Γιατί
η πολιτική κηδεία;
του αρχιμ. Δανιήλ Αεράκη
η πολιτική κηδεία;
του αρχιμ. Δανιήλ Αεράκη
Πολιτική χωρίς πολιτεία!
Όποιος δεν ανήκει σε μια πολιτεία, σε μια κοινωνία, σε κάποιο σώμα, αυτός αυτονομείται.
Και το να αυτονομήται κανείς οικονομικά, είναι κακό.
Το να αυτονομήται όμως οντολογικά, είναι φρικτό.
● Ως όν θεωρείται αυθύπαρκτος όποιος στερεί τον εαυτό του από την κοινωνία της αγάπης και καταφεύγει στον λεγόμενο «πολιτικό γάμο».
Το ίδιο θεωρείται αυθύπαρκτος όποιος στερεί τον εαυτό του από την αγκαλιά της ελπίδας και ζητάει «πολιτική κηδεία».
● Τους λένε αθέους όσους ζητούν πολιτική κηδεία.
Μπορούμε να δώσουμε πιστοποιητικό αθεΐας σ’ αυτόν που έχει το πιο φανατικό ιδεολογικό «πιστεύω»;
Μπορούμε να βεβαιώσουμε την «ελευθερία» κάποιου, που η ελευθέρα βούλησίς του εγκλωβίστηκε στη βάσανο μιας κομμουνιστικής συνέπειας!
● Και σε πολιτική κηδεία χρησιμοποιούνται κάποτε, έστω και ποιητική αδεία, εικόνες, που μόνο σε πολιτική κηδεία δεν ταιριάζουν.
Στην πολιτική κηδεία π.χ. του Λεωνίδα Κύρκου, ηγέτη της Αριστεράς, ομοϊδεάτης του είπε και τα εξής:
«Εκεί που είναι τώρα ο σύντροφος, θα κουβεντιάζει με τους παλιούς συντρόφους, τον (τάδε), τον (δείνα), για τους κοινούς τους αγώνες και στόχους που περιμένουν την πραγμάτωσή τους.
«Εκεί που είναι τώρα ο σύντροφος, θα κουβεντιάζει με τους παλιούς συντρόφους, τον (τάδε), τον (δείνα), για τους κοινούς τους αγώνες και στόχους που περιμένουν την πραγμάτωσή τους.
● Αν είναι έτσι, προς τί η «πολιτική κηδεία»;
Προς τί η άρνησις της εκκλησιαστικής συνοδείας στην εξόδιο μοναξιά;
Προς τί η άρνησις της άλλης, της αιώνιας ζωής;
● Το ανησυχητικό στον τόπο μας είναι, ότι για την αύξησι των πολιτικών γάμων, της πολιτικής κηδείας, της αρνήσεως των πάντων, δεν… ανησυχούν οι εκκλησιαστικοί διάκονοι.
Διερωτηθήκαμε, μήπως ένας λόγος για την επιλογή «πολιτικής κηδείας» είναι και ο τρόπος που τελείται η θρησκευτική κηδεία;
Όταν και εκεί ουσιαστικά επικρατή η αθεΐα, γιατί μας ξενίζει η πολιτική κηδεία;
Όταν και εκεί ουσιαστικά επικρατή η αθεΐα, γιατί μας ξενίζει η πολιτική κηδεία;
● Όταν θρηνούμε τους νεκρούς χωρίς ελπίδα αναστάσεως, όταν μαυροντύνωνται οι χριστιανοί και χρυσοντύνωνται οι δεσποτάδες, τότε πώς θα πείσουμε ότι δεν ανήκουμε στους «μή έχοντας ελπίδα»; (Α΄Θεσ.δ΄13).
● Όταν στις κηδείες και στα μνημόσυνα μόνο για ζωή και ανάστασι δεν μιλάμε, όταν τόσα πολλά σπαταλάμε γύρω από τους τάφους και τις κηδείες, όταν η μόνη επαφή του ιερέα με την ψυχή του κεκοιμημένου ή των συγγενών του είναι το προσοδοφόρο «τρισάγιο», τότε τι διαφέρει η πολιτική κηδεία των αθέων από την άθεη θρησκευτική κηδεία μερικών… χριστιανών;
● Αν η Εκκλησία λειτουργήση ως φορέας αληθινής ζωής και βεβαίας ελπίδας, θα μεταβάλη κάθε φέρετρο σε μεγάφωνο αλλαγής και μετανοίας, κάθε τάφο σε προβολέα αναστάσεως και κάθε κηδεία σε επανάστασι κοινωνικής ζωής.
«Αν ερχόμαστε από το πουθενά και πηγαίνουμε στο τίποτα, τότε γιατί και ο εφοριακός να μη λαδωθεί, ο γιατρός να μην πάρει φακελάκι, ο τραπεζίτης να μην τοκογλυφήσει, ο κομματάρχης να μην εμπαίξη και απατήσει τους πάντες;».
Το άρθρο του Πειραιώς με αφορμή την πολιτική κηδεία του Λεωνίδα Κύρκου είναι μνημείο απολογητικό σε όσους είναι έστω και ανεκτικοί στην κηδεία του "τίποτα".
ΑπάντησηΔιαγραφήΔηλαδή, πιστεύουμε, ότι ο εφοριακός που λαδώνεται, ο γιατρός με το φακελάκι, ο τοκογλύφος τραπεζίτης, ο εκμεταλλευτής βιομήχανος, όλοι αυτοί και άλλοι πολλοί, πιστεύουν ότι ερχόμαστε από το πουθενά και πάμε στο πουθενά; Δεν νομίζουμε.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠόσοι από αυτούς έχουν τιμηθεί με μεγαλόσταυρους, πόσοι κάνουν μεγάλους σταυρούς και εκκλησιάζονται, πόσοι ξιφουλκούν κατά του Διαβόλου και των αγγέλων αυτού (καρτών, φακελωμάτων κ.λπ.), πόσοι από αυτούς είναι δωρητές σε Εκκλησίες, πόσοι είναι μεγάλοι Ευργέτες του Έθνους, πόσοι είναι χορηγοί των Πατριαρχείων και πόσοι από αυτούς θάβονται με Επισκόπους και Αρχιεπισκόπους και πόσους από αυτούς μνημονεύουν και Πατριάρχες;
Μήπως, στην περίπτωση αυτή ισχύει το: "τα καλά και συμφέροντα ταις ψυχαίς ημών";
ΙΚ
Η ερώτηση "πόθεν έρχεσαι και πού πηγαίνεις" (κβο κβάντις), είναι ταυτόσημη με το ερώτημα: "πιστεύεις στο Θεό, τον δημιουργό, και στην αιώνια ζωή;" Αν στο δεύτερο ερώτημα απαντήσεις όχι, τότε στο πρώτο θα απαντήσεις "έρχομαι απο το πουθενά και πηγαίνω στο τίποτε".
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ π.Δανιήλ με τη φράση "αν ερχόμαστε από το πουθενά και πηγαίνουμε στο τίποτα", εννοεί προφανώς "αν δεν υπάρχει Θεός".
Αν δεν υπάρχει Θεός, "φάγωμεν πίωμεν αύριο γαρ αποθνήσκομεν", "αν δεν υπάρχει Θεός όλα επιτρέπονται" (έστω σε κάποια στιγμή της ζωής κάποιων, μερικοί άθεοι νομίζουν ότι "ο σκοπός αγιάζει τα μέσα").
Όποιος συνειδητά πιστεύει στην ανάσταση του Ιησού, στην ανάσταση νεκρών, στην πραγματικότητα της αιώνιας ζωής, δεν παρανομεί, δεν λαδώνεται, δεν εκβιάζει, δεν είναι δούλος της ύλης. Ακόμα περισσότερο: φροντίζει και να απαλλαγεί από κάθε τυχον περιττά υλικά βάρη... από περίσσιες καταθέσεις, απο πολλά ακίνητα, από περίσσιες περιουσίες, από περιττά κοσμήματα, από κάθε πολυτέλεια... (έχοντες διατροφάς και σκεπάσματα . . .). Εθελοντικά βέβαια και όχι ελέω τρόϊκας, που με τις οδηγίες της φτάσαμε στο άλλο άκρο, να ζητούνται φόροι από τους μη έχοντες να τους πληρώσουν, και να μένουν στο απυρόβλητο οι δισεκατομμυριούχοι, που είτε με οφ-σορ, είτε με λογιστικά τρυκ, είτε λόγω διαπλοκής, λένε "εις υγεία των κορόϊδων, ας δανείζεται η Ελλάδα για να μας πληρώνει τις μίζες και τις υπερτιμολογήσεις, και τα δανεικά θα τα ξεπληρώνει από την τίμια σύνταξή της η χήρα και το ορφανό".
Όμως, όποιος συνειδητά κάνει, ότι πιστεύει στην ανάσταση του Ιησού, στην ανάσταση νεκρών, στην πραγματικότητα της αιώνιας ζωής, τότε και παρανομεί και λαδώνεται και εκβιάζει και είναι δούλος της ύλης. Και τέτοιοι είναι πολλοί και μάλιστα επαϊοντες λαϊκοί και κληρικοί.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπό προσωπική εμπειρία σε μοναστήρι της Ευρυτανίας: Χρηματική προσφορά στο μοναστήρι, ο ηγούμενος συνέστησε, να γίνει στον ίδιο και όχι στη Μητρόπολη. Αυτό τώρα, που εντάσσεται σ' όλα αυτά τα όμορφα και ωραία περί του Ιησού;
Και να μην ξεχνάμε, τον αλίστου μνήμης εκείνον τον Επίσκοπο, που πεθαίνοντας ψυθίρισε: "ωραία περάσαμε, όλα αυτά τα χρόνια, με το μύθο του Ιησού"!
ΙΚ
Ο Χριστός το έχει πει εδώ και 2.000χρόνια "ο λαός (και οι (Αρχ)ιερείς) χείλεσι με τιμά η δε ψυχή πόρρω απέχει απ΄εμού.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜα το υποννοεί καθαρά ο ίδιος ο π.Δανιήλ:
ΑπάντησηΔιαγραφή"ο τρόπος που τελείται η θρησκευτική κηδεία"
"Όταν και εκεί ουσιαστικά επικρατή η αθεΐα, γιατί μας ξενίζει η πολιτική κηδεία".