Κυριακή 15 Σεπτεμβρίου 2013




Γάμος 

ή ασεβής γελοιοποίησις; 



του αρχιμ. Δανιηλ Αερακη

 
 
 
  Η γελοιοποίησις του Μυστηρίου ξεκινά από την εκκλησιαστική ευθύνη, είτε αυτή λέγεται επίσκοπος, είτε λέγεται πρεσβύτερος. Μέσα στο όλο πνεύμα της ρομποτοποιήσεως θρησκευτικών τελετών και πελατειακής σχέσεως με τους χριστιανούς, εντάχθηκε και η διεκπεραίωσις κατά επαγγελματικό και πέρα για πέρα ασεβή κοσμικό τρόπο του «μυστηρίου» (εν προκειμένω του Γάμου).
 
 
 
Παντελώς ακατήχητοι και απροετοίμαστοι πνευματικά ανεβαίνουν τα σκαλοπάτια του ορθόδοξου Ναού οι «μελλόνυμφοι». Το μόνο, που απασχολεί και αυτούς και την όλη ομήγυρη είναι το χειροκρότημα στην υποδοχή της «νύμφης» και τα φώτα της βιντεοσκοπήσεως και φωτογραφήσεως.

 
 
 
·         Και βέβαια, η Εκκλησία επιφυλάσσει ωραιότερο χειροκρότημα στα πιστά παιδιά της, που εν αγνότητι προσέρχονται να προσευχηθούν και να ζητήσουν την προσευχή όλης της Εκκλησίας για την ένωσή τους εν Χριστώ Ιησού.
 
 
 
·         Στέφανα λέγεται η όλη τελετή. Το χειροκρότημα ουρανού και γης, αγγέλων και ανθρώπων, είναι το στεφάνωμα δύο αγωνιστών του Χριστού, που πάλαιψαν με τις ορμές των σαρκικών επιθυμιών και παθών και έφτασαν στο γάμο αμόλυντοι.
 
 
 
 
·         Ειδικά γι’ αυτούς τους πιστούς, που νυμφεύονται αγνοί και παρθένοι, είναι η προσταγή: «Δεῡτε τας χεῖρας κροτήσωμεν». Να χειροκροτήσουμε! Γι’ αυτούς είναι το στεφάνωμα στο κεφάλι. «Στέφεται ὁ δοῡλος τοῡ Θεοῡ… Στέφεται ἡ δούλη τοῡ Θεοῡ…»
 
 
 
Φυσικά η Εκκλησία δεν στεφανώνει την πορνεία ή την μοιχεία των προγαμιαίων σχέσεων. Συγχωρεί και το δούλο και τη δούλη της πορνείας, που μετά δακρύων μετανοούν. Αλλά ποτέ δεν στεφανώνει προγαμιαίες σχέσεις δύο ανθρώπων, που αμετανόητοι και ανεξομολόγητοι έρχονται στο Ναό για μια κοσμική θρησκευτική «πασαρέλα»!
Η Εκκλησία ζητάει πιστοποιητικό αγαμίας. Ποτέ όμως δεν επισφραγίζει την πιστοποιουμένη πολυγαμία, που συμβαίνει με τις πολλές σεξουαλικές εμπειρίες προ του γάμου.
 
 
 
 
·         Ο λειτουργός της Εκκλησίας, ιδίως ο εφημέριος, ως υπεύθυνος για τη μετάδοση των μυστηρίων, της εκκλησιαστικής εγκυρότητας και ευλογίας, οφείλει με ποιμαντικό ενδιαφέρον και με ώριμη σύνεση, αλλά και με φόβο Θεού, να προλαβαίνει, όσο βέβαια γίνεται, τα τρία επαίσχυντα Γ(άμα), για να μην συμβούν τα τρία τραγικά Δ(έλτα).
 
 
 
 
·  Το πρώτο Γ: Γαμικές σχέσεις προ του Γάμου! Οι προσερχόμενοι στο Ναό είναι παιδιά του, παιδιά της Εκκλησίας, παιδιά μιας ενορίας, μιας επισκοπής (μητροπόλεως).
Πότε αλήθεια, τα παιδιά δέχτηκαν πειστικό κατηχητικό λόγο για την αγνότητα και εγκράτεια μέχρι το Γάμο; Κάποτε για την πλειονοψηφία των πιστών ήταν αυτονόητη η εγκράτεια. Τώρα; Ελαχιστότατη μειονοψηφία ζη τον αγώνα της προ του Γάμου παρθενίας.
 
 
 
 
·  Το δεύτερο Γ: Γύμνια. Είναι σούπερ προκλητική η γύμνια της νύμφης και φυσικά και των περισσοτέρων καλεσμένων γυναικών. Από πότε η Εκκλησία παρέχει την ευλογία της σε πρόσωπο, που μοναδική της μέριμνα για το «γάμο» της είναι το πώς θα φανερώσει όλο σχεδόν το σώμα της γυμνό; Τι ευλογεί η Εκκλησία; Την ασέβεια της γυμνότητας μπροστά στις άγιες εικόνες ή τις εκατοντάδες… μοιχείες, που γίνονται την ώρα του «γάμου» με ηρωίδα τη λεγόμενη νύμφη;
 
 
 
Αν δεν είναι υπερβολικός ο Χριστός, που λέει, ότι κάθε βλέμμα σαρκικής επιθυμίας ισοδυναμεί με μοιχεία (Ματθ. ε, 28), τότε πόσα μοιχικά βλέμματα προκαλεί το γυμνό σώμα μιας «νύμφης»;
Αν όλα όσα λέει ο Χριστός είναι «των άκρων», τότε γιατί Του ζητάς την ευλογία; Να ευλογήσει ο Χριστός την καταπάτηση του Ευαγγελίου Του, και μάλιστα μέσα στο Ναό Του, και μάλιστα με την επικύρωση της Εκκλησίας Του;
 
 
 
·  Η Εκκλησία δεν εκβιάζεται με απειλές του τύπου, «Θα κάνουμε πολιτικό γάμο»!
 
 
 
·  Η Εκκλησία δεν επικροτεί ασέβειες, προκειμένου να μη… κακοκαρδίσει μερικούς!
 
 
 
·  Η Εκκλησία δέχεται τους πάντες με αγάπη, όχι όμως «όπως νάναι»! αλλ’ «εν πάση ευσεβεία και σεμνότητι»!
 
 
 
 
·  Την Εκκλησία δεν την κατευθύνουν ούτε οι οίκοι μόδας, ούτε τα καταστήματα νυφικών, ούτε το κοσμικό πνεύμα, ούτε η ανοχή (εν προκειμένω δε ενοχή!) ιερέων και επισκόπων, που χάριν δήθεν ευγενείας… δεν μιλάνε καθόλου για την σατανική απρέπεια της γύμνιας!
Την Εκκλησία την κατευθύνει το Ευαγγέλιο του Ιησού Χριστού, που θέλει να ντύνονται οι γυναίκες «ἐν καταστολῇ κοσμίῳ» (Α΄ Τιμ. β΄ 9).
 
 
 
·  Το τρίτο Γ: Γελοιότητα. Το μυστήριο του Γάμου είναι για χαρά και ευφροσύνη, όχι για γέλια και αφροσύνη. Είναι δε περισσότερο από σίγουρο, ότι ο Διάβολος γελά, γιατί κατάφερε να γελοιοποιήσει το μυστήριο του Γάμου.
 
 
 
·  Γελοιοποίησις η όλη κοσμική ατμόσφαιρα.
 
 
 
·  Γελοιοποίησις η τέλεσις μυστηρίου σε ένα … «γραφικό» εκκλησάκι (έξω βέβαια), μέσα στο κτήμα, που διαθέτει το κοσμικό κέντρο (φαγάδικο – γλεντζέδικο!).
 
 
 
·  Γελοιοποίησις το να στέκεται… παρανυφάκι το παιδί των «νυμφευομένων», καρπός του … προηγούμενου γάμου τους, του «πολιτικού» ή της προγαμιαίας συμβιώσεώς τους!
 
 
 
·  Γελοιοποίησις το να φωνάζουν όλοι στο παιδάκι: «Και στα δικά σου»! εννοώντας αυτό που σε λίγο θα του κάνουν. Το ξεντύνουν και το βαφτίζουν, μέσα σε γέλια και καγχασμούς!
 
 
 
·  Μα επί τέλους, πότε η Εκκλησία θα περιφρουρήσει τη σοβαρότητά της, την ιερότητα των τελουμένων αγιαστικών πράξεών της;

 


·  Μια Εκκλησία, που δεν εμπνέει την εγκράτεια προς αποφυγή προγαμιαίων σχέσεων, που τελεί κατά μαγικό τρόπο αγιαστικές πράξεις και δεν καλεί τον λαό κυριολεκτικά σε μετάνοια και συνειδητή μετοχή των τελουμένων, μια Εκκλησία που ανέχεται κυριολεκτικά ξεγυμνωμένες «νύμφες», που συμπράττει στη γελοιοποίηση των θείων της μυστηρίων, μια τέτοια Εκκλησία όχι απλώς προδίδει την αποστολή της, αλλά και γίνεται συνένοχος για τρία τραγικά Δ(έλτα).

Γι’ αυτά όμως στο επόμενο. 

8 σχόλια:

  1. ΠΟΛΥ ΕΥΣΤΟΧΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ ΠΑΡΩΣ ΔΑΝΙΗΛ ΜΑΚΑΡΙ ΝΑ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΟΥΝ ΟΛΟΙ ΟΙ ΙΕΡΕΙΣ ΚΑΙ ΟΙ ΜΕΛΩΝΗΜΦΟΙ ΚΑΙ ΝΑ ΣΗΝΕΤΙΣΤΟΥΝ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. http://e-theologia.blogspot.gr/2013/09/blog-post_15.html
    Το blog Η ΒΟΘΡΟΛΟΓΙΑ ΜΕΣΟΠΕΛΑΓΑ προβάλλει τη βράβευση από φιλοκαζαντζακικό σύλλογο της...θεολόγου (Ο Θεός να την κάνει) Μαρίας Χατζηαποστόλου για μια συγγραφική της "μελέτη" που πραγματεύεται το θέμα "το πρόσωπο του Χριστού στο έργο του Καζαντζάκη".
    Είναι γνωστός ο φιλοκαζαντζακισμός της θαυμάστριας του "αλήστου" μνήμης καθηγητή Ματσούκα και συνεργάτιδας του άλλου "φωστήρα" Σταμούλη του ΑΠΘ. Ενδεικτικές του φιλοκαζαντζακισμού της είναι και οι ευχαριστίες της προς τους φίλους και θαυμαστές του χυδαίου αντίχριστου Κρητικού:" H Μαρία Χατζηαποστόλου δήλωσε:Ευχαριστώ από καρδιάς
    τη «Διεθνή Εταιρεία Φίλων Νίκου Καζαντζάκη»
    για την ύψιστη τιμή προς το πρόσωπό μου
    με τη βράβευση της μεταπτυχιακής διατριβής μου
    «Το πρόσωπο του Χριστού στο Νίκο Καζαντζάκη»
    με το «Α' Διεθνές Βραβείο Νίκος Καζαντζάκης».
    Και μόνο που τούτο το κορυφαίο βραβείο
    φέρει τ' όνομα του μεγάλου Κρητικού στοχαστή
    με συγκινεί βαθύτατα και με γεμίζει μ' ευθύνη...
    Αφιερώνω αυτό το βραβείο στους δασκάλους μου
    της Θεολογικής Σχολής του Α.Π.Θ.
    και ιδιαίτερα στο δάσκαλό μου κ. Χρυσόστομο Σταμούλη
    με την υπόσχεση να «φτάνω πάντα όπου δεν μπορώ».
    ΞΕΦΤΙΛΑ, ΑΗΔΙΑ, ΜΠΟΧΑ!
    Κι αυτή η κυρία είναι καθηγήτρια Μέσης Εκπαίδευσης και διασκοτίζει τα ελληνόπουλα τρέφοντάς τα με τα καζαντζακικά κόπρια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ΝΤΡΟΠΗ ΚΑΙ ΑΙΣΧΟΣ στη θολολογίνα της συμφοράς! Έπρεπε να αποκαλούν τον πατέρα της και τη μάνα της "μπάσταρδους" όπως ο σατανόπληκτος Καζαντζάκης αποκάλεσε το Χριστό και θα βλέπαμε πώς θα αντιδρούσε η λεγάμενη! Θεολόγος να σου πετύχει! Τέτοια διαστροφή της αλήθειας! Ο Χριστός ξανασταυρώνεται απ αυτούς τους δήθεν μοντέρνους θεολόγους!

      Διαγραφή
    2. Μολονότι το δεύτερο και τρίτο σχόλια φαίνονται εκ πρώτης όψεως άσχετα με το θέμα της παρούσας ανάρτησης εν τούτοις έχουν έναν κοινό παρονομαστή: την κυριαρχία της αδιαντροπιάς και της Ύβρεως απέναντι στο Θείο. Τόσο στην περίπτωση της γύμνιας και του εμπαιγμού του Θείου στα μυστήρια του Γάμου και της Βαπτίσεως όσο και στην πρωτοφανή λασπολογία και χυδαιολογία σε βάρος του Χριστού στην περίπτωση του δυστυχούς Καζαντζάκη που δε δίστασε, ο αντίχριστος, εν ψυχρώ να προβάλλει ανομολόγητα πάθη στον Αναμάρτητο! Η συγκεκριμένη "θεολόγος" θα έπρεπε να ντρέπεται μόνο και μόνο που καταπιάστηκε με τα κοπρογραφήματα του απαισίας μνήμης συγγραφέα! Δυστυχώς αυτοί είναι οι νέας κοπής "θεολόγοι"!

      Διαγραφή
    3. Όπως το είπες! ΞΕΦΤΙΛΑ, ΑΗΔΙΑ, ΜΠΟΧΑ!

      Διαγραφή
  3. ΣΥΜΦΩΝΩΝ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΕΥΣΤΟΧΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ ΠΑΤΡΟΣ ΔΑΝΙΗΛ ΑΕΡΑΚΗ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Δε θα ασχοληθώ με τα σχόλια!Δείχνουν ποιοι εγκέφαλοι επισκέπτονται
    την ιστοσελίδα,πώς κατανοούν τις αναρτήσεις και μη έχοντας κάτι ου-
    σιαστικό να εκφράσουν εμμέσσουν!!Θα ασχοληθώ με το κατά πάντα και δια πάντα πετυχημένο και μεστό λόγο του π.Δανιήλ,που βάζει τον δά-κτυλον επί τον τύπον των ήλων!!Περιμένω κι εγώ, αλλά και οι πιστοί και όχι θερμοκέφαλοι να δούμε τους κληρικούς να εφαρμόζουν κάποια από τα γραφόμενα!!Όσον αφορά την μεν γύμνια,εδώ πατέρας της νύφης και δη"αυστηρός"τέλεσε τον γάμον της,ενώ αυτή ήταν ημίγυμνη!!Παρί-
    στατο δε και φίλος του αρχιμανδρίτης-άλλος"αυστηρότατος'αυτός...!!!
    Σε ότι αφορά τις προγαμιαίες σχέσεις μη λησμονείτε τις θέσεις του
    πρώην Ζακύνθου,νυν Δωδώνης..!!Ούτε τις καταδίκασε η εκκλησία ούτε
    τόλμησε να τον ΤΙΜΩΡΗΣΕΙ!!Άρα είναι αποδεκτές από την εκκλησία.
    Όσο για την γελοιότητα ΦΤΑΙΝΕ οι εκάστοτε κληρικοί,που την ΑΝΕΧΟ-
    ΝΤΑΙ!!Κάποτε ενυμφεύετο ένας συνάδελφός μου στη Νέα Φιλοθέη,στην
    Ευαγγελίστρια.Τόσος κόσμος ήταν προσκεκλημένος,ώστε ο ναός ήταν
    ΑΣΦΥΚΤΙΚΑ γεμάτος!!Του μυστηρίου προΐστατο ο τότε Ανδρούσης και νυν
    Αλβανίας ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ!Πριν αρχίσει ο γάμος βγήκε στην Ωραία Πύλη και
    είπε δυο λόγια για τη σημασία του μυστηρίου και παρεκάλεσε με τον
    τρόπο του για την προσοχή,προσευχή και ΑΠΟΛΥΤΗ ησυχία!!Έ δεν κουνή-
    θηκε φύλλο ακόμη και στο"Ησαΐα χόρευε"!!Άρα ιδού ΠΟΙΟΣ φταίει για
    τη γελοιοποίηση!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μια χαρά είναι τα σχόλια ανώνυμε που μιλάς για "εγκεφάλους" κι άλλα τέτοια κουραφέξαλα! Ακούς εκεί "εμέσσουν" επειδή δεν τους αρέσει η ψευτοευγένεια!

      Διαγραφή

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου