεσι. Είναι όπως η Ακρόπολι.

    Λένε, ότι ο Παρθενώνας είναι τέλειο έργο και δεν επιτρέπεται επάνω του ούτε να προσθέσης ούτε ν’ αφαιρέσης τίποτε. Όπως λοιπόν στον Παρθενώνα δεν επιτρέπεται χέρι βέβηλο να προσθέση ή ν’ αφαιρέση κάτι, έτσι και η Ορθοδοξία μας είναι ο Παρθενών του πνεύματος, είναι μνημείο τέλειο και αθάνατο, και δεν μπορεί κανείς να προσθέση ή ν’ αφαιρέση τίποτε.
    Λοιπόν μπορείτε, εσείς οι φράγκοι, να μας αποδείξετε, ότι εμείς οι ορθόδοξοι προσθέσαμε ή αφαιρέσαμε έστω και ένα γιώτα από την πίστι πού μας παρέδωσαν οι απόστολοι και οι πατέρες της Εκκλησίας;

    Ενώ οι φράγκοι δεν μπορούν να μας αποδείξουν ότι εμείς στο μεγάλο θησαυρό της Ορθοδοξίας προσθέσαμε ή αφαιρέσαμε κάτι, εμείς όμως μπορούμε να τους αποδείξουμε, ότι αυτοί και πρόσθεσαν και αφαίρεσαν πολλά. Πώς;
    Οι αγώνες Μάρκου του Ευγενικού
    Ανέκαθεν οι πάπαι είναι πονηροί, είναι αλεπούδες και εκμεταλλεύονται την ανάγκη του δυστυχισμένου τούτου έθνους. Όταν το Βυζάντιο εκλονίζετο από την λαίλαπα του μωαμεθανισμού και είχε ανάγκη βοηθείας, ο πάπας είπε στον αυτοκράτορα Ιωάννη τον Παλαιολόγο·
    - Θέλεις βοήθεια;
    - Θέλω.
    - Να φέρης στη Ρώμη τον πατριάρχη και καμμιά 25αριά θεολόγους, παπάδες, διακόνους, μοναχούς. Να κάνετε συμφωνητικό, και έτσι θα σου δώσουμε βοήθεια.
    Ο δυστυχής Ιωάννης ο Παλαιολόγος γέμισε ένα καράβι με θεολόγους, μοναχούς, επισκόπους και τον πατριάρχη τον Ιωσήφ, και ύστερα από 4 μήνες έφθασαν στη Δύσι, στη Φερράρα και στη Φλωρεντία. Κ’ εκεί τι έγινε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Επί τη υποσχέσει του πάπα, ότι θα βοηθήση το Βυζάντιο μαχόμενον κατά των εχθρών της πίστεως, ο Ιωάννης ο Παλαιολόγος είπε· Συμφωνώ και δέχομαι την ένωσι. Έκανε μια «τούμπα» και φίλησε την παντόφλα του πάπα. Μετά, ήρθαν άλλοι μητροπολίται, μοναχοί και θεολόγοι, και αυτοί υπέκυψαν. Όλοι υπέκυψαν και ο ένας κατόπιν του άλλου υπέγραψαν την ένωσι.
    Ένας δεν υπέγραψε. Ο αθάνατος ήρωας, που κράτησε ολόκληρη την Ορθοδοξία στους ώμους του, ο Μάρκος ο Ευγενικός, του οποίου η μνήμη είναι αιώνια.

    - Δεν υπογράφω, λέει. Δεν προδίδω τα όσια και τα ιερά της Ορθοδοξίας. Ορθόδοξος γεννήθηκα, ορθόδοξος και θα πεθάνω. Την παντόφλα του πάπα δεν την φιλάω. Δεν προσκυνώ το είδωλο του πάπα.
    Δεν υπέγραψε την ένωσι. Και έμεινε μόνος, Άτλας της Ορθοδοξίας.


    Όταν έμαθαν στην Ανατολή ότι υπέγραψαν συμφωνητικό για την ένωσι, αναστατώθηκε ολόκληρος η Πόλις. Από τότε δεν πέρασαν αρκετά χρόνια, και….

    Αρχιζει ο αγωνας
    Εδώ τώρα πρέπει να σταματήσω, να πάω στο κελλί μου και να κλάψω, σαν αμαρτωλός άνθρωπος πού είμαι. Γιατί ξέρω πολύ καλά, ότι εσείς δεν είστε αγωνισταί. Εγώ το κήρυγμα δεν το κάνω για να σας ευχαριστήσω, αλλά γιατί θέλω να γίνεται αγωνισταί της Ορθοδοξίας. Αν δεν γίνετε αγωνισταί, είστε άχρηστοι.
    Λοιπόν, τι είστε; Αγωνισταί, ή μόνο ακροαταί και θαυμασταί;
    Από εδώ αρχίζει ο αγώνας. Δεν ομιλώ από πολιτικά ελατήρια, κάθε άλλο· μάρτυς μου είναι ο Θεός, πού με ακούει.

    Άγγελοι και αρχάγγελοι, απόστολοι και πατέρες, όσιοι και μάρτυρες, μεγάλοι και κορυφαίοι πού με ακούτε, απευθύνω διαμαρτυρίαν έντονον από της θέσεως ταύτης, ότι η ενέργεια αύτη του άρχοντος του κράτους είναι εναντία της ορθοδόξου πίστεώς μας και συντελείται προδοσία της Ορθοδοξίας μας!
    Οφείλουμε να διαμαρτυρηθούμε όλοι

    Δεν είμαι προφήτης, σας το είπα και άλλοτε, ουδέ υιός προφήτου, ώστε να προφητεύσω τα μέλλοντα συμβαίνειν εδώ είς την μικρά αυτή γωνία της Ελλάδος. Ένα μόνο από τα σημεία αυτά των καιρών οφείλω να εκφράσω. Τον φόβο μου. Φοβούμαι για το μέλλον της πατρίδος μου, από απόψεως Ορθοδοξίας. Εάν κάτι μας έμεινε σαν διαμάντι πολύτιμο, για το οποίο πρέπει να καυχώμεθα είς τα έθνη, είναι η Ορθοδοξία μας. Και η Ορθοδοξία μας κινδυνεύει. Δεν είναι σχήμα λόγου. Τα σημεία που αναφέραμε είναι φανερά πλέον. Γίνεται κάποια υπονόμευσις του ορθοδόξου πληρώματος. Και περισσότερο απ’ όλα φοβάμαι την πέμπτη φάλαγγα, που έχει σχηματισθή στο έθνος μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Η πέμπτη φάλαγγα
    Όπως στα χρόνια του χιτλερισμού, του φασισμού, μέσα στο έθνος μας υπήρχαν Έλληνες-πράκτορες του εχθρού, έτσι και τώρα μέσα στους κόλπους του έθνους μας δημιουργήθηκε η πέμπτη φάλαγγα.
    Ποια είναι η πέμπτη φάλαγγα; Είναι οι φίλοι του πάπα. Είναι κάτι ψευτοθεολόγοι, είναι κάτι άνθρωποι – ο Θεός να φυλάξη από δαύτους. Έρχεται η πέμπτη φάλαγγα στο έθνος μας, για να διαλύση την Ορθοδοξία μας. Ποια είναι αυτή η πέμπτη φάλαγγα; Είναι τα παιδιά που πάνε στη Βιέννη, στη Ρώμη, στο Παρίσι, στο Λονδίνο και σπουδάζουν σε ξένα πανεπιστήμια. Δεν αδειάζουν μόνο τα πορτοφόλια των γονέων τους, ούτε μόνο καταστρέφονται και διαφθείρονται, αλλά κινδυνεύουν ψυχικά. Και εδώ στην Ελλάδα κινδυνεύουν, διότι η φτώχεια τους είναι μεγάλη. Το βλέπουν αυτό οι φραγκοπαπάδες και τα παίρνουν σε σπίτια καθολικά, τα παίρνουν στα οικοτροφεία τους.

    Φτωχά παιδιά και δυστυχισμένα είναι. Τους δείχνουν αγάπη και τους δίδουν χρήματα, τα ντύνουν και τα περιποιούνται, για να τους πάρουν το διαμάντι, να τους πάρουν την Ορθοδοξία. Έχω πληροφορία, ότι πολλά παιδιά, φοιτηταί που σπουδάζουν στη Ρώμη, στο Μιλάνο, στη Βενετία, στη Βιέννη, φεύγουν από την ορθόδοξον γραμμή. Και θα’ ρθουν εδώ και θα συνεργασθούν με τους ουνίτες και θα βάλουν δυναμίτη στα σπίτια τους. Θα βάλουν δυναμίτη, για να διαλύσουν την Ορθοδοξία μας. Η πέμπτη αυτή φάλαγγα είναι η πιο θλιβερά. Οι νέοι που την αποτελούν είναι οι νέοι Βησσαρίωνες. Ένα από τα παιδιά της πέμπτης φάλαγγας είναι ο σημερινός πατριάρχης Βαρθολομαίος. Φοιτητής τότε, σταλμένος απο τον Πατριάρχη Αθηναγόρα πήγε για ανώτερες σπουδές στην Ιταλία και φωτογραφίζονταν με φραγκοπαπάδες.
    Θα νικηση η Ορθοδοξια

    Αλλά έχουμε μια ελπίδα. Δεν ξέρω ποιο θα είναι το τέλος μου. Αν είμαι ορθόδοξος, θα πεθάνω στα μπουντρούμια, εξώριστος για την πίστι των πατέρων μου. Δεν ξέρω ποιο θα είναι το τέλος μου με την γλώσσα που μεταχειρίζομαι ενώπιον βασιλέων και δεν αποκλείεται το κήρυγμα αυτό να είναι το τελευταίο. Ένα όμως γνωρίζω πολύ καλά· ότι μέσα στα χώματα της πατρίδος μου υπάρχουν φοιτηταί της θεολογίας, νέοι πού σπουδάζουν. Αυτά τα παιδιά τα ορκίζω είς το όνομα του Χριστού και της υπεραγίας Θεοτόκου· είς μνήμην του Βασιλείου, του Χρυσοστόμου, του Μάρκου του Ευγενικού και όλων των πατέρων της Εκκλησίας μας· ν’ αγωνισθούν και θα νικήσουν. Να σταθούν μπροστά στην πέμπτη φάλαγγα, να υψώσουν τα μέτωπα και τα λάβαρα της Ορθοδοξίας και θα νικήσουν. Δεν θα νικήσουν οι φράγκοι, ούτε οι προτεστάντες. Θα νικήση η ορθόδοξος παράταξις και θα μείνη η Ελλάς μας χώρα ορθόδοξος, «βασίλειον ιεράτευμα, έθνος άγιον» (Α΄ Πέτρ. 2, 9). Ο δε Κύριος Ιησούς Χριστός ας ευλογή πάντας υμάς, εις τον αγώνα αυτόν της πίστεώς μας. Αμήν.

    Ομιλία που έγινε την Κυριακή των Αγίων Πατέρων 28-6-64

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου