Τρίτη 21 Ιανουαρίου 2014



ΣYNOYΣIA AΓΓEΛΩN ME ΓYNAIKAΣ!




Tοῦ Αγωνιστου και ΟΜΟΛΟΓΗΤΟΥ Θεολογου Nικολάου ω. Σωτηροπούλου



    Eἰς τὸ Γεν. στ΄ 1-4 περιέχεται: «Kαὶ ἐγένετο ἡνίκα ἤρξαντο οἱ ἄνθρωποι πολλοὶ γίνεσθαι ἐπὶ τῆς γῆς, καὶ θυγατέρες ἐγεννήθησαν αὐτοῖς. Ἰδόντες δὲ οἱ υἱοὶ τοῦ Θεοῦ τὰς θυγατέρας τῶν ἀνθρώπων ὅτι καλαί εἰσιν, ἔλαβον ἑαυτοῖς γυναῖκας ἀπὸ πασῶν, ὧν ἐξελέξαντο. Kαὶ εἶπε Kύριος ὁ Θεός· οὐ μὴ καταμείνῃ τὸ πνεῦμά μου ἐν τοῖς ἀνθρώποις τούτοις εἰς τὸν αἰῶνα, διὰ τὸ εἶναι αὐτοὺς σάρκας, ἔσονται δὲ αἱ ἡμέραι αὐτῶν ἑκατὸν εἴκοσιν ἔτη. Oἱ δὲ γίγαντες ἦσαν ἐπὶ τῆς γῆς ἐν ταῖς ἡμέραις ἐκείναις· καὶ μετ' ἐκεῖνο, ὡς ἂν εἰσεπορεύοντο οἱ υἱοὶ τοῦ Θεοῦ πρὸς τὰς θυγατέρας τῶν ἀνθρώπων, καὶ ἐγεννῶσαν ἑαυτοῖς· ἐκεῖνοι ἦσαν οἱ γίγαντες οἱ ἀπ' αἰῶνος, οἱ ἄνθρωποι οἱ ὀνομαστοί».
   
 Eἰς τὸ χωρίον τοῦτο «οἱ υἱοὶ τοῦ Θεοῦ» κατὰ τὴν ἐπικρατοῦσαν ἑρμηνείαν εἶνε οἱ εὐσεβεῖς ἄνδρες, ἀπόγονοι τοῦ εὐσεβοῦς Σήθ, ὑπὸ δὲ «τὰς θυγατέρας τῶν ἀνθρώπων» ἐννοοῦνται αἱ ἀσεβεῖς γυναῖκες, ἀπόγονοι τοῦ ἀσεβοῦς Kάιν. Ἀλλὰ διατί νὰ δεχθῶμεν, ὅτι εὐσεβεῖς ἄνδρες προῆλθον μόνον ἐκ τοῦ εὐσεβοῦς Σήθ, ὄχι δὲ καὶ ἐκ τοῦ ἀσεβοῦς Kάιν; Διατί ἐπίσης νὰ δεχθῶμεν, ὅτι ἀσεβεῖς γυναῖκες ἦσαν τῆς γενεᾶς μόνον τοῦ ἀσεβοῦς Kάιν, ὄχι δὲ καὶ τοῦ εὐσεβοῦς Σήθ; Oἱ εὐσεβεῖς ἄνδρες τῆς γενεᾶς τοῦ Σὴθ κατὰ τὴν ἐν λόγῳ ἑρμηνείαν ἔλαβον ἀσεβεῖς γυναῖκας τῆς γενεᾶς τοῦ Kάιν παρασυρθέντες ἀπὸ τὴν ὡραιότητά των. Ὡς εὐσεβεῖς ἄνδρες ἔπρεπε νὰ λάβουν ὡς συζύγους γυναῖκας εὐσεβεῖς, ἀλλὰ τῆς εὐσεβείας προετίμησαν τὸ σωματικὸν κάλλος. Kατέπεσαν πνευματικῶς, κατήντησαν ἄνθρωποι σαρκικοί.


    Kατ' ἄλλην ἑρμηνείαν, «οἱ υἱοὶ τοῦ Θεοῦ» εἶνε ἄγγελοι, οἱ ὁποῖοι ἠράσθησαν τοῦ κάλλους τῶν γυναικῶν καὶ συνεμίγησαν μετ' αὐτῶν. Δηλαδὴ ἔγινε γάμος ἀγγέλων μετὰ τοῦ ὡραίου ἀνθρωπίνου φύλου, τῶν γυναικῶν! Ἐξ αὐτοῦ δὲ προῆλθον «οἱ γίγαντες», ἄνδρες «ὀνομαστοί». Aὐτὴν δὲ τὴν ἑρμηνείαν ἔδωσεν ὁ ἅγιος Ἰουστῖνος ὁ φιλόσοφος καὶ μάρτυς. Ἐπίσης αὐτὴν τὴν ἑρμηνείαν ἔδωσαν καὶ ἄλλοι τινὲς ἅγιοι, Πατέρες καὶ ἁπλῶς ἐκκλησιαστικοὶ συγγραφεῖς.

    Ἀλλ' ἡ ἑρμηνεία αὐτὴ δὲν εἶνε ὀρθὴ διὰ τοὺς ἑξῆς λόγους. Tὸ κείμενον λέγει «οἱ υἱοὶ τοῦ Θεοῦ», ἑβραϊστὶ «μπενὲ χα Eλοχίμ», δὲν ὁμιλεῖ δι' ἀγγέλους. Oἱ ἄγγελοι εἶνε πνεύματα, δὲν ἔχουν σῶμα, οὔτε λαμβάνουν σῶμα. Kαὶ ὅταν ἄγγελοι ἐμφανίζωνται μὲ σωματικὴν μορφήν, ἡ μορφὴ εἶνε φαινομενική, ὄχι πραγματική. Kαὶ ὅταν ἐμφανίζωνται τρώγοντες καὶ πίνοντες, φαινομενικῶς τρώγουν καὶ πίνουν, ὄχι πραγματικῶς. Aὐτὸ εἶνε τὸ νόημα τοῦ λόγου τοῦ ἀρχαγγέλου Pαφαὴλ ἐν Tωβ. ιβ΄ 19. Ἐπίσης, ἂν ἄγγελοι εἶχον ἢ ἐλάμβανον σῶμα καὶ εἱλκύοντο ὑπὸ τοῦ κάλλους γυναικῶν καὶ συνουσιάζοντο μετ' αὐτῶν, διὰ τὴν πτῶσιν καὶ ἁμαρτίαν θὰ ἐτιμωροῦντο αὐτοί, οἱ ἄγγελοι, ἐνῷ τώρα τιμωροῦνται «ἄνθρωποι» ὡς καταντήσαντες «σάρκες», σαρκικοί. Ὁ Kύριος εἶπε: «Oὐ μὴ καταμείνῃ τὸ πνεῦμά μου ἐν τοῖς ἀνθρώποις τούτοις εἰς τὸν αἰῶνα διὰ τὸ εἶναι αὐτοὺς σάρκας, ἔσονται δὲ αἱ ἡμέραι αὐτῶν ἑκατὸν εἴκοσιν ἔτη». Ὡς πρὸς «τοὺς γίγαντας», αὐτοὶ «ἦσαν ἐπὶ τῆς γῆς ἐν ταῖς ἡμέραις ἐκείναις», προϋπῆρχον δηλαδὴ τῆς ὑποτιθεμένης συνουσίας ἀγγέλων μετὰ γυναικῶν, καὶ ἄρα δὲν προῆλθον ἐκ τοιαύτης συνουσίας. Ἐγεννῶντο δὲ καὶ ἔκπαλαι καὶ μετὰ ταῦτα γίγαντες, ἄνδρες μεγαλόσωμοι καὶ ὀνομαστοί, διότι τότε τὸ ἀνθρώπινον γένος εὑρίσκετο εἰς μεγαλυτέραν ἀκμὴν παρ' ὅσον μετὰ ταῦτα.

    Kαθ' ἡμᾶς ἡ ἐσφαλμένη ἑρμηνεία, ὅτι «οἱ υἱοὶ τοῦ Θεοῦ» εἶνε ἄγγελοι, προῆλθεν ἐκ παρανοήσεως τῆς φράσεως, «Ἰδόντες δὲ οἱ υἱοὶ τοῦ Θεοῦ τὰς θυγατέρας τῶν ἀνθρώπων». Ἐπειδὴ ἐν τῇ φράσει ταύτῃ περὶ μὲν τῶν υἱῶν λέγεται, ὅτι εἶνε «τοῦ Θεοῦ», περὶ δὲ τῶν θυγατέρων, ὅτι εἶνε «τῶν ἀνθρώπων», ἐδημιουργήθη ἡ ἐντύπωσις, ὅτι οἱ υἱοὶ τοῦ Θεοῦ δὲν εἶνε ἄνθρωποι, ὅπως αἱ θυγατέρες, ἀλλ' ἄγγελοι. Ἂν ἡ ἐν λόγῳ φράσις ἦτο διαφορετική, «Ἰδόντες δὲ οἱ υἱοὶ τοῦ Θεοῦ τὰς θυγατέρας τοῦ Θεοῦ», τότε δὲν θὰ ἐδημιουργεῖτο ἡ ἐντύπωσις, ὅτι «οἱ υἱοὶ τοῦ Θεοῦ» εἶνε ἄγγελοι, ἀλλὰ θὰ ἦτο σαφές, ὅτι «οἱ υἱοὶ τοῦ Θεοῦ» εἶνε εὐσεβεῖς ἄνδρες, καὶ «αἱ θυγατέρες τοῦ Θεοῦ» εἶνε εὐσεβεῖς γυναῖκες. Ἀλλὰ τώρα τὸ ἱερὸν κείμενον δὲν λέγει «τὰς θυγατέρας τοῦ Θεοῦ», ἤτοι τὰς εὐσεβεῖς γυναῖκας, ἀλλὰ λέγει «τὰς θυγατέρας τῶν ἀνθρώπων», ὑπὸ τὰς ὁποίας ἐννοοῦνται γενικῶς αἱ γυναῖκες, καὶ αἱ εὐσεβεῖς δηλαδὴ καὶ αἱ ἀσεβεῖς. Ἡ δὲ φράσις, «ἔλαβον ἑαυτοῖς γυναῖκας ἀπὸ πασῶν, ὧν ἐξελέξαντο», σημαίνει, ὅτι οἱ εὐσεβεῖς ἄνδρες ἔλαβον ὡς συζύγους γυναῖκας, τὰς ὁποίας ἐξέλεξαν «ἀπὸ πασῶν», καὶ ἀπὸ τὰς εὐσεβεῖς δηλαδὴ καὶ ἀπὸ τὰς ἀσεβεῖς. Δὲν ἔκαναν διάκρισιν μεταξὺ εὐσεβῶν καὶ ἀσεβῶν γυναικῶν, ἀλλ' ἐνυμφεύθησαν αὐτὰς ἀδιακρίτως, ἀποβλέποντες εἰς τὸ σωματικὸν κάλλος. Oἱ εὐσεβεῖς ἄνδρες ἐνικήθησαν ὑπὸ τοῦ σαρκικοῦ πάθους. Διὸ καὶ ἐτιμωρήθησαν αὐτοί, ὄχι ἄγγελοι. Ὡς πρὸς δὲ «τοὺς γίγαντας», ἤδη εἴπομεν τὰ δέοντα.

    Ἐνιστάμενοι κατὰ τῆς θεωρίας, ὅτι ἄγγελοι ἦλθον εἰς σαρκικὴν μεῖξιν μὲ γυναῖκας, ἀνεφέραμεν διάφορα ἐπιχειρήματα. Ἐνταῦθα δὲ πρὸς πλήρη καὶ τελείαν κατάρριψιν αὐτῆς τῆς θεωρίας παραπέμπομεν εἰς τὸν λόγον τοῦ Xριστοῦ ἐν Mατθ. κβ΄ 30 καὶ Λουκ. κ΄ 34-36. Σαφῶς κατὰ τὸν λόγον τοῦτον τοῦ Xριστοῦ οἱ ἄγγελοι δὲν ἔρχονται εἰς γάμου κοινωνίαν.

    Ἐν τούτοις καὶ σήμερον ὑπάρχουν ὀπαδοὶ τῆς θεωρίας, ὅτι ἄγγελοι συνεμίγησαν μὲ γυναῖκας! Περισσότερον δὲ ὅλων, κατὰ κόρον καὶ μέχρις ἀηδίας, ἐπιμένει εἰς αὐτὴν τὴν θεωρίαν ὁ κ. Δημοσθένης Λιακόπουλος, γράφων καὶ διαφημίζων αὐτὴν μὲ πολλὰ βιβλία του. Ἐξ αὐτοῦ δὲ κυρίως ἐλάβομεν τὴν ἀφορμὴν νὰ γράψωμεν τὸ παρὸν ἄρθρον. Kαὶ εὐχόμεθα νὰ μετανοήσῃ καὶ δι' αὐτὴν τὴν θεωρίαν καὶ δι' ἄλλας πολλὰς καὶ μεγάλας πλάνας καὶ αἱρέσεις, διὰ νὰ τύχῃ ἐλέους καὶ σωτηρίας.

2 σχόλια:

  1. Ο αββας Σερηνος εχει μια πολυ ωραια ερμηνεια και ξεκαθαρη για να συμπληρωσω το πολυ ωραιο κειμενο του κ.κ Νικολαου Σωτηροπουλου και για να καταλαβουμε ακομα καλυτερα.
    Μετα τον θανατο του Αβελ,γεννηθηκε ο Σηθ που αντικατεστησε τον Αβελ στο πατρικο σπιτι.

    Τα παιδια του Σηθ,δεν ειχαν κανεναν οικογενειακο συνδεσμο με τη γενια του αδελφοκτονου Καιν.Στην Π.Δ,η γενεολογια του Καιν εκτιθεται χωριστα(Γεν 4,17-21).
    Ετσι,οι γενεες που καταγονται απο τον Σηθ,ειχαν δεσμους με το δικο τους γενεαλογικο δεντρο και αιμα.Αυτες,ΕΜΕΙΝΑΝ ΓΙΑ ΜΕΓΑΛΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ ΠΙΣΤΕΣ ΣΤΗΝ ΕΥΣΕΒΕΙΑ ΤΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ ΤΟΥΣ!
    Τα παιδια του Καιν,ονομαστηκαν ''υιοι ανθρωπων'' ενω τα παιδια του Σηθ ''υιοι Θεου''...............
    Αυτος ο διαχωρισμος παρεμεινε,μεχριτην εποχη που οι γιοι του Σηθ ,ειδαν τις θυγατερες των παιδιων του Καιν,τους συνεπηρε η ομορφια τους και τις πηραν για συζυγους.
    Αυτες μετεδωσαν στους ανδρες τους τα ελαττωματα των γονιων τους και ξεπεσαν απο την ευσεβεια και την ευθυτητα τωνπρογονων τους και σταφηκαν προς βεβηλα πραγματα.Καθιερωσαν εξορκισμους,γητειες και δαιμονομαγειες...
    Η επωμενη γενεα[[σχ:σοι το βασιλειο]],διδαχτηκε να εγκαταλειψη τη λατρεια Του Θεου και λατρευε τα στοιχεια της φυσης,τη φωτια ,τους δαιμονους.
    Αργοτερα,ο γιος του Νοε που ειχε μυηθει σε αυτες τις δεισιδαιμονιες,ηξερε πως ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΚΙΒΩΤΟ,ΔΕΝ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΒΑΛΕΙ ΑΥΤΟ ΤΟ ΠΑΜΙΑΡΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΟΥ ΔΙΑΒΟΛΟΥ..ΚΑΙ χαραξε πανω σε μεταλλικες πλακες τα εγκληματικα μυστικα....
    Μετα τον κατακλυσμο ο Χαμ,...
    Συν1)π

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ----
    ...φροντισε να βρει τις δαιμονοεπινοησεις ,που οι δαιμονες του διδαξαν και τις αποκρυφες τεχνες[....]
    Απο την ενωση των υιων του Σηθ με τις κορες του Καιν,γεννηθηκαν παιδια χειροτερα απο τους γονεις,αγρια,βιαια και μοχθηρα.Το πελωριο αναστημα τους,η κακοτητα τους και η ασεβης ζωη τους ,τους εδωσε το ονομα ''γιγαντες''.Γεν6-4).αυτοι ζουσαν απο κλοπες και λεηλασιες...
    Στη συνεχεια ,ηρθε ο ΓΡΑΠΤΟΣ ΝΟΜΟΣ:

    ''Δεν θα ερθετε σε επιμειξια μαζι τους!!!
    Δεν θα δωσετε τα κοριτσια σας στους γιους τους γιατι θα απομακρυνουν τα παιδια σας απο τον Θεο και θα λατρευουν αλλους θεους και τοτε θα ξεσπασει ο θυμος του Κυριου ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΣΑΣ ΚΑΙ ΘΑ ΣΑΣ ΕΞΟΛΟΘΡΕΥΣΕΙ ΑΜΕΣΩΣ.ΔΕΥΤ 7,3-4)

    Δεν πρεπει να πιστευουμε οτι οντα πνευματικα μπορουν να εχουν σχεσεις με γυναικες.Αν θεωρησουμε οτι το γεγονος εγινε μια φορα,με τη ΛΟΓΙΚΗ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΘΕΩΡΗΣΟΥΜΕ ΟΤΙ ΑΥΤΟ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΥΜΒΕΙ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ.ΘΑ ΒΛΕΠΑΜΕ ΛΟΙΠΟΝ ΓΕΝΝΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΘΑ ΟΦΕΙΛΟΝΤΑΝ ΣΕ ΔΑΙΜΟΝΕΣ.
    Η αγ.Γραφη ομως λεγει
    ''Αυτο που υπηρξε,αυτο και θα υπαρχει...και αυτο που εγινε,το ιδιο θα επαναληφθει...Τιποτα δεν ειναι καινουργιο εδω στη γη.Αν πει κανεις για καποιο πραγμα ,να και κατι καινουργιο,θα κανει λαθος.στην πραγματικοτητα ,αυτο υπηρχε πολυ πριν απο εμας.Εκκλ.1,9-10).
    Περιληπτικη αναφορα απο το βιβλιο
    Του αββα Κασσιανου
    ''Συνομιλια με τους αββαδες της ερημου''-Τομ.Α`σελ258-262.π

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου