ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΙΔΗΣΙ
ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΙΔΗΣΙ
=================
Oι γενναίοι, "αγιοι και μάρτυρες", κατά τον ιερόν Χρυσόστομον, "IΩΑΝΝΙΤΑΙ" ΤΗΣ ΛΑΡΙΣΑΣ, (ών ούκ ήν άξιος ο κόσμος και οι χριστιανοί του 2012), προσέφυγαν στο Ευρωπαϊκό δικαστήριο ανθρωπίνων δικαιωμάτων, που στη Λάρισα καταπατούνται δυναστικά.
Νερώνειος διωγμός και ανελέητες διώξεις εναντίον των Χριστιανών στη Λάρισα.
Στυγνή Σταλινική ΔΙΚΤΑΤΟΡΙΑ κατά των Αγωνιζομένων Χριστιανών, που σταθμίζεται ακόμα και η ...αναπνοή τους!!!
(Οτιδηποτε νεωτερο θα ανακοινωθη)
Ο αείμνηστος μητροπολίτης Λαρίσης κυρός Θεολόγος ουδέποτε επιδίωξε να επισκοποποιηθεί.Αντιτάχθηκε σθεναρά σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο με αποτέλεσμα να ψυχρανθούν, ευτυχώς για σύντομο χρονικό διάστημα, οι σχέσεις του με τον αοίδιμο γέροντά του και σέμνωμα της Ελλαδικής Εκκλησίας μακαριστό μητροπολίτη Τρίκκης και Σταγών Διονύσιο που τον πίεζε σφοδρά να γίνει μητροπολίτης αποβλέπων στην ποιοτική ανύψωση του επισκοπικού δυναμικού της Εκκλησίας της Ελλάδος την οποία εγγυάτο η προσωπικότητα του τότε αρχιμανδρίτη Θεολόγου.Του απέστειλε μάλιστα και εξασέλιδη επιστολή,ο Θεολόγος του Διονυσίου,με την οποία απέκρουε το ενδεχόμενο της υπ αυτού καταλήψεως επισκοπικού θρόνου.Κατόπιν σφοδροτάτων πιέσεων και για λόγους υπακοής ο Θεολόγος Πασχαλίδης δέχτηκε να τοποθετηθεί στο τριπρόσωπο και τελικά μετά την άρνηση του πλειοψηφήσαντος υποψηφίου π.Αναργύρου Σταματόπουλου να αναλάβει τη διαποίμανση της μητροπόλεως Λαρίσης εξελέγη ο δεύτερος σε προτίμηση π.Θεολόγος.Ο μακαριστός ποίμανε τη μητρόπολή του με αίσθημα ποιμαντικής ευθύνης.Πέτυχε να κερδίσει την αγάπη του ποιμνίου του με την υψοποιό του ταπείνωση,την ανιδιοτέλειά του,την ασκητικότητά του,την παροιμιώδη φιλανθρωπία και αφιλοχρηματία του,την πραότητά του,την πολεμική που κατά ποιμαντικό χρέος εξήσκησε κατά της τοπικής μασσωνικής στοάς και η οποία ουκ ολίγον συνέβαλλε στη μετά ταύτα έκπτωσή του απ΄το μητροπολιτικό θρόνο της Λάρισας.Αυτός ακριβώς ο ακατάλυτος πνευματικός σύνδεσμος ποιμνίου και ποιμένος ώθησε σύσσωμο το πλήρωμα της τοπικής Εκκλησίας της πρωτεύουσας της Θεσσαλίας μετά την εκδημία του πρώτου μοιχεπιβάτη της μητροπόλεως να ζητήσει την επάνοδο του κανονικού του μητροπολίτη αίτημα κατά πάντα ηθικό,λογικό,φυσικό και δίκαιο.Δυστυχώς η τότε διοίκηση της Ελλαδικής Εκκλησίας κώφευσε προκλητικά στο αίτημα του ποιμνίου και με την εκλογή κατά πάντα ακατάλληλου προσώπου περιέπλεξε δεινώς το όλο θέμα.Ακολούθησαν επανειλημμένες αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας που δικαίωσαν τους φίλους της κανονικότητας και της νομιμότητας αλλά η επίσημη Εκκλησία μουλάρωσε κατά την έκφραση του τότε πρωθυπουργού Κων/νου Μητσοτάκη με συνέπεια να εκτραχηλισθεί η κατάσταση ειδικά μετά την ατυχέστατη εκλογή του Ιγνατίου Λάππα που δυστυχώς δημιούργησε εκρηκτική ατμόσφαιρα της οποίας οι συνέπειες διαιωνίζονται μέχρι σήμερα.Ο μητροπολίτης Ιγνάτιος μεγάλως έσφαλλε δεχόμενος να καταλάβει μηδέποτε κενωθέντα κανονικώς επισκοπικό θρόνο.Προκάλεσε το αίσθημα του πιστού λαού της Λαρισας και εξ αιτίας της επιλογής και επιμονής του να γίνει μητροπολίτης Λαρίσης συνετέλεσε όσο κανείς άλλος στην κακοποίηση από τα ΜΑΤ του πιστού λαού.Ενθρονίστηκε στανικώ τω τρόπω και ΕΡΗΜΗΝ της βουλήσεως του ποιμνίου του.Ο υποφαινόμενος παρέστην αυτόπτης μάρτυς της αστυνομικής θηριωδίας έναντι των πιστών της μητροπόλεως Λαρίσης.Και ο εωρακώς μεμαρτύρηκεν!Δυστυχώς εξ όσων βλέπουν το φως της δημοσιότητας χωρίς το παράπαν να διαψευσθούν αρμοδίως και καθηκόντως ο διωγμός του πιστού λαού και ιδιαίτερα των πολυτέκνων συνεχίζεται προς δόξαν του...αρχεκάκου όφεως και των ποικιλώνυμων εχθρών της Εκκλησίας.Φρονώ ότι αιτία του κακού είναι η παντελώς άκριτη και επιπόλαιη και φυσικά όλως αντικανονική απόφαση του μητροπολίτη Ιγνατίου να δεχθεί την παράνομη και αντικανονική εκλογή του.Τι τον εβάσκανε και το έπραξε αυτό ενώ εξ όσων γνωρίζω σεβάσμιος κεκοιμημένος μητροπολίτης τον προβλημάτισε σχετικώς προκειμένου να μην πραγματοποιήσει την απόφασή του;Άισθάνεται άραγε άνετα γνωρίζοντας ότι ικανός αριθμός πιστών αντιδρά και στρέφεται εναντίον του;Ό γράφων απευθύνει έκκληση στο μητροπολίτη Ιγνάτιο να αναθεωρήσει την έως τώρα στάση του έναντι των αντιφρονούντων,να σταματήσει τις εναντίον τους διώξεις,να ΕΚΖΗΤΗΣΕΙ ΤΗ ΣΥΓΓΝΩΜΗ του πολύπαθου λαρισαικού λαού και να είναι βέβαιος ότι οι Λαρισαίοι θα τον αγκααλιάσουν ολόψυχα και θα τον αποδεχθούν ανεπιφύλακτα σαν ποιμένα τους.Ειδάλλως πώς να τον αποδεχθούν όταν η πικρία πληροί τις καρδιές τους επειδή ο δεσπότης τους τους κυνηγά στα δικαστήρια;Έλάτε σεβασμιώτατε Ιγνάτιε στη θέση τους!Ας δεηθούμε του Κυρίου του Αμπελώνος όπως ειρηνεύσει επιτέλους η τοσο δοκιμασμένη Εκκλησία της Λάρισας
ΑπάντησηΔιαγραφήΛυκούργος Νάνης
O Aγιος μητροπολιτης μου ελεγε και εμενα αυτα που περιγραφει ο αγαπητος μας ιατρος κ. Νανης.
ΑπάντησηΔιαγραφή"Ημουνα ενα παπαδακι περνουσα ησυχα και καλα, τι ταθελα εγω ολα αυτα;' Μου ελεγε.
Και με πηραν με το ζορι και με ανεβασαν στον θρονο".
Ειναι γνωστο οτι και ο Ιακωβος ΣΧοιζας ηθελε τον Θεολογο για αντικαταστατη του και τον εκανε μαλιστα και δωρο νομιζω ενα εγκολπιο.
Ψήφω κλήρου και ΛΑΟΥ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο "ΛΑΟΥ", το απαγορεύουν:
ΔιαγραφήΟ δ΄ κανόνας της Α΄ Οικουμενικής
Οι ις΄, ιθ΄, κγ΄ κανόνες της Συνόδου της Αντιόχειας
Οι ε΄, ιβ΄, ιγ΄ κανόνες της Συνόδου της Λαοδίκειας
Ο ιγ΄ κανόνας της Συνόδου της Καρθαγένης
Ο γ΄ κανόνας της Ζ΄ Οικουμενικής Συνόδου.
ΙΚ
Και ιδού τα αποτελέσματα... άραγε οι Κανόνες επιτρέπουν την κατά το παρελθόν, εξαγορά των θρόνων με "μπαξίσι", την επιβολή επισκόπων και αρχιεπισκόπων από τον αυτοκράτορα, ή τα ανάκτορα, το μεταθετό, την τοποθέτηση επισκόπου όταν ζη ο Κανονικός Επίσκοπος, χωρίς παραπτώματα και απολογίες; Η συμμετοχή του λαού, μήπως προβλέπεται στο "άξιος" η "ανάξιος"; Το δε "μιας γυναικός" άνδρα; ΑΝΔΡΑ! και δεν απαγορεύεται, μάλλον προϋποτίθεται να είναι έγγαμος, διότι παραπλησίον αναφέρεται και να είναι καλός πατέρας που έχει δείξει τις ποιμαντικές και διοικητικές ικανότητες στην ανατροφή των τέκνων του. Εμείς παίρνουμε ένα νεαρό, "άκαπνο" και τον επιβάλλουμε... Δεσπότη!
ΔιαγραφήΌχι, όλα αυτά δεν τα επιτρέπουν οι Κανόνες.
ΔιαγραφήΕάν γίνονται, που όντως γίνονται, αποτελούν παρεκκλίσεις από τους Κανόνες.
Η συμμετοχή του λαϊκού στοιχείου στην εκλογή των Επισκόπων περιορίζεται στην εκ των υστέρων δια βοής αποδοχή ή μη της εκλογής με την κραυγή «άξιος» ή «ανάξιος».
Η παύλεια προτροπή, για έγγαμο Επίσκοπο ανετράπη από την Εκκλησία με τον ιβ΄ και μη΄ κανόνα της Πενθέκτης.
ΙΚ
Το ζήτημα του κατά πόσο η συμμετοχή των λαικών στην εκλογή των ποιμένων αποτελεί φυσικό δικαίωμα,ipso jure,των πρώτων ή απλώς παραχωρείται απ τους δεύτερους στους πρώτους αποτέλεσε σημείο διαφωνιών και παλαιότερα.Ο αείμνηστος π.Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος παραθέτων σχετικό χωρίο του ιερού Χρυσοστόμου αναφερόμενο στην εκλογή του αποστόλου Ματθία εις διαδοχήν του εκπεσόντος Ιούδα υποστηρίζει,ορθώς κατά τη γνώμη μου,ότι οι απόστολοι επιτρέπουν στο πλήθος να συμμετάσχει στην εκλογή επί τω σκοπώ ότι κατ αυτόν τον τρόπο οι εκλεγόμενοι θα ήταν σεβαστοί στο ποίμνιο και οι απόστολοι θα απαλλάσσονταν παρεξηγήσεων.Επομένως λόγοι πρακτικοί επέβαλλαν κατά τον π.Επιφάνιο τη συμμετοχή των λαικών και όχι το εκ φυσικού δικαίου απορρέον δικαίωμά τους.Διαφορετικά στερείται νοήματος η λέξη ΕΠΙΤΡΕΠΟΥΣΙ που χρησιμοποίησε ο ιερός Χρυσόστομος.Από κει και πέρα υπάρχει και η αρχαία εκκλησιαστική πράξη των πρώτων αιώνων στα πλαίσια της οποίας η εκλογή των επισκόπων και λοιπών κληρικών γινόταν με τη σύμφωνη γνώμη κλήρου και λαού.Υπάρχουν πάμπολλα παραδείγματα με συνέπεια να παρέλκει η αναφορά τους.Ο άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος ονομάζει ΠΟΝΗΡΟΝ ΤΥΠΟΝ ΕΚΛΟΓΗΣ ΤΟΝ ΥΣΤΕΡΟΝ ΝΙΚΗΣΑΝΤΑ τουτέστιν τον άνευ συμμετοχής των λαικών.Προφανώς θα είχε υπόψη παραδείγματα που θυμίζουν εν πολλοίς τη σεραφειμική περίοδο διοικήσεως της Εκκλησίας και όχι μόνο αυτή.Απ την άλλη οι κανόνες που ανέφερε ο κος Καρδάσης ίσως να είχαν σα σκοπό να προφυλάξουν την εκκλησιαστική ζωή απ την εισβολή του κομματισμού,του φατριασμού και του λαικισμού όπως δυστυχώς συμβαίνει στις μέρες μας εκεί όπου συμμετέχουν οι λαικοί στην εκλογή των ποιμένων.Καλό θα ήταν να παρατεθούν οι σχετικοί κανόνες καθώς και η ερμηνεία τους.Ο γράφων θεωρεί μεν ιδανικότερο τρόπο εκλογής τη συμμετοχή και του λαικού στοιχείου υπό όρους όμως και προυποθέσεις που μάλλον είναι ανέφικτο να υλοποιηθούν.Ο αείμνηστος π.Επιφάνιος είχε εκπονήσει τρόπον τινά ένα ανεπίσημο σχέδιο νόμου που προέβλεπε και τη συμμετοχή των λαικών που περιέχεται στο βιβλίο με τίτλο ΑΡΘΡΑ,ΜΕΛΕΤΑΙ,ΕΠΙΣΤΟΛΑΙ.Είναι χαρακτηριστικό ότι στην προμετωπίδα καταχωρείται απόσπασμα από επιστολή των πατέρων της Β Οικουμενικής Συνόδου προς τον πάπα της Ρώμης Δάμασο στην οποία αναφέρονται τα εξής:Νεκτάριον επίσκοπον Κωνσταντινουπόλεως κεχειροτονήκαμεν,...παντός τε του κλήρου και πάσης επιψηφιζομένης της πόλεως!Επομένως η Β Οικουμενική αθέτησε τρόπον τινά τον δ΄ κανόνα της Α΄ που καλό θα είναι να παρατεθεί.
ΑπάντησηΔιαγραφήΛυκούργος Νάνης
Κανών δ΄ Α΄ Οικουμενικής:
Διαγραφή"Επίσκοπον προσήκει μάλιστα μεν υπό πάντων των εν επαρχία καθίστασθαι.....".
Ερμηνεία:
"Ο παρών Κανών διορίζεται ότι ο Επίσκοπος πρέπει μάλιστα να χειροτονήται από όλους τους Επισκόπους της επαρχίας, ..... Ώστε το καθίστασθαι, έχει και τα δυω σημαινόμενα, καθώς και το γίνεσθαι. Σημαίνει γαρ και το ψηφίζεσθαι, σημαίνει και το χειροτονείσθαι.....".
ΙΚ
Πενθέκτης... ήταν μία προβληματική σύνοδος.
ΑπάντησηΔιαγραφήΌλες οι Οικουμενικές Σύνοδοι ήταν λίγο ή πολύ προβληματικές:
Διαγραφή- Στην Α΄ Οικουμενική προήδρευσε ο ειδωλολάτρης Κων/νος, ο οποίος βαπτίσθηκε ως αρειανός μετά από 12 χρόνια.
- Στη Β΄, εκδιώχθηκε ο άγιος Γρηγόριος από τους δυτικούς πατέρες.
- Η Γ΄, ούτε ξεκίνησε, ούτε τελείωσε, ο δε Αλεξανδρείας Κύριλλος φυλακίστηκε.
- Η Δ΄ έβγαλε όρο, που τον τροποππίησε υπό την απειλή του Μαρκιανού και έτσι το άγιο Πνεύμα "έδοξε" δυο φορές.
- Η Ε΄ πιέσθηκε από τον Ιουστινιανό να αφορίσει Επισκόπους, που είχαν αποκατασταθεί από την Δ΄.
- Στην ΣΤ΄ θριάμβευσε η Δύση με τον Πάπα Αγάθωνα.
- Την Ζ΄ Οικουμενική συγκάλεσε η αυγούστα Ειρήνη, που τύφλωσε τον υιό της Κων/νο ΣΤ΄, πράγμα που αποδέχθηκε χωρίς καθόλου να αντιδράσει ο Πατριάρχης Ταράσιος "γνώμη της μητρός αυτού" του άτυχου Κων/νου.
ΙΚ
Δηλαδη κακως τιμαται ως Ισαποστολος και Μεγας ο Κωνσταντινος ΙΚ?
ΑπάντησηΔιαγραφήhttp://aktines.blogspot.com/2012/05/blog-post_1567.html
ΑπάντησηΔιαγραφήΕνδιαφέρον κείμενο για τον άγιο Κωνσταντίνο που δίδει πολλές απαντήσεις στους αμφισβητούντες την αγιότητά του.
http://thriskeftika.blogspot.com/2012/05/blog-post_2149.html#more
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι ένα δεύτερο κείμενο για τον άγιο Κωνσταντίνο που δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα Μακεδονία.